• DiaBoss

    http://www.yt-industries.com/…Capra-CF-Pro Co říkate na nový Enduro bike Capra? Myslíte že jse povedl stejně jako Wicked? Vypadá fakt dobře, ale cena.

    0 0
    • Pedro404  

      Cena je dost, ale zase za to osazení asi v pohodě… Hlavně váha cca 13 kilo je na kolo na 170 mm zdvihu celkem nářez.

      0 0
    • Radek Broz  

      Proč: „Ale ta cena?“ Podle mě srovnatelný carbon enduro za tak málo nenabízí nikdo.

      0 0
      • Azmir  

        Nabízí radon, dokonce ještě levněji, ale má o 10mm méně zdvihu.

        0 0
      • Azmir  

        Nabízí radon, dokonce ještě levněji, ale má o 10mm méně zdvihu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mě ten radon přijde rozhodně hůř vybavený… Když srovnám verze za 4000 EUR.

          0 0
          • logoman  

            Spis si porovnej radona 8.0 SE s compem, vahu u yt zvysuji 960g gumy …

            0 0
          • Azmir  

            Je to Bos proti RS a mavic proti DT Swiss, s tím bosem má asi YT navrch, ale zase je o 17 tis dražší, jinak nevím co ti přijde výrazně lepší.

            0 0
    • MirosPikos  

      Mě štve, že jsem zmeškal výprodej Wícked 650B s RS Pike. Tohle vypadá zajímavě, ale jak říkáš, cenou už to tak atraktivní není, alespoň pro mě :)

      0 0
      • MirosPikos  

        Samozřejmě beru v potaz, že to je carbon. Ale já bych raději hlínu…

        0 0
        • Treeper  

          přesně, být to v hlině s rozumnou cenovkou, tak je to horký kandidát na příští bike, jinak po vzhledové stránce nemá chybu

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak tak, být to v hlíně s tím nejvyšším osazením a cenou kolem 3000–3500 EUR, tak jim lidi utrhají ruce. 4000 EUR je už přeci jen docela dost. Jenže zkuste si kolo s karbon rámem na těhle komponentech poskládat za míň.

            0 0
            • MirosPikos  

              O tom nepochybuju, konkurovat tomu může snad jen Slide 650B. Ale to je právě ono, hromada lidí carbon nedocení a je to nad jejich limit. Nejsou ochotni dát za kolo víc jak 60–70 včetně mě. Ale ten trend je zřejmý. Viz. GT a jejich Force, tuším že už hlínu také nedělají + příplatek za značku :) Přitom když se dal sehnat Force už kolem 35–40 tisíc, tak to bylo celkem časté kolo, co člověk vídával.

              No ale hoši to budou mít zřejmě spočítané, co se jim vyplatí.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Konkurenci bych spíš viděl jako Swoop 175 9.0. Je to sice hlína, ale výbava taky velice slušná (včetně drahý SIXC klik), váhou už zaostává víc (13,6 vs. 12.9).

                0 0
            • Lister  

              Tak chlapáci, v hlíně už je dávno, takže který z vás si ho koupí?

              0 0
              • kubad  

                datum, mrkni úplně dolu :D

                0 0
                • Lister  

                  Vím moc dobře, jaké tam je datum. Zajímalo mne, jestli si to za ten rok nerozmysleli.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Bohužel AL verze naprosto ztratila eleganci karbonu…

                0 0
                • Lister  

                  Tady se bohužel nedá než souhlasit – a nejen tvarově. Nějak jsem nechápal když je carbec Capra designově tak povedená proč se u hlíny vrátili ke svým bývalým otřesným designum a pak mne napadlo ze to je si tlak na to aby co nejvíc lidi připlatilo za karbon.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Přesně – CF Capra je docela originální, AL Capra je další kolo z davu. Nedává jediný důvod, pro jej koupit místo Canyonu Strive.

                    0 0
                  • logoman  

                    :-DD to snad nemyslis vazne …

                    0 0
                    • Lister  

                      Proč?

                      0 0
                      • logoman  

                        Protoze graficky ztvarneni AL je mnohonasbone bliz C nez tem puvodnim strakacum. Naopak je jeste stridmejsi, hlavne se lisi grafikou na horni trubce u hlavy, kde al ma napis a C ma YT grafiku.

                        A s MP3 taky nesouhlasim, C mi rozhodne neprijde elegantni. Je agresivni, sportovni, nestridmy.

                        0 0
                        • Lister  

                          Jo takže se ti nezdá to, že se mi to nelíbí.

                          Tak to je hodně subjektivní, je to méně divoké, ale třeba ten základní model mi přijde, jak kdyby vzali černý rám a nechali na to nalepit nálepky nějakého 14 letého amerického tunera – červená, oranžová, žlutá – už chybí jen tvar plamenů. Prostě nelíbí, ale nikomu to nenutím.

                          0 0
    • Lister  

      Zvazovat enduro 27.5 tak okamžitému beru ten zeleny. Nejvyšší model je lepší v poměru cena osazení ale dokud nebude slušně dostupný servis bos tak bych si to hodně rozmýšlel.

      Jinak podle me to dlouho nevydrží a vyprodáno budou mit asi dřív než Canyon.

      0 0
      • X-biker  

        Taky jsem pro ten zelený :-D 95tis za lehký kolo s TOP komponeny + 160 zdvihy je hodne příjemné. Jen škoda, že si na to člověk nesedne a nemůže se svézt, takhle kupovat zajíce v pytli dle geometrie na obrázku je dost riziko…

        0 0
    • scret  

      zelenej a bilej moc fajne!

      0 0
    • logoman  

      Asi se jim dari, 10 mega eur obrat. 4000 prodanych kol? Na to ze prodavaji sama draha kola.

      Forchheimer Firma will mit Rädern die USA erobern

      YT-Industries hat seinen Sitz in der Zweibrückenstraße, und doch ist das Unternehmen vielen Forchheimern kein Begriff. Ein echter „versteckter Champion“, der sich für das neue Jahr einiges vorgenommen hat – auch in der Heimat.

      von PETER GROSCURTH

      Ein Unternehmen aus Forchheim rüstet sich für den Sprung über den großen Teich und will ab dem kommenden Jahr die USA erobern. Die Rede ist von der Fahrrad-Schmiede YT-Industries, die ihren Sitz in der Zweibrückenstraße hat.

      Wer dort lärmende Produktion erwartet, täuscht sich allerdings. Zwar werden dort viele Räder gelagert, auch gewartet oder versandfertig gemacht. Doch am Firmen-Hauptsitz sitzen viele zumeist junge Mitarbeiter an ihren PCs und schmieden neue Pläne für extreme Bikes, die enorm robust sind. Das müssen die Produkte auch sein, schließlich tragen sie Bezeichnungen wie Dirt-Bikes (Schmutz-Räder) oder Downhill-Enduros (Räder, mit denen waghalsige Berg-Abfahrten möglich sind).

      Die Fan-Gemeinde für diese Entwicklungen wächst, und der Markt gilt noch als sehr entwicklungsfähig. Dabei sind die Räder nicht gerade Schnäppchen, kosten je nach Ausführung und Segment zwischen 500 bis zu 2200 Euro.

      Eine Nische entdeckt

      Gegründet wurde YT-Industries von Markus Flossmann aus Leutenbach. Der 38-Jährige ist eigentlich ein gelernter Markting-Experte, arbeitete für eine bundesweit bekannte Fitness-Studio-Kette. Sein Hobby? Ganz klar: der Fahrrad-Sport im Gelände. Er ist aber auch ein genauer Beobachter. Vor Jahren sah er Jugendlichen zu, die mit ihren Rädern waghalsige Sprünge machten. Und ihm fiel auf, dass sie meist auf minderwertigen Bikes, die dafür aber viel zu teuer waren, ihre Künste probierten.

      „Da muss es doch eine Lösung geben, dass günstige Räder mit Top-Qualität produziert werden können“, dachte sich Flossmann und kam auf eine einfache wie auch geniale Idee: den Direktvertrieb. Florian Lehmann, Marketing-Leiter bei YT-Industries, beschreibt, wie dieser Plan in der Branche einschlug: „Markus Flossmann entwarf 2008 sein erstes Dirt-Bike, kratzte vorher Geld zusammen und ließ seine Entwicklung in Taiwan fertigen.“

      Der Mut zum Risiko lohnte sich, innerhalb weniger Tage waren all seine Räder verkauft und Flossmann spürte, dass seine Geschäftsidee ein tolles Potential hatte. Der Macher gab seinen gutbezahlten Job auf und gründete YT-Industries, holte sich zudem noch den Maschinenbau-Ingenieur Stefan Willard aus Pautzfeld als Teilhaber ins Boot und stellte weitere Mitarbeiter ein.

      Zehn Millionen Euro Umsatz

      Florian Lehmann: „Ziel ist es von Anfang gewesen, dass wir komplexe Technik und qualitativ hochwertige Bikes zu vernünftigen Preisen produzieren und unseren Kunden anbieten.“ Dabei werden die Rahmen in Taiwan (dem weltweit größten Standort der Fahrrad-Fertigung) geschweißt und in Schleusingen (Thüringen) endmontiert.

      2014 wird YT-Industries einen Umsatz von zehn Millionen Euro einfahren und 4000 Räder verkaufen. Ab Januar sollen dann der US-Markt sowie Neuseeland und Australien erschlossen werden. „Dies wird aber ganz behutsam geschehen, wir müssen in diesen Regionen erst unsere Strukturen richtig aufbauen“, erklärt Marketing-Leiter Lehmann.

      Als Umsatz-Ziel wurden für 2015 zwölf Millionen Euro ausgegeben. Dazu soll auch die aktuelle Neu-Entwicklung beitragen, das Capra-Bike mit einem Rahmen aus Karbon. „Das ist nicht nur für reine Abfahrten an steilen Hängen ausgelegt“, so Kerstin Kaufmann, die die Öffentlichkeit­sarbeit für YT-Industries betreut.

      Wachsen und Expandieren

      Mit Capra will sich das Unternehmen auch andere Käuferschichten erschließen. Und tut einiges dafür, damit die Szene aufmerksam auf die Produkte aus Forchheim achtet. „Wir haben einen der besten Free-Ride-Biker der Welt unter Vertrag“, sagt Lehmann nicht ohne Stolz: den Katalanen Andreu Lancondeguy. Dank seiner Popularität und Erfolge nimmt die Bekanntheit von YT-Industries immer weiter zu. „Unsere Marschrichtung ist klar: Wir wollen die kommenden fünf Jahre weiter stark wachsen und expandieren. Und wir möchten uns auch neue Produkt-Bereiche erschließen wie etwa Bekleidung mit unserem Logo oder Schutzkleidung. Ziel ist es, die Breite unseres Markennamens zu nutzen und auszubauen“, schildert Lehmann.

      Schon heute arbeitet der Betrieb mit seinen 32 Mitarbeitern profitabel, auch wenn noch Kredite abbezahlt werden müssen. Wird sich YT-Industries auch einmal der Fertigung und dem Verkauf von massentauglichen Mountain-Bikes annehmen? „Nein, wir bieten spaßorientierte Produkte an. Rennräder, City- oder Mountain-Bikes werden wir nicht entwickeln und auf den Markt bringen“, stellt Lehmann fest.

      Neue Halle in Forchheim?

      Eine klare Strategie, die wohl bald auch der YT-Zentrale Forchheim zu Gute kommen könnte. Denn die Macher Flossmann und Willard überlegen, eine Halle zu bauen, in der sich eine Teststrecke für neu entwickelte Bikes befindet. Ein klares Bekenntnis also zum Standort in der Region!

      Ein Aspekt, den auch Peter Belina, Sprecher der IHK für Oberfranken Bayreuth, hervorhebt: „Solche Firmengründungen sind wichtig für uns. Es ist optimal, wenn sich Oberfranken derartige Geschäftsideen in der Welt holen, zurückkommen und ihre Projekte dann in einem Unternehmen umsetzen. YT-Industries hat sich seine Nische bewusst gesucht und auch gefunden, reagiert auf ein neuartige Verbraucherge­wohnheiten, ist hoch expansiv, innovativ und erfolgreich.“ Und macht dank seiner Räder wohl in den kommenden Jahren noch viele Luftsprünge.

      0 0
      • deekay  

        Ja jim fandim, sli na to dobre, jinak nez ostatni a zjevne se vyplatilo.

        0 0
    • Doktor-Prase  

      Tak mě má Alu2 verze dorazit začátkem května… Místo Polygonu skok kupředu ;)

      0 0
    • Doktor-Prase  

      Tak Capra Al2 je doma, to kolo jede úplně neuvěřitelně (z mojeho post-polygon pohledu) jak směrem nahoru tak hlavně dolů.

      Velikost L na mojich 188cm úplně akorát. zatím najeto kolem 50km kolem krtince a na Točné, takže poznatky velmi čerstvé.

      Poznatky krátce: Kde končí moje vagína začínají koule toho kola.

      Poznatky dlouze:

      Brzdy GUIDE R (200mm F/R) – v porovnání s předchozími XT krásně dávkovatelné, větší cit. Velikej fail je teda udělátko nastavování reach.

      Řazení SRAM X9 2×10 – v porovnání s 2X9 XT, kde bylo na páččce cejtit skoro všechno, tak u sramu je to jako dálkové ovládání, zmáčku a bez keců to řadí.

      RS PIKE – dle tipů z netu nahozeny dva tokeny, tlak ponížen a doladěn na trailu – zatím ladím (Na open jsem na 4. nejvíc otevřené kompresi), spokojenost veliká. MAXLE Lite mi chvilku trvala, zasekávala se na mezikrocích.

      RS MONARCH – příjemné, nehoupe nijak moc ani při točení ze sedla, po zavření klid. Bohužel se zavzdušnil/už byl zavzdušněn, proto obratmo na servis (podobně jako měl MichaelSimek – tupé klepnutí uprostřed zdvihu, pouze na plně otevřeno)

      RACE FACE bižu – vypadá to vymazleně.

      Kolo krásně jede, určitě je to super mašina – vyřeším pár detailů a bude klid – dlouhé bowdeny se sekají o chainguide (řešeno bužírkou na bowdenu), delší bowdeny se pokrátí, reverb má lehoulinký vakl už defaultně.

      Největší změna je obecně projev kola, jinak se zatáčí, jinak se na tom dropuje, je to větší mrcha :) Nahodil jsem platformy, uvidíme jak to půjde s bunnyhopem a tak dále.

      Hmotnosti a fotky dodám časem.

      0 0
      • logoman  

        Chtelo by to fotku. :-) Kolo urcite super. Kdy jsi ho objednal? Koukal jsme, ze zvedli ceny.

        0 0
      • goofy  

        Tak srovnávat Capru s tím tvým Polygonem je krapet nefér… :-) Jinak přesně tahle Capra by se mi taky líbila, tak ať slouží… ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.