X-fusion Velvet - počáteční megaodtrh

21 nepřečtených
  • snílek

    Ahoj,

    koupil jsem v bazaru vidlici X-Fusion Velvet RL2 . Asi rok stará, dle vnějšku moc neježděná. Funguje dobře, ale má jeden zajímavej problém:) Když kolo dlouho stojí (3 dny třeba), jakoby zatuhne a aby se dostala do zdvihu, musim zabrat celou svojí vahou na řidítka. Hned druhý propružení je ale naprosto ok, odtrh hladkej, nízkej a v pořádku. Zkoušel jsem i před prvním propružením nastříkat hodně silikonovýho oleje na stíráky, ale nic se nezměnilo.

    Nějakej nápad co s tim? Můžu s tim jezdit bez destrukce vnitřností (před jízdou vždy propružím).

    Dík, M.

    0 0
    • Pedro404  

      Jestli to je jenom po dlouhym stání a po propružení se to spraví, tak to asi fakt budou jenom nějaký spojený pasivní odpory všech těsnění, ne?

      0 0
    • prodám  

      Rozebrat, namazat a doplnit olej v tlumiči na rozumnou hodnotu. Dá se s tím pohrát a udělat z toho pěkně chodící vidle.

      0 0
    • RadikM  

      Myslím, že pokud to je pouze dočasné (tj. dokud se to poprvé nepropruží) je to zcela normální. Když kolo stojí, tak olej z futer, vnitřních nohou, atd. steče dolů. Mám RS Rebu, a taky před vyjíždkou, dokud se aspoň jednou nepropruží pod třeba 2 dnech stání, je vidle chviličku méně citlivá. Po propružení vše ok.

      0 0
      • Georrge  

        těsnění se sice při neaktivitě přilepí, ale aby musel zabrat celou vahou… to mi přijde divné. Teflonové pouzdra (pokud jsou v pořádku) pak mají minimální odpor ikdyž na nich olej není, tím to taky nebude. Jedině, že by pouzdra byly hodně těsné, pak se taky umí solidně přilepit, ale to je spíš pro nové vidle…

        každopádně bych zkontrolovat stav oleje ve vidli a nad pístem.

        0 0
        • snílek  

          Díky za podněty:) Počáteční odpor opravdu překonám až celou vahou svého 90kg těla. Je to moje první vzduchová vidle – dle historie z bf se k pístku se dostanu tak, že odšroubuju víčko s ventilkem? A následně naleju jaký olej jaké hustoty a v jakém množství? Manuál k vidlici toto neuvádí.

          Vidlici bych rád dal do servisu až po sezóně, potřebuju jezdit. Sám si na kompletní rozborku netroufám, nikdy jsem to nedělal.

          0 0
          • kubad  

            tak doufej že tu sezonu ta vidlice ve zdraví přežije :(

            0 0
          • prodám  

            Odkud jsi? Komplet servis ti udělám na počkání cca 30–40min.

            0 0
            • snílek  

              Praha – Brno :)

              0 0
              • prodám  

                Jestli někdy jezdíš okolo Jičína, tak by nebyl problém se domluvit.

                0 0
                • snílek  

                  Tak nakonec to po Vilémově návodu asi udělám sám:) Beztak bych se to měl po těch letech naučit. Vypadá to jednoduše, dva šrouby snad povolit zvládnu. Ale díky za nabídku.

                  0 0
          • Vilém  

            Na stranky vyrobce jsi koukal? Nevim co mas presne za model a rok, ale treba zde je to popisovano.

            0 0
          • Pedro404  

            :D Mi jí přivez, ti to vysvětlim šecko, eště něco zničíš.

            0 0
          • goofy  

            „Tady ten klučina“http://ww­w.kgbike.cz/ dělá X-Fusiony. Zkus se s ním spojit, zkonzultovat stav a případně mu to poslat na servis. Bude to lepší, než aby sis náhodou oddělal skoro novou vidli.

            0 0
    • TJK  

      otazka jak moc dobre je to namazane vevnitr… ale principielne to spatne byt nemusi… muj BOS Deville to dela taky.. kdyz to necham par dni stat tak prvni pohyb je tuhy.. odtrh jsem jeste poradne nemeril ale bude kolem 3–4 kg akze je to supercitlivka.. s nizkym tlakem sla do zdvihu i tlakem jendnim prstem na predstavec…

      0 0
      • goofy  

        No odtrh 3–4 kg znamená, že vidle jde do zdvihu už jenom položením kola na zem… ;-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Je to tak, jen upřesním, že do zdvihu se pohne pouze položením kola na zem ještě i při o trošku vyšším odtrhu (v závislosti na hmotnosti konkrétního kola).

          3–4kg odtrh se jen tak nevidí. Tak dobrou hodnotu bez vyzkoušení nikomu nevěřím (bez vyzkoušení bych to věřil u pár specifických pružinovek po úpravě u Milana a to ještě jen čerstvě po servisu/úpravě).

          Pokud je nutný ještě přitlačit jedním prstem na představec, tak bude odtrh už dost velký (klidně už i 10kg) a rozhodně bych to za supercitlivku neoznačil.

          0 0
          • Georrge  

            jsem ted na test festu zkousel na par kolech pike, prekvapilo me, jak maly odtrh ma, mensi jak muj epicon, ale zaroven me prekvapilo, ze je ta vidle pocitove docela tupa… pri prejezdu vetsi prekazky docela kopala, jako by se ji nechtelo do zdvihu, s kompresi a odskokem jsem si samozrejme zkousel pohrat…

            0 0
          • TJK  

            kdyz ji nafoukam na 75 PSI tak jde do pocatecniho zdvihu vlastni vahou :-)

            oproti originalu jsou tam:

            Fox 34 SKF low friction seals

            a nova napln Bel ray frok 5W olej

            jinak ty 3–4 kg znamen ze ji polozim na digitalni vahu, vynuluju a zatlacim… do zdvihu ji na 100PSI dostanu na rozmezi 3.5–4kg

            nevim jaka je presna metoda mereni odtrhu aby to bylo „spravne“

            0 0
    • scret  

      prvni vec, kdyz koupis jetou vidli, je udelat si servis – promazat atd.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.