• race bike

    Koupil jsem Croozer a zatím vůbec netuším, za jakým kolem ho budu tahat :-)

    Mám totiž velké dilema. Dřív jsem vždy jezdil MTB od RB, ale po čase jsem si uvědomil, že už jezdím jen na silničce. Tak jsem horáka prodal a teď čekáme prcka.

    Přítelkyně má MTB 26, já silnici v karbonu. Teď řeším, zda si nemáme oba koupit nějaký trekingový. Pak jsou tady ale ještě crossy a MTB 29.

    Jak jsem o tom začal přemýšlet, začal jsem v tom všem mít zmatek a hodila by se nějaká rada od těch, kteří si podobným výběrem prošli, či kteří už v tom mají díky zkušenostem jasno :-)

    Děkuji za názory!

    Anketa: Za čím taháte Croozera?

    22x
    59%
    11x
    30%
    2x
    5%
    0x
    0%
    1x
    3%
    1x
    3%
    0 0
    • Roman11  

      Tak já ho tahal za MTB, manželka za trekingovým. Kamarád ho tahal za silničkou, jeho manželka za crossovým. To snad můžeš tahat za vším, né? Proč by sis kvůli vozíku měl kupovat jiné kolo jaksi nechápu.

      0 0
      • race bike  

        Za silnickou bych to chtel videt :-)))

        Kazdopadne, ted uz asi budeme jezdit ve trech, tak hledam neco, co bude vhodne pro vsechny…

        0 0
        • Lišák  

          Kup nějakou MTB bazarovku. Přece nebudeš děcko tahat po silnici?!

          0 0
          • race bike  

            Po silnici pravě moc jezdit nechci, takže proto řeším treking/cross/MTB a tahám rozumy z lidí, kteří si tím již prošli

            0 0
            • Lišák  

              Jak píšu-MTB bazarovka, vozík musí mít pružení a protiprachovou síťku. Pak není problém jezdit v „terénu“. Projdi si tady na fóru vlákna na téma vozíky. Je to čtení na hodně večerů.

              0 0
        • Roman11  

          Je pravda, že ta jeho silnička byl starý Favorit s pologaluskama. Jediné na co si stěžoval je, že mu nestačily převody do kopce.

          0 0
          • HonzaP9  

            Já tahám Azuba za Favoritem (viz moje biky) a zatím se mi stalo jednou, že by mi nestačily převody, nicméně zvažuju že na příští dovču vyměním kazetu abych měl nejlehčí převod 34–28, ta 25ka co tam mám teď je často na hraně. Jezdíme asfaltky nižších tříd a zpevněné cyklostezky, do terénu ze zjevných důvodů vůbec nelezu…

            0 0
        • Žíža  

          není to tak nereálné. Sice netahám Croozer ale Azub, ale za silničkou (zimáčkem) už má najetých x tisíc km ke spokojenosti mne i dcery. Holt horáka ani treka nemám, tak musí stačit silnička.

          0 0
    • soap  

      za kole s Tesca celopéro :)

      0 0
    • vzduch  

      Já pořídil nově celopéro 29 Trek Superfly 100 a tak tahám vozík za tímto. Mám ještě starou 26, ale tahám jen za novým, staré bude jen zimák. Pokud se týká ježdění, tak v rámci možností jezdíme zejména mimo silnice.Jen tím, jak Maličká roste, tak se čím dál tím víc proveze, ale s tím nic nenadělám, dokud nebude šlapat sama.

      0 0
      • race bike  

        A jak jsi to na te nové 29 vyřešil s úchytem vozíku? Viděl jsem již pár kol,které to mají pod tím úchytem celkem slušně vydřeny. Dáváte pod to něco? Třeba starou duší,nebo nebo podobného? Jinak pruzeni a síťka je jasná věc.

        0 0
        • vzduch  

          Je tam pevná osa, tak jsem musel nechat zvětšit průměr otvoru na háku připojení k tyči a dal tam jakési pryžové těsnění.

          0 0
        • jim.v  

          Tahám za MTB 26, ale bez odpružení bych nejezdil.. Naštestí máme v rodině šikovného zámečníka.. A pod úchyt doporučuji duši, chce občas měnit, ale není nic vydřené.. A doporučil bych správně dlouhý rychloupínák, měl jsem origo od shimana a ten držel na tři závity, tak jsme koupil obyč. od FORCE a ten jde super stáhnout.. O protiprachovce ani nemlmluvím, poprvé jsme to zkusil bez ní a junior po pár kilometrech vypadal jako horník co právě vyfáral..

          0 0
    • hanness  

      …za oslem…

      0 0
    • dancing dog  

      dříve za 26, nyní za 29 s pevnou vidlicí. S platformama, s spd jsem z toho neměl dobrej pocit. Můj kamarád, ortodoxní silničář najezdil tisíce km s chariotem. Ocenil ale, že jako konzerva jezdí trojplacku..

      0 0
      • race bike  

        dancing dog: Proč pevná na 29? Nebyl by lepší nějaký treking? Důvody mě opravdu zajímají, neboť si tím právě procházím…

        0 0
        • dancing dog  

          ahoj, to by bylo na dlouho- jen letmo: práce + osvč, k tomu maliný mímo, další na cestě, téměř 0 času,jezdím ted v podstatě jen na starém authoru po městě a okolí místo autem,ten pomalu odchází,tedy potřeba universálního kolo do města a okolí, odpružené vidle netřeba, návarky na kotouče i V-brake, i na blatníky a nosič, možno změnit na expediční kolo či normal HT s odpruženou vidlicí.. asi by to zvládnul i kros, ale když byla ta možnost… brzdy v-brake, v plánu BB7 (náby jsou na disc),žádná váhová hitparáda, ale ta nebyla účelem, rám i vidle na zakázku, ocel.

          pokud jezdíš divočeji, vepředu odpruž, já absenci odpružení zatím nepociťuji, ale jak říkám, jezdim teď, co by zvládnul i cross…psáno strašně rychle ve chvatu, sorry..

          P.S. pokud nestavíš, kup 29 s odpruž.vi­dlicí, nejlépe RB :)

          0 0
          • race bike  

            Díky za odpověď, vysvětlil jsi to přesně.

            No a RB už nechci, po letech spokojenosti jsem s nimi skončil. Kvalita dnes a před 5 lety se nedá srovnávat, geniální řešení a touhu prosadit se na trhu možná vystřídala touha po tržbách, no nevím… ale možná se mi to jen zdá, snad jsem se nikoho nedotkl

            0 0
        • weekend warrior  

          na ježdění s vozejkem pevná vidle stačí, do nějakého terénu vozejk prostě není – a máš alespoň nějakou=pořádnou zpětnou vazbu od terénu a můžeš v přípaďě(díra atpd..) nutnosti reagovat, brzdit – kola vozejku jsou za další skoro 3 metry

          29 – prostě to lépe jede jak po silnici tak i v tom jakoby terénu

          29 a né kros: delší geometrie? každopádně posezem bližší běžnému mtb

          zásadní je volba pneumatik – šířka x dezén, tenké pneumatiky fakt moc nebrzdí, hned flikují a že brzdit je někdy fest třeba právě kvůli nějaké díře, hrbolu. A pod záběrem taky tenké pneumatiky docela ubejvaj, beru tedy, že má člověk nějaký, byť jen slick vzorek – vozejk se prostě proveze:) – kvůli pojezdu po trávě či bahínku. takže doporučuji něco od 1.75 do 1.9–2.0

          já mám devětadvacítku s trekingovejma převodníkama, takže nejmenší převodník je do kopců zařazen dost často, u mtb ozubení by to nemuselo bejt tak hrozný…

          0 0
          • race bike  

            Super příspěvek, díky za něj. Tak si říkám, jak často tam dáš největší tác :-)

            0 0
          • pavlik6022  

            jezdím s croozrem vepředu 2,4, vzadu 2,25 a nerozumím proč je ideální zrovna 1,75 – 2,0?

            0 0
            • weekend warrior  

              no když tě to baví tahat tak proč ne:) mě šlo a jakýsik poměr komfortu, rychlosti a záběru a brzdného výkonu. jen by mě ale zajímalo, jak řešíš blatník, respektive ochranu před vodou, bahnem, prachem?

              0 0
              • pavlik6022  

                mám protipylovou síťku, která má prostředkem průhlednou „folii“, materiál jako bočnice na croozru, takže když se na to dostane bordel, stačí jen setřít. Jezdím s ní celou sezonu. Original používám jen když začne fest chcát

                0 0
                • Danikklotz  

                  +1, je fakt dobrá

                  0 0
                  • weekend warrior  

                    dobrá je, vo tom nic, ale vodu nezadrží, proto by mě zajímalo jak řešíte situace: je po dešti(bouřka), cesty fest mokré nebo třeba jen bahnité louže na cestě, ale je vedro? to si bez blatníku nějak nedovedu představit…

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      bordel jde jen na tu slídu, stačí setřít. Když jsou velký kaluže a sračky tak zpomalím. Každopádně dovnitř nejde vůbec nic

                      0 0
                      • Danikklotz  

                        vícemene ano…jednou se mi stalo, ze jsem to spatne zavrel a kdyz to stalo bez ditete na desti, tak tam nekudy naprsel uplne dopredu. Jinak za jizdy nic…

                        sitku mam jen za sucha.

                        0 0
    • Petr L.  

      Vetsinou taham crossovym kolem, pokud se jedou prudsi kopce tak beru MTB26, protoze na crossovych prevodech to neutocim.

      0 0
    • šlapatko  

      To jsou problémy.Tahej vozík za kolem které máš popřípadě které by jsi chtěl.Se všemi koly to jde stejně.

      0 0
      • madcat  

        Ne vždy je to tak jednoduchý, např. pokud máš vzadu nějakou variantu pevné osy, tak seš bez bastlení nahranej, anebo se pokusit sehnat jakousi modifikovanou pevnou osu, která prej připojení toho háku umožňuje. Ale četl jsem tohle v souvislosti s připojováním Chariota, kterýho jsem majitelem, nevím teď z hlavy, jakej závěs má Croozer.

        Jinak teda dotaz do pléna: jak častej jev je a jak jste to řešili, pokud dítko ve vozíku nechce sedět – při tlačení ručně (jogging set) si furt stoupá a rozhlíží se a ukazuje na všechny strany, pokud bysme ho ještě chtěli schovat pod protiprachovou síť při jízdě za kolem a připoutat tím pětibodovým pásem, tak rovnou řev. Asi tam nechce být sám a bojí se, tak já nevím. Pomůže trénink a zvykání, nebo je to nějaký blbý období, kdy on chce lézt a ani omylem nebýt někde přikurtovanej bez možnosti dělat si co chce…? Klukovi je pro informaci asi 13 měsíců…

        0 0
        • MaPa  

          Co vím tak největší „problém“ je ABP.

          Buď může pomoct kus dětskýho pokoje (plyšáci, auta, knížky), nebo prostě ještě nemá chuť a nebaví ho to, pak bych to nelámal přes koleno. Rozhodně ale je dobrý dítěti vysvětlovat že ve vozíku se jezdí jen s pásama a na odrážedle jen s helmou. Všichni si tak ušetří mnoho nervů i do budoucna ;-). Ale každý dítě je jiný, těžko radit na dálku.

          Ad zakladatel: je fakt úplně jedno za čím to taháš…

          0 0
        • oddie  

          Nestalo se mi to, Chariota používám jen občas na krátké trasy a dítě s tím nemá problém, ale pokud by mi v tom řvalo, nejezdil bych s ním.

          0 0
        • kolda  

          nehrot to.

          0 0
          • madcat  

            Já nic nehrotím, jenom se ptám na zkušenosti ostatních. Jasně že když mně v tom děcko řve, tak ho tam násilím necpu, jenom-abych-*****-to-ojezdil-když-už-to-stálo-takovou-škváru! :)

            0 0
        • weekend warrior  

          zásadní chyba je dítěti ukázat jen tu možnost, že je něco takového možné, tedy, že se dá jezdit ve vozejku na volno, stát tam atd…

          manželka to takhle udělala xkrát minulý týden a pak jsme doma měli docela tichou domácnost:( Jde o to, že dítěti také v autosedačce neukazuje/š možnost, že může přelejzat ze zadních sedadel na přední, to by se pak v tom autě člověk po*ral:(

          sem zvědavej, jak to dopadne, vozejk jsem na 14 dní zakázal, a pak uvidíme, jestli si dcera vzpomene na to, že je možné se i postavit…

          jinak do teď žádné probémy nebyly, ale nikdy v tom kočáře dcera neseděla déle jak hodinu v kuse a celkový výlet nebyl delší jak 3 hodiny. v kokpitu má různé hračky, které všelijak střídáme…

          pylovou síť začala cupovat hned na třetí cyklo vyjíždce(pěšo ji nevozíme), iritovali jí ty roztřepené švy, otočili jsme síť na ruby a zatím oki…

          to, že dcera řve (krátkodobě se vztekne), když jí do vozejku dáváme, beru jako normální, ta totiž řve vždy, když nedělá přesné to, co ona momentálně chce(posazení do jídelní židle, uložení ke spánku, zavření dveří, do kterých se chystá vstoupit atd atd…

          dceři je také 13 měsíců

          0 0
          • weekend warrior  

            tak to celé dopadlo dobře, full připoutání nijak nevadí, dokonce sama leze do vozejku a „zapíná se“…

            takže, pokud bych mohl něco radit, tak jedině postupné kroky, nic nijak nehrotit, když by byl hysterák, nevadí, ale nesmí trvat déle než minutu, dvě, tři… pak bude problém někde jinde, zkusil bych třeba děcko nechat tlačit vozejk jen tak po venku, at si ho proleze jako hracku-prolejzacku v byte atpd…

            0 0
      • race bike  

        Ono se to lehce říká: „Tahej vozík za kolem, které máš…“ Ale tak jednoduché to není.

        1. Mám jen silnici – za tím to tahat je blbost
        2. Dřív jsem jezdil MTB a to mi trochu chybí, ale do terénu s Croozerem

        jezdit nebudu

        1. Cross nechci, to bych asi radši koupil MTB 29
        2. Treking s karbon vidlicí bych si uměl představit, ale to zase budu mít

        doma dvě „silniční“ kola

        Toť moje problémy :-)))

        0 0
        • scalar  

          A co něco mezi crossem a 29er s pevnou vidlicí? Dá se to postavit za rozumnou cenu.

          0 0
          • race bike  

            Vím o tobě, neboj, ale nehodlám kupovat nic novýho. Navíc je kolem mě dost lidí, kteří prodávaj to, co si před necelým rokem koupili a teď zjistili, že nutně potřebují nový model :-)))

            0 0
        • Lišák  

          K bodu 2. – co máš za problém tahat vozík v terénu? Pokud se vejde šířkou, tak odpružení funguje lépe, než dost vidlic na bajky. Tam problém není.

          0 0
        • kolda  

          jestli chces kolo jen na tyto účely, kup na bazaru kolo za par tis. ja to taham za starym pevnakem. vic bych to neresil.

          0 0
    • Cryzyy  

      ja si na to poridil noveho full HT zimaka, neb se mi zdalo, ze karbonovejm patkam by to nemuselo delat uplne dobre…

      0 0
    • k.e.n1  

      Já jsem si původně složil „tahače“, starší 26" s blatníkama, no ale velice brzy jsem zjistil, že mne s ním vyjížďky nebaví a vrátil jsem se k 26" celopéru. Přeci nebudu jezdit na něčem, co mi není pohodlné, když už jsem zapřažen, tak ať si to taky užiju…

      Jesli teprv vybíráš, tak bych asi zvolil pevnou 29". V extrémní situaci – těžký vozík + kluzký terén (stačí zkratka vlhkou loukou) nemáš s trekingem šanci. Pokud pořídíte včas i druhé, tak počítej, že rok i dva můžeš taky tahat „věc“, která má k 60Kg…

      0 0
    • alinceb  

      Ze souprav s Croozerem/Cha­riotem, které jsem tu zatím zaregistroval, se mi nejvíc líbil tenhle Shinkansen …:) S vozíkem se stejně do těžšího terénu nedá a tohle musí po šotolinách a lesních cestách jet jak raketa…:)

      0 0
      • k.e.n1  

        To jsou pověry! Drsný ozzirajder projede takový terén, kde běžný cykloturista kolo vede :-) Přece by děti nenudil na nějaké šotolině, kde je to leda tak uspí!

        0 0
        • alinceb  

          A děti jsou pak naklepaný jak bifťour…:D

          0 0
          • fousac  

            no kdyz ve meste vidam, jak maminky rvou kocarky s prtavejma koleckama po dlazebnich kostkach, div ze svych ratolesti dusi nevytresou a proti tomu Buldovic Croozer, kterej v pohode vyzehli 10cm libovolnejch nerovnosti… nevim, ktery decko je na tom hur..

            0 0
            • Ruprt2  

              tak tak má být naklepaný z vozíku nebo z houpačky. V tomto směru je to jedno.

              0 0
        • Roman11  

          Možná by to chtělo myslet víc na dítě než na sebe. Takovejhle terén nebude dělat dětský páteři moc dobře ani v odpruženým vozíku.

          0 0
          • Ruprt2  

            To samozřejmě nemůžeš vědět.

            0 0
          • k.e.n1  

            Kecy, prdy. Zrovna po tomhle sjezdu všechny 4 děti žadonily, abychom to jeli znovu. 2–5ti letý děti v tomhle věku dělají na hřišti i mimo něj mnohem extrémnější věci, které mohou podle „takyodborníků“ ohrozit vývoj jejich páteře.

            0 0
            • Roman11  

              No hlavně pro to dvouletý to bude super ty ortopede. Ale jsou to tvoje děti.

              0 0
              • Ruprt2  

                Docela trapas tohle napsat :-)

                0 0
                • Roman11  

                  Podle tebe je trapný psát o tom, že nadměrný otřesy nesvědčí dětský páteři? Moc nechápu tvoje myšlenkový pochody.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Trapný je se ***** do cizích dětí, kritizovat jejich vedení či výchovu.

                    Vykládat o jakýchsi otřesech a jejich vlivu, když o tom víš kulový.

                    Stejně tak víš prd, co jezdí, jak jezdí a jak rychle úsek sjel.

                    Ale úplně nejtrapnější je ohánět se ortopedem, když jím sám nejsi, a když k tomu ani ortoped nemá odborně co říct. Maximálně tak svůj osobní názor.

                    0 0
                  • Lišák  

                    Je otázka, jak často se ty „otřesy“ (v croozeru s odpružením od Fialy nejsou-to je houpavý cadillac) na dětskou páteř praktikují. Náš Tom jezdil od čtyř měsíců, letos v říjnu mu bude pět let a nemá žádný ortopedický problém.

                    Naproti tomu, jak jsem tady již někdy psal, mě rodiče v žádném vozíku za kolem nevozili a mám skoliózu. Věřím, že kdyby tenkrát byly vozíky, a já v nich byl vozen, bude jednoznačně vina v nich. Bohužel-takhle se vina nenašla. Respektive paní doktorka v sedmé třídě mi řekla, že to mám z kola. Že na těch Favoritech jezdíme moc shrbení a tím to vznkne. Je tedy divné, že shrbením se, podle ní, vyhne páteř do stran, ale tuto úvahu lze ponechat stranou.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Skolióza zjevně vznikla tím, že standardní rám Favorit byl vyráběný z nedostatečně dimenzovaného materiálu a s nevhodnou geometrií. Tento se pak při jízdě vlivem silového šlapání (nevhodné těžké převody) začal kroutit do boku a tím způsoboval nevratné změny páteře.

                      0 0
                      • Lišák  

                        Ano, to je možné. Kdyby tenkrát byly tvrdé hliníkáč a ne kroutivé oceláky, tak bych neměl problém. Nebo možná měl, ale zase od drncání a to jsme u těch chudáků vyklepaných děcek v croozeru, s deseti (a více) centimetrovými zdvihy, na lesních cestách.

                        0 0
            • weekend warrior  

              no ale pokud to dělají děti sami, je to věc zcela jiná, páč si ten pohyb řídí z 90% a více sami, ale ve vozíku jsou ze 100% odkázáni na to, co jim nadělí tahač a nemohou na to nijak reagovat… asi jako ty, kdybys seděl v nákladovém prostoru dakar náklaďáku…

              fakt divné uvažování…

              0 0
        • kolda  

          to zase bude flame :)

          jinak ja jsem teda rad, kdyz mi tam dite spi a je klid, ale kazdy ma jine priority :)

          0 0
          • k.e.n1  

            Spaní je dobré u mimin. Ale vem si, že jedeš na víceméně celodenní výlet. Ráno to všechno připravit (oni čumí na pohádky), pak je táhneš, dáš přestávku na nějakém pěkném místě (oni samozřejmě odpočatí začnou běhat, lozit, skákat – musíš je hlídat, nakrmit atd.), pak je zase táhneš (oni si v nestřeženém okamžiku schrupnou), toto se může během dne ještě párkrát opakovat. Večer přijedeš domů, sotva vidíš, nevyjdeš schody do prvního patra, okamžitě bys odpadl na gauč a ONI JSOU ČERSTVÍ!

            Letos už starší jezdí po vlastní ose, bez tyče, takže je to lepší, ale už se taky stalo, že jsem při slejváku vezl oba a na vozíku přimontovaný odrážedlo i 16" bajka.

            0 0
    • Danikklotz  

      Já to tahám za celopevnou 29" – viz profil.

      Je to oceláč, takže pohodlnější než hlína.

      Budu ale pořizovat vidlici odpruženou, ale proto, že na tom jezdím i sám.

      Jinak není potřeba, protože nebudeš jezdit minimálně rok do terénu.

      29" nebo Crosse bych volil, protože to prostě jede.

      Mám doma i celopéro 26", ale nedal bych to tam…

      0 0
    • o.1  

      Po 5 rokoch intenzivneho jazdenia s vozikom by som k tomu povedal asi nasledovne:

      Ak chces jazdit iba prilezitostne a po rovine tak je to jedno co zvolis.

      Pises sice ze do terenu s tym nechces, ale cyklocesty sa vycerpaju a snad pojdete aj niekde do neznama, ked sa vyskytne terennejsi usek tak sa vratis?

      Obrazok co dal k.e.n je v podstate hladka lesna cesta, jazdim sice s Burley ale Croozer s pruzenim s tym tiez nebude mat ziadne problemy, daju sa zvladnut ovela terennejsie useky – co tym chcem povedat? – ze by to malo mat poriadne plaste vpredu pre istotu aj ked jazdis iba po asfalte a ak chces vyjst prudsi usek co len po sotoline tak aj vzadu- takze MTB. K podobnym usekom ako dal k.e.n – pozor na volne leziace konare, pod kolesom sa to dokaze natocit a prepichnut obal vozika-takze pomaly.

      Je na tebe ci 26 alebo 29 ale podla mna HT a malo by to byt menej pohodlne ako vozik (mas kontrolu co asi citi dieta ked este samo nevie dobre rozpravat)

      Aspon do 1,5roka iba v specialnej vlozke alebo autosedacke a po hladkych cestach.

      Este jeden dovod preco ht a nie full a radsej nieco lacne iba na tahanie ap. – s velkou pravdepodobnostou casom nastane situacia ze zistis ze tahas vozik s dvoma detmi plne nalozeny na 4-dnovy vylet 14% stupanim a naozaj to ramu, zadnemu kolesu ani prevodom prilis neprospieva :-) takze za mna nejake lacne MTB HT – nieco ako zimak a tahac.

      0 0
      • race bike  

        Luxusní příspěvek, děkuji za něj!

        Jen k tomu terénějšímu úseku musím něco dodat. Málokdy se stane, že nějaká cesta se z ničeho nic změní v takový terén, který by na Crossu či na trekingu nešel projet.

        Ostatní je fakt super!

        0 0
        • Danikklotz  

          jojo, pokud si člověk dá práci s plánem trasy a vozí s sebou mapu/gps (a umí z ní číst :)), tak se mu nestane, že by sjel do totální prasárny… :)

          0 0
        • o.1  

          Ono sa to casto meni pozvolna:-)

          A na mapu by som sa 100% nespoliehal a na gps uz vobec :-)

          Vsak ono medzi krosom a MTB az taky rozdiel nie je, to si musis zvazit kde budes jazdit, ide o tie prevody a plaste.

          V poslednej dobe uz jazdim vacsinou hladsie cesty ( s 2 detmi vaha uz je poznat), ale vzdy dobre padne nejaka terennejsia vlozka ci uz pre zabavu mna aj deti alebo aby clovek neprisiel o tie najkrajsie miesta. A niektore vyslapy (najlahsie mam prevod 22–32) idu tepy pekne k max.

          0 0
          • k.e.n1  

            Přesně tak, obzvlášť v určitých neturistických oblastech se krásná cesta během pár set metrů dlouhého sjezdu počne stávat těžko průjezdnou, načež skončíš v totálním vietnamu. Vracet se ti do kopce nechce a k silnici to máš 100m. Tak buď to projedeš, nebo holt děti vysadíš a musí jít po svých.

            Nejlepší špeky jsou v kombinaci s hledáním kešek na opuštěných vrcholcích. Krev ti buší ve spáncích, lýtka těsně před křečí, plíce mají 50m ztrátu a zezadu se sypou hlášky „Proč jedeme tak pomalu?“, „Kdy už budem u toho pokladu?“, „Já mám hlad!“. Samozřejmě jsi zrovna v takovém úseku, že pokud zastavíš, tak už se nerozjedeš…

            0 0
        • honhav  

          Vozime decka se zenou uz sestym rokem (3 deti postupne, cca od 3 mesicu veku, teren postupne dle veku a spokojenosti deti pritvrzuje :) ).

          Nech si rezervu vytvorenou tim ze poridis mtb, protoze jezdit porad stejnou turistickou stezku se ti nebude chtit a s mtb si muzes leccos dovolit…

          Male dite voz ve tom „miminkovniku“ – je to v podsatte hamaka upevnena popruhy k ramu voziku. Dite se v tom pohupuje a je to vyrazne setrnejsi nez kocar, kdyz pripocitas cca 10 cm zdvihu odpruzeni, muzes s klidnym srdcem jezdit vsude, kudy pohodlne projede 120mm full (samozrejme tak nejak rozumnou rychlosti)…

          K opotrebeni kola – nesouhlasim s o. – tahame to za fullama celou dobu. Rozhodne nedochazi k vyrazne vyssimu opotrebeni nez pri normalnim jezdeni (mam tu srovnani se stejnym kolem co netaha). Takze ani fullem ani pevnym ht rozhodne nic nezkazis a budes si moct dovolit se pekne svezt…

          0 0
      • MlokCZ  

        s velkou pravdepodobnostou casom nastane situacia ze zistis ze tahas vozik s dvoma detmi plne nalozeny na 4-dnovy vylet 14% stupanim a naozaj to ramu, zadnemu kolesu ani prevodom prilis neprospieva

        Tohle hlavně neprospívá motoru soustavy :-)

        0 0
        • o.1  

          Motoru to praveze prospieva, ten ma na rozdiel od biku schopnost regeneracie, dokonca pri tom moze aj pocitovat isty druh zvratenej rozkose :-)

          0 0
    • race bike  

      Jinak díky za všechny fotky, které jste sem vložili. Je vidět, že Croozer/Chariot projede skoro všechno :-)

      0 0
    • pavlik6022  

      mám jeden bike, takže neřeším dilema za jakým kolem vozík tahat :) letos poslední sezona a příští rok synáčci musí už po svejch . Teď mají 3,5 roku a vozík s něma má už 60 kg.Začali jsme v cca 1,5 roce jezdit a když si zrovna navzájem nerozbijí hlavu šutrem(fotka2), tak jsou z ježdění ve vozíku vždycky nadšení. Kopce s autobusem taky ještě zvládám, ale už mi ujíždí i žena což je dost demotivující :-)

      0 0
      • ZuzicK  

        To už je docela dobrej náklad :-)

        0 0
        • pavlik6022  

          Ale dokáží povzbudit :) Motám kašpárka do kopce, snažím se vydržet abych to neotočil zpět dolů, totálně zpařenej a z vozíku: „tatínku a proč jedeme tak pomalu, my chceme jet rychle!“- jsem zvědavej co mě čeká až ještě trochu vyrostou :-)

          0 0
          • ZuzicK  

            :-D Na to je asi vyborny to elektrokolo. Tady ve svycarsku dost jezdi maminky s voziky a do kopce (no priznejme si, i po rovine) si me na elektrokole davaji s prstem v nose. A to samy duchodci :-)

            0 0
    • race bike  

      Z přečtených příspěvků jsem si vzal následující rady:

      """

      1. Treka ne, protože skoro vždy dojedeš někam, kde bude

      nějaký terén

      1. Cross je dobrá volba, ale to už si rovnou můžeš koupit 29
      2. 29 se ti bude hodit vždy, když najednou skončí dobrá cesta, pojedeš

      do velkýho kopce a budeš potřebovat lehčí převody i lepší vzorek, atd. 29 je prostě to, co hledáš, protože bude rychlá na silnici a v terénu tě podrží…

      """

      Pochopil jsem to správně? :-)

      0 0
      • cook  

        Myslím, že jo.

        Já mám teda toho crosse s nejširšíma možnejma pláštěma a převodama z MTB protože byl doma.

        Zatím jsem projel všude – jen některé pasáže krokem z důvodu: terén (singltrek …), moje kondice při stoupání (Šumava Bučina …)

        Jo a taky dost šetřím největší pilu :-)

        0 0
    • weekend warrior  

      ačkoli jsem psal to, že jsem pro 29ku, musím upozornit na jednu zcela zásadní věc a to je nedostatek dlouhých blatníků ve velikosti 29p a nějaké odpovídající šíři. Prakticky nic kvalitního a širšího než blatník pro 1,75 jsem nesehnal a když ano, nešel mi namontovat kvůli vébrejkům bez toho, aniž bych prořízl žlábek v místě lanka spojující ramínka (xt brzdy)

      A bez blatníků se v mokru a teplu nedá jezdit jinak než se slídou a to nevím, zda je úplně ono…

      a i za sucha je zcela zásadní, pokud nemáš dlouhý blatník, vozit pylovou síť, páč prach je svinstvo…ale síť ho zachytí… empiricky testováno na bílém mokrém papíru…

      0 0
      • VW  

        Hledej Cascadia 29 Fenders – mají šířku 65mm a vzadu gumový „lopaty“, takže svinstvo se k vozíku prakticky nemá šanci dostat. Asi jediný celouzavřený 29-tky na světě a u nás se koupit nedají (musí se objednat v zahraničí).

        Co ale s těmi XT brzdami – to fakt netuším ;o)

        0 0
        • race bike  

          Máš je na kole? Nahoď nějakou fotku, pls

          0 0
          • VW  

            Tak třeba tady

            0 0
            • weekend warrior  

              vřele díky za tip, zase asi jednou nechám vydělat banku za převod do zahraničí..:)

              0 0
            • race bike  

              Nevím proč, ale to tvoje kolo mi připomíná plnou polní z vojny :-) Tolik věcí sebou vozíš pořád, nebo se jednalo o vyjímku?

              0 0
              • VW  

                Tentokrát bylo malinko odlehčený – pouzdro na zámek „ABUS Bordo Granit X-Plus 6500“ je prázdné a 10Ah LiIon sada na přední světla taky zůstala na pokoji a oproti minulému roku nebylo na vozíku přikurtovaný ani odrážedlo, ale manželka táhla na FollowMe za prakticky stejným kolem nový prckovo kolo s 20" pláštěma na který sedl před 2 měsíci a na rovinkách bez aut už jezdí s náma.

                Když vážíš 117kg, měříš skoro 2m a táhneš za sebou vozík ve kterém sedí tvůj potomek, který zdědil i tvé nadrozměry a ve 3.5 letech se tam na výšku už téměř nevejde a váží sám o sobě 30kg, tak je to jedno, jestli tam máš navíc pumpičku s držákem a pár dalších serepetiček.

                Když cestou bereš kešky, tak GPS asi doma nenecháš. Fotit chceš. Když jedeš jako tady v tom případě přes Knížecí pláně a Bučinu k pramenu Vltavy se 180kg jízdní soupravičkou, tak tě už nezatíží nic.

                Tohle je prostě kolo na výlety s rodinou, který mě uveze spolu s plnou polní, takový jsem ho chtěl a že má někdo představu že má být kolo na kost oholený je mi celkem fuk.

                0 0
                • race bike  

                  Jo tak jestli to je takhle, tak v tom případě to už chápu :-)

                  0 0
                • karliner  

                  proboha, ve 3,5 letech váží 30 kilo??????????­???????

                  0 0
                  • race bike  

                    Není to jedno??????????­?????

                    Být tebou, moc bych do toho nerýpal. Nemá to smysl a tématu se to moc netýká. Díky za pochopení

                    0 0
            • pavlik6022  

              Gramař

              0 0
      • honhav  

        na croozeru vozim sit – slida netreba… u chariotu cx otevres boky…

        0 0
    • jesperx  

      Jelikož pro mně bude už velmi brzo tohle všechno aktuální,trochu Tvou otázku poopravím – Kde všude taháte Croozer?Respektive – do jakého terénu jste s ním schopni a ochotni vyjet?

      0 0
      • Lišák  

        Tahat ho můžeš v jakémkoliv terénu, kde projede na šířku. Rychlost se s těžším terénem snižuje automaticky. Jen dole kopcom je třeba na vozík pamatovat a nepouštěto, co to dá.

        0 0
        • jesperx  

          Tak to je logické,v tomhle případě bych nebyl žádný dobrodruh.Navíc pokud bych se o něco takového chtěl pokoušet drahá polovička a její by mně od toho spolehlivě odradila:-)

          Má někdo z Vás zkušenosti s tím odpružením od Fialy?

          0 0
          • honhav  

            mam od fialy na croozeru tlumice – vaha a sirka navic ale jinak v pohode. crozer ma vzdy na vetsi dite, a poustime se i z kopcu pomerne rychle za velkeho povzbuzovani a smichu vzadu – tlumi to jak 120mm full… Jeste je bavi driftovat – kdyz letis rychle zatacky na sypkym povrchu tak jezdi trosku bokem (coz croozer umoznuje diky rozsireni a stabilite), jenomze tam uz to dost taha kolo do boku a je riziko padu, tak musis s citem… Vozik bez odpruzeni bych vubec nekupoval :D

            0 0
      • weekend warrior  

        obtížnost terénu je podle mě přímo úměrná tomu jakou rychlostí jseš schopen projet úsek bez toho, aniž bys dítě vyklepal do bezvědomí a zároveň ještě jel… nejsem matematik ani fyzik, ale určitě by to šlo nějak vyjádřit do pěkného vzorečku

        my používáme cougar1(pružení poddimenzováno + podhuštěné nej big apply a když jdeme pěšky, není problém přejíždět klády, potoky, potůčky, strouhy, schody atd… ale rychlost je prostě nulová, kočár víceméně spouštíš/vytahuješ, ale to na kole prostě nejde, potřebuješ k překonání překážky nějaké to flow, tedy rychlost.

        z kopce takřka nulovou rychlostí skodrcáš ledasco, ale zábava to není…

        a převrátit vozík taky není žádný velký problém, stačí 15cm vysoký obrubník na jedno kolo a rychlost 18km/h – ale ani nemukla:)

        0 0
        • weekend warrior  

          jde ve finále stejně tak nějak o to, že stejně hledáš cesty, kterejma můžeš jet tak nějak rychlejc(naše max speed 52km/h), než aby ses kodrcal 3–7km za hodinu po cestách, který bez vozejku jezdíš 3× rychlejc…

          foto (veze děda, ještě na originál pneu): ačkoli bych to terénem teda nenazval, jedno je jasné, prostě drkocat se x hodin rychlostí 10km/h je prostě vo ničem, to se nedostaneš ani na to dětský hřiště v půli cesty :(

          0 0
          • honhav  

            tak rychlost je otazka motoru, ne terenu… :D

            my se teda klidne drkocame, mame na to vetsinou cely den…

            jinak prevraceni je domena chariotu, kvuli uzkymu rozchodu kol a vysoke stavbe…musis tam vic premyslet kudy jedes…

            takze jsem ho nechal zene (vozi mensi dite a tudiz kdyz jedem tak trasa je umerna veku prcka) ale crooozer se starsim jsem jeste neprevratil a to jezdime horsi tereny nez obrubniky…

            0 0
            • Lišák  

              Hodit na budku Croozera jsem viděl v Řečkovicích u Lachemy. Jeli proti proudu Ponávky, pak pravá, mostek, a v levé směrem na Mokec najeli jedním kolem na obrubník. Croozer bez odpružení. Bylo to jak katapult. Děcko uvnitř dobrý.

              0 0
    • Motorhed  

      taky jsem řešil dilema Cross vs MTB. Vyřešil jsem to MTB (Scott) na 29¨kolech. Zatím počasí nepřálo žádným dlouhým vyjížďkám, ale i po těch pár kilometrech jsem zjistil, že jsem udělal dobře. 29¨kola v terénu poskytují komfort MTB, výborně přeskakují překážky, na silnici se dobře odvalují. . Kolo má výborné vypřevodování, (9 kolečko), je jak silné, tak i rychlé. Na jaře chceme kupovat Croozera, myslím že tohle kolo bude na tahání ideální.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jestli máš Scale 29 (nebo jiný model Scottu, který má stejně tvarované patky), tak to až tak ideální není.

        Tvar patek je pro uchycení vozíku pěkně na h…o. Teď to začínám řešit a buď budu muset výrazněji ubrat materiálu na úchytu Croozeru nebo dát nějakou tlustší podložku (po dostatečném oddálění toho háku od rámu už se tam vejde).

        Případně kombinaci obojího.

        Ještě jsem to neměřil přesně, tak nevím o kolik to bude (jak tloušťka podložky, tak ubrání materiálu), brzy uvidím…

        A taky doufám, že to ten rám vůbec dlouhodobě přežije…

        0 0
    • mm  

      Jezdil jste někdo dlouhodobě s Croozerem za silničkou?

      Mám full carbon rám a trochu se obávám životnosti patek rámu

      0 0
      • Lukster  

        Zdar! Taky by mě zajímalo jak tahání vozíku může ublížit karbonovému rámu – mám MTB karbon od Meridy, ale patky jsou z hliníku, tzn. karbon do nich lepený. Je nějaká šance, že ten karbon rám nějak zničím. Neplánuju jezdit nějaké prasárny, ale tahat 2 děti – takže tahat nějakých 40kg a více. Rám na toto rozhodně stavěn není, takže mám trochu bobky.

        díky

        Lukáš

        0 0
        • scret  

          meridy nebude zadna skoda:)

          0 0
        • Lukster  

          Nemá někdo nějaký seriózní příspěvek? :-)

          Díky!

          L

          0 0
          • scret  

            ok:)

            jak psal Petr dole, nikdo ti asi nerekne, co se stane a kdy… Ale teoreticky pokud jsou patky alu, tak diky namahani vozikem by se mohly patky zacit „odlepovat“, resp. mohla by casem vznknout vule…

            ja osobne si myslim, ze se nestane nic:)

            Ale je fakt, ze si na tahani stavim jiny kolo:) Tahal jsem to za KHS a troufam si napsat, ze to i slusne zatezuje vyplet, obvzlast u mych CMaxu to neni uplne nejlepsi:)

            0 0
          • krab007  

            Za karbonovým kolem bych se teda bál. Vozík je za kolem docela cítit a to vozím cca 8 kg mimino v autosedačce. Hlavně v zatáčkách bude na ty patky docela velký tah směrem do boku. Na tahání vozíku si pořiď nějakou plečku. Stejně se s tím nedá jezdit moc rychle.

            0 0
          • daymaker  

            kámoš to tahal(tahá) za Lapierrem full za 100 klacků v karbonu a zatím drží… :-)

            já to tahal za hliníkovým 26 fullem, koupil jsem na to 29 HT hliník…

            0 0
        • Petr L.  

          Jestli to ten rám vydrži ti asi nikdo nepoví, ja bych to neriskoval, koupil bych na to nějaké starší levné kolo, popř. koupil jen alu rám a dočasně na to přeházel komponenty z karbonového kola.

          0 0
    • krikli  

      Doporučuji horáka, ale každopádně nějakou šunku. Bratránek z nerozumu připojil vozík na karbonovej rám, pořádně to nedotáh a zničil si ho.

      MTB-čko i z důvodu, jak prcek povyroste,přibere, tak do kopců oceníš lehčí převody a z kopce účinější brzdy, větší stabilitu jak na silničce.

      0 0
    • Hynas  

      Kvůli croozeru jsem si přes zimu postavil totok, teď to kolo využívám na cesty do práce, do obchodu, hospody, paradoxně se neztratí ani v terénu.

      Teď ještě odpružení a protiprachovou síťku a hurá v nohy!

      :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.