• exBURN

    Zdravím.

    Rok zpět jsem si koupil Canyona Neurona v 29". Kolo je super a jezdí se mi na něm dobře. Už půl roku jsem se nedostal ale nikam na trail a defakto jezdím hlavně do práce – 90% jízd. Neplánuji to ani měnit – není čas.

    Hodně se mě líbí Gravel kola – zvažuji vyměnit Canyona. Přešel už někdo z Fulla a litoval toho nebo naopak? Canyonka jsem si odlehčil k 13 kilům, ale i tak předpokládám že gravel pojede líp.

    • DoomHammer  

      A nechceš si nechat fulla a ještě přidat gravel?

      • roman II  

        Takovej full s bezdušema je na cyklostezky ideál, čím víc zdvihu tím líp

    • kalimero  

      var 1 nechat fulla a přikoupit gravel

      var 2 koupit HT rám a přehodit komponenty (full rám nechat nebo prodat)

      Záleží na financích.

      • roman II  

        si ten gravel co chce dokážu živě představit dle var. 2, mtb rám a komponenty s beranama, paráda

        • Dejv0  

          Nikde nevidím, že by radil dát na HT berany, pouze výměna full rámu za HT a vynechat gravel úplně.

          • roman II  

            Až budu chtít gravel tak si nechám poradit ht :-))

            • DoomHammer  

              Tys zas bumbal, co? Nebo sis zapomněl vzít pilulky ze sušených žab?

            • jIrI___  

              Že tě to na B-F ještě překvapuje. Už jen čekám, kdy se přiřítí gravelobijec p@X :)

              • roman II  

                ještě čekám doporučení bezduší s velmi nizkým tlakem pro co nejmenší valivý odpor

              • p@X  

                Je fakt, že HTéčkem se dá nahradit gravel i nízkozdviho­vý full.

                • DoomHammer  

                  A endurem se dá nahradit HT a sjezďákem se dá nahradit enduro :D

                  Dneska jsi ve formě :D

                  • Libores  

                    nevíš, že jeden z nejlepších gravelů na fóru je Fikejzovo HT?

                  • p@X  

                    Hafo let to tak bylo a nikomu nic nechybělo :) Kdo to myslel s tréninkem vážně, měl i silnici. Teď je spousta pseudo mezikategorií, hlavně se ten cyklobusiness musí točit:)

                • onuce  

                  Moje letité zkušenosti toto potvrzují. MTB HT je ideálně univerzální kolo.

                  • onuce  

                    …ještě pro jistotu upozorňuji, že jsem měl i trekové kolo a nyní fulla. Přesto jsem se vrátil na HT 26". Dnes jsem jel po dlouhé době na fullu a byl to šok. Robustní těžké kolo a ještě 29". Fully jsou takové novodobé Ukrajiny. Zbytečná dřina. Jak lehce se sviští na lehounkém hátéčku…

                    • RomanH  

                      Per tam velkou :-)

                    • DoomHammer  

                      Pokud si vybereš blbé kolo, což se tobě povedlo, tak se nedá čekat, že se s ním sžiješ. Takže laskavě přestaň šířit bludy a lži. Už to není vtipné.

                      • onuce  

                        Ano, vybral jsem si XC full, což je špatné. Ovšem špatné z principu, nejde jen o můj kus. Proti vysokozdvihovým sjezdovým fullům nic nemám.

                        • TheJD  

                          On i XC full muze byt lehky a rychly. To nevis?

                          • onuce  

                            Asi ano, ale s cenovkou 130tisíc + A k tomu údržba… Poměr cena/výkon je mizerný.

                            • RomanH  

                              Ale houby, za cca 50–60tkc po sleve koupis slusne kolo, Tvoje HT taky neni 9kg raketa

                            • TheJD  

                              Za mne je pomer cena/vykon mnohem lepsi nez u stejne osazeneho HT, ktere bude bude stat o nejakych 30–40 tisic min. Osobne bych si HT na jezdeni po lese uz nikdy nekoupil.

                              • TheJD  

                                Tak se divam, ze ten rozdil muze byt i mensi. U Canyonu za temer 1:1 vybavene kolo s rozdilem hmotnosti 1.1 kg je cenovy rozdil 96 k vs 78 k, takze 18 tisic.

                        • novas752  

                          No „vybral“… Spíš přišel a vzal první co se nabídlo. Kdybys vybral něco s padnoucí geometrií, asi bys měl jinou zkušenost.

                          • DoomHammer  

                            Tak :)

                            Když jsem si zkoušel Bandity od RB, tak jsem je nechtěl vrátit a na trailu jsem měl hubu od ucha k uchu :)

                        • RomanH  

                          A byl ten Tvuj XC Full na stejne vaze a se stejne lehkymi koly ? Asi ne… Jezdil jsem ted 6 let na XC fullu. Rychlost na asfaltu stejna jako u HT, sjezdy ± na stejno (jezdim opatrne), rozbite vyjezdy na hrane na fullu mi prisly o fous horsi (obcas to propruzilo pres velke koreny), ale po lesnich cestach a polnackach to zase valilo neskutecne – muzes sedet a slapat, zatim co u HT stojis v pedalech. Smir se s tim, ze jsi proste koupil blbe.

                          • Libores  

                            tak ten jeho full mu byl hlavně malej a pak to sám mistr ještě doprasil vlastním tuningem:)

                        • MiKED  

                          Vybral sis kolo, které ti velikostně sedne asi jako slonovi dětská tříkolka (o dalších věcech ani netřeba mluvit).

                          • onuce  

                            Přesto je to kolo obrovské, nikam se nevejde, je to tank. Malinké 26"HT je mi velikostně dobře. Jak ještě víc obrovské kolo bych musel mít, aby mi bylo ve 29" správně? Děkuji, nechci.

                            • RomanH  

                              Tak sis mel koupit / postavit 26'' fulla (nebo 27.5, protoze 26'' marketingove zabili) a nekupovat 29'' stafle

                              • TheJD  

                                Spis si mel nejdriv nekolik kol vyzkouset. Ted jsem se dival co to mel zac a vubec se nedivim, ze na to nadaval, kdyz to byl uplny zaklad na ramu cinskeho designu. To kolo mohlo v seriovce vazit tak 14 kg, ne?

                                • novas752  

                                  Muj full taky vazi 14,5 a nestezuju si. Je to hlavne o geometrii a funkcnosti komponentu, hmotnost nehraje zase az takovou roli, zvlast u vyssich/tez­sich lidi.

                                  • TheJD  

                                    No jo, ale 14 kg je vaha lehciho endura nebo tezsiho trail biku, pokud se bavime o „normalnich“ kolech a ne o tech levnych kolech, ktera si lide kupuji, aby zjistili, jestli je to bude bavit (na takovem kole nejspis nebude).

                                • onuce  

                                  …co měl zač… Bohužel ještě mám! Jak se toho rozumně zbavit?

                                  • Barak  

                                    Odvez to do sběrného dvora.

                                  • roman II  

                                    s tou rozbitou cvakající vidlicí to bude problém

                                  • jIrI___  

                                    Napiš mi adresu, přijedu a vyměním ti to za několik láhví vinného moku, který máš tak rád. Navíc se vyhneš návštěvě pošty a vypisování adresy na balík, prostě samá pozitiva :)

                                    • onuce  

                                      Ačkoli jsem slíbil, že již zde nebudu reagovat, tak na přímý dotaz je slušnost odpovědět, tedy: Dal jsem do toho celkem padesát tisíc, to je za několik lahví vína přec jen… Za dvacet tis. byste toho mého fulla vzal? Ještě rok a čtvrt záruka, na rám pět let. Jen vidlice stála devět tisíc a je stará půl roku…

                                      • roman II  

                                        on ale myslel jenom tu porouchanou cvakající vidlici alá houpací kůň

                              • onuce  

                                Máte pravdu. Kdybych měl ty zkušenosti, co mám teď. No ale naštěstí mám ještě svoji starou skvělou šestadvacítkovou Meridu.

    • jIrI___  

      Já před více jak dvěma lety přešel z Fuela EX na Grade a zatím toho nelituju. Hodně záleží na tom, kde bydlíš – já v dobách EXka bydlel v Beskydech a tam jsem ten full plně využíval. Pak jsem se trvale přestěhoval do Ostravy, kde toho přírodního terénu není zrovna hodně a je to spíše placka a začal jsem tak nějak cítit, že ten full je tam tak nějak zbytečný. Pořídil jsem Grade a to mi připadá na tu převahu asfaltek, polňaček a lesních cest s nevelkým převýšením jako ideál. I když je fakt, že se najdou individua mrcasící se po cyklostezkách na AM kolech a ještě ti jsou schopni tvrdit, jak je to super :). Grade by pro mě naopak byl naprosto nepoužitelný v předchozím bydlišti. Takže tak, rozhodoval bych se dle terénu, ve kterém se většinově pohybuješ. Pokud tam ten keš je, tak je samozřejmě ideálka nechat si fulla a k němu pořídit gravela (ne HT s berany nebo podobný nesmysl).

      • kalimero  

        Z Beskyd do Ostravy? Dost špatný směr ;-).

      • nitraq  

        Mám Fuel EX, mám cx Konu, bydlím v jižní části Prahy, kde jsou vhodný terény pro obojí. Smutnou realitou letošního roku je, že díky pořízení cx před začátkem sezóny jsem na Fuelu ještě nejel.

    • exBURN  

      Jako přikoupit gravel by bylo řešení ale na ten malej nájezd je to cenový luxus. Když bych pustil fulla tak bych si mohl pořídit i karbonového gravelíka.

      Skládat nic nechcu.

      Nebo jestli nekoupit rychlejší pláště na fulla a být rád za to co mám… nevim no.

      • iDee07  

        Prodat celoodpružené, koupit pořádnej gravel a když pojedeš na traily, tak si trailové kolo půjčíš.

      • nomecz  

        Mam Nerva 29" a dokoupil sem Grade :) vyuziju oboje takze se toho vubec neboj je to uplne jine jezdeni a ma ro neco do sebe

      • p@X  

        Ono to chce hlavně vyzkoušet, pokud nemáš s beranama zkušenosti, někomu to nemusí sedět.

      • Petr L2  

        Mám AM full , XC HT a gravel. Od té doby co mám gravel, nejméně jezdím na XC HT, v zásadě se z něj stává kolo na ježdění po městě.

    • exBURN  

      No Gravelíka jsem už zkoušel a líbilo se mi jak to letělo. Berany nevadí. Nevím jen co ruce při delší cestě – to chce ale zkusit zda si zvyknu (trochu mě při testování bolely).

      Jaká je rychles gravelu na rozbité polňačce? Dá se t ov pohodě nebo už člověk musí hodně opatrně?

      • TheJD  

        Zalezi jak moc je rozbita a jak objemne mas plaste. Taky kolik das wattu. :D

        Ja ti k tvemu dilematu reknu toto. Pred rokem jsem si poridil gravel s tim, ze ho budu mit jako treninkove kolo, na kterem toho najezdim i hodne po asfaltu. Nechtel jsem silnicku, protoze s tou se vicemene musis drzet prave asfaltu. Ted uz dva mesice lecim malicek, takze jsem dva mesice nesedel na enduru, a misto toho jezdim pouze na gravelu. Pomalu si zacinam uvedomovat, ze na okoli Brna je gravel paradni kolo a pro toho, kdo chce jezdit vic v terenu, je to nejaky xc-trail 29" full. Btw jezdeni na gravelu me opravdu bavi (i ciste po silnici), i kdyz pri jeho porizovani jsem si myslel opak.

        Kazdopadne jestli jezdis z 90 % po silnicich/cyklos­tezkach, urcite bych fulla vymenil za rychlejsi kolo a gravel by byl asi prvni kategorii, o ktere bych uvazoval. Pokud by ti nevyhovoval posed, tak muzes uvazovat bud o HT s rychlejsimi plasti, nebo treba o fitness kole. Samozrejme musis pocitat s tim, ze kdyz uz zavitas mimo silnici, nebo bude opravdu rozbita, tak to bude „drncat“.

      • DoomHammer  

        Záleží na tlaku v pneu. Ale dá se i docela slušně valit…

      • p@X  

        Tak záleží na velikosti štěrku, „rolet“ od John Deerů a pod. :)

      • Namtos  

        Při tvé otázce jsem si vzpoměl na test od Štěrba bike na Kellys Soot 50 – je tam na videu i kolik aktuálně jede a sám usuď jestli by jsi ho stíhal :)

      • jIrI___  

        Máme tady v okolí jeden úsek polňačky, na kterém je ve Stravě segment. Po přesednutí na gravel se mi na něm výrazně zlepšily časy (záměrně ten segment jezdím co to jde) i přesto, že v dobách fulla jsem jezdil na kole výrazně více. Není to sice moc vypovídající, ale pro představu stačí. Asi jsem opak MlokCZa, ale na rovinatém nenáročném terénu typu polňaček mi příjde gravel prostě svižnější než full na jezdivých pláštích. Podložit to laboratorními měřeními či watty ale opravdu nemůžu.

        • MlokCZ  

          Vždy to záleží na konkrétním stavu dané cesty. Do určitého stavu bude gravel rychlejší a od určitého bude rychlejší full.

          Polňačka je v tomhle případě hrozně široký pojem.

          Dokud to jde jet v tempu a přitom zůstat sedět, tak full nemůže být rychlejší. Pak to přechází postupně do stádia, kdy jde sedět tak napůl (zvedáš se jen pár mm nad sedlo pro vyrovnání sem tam nějaké situace, ale pořád šlapeš), což už bere ne úplně málo sil, ale pořád i bez odpružení jedeš rovnoměrně v tempu. Až do situace, kdy se musíš už začít více zvedat místy úplně a tam pak bez odpružení úplně končíš (full má hodně navrch).

          A pak to ale vyžaduje dvě zásadní podmínky:

          • když ten úsek jezdíš co to dá na gravelu, tak jestli to platilo i pro fulla (třeba ano, jen, že bez toho to nejde srovnat vůbec)
          • na fullu mít osazené opravdu rychlé jezdivé pláště typu Thunder Burt (aktuálně mám na fullu nahozeno RaR/TB, na tom už se to dá; jezdím i pomalejší pláště na fullu, mám dvoje kola), což skoro nikdo nemá vzhledem k zaměření kola, jakmile tam dáš nějaké pomalejší drapáky, tak to už nemá smysl srovnávat

          A pak srovnávat krátký úsek jetý na maximum také není moc dobré. To může akorát rozdíly výrazně zvětšit ať už v prospěch gravelu, HT nebo fullu. Na celkové trase jeté rozumným stejným výkonem to může být úplně jinak.

    • exBURN  

      HT nechci. On ten Neuron je celkem rychlej a valí dobře, takže by možná stačilo vyměnit pláště. Gravel mě zaujal hlavně pro to že bych chtěl zkusit silničku, ale když někam jedu tak jsou v tom vždycky polnačky – více i méně rozbité.

      • TheJD  

        Ono je valit a valit. Urcite se na Neuronu da jet rychle, ale treba po silnici bude mit gravel/silnice velkou vyhodu prave v posedu, ktery je aerodynamictejsi. A pak jsou tu ty ostatni veci jako plaste a tak…

        • exBURN  

          Přesně si napsal to, co mě na Gravelu láká.....

          • TheJD  

            Pokud by jsi do takoveho kola sel, tak si hlavne ujasni, jak velke plaste bys do ramu chtel pripadne dat, protoze na 90 % asfalt by jsi klidne mohl mit endurance silnicku, do kterych se vetsinou vlezou tak 32c plaste. Polnacky s takovymi plasti v pohode zvladnes, i s uzsimi pripadne, ale musis si davat vetsi pozor na kameny atd. a na prorazeni.

      • MlokCZ  

        Jako první bych zkusil opravdu rychlé pláště. Uvidíš, že i Neuron třeba na Thunder Burtech poletí slušně.

        Abys u gravelu nebyl pak zklamaný, že reálně zase o tolik rychlejší nebude. Gravel je dobrá volba zejména kvůli pocitu lepší akcelerace, tam bude oproti Neuronu (na rychlých pláštích) rozdíl největší.

        Třeba ta rozbitá polňačka bude na Neuronu na rychlých pláštích úplně někde jinde (a budeš i rychlejší), jak jen sedíš a šlapeš v tempu. Tady už je to horší (a pomalejší) i na HTčku.

        • TheJD  

          On se ten rozdil projevi spis na tepech/vykonu, kdyz by jel na gravelu a na fullu stejne rychle. Na polnacce bude samozrejme full vetsinou rychlejsi a predevsim vyrazne pohodlnejsi, ale psal 90 % asfalt…

          Jinak ten rozdil se projevi hlavne na delsi vzdalenosti, kde i ty male rozdily uz hraji velkou roli.

          • MlokCZ  

            Ať vybere kolo jakékoliv, tak základem je vždy jezdit rozumné tempo a na pro daný úsek pomalejším kole jet o to pomaleji stejný výkon. Pak se ani na těch delších vzdálenostech ty menší rozdíly tolik neprojeví. Když se jen prodlouží délka výkon o ten rozdíl, tak to pro tělo o tolik náročnější není.

            Problém je u těch jezdců, kteří se snaží držet na pomalejším kole stejnou rychlost, to i pak malý rozdíl udělá hodně.

            Na 90% asfalt bych fulla ani sám nebral, ale když už ho má, tak bych určitě začal tím, že ty rychlejší pláště zkusím.

            • TheJD  

              S tim vykonem to je jasne, ale na celodenni vyjizdce ten rozdil muze byt treba i hodina potom.

              • MlokCZ  

                Hodinu si moc nedokážu představit.

                Samozřejmě bude záležet nejen na dvou konkrétních srovnávaných kolech (včetně nastavení posedů), ale také co si kdo představí pod celodenní vyjížďkou (kolik čistého času jízdy).

                Já když vezmu svoje dřívější pokusy o srovnání HT vs silnička (čistokrevná silnička, žádný gravel) na čistě asfaltové trase (tedy žádný úsek, který by byl nevhodný pro silničku), tak jsem nikdy nepřekročil rozdíl 10% a na některých trasách (hodně kopcovité) šel ten rozdíl ještě hodně dolů i pod 5%. Vše bylo tenkrát s maximální snahou o ± stejný výkon v obou případech (bylo to ještě bez wattmetru jen s tepákem, ale zase větší množství opakovaných pokusů pro obě kola pro eliminaci vlivu aktuálního stavu organismu a větru).

                A to pak ani na 7h čistého času jízdy nedalo rozdíl hodinu ani při tom největším rozdílu 10%. Delší než 7h jízdy jsem nikdy běžně nejezdil (a často srovnávací okruh byl ±100km, takže to pak byl ještě daleko kratší čas než 7h).

                Pokud ale někdo pojede třeba 10h, tak se na tu hodinu rozdílu už dostane.

                Já bych při volbě, které z těch kol vzít ani tak nekoukal na výsledné rychlosti, ale více na to, jak ho to bude na daném typu kola bavit na daném povrchu a proti tomu jak moc bude zase trpět na nevhodném povrchu a co převáží.

                Někoho to na biku na asfaltu nebaví třeba vůbec, někomu to zase vůbec nevadí. A zase naopak jak dojde na rozbitější pasáže, tak někdo to na gravelu přeletí a vůbec mu to nepřijde a někdo bude hodně trpět, že to není vůbec pohodlné.

                • exBURN  

                  Když vyměním vepředu Conti MK2 2,4 za Specialized fast track 2,1 poznám něco?

                  • MlokCZ  

                    Nechtěl jsi napsad vzadu?

                    Jak to jede dělá hlavně zadní plášť. Já bych vyměnil i oba. Přední sice tolik nezpomaluje, ale na úsecích se slušným asfaltem také dost ovlivní dojem jak se jede už jen tím, jak to dost vibruje (pláště typu MK).

                    • exBURN  

                      Vzadu mám myslím race kinga nebo x kinga a ten je už celkem rychlý. Možná dozadu fast traka a dopředu přehodit toho contíka a MK nechat když pojedu do Jedovnice

        • exBURN  

          Tohle jsem měl prvně v plánu. Ono 90% je asfalt ale ve většinou ve špatném stavu a mezi tím jsou přelety po polnackach kde jsou nerovnosti uz horsi. A ty polňačky jsou součástí každé jízdy do práce každý den.

          Neuron má treashold na tlumiči takže stavba mě tolik netrápí jak posed a pláště ( teď jsem ale otočil představec a je to lepší)

          • MlokCZ  

            Je třeba zkoušet.

            Já mám třeba nejčastěji ježděné trasu do práce takový mix jezdivých povrchů. Asfalt je aktuálně cca polovina trasy (býval méně, ale někde u širokých cest pro pěší/kola kde nebyl ho dodělali), pak tam mám kus (ne úplně malý) trošku rozbitou polňačku (ale ne nijak extra, na gravelu určtě lze bez problémů jezdit), pár míst i úzké pěšinky (také ale projetelné i na gravelu, i když už ne nijak zábavně, místo trochu rozbité), kousek rozbité panely (drncají i na HTčku) a zbytek široká neasfaltová celkem slušná cesta.

            Jezdit se to dá na čemkoliv od gravelu po fulla na rychlejší pláštích (pořádné držící drapáky netřeba nikde na té cestě) a dokážu si představit, že každý by to raději jezdil na jiném typu kola dle jeho preferencí.

            Osobně bych to určitě nechtěl jezdit na gravelu, to bych trpěl, ale dokážu si představit, že někdo jiný v pohodě.

            A HTčko vs full na jezdivějších pláštích, tak to už jedu raději na HTčku (ale jsou tam pasáže, které jsou pohodlnější i o malý chlup rychlejší na fullu), ale ani na fullu mi to nevadí a rychlostně (jako celek) to je skoro stejné (na HTčku mám dlouhodobě zajeté jen o malý chlup lepší časy, rozdíl minimální). Rychlostě je to dané tím, že velké množství srovnání časů pro různá kola mám směrem do práce, to jezdím z 95% pořád tu stejnou trasu a směrem do práce to mám více z kopce. Zpět jezdím už mnoho různých variant (a zejména když už beru fulla, tak proto, že po práci jedu někam do teérnu), takže směr více do kopce už tak dobře srovnávat nemohu (tam by byl rozdíl o malinko větší).

            A asfalt mimo silnice typu brdské rozbité asfaltky je často horší než lehký terén. Abych psal konkrétně, tak třeba v Brdech sjezd do Míšova (směrem od Padrtí, aktuálně je tam červená značka) jsem neměl vůbec rád ani na celopevňáku na rozumně nízkém tlaku na bezduších. S odrpuženou lepší a nejdraději ho jezdím na fullu a to je pořád původní asfaltka. Na gravelu by to zase bez problémů šlo jet, ale to bych aspoň já už trpěl hodně.

    • Barak  

      Asi bych to řešil podle finanční situace. Pokud ti nevadí, že máš máš ve fullu peníze, ačkoliv bys pro něj měl jen příležitostné využití, nechal bych si ho a přikoupil gravel. V opačném případě bych počítal s tím, že kolo ztrácí rychle hodnotu, střelil ho a koupil něco pro aktuální využití.

      • exBURN  

        No úplně ho prodávat nechci – vyhovuje mi velikost, zdvihy jsou pro mě ideální atd… navíc jsem první majitel takže vím v jakém stavu je. Navíc kola dost tratí tak se to prodat snad ani nevyplatí.

        • Barak  

          Tak jestli neřešíš prachy, tak si full nech a kup další kolo. Po nějaké době to můžeš přehodnotit a full kdyžtak prodat.

        • TheJD  

          Tak to udelej tak, jak ti radi Mlok. Kup si nejake uzsi semi slick plaste a uvidis jak to pojede.

          Pro info: jak dlouha je jedna cesta do prace/z prace?

          • exBURN  

            11 km takže nic zajímavého.

          • Barak  

            To se mu bude ale 2/3 B-F smát, protože bude jezdit na fullu, po asfaltu, se slickama a bude zde dáván za příklad pozera, kterej si koupí drahé kolo a nejede s ním do terénu.;-) Pravda je, že kdyby měl Spešla, bylo by to o dost horší.

    • p@X  

      Zamkni to, na převážně silnic s polňačkama není co řešit, vlákno ti ovládla onuca.

    • CzechJoker  

      Letos jsem z fulla přešel na gravel, na fullovi jsem skoro nejezdil a do terénu už vůbec ne. Gravela budu mít taky na cestování s brašnou a s blatníky na zimu a déšť. K tomu má silničku.

    • JFtryall  

      Ja bych zkusil spis zamotat jedny XC kola, Cresty nebo nebo jeste lehci karbon a dal na to G One. A uvidis, jak to ozije a kdyz to bude i tak spatny, prodat se to da vzdy. :-) u gravelu je dulezity, kde budes jezdit a jak rychle. Na rozbity asfalt a nenarocny teren je to kolo fajn a rychly- pokud neni zabity tezkyma kolama a nebo hodne uzkym plastem nebo jinou minelou. Z vlastnich zkusenosti bych pod 40mm uz nesel, nema to zadny vyznam. Na panelce je hodne znat kazdy mm objemu a na uzkem poskakujes a vic dres. Jestli ale jezdis obcas na neprojetych loukach a nebo vetsich dirach, tak bych rychle kombo u fulla moc nezatracoval, protoze tam bude stejne rychly jako gravel, ale s mnohem vyssim komfortem. Navic i na rychlych pneu muzes plnohodnotne jezdit v terenu a budes ve sjezdech nebo technice rychlejsi. Gravel ma hlavni vyhodu v akceleraci a lepsi aerodynamice vzhledem k uchopu. Jestli ale jezdis pohodu, tak je otazka jestli ti to neco prinese.

    • Petulda  

      Mám karbon fulla 29'' 130/130 mm, ke kterýmu jsem si ze zvědavosti pořídil vcelku obyčejný hliníkový gravel. Na různých celopérech jezdím 15+ let a vždycky jsem říkal, že zdvihu není nikdy dost. A i tak nastalo s nákupem gravelu velké nadšení. Je to zpestření, jiné ježdění, letos na něm jezdím víc (km) než na fullu :-). Nebojím se s ním zajet do lesa nebo na polní cesty a pokud mluvím o ježdění „kolem baráku“, na 85 % cest, který jsem dřív brázdíval na fullu je gravel úplně ok. Na pevnym povrchu letí jak o život, v „terénu“ si člověk zase po letech piluje techniku, kdy nestačí jen sedět a šlapat, páč to zdvihy požerou.

      Obrovskou výhodu gravelu vidím v obdobích, kdy hodně prší – asfaltky jsou suchý za hodinu po dešti, terén ne…

      Za mě je gravel skvelěj doplněk k fullu kvůli zpestření ježdění.

    • exBURN  

      Co to je zač?

      Včera se tu objevilo celkem hezké RB RX za 20k.

    • onuce  

      Omlouvám se, že opět ještě reaguji, ale je to opravdu k věci. Byl jsem dnes ve Spešlu pro sedlo a mimo to objednal tento gravel:

      https://www.cyklo69.cz/…lackblueblue?…

      Přijde mi až příští týden na prodejnu, mám tedy čas na rozmýšlení. Je to tentokrát dobrý kup? Děkuji.

      • DoomHammer  

        to není gravel!

        • onuce  

          Jak to? Děkuji.

          • DoomHammer  

            rovná řídítka, děkuji

            https://www.cyklo69.cz/modely-20189/

          • novas752  

            Nemá berany. A bylo by dobrý zjistit si co se tam vleze za pláště, 30mm je tak na rozbitý silnice. A taky se na něm před koupí aspoň na 2–3h projet = testovačka.

          • MlokCZ  

            Máš to tam i napsané, co to je, tedy fitness kolo (takový sportovnější trek na více asfaltu).

            A jinak pěkná bída za ty prachy a geometrie bude zase úplně špatná, i XL ti bude krátké (XL má reach 422mm).

            • MlokCZ  

              Tady geometrie konkrétně

              https://www.specialized.com/…ite/p/115201

              a dokonce jen 172,5mm kliky, to bude také „super“ na tvojí výšku.

              • onuce  

                Tedy! Ani ne 175! A to bych uvítal 180. Tedy nic, moc děkuji za upozornění!

              • MlokCZ  

                A kombinace 51mm offset vidlice a 72° hlavový úhel + rovná řídítka, to bude šíleně nestabilní.

                • onuce  

                  Vida. To jsou parametry, jež mi nic neříkají, tak děkuji za upozornění. No, zruším to raději, ačkoli jsem byl zpot nadšen.

            • onuce  

              Krátké! Na to jsem již obezřetný, tedy dostávám pochybnosti. A přitom vypadá tak krásně…

        • vantom28  

          tady bude zase sranda.

          • onuce  

            Přiznávám, že mě nadchl zdejší pan Jiří__

            • Libores  

              co si budeme nalhávat, všichni jsme věděli, že to jednou přijde.

            • vantom28  

              Jiří mluví o gravelu a ty kupuješ fitness… to spolu nemá mnoho společného.

      • jIrI___  

        To není gravel, ale normální fitness kolo, navíc ti geometrie asi nebude vyhovovat. Zase jsi koupil něco jiného, než jsi chtěl :(

        • onuce  

          Tak to zítra odřeknu. Ale je hezké, že? A gravel s rovnými řidítky není? Děkuji.

          • jIrI___  

            Rovnými řidítky se připravíš o jednu z asi největších výhod gravelu oproti fitnessu – variabilita úchopu.

            • onuce  

              Ale jinde se psalo, že berany v terénu nic moc…

              • MlokCZ  

                Gravel také není určený moc do terénu, gravel je štěrkolet + na asfalt.

              • DoomHammer  

                Záleží, co bereš jako terén a jak jsi technicky zdatný.

                • onuce  

                  Polní a lesní cesty, šotolina, okresky.

                  • Bubaaak  

                    Berany ideální…

                    • onuce  

                      Pod berany se mi ale hned vybavují šílenci se zadkem nad hlavou, jež zarytě hledíc do země se vrhají vstříc smrti pod kola kamionů na hlavních silnicích.

                      • Goob  

                        Hele, byvše používavše přechodníkův naučiti by ses správně aspoň mohl je.

                      • Bubaaak  

                        A kde jinde zadek chceš mit, když držíš berany ve spodním uchopu?

                        Naopak na lesni cesty je lepší mit na šířku 440mm než +750mm…

                        • onuce  

                          No právě. Vypadá to jak trenažér na kotrmelce. A o výhodách úzkých řidítek vím, mám je na Meridě, ač to neksou berany.

                          • plzakj  

                            Myslim, ze berany jsou to,co te meride chybi.

                            • onuce  

                              Mojí Meridě nechybí vůbec nic. Deset let v originálním stavu. Najeto deset tisíc. Joo, to byla tehdy kola!

                              • DragON  

                                Nejen kola! Tráva byla zelenější, nebe modřejší a gothaj se dělal ze 100% masa ještě nenarozených jednorožců.

                                • onuce  

                                  Jistě, tráva byla bezpochyby zelenější. Vždyť tehdy ještě nepanovala taková sucha.

                          • Bubaaak  

                            Moje CX a silnice s berany, má nižší nachylnost jit na přední, než moje MTB…

                            Když jsem si zvykal na berany, bylo to divný až nepříjemný, ale letos mam na CX třetí řetěz (přes 5000km), na MTB mám 23km…

          • arny71  

            Vystup z vlákna, děkuji, není zač.

          • novas752  

            No upřímně moc ne.

            A Gravel s rovnejma řídítkama neni gravel ale spíš celopevný mtb.

            • onuce  

              Rozumím. MTB mi vyhovuje, chtěl bych ale níže střed.

              • MlokCZ  

                Abys mohl škrtat pedály o zem nebo překážky?

                • onuce  

                  To ne, ale když teď mám srovnání vyššího středu u fulla oproti HT, a jak nepoužitelná a nenezpečná koza ten full je. A jak hezky se na HT nastupuje a z něj bezpečně sestupuje. Zatoužil jsem po ještě nižším středu.

          • Goratrix  

            „A gravel s rovnými řidítky není?“

            Takto nejak?

            https://imgur.com/PHTYyK4

          • orm  

            Gravel s rovnejma riditkama je pevne trekove kolo.

            • onuce  

              A to je stejně dobré jako gravel?

            • onuce  

              A je rozdíl mezi trekovým a trekingovým kolem? Trekingovou jsem kdys měl Univegu, první moje kotoučové brzdy… Velikost XXL, bylo tak obří, že jsem měl sedlovku vytaženou centimetr!!!

              • novas752  

                Neni. Taky se tomu někdy říká crossové. Ale neplést se značkou Trek.

                • onuce  

                  Děkuji. A crossové je trekingové, nebo trekové?

                  • novas752  

                    c/krossové = trekingové = trekové. Neplést s cyklokrosovým.

                    • onuce  

                      Tedy pokud jsem měl trekingové kolo, měl jsem zároveň i crossové, trekové a gravela bez beranů. To je něco.

                      • DoomHammer  

                        cross je cross, trekking je cross s blatníky, nosičem a dalšími věcmi na cestování…

          • roman II  

            někomu berany nevyhovujou, třeba mě teda ne, merida speeder pokud sedne geometrie, má to rovný řídítka, dáš vnitřní rohy, 40mm pláště a máš pseudo gravel https://www.sterba-kola.cz/…der-400-2018

            • DoomHammer  

              Ale piču gravel, pořád je to cross!

              • roman II  

                je vidět že tomu ale vůbec nerozumíš :-) https://www.merida-bike.cz/…kola/speeder

                krosová jsou tyto https://www.merida-bike.cz/krosova-kola

                • DoomHammer  

                  Ale piču, pořád je to cross :)

                • onuce  

                  Tak teď jsem z toho tak zmaten, že mě přešla chuť na cokoli. Ještě že se mám kam utéct, totiž ke svojí skvělé HT 26" Meridě.

                  • onuce  

                    Spíše se dnes kloním k pluskové 27,5. Byl na ní odkaz v jiném vláknu, myslím „bitelné enduro“. Jen ten pluskový Author z odkazu je již pouze v malých velikostech…

                    • nitraq  

                      Ty jsi fakt jantar. Jaké kolo vlastně chceš, potřebuješ nebo užiješ?

                      • onuce  

                        No to právě nevím! Potřeboval bych poradit. Mám ale strach založit vlákno "Jaké potřebuji kolo? " Zas by se to tu bralo jako trollení, ve skutečnosti jsem jen bezradný. Sám jsem zvědav, jaké vlastně kolo letos koupím.

                        • nitraq  

                          Zajdi si na nějaký testovací den, možná spíš víkend. Projedeš za tu dobu takových kol, že si snad vyjasníš, jaký bys vlastně chtěl.

                          • onuce  

                            Mně se teď zalíbila ta pluska, tak již zde v gravelech opravdu nebudu otravovat.

                        • Barak  

                          Tak si půjč nějaká testovací kola v tom Spešlu. S každým kolem si projeď stejnou trasu, která bude nejvíc terénem a profilem odpovídat tomu, co nejvíc jezdíš a udělej si vlastní názor.

                          Hlavně nekupuj kolo podle B-F. Každý tady má jiné nároky, jiná měřítka a ty jsi navíc úplně mimo jakoukoliv skupinu. Takže podle diskuze akorát koupíš zas nějakou kravinu. Kup až kolo, na kterém se projedeš, budeš vědět, že ti sedí geometrie a nebudeš ho dodatečně nesmyslně upravovat.

                          • nitraq  

                            Přesně tak. Pokud ho do nákupu nic netlačí, tak může navštívit příští rok Velo test fest nebo zajet do Prahy do Radotína na testovací víkend. Tam projede takových kol, že si snad udělá představu.

                            • onuce  

                              Děkuji Vám! Ve spešlu, hned v deset jak otevřou, zruším to objednané kolo. Tedy mě nebudou mít rádi a nic tam neotestuji. Jinak jsem vděčný, že jsem zde byl varován, a nekoupil zas nevhodné a krátké kolo. Testovací víkend nedám, mám trému z více lidí.

                              • nitraq  

                                Jak to myslíš, z více lidí? Přijdeš k jednomu člověku, zaregistruješ se, přijdeš k druhému člověku, ten ti vydá kolo a zmizíš do lesa.

                                • onuce  

                                  Aha. No nemám na to yrpělivost. Co když vybrané kolo neseženu, nrbo bude mimo finanční limit? Kupuji intuitivně, pro radost. Teď se mi líbí zde odkazovaná Merida Speeder!

                                  • roman II  

                                    se 40mm plášti i relativně pohodlná, 42mm by se ještě taky vešly

                                    • onuce  

                                      A co tento model?

                                      https://www.merida-bike.cz/…peeder-100-1

                                      Je levná, tedy pokud by nevyhovovala, nic moc nezkazím. A vypadá krásně!

                                      • roman II  

                                        bych si malinko připlatil https://www.merida-bike.cz/…peeder-200-1

                                        nicméně si myslím že je nikde mít vystavený nebudou a budou jenom na objednání, prozatím jsem u prodejců merida je viděl pouze u cyklosport fiala mnich. hradiště

                                        pozor na pláště, osazena pouze nějakými 28 mm, širší musíš dokoupit

                                        • onuce  

                                          A čím je lepší? Nelíbí se mi barva. Ta levná je totiž opravdu nádherná. Děkuji.

                                        • MlokCZ  

                                          To bude nejlepší si připlatit na kolo, které pak zase může hned zahodit. Sice je to v největší velikosti o 6cm kratší než jeho full, který je mu malý, ale třeba když na to dá 15–18cm dlouhý představec, tak to bude ok.

                                          Ale zase nebude moc psát, že je to neobratné. V kombinaci, že mu to bude malé a k tomu ještě 73° hlavový úhel, tak to bude hezky hravé :-)

                                          • DoomHammer  

                                            Pokud na to nemá mentálně, tak nedá nic :D

                                          • onuce  

                                            Ono je to vážně kratší, než ten můj nešťastný Kellys? A dokonce o šest cm? Tak zas nic. Děkuji

                                            • roman II  

                                              asi má obhájce cvakajícího houpacího koně pravdu, u speedera ti musí sednout geo, mě třeba sedla, musel jsem teda dát sedlovku 25mm offset místo 15mm a 100 mm představecmísto 90mm + mám na prodloužení/va­riabilitu úchopu vnitřní rohy, pro pavouky to fakt není

                                              • onuce  

                                                No, já mám i na svých 193cm asi dlouhé nohy, všechno je mi krátké.

                                                • ˘Ö˘ Krab  

                                                  Kontrolní otázky, jak vysoko máš rozkrok (inseam)? Jestli je Ti všechno na horní rámovce krátké, tak máš naopak spíš krátké nohy a dlouhý trup.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Jemu ale není všechno krátké, pouze jeden úplně špatně vybraný krátký full a teď náhodně nalezené ještě daleko kratší kolo. Dostatečně dlouhých rámů je na trhu mraky.

                                                  • onuce  

                                                    Ale při stejné délce posedu je mi HT akorát. Je to záhada. A to mám na HT ještě úzká řidítka.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Pokud je Tvé HT nehnutelný etalon, tak si prostě kupuj kola tak, že na nich necháš nastavit na milimetr stejný posed, byť by byl úplně špatný. Pak budeš spokojen. Takže: výšku sedla, posun špičky sedla za střed, dosah na řídítka – tady se dá celkem dobře vycházet přímo z dosahu na gripy, to kdyby ses odhodlal/byl nucen koupit kolo se širšími řídítky. A také výšku řídítek vůči sedlu při zanoření vidlice. Zajímají Tě jen 3 údaje, ostatní pust z hlavy.

                                                    Drobná doladění (třeba užší řídítka nebo sedlovka s offsetem či jiný představec) se pak dají dodatečně aplikovat vždycky.

                                                  • onuce  

                                                    Ano, děkuji. U fullu to právě nabourala sedlová trubka předsunutá před střed. Nikdy tak nedostanu správnou vzdálenost sedlo- střed.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Moje drahá žena také kvůli tomu není schopna jezdit na mých HT, přestože zbytku rodiny to nedělá nejmenší potíže. Mohu celkem zodpovědně prohlásit, že je to tím, že neumí šlapat a odsedávat nerovnosti při záběru. Její optimální posun sedla vzad se limitně blíží nekonečnu.

                                                  • onuce  

                                                    To je velice zajímavé! Jak ten požadovaný posun vzad souvisí s neuměním nadzvedávání? děkuji.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Většinou tak, že blbě šlapeš před sebe, protože Ti nic jiného nezbývá. Převažuje kombinace použití hýžďových svalů a čtyřhlavých stehenních. Takže efektivita nízká, zvednout se nezvedneš (protože to nejde) a tím pádem to neumíš. A tím pádem pořád na sedle vykydle sedíš a všechny pecky od zadního kola dostáváš z první.

                                                    Když šlapeš víc pod sebe, tak se s každým šlápnutím můžeš mírně nadlehčit, což není k zahození. A do šlapání zapojuješ v nezvyklé míře zadní stranu stehen.

                                                  • onuce  

                                                    Mně právě ale přijde, že na HT jedu po nerovnostech stále přizvedlý, při současném šlapání. A to jsem oproti fullu víc vzad.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Jak to dokážeš? Ty musíš být kouzelník!

                                                    Pověsíš se za řídítka? Jak máš na fullu (ne)doladěné tlumení a k tomu (ne)spolupracující tlaky v pláštích? Na fullu není potřeba se tolik zvedat (a třeba vůbec, na pěkném terénu) – od toho je to full. Stačí šlapat a šlapat a šlapat, zdvihy a pláště se postarají o zbytek.

                                                  • onuce  

                                                    To nevím, na HT jsem mimo hladký povrch stále přizvedlý. Nějak intuitivně asi.

                                                  • onuce  

                                                    To nedokážu změřit. Rozdíl hodnot v závislosti na přítlaku je osm centimetrů.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Přítlak? Jsme pořád u cyklistiky? Inseam se měří jako svislá vzdálenost spony stydké kosti od podlahy u stojícího jedince, takže si přítlak ponech pro příslušné situace a nepruď. Prostě si stoupneš bosý zády ke stěně, vezmeš si tenkou knihu většího formátu nebo přímo pravoúhlý úhelník a pojedeš jím mezi nohama po zdi až na doraz. Přeloženo do řeči Tvého kmene: přítlak největší.

                                                  • onuce  

                                                    No a právě v oblasti dorazu se to nějak nedefinovatelně mudlá. Ale zkusím znovu. Děkuji.

                                                  • Goob  

                                                    Jinými slovy osmicentimetrové koule. To chápu, že se ti s tím špatně hledá kolo.

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Nebo hydrokéla.

                                  • nitraq  

                                    Přece není problém otestovat určitý typ kola a pak koupit konkrétní model podle vlastní peněženky, ne? Navíc na testovačkách jsou kola aktuálního modelového roku, takže problém s nedostupností by neměl být.

                                  • TheJD  

                                    Takto naprosto vyznivas jako troll.

                                    • onuce  

                                      To mě mrzí. Opravdu ale tímto, jistě jinak velice rozumným způsobem kola vybírat neumím. Zda mi vyhovuje zjistím nejdříve po půlročním ježdění a úpravách k obrazu svému. Chtěl bych prostě rychlé, lehké kolo na delší přesuny a pak kolo do těžkého terénu, kamenů, sněhu. Na to druhé mi vychází 27,5+, na to první zatím nevím. Jinak mám univerzální HT. Jediné, co opravdu nepotřebuji, je XC full, kterého ale zrovna, shodou okolností, mám.

                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Tak to vezmi popořádku, kolik kol a jakých máš, na co je používáš, jak často, s jakým nájezdem, s jakou prioritou, co konkrétního Ti na nich pro dané určení chybí.

                                        Rychlé lehké kolo na delší přesuny stejně zabiješ milionem krámů v kapsičkách a kapsách, rychlé přesuny na delší vzdálenosti už hodně zavánějí sportem, to nechceš.

                                        Jinak na uvedený účel módní gravel nebo jakékoliv trekingové kolo s odpovídajícím obutím a hlavně doladěným posedem. Takže předem správně vybranou velikostí a geometrií. Takže vlastně netrekingové, protože ta jsou všechna krátká a i já jsem na 21" musel mít dlouhý představec a rohy vodorovně dopředu. Takže HT 29" delšího závodního střihu, takže vlastně ani to ne, protože má nízkou hlavovou trubku a nedostaneš dost vysoko řídítka. Takže nějakou megaobří rekreační obludu HT 29", na rychlé přesuny s pevnou karbonovou vidlicí a na ni nezubaté pláště.

                                        Jenže se Tvým pojetím posedu na kole stejně přesuny nebudou rychlé, protože vysoko řídítka a nízká aerodynamika.

                                        Ze všeho nejvíc mi to u Tebe pořád vychází na 20" skládačku.

                                        • onuce  

                                          Celopevňák MTB s úzkými plášti by byl skutečně ideál. Jen bych chtěl rozhodně níže střed, na tom to ztroskotává.

                                          • ˘Ö˘ Krab  

                                            Nepruď. Vratkost nezpůsobuje vysoký střed, ale Tvá záliba v nebeských řídítkách. Stačí si vybrat rám s malým BB-dropem a nervat do něj za každou cenu ekvivalent 160 mm vidle.

                              • Barak  

                                Já myslím, že nebudeš první, který tam zrušil objednávku. Z toho bych si hlavu moc nedělal. Prostě jim řekni, že nevíš přesně, které kolo je pro tebe vhodné, popiš jim, jaký terén obvykle jezdíš, jaká kola jsi už měl a zavrhl, a nech si od nich doporučit nějaké varianty. Ty pak projeď a udělej si vlastní názor.

                                • onuce  

                                  Dobře, to udělám. Zajedu ještě i do Meridy, zda tam mají ten speeder. Děkuji moc všem!

                  • Ondraj  

                    Žádný kolo nepotrebuješ, máš Meridu HT 26.

                    Kup si loď. :-)

                  • vantom28  

                    myslím, že tohle by ti mohlo vyhovovat…a kdyby ne, ani moc neproděláš.

                    https://www.bike-forum.cz/…51814-single

                • nitraq  

                  Silniční kolo s rovnými řidítky… hm, co mi to jen připomíná? No jo, to je přece fitness.

                  • roman II  

                    takže když si někdo gravela přestaví na rovná řídítka tak to je taky fitneska ?

                    • nitraq  

                      Tak gravel má silniční řidítka, bez nich to je fitness nebo cross s pevnou vidlí.

                      • roman II  

                        takže když fitness či cross přestavím na berany tak je to gravel – jak jednoduché, tohle by mohlo onuci pomoci v rozhodování

                        • Vilém  

                          …tak je to dlouhy prasopes.

                          • nitraq  

                            Líbí se mi tvoje třídění na krátký/dlouhý prasopes:)) Perfektně to vyjadřuje romanovy úvahy.

                    • Vilém  

                      …tak je to kratky prasopes.

                      • roman II  

                        jezdil jsem na silexu a to je teda zase dlouhý gravel, kdyby měl rovný řídítka tak to tedy je dlouhý prasopes,

                        až nějaký výrobce dá na gravel rovný řídítka a napíše do popisu že je to gravel tak to potom tedy už napořád musí být gravel

                        • novas752  

                          Když na to dáš rovný řídítka tak už to dlouhý nebude. Na beranech se posed počítá na horní úchop za páky, což je o cca 7–9cm předsunutý před rovnejma řídítkama.

                      • DoomHammer  

                        prasopes a krysolet :)

                    • novas752  

                      Je hodně těžký pochopit že rámy určené pro berany bývají jiné – kratší než rámy určené pro rovný řídítka?

                  • krabica  

                    Hlavní problém je, že to je Merida… ;-)

                    • roman II  

                      no author by byl horší :-)

    • plzakj  

      Kdyz uz i onuce prechazi na gravel, tak to je ten hype na vrcholu.

    • exBURN  

      Koukam na soot 30. Na litani do prace mi projde Claris OK a jinak to vypada neosizene

      • Petulda  

        Kazeta s 8 prevody?

        • exBURN  

          Ano, 16 rychlosti je asi dostatečné.

          • Petulda  

            Nejde o počet, ale o odstupňování. Mě by to na gravelu asi vadilo, ale to je individuální.

            • exBURN  

              Jasný, není to ideální. Ale víš jak to je – pak by to chtělo ješte

              lepší brzdy, rodla no aj karbonový rám by bodnul a jsem v tom zas za pade

            • jIrI___  

              V dnešním marketingově-módním diktátu jednoplacek i na gravelech mi připadá, že odstupňování naprostá většina uživatelů vůbec neřeší. Nebo se tuhle situaci aspoň snaží vytvořit výrobci :)

              • DoomHammer  

                Pokud jsou lidi zvyklí na odskákání MTB kazet, tak jim jednoplacka na štěrkoletu nepřijde divná. Nám, odkojeným silničními kazetami odskákanými po zubu, přijdou i dvouzubé skoky na CS-HG800 11–34 docela peklíčko :)

                • nitraq  

                  Ah, konečně chápu výtky silničářů na horší odstupňování kazet:) Vždycky na bajku, takže teď mi desítková tiagra 11–34 přijde v pohodě.

                  • Libores  

                    ano je to hodně individuální. Já na silnici jezdím dvouplacku jemně odstupňovanou 11sp kazetu 12–25, ale na gravelu mám jednoplacku s kazetou 11–42. Obojí mi jednoduše vyhovuje.

                    • DoomHammer  

                      Já to odskákání budu řešit druhým párem kol se silniční kazetou… štreky bez terénu budu valit s jemnými přechody a do gravelspecific terénu mi ta 11–34 vadit tak nebude.

              • Petulda  

                Jednoplacky mají – ostatně jako vše – svoje výhody a svoje nevýhody. Na gravelu je pro mě osobně 2×10 v pohodě, na biku směřuju z původních 2×10 jednoznačně na jednoplacku. Marketing výrobců v tom hraje nulovou roli.

      • DoomHammer  

        Za ty prachy docela punk :D

        To RX sis zjišťoval?

        • exBURN  

          Porad to ma karbon vidlu, dobry naby, brzdy a plaste.

        • exBURN  

          Je daleko. Leda koupit za 6 ram a neco postavit. Castecne nakoupit na bazaru

      • Vilém  

        Co jsem letmo koukal, tak tech uz moc nebude.

    • Lance  

      Sem nevěděl, že je tady tak zajímavé vlákno. Děkuji

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.