XC hardtrail 80.000 - 120.000,-Kč

187 nepřečtených
  • Wodnik

    Ahoj,

    chtěl bych si udělat radost a vyměnit svoje horské kolo Pells Razer Race 9 za nějaké “supr” XC horské kolo (nechci fulla – nevyužil bych jej – neskáču, přes kořeny a v lese jezdím jen občas) v cenové kategorii od 80.000,–Kč do max 120.000,–Kč. Nejezdím závodně a jezdím hlavně cyklotrasy, silnice, polňačky… Ročně najedu cca do 5000km. Měřím 185cm a vážím cca 85kg. V roce 2016 jsem kupoval Pellse za nějakých 35.000,–Kč. V dnešní době bych jej nekoupil s podobnými komponenty pod 50.000,–Kč. Mám tam vyměněné brzdy za SLX, kazetu a řetěz v XT. Toho bych chtěl po koupi nového kola prodat (otázka za kolik se dá prodat?).

    Díval jsem se na:

    Trek Procaliber 9.8

    https://www.kola-radotin.cz/…ictrek-black?…

    Canyon CF SLX 9

    https://www.canyon.com/…-9/3130.html#…

    a našel jsem kola DUST (tam by se dalo ušetřit, otázka jaká je kvalita těch kol – hlavně rámu)

    https://www.dust-bike.cz/…-1x12-sid-2/

    Jsou jiná kola, které byste doporučili místo výše zmíněných a proč?

    0 0
    • Singlespeed  

      Tady není co řešit. Canyon je neskutečně nabouchaný, totální luxus, jasná volba.

      0 0
      • esmo  

        Až na to, že pro 85kg chlapa bych určitě nechtěl Fox32 StepCast :D

        3 1
        • Singlespeed  

          Toho Foxe máme doma, super vidla i pro mých 93 kg, ale neprasím, to je fakt.

          0 0
        • TK75  

          Chlap začíná až od 90 kg…85 je ještě chlapík :⁠-⁠)

          0 1
          • esmo  

            :D … znám hodně chlapíků, ale málo chlapů :D

            0 0
        • novas752  

          Zase ale na použití cyklostezky silnice to stačí.

          0 0
        • zirecek  

          Mám 100 kg, Fox 32 je v pohodě. Nechápu, co s tím máte. Na projev tuhosti celého kola z hlediska pocitu z jízdy má v dnešní době výraznější přínos kvalitní karbonový rám, kvalitní karbonové výplety.

          0 0
          • novas752  

            Možná když bys jezdil v terénu tak bys mluvil jinak a když bys vyzkoušel tužší dobrou vidlici tak bys opět mluvil jinak. Karbonový rám je fajn věc, ale že ti přední kolo uhýbá do strany při brždění a zatáčení nijak neovlivní. 32SC je dobrá na zpevběný cesty. Do terénu leda pro opravdu lehký jezdce a jezdkyně jako děcka a drobný ženský.

            https://youtu.be/363Y-2Q0Gvo

            0 0
            • snas89  

              Zase bych tu 32sc neostrakizoval:)

              Jo…kdybych mel na vyber, tak sahnu po 34.

              Ale na mym kole mam 32 a rozhodne se neda rict, ze by me nejak limitovala.

              3 0
            • zirecek  

              Takže když jsem na ni jel v RS všechny černé traily kromě Walesu, tak jsem podle tvé klasifikace co?

              Tyhle ty soudy od YouTube jsou k úsměvu. Samozřejmě to není zvlášť tuhá vidlice. Ale na starých kolech uhýbalo přední kolo do strany mnohem více časem měkkým hliníkovým rámem, předním výpletem a také řídítky. Dnes je tohle mnohem tužší. A taky je sranda, jak se mluví o tuhosti vidlice, ale pláště každý druhý vozí na bezduších jako žmoulovačku. Takže vidle ti uhne o 2 cm a plášť o 5 cm. Chce se dívat na celek.

              2 0
            • Kaire  

              Jestli se to takhle vtlouká v obchodech, tak chápu proč na alpských asfaltkách a šotolinách vozí všichni minimálně 36tky. Co kdyby bába potkala cestou kořen :D.

              0 0
            • scret  

              Kolik vazis? Ja mam 90 a ano, vidle neni nejtuzsi, ale zas takovy peklo to fakt neni! Beztak je to lehka xc vidle, kde je trochu nesmysl cekat tuhost 36ky :)

              2 0
    • jirkaRS  

      Mrknul bych se i na toto:

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-334031?…

      4 0
    • Gwaihir  

      A zkoušel jsi nějakou xc raketu jak ht, tak full? Nebo dokonce gravel?

      S tvým rozpočtem bych bral asi pohodlného fullla.

      Ht je zas lepší na údržbu.

      0 2
      • novas752  

        To spíš ten gravelbike než full mtb.

        0 1
        • Gwaihir  

          Mě spíš šlo jen o to, že teď má kolo za 35k, tak jestli zkusil i něco jiného. Navíc nezávodí. Ale nevím, co od toho čeká.

          0 0
          • rasto  

            ještě jsem nedočetl do konce. ale taky se přimlouvám za gravela. není mtb na šotolinky předimenzovaný?

            0 0
    • gregorus  

      U té dolní hranice stojí za zvážení i Trek 9.7

      Na to použití, co píšeš, nevidím zásadní přínos 40 tisíc navíc.

      1 0
      • esmo  

        A za zbytek si může pořídit … já nevím, lepší vidlu která na to použítí je zbytečná, ale Reba mě bolí vždycky od pohledu :D

        0 0
        • Singlespeed  

          Spíše bych vzal AXS upgrade kit a lanek se zbavil, dokud to ještě někdo koupí:-) .

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ty musíš být ukradený nick, nepoznávám. Sponzorovaný kaňonem, cpe bezdrát, kde jsou nesourodě poskládaná cirkusová kola, vyžebraný spotřebák… :)

            0 0
            • Singlespeed  

              No jo, časy se mění. Nějak se to všechno s rostoucím věkem převrátilo naruby :-) .

              0 0
              • TK75  

                Cokoliv… když to vytáhne člověka z gauče :⁠-⁠)

                0 0
          • esmo  

            Taky pravda. Na obě věci bude mít dostatek financí :D

            0 0
    • Wodnik  

      Chtěl bych hlavně něco mě nakopne do větších výkonů, usnadní mi to jet rychleji i když závody nejezdím. A chtěl bych pocítit rozdíl mezi kolem které si koupím a mým starým Pellsem. Může to být i na té spodní hranici, ale nechci si za dva roky říct, měl jsem koupit to dražší (i když to vždy neznamená lepší).

      0 0
      • esmo  

        Tak to budou všechny, která se tady poslaly :D

        0 0
      • novas752  

        Zkus si někde půjčit gravelbike. ;-) Nějaký s širšíma pláštěma, rozumně to nafouknout a budeš zírat jak to po zpevněných cestách letí.

        1 1
        • Wodnik  

          To by bylo super pokud bych jezdil jen na zpevněných cestách, ale jezdím s tím kolem přes brody, šutry ve vodě, nějaké ty kořeny v lese. Neříkám že pořád, ale nechci se omezovat terénem.

          0 0
          • Gwaihir  

            To jo, ale opravdu si to někde zkus půjčit, ať za pár měsíců nepřemýšlíš, že by to bylo lepší. Já jsem si to párkrát zkusil a není to pro mě, ale vím proč. Každý člověk je jiný.

            0 0
          • novas752  

            No to by zase bylo minimálně na allmountain full aby terén nebyl omezující. Vždycky je to o určitém kompromisu, jedno kolo nikdy nemůže být dobré všude. A v lese prý jezdíš jen občas…

            moderní XC hardtail bude určitě lepší v lese než starší levnější, ale na silnici nemusí být měřitelný rozdíl zase tak velký jak asi očekáváš – přeci jen víc a víc to jsou kola do terénu.

            0 0
          • Alojs01  

            Za ty prachy bys mohl mit slusnej gravel a bajk, pokud bys to uzil.

            Ja bych v teto cene volil procalibera, je to fakt raketa.

            0 0
      • snas89  

        Mozna pujdu proti proudu. A vim, ze si tady zminoval, xe fulla nechces.

        Ale prave myslim, ze full by te zrychlil. Zatimco v lede na stezkach ja neresim a proste slapu, tak na ht ti kazda vetvicka a koren kope do zadku.

        A pokud mas trasy bez jakyhokoliv terenu, tak bych mozna zvazil gravela.

        3 0
    • Smazaný účet  

      2× kolo za 60?

      vybrat nějaký gravel + trail full?

      0 0
      • dydy  

        No za ty prachy bych teda šel do jednoho, ať už fulla nebo HT. Vždycky jsem si myslel, že kolo dělá rám, ale co mám srovnání stejný HT 10kg a 13kg stejný rám, tak je to nebe a dudy. A i do terénu si teď radši vezmu lehoučký HT než težkýho fulla. 2× kolo za poloviční prachy bude hodně kompromisů.

        4 0
        • novas752  

          Tak to asi nejezdíš moc v terénu. :-) Já jsem teď k HT na 2 měsíce (doufám) donucen okolnostmi a nemůžu se zase fulla dočkat.

          1 0
          • dydy  

            Je to tak, skutečně v terénu jezdím relativně málo, to vím. Na ty kousky, co občas zařadím mě HT stačí, nestihnu se vyklepat. Kdybych jezdil víc, je full jasná volba, jen jsem chtěl napsat, že radši jedno lepší než 2 kompromisní, jak tu někdo navrhoval.

            1 0
      • esmo  

        Trail full za 60 je už dneska naprostej základ, bohužel. To doporučit nelze.

        1 0
    • cft  

      Takhle drahy kolo uz se ti musi sakra libit. Za me Trek. Canyonu jezdi vsude spousta a pro me je to takovej nemeckej author, mozna spis sup.

      Kolem jezdi 9.7 i 9.8 a je to moc pekny kolo.

      TLM brzdy jsem mel a zbavil se jich. S velkou ulevou. Elektrika je fajn, ale presto bych nemce nekoupil.

      0 0
      • gemini  

        Když Treka, tak už rovnou Supercaliber:-)

        1 0
      • embi  

        No nebál bych se říct, že ten Trek je americkej Author. Měl jsem Slashe Al a kvalita zpracování oproti Canyonu je teda bídná.

        Canyon za mě nejlepší značka kol na trhu. Nazývat to německým Authorem může jen někdo, kdo o tom ví kulový.

        2 0
        • esmo  

          Ale zase nazývat Treka americkým Authorem je taky dost mimo :D

          1 0
        • jonti  

          Canyon uz neni ta mala znacka jako pred 10 lety, ted dela spickova kola, sponzoruje top sportovce, ale taky uz nema tak nizke ceny jako kdysi. Uz davno predbehl Cube a je to nejlepsi nemecka znacka.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nejlepší? Možná momentálně nejúspěšnější na východě :)

            Pro mě osobně Cube a Kaňon špičková kola nejsou, poměr cena/výkon ano.

            1 0
            • jonti  

              Ktera nemecka znacka dela lepsi kola? Ktera dalsi nemecka znacka ma kola ve World Tour? Ktera dalsi nemecka znacka ma jezdce jako Mathiev van der Poel? Ktera dalsi nemecka znacka ma mistrini sveta Van Vleuten? byvaleho mistra sveta Seewalda?

              A kola samotna mi rozhodne nepripadaji horsi nez Specialized Scott nebo Trek, co jsem driv vozil taky. Taky ty cenu uz nejsou moc vzdalene.

              0 0
              • esmo  

                Ještě ten Ghost v XC docela funguje … ale hrajou až trochu druhý housle, mi přijde.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já měl rád Felt, Focus, Stevens… Felt už MTB zabalil :/

                  0 0
                  • TK75  

                    Němci se mi líbí Standert, Sour, Liteville, Nicoai, Rennstahl, Tout terrain, Alutech..

                    To ale není hromada rohlíků, ale jeden extra vypecenej :⁠,⁠-⁠)

                    0 0
                    • Lachtis  

                      Mně Silverback :-D. proč? měli/ i v dnešní době mají dobrý poměr cena/výkon a z vlastní zkušenosti vím, že jejich TOP HT Superspeed funguje skvěle a přitom nepotřebuje fičury typu planžet apod. Jo a dělají stále fatbiky, takže to je mi sympatické :-D

                      1 0
                      • TK75  

                        To jo, ten jejich ht vypadá sympaticky a není drahej

                        0 0
                        • Lachtis  

                          Hlavně funguje jejich monoburst systém. Fakt to reálně pruží a přitom pracuje jen karbon a nemáš tam tedy žádnou planžetu apod. Mám ho 2 roky, jezdím závody a nešetřím ho. Mám 90 kg a vše drží, jako jo, já jsem s ním neskutečně spokojenej a proto jsem i objednal od nich fatbike v hlíně a taky spokojenost.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            A není to jen katalog? :)

                            0 0
                            • Lachtis  

                              co myslíš?

                              0 0
                            • Lachtis  

                              Jestli myslíš, že ten monoburst, tak to katalog fakt není!!! Testoval jsem planžetové HT typu BMC, Isospeed od Treku, kámoš má lapíka, ten má taky nějakou planžetu, a ten monoburst je v komfortu ± na tom stejně. Je to fakt hodně pohodlné HT a srovnatelné s těmito systémy a přitom žádnou fičuru nemá – pracuje jen materiál.

                              0 0
                              • Cyklofanatic  

                                Kdyz už jste to nakousli, tak dokázal bys srovnat pohodlí u toho Lapíka (SAT) vs Trek (izospeed) i s ohledem na jednoduchost výměny a servisu obou systémů? Vzhledem k tomu, ze mi před koupi změnili specifikace u Superspeedu, tak jsou pro mě tyhle dva (Trek nebo Lapík) ted další varianta.

                                0 0
                                • ZdeNECK1  

                                  Zajímavá diskuse, co bych si ještě zjistil, tak je záruka… Dejme tomu, že jsme v době, kdy všechno stojí bambilion a kvalita nic moc, ani u věhlasných značek, jen narážím na to, že ten věhlasný a drahy trek, cannondale. atd budou mít delší záruku na rám než např. ne tolik značkový silverback… prasknout může obojí, že. Je to naprosto off-topic pro uzivatele, kteří mění kolo třeba po dvou letech,

                                  0 0
                                  • Lachtis  

                                    jen doplním, že Silverback má záruku 5let, jinak souhlas.

                                    0 0
                                    • Cyklofanatic  

                                      Jsi si fakt jistý tou 5-ti letou zárukou? Co jsem koukal na TS Bohemia nebo New-bike, tak všude mají napsáno 2 roky (u Superspeedu) – že by se nepochlubili delší zárukou? Je pravda, ze tyhle e-shopy mají v popiskach často chyby a nepřesnosti, tak nevím…

                                      0 0
                                      • Lachtis  

                                        Sorry, blbe jsem si to precetl a misto 3 roky jsem si ty 3 roky k zakonne pridal.

                                        https://silverbackbikes.de/…registration

                                        0 0
                                        • Cyklofanatic  

                                          V pohodě, díky za info, tohodle jsem si na těch jejich stránkách nevšiml.

                                          0 0
                                          • Lachtis  

                                            No já dík, před 2 lety, kdy jsem superspeeda registroval, jsem žil v tom, že to bylo +3 :-D. Pak registroval i fatbika a už to bral automaticky… Nicméně, po vlastně víc jak dvouletech provozu mého Superspeeda fakt na ten rám nemohu říct křivého slova. Jendak mi vyhovuje jeho geometrie a zpracování se mi prostě líbí, ale především ten jejich monoburst je prostě skvělá věc a dělá to HT o dost pohodlnější, než klasické konstrukce karbon rámů (bez planžet).

                                            0 0
                                            • Cyklofanatic  

                                              Já si jen pamatoval, ze Silvouš má tu záruku kratší než Focus (ten má 5 let). Tak snad jsem ti nezkazil náladu :-D. Kazdopadne v kategorii těch pohodlných XC HT se mi líbí asi nejvíce, kvůli Sramu teď však pokukuku taky po Treku Procalibru, někde jsou teď za slušnou cenu a postupně jdou dolu. Event. na new-bike maj Superspeed za 49t, kde bych překopal pohon a brzdy.

                                              0 0
                                              • Lachtis  

                                                Hale vůbec, upřímně já na tu záruku vůbec nehledím. Jednak jim věřím a druhak takové ty doživotní záruky a prodloužené záruky… to často bývá s mnoha ale… Já jsem s tím rámem tak strašně spokojený, že už za ty dva roky provozu mne víc, než přesvědčil a proto jsem si jej i postupně upgradoval na současný stav a zaujal čestné místo po boku mého BMC :-D

                                                0 0
                                • Lachtis  

                                  isospeed jsem jen testoval, takře reálně dlouhodobé zkušenosti se servisem nemám. no a lapíka vozí kamarád cca půlroku a zatím s tím neřešil žádný problém. za mne to jsou asi oba ok systémy.

                                  0 0
                      • tomxxx  

                        https://silverbackbikes.de/…stratos-cf-1

                        No fuj, třešnička je to vedení locku

                        0 0
                        • Lachtis  

                          ty fully se mi též nelíbí, mluvím o jejich HT a to je cajk a hlavně fakt reálně funguje super.

                          0 0
                          • Edwin  

                            Velikosti S, M, L. To není uplně prozákaznická značka.

                            0 0
                            • Lachtis  

                              Tak velikosti je jiná věc, bavím se o kvalitě a funkci rámu. Ale zase na jejich eLko se vleze dost dlouhý chlap. Já mám dlouhé nohy a furt jsem daleko od max. rysky. Takže 190+ cm chlap se vleze taky. No a třeba moje starší BMC Fourstroke to měl s velikostmi úplně stejně, tedy S, M a L a že by BMC nebylo prozákaznická značka? :-D. Ostatně, co si predstavujete pod takým pojmom „Prozákaznická značka“? Vyhovíme všem? Děláme pro všechny?

                              0 0
                              • Edwin  

                                Ano, já si to tak představuju. Že to stojí nějaký prachy a tím pádem to nemůžou dělat všichni, je jasný. Ale já, jakožto téměř dvoumetrový, se s tím potýkám ve svém životě dost běžně a dost mě to sere. Např. spousta obchodů, ale i výrobců, vůbec nemá v nabídce boty větší než 47. Já mám většinu bot 48, takže smolík pacholík. Nicméně zpět k mému komentu. Nezpochybňuju kvalitu, ale prozákaznická značka to z MÉHO pohledu není.

                                0 0
                                • Lachtis  

                                  Bohužel chápu, ale tohle bude problém více značek a upřímně, kdybych byl výrobce malého rázu, tak to budu dělat stejně. Prodeje nadměrných velikostí rámů pro 200cm chlapy bude výrazně menší, než třeba eM a eL. Je to prostě smůla, to bych to mohl otočit a jakožto velký fanoušek fatbiků říct, proč už je vyrábí tak málo výrobců? A říct, že ti výrobci, co je stále vyrábí, tak že jsou naopak prozákaznická značka, protože to nabízí (byť se to prodává málo). Vždyť i oni se prodávají, ale jako ve vašem případě s velikostí, tak v omezeném počtu…

                                  0 0
                            • Kaire  

                              Tak ne každý si může dovolit dělat tolik velikostí jako Trek. Tohle docela chápu, věřím že na těch krajních velikostech by ta značka spíš prodělala.

                              1 0
                          • tomxxx  

                            A to je schválně ten offset sedlovky naopak?

                            https://silverbackbikes.de/…perspeed-sbc

                            A ty plastový talíře pod kazetama. S těma fotkama si teda vyhráli.

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              To montovali a fotili asi nově příchozí inženýři ze Sýrie.

                              0 1
                              • borda  

                                Co příspěvek, to perla. Mnohdy na prestlamu, že?

                                Viz. Zmtrdi kecy na kluka, co se „drze“ zeptal na průměr představece. Sluene mu odpovím já, slušně mu odpoví David, slušně mu odpovi Novas, ale pak se objeví **** s tematem „hoax“, neví, co to znamená, ale je vytrvalej.

                                Vyndej si hlavu z ******.

                                2 1
                            • Lachtis  

                              A jo, tam maji novou sedlovku, ja mam jeste prohnutou. Sedlovka mi celkem putna, ten offset mi nevadi, vozim ji a je cajk.

                              :-) prezentaci maji strasnou, to jo :-D, ale tak dulezite je, jak se na tom kole jezdi a ne jak je nafocene, aspon ja to tak mam a tohle je mi burt.

                              Za mne je to fakt moc fajn kolo a velmi mile mne prekvapilo svou kvalitou a funkci.

                              0 0
                              • Cyklofanatic  

                                Ale v těch ostatních specifikacích mají to zahnuti resp. off set jako dřív, tak nevím co tady blbli :).

                                Mě trochu mrzí, ze místo Shimana teď na všechny modely cpou Sram (pohon, řazení), takže na tom modelu, co měl XT je teď GX…..

                                0 0
                        • Gwaihir  

                          Myslíš ten bovden od tlumiče? Jinak to kolo vůbec není škaredé.

                          0 0
                          • Kaire  

                            Jak se mi staré Enduro od S líbí, tak tohle moc ne. Ten bowden je fakt hovadina a té zadní stavbě nevěřím, že se nebude kroutit. Nerozporuji že to jsou dobrá kola, ale design snad všech modelů je fakt divný.

                            1 0
                  • gemini  

                    Felt nejsou Němci, ale USA – jestli se nepletu…

                    0 0
                    • TK75  

                      California

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        …Jimmi Felt se přesouvá k cyklistice a do roku 1994 funguje pod rozjíždějícím se programem Eastonu. Od roku 1994 následovalo osamostatnění a vznik firmy Felt Bicycles pod patronací firmy Answer Products. Vzhledem k úspěchům Felt v roce 2000 ukončil spolupráci s Answer Products a načal tím zcela novou éru značky. Felt expanduje do Evropy, zakládá pobočku v Německu a rozšiřuje svoje portfolio o horská kola a BMX kola.

                        Můj CX byl designed in California, made in Cambodia.

                        0 0
              • Smazaný účet  

                Pro mě to nejsou top kola, ať si na tom jezdí kdo chce. Ani si nemyslím, že mají karbon stejné úrovně jako v maloobchodě. Akorát to dobře osazují, komponenty na Kaňonu za 100 dostanu u „zvučnějších“ značek za 150.

                0 0
    • dejvidd  

      V Plzni mají pořád (aspoň podle webu) skladem 9.8 s pěknou slevičkou.

      Kdybych loni nekupoval Cuba, tak bych letos koupil Treka.

      Trek Procaliber 9.8

      0 0
    • roman 3D  

      Za ty prachy se dá sehnat s 34 či 36 vzducovkou 1×12 s pořádným Bosch a 625 baterkou

      0 10
      • jirkaRS  

        Nepostřehnul jsem, že by psal, že je postižený a potřebuje nějaký povoz…

        Za 120K může koupit novou motorku nebo ojetý auto, proč kupovat kolo s motorem?

        0 0
      • snas89  

        Nezasirej vlakno demente.

        5 0
      • DonE  

        Tohle je fakt trapné. Smiř se, že chce raketu kolo a ne cosi na čem lze také šlapat. Nic proti elektru nemám, pokud mi s tím nějaký dement nepřijetí ve 35 km/h na záda.

        0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, být tebou jdu do Canyona,byl jsem teď u vybalování nového Canyona Ultimate CF SL 8 Aero a musím přiznat že se mi moc líbílo jak to mají zabalené, a celkově na mě kolo působilo velice hezky a dotaženě např oproti Superioru (porovnávám jen s X-Road jiné rámy neznám-ale za poslední 3 roky 2 rámy na reklamaci a ten třetí tragicky nalakován)

      Pro tvé ježdení občas les a kořen je možná zbytečná teleskopka vyměnil bych to za lehoučkou karbon a určitě ti pomůže v komfortu,váze a teleskop za něco střelíš.

      (Očekávám že se na mě teď snese zloba, že už všechna kola jen a pouze s teleskopem ,že už i na silničních závodech se jezdí teleskop apod, veřím, že je to super věc a určitě přínos k ovladatelnosti kola, ale ruku na srdce, normální člověk nezávodící co jezdí cyklostezky,pol­ňačky a občas les tak ji nepotřebuje)

      Také ber podle toho co je dostupné a Canyon ve velikosti L dostupný je HNED ! ne až v září 2023

      2 0
      • novas752  

        On ten teleskop normálnímu člověku umožní jezdit v lese častěji. Se sedlem nahoře smrt v očích, se sedlem dole to najednou neni tak těžký.

        0 0
        • Singlespeed  

          Co si budem povídat. Jezdci naturelu zakladatele vlákna používají teleskop zejména při nasedání a sesedání nebo telefonování. Při jízdě naprosto výjimečně, spíše vůbec.

          0 0
    • Zema  

      V této cenové kategorii bych se už díval po Cannondale Scalpel HT. Nic lepšího než Cannondale v cyklistice není a za tuto cenu seženeš i solidní osazení.

      0 8
      • TK75  

        :⁠-⁠D:⁠-⁠D

        Tady je legrace…roztrhané občanky kvůli nejlepší značce ve vesmíru

        2 0
        • theedge  

          Haha jo … kdysi mi jeden taky tvrdil že Cannondale má nejlepší geometrie ne světě :-D

          To že každýmu vyhovuje úplně jiná geo už mu jaksi nedošlo, ale kult značky je mocnej :-)

          0 0
      • roud  

        Doba kdy cannondale byl TOP už je dávno pryč :/

        0 0
        • Smazaný účet  

          velká škoda :(

          zase mají nového majitele… už v tom není to srdíčko made in usa..

          0 0
          • J1RKA  

            FELT six comp bylo moje prvni opravdove kolo :D

            0 0
            • roud  

              bohužel Felt také v současnosti nevyrábí žádné fully :(

              0 0
          • roud  

            Bohužel také jsem na ně teď při výběru nového kola koukal protože to byla dlouho moje srdcovka ale nebyl jsem schopnej nic vybrat :(

            0 0
            • J1RKA  

              https://flowmountainbike.com/…oss-country/ jukni sem, mam uz vybrano, akorat musim koupit kola 2 :D takze cekam jestli nebudou prosti rok nejaky motivacni slevy

              0 0
              • tomxxx  

                Zábavný je, že nejlehčí XC je vlastně downcountry/trail bike, říkejte tomu jak chcete.

                0 0
                • J1RKA  

                  jooj, a kterej je ten nejlehci :D nejak jsem to podle takhle neporovnaval

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  EVO nemá Brain…

                  0 0
                  • tomxxx  

                    No a? Právě proto je to nejlepší epic :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No, že je proto lehčí, taky jsem o něm uvažoval.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Ja to myslel v porovnání s ostatními XC biky. Jasný, že klasika Epic bude těžší. Nicméně ona je otázka co jsou XC biky, když nové modely mají už teď i 120mm.

                        0 0
                        • TK75  

                          Já se ve fullech nevyznám, ale když to vezmu na hardtail, tak oni sice některý xc modely mají geo jak trail ht, nebo třeba pár let starý trail ht, ale i tak mi přijde velkej rozdíl v tom, jak je rám spíš subtilní, lehkej oproti vysloveně na trail delanymu rámu

                          I když to asi ani taky nemusí platit vždy

                          0 0
                        • J1RKA  

                          jj zacina vtom bejt bordel :D chtel jsem TR a budu mit zase asi XC

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            TR má do XC hodně daleko.

                            0 0
                            • J1RKA  

                              jasny, narazel jsem naty zdvihy 120mm, drivavejc nemyslitelny na XC, libi semi ORBEA a tam to i takhle maji

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Nj, fully 120mm se mohou geoškou výrazně lišit.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Marketing by měl vymyslet down XC 110mm

                                0 0
                                • J1RKA  

                                  tak makretening me nezajima, hledam kolo s geoskou na kterou se pohodlne poskladam, coz je docela fuska, pac mam BMC, ktery snad upekli podle moji chatrny postavy :D

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ten spíš vymýšlí, jak nejlevněji implementovat ke stejnému rámu vícero zdvihů…

                                  0 0
                            • tomxxx  

                              tak to co výrobci označují TR, je velmi často úplně ten stejný rám jako jejich XC verze, jen s větším stokem tlumiče, občas trochu změní zadní stavbu.

                              0 0
                • jonti  

                  Me by zajimali realne hmotnosti a u Scotta realna hmotnost HMX ramu. Se obavam, ze tam rozdily budou vetsi a i poradi se zmeni.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    HMX údajně 2kg, ale když jsem to hledal, nenašel jsem ho na váze. Ten předchozí spark bylo jedno z nejhezčích XC, ten nový mi přijde docela ošklivý, takže jde mimo mě. A navíc si 90% lidí myslí, že máš elektro.

                    On i rám na Luxu bude mít přes 2kg, pokud nemáš world cup verzi, ne?

                    0 0
                    • roud  

                      Základní karbon epic by měl mít s tlumičem lehce pod dvě kila sworks verze dokonce jen 1,9

                      0 0
                      • tomxxx  

                        On u epica je zrádný, že vlastně nic není moc základní karbon. Sworks bych prirovnal ke scott HMX-SL a „základní“ k HMX, proto i ty základní modely stojí co stojí. Za mě Sworks rámy mají čím dál menší smysl.

                        1 0
                        • roud  

                          údajně současnej zákaldní model váží míň než předchozí sworks generace.

                          0 0
                          • snas89  

                            To je tim karbonem. Drivejsi sworsky byly fact10/11. Ted jsou sworsky fact 12.

                            A bezny spesly jsou uzprave fact 10/11.

                            Nevim ted presne ty cisla. Ale logika je snad z toho zrejma:)

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Fact je označení, co vlastně nic neznamená. Gramy ušetřili hlavně na tvaru rámu, proti předchozímu modelu.

                              0 0
              • roud  

                Já už mám nakoupeno sice ho bude čekat ještě pár změn ale základ by byl :)

                1 0
              • roud  

                Jinak díky za článek pročetl jsem si ho i tak celej :)

                0 0
      • Wodnik  

        S těmi Mondraker Podium Carbon 2022 se tady rozrhl pytel, Už mi psal jeden pán, co jej chce prodat, jen na něm má jinou vidli, že chce raději full, teď zase od jiného uživatele… není to nějaké podezdřelé, že najednou všichni nabízí to stejné kolo, téměř nejeté?

        0 0
        • borda  

          No jo. Všichni dva. Na tom by něco mohlo bejt…

          0 0
          • Raf  

            Jezdíme to v týmu, asi 20 lidí, většina po roce až dvou ty kola mění… Taky mám XC fulla na prodej v M, výbava v podstatě libovolná dle chuti a budgetu kupujícího – jetá xx1 axs, nová xx1axs, nové xt, jetá kashima 32sc, nová 32sc, hliníkový záplety, karbonový záplety, nová kazet, jetá kazeta… :D

            0 0
            • borda  

              No mě to neříkej. Já si dělám srandu z toho, že

              „z roztrzeneho pytle s nabídkami“, tedy ze dvou, vyvozuje závěry :)

              0 0
        • MartinKun  

          Ja koupil před 2 měsíci F-podium RR bazarovku a fakt super kolo. Věřím, že to HT bude taky raketa

          0 0
    • jirkaRS  

      Trek netrek, kaňon nebo nekón, já už šetřím na toto: :o)

      https://www.bikepart.cz/…las--vel--m/

      2 0
    • Ujco  

      Haha, vybiral jsem taky 9.8 a SLX9, cekam na Trek, ac posledni 3 roky na Canyonu.

      Proc? Za me vzhled/slopin­g+karbonovy monokok vpredu, isospeed k oddaleni unavy. Teleskop pod zadkem nevyuziji a bal jsem se jeho vule v case.

      Jinak od prodejce info, ze XL jiz moc nezbyva…

      0 0
    • Ujco  

      Haha, vybiral jsem taky 9.8 a SLX9, cekam na Trek, ac posledni 3 roky na Canyonu.

      Proc? Za me vzhled/slopin­g+karbonovy monokok vpredu, isospeed k oddaleni unavy. Teleskop pod zadkem nevyuziji a bal jsem se jeho vule v case.

      Jinak od prodejce info, ze XL jiz moc nezbyva…

      0 0
    • Wodnik  

      Tak nakonec jsem koupil ten Trek Procaliber 9.8 :-)

      9 0
    • Wodnik  

      Jel jsem pro něj do Plzně.

      https://www.ramala-silhavy.cz/…black-l-2022

      1 0
      • BikerKamil  

        Mužů se zeptat jak proběhl nákup v tomto obchodě? Řeším podobný výběr kola a také jsem narazil na tento obchod. Neznám jej a jako jediný nabízí tato kola s docela zajímavou slevou. A kdyžtak můžeš připojit “první dojmy” z kola. Díky.

        0 0
        • seatik  

          Ahoj, vůbec se toho neboj. Já tam před 2 roky kupoval Treka Emondu. Vstřícní, ochotní, prodej a následný servis po zajetí v pohodě. Májí v Plzni dlouhou tradici.

          0 0
          • BikerKamil  

            Ahoj, tak to rád slyším, že je to v pohodě. Přidám tady do diskuze 3 modely mezi kterými se rozhoduji já. Za případný názor k výběru budu jen rád. Moje požadavky jsou ať je to karbonová hardtail střela na komplet shimano XT a design :)

            https://www.ramala-silhavy.cz/…lack-xl-2022

            https://www.canyon.com/…-8/3129.html?…

            https://superiorbikes.com/…d-grey-black

            0 0
            • honzabike  

              Ten Sup se dost od těch prvních dvou vymyká. To je spíš trail kolo, zdvihy 140/130, trailovější geo, Full, tlustý pláště.

              Takže pokud to má bejt střela tak canyon nebo trek. Pěkný sou oba.

              0 0
              • BikerKamil  

                Jej to jsem zkopíroval špatný odkaz. Full samozřejmě ne. Myslel jsem toto. Díky za upozornění.

                https://superiorbikes.com/…ome-team-red

                0 0
                • honzabike  

                  Jsou to všechno pěkná kola, taky se mi líbí spíš ta černá. Rozhodoval bych se podle geometrie.

                  0 0
                • Kaire  

                  Někomu se to zdá jako blbost, ale já už bych kolo bez UDH patky nechtěl. Pak taky zvážit jestli chceš v budoucnu teleskop, protože na Supa budeš dost omezen. U Canyonu by mi vadil skoro nulový sloping.

                  0 0
                  • Gwaihir  

                    Jak poznáš, jestli má kolo UDH patku? U canyonu to mají pěkně napsané, ale u těch dvou nevím, kde to hledat :(

                    0 0
                  • Cyklofanatic  

                    Není snad problém si při nákupu kola koupit jednu dvě patky do foroty. Pochybuju, že jich u XC kola budes za životnost kola potřebovat víc.

                    0 1
                    • Raf  

                      Za pár let může být problém dostat na rám bez UDH top Sram hazku.

                      0 0
                    • Kaire  

                      Přesně jak psal Raf. Nejspíš je to novej budoucí standard. Montuje se to opravdu masově na nová kola.

                      Benefit je že ji koupíš opravdu všude (oproti např. SUP patkám). UDH také chrání rám před spadnutím řetězu, umí se protočit a tím zachránit šaltr. Z vlastní zkušenosti vím že to funguje, zachránilo mi to už dvakrát přehazovačku.

                      1 0
        • worlusho  

          Ahoj, nákup úplně v pohodě. Proběhly i nějaké úpravy v osazení. Bral jsem Procaliber 9.8 .

          0 0
          • BikerKamil  

            Ahoj, to je fajn. U mne to vypadá, že taky vyhrává Trek Procaliber 9.8. Když jej seženu pod 100k oproti ceně na stránkách Treku, kde píšou necelých 120k tak je to jasná volba.

            S kolem u tebe jinak spokojenost předpokládám? Pokud jsi vzal barvu Prismatic Dark, tak sem kdyžtak přidej foto :)

            Díky.

            1 0
            • Cyklofanatic  

              U toho Šilhavýho je za 89 990, ještě bych si i overil, co tam je ta kazetu, ve jedny specifikaci je napsáno XT 10–51 a u prodejce e13 9–50, tak nevím. Rozumnou variantou je taky 9.7, kde cena osciluje od 67 do 72tt.

              1 0
              • worlusho  

                Kazeta a kliky je tam e13 , jinak komplet XT , řetěz jsem nestudoval.

                0 0
            • worlusho  

              Barvu mám Prismatic Dark, ale jinak jsem si mohl vybrat. Na kole jsem ještě nejel , zatím provádím úpravy. :)

              0 0
              • Wodnik  

                Čau, co děláš za úpravy? Já jsem zakládal tohle vlákno. Kolo mám od začátku října a jsem s ním maximálně spokojený :-)

                0 0
                • worlusho  

                  Ahoj, začalo to tak, že jsem trochu upravit posed. Vyměnil jsem sedlo, dal jsem představec 80mm PRO do pozitivu a řidítka Bontrager XXX aby to trochu ladilo, tak sedlovku Bontrager XXX. Vyměnil jsem převodník za 32z. Nahodil jsem pláště Schvalbe Wiced Will 2,4 / Racing Ray 2,35. A pak jsem si řekl, že by to chtělo ještě nějaké lehčí záplety na takové to cyklocourání. Pořídil jsem záplety Bomtrager PRO 30 a obul jsem na ně Racing Ray 2,35/ Thunder Burt 2,25. Teď přemýšlím co s kazetou, Dobré je to mít sjednocené, tak jestli půjdu do druhé E-13 nebo přejdu na SRAM. Jak se ti jeví ta kazeta E-13. Hledal jsem nějaké reference , ale moc jsem toho nenašel. Tak by se dalo říci, že asi funguje. :)

                  0 0
                  • Lachtis  

                    E-13 jsem mel 11s 9–46 a bylo to neskutecne blato, tak malo mi snad zadna jina kazeta nevydrzela… treba tu 12s vylepsili, ale jae-13 neverim a tehle znacce se vyhybam obloukem…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.