YT Tues FR vs Canyon Torque FRX 9.0

193 nepřečtených
  • MichalP1

    Zdravím Vás, požádal bych o radu.

    Váham mezi těmahle kolama vzhledem ke své ceně maj výborné komponenty ve srovnání s jinejma „proflaknutejma“ značkama na které nemám.

    Bydlím na vesničče, takže budu častěji vyjíždět do lesa, ale více mě láka blbnutí s kamarádama a skákat kde se dá. Zatím máme odflaklou malou trať s 2m dropu, ale to je dané nezkušeností zatím. Pak plánujeme větší trať v lese – takovej malej bike park, když to tak řeknu. Nelákaj mě nějaké triky ve vzduchu, jako spíše se dostat do vzduchu a hladce dopadnout – to mi bohatě stačí.

    Měřím 179cm a vážím cca 80kilo. Jakou velikost bych měl vzít? Podle mě M, ale raději se zeptám.

    Tady sem našel nějake diskuse, ale ani google překladač mi moc nepomohl, jelikož to moc smysl nedávalo.

    http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

    A ted se mi nepodarilo najit tu druhou diskusi, ale byla taky na tom foru.

    Předem děkuji všem, který mi ochotně budou chtít pomoci a snad budete trpěliví, jelikož sem nováček, tak to semnou asi bude těžší.

    0 0
      • MichalP1  

        Nebo jeste tenhle model nevypada nejhure, ale bojim se pevnosti ramu

        http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

        0 0
        • Stipka  

          přesně tenhle s těch třech bych vzal já :)

          0 0
          • MichalP1  

            Na to co jezdím já bys vybral Torque 6.0? – proč z těch třech je nejlepší tohle?

            0 0
            • Stipka  

              Tak přijde mi jako víc univerzál,že si sním zaskáčeš ale taky se sním pujde i projed :) ale je to čistě můj názor, 100 lidi 100 chuti, jestli chceš jen bikeparky a do kopce tlačit tak ber to s tim Boxxerem

              0 0
              • MichalP1  

                Jezdive kolo nepotrebuji :)

                A s tím boxerem se mohu i vyblbout v bike parcích? Prej tyhle vydle nejsou tolik hravé, ale nemám možnost to sám vyzkoušet.

                0 0
                • Atilla  

                  V bikeparku ti to vadit nebude. Tam se nemusíš nikde otáčet na předním kole, atd. Pokud nechceš dělat triky, tak asi 2korunku bude tužší a navíc si u ní můžeš trochu ovlivnit výšku vidle= jiný hlavový úhel.

                  0 0
                  • MichalP1  

                    Určitě i na skákání bude lepší, oproti jednokorunce u Tuese? Kdyby to šlo co nejpřesněji vysvetlit, tak bych Vám byl moc vděčný. Rád bych věděl všechna pro a proti, pokud by to šlo, prosím.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Záleží co jezdíš a kde jezdíš. Já se dostanu do bikeparku tak 15× za rok, ale jinak jezdím 2–3× týdně(podle toho jak práce a rodina dovolí) a jezdíme spíš technické stezky, typu proplítaček mezi skálama a 2 korunku bych si nekoupil.

                      Ale jestli máš někde poblíž DH trať, nebo tě baví jezdit kudla, tak bych vzal 2korunku. Nevýhoda je omezený úhel předního kola (záleží rám od rámu jak moc půjde řidítkama otočit).Většinou vyšší váha a taky to, že při tlamě můžeš vidlicí promáčknout rám.

                      Pokud ve vzduchu nebudeš dělat X-up, tak na skokách tě nebude omezovat. Výhodou je větší tuhost o odolnost.

                      0 0
                      • MichalP1  

                        DH trate tu nikde v okolí nejsou. A víc mě baví skákat, než sjezd. Kousek ocud je hrádek v jeho okolí je hromada stezek se skalama a skalama, kde se dá dobře vyblbnout, takže to vypada na 1korunku. Pro začátečníka bude asi určitě lepší predpokládám. Uvítal bych určite ovladatelnější kolo, takže je asi jasno.

                        Takže se mužeme přesunout na výběr kola, jaké bude lepší a proč. Předpokládám, že jiné kola v tehle ceně (max. 50 000kč) neseženu, že? Pokud ano, tak prosím o link.

                        Z těch dvou kol by na to „blbnutí“ bylo lepší jaké? Připadá mi, že Tues FR, protože není tolik jezdivej, tak by měl být ovladatelnější z kopce dolu, že?

                        Ale co komponentově a HLAVNĚ pevnost rámu? Rám je u mě asi to nejdumežitější. Komponenty se daj případne časem dokoupit, až se opotřebují a pokud v nich není nějaký zasadní skok v kvalitě, tak bych preferoval pevnost rámu a „hravost“.

                        0 0
                        • logoman  

                          Sel bych do toho posledniho na tohle jezdeni … tues i frx jsou dh kola … viz http://www.freeride-magazine.com/…der-0111.pdf

                          0 0
                        • Atilla  

                          Tady nemůžu radit, na tom kole jsem nikdy neseděl ani ho neviděl. A každému sedí něco jiného. Mě třeba sedí RB a dobře se mi jezdí i na spešl SX. Tady Logoman na RB nikdy neseděl, ale ví, že je to sračka houpavá, která nežere.

                          Vybral jsi zrovna ze 2 výrobců, kteří mají odlišný způsob prodeje od ostatních, takže na zkoušku musíš vyrazit do Němec a nebo to risknout a objednat. Nevím co máš teď za kolo a jaké máš zkušenosti s gravity disciplínama. Ale za 50tis nový stroj osázený takhle kvalitnímy komponenty neseženeš, zase na druhou stranu, je spousta lidí, kteří koupí kolo a pak pochopí, že je to dřina a občas to bolí. Takže je v bazarech často na koupi luxusní skoro nejetý kousek.

                          0 0
                          • MichalP1  

                            Kdybych sehnal jetého Spešla SX, tak bych asi neváhal a šel do něj, ale nepodařilo se mi najit nic v Mku.

                            0 0
                          • logoman  

                            To nevim :), ale vim, ze sou skaredy jako noc :) a to mi docela staci. Jinejm se nelibi pokrouceny trubky od speslu …

                            0 0
                • madcat  

                  Možná malej problém bude to, že Canyony už jsou vyprodaný. Budeš muset počkat na modely 2012.

                  Jinak toho Torque 6.0 bych se co se týče pevnosti fakt nebál.

                  0 0
                  • MichalP1  

                    Tak to se asi vyplatí počkat na nové modely, který budou mít o trochu doladěnejsí rám a lepší komponenty, že? Kdy by se měly asi zacít prodávat, netušíš?

                    0 0
                    • madcat  

                      To právě netuším, ale možná někdo jinej by mohl, taky bych si rád jednoho na příští sezónu pořídil…

                      0 0
    • MichalP1  

      Teďka sem narazil na novinku pro tento rok a to: http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      Myslíte, že bude lepší pro mě, než ty jmenované tady?

      0 0
    • MichalP1  

      Tak sem nasel geometrii paradni ram pro me a cena u lonsleho modelu 2011 spadla o hodne dolu, takze cenove bych byl.moc spokojeny.

      http://jumpsport.cz/…e-fr-30–2011 a neste tady http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…e-fr-30.html

      Vzhledove se mi moc libi, aklrad komponenty zadna slava, ale nejake penize mi zbydou, tak neco nakoupim.

      Krave dobre ovladatelne kolo. Jen je to pevny ram? Nemusim se ho bat? … v jake velikosti ty kola vubec jsou? Nikde sem nenasel jejich velikost – asi sem slepi.

      Pokud to bude M a ram bude opravdu dobry – pevny, tak jdu do nej!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Canyon bude 100% lepší, než tohle. Už jen proto, že Torque je čtyřčep a scott přepákovanej jednočep. Navíc výbava toho Scott je strašná.

        0 0
        • MichalP1  

          S horsi vybavou pocitam vzhledem k cene. Mozna to je 4cep, ale v nemeckem magazinu tohle kolo asi z 13ti bylo nejdoporucovanejsi do bikeparku, jen melo lepso vybavu. Tak proc Caynon je automaticky lepsi?

          0 0
          • logoman  

            Jak jsem ti posilal to sx http://www.lyze-kola.cz/…09-velm.html proc ho nechces? Ja myslim, ze za tu cenu neni spatny … jinak vypada takhle http://www.bradsky.cz/…-p-1767.html Ale je pravda, ze aby jsi se dostal na vybavu canyonu s jakymkoliv z tech kol tak by te to vyslo draz.

            0 0
            • MichalP1  

              Je to hnus.. na tomhle bych fakt rad nejezdil. Rad bych ten ram, ale tohle mi za to nestoji. Jinak dekuji za snahu :-) kdyby to byl 2010 model, ten je aspon barevne hezky.

              0 0
              • logoman  

                Heh zrovna podle mne to je jedna z nejhezcich kombinaci v jake sx delali.

                0 0
              • goofy  

                2010 byl strasny humac… Zlaty 2009… :o)

                0 0
                • logoman  

                  Nepletes si 2009/2008? vzdyt 2010 jsou cerny a bily na tom nejde nic zkazit :)

                  0 0
                  • goofy  

                    Nesnasim bile kola, a tohle je totaaaalni extrem :o)

                    0 0
                    • logoman  

                      To ja taky nemusim, ale kdyz jsem byl v koutech, tak tam jezdilo jedno bily kolo s cervenyma elox komponentama, byl to veru krasavec :) Osobne mi vadi hlavne bily rafky :)

                      0 0
                      • goofy  

                        Jasne. Ja to beru hlavne jak je to poskladano od vyrobce, a proste biy ram, vidle, rafky, kliky, riditka, sedlo… to uz je na mne fakt presprilis :-D

                        0 0
                      • str8czek  

                        Rasisto :)

                        0 0
      • umpalumpa  

        Měsíc a půl tohle kolo jezdím, mám ho ve velikosti Small (14,5") a jsem nadmírnu spokojený. Vidlici jsem vyměnil za MZ 66 RCV a další na řadě bude tlumič. Ale s tím jsem počítal že se komponenty budou měnit. Rozhodně bych se toho nebál, kolo jsem taky kupoval v Jump sportu.

        0 0
        • MichalP1  

          Taky pocitam s menenim komponentu. Nejdrive se stejne musim na tom naucit.

          Jak je na tom ram? Je kvalitou srovnatelny s jinejma doporucovanyma ramama/znackama?

          Nejake zkusenosti z jezdeni bys mi mohl napsat? :-)

          0 0
          • umpalumpa  

            Jelikož je to můj první full, tak musím samozřejmě hodnotit kolo kladně. :D A na jiných kolech jsem toho moc nenajezdil takže nemůžu posoudit.

            0 0
    • Blackbiker  

      hele YT Tues i Canyon Torque FRX skvělá kola, jen ten FRX má pro mne blbej úhel hlavy na dolekopcom. Z těhle dvou bych volil Tues. Jinak obecně je nesmysl co se traduje o dvoubrejli. Jako že se s tím nedá technickým terénem a pod. Je to nesmysl. Samo řeším ježdění zkopce. Že ti promáčkne při pádu rám a podobné nesmysly. To tvrdí jen lidi co nikdy dvoubrejli nejeli. Praxe je jiná, na těžké tratě, skoky a pod. je dvoubrejle perfektní záležitostí, hodí se i na FR, žádnej problém, nic co bych neprojel a to s tím dávám i 180 stupňů točky, prostě je to pak jen o ovládání bajku. Dvobrejle ti dá hodně, naučí tě, vychová tě, pomůže ti. K dalším kolům. Líbí se mi stroje co jezdí Coastal Crew z BC, mrkni na to.

      http://www.scott-sports.com/…her_on_scott

      No a pak je dobrý si počkat na novej Spešl Status. Ale pokud to bude stejnej shit jak Bighit tak nebrat. Uvidí se v reálu. Toť k tomu

      0 0
      • Blackbiker  

        Samozřejmě pokud chceš bajk jen na ježdění u Vás po lese tak dvoubrejli netřeba, já myslel použití v bikeparcích na pořádných tratích…

        0 0
        • MichalP1  

          Konečně normální odpověď a né něco na pul – moc děkuji.

          Takže doporučuješ Tues DH? Nebo by se dalo vyhrabat jiné kolo, jako je třeba Scott Voltage FR 20 2011 s 2korunkou a stoji nějakých 40 000 tuším. Pak počkat tedy na Specialized, jak dopadne. Prý je mnohem hravější, jak BigHit, sem od někoho zaslechl a dá se pořídit za dobré peníze, jenže výbavou na Němce nemá ani omylem. O dalších kolech nevím.. hledal sem po foru, ale ty kola, co by se mi líbila, jsou už nad muj limit – či mi to pro nováčka přijde zbytečně moc. Jinak ne ude to nějaké ježdění po lesíku, ale budeme stavět co se dá ze dřeva. Kámoš je už zkušenější, takže ten nám to bude vymýšlet, takže žádná amatéřina ;-) do Německa to máme nějakých 70kilačku, takže tam o příští sezónu určitě párkrát vyrazíme. Celkem dost nás to chytlo, tak se chceme zlepšovat – proto nové kola :-)

          0 0
          • Blackbiker  

            hele mám celkem zkušenosti z bikeparkovýho ježdění po Evropě a v Německu prostě frčí německé stroje-jsou nacionalisti, ve všem, mi stačilo vyzkoušet si kdysi Canyona Torque FR a oproti mému Giantu Reign to kolo bylo prostě jinde-lepší ve všem co se týče dolekopcom, takže nemám proč nedůvěřovat Canyonu. Jen mi u nich vadí úhel hlavy stejně jako to mám já na Santě VP free. 66 stupnů je prostě pro dolekopcom dost postavený a mi to už nevyhovuje-na nějaké enduro po lese případně rovnější tratě cajk, ale jak je to víc zkopce a do rychlosti tak marnost. 64 stupňů je cajk hodnota. Tues ti vydrží parametrově pěkně dlouho. Toho bych se nebál. Třeba zatím s jednobrejlí s možností pozdější výměny za dvoubrejli. Co říct ke Scottovi a Spešlu. Jen tolik, že si to chce půjčit a vyzkoušet. Každopádně brát na zřetel hlavně cenu jako je tvůj případ jdu do Tuese a neřeším-váha je taky cajk. Hele je to jen na tobě, poradit si nechat můžeš, ale ovlivňovat tě nemíním-já bejt tebou beru Tues FR, vybírat si kolo já na sebe beru Tues DH,ale já už taky věci vidím jinak než dřív:-).Tak dobrou volbu při nákupu ahoj V.

            0 0
            • MichalP1  

              Podle časopisu Freerider v Německu bylo vyhodnoceno, jako hravější kolo do bikeparku Tues DH 5/6 bodu.. FR 4/6 bodu. Tues DH ma 63° dokonce – nevím zda-li je to lepší na blbnití a ovladatelnost, ale vypadá to tak – pokud bude lepší vzít 64°, tak ho vezmu, ač v časaku dopadl FR huře no :-)

              0 0
              • SOBYS  

                Rozmysli si, jestli chceš kupovat kolo na fr od značek, který to mají jako vedlejší program. Zkus se podívat na slevy modelů 2011 dobrých značek, já takhle loni sehnal demo8 za 55tis. Jestli začínáš, sjezdový kolo tě podrží určitě víc než freeride s jednokorunkou a jestli tě to bude bavit, stejně nakonec nějakej dh závod časem vyzkoušíš.

                0 0
                • MichalP1  

                  Jo Demo 8 I 2010 se dá sehnat v rozmezi 50–60tisíc, což je pěkné ;-)

                  Ale bude to lepší, jak Němci? Co sem někde četl, tak Tues DH byl hravější, jak Demo 8 – ale to je věc názoru no.

                  0 0
                  • Blackbiker  

                    Demo je nekompromisní sjezďák s nízkým středem. Ale za tu cenu proč ne

                    0 0
                    • Blackbiker  

                      Můj kamarád ježdění vidí víc do FR štýlu a měl Konu Stinky, starou, teď má tohle Demo s fox 40kou a říká: „super, ježdění po rozbitejch tratích lepší,z kopce lepší, ale ta hravost na kterou jsem byl zvyklej ta se ztratila“..toť k Demu, koupíš Demo a začneš jezdit DH styl:-) jezdit se dá na všem-půjč si to!Ověř si to. Kecání na Bf je o ničem.:-)

                      0 0
                      • MichalP1  

                        DH mě opravdu neláka – přijde mi to nudné a moc rychlé.

                        Nemám kde si pujčit takovéhle kola, to je to.. :-)

                        0 0
                        • gazman  

                          Časem tě to začne lákat, jestli nemáš nasráno. Freeride je snadno vyčerpatelná disciplína a dá se jezdit taky fest rychle, v rychlosti oproti DH rozdíl není. Nejlepší je si myslím to kombinovat a jezdit všechno včetně XC/EN a asfaltových vyjížděk do hospody:-)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            já ten rozdíl vidim jen v rozbitosti, mě tyhle disciplíny naprosto splývaj. Jen DH je primárně o čase (nejrychlejší byť nudná stopa) a FR o užívání (zábavnější, pomalejší, vytahování skoků místo tlumení), přitom se může jet na stejný trati.

                            0 0
                      • gazman  

                        " Kecání na Bf je o ničem.:-) " Tak tu nekecej:-)

                        0 0
                        • Blackbiker  

                          Jura mne to „kecání“ fakt nebaví. U mne to je jen o tom, že chci někomu pomoci..toť vše, poslední dobou obecně chování lidí nechápu..

                          0 0
              • Blackbiker  

                čím víc položenej úhel hlavy tím stabilnější ve vyšších rychlostech, dvoubrejle ti samo víc odpustí, úhel hlavy víc přiostřenej dělá víc ovladatelný kolo-tzn. hravější bude 66 úhel hlavy než 64, optimum na fríčko dle mého 65 stupnu, tohle by mi stačilo i na Santě

                0 0
                • MichalP1  

                  Vyšší rychlosti mě nelákaj popravdě. Né, že bych se bál, ale mě to neoslovilo, takže by pro mě bylo lepší něco s úhlem 66°, aby to bylo hravější? Opravdu mi jde se na kole vyřádit v bikeparcích hlavně, než svyštet rychle přes kameny.

                  0 0
                  • SOBYS  

                    Záleží do jakých bikeparků budeš jezdit, některý maj v podstatě dh tratě. Koukám, že jsi z Úštěka, jestli je to ten cca. 20 km od Litoměřic, tak máš nejblíž Jedlovou(dh), tam se teď staví a Ještěd, tam by se hodilo něco hravějšího. Píšeš, že v okolí máš dobrej terén, ale můžu tě ujistit, že za pár měsíců budeš mít všechno v okolí překonaný – nekupuj si kolo, který je dobrý jen na to, co máš v nejbližšim okolí.

                    0 0
                  • SOBYS  

                    Mám blízko chatu, můžem někdy zajezdit. Kde máte tu trať? Kdyžtak mi napiš na mail.

                    0 0
                  • Pedro404  

                    No já nevim, von se podle mě ani freeride nedá jet pomalu, pokud chceš letět, tak prostě musíš nějakou tu rychlost mít.

                    To spíš nějakou sjezdovou trať můžeš sjet celou na brzdách krokem, pokud to teda neni ultra kudla dolu, ale co se mě týče, tak jedu sjezd svojí pohodlnou rychlostí, zatimco velký skoky vyžadujou odpalovou rychlost, z který sem už nervózní.

                    0 0
                • MichalP1  

                  Heleď Torque FRX ma hlavový uhel 66°, takže to by mohlo být pro mě to pravé, nebo se pletu? :-) Vím, že si to odsuzoval, ale to bylo, že to má blbej uhel na DH, na který to ma být v podstatě stavěný, ale jak sem psal – vyšší rychlosti me nelakají, jako spíše technický sjezd s hromadou skokánku, ramp atd.. co ty na to říkaš? Váha není nejlepší, ale lepší komponenty to odlehčí, ne? A třeba novej model 2012 bude lehčí. S koupí nespechám – je po sezoně pomalu a jiste – čas stavet, coz právě dělame.. respektive planujeme co a jak a než se to postaví, tak na zkoušení postačí kamošovo kolo.

                  0 0
            • fousek  

              Nechces na VPcko pridelat tlumic rizeni?:-)

              0 0
              • Blackbiker  

                ?

                0 0
                • fousek  

                  Prevazne se montuje na silnicni motky, kvuli rozkmitu predniho kola pri jeho odlehceni na nerovnym povrchu. Ted se to dela i na endura, ale myslim ze by ten tlumic moh vyresit i tvuj problem, idealni by byl ten rotacni se zavislosti na rychlosti, akorat by bylo treba ho prekalibrovat:-)

                  0 0
                  • Blackbiker  

                    nějakej tlumič předního kola řeší problém špatného úhlu hlavy?? Fakt nechápu Fousku…

                    0 0
                    • fousek  

                      Jo, ale jeste me napadlo ze tobe by se dalo pomoc tak ze by si vymenil horni korunku za nejakou prohnutou neco jako je tohle

                      0 0
              • gazman  

                :-))) a má to vyřešené.

                0 0
            • mr.antik  

              Trošku mimo,ale nešel by to tvoje VPéčko dát kratší tlumič (nebo nějak předělat uchycení) – snížit střed a položit hlavu?

              0 0
              • Blackbiker  

                jo, dík za podnět-člověče, předělat uchycení fakt to nevím, to asi hodně těžko a Santa s VPP má asi ty poměry vypočítané, kratší tlumič by to možná řešil taky, ale fakt netuším, dle mne to na VPčku nikdo ještě nedělal, průběhem zdvihu zadní stavby je to stále to nej co jsem zkoušel, teď nevychvaluju svoje kolo-víceméně spíš říkám většinou nedostatky:-), hele můj plán je jasnej-příští rok Gravity card,Leat Brace, nechat VPčko, naučit se pořádně jezdit a další rok sjezdový rám, a vpčko s jednobrejlí nechat na tratě typu Nejdek. Jsem zvědavej na gazmanovo kolo, Trek se mi líbí:-)

                0 0
                • mr.antik  

                  spíš ten kratší tlumič, no. Ale to uchycení by se určitě taky dalo posunout (někdo kdo trošku umí s kovem) – myslim to přední oko dát třeba o centimetr dál, ale aby to zas nekde nevadilo při dorazu. Prostě jako bys jezdil s větším sagem.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Že se vám míchám do debaty, ale nepsal tady na B-F Hanz k nějaké modré V10tce, že dal kratší tlumič, sice snížil zdvih, ale taky zlepšil úhel hlavy..

                  Ovšem u tebe snížení zdvihu tlumiče by snížilo zdvih.. Aby se pak to VPčko nedostalo třeba na 180mm…

                  0 0
                  • mr.antik  

                    kratší tlumič nemusí znamenat kratší zdvih, ona většina rámů má nějakou trošku rezervu, kam může jít

                    0 0
                    • kassar007  

                      Pokud se používá tlumič délky 222/69.5 tak se dělá tlumák 216/69.5 tzn. zdvih je stejný, ale je osově kratší. Pokud tedy na kole je tlumák 222 tak „většinou“ jde osadit i ten 216 a zdvih se zkrátí pouze nepatrně. Dělá se to tak RB na Dragstrech, na V10 starý to šlo tuším taky a pokud člověk poGooglí, tak to najde i na jiných kolech. Ale musí se to ověřit přímo na rámu, jestli se to nepotká s trubkama.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ještě je možnost, že kratším tlumičem se sníží progresivita chodu – u DHX to tak je, čím delší tlumič, tím progresivnější, v systému je víc oleje, ale expanzka je pořád stejně velká…

                        0 0
                        • kassar007  

                          To je možny :-) … tak daleko moje znalosti nesahaji, ale možná to jde vyřešit buďto interním nastavením nebo expanzkou. Jak říkám, chce to prostě ozkoušet.

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      Vidíš, to mě nenapadlo :0) Člověk se pořád učí..

                      0 0
                • Pedro404  

                  Vygoogluj si „vpfree shorter shock“:)

                  0 0
    • Atilla  

      Být tebou, tak si nějaký DH stroj napřed pořádně ozkouším, než tě do něj natlačí Black. Jestli máš lano kus od baráku, nebo tě baví jen tlačit, tak proč ne, ale DH není moc universální bike

      0 0
      • KRAJIC  

        Někomu to prostě nevysvětlíš. Taky radši něco bunnyhopem přeskočím než přejedu tupě jak ***** i když je to více práce, ale hodně lidí to vidí jinak.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Přeskoč 20 m rock garden bunny hopem a pak se mužem bavit o píčách ;)

          0 0
          • mr.antik  

            tak pak jde o to samozřejmě najít cestu nejmenšího odporu poskákat to třeba na 3×. Pořád nic, co by nešlo na EN nebo FR kole, jen to bude pomalejší…

            0 0
            • Mr.Duck  

              Ono na DH kole to není o moc jiný. Taky jezdím sjezd na fr kole, a když sednu na sjezďáka, neznamená to přece že můžu jet rovně a ****** se na to. Rozdíl vidím v tom,že sjezďák se s bordelem popere líp,ale stopu musím hledat úplně stejně. Když to tam prostě napereš,tak když vydržej duše,stejně tě to zbrzdí,o tom to fakt není. Nemám sice nalítáno moc,ale stačí se podívat jak jezdí elita..

              0 0
              • mr.antik  

                jj, je to tak, ale eliťáci se tim sjezďákem poskakujou jako by to byl pevňák :-)

                V podstatě to pružení a geometrie je jen o odpouštění chyb a nebo o nějakým úseku, kde to prostě jinak nejde (ale těch je vždycky málo)

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No a taky někde prostě dovolí jet rychlejc,třeba v roletách,nebo nekterejch hodně rozbitejch úsecích,kde i když jedeš ideální stopu,tak se péro hodí,žejo :) Třeba ty klasický schody z kořenů,co máš všude,středně velký šutry co sou všude :)

                  Já bych se na kompromisy vyprd,nový demo skáče snad líp jak moje sx,a ve sjezdu dovolí víc. Za pedálem taky letí,tak proč brát něco na půl cesty :)

                  0 0
                  • logoman  

                    Co jsi nakonec vzal, status nebo demo?

                    0 0
                  • mr.antik  

                    náš problém je, že každej se za nějakej čas vyjezdíme k tomu svému stylu, takže těžko radit někomu do začátku.

                    Vesnickej kopec = to bude vždykcy něco od mezi AM do DH, takže to prostě je risk, jak se to vyvine dál…

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Svatá pravda,proto sem jako prvního fulla koupil nejlevnější nabídku,aby mě to kdyžtak nestálo tolik :) (a nakonec stejně stojí..)

                      0 0
          • KRAJIC  

            Ale no tak, jen se snažím odradit od bezmyšlenkovitého zakoupení jednoúčelového mastodonta.

            0 0
            • Mr.Duck  

              No a určitě je to dobře? Ono FR kolo taky nebude extra jezdivý,a jak se člověk podívá trochu do hor,často začne litovat že nemá čistokrevný dh,třeba jako já :)

              0 0
              • KRAJIC  

                Teď tě silně nechápu. Myslel jsi na lanovku ne? Do hor sjezďáka asi ne.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No kolo,který do kopce vyjede o poznání líp než sjezďák bude cestou dolů stejně nahovno ;) FR kolo o poznání líp nahoru nepojede..

                  0 0
                  • gazman  

                    Tak tak.

                    0 0
                    • AsiJura  

                      No a když chcu něco do beskyd, na takové sjezdy jako lysá, travný a podobně, tak fr bude špatné? Beru to že na 180mm pružinách to bude lepší než na tom IQ6 a zároveň se s tím bude dát třeba i jezdit trochu delší trasy. Myslím torque rockznone například, to se mi na to jeví ideálně. čisté dh určitě nechcu, to mě nebaví.

                      0 0
                      • gazman  

                        Všechno záleží jak tomu naložíš a kolik toho budeš jezdit v parcích atd., ale FR bude nejspíš v pohodě.

                        0 0
                      • Leviathan  

                        Přesně z toho důvodu jsem si Rockzone pořídil. Už mě nebavilo být po každém sjezdu vyklepaný jak Startka:-)

                        0 0
                  • KRAJIC  

                    Nesouhlasím. Nahovno může být na závody, o kterých tu ***** nikdo nemluví.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Klid,vole :) Nejenom na závody,obecně když chce někdo jezdit technickej terén shora dolů,ať skákat na fr nebo držet na dh,to prostě vždycky bude o poznání lepší na kole,který prostě do kopce nejede.

                      0 0
                      • KRAJIC  

                        A není to prostě o jezdci a konkrétním pocitu, který z té jízdy má?

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          To je,ale FR kolo podle mě není řešení. Buď chceš jezdit z kopce,a tam bude prostě dh kolo lepší,nebo chceš i do kopce,a tam FR stejně nepojede o nic líp než to dh. FR je podle mě ideální na lítání VELKEJCH věcí. Na takový to poskakování doma po lese máš lepší ht,na bikeparky dh..

                          Jasný,je to jenom můj názor,ale prošel sem si tím,a třeba to někomu pomůže ušetřit :)

                          0 0
                          • pitos  

                            Ja ti nevím ale FR kolo se zdvihy 170–180mm a odpovídající geo se prostě do kopce a při šlapání celkově chová přecejenom jinak než čistokrevný sjezďák s úhlem 64–63°- a zdvihem přes 200mm.

                            Na FR kolech znám spousty lidí co dokáží ušlapat pohodové vyjížďky po horách(a jezdí pravidelně), na sjezďáku si to neumím moc dobře představit.

                            0 0
                            • gazman  

                              170 FR? To je dobré tak na Beskydské XC, aby sis dal trochu s kopce a nevypadly ti všechny plomby ze zubů:-)

                              0 0
                              • pitos  

                                Copak,už ti začaly vypadávat?:)

                                0 0
                                • gazman  

                                  Já dětské zdvihy nepoužívám :-)

                                  0 0
                                  • pitos  

                                    Počkat,myslel jsem že koník má 180mm…při tomto zdvihu už plomby drží?:)

                                    0 0
                                    • gazman  

                                      Jo jo to už je právě za takzvanou hranicí drživost plomb, tos nevěděl? Psali o tom ve VELU.

                                      0 0
                                      • pitos  

                                        Velo nečtu,jsem drsný freerider a kupuju jedině dirtbajkra a bikera.

                                        0 0
                                        • gazman  

                                          Co to je, to začnu číst taky, chtěl bych se trochu zdrsnit 60tka šmyrgl nepomohl, doufám že to vedou u nás v trafice, není to nějaký zakázaný underground doufám?

                                          0 0
                              • Atilla  

                                Jak to nemá 250mm, tak to prostě stojí za 3,14ču. Třeba na demu je to hukot. Vlastně nemusíš vůbec ani umět na kole. Stačí, že držíš řidítka a vono se to podá, když to nepošleš do staletého dubu. Pamatuju když jsem měl Demo prvně půjčené, nějak jsem nevybral točku a nejednou pařez. Už jsem si říkal jak to bude bolet a ono se nestalo vůbec nic! A nejlepší byl Medvěd půjčil si demo a šel na trať sjel to a říká „na tom nic není“, tak mu půjčili enduro a když přijel dolů celej rozsekanej, tak řekl že na to už nevleze.

                                0 0
                                • gazman  

                                  Pokud jedeš na demu s kopce stejně rychle jako na nějakém enduru, tak je to opravdu mnohem snažší.

                                  0 0
                              • madcat  

                                Takže když jsem jezdil dlouhý leta FR na 150 mm, tak už bych asi neměl mít ani ty zuby, ne? A možná ani spodní čelist? :)

                                0 0
                      • Mr.Duck  

                        Podívej se třeba na špičák. Všechno tam sjedeš na enduru,black friday na pohodu,na strugglu se budeš trápit. Na enduru se sice do kopce jezdí líp,ale kupovat si kolo na fr,abych s ním jezdil po lokálních trailech,lipně a jednomu uplácanýmu trailu na špicu,to buď brzo omrzí,a nebo stačí kolo na 150mm. Fr kolo na to stejně nebude dobrý.

                        0 0
                  • Atilla  

                    To jsou zase kecy jak vod starý Blažkový. Je zajímavé, že na mém kole objedu Rychlebky, singl pod smrkem, XC výlety po těch našich kopečkách cca 800 m.n.m. 60km. A užiju si to v Rokytnici, Špindlu i na DM na 4X.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      No jasný,ale úplně stejně bys to objel na Demu :) Ono to de,ale tím že vemeš fr místo dh si do kopce nepomůžeš..

                      0 0
                      • Atilla  

                        Jel jsem do kopce na demu a byl to teda ohromný rozdíl.

                        0 0
                        • vojtechposmourny  

                          No on to asi bude ohromný rozdíl i při cestě opačným směrem.

                          0 0
                          • KRAJIC  

                            No to jo, zejména na těch kličkovacích tratích bez sklonu pro nospeed s krtincema místo skoků – tak jak vypadá velké procento ilegal tratí. Pro Demo jako stvořené.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Hardtail.

                              0 0
                            • mr.antik  

                              tak nějak to vidim, pokud tam kluci nemaj už nějaký hotový rozbitý cesty, tak na kopci za vesnicí udělat a vyjezdit opravdu DH trať je v pár lidech nereálný, navíc je nutný šetřit vejškou tak že bych se klidně klonil k enduru :-)

                              0 0
                          • pitos  

                            Rozdíl to bude ale nemyslím že ohromný.

                            Na FR kole(postavené jako opravdu Fr kolo,ne nějaké enduro)si dáš z kopce cokoli aniž by ses musel nějak omezovat.Rozdíl bude třeba jen na více rozbité trati,tam tě to nepustí do takových rychlostí.

                            Jezdit kopce na DHčku nevím, sice vydržím myslím dost, ale do toho bych nešel:)

                            0 0
                            • vojtechposmourny  

                              Myslel jsem Atillovu RB mrchu s maruškou na 150.

                              0 0
                              • pitos  

                                Myslíš dragstera s totemem?..toho bych se nebál.

                                0 0
                                • vojtechposmourny  

                                  Ve fotkách ho měl ještě před chvílí se z1 na 150.

                                  0 0
                                  • pitos  

                                    Na fotce ano, ale v popisu tam byl totem už dávno,třeba číst:)

                                    Také se mi liší fotky kola od skutečnosti…kdo to má při každé změně fotit.

                                    0 0
                                    • vojtechposmourny  

                                      No to nic nemění na tom, že si myslím (nepodloženě), že stejně jako bude podstatný rozdíl v jízdě nahoru, bude i podobný v jízdě dolu.

                                      0 0
                                      • pitos  

                                        Tak to ano,nepodloženě si to myslet můžeš,já myslel že vycházíš z nějakých zkušeností a máš pro své tvrzení nějaké pádné důvody.

                                        Osobně se mi třeba celkem zamlouvá tento rám,věřím že na tomto půjde jezdit po kopcím úplně v pohodě a dolů to moc pomalejší, kromě některých situací, než TR450ka nebude.

                                        Na TR 450 jsem už seděl a fakt bych natom do kopce jezdit nechtěl, to vím jistě.

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Samej jednočep,pff :P Myslím,že ne každej sjezďák je stejně línej jít za pedálem..

                                          0 0
                                          • pitos  

                                            jestli je to jednočep nebo třeba desetičep je mi upřímně úplně jedno…kolo vybírám podle jiných měřítek:)

                                            0 0
                                            • gazman  

                                              No ale pokud na tom chceš i do kopce, tak virtuál by měl být vždycky lepší ne?

                                              0 0
                                              • pitos  

                                                Ano, lepší to asi bude.

                                                0 0
                                                • Mr.Duck  

                                                  A tohle sem měl na mysli. Jinak bych na tom taky nelpěl..

                                                  0 0
                                                  • pitos  

                                                    Tak každý to má v hlavě trošku jinak nastavené,že kolo nepůjde tolik za pedálem mi u této kategorie zase tak moc nevadí.Nebude mi to vadit ani při jízdě z kopce, protože vážně na čas dolů nikdy jezdit nebudu.Mám jiné priority, které mi pro mé ježdění příjdou při výběru kola důležitější.

                                                    Asi kdybych měl přetsebou dva kola co mi budou vším plně vyhovovat tak na systém zadní stavby budu brát ohled,ale je to až opravdu na skoro poslední místě.Snad jen nepřepákovaný jednočep bych nebral,jinak mi to je celkem jedno.

                                                    Hlavně to musí být citlivé a nesmí to chodit po dorazech:)

                                                    0 0
                                                  • Mr.Duck  

                                                    HLAVNĚ to musí VYPADAT!!

                                                    0 0
                                                  • pitos  

                                                    :) tak tohle kritérium mě ani nenapadlo, to jde už úplně mimo mě:)

                                                    Kdybych na tomhle trval, tak nejezdím na Norcu a už vůbec ne v bílé barvě:)

                                                    0 0
                                        • logoman  

                                          Jo tenhle ram se mi strasne libi :)

                                          0 0
                            • gazman  

                              Ty ale jezdíš kopce na téměř DHčku, jediné co tvé kolo odlišuje od DH a má vliv na to jak to pojede do kopce je že máš sedlo o ± 4 cm víc vepředu a malý převodník.

                              0 0
                        • Mr.Duck  

                          Kterým? Letos se podle mě dost posunulo :) No ale já dám rači pokoj,sem tvrdohlavej,svůj názor sem vyjádřil..dneska mám ňák zvýšenou potřebu :P

                          0 0
          • gazman  

            Asi tak:-)

            0 0
      • mr.antik  

        Přesně, mně by se taky líbilo mít nějaký FR/DH, ale jezdit jen dvě tratě co máme v okolí, spoustu času okolo trávit nakládáním, dojížděním autem, dát 10 jízd v rokytnici a to samé zpět, a celý den je pryč…

        Nehledě pokud jde o tlačení, kde si sjedeš 3× kopec a jseš hotovej…

        0 0
    • Smazaný účet  

      100

      0 0
    • MichalP1  

      Koukám, že se to tu pěkně rozjelo a moc lidí ani nevnímalo co jsem psal já hehe :) řešíte, že DH kolo projede rychleji rozbitý terén – absolutně nepodstatné.. jak sem psal, rychlost mě neláká a ani nebude. Nejsem ani fanda rozbitých tratí, pokud se nedají proskákat. Jednodušší je to projet na DH kole, ale to mě opravdu neláká. Aspoň vím, proč Tues DH dostal lepší hodnocení do parků v Německu, než FR model.

      Dál řešíte, co pojede lépe do kopce – psal sem, že to je mi úplně fuk. Nebaví mě projížďky lesíkem do kopce a kochat se přírodou. Chci mít hlavně hravé kolo.. mám dobrý přístup ke dřevu, takže plánujeme hodně stavět a ne jen upravovat terén. Se stavbou si chci vyhrát, protože mě to baví (tesař), tak proto hravější kolo. Což znamená, že lepší bude něco lehčího – nebo co půjde odlehčit časem nákupem lepších komponentů. Větší hlavový úhel, pokud sem správně pochopil.

      Podle mě, jako lajka by bylo dobré tohle kolo http://www.canyon.com/…es/bike.html?… za ty peníze má dobré komponenty. Jen bych si počkal, až by ho nahradil model 2012, který by na tom měl být ještě lépe za cca stejný peníz. Ještě by se možná dal sehnat Scott Voltage FR 10 2011 za 60 000kč, který je na tom podobně komponentově a i stavbou rámu si jsou obrázkově podobný. Pak Specialized SX I Trail 2011 za 60 000kč, což je můj maximum, co do kola chci dát. Táák, co Vy na to? :)

      0 0
      • logoman  

        Uz jsou nekde modely 2012 u canyonu? Nemusi platit, ze novejsi = lepsi. Rekl bych, ze zmena bude jen barva. Pokud maji to sx v tve velikosti (nedivil bych se pokud by uz nebylo, obchody casto inzeruji zbozi co nemaji) tak se zkus poptat na slevu, je tam jeste dost velkej prostor kam muzou jit. Ferovou cenu bych videl 50k :)

        0 0
        • MichalP1  

          A co takhle Giant Glory 1 2010? bazarovej za necelejch 50 s lepším tlumičem?. Hlavový uhel má 65,5

          0 0
          • Mr.Duck  

            Glory ano. A k tý hravosti,ono dh kolo může bejt hravý dost. Třeba jakýkoliv s/m dh je hravější jak moje obří sx :D

            0 0
            • MichalP1  

              Pravě tohle mi přijde i hravější, jak Tues DH. Sice je jetý asi rok, ale nic by tomu být nemělo.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Mě ty gianty přijdou celkem vysoký,je dobrý si zkusit,jestli ti sedne,ale myslím,že zrovna s glory chybu neuděláš..sice sem letos viděl pár ruplejch,ale nakládat tomu asi tolik nebudeš :)

                0 0
            • mr.antik  

              V rukách dobrýho jezdce je hravý dostatečně, viz letošní MS v Champéry :-))

              0 0
            • logoman  

              Ja mam taky obri sx trail a zda se mi hravej, problem bude, ze ty nejsi obri :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tak jasný, když je obří pilot, tak je hravý všecko :) Ale já sem liliput, jenom rám mám obří, a to prej neni dobrá kombinace. Psali to v tisku.

                0 0
                • logoman  

                  JJ kdyz to psali v tisku nebo rikali v televizi tak je to pravda s tim nic nenadelas …

                  0 0
        • madcat  

          Včera večer se objevilo pár modelů na jejich facebooku – včetně Torque FRX 8.0 Dropzone, kterejžto model tady asi bude nejrelevantnější.

          0 0
          • logoman  

            Nadherny, jestli bude stat 3k ecek jako puvodni model. S tou foxkou 36 a double barelem by to bylo za tu cenu bezkonkurencni.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Hele klid,já tady chci pózovat s dvojsudem první! Ne že by ho tu asi nikdo neměl,ale aspoň nepózuje :P

              0 0
              • gazman  

                Kolik ten dvojsud váží?

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Hele přesně nevím,ale myslím že je těžší jak fox. Ale docela mě láká ten vzduchovej..někde kde se o něm psalo byly váhy obou,ale sem na mobilu,to asi nenajdu :(

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Damper only 442 grams — 200×57mm (weight varies by size)

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Jo už to mám,předběhl si mě :) A kyslíkovej tuším taky 200mm má 530g.

                      Prej.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak to bude s Vividem air plusmínus nastejno.. Co jsem koukal na tvar toho dvojsudu, tak by možná šel přidělat na IQ6tku co myslíš?

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          No já dvojsud i IQ (bohužel i to svý,který bude taky kolem těch 6) viděl tak akorát na obrázku,zeptal bych se Hejnika.

                          0 0
      • vojtechposmourny  

        Někdo už to tady nadhodil. Pokud máš v tomhle jasno a bude ti stačit kolo kolem 170–180 mm zdvihu, které má být hlavně hravé, zkusil bych se místo na Tues podívat na Noton. To by jako hravá skákací alternativa nemuselo být vůbec marné, případně ho časem můžeš poladit macatější vidlicí (Totem).

        0 0
        • MichalP1  

          Noton se mi moc líbí, ale komponentově není stavený na FR. Spiše mi to připadá, jako enduro a lehký freeride. Víc by se mi zamlouval Scott Voltage FR 30 za těch 29k tuším a postupně si ho dávát do kupy. Připadá mi, že je jak stvořený pro mě a za moc dobrý peníze. Jelikož by to bylo moje první celopéro, tak by mi ani nevadilo, že nemam hned to nejlepší. Nehledě na to, že bych mohl pres zimu nakoupit výhodněji komponenty z modelové řady 2011, když na trh přichází už 2012. Kolo má maximalní zdvih 180/180, což by mělo stačit, když nebudu skákat nic velkého, ne? Co jsem pohledal, tak Scott má dobré rámy a Voltage FR je docela profláklej a nedočetl sem se o tom rámu neco špatného, ale přes mobil se mi nehledá nejlépe.

          Ohledně Gyanta Glory to mevypadá nejlépe – druhý zájemce s lepší nabídkou evidentně, tak proto řeším něco jineho ;-)

          0 0
          • goofy  

            Kup misto Gloryny radeji Faitha a mas to… Je tolik peknych kol, a ty se upnes na osizeneho skotaka :o)

            A pokud nespechas, tak bych sel klidne do novych Canyonu. 180/180 uz jsou fajn zdvihy jak na bikepark, tak na blbnuti nekde v lese za barakem, a kolo bude dle me rozhodne hravejsi nez nejky sjezdak…

            0 0
            • MichalP1  

              Za 61 se dá sehnat 2011 model, což už takovej příplatek není…

              Caynon ma dobrou výbavu, ale nebude tolik hravej.. vždyt je to jeden ram, jak.na enduro, tak FR. Voltage FR je hoodně hravej, jen ten rám není tolik prověřený od čechu, což mě štve.

              0 0
              • mr.antik  

                Ten Canony má na enduro právě dost kratičkou zadní stavbu, tak bych řek že točit i na zadní pude hezky. Hlavně top výbava, kterou ve výprodejích samotně neseženeš ani kdyby ses rozkrájel. Akorát je trošku těžší (to dělaj ty Hammer kliky)

                0 0
              • logoman  

                Proc te to stve? Spis naopak aspon nebudes mit kolo jako kazdej. V zahranici bych rekl, ze patri mezi ty nejpopularnejsi.

                0 0
                • MichalP1  

                  Štvě mě to, že si nemužu popovídat s někým, kdo ho má hehe :-)

                  Jiné kolo mě tak nenadchlo. Caynon by byla dobrá volba, ale více bych si užil na Voltage FR mi připadá. Rámu se tedy určitě nemám obávat, pokud nebudu skákat něco velkého?

                  0 0
                  • mr.antik  

                    proč myslíš že bude hravější než než Canyon? V tom 1 procentu hlavovýho úhlu?

                    Toho scotta vidíš venku všude, protože je levnej a maj ho plný půjčovny, jezděj na tom děcka. Lidi co jezděj líp, tak jsem na tom zas tolik neviděl.

                    Jenže sám píšeš, že bys ho chtěl trošku vytunit a to je podle mě cesta do pekel (finančních). On ten rám může být sebelepší, ale když budeš reklamovat nefunkční vidlu nebo tlumič, tak je to jedno.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      A kámoš toho skota zlomil! Mě to přijde jako nesmysl, je sice za levno, ale nevidim na tom rámu žádnej extra přínos..oproti Canyonu určitě ne.

                      0 0
                  • logoman  

                    Pokud mas prachy tak vem toho canyona, za rozdil ceny ten scott na jeho uroven nevylepsis. Ona hravost je stejne pojem dost individualni, driv jsem jezdil na bmx a ted kdyz nasednu na jakykoliv kolo nebo dokonce celopero tak si pripadam, ze ridim autobus, kterej nezataci neskace a je kompletne nemotornej. Treba zvedani na zadni, u bmx bych stejnou silou jako u mtb udelal pomalu backflipa :D a mtb se zvedne tak akorat na bunnyho. Jeste ke geometrii, hravost vic ovlivni delka chainstay a vyska ramu nez uhel predku v rozdilu 2°.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.