• Madman1

    zdravím,

    co říkáte na tyto reklamní spoty?Měli by je v televizích pouštět častěji?Chcete aby byly cenzurované?

    Anketa: schvalujete tuto reklamu, má smysl?

    ANO
    91x
    88%
    NE
    6x
    6%
    1x
    1%
    6x
    6%
    0 0
    • miki  

      Má to cenu ale jen na někoho a krátkodobě.Pokud se nic podobnýho nestane v nejbližším okolí v rodině tak ty piráty stejně nic nezastaví.

      0 0
    • Manhack  

      NE – protoze nema smysl. skoda penez.

      0 0
    • Kubiczech  

      Podle meho nemaji spoty vyznam zadny nebo minimalni. Kazdy „normalni“ clovek ma veci, o nich spoty pojednavaji hluboko pod kuzi. Mlade ridice tyhle spoty mohou maximalne vydesit, ale drastictejsi zabery jsou v kdejake kriminalce… A ze by si nejaky clovek ridici pod vlivem drog nebo alkoholu po shlednuti rekl: „Boze muj, co ja to delam“, se mi taky nezda… (:

      0 0
      • drtyc  

        Tak asi uz nejsem „mlady“ ridic. Uz jsem jenom mlady – doufam. Podle me vubec nejde takovy spot cilit na vekovou skupinu.

        Nekdo holt jezdil, jezdi a bude jezdit opatrne. Pro tyto ridice ty spoty nebudou mit jiny ucinek nez koupit si vyhledove nejaky 5ti tudnovy tancik jako prvek pasivni bezpecnosti.

        Vetsina lidi jezdi primerene bezpecne, akorat obcas doslova drbe stestenu na zadech, kdyz jim to z nepozornosti nebo uspechanosti ulitne. Tihle lide budou mit podobne visilani mozna tak na zreteli, ale nijak zasadne je dlouhodobe neovlivni.

        A tech par desitek denne co berou povku jako registracku na zavadni okruh to bude mit na haku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          No myslim že právě ti kteří jezdí víceméně slušně a jen sem tam jim to „ulítne“ (zřejmě většina lidí), si uvědomí, že to příště nemusí dopadnout dobře. Že ani ten nejmenší risk či prasárnička nestojí za to. Že na to časem zapomenou, to je bohužel možný. Já koukám na TV každej den a zatim jsem viděl 1 spot, takovym způsobem to těžko nějakej účinek vyvolá.

          0 0
          • drtyc  

            sice jo, ale i stroje se obcas seknou a my jsme lidi… chyby jsou naprosto bezny…

            0 0
          • treatt  

            Ano, kazde male pripomenuti toho, co se muze stat, je dobre..I kdyz se clovek snazi jezdit opatrne a bezpecne, proste obcas udela nejakou blbost a ja dobre kazde postrceni zpatky k zase o neco vetsi vedomosti toho, co by, kdyby to nevyslo…

            0 0
    • Ricci  

      Zmysel tie spoty maju, bohuzial nie ziadany vysledok…

      Asi to bude musiet kazdy zazit na vlastnej kozi…

      0 0
    • XC-biker1  

      Myslim že když už ma ten člověk tak v hlavě nasráno, aby jezdil jako hovado, tak ho žádná reklama nezastaví…

      0 0
      • Madman1  

        já teda papíry na auto etě nemám, jen na kolo:), ale mě při tom docela mrazí v zádech..

        0 0
      • hanz  

        ty tomu musíš rozumnet žejo..za volantem si toho tolik už zažil.......

        0 0
        • JSt  

          tohle se da zevseobecnit, ne brat jen konretne na ta auta. vpodstate kazdej normalni clovek ma svuj rozum a takovy katastroficky scenky ho pramalo ovlivni. neco jinyho je prima osobni zkusenost.

          0 0
          • hanz  

            no já chtěl spíš poukázat že nic není černobílé, snažím se jezdit bezpečně, slepe nedodržuju pravidla přiznávám, ale snažím se nad tím proste uvažovat…pamatuju si chvíle kdy mě prozřetelnost ochránila a taky si pamatuju chvíle kdy sem kuli nervum nebo jiným vecem jel fakt jak *******. Nikdo není svatej ani za volantem..takovej klouboučník sice dodržuje pravidla ale je pro svý okolí nebezpečnější než řada jiných řidičů.

            sedím v aute imrvere od 15ti let tak se jen musím smát jak pak nekdo v 18ti ví že ti co jezdej tak a onak maj v hlavě nasráno.

            0 0
            • michal.s  

              Klouboucnik jak rikas, nebo tez vikendovi ridici by nebyli nebezpecni, pokud by za nima nebyli nervozni ridici, kterym vadi, ze jedou pomaleji. Ze misto 90 jedou 80 atd. a snazi se ho za kazdou cenu predjet, nebo ho znervoznuji tim, ze se mu lepi na zadek.

              0 0
              • hanz  

                zrovna včera sem jel za kloboučníkem, ano byl jsem nervozní že jel 30 v 70tce, dost jsem se divil když si do křižovatky najel tak že zablokoval protisměr a řidič co jel z hlavní tak musel zastavit a počkat až on račivě odjede a nejvíc mě dostalo když se začal rozčilovat pote co mu ten řidič ukázal názorně že je *******…to že někdo jede 80 v 90tce není problem je ten že si myslí že na tý cestě absolutně nestíhaj svými rekcemi, předvídavostí, zrakem.

                0 0
                • Daník  

                  Horší než kloboučníci se v poslední době stávají kšiltovkáři – řidičské schopnosti mají podobné, ale cítí se jako Loeb. Ti, kterých se to týká snad prominou ..;-)

                  0 0
                  • drtyc  

                    ksiltofku nenosim, ale teda nejhur jsem jel a tehda taky dojel, kdyz jsem dodelaval do devti do rana na termin nejaky kraviny pak si dachnul na par hodin a vyrazil na obed ve dvanact. Hur nez nervy pusobi unava. Ty nervy se za chvilku rozdychaji, ale unava je trvaly problem.

                    0 0
                    • drtyc  

                      horsi nez unava snad muze byt akorat, kdyz te nervuje sebevrazedna spolujezdkyne a vyzaduje si neustale pozornost…

                      0 0
                      • hanz  

                        tak letos jsem dvakrát odřel auto a pokaždý kuli zamrdaným chodcům kteří si čuráci myslí že máme brzdy a oni sou králové. je tomu asi 30 minut co mi na přechod vbehnul kluk kterej měl červenou, já jsem samozřejmě uhýbal( ano sem ***** ale reflex je reflex, mel jsem ho nabrat) a trefil jsem auto co stálo na červenou v protisměru..nic velkýho akorát jsme se o sebe otřeli takže orvaný boky ale klukovi jsem se vyhnul. Samozřejmě kluka kdyby stopli tak asi bude držet rekord za stovku s letmým startem, za 3 vteřiny byl na druhým konci ulice a pak už jsem ho neviděl.

                        Proč to píšu, mužu sebevíc myslet za volantem, předvídat ale když se ti stane todle tak nenaděláš nic. Za kluka (12 let cca) doufám že se aspon pořádne lekl a příště bude čučet na semafor.

                        0 0
                        • drtyc  

                          Tak me zasmyckovany jednosmeky ve kterych se kope pomoci cedule vyvedou na hlavni tah. Pekne rano slunicko nizko prd videt a pekne ostry. stavim. u kraje a nasazuju svetla na blikani predni i zadni. zapinam. jedu proti slunku svych obvyklych 45 predjizdi me auto. pred sebou mam jeste parkujici auto. misto mi tam nechal tak na sedlo a zapomel na sirkou riditek, kolen a zrcatka. prvni ostrejsi probuzeni a poradna brzda. za sebou slysim v dali salinu, kterou jsem videl na zastavce, kdyz sem nasazoval svetla. Slapnu do toho, protoze predemnou je hlavni tah kvuli stavbe zuzen, tak musim na tramvajovy pas 5cm od koleje nebo bliz pripadne primo mezi koleje. Zase svych 45 oslneny slunkem. Zleva vybiha mimo prechod ktery je o 0 metru dal bez rozhlidnuti nejaka postarsi jeste ne nejstarsi… tak 33let. asi se chce seznamovat nebo co. pribrzduji, at to svym tempem predbehne, protoze jinak by me sejmula rovnou do plechove stavarske vany. uz je na moji strane silnice stale bez rozhlidnuti a zpomali na chuzi, tak jdu do plnych brzd, protoze vedle tech stavarskych plotku se mi nechce riskovat mysku bez ohlidnuti v kolejich, protoze jedu tesne vedle ni. Zrychlit uz nestihnu… za mnou salina. Predni kolo na hranici smyku zadni ve smyku. strhavam to ve smyku pryc z tramvajovyho pasu a schovavam se za koncem stavarskeho sprusloveho hrazeni u prenosne znacky pred tou kovou vanou/korbou. bez doteku, ale slecna nebo pani se prekvapene omlouva, protoze parkuju na centimetry vedle ni ve smyku a fofrem schovavam zadni kolo pred salinou, protoze jeste trci do pasu. Ani si nekazim den a nekomentuju jeji pocinani.

                          Rikam si predvidat a vedet, jak dlouha je brzdna draha na betonu a o kolik bude delsi na mokrym betonu…

                          vse mimo prechod. brzdy neskripaly, tak se rozhlidla az uslysela smyk na tom betonu, ale pokracovala jako by nevedela co uz s tim, ze to ubrzdim. Akorat nevim co by na to rikal ten tramvajak za mnou, kdyz bych to ubrzdil rychlejc nebo se vysekal. Nastesti to videl a byl primerene daleko, tak by to snad na rychlobrzdu zvladnul.

                          0 0
                          • drtyc  

                            prechod byl tak 50 metru dal po smeru. vynechava mi nejak klavesnice… to k te nule.

                            0 0
              • treatt  

                Blbost. Tahle skupina, jak pise dal Hanz – jinak: kdyby jedine, co delaji, je jizda pomalu, tak je to jeste v pohode. A mimochodem, ja jsem z nich taky nervozni, protoze nekdy toho je fakt prilis. At se na me nezlobi, ale jezdit sotva 40 na statovce, kde je rychlost 90, je minimalne stejny prohresek, jako jet 130 a podle me je velice casto nebezpecnejsi…

                0 0
                • treatt  

                  Mimochodem, dusickovy vikend toho byl jasnym a zarnym prikladem. Co se delo okolo me, nechapal jsem..

                  0 0
              • autor_trek  

                Někteří jedinci těžko chápou, že hlavním úkolem auta v silničním provozu je dopravit osoby nebo náklad z místa A do místa B. Pletou si to s adrenalinovými záležitostmi, prosazováním vlastního ega, ale na to není veřejná komunikace vhosné místo.

                0 0
    • Daník  

      bohužel na ty, u kterých by to bylo nejvíce potřeba, asi fungovat nebude – hrát na city u bezohledných osob nefunguje.

      0 0
      • JSt  

        presne tak. nejvic to vydesi toho nejvic priposranyho a ten, na koho to je primarne smerovany se tomu jen zasmeje.

        0 0
        • zichis  

          Teď jsi možná odkryl to, co mělo před veřejností zůstet skryto – opravdovým záměrem zadavatele výroby spotu třeba nebylo zkrotit řidiče, nýbrž vyděsit chodce, aby na ty přechody nelezli.

          0 0
          • hribik A1  

            no, vzhladom na to, ako debilne su niektore prechody upravene (hned za krizovatkou, a chodci dostanu zelenu prave vtedy, ked tam odbocuju auta, vacsinou sprava, coz v kombinacii s buranizmom casti soferov, co na to dupnu a potom pred chodcom zakvicia brzdy nemusi dopadnut vzdy dobre) na niektore (vyssie charakterizovane) najradsej ani nelezem…a obidem ich radsej dalej v ulici, kde sledujem len 2 rovne smery a nie x zakrutenych, lebo mi obcas teda pripada bezpecnejsie (tam jedine stihnut prebehnut skor nez sa rozbehne, alebo az ked prejde/prejdu…ja pod auto fakt skocit nehodlam, veriac, ze mi tu prednost da)…vrcholom je prechod so semaforom, kde asi 20 sekund auta zo vsetkych stran stoja a sucasne je cervena na prechode, a ked naskoci zelena, zaroven sa rozbehnu auta cez ten prechod (sprava). takyto poznam, bohuzial…a je to docela absurdne

            prislusnu reklamu nepoznam, ani ma nezaujima, reagujem len na to s tymi chodcami

            0 0
            • Smazaný účet  

              Dyž maj chodce hned napravo tak to ještě jde. My tady máme na křižovatce přechod přes čtyřproudovku, kde když chodci naskočí zelená, tak v té druhé půlce se potká s auty z obou rovnoběžných směrů co odbočujou na něj. Jakmile mu byť jeden nedá přednost, už nestihne přejít, protože mu skočí červená. A zůstane na tramvajovym ostrůvku a musí si počkat na další zelenou… jít tam s kočárem je obzvláště paráda.

              0 0
    • pajan  

      Jak psal kolega Ricci – smysl to má, ale výsledek ne…

      Mě osobně když jsem to viděl poprvý (hlevně s tim miminem bez tý autosedačky), tak mě úplně zamrazilo… Mají to pěkně udělaný ale vožrala si na to stejnak nevzpomene…

      0 0
    • lenochod  

      myslím že autorem režie je Filip Renč – mimo jiné taky jezdí na bajku

      0 0
      • Madman1  

        no vidíš to, to jsem o Renčoj nevěděl, ale co vím určitě je to, že za své auto má SUBARU IMPREZA WRX......ale prý jezdí slušně

        0 0
    • zdenek  

      Někoho ty spoty třeba donutí k zamyšlení. Někomu stačí koukat kolem sebe. Hlavně na kole má člověk víc času a vidí, co by jinak z auta přehlédl. Zrovna na dušičky jsem se vracel po setmění a každých pár km u silnice hořela svíčka. Dnes jsem míjel u krajnice nastartované auto. Koukám, kde je řidič, a zrovna zapaloval svíčku pod strání…

      V létě jsem se připletl k nehodě, kdy zemřela mladá řidička. Právě ji odváželi, takže jsem viděl brečet zoufalé příbuzné. To se s nahranými spoty nedá srovnávat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        JJ, já mam jako spolehlivou brzdu pohled ven ze dveří autobusu na zkrvavenou holčičku kterou známí oplachujou pitnou vodou z kanistru aby jí mohli ošetřit… Její tatínek zkoušel nový auto, nevešel se do zatáčky a skončil pod naším busem…

        0 0
        • chodec  

          přesně tohle by měl vidět každý – žádní herci, žádná animace, žádné loutky, žádný kečup - kdo jednou zažije (byť jen v okolí) pochopí.

          Nicméně, ty reklamy, byť vypadají jako slabej odvar jsou pro ty, co měli to štěstí, že nic takového nezažili náhražkou - slabou - ale lepší než nic.

          0 0
          • treatt  

            Ano, to by mel videt kazdy – proto vic mrtvych a zranenych okolo nas, huj at zije krev!!!

             

            :-)

            0 0
    • cabbage  

      Propaganda ospravedlňující výběr prachů za činy, které nemají vliv na bezpečnost provozu..

      btw: v televizi sem ještě neviděl ani jeden:-D

      0 0
      • drtyc  

        Ja uz chytnul jeden na dalnici v radiu. Tyden predtim v patek pred rijnovym svatkem jsem na tom samym miste stal v kolone, ktera tam byla kvuli tomu, ze v pravym pruhu byla vyplechovana retezovka 8mi aut a o kilak dal za sjezdem/najezdem byla dalsi plechovacka v levym pruhu. Kousek od Rohlenky. Tak jsem si vzpomel, ze jsem to prece jen z tech 170ti nakrasne doplouzil az do zastaveni cely dlouhy kopec s vystraznyma v levym pruhu, protoze se to dole skoro nehlo… staci jezdit s rozumem, servisovat a jet jenom kdyz vidim co se deje okolo…

        0 0
        • drtyc  

          a zrovna to byl ten jak zabil manzelku a dite a sam skoncil na vozicku kvuli kolone… tak jsem si vzpomel, na ty plechy, ale jinak dobry. porad se pred me tlacili dalsi co jeli 200 az 240.

          0 0
        • cabbage  

          radio neposlouchám…

          S rozumem jezdit bohužel nestačí, ještě je potřeba dodržovat předpisy a to se s rozumem slučuje jen málokdy..

          0 0
          • Radek Broz  

            Dodržovat předpisy a jezdit s rozumem rozhodně neni to samý. V zemi, kde je na pětině cesty z nepochoppitel­nejch důvodů daná třicítka, je dodržování předpisů mnohdy víc o hubu než rozumná jízda.

            0 0
          • treatt  

            Dodrzovani predpisu se ne zcela slucuje s bezpecnosti!

            0 0
            • JSt  

              dej mi priklad, kdy je dodrzovani predpisu nebezpecnejsi, nez kdyz je porusis. si takovou situaci nedovedu rychle vybavit, cimz nechci popirat jeji existenci ;-).

              0 0
              • treatt  

                Nemyslel jsem to tak, ze je bezpecnejsi nedodrzovat predpisy, nez naopak :) ale ciste tak, ze dodrzovani predpisu (zejmena rychlosti) nerovna se automaticky bezpecna jizda – vuci sobe i ostatnim. A potom me uz napada prikladu pidlion :)

                A btw jsou pripady, kdy je skutecne bezpecnejsi nedodrzet predpis, nez naopak, jednou mi to rekl i policajt :) treba kdyz potrebujes nutne zastavit (porucha, srdecni prihoda a tak), tak je lepsi porusit predpis, zastavit na zakazu, vjet do zakazu vjezdu a pod., abys nevadil v provozu a treba to do Tebe nekdo zezadu nenapral :)

                0 0
                • Krys  

                  Ak zastavíš kvôli srdečnej príhode alebo poruche, tak sa jedná o takzvané „zastavenie vozidla“, toho sa zákaz státia ani zastavenia netýka. Takže to nie je porušenie zákona, s tým sa v tom zákone počíta. Máš tam ešte niečo? :)

                  0 0
                  • treatt  

                    A pokud takhle v nouzi zajedu do zakazu vjezdu? :)

                    Neboooo…za Tebou se riti strasnou rychlosti kamion bez brzd, Ty jedes pomalu, nemas sanci ujet, tak to strhnes do zakazu odboceni..? :)

                    0 0
                    • zdenek  

                      Tomu se říká se říká jednání v nouzi. Nevím teď přesnou definici, ale v podstatě můžeš porušit předpis, pokud je to nutné k odvrácení nebezpečí. Samozřejmě tím porušením nesmíš způsobit ještě větší nebezpečí. Např. když povezeš do nemocnice někoho s infarktem, tak nebudeš kroužit kolem nemocnice až se uvolní parkovací místo, ale zastavíš třeba na zákazu. Atd.

                      Co tam máš dál?

                      0 0
                  • treatt  

                    Nebo – honi Te Chuck Norris, protoze jsi zapomnel sklopit zrak, kdyz jsi ho mijel v protismeru, tak pred nim radsi rychle proklickujes mezi zavorami tesne pred vlakem, protoze rozjety vlak je nic proti nastvanemu Chuckovi? :-)

                    0 0
              • mastihuba  

                např. dodržovat na D1 povolenou rychlost mi přijde trošku nebezpečný. Na levej pruh je to pomalý a na pravej rychlý. A když chceš jet trochu pynule a zároveň dle předpisů, tak už tadle kombinace často nehraje.

                0 0
                • assassin  

                  taky to je maximalni povolena rychlost… neznamena to asi ze musis jet 130 furt:)

                  jo a levej pruh je i na dalnici urcen k predjizdeni a tudiz by meli jet auta v pravem a v levem predjet a zaradit s zpet… to ze si rychlejsi mysli ze levej je jejich pruh a tudiz se celou cestudrzi v nem… to je nejakej ceskej vymysl a rozhodne je to spatne.

                  vyjimka je zacpa a dalnice ve meste tusim… jinak klasika… jezdi se vpravo…

                  0 0
                  • treatt  

                    A potom je jeste vyjimka nejaky 15.kilometr Hradecka smer Praha – ten pravej je tak vymletej, ze je za trest v nem jet :)))

                    0 0
                    • drtyc  

                      neni to cesky vymysl ani vyjimka. ujasni si jak se ma predjizdeni rado s hustotou provozu. proto rikam porad, ze na D1 mely byt uz pred 10ti lety 4 pruhy v kazdym smeru po cele delce.

                      0 0
                      • treatt  

                        To mas asi spatne zarazeni, ne? :)

                        Jinak jsi mi pripomnel brilantni zazitek z D1, asi pred pul rokem, vecer v patek smer Brno. Jeste dodam, ze uz byla tma a bylo nepekne pocasi, obcas prselo a tak, ale zadna katastrofa. Hustota provozu nebyla na patek nijak extremni, ale z jakehosi nepochopitelneho duvodu se vsichni rozhodli, ze se proste pojede vlevo. 70–80. Vsichni vlevo. Krom kamionu. Musel jsem se opravdu smat, kdyz jsem jel kousek za kamionem, co jel plynule asi 100 a tim padem jsem „predjizdel“ vsechny ty v levym a oni na me zlostne gestikulovali, svitili, blikali, hrozili pestmi :-D A ja proste jen jel plynule v pravem pruhu :-)))

                        0 0
                  • mastihuba  

                    levej pruh je určen k předjíždění, ale při té příležitosti by se měla taky dodržet ta 130, ale to tobě jako motorkářovi samozřejmě nemusim připomínat.

                    0 0
                    • assassin  

                      vicemene s tim nemam problem, jak rikam dalnici se snazim co nejvice vyhybat…

                       

                      ovsem argument ze motorkari (nebo nekdo jinej) jede rychleji nez sto tricet, proto muze proti predpisum okupovat trvale levej pruh mi prijde divnej…

                      jo a kdyz sem se posledni dobou nahodou dostal na dalnici tak pokud jsem drzel svoje cestovni tempo kdy to nezere extremne, nefouka a zaroven nelezim velkou vahou na riditkach – 160kmh, tak me predjizdela vetsina aut.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        za moto jsem zapoměl dat smajlíka, motorkáři mi na silnici nevadí. Většinou přijedou a zas v pohodě odjedou. Nejhorší jsou na D1 šoféři co si vynucují svojich 180. Když mám možnost uhnout do pravýho, tak uhnu, ale abych uhýbáním před takovejma ještě ohrožoval ostatní, to už je úchylný.

                        0 0
                        • assassin  

                          jasny, ja to taky nijak extra nezeru :) a ani bych netvrdil ze motorkari jsou samy super ridici a jezdi super,kupa blbcu je v kazdy skupine lidi…

                          0 0
                  • Radek Broz  

                    Když v tom pravym se v těch kolejích jede blbě:o)

                    0 0
              • pepek  

                Třeba jízda v koloně za sebou v pravým pruhu. I když v levým pojedu o 30 km/hod víc, furt mám víc místa a možností, jak se vyhnout nárazu, než v tom stádu. Neustálé vyjíždění z pruhu a zalízání z5 je nebezpečnější, než jet rychleji vlevo a uhnout jen když tě nekdo dojede. Navíc ten levý pruh bývá malinko méně hrbolatý.

                0 0
                • assassin  

                  no v te rade vpravo kdyby se jelo podle predpisu – tzn dodrzovalo bezpecny odstup tak na rychlejsi jizde vlevo neni nic bezpecnejsiho…

                  absolutne s timhle nesouhlasim… a tihle rychlejsi jezdci co jedou bezpecne v levem trvale me pekne stvou…

                  0 0
                  • pepek  

                    Ta řada vpravo jede podle největšího kloboučáře taky někdy 80–90 km/hod.  Jinak seš nějak trochu schizofrenní, to co je na mašině OK, tak v autě je zločin?

                    0 0
                    • assassin  

                      no ja se na motorce snazim dalnicim vyhejbat, a pokud jedu po dalnici tak opravdu jedu vpravo a vlevo predjedu a radim se z5 … ze by jel v pravym pruhu kontinuelni pruh 80kmh kvuli jednomu aviatikovi/klou­bocnikovi a nikdo ho nepredjizdel jsem jeste nevidel, osobne autem jezdim trvale v pravym, mezi kamiony, za prve mam starou hajtru a ani to o moc vic nejede nez tech 100–110 kolik tam vytrvale jezdim a za druhe mi to pak malo zere…

                      0 0
                      • pepek  

                        A po silnici na mašině jedeš jistě jenom do 90 km/hod a  včechny zatáčky jedeš v pruhu vpravo.

                        0 0
                        • assassin  

                          no to mas pravdu ze nejedu, jde o to ze ja tim ze prekrocim nekde 90ku nebo si do zatacky do ktery vidim nadjedu nikoho neomezuju a neohrozuju… lidi co jedou bezduvodne trvale v rychlem pruhu minimalne omezuji ostatni a argument ze jedou 130 a tudiz nikoho nemuzou brzdit protoze se vic nesmi jsem uz parkrat slysel,ale jaksi tem lidem nedochazi ze vi prd proc dotycnej jede rychleji nez se smi… jestli jen blbne nebo veze manzelku do porodnice nebo kdo vi co jineho… (tim ted nechci nic podsouvat tobe) ostatne zadnej z tech reakci sem nemyslel jako utok na tebe… jen rikam ze spousta lidi v cechach v soucasne dobe neumi jezdit ani po dalnici a to co pisu je jeden duvod proc si to myslim…

                          0 0
                          • pepek  

                            A proč to tedy píšeš mně?

                            Lidi jezdí v levým pruhu aji míň jak 130 – včera tady stará paní jela v Š100 v levým pruhu asi 70kou, 20 lidí ji předjelo vpravo, ovšem to ji nezviklalo. Asi potřebovala za 10 km odbočit  :-) 

                            0 0
                          • hribik A1  

                            akurat sa tiez moze stat ze ked ju prekrocis (tu 90ku) moc do neprilis prehladnej dajmetomu pravej zatacky tak, ze ju prejdes uplnym okrajom cesty, a tam pojdem ja na biku (zbadas ma v nej prilis neskoro), tak ma bud vytlacis mimo cestu alebo sejmes…

                            0 0
                            • assassin  

                              no cece kdyz na motorce trefis neco tak velkeho jako je cyklista tak ses v podstate mrtvola, ono bohate staci nejakej ptak/zajic ..... takze do zatacky do ktery nevidim jestli se tam mrcasi nekdo po krajnici fakt nejedu tak abych s tim nedokazal nic udelat, na to uz sem dost starej a na motorce mam neco odjezdeno. je teda fakt ze kdyz tam bude parta lidi klickovet pres celou silnici tak je problem s tim neco udelat i kdyz jede pomalu… nedavno se mi tohle stalo, neprehledna zatacka v lese, jel sem docela pomalu a za zatackou se otaceli naky holky ve starym skorpiu, ale samo ze to pres sirku silnici nevyslo tak museli parkrat couvat, ja ze zatacky vyjel a akorat byly na storc pres cestu… to i z celkem male rychlosti (odhadem 60) je problem … protoze nestaci pribrzdit a objet (jako cyklistu) musis dobrzdit na nulu protoze neni kudy objet a to clovek sakra zjisti jak dlouho trva brzdeni i z blbe 60ky… vim jak sme tam jezdili driv, kdyby tam holky tohle tvorili kdyz by tam jel nekdo rychlejsi tak jsou dneska uz pod drnem… (proto sem taky zacal jezdit na kole, kdyz zacnes s vekem pocitat i s tim ze na silnici tvori takovehle veci takovyhle ridici tak se vubec nesvezes)

                              0 0
                              • Krys  

                                Veď to je to. Jedno zo základných odprúčaní hovorí, že máš ísť tak rýchlo aby si dokázal zastaviť na úseku ktorý vidíš. A to naozaj znamená, že pred neprehľadnou zákrutou sa má dostatočne spomaliť, aj keby som mal super fáro, čo sa v tej zákrute udrží aj pri stovke.

                                 
                                0 0
                                • hribik A1  

                                  akurat ze to kopa ludi u nas nedodrzuje, a tak s tym v reali treba pocitat

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Podle mě to nedodržuje 90% lidí. Třeba si nedovedu představit, že bych na cestě z Rožnova k nám brzdil před každou zatáčkou a najížděl do ní 30km/h, abych pak dokázal bezpečně zastavit. To by se pak desetiminutová cesta prodloužila na půl hodiny.

                                    0 0
                                    • drtyc  

                                      staci tam misto 30 jet 50. nezastavis, ale minimalizujes nasledky pokud neco a mas vic casu na rozhodnuti kudy co a jak. jestli brzdit nebo objizdet nebo skarpit. kazdopadne tam nevlitnout 90 a vic a pak jen vytrestene zirat.

                                      tech 30 je stejne nesmysl, protoze i kdyz zastavis, tak te nejspis nekdo zezadu zamete.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Popisovaná cesta je celkem úzká, z jedné strany je svah dolů, z druhé strany svah nahoru (téměř odpadá problém s rozhodováním :-D), navíc vede do kopce, takže víc než 80km/h tam s 1.2 nevytáhnu, provoz téměř nulový ⇒ nikdo do tebe ze zadu nevlítne. Ale jinak máš pravdu, je blbost lítat do zatáček na rychlostí na hranici smyku. Nikdy nevíš, co tě za ní čeka…

                                        0 0
                                      • assassin  

                                        no pak ale nedodrzujes predpisy… mas jet tak abys stacil za kazde situace zastavit… ne jen abys stacil „malo nabourat“ u motorkare, cyklisty, chodce ke i 10kmh v pripade stretu velka rychlost…

                                        jasny realne se tak jezdit neda, jen je to tak napsany aby v priapde prusvihu byl jasnej vinik… celkem sikovne vymyslene… to same  „neprizpusobeni rychlosti stavu a povaze vozovky atd…“

                                        kazdopadne je v danem zakone i napsane ze se nesmi za neprehlednou zatackou parkovat, otacet atd..... ale lidi na tohle serou, takze tam musis jet krokem ne jen kvuli neovlivnitelnym skutecnostem ale i kvuli lidem kteri bud nemysli a nebo na ostatni uplne serou… tak i tak by nemeli co delat za volantem, auto je docela nebezpecna zbran…

                                        0 0
                                        • drtyc  

                                          parkujici auto za zatackou je stejny jako kdyz mas v zatacce vyjezd z ucelove komunikace. borecek se napoji na silnici po tvym smeru a chcipne mu to, ale to uz nevidis. je to teda min pravdepodobny nez to parkovani pokud by se povolilo, ale stat se muze cokoliv.

                                          0 0
                                        • autor_trek  

                                          Platí pravidlo : „řidič je vždy vinen“ nepřizpůsobil­..............

                                          0 0
                              • hribik A1  

                                nj, ja viem ze v tomto pripade by to dopadlo rovnako blbo pre oboch, len obcas vidim takych co na motorkach jazdievaju zatacky na doraz (na trojpruhu v buchlovskych horach ich to v stupanich do zataciek hadze z jedneho pruhu do druheho), su samozrejme aj taki ktori jazdia slusne. co sa tyka neprehladnych zatacok, ktorych je na nasich cestach jak naj***nych, tam sa drzim pri kraji cesty (pokial nejdem dole kopcom rychlostou bliziacou sa rychlosti aut v tom useku), pretoze ani pre pripadne auto tam neni moc casu na reakciu. v takychto usekoch mi pripada dost nebezpecne, ked niektore „baliky cyklistov“ apod. jazdia vedla seba, este na rovinkach na poloprazdnej ceste budiz, ale oni sa tak bezne drzia aj v takychto usekoch…potom sa aj divia ze za nimi kazdu chvilu piskaju gumy alebo ich niekto „oprasi“

                                0 0
                  • drtyc  

                    je potreba taky pripomenout, ze pravidla pro pohyb na dalnici jsou z doby, kdy po ni projelo 10 aut za 10 minut a kapacita tomu odpovida taky.

                    0 0
                  • treatt  

                    Takhle, jedna vec jsou lidi, co jedou trvale v levym, ti me taky stvou, protoze navic velice casto neuhnou, kdyz jede nekdo rychleji zezadu. Ovsem pokud je zaflakany pravy pruh a levy jede v pohode, nevidim duvod, proc bych se treba mel ze svych 140ti (na tachaci, takze real tak nejak presne povolena rychlost) neustale snazit delat losi test, nebo jak se tomu rika, tedy se kazdych 30 metru zaradit do praveho a pak jen po nejnutnejsi dobu predjet… asi vim, kam miris, ale jak jsi to vyjadril, to zni dost zvlastne…

                    Ovsem na druhou stranu, notoricky levaci, co navic jedou o 5km/h rychleji, nez pravy pruh, co jede 90, to mi uprimne hybe zluci, i kdyz se snazim, aby ne. Naposledy jsem takhle narazil na jednu bajecnou zenskou ve strednim veku na D1 v tom nejprudsim stoupani ve smeru na Prahu (nekde okolo 40.km) Jsou tam tri pruhy, nikde nikdo, vsechno volne. Utazenejsi leva zatacka, mam rozjeto pred dlouhym kopcem a v levym sedi Pedžotek 205 v zavratne rychlosti 80 km/h. Na probliknuti nereaguje, na priblizeni uz vubec ne a dal si v klidu drzi levy..co na to rici…

                    0 0
                    • assassin  

                      jj jasny myslim ten samej pripad jako ty, jde mi o pripady kde o to neni duvod a doytcnej nepusti rychlejsi auta z lenosti tocit volantem, ze vidi kamion v dalce na horizontu a kvuli tomu kousku nebude uhybat atd… ono ted je fakt ze tim ze je velke rozpeti rychlosti a kupa lidi jede rychle a ve strudlu s malejma mezeram za sebou tak ty kdyz na tu vzdalenost uhnes tak pak se nedostanes bezpecne do leveho kdyz uz ten kamion dojedes… ale je to proto ze spousta lidi jede nespravne v levym a co je horsi, nedodrzuji bezpecnou vzdalenost, pak je nakej maler na dalnici a je v tom 50aut, prritom by spravne meli mezi sebou mit rozestupy aby stacili zabrzdit..... proto i nerad jezdim po dalnici.. vicemene se v tom vezes s nima a nemas moc sanci ovlivnit jak daleko je ten za tebou…

                       
                      0 0
                      • zdenek  

                        Děsím se toho, že za této situace by zavedli 160 km/h. To už nebude ochota ubýbat z levého pruhu vůbec. Jak někdo uhne do nějaké 200 m mezery mezi kamióny a bude muset zpomalit, tak už se bude do levého vracet blbě. Myslím za většího provozu.

                        0 0
                        • assassin  

                          jj souhlas, v cechach na to neni ani stav vozoveho parku, ani komunikaci… a ani ridici na to asi nemaji… preci jen v nemecku se jezdi s rychlejma autama uz nakej patek, maj trosku jinou naturu a i tak tam maj s velkejma rychlostma na dalnicich dost problemu…

                          0 0
                    • drtyc  

                      a co mi reknes v situaci, kdy pravy jede 100 a levy jede 150. oba jsou plny tak, ze nenajdes mezeru delsi nez nejakych 120 metru. vsechno jede plynule a zezadu prijede nekdo 200.

                      proste dosla kapacita dalnice a ten vzadu se holt musi prizpusobit. protoze ano nez se zaradim doprava, tak uz se radim doleva na dalsi predjizdeni a ten za mnou to rozhodne nestihne udelat tak aby se zaradil podle predpisu a pak zacal predjizdet me.

                      0 0
                      • drtyc  

                        a nebo mame dvoji metr? ten pred tebou se musi zaradit po predjeti vpravo a ty uz nemusis po tom samem predjeti?

                        0 0
            • Krys  

              To ty si ma viezol nedávno z hospody pod Hrází, že?

              0 0
    • fíha  

      čehože???

      0 0
    • Radek Broz  

      Mně spíš vadí, jak moc se veřejný peníze utrácejí za nejrůznější kampaně. Třeba 150M vyhozenejch na „jezte kapra“ tu, nějaká ta stovečka na cedule „tohle vám za prachy, co jsme z vás vytahali, zaplatil kraj a EU, vy volové“ tamhle, stovky mega za kampaň „EU to teď vosolíme“, „Vláda nakoupila hasičům auta“, 1,8M od Ostravy za tenhle Najbrtův paskvil: http://www.font.cz/…3/002997.jpg atd. Možná kdyby platilo víc na výstavbu infrastruktury, vědu a výzkum a míň na PR, bylo by to lepší. I když to jsou vlastně relativně malý částky, je jich opravdu hodně.

      0 0
      • přišlapávač  

        souhlasim, ve veřejných financích je dost bordel.

        0 0
      • Lenka.05  

        EU to (prej) osladíme…ale jinak souhlas :-))

        0 0
        • Radek Broz  

          Samořejmě vím, nicméně osolit, opepřit a pokud možno do čerstvých ran je to, co by si zasloužili:o)

          0 0
          • civetta  

            jojo – VONI (za myho mladi to bejvavali komunisti, ted je proste potreba najit nekoho novyho na koho to Cesi svedou) by zaslouzili… a co jeste rikal Pan Profesor? Tvoje reakce v politickejch debatach bejvaly naprosto OK – zkus prosim pouzivat znovu a vic svoji hlavu; urcite Ti brzy dojde, ze Velky Vezir uz davno neni pravicak 8-))) tedy vlastne 8-(((((((((((((­((((((((((((((((((((((

            k tematu: jeste jsem nevidel jedinej klip a nic si od toho neslibuju – standardni placnuti do vody a odskrtnuti si „todle jsme medialne zmakli (Pepova/Jardo­va/Jirkova agentura XYZ si namastila kapsu) a lidi holt nic, no to je proste tezky v Cesku – to jeste bude trvat… (Jirkova/Jardo­va/Pepova reklamka si namasti kapsu…)“. Dokud nebude na kazdym kilometru policajt (nepocitam ty co chytaj za 53 km/h, ale ty co budou postihovat mysky bez blinkru na magistrale, predjizdeni pravym pruhem po dalnici atd.), neni nejmensi sance na zlepseni. Reklama zabere v civilizovany zemi… Jo – pro stoury – najezdim pres 20 000 km rocne, denne po Praze, uz 15 let.  Na kole (jenom) 6 000.

            0 0
            • zdenek  

              Oni by nemuseli být cajti na každým km, ale hlavně by museli být vidět. Když je člověk celej rok nevidí, tak je jasný, že si dovolí víc, než když jsou v každý vesnici na křizovatce. Pamatuju, když se po revoluci jezdilo do Rakouska. V několika prvních vesnicích denně policajti měřili rychlost, protože věděli, že Češi jezdí jako prasata. Pár lidí dostalo mastné pokuty, rozkřiklo se to a od té doby za hranicema každej zklidní.

              0 0
            • drtyc  

              pockej, az se nekdy svezes na dalnici, kde je vic nez 2 pruhy v jednom smeru… predstav si to predjizdeni pouze zleva, kdyz mas 4 pruhy… nebo jeste lip 8 pruhu… jinak v tom nejpravejsim se teda nepodjizdi okolo najezdu/sjezdu ani na tech 8mi pruzich – to delaji jen prasata.

              holt takova mala dedina. ty 4 pruhy v jednom smeru konkretne na D1 mely byt uz pred 10ti lety

              0 0
              • drtyc  

                Treba tady… dedina slabsi nez Praha http://maps.google.com/maps?…

                jeste se mame hodne co ucit.

                0 0
              • civetta  

                Pravidla jsou pravidla – bavime se o ucinnosti kampane v Cesky republice, takze uvazuju 2 nebo 3 pruhy. Ad 4 pruhy na D1 – mno, co spis zpoplatnit kamiony, nebo nekupovat jabka z Italie – to bys moh taky vyasfaltovat celou Vysocinu, a mozna ji i trochu srovnat, fouka tam a bejva tam naledi…  

                Ale spatne jsem se vyjadril – mel jsem konkretne na mysli prihodu z lonska, kdy jsem predjizdel na D8 v poslednim kopci pred Prahou (za exitem Odolena voda) a zprava nas oba nekdo predjel tim „pomalym“ 8-))) pruhem…

                0 0
                • zdenek  

                  Ono stačí na D1 hned za Prahou. Pravý prázdný, v prostředním si to někdo šine 100 km/h, za ním se všichni cpou do levého a otrlejší ho berou z prava. Některý lidi si asi myslej, že ten pravej pruh je jen pro kamiony.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jsem si nevšim že by pravý byl prázdný… ale taky tam nejezdim, páč u nájezdů by to znamenalo zpomalit pokaždý na 60 když se přede mě někdo nacpe nebo se zas cpát do prostředního. A že to ve středním jede stovkou? Obvykle proto že před Prahou je dost hustý provoz. Že kvůli tomu těch pár km do sjezdu trochu zpomalim mě netankuje. Levý nikdo nebrzdí, v čem je problém? Není to spíš o tom že někdo nesnese když musí v „rychlém pruhu“ zpomalit na 135? ;o)

                    0 0
                  • drtyc  

                    jak jsou na tom pravidla pro pruh pro pomala vozidla? kdyz jede uprostred nejaka 100,– s vozikem zacne ho vlevo predjizdet felicie 120,– tak vezmete je vpravo do kopce pruhem pro pomala vozidla? ;-) ruku na srdce a cestny pionyrsky dusinove.

                    0 0
                    • drtyc  

                      ja bych dal flastra tomu s tim vozikem uprostred ze netahnul vpravo.

                      0 0
                      • civetta  

                        souhlas, ale nekolikanasobne vetsi flastr magorovi kterej by ho/je chtel predjizdet vpravo – tam proste nema co delat, nikdo ho tam nema co cekat, v zrcatku atd… a jak jsou na tom pravidla? kdyz uz nestaci selskej rozum, prohlidni si priste ty cary na vozovce (plna/prerusovana) – uz je to himbajs jasny, Mirku (Dusine)?

                        to zdenek: ano, 3 pruhy = dalsi zajimavy tema – spousta lidi zrejme nepochopila, ze mimo „obec“ (tady = Prahu) se MUSI jezdit v pravym, pokud nepredjizdis… (RUKU NA SRDCE, SIPACI - KDO VI JAK JE TO VE MESTE S LEVYM PRUHEM?) jakoby to byl takovej problem; nerikam v hustym provozu, ale v beznym na D1 se tam v klidu da zaradit a jeste tim naznacis at se nad sebou zamyslej 8-)))

                        0 0
                        • nobody  

                          v městě můžou v levým pruhu jet jen vozidla do 3500kg, nad 3500kg jen pokud odbočují, objíždějí, …

                          0 0
            • treatt  

              Jen k tomu predjizdeni pravym – to je krasne rict, ze to je prasarna. Na strane druhe, velice casta osobni zkusenost – v pravym totalne prazdno, na obzoru kamion. V levym kolona 5ti borcu, co jedou 90…to je v poradku?

              0 0
              • nobody  

                není to v pořádku, ale taky není v pořádku je předjet v pravým

                0 0
                • drtyc  

                  pri predjizdeni muzes mimo mesto pouzit klakson jestli se nepletu, aby si upozornil ridice, ze se nema vylekat az uvidi auto mezi svodidlem a zrcatkem.

                  0 0
                  • treatt  

                    To bych nevidel jako dobre reseni. Mam pocit, ze by se spousta pomalu jedoucich skudkaru a podobne lekla a instinktivne to strhla doprava…

                    0 0
              • cabbage  

                Spíše: jedu v pravym o cca 5km/h pomaleji než kolona v levym a najednou jeden z nich začne brzdit – to mám taky zabrzdit abych je náhodou nepředjel?

                  
                0 0
                • Krys  

                  Dôležité je to slovo „kolóna“.

                  Hľadajte termín souběžná jízda.

                  0 0
                  • cabbage  

                    tvoří 2 auta kolonu?

                    0 0
                    • Krys  

                      Nie. Pôvodne si sa pýtal na kolónu.

                      Ak by som v pravom pruhu dobiehal pomalšie auto v ľavom. Tak sa s predstihom zaradím za neho a počkám kým mu to docvakne, prípadne prebliknem. Ak by mu to nejak necvakalo, tak si už niečo vymyslím. To je ale tak špeciálna situácia, že sa nedá riešiť všeobecne.

                      0 0
      • treatt  

        No jo to vis, marketing, dneska to bez nej vubec nejde :)

        0 0
    • Tomcat  

      Cenzurovat to nema cenu je to jeste moc slaby realita je drsnejsi.

      Me tam vadi to jak delaji svet cernobyly. Co obeti? Puvodce neni prece jedinou obeti.

      Cele mi to prijde kysele stim kdy slysim zobecnovani nasledku dopravnich nehod. Ve zpravach tezko reknou pravdu ze ridic zemrel po tom ze vyletel z auta bez pasu ale ne celou a to ze kdyby pasy mel tak by zemrel taky. Reknou ze ridic jel moc proto srazeny chodec zemrel, to ze by zemrel i pri mnohen nizsi rychlosti nez je povolena nereknou atd..

      Bohuzel stado je poltreba udrzovat v milosrdne lzi. Proto se snazime delat takove spolecensky a nabozensky korektni divadlo. Ovce ve stadu by propadli anarchii a beznadeji pokud by prohledli ze ovcak je nikdy 100%ne neochrani.

      Tedy prohlubovani byt falesneho pocitu bezpeci , sounalezitosti, socialni potrebnosti je pro fungovani spolecnosti asi nutnost.

      0 0
      • zdenek  

        To už by byly spekulace. Přece nikdo nemůže vědět jistě, že když se někdo zabije bez pásů, že by se zabil i s nima. To přece záleží na spoustě okolností.

        0 0
        • Tomcat  

          ne to spekulace nejsou bohuzel to je casto smutna pravda. „odolnost“ a mechanika lidskeho tela je uz dostatecne popsana takze z analyzi nehody ikdyz nemate pred sebou obet je mozne posat jaka zraneni utrpela. Jenze to v televizy clovek neuslysi. Proste se to zjednodusi a podpori spolecensky vytvarena aura bezpecnosti.

          Proste je dulezity aby se nehoda nestala.

          0 0
          • zdenek  

            Prostě tvrdím, že život nejde spočítat podle vzorce. Aby někdo koukl do tabulky: <20 bez pásu přezije, 20..30 zranění, 30..40 těžké zranění, >40 smrt. Vždycky záleží na spoustě okolností. Pod jakým úhlem ten strom trefí, jestli ho trefil přímo nějakým nosníkem nebo méně vyztuženou částí karoserie, jaký měl posed za volantem, typ auta…

            0 0
      • chodec  

        teda četl jsem to po tobě 2×, ty reklamy znám (prohlédl jsem si na netu i ty co ještě neběží v telce) a nějak mi to cos napsal v kontextu těch reklam vůbec nedává smysl.

        Pokud máš dojem, že by je lepší a něčemu prospěje udělat reklamu na to, že se můžeš zabít i s pasem, nebo i při dodržení předepsané rychlosti, tak sem s vysvětlením.

        Nechápu co je na tom lživého – jako každá propagace i takováhle musí být nevyhnutelně zjednodušující, říct ve 30ti vteřinách to podstatné a říct to tak, aby si to někdo zapamatoval. Na polemiku o možných nuancích příčin nehod si může člověk najít jiné zdroje.

        0 0
    • chodec  

      Každému, kdo má dojem, že je ta reklama k ničemu dooručuji najít si na netu nějaké ty závěry ze studií k podobným kampaním v zahraničí. Nechce se mi to heldat, ale myslím, že jsem příležitostně zakopl o něco z UK a neco z Rakouska či Německa.

      Fakt je, že reklama huštěná lidem do hlav funguje – lhostejno na co je. Každý kdo si myslí, že debilní reklama nefunguje doporučuji kouknout občas na reklamu na prací prášky – každej soudnej člověk si řekne, že něco tak dementního a IMHO trapného nemůže ničí chování ovlivnit. Opak je pravdou a manželka, která léta dělala v branži sledování vývoje prodejů a dopadů rozných faktorů na prodejní objemy, by o tomhle mohla vyprávět své, jak pohne s prodeji byť totálně vypatlaná kampaň na Lanzu nebo Perwoll.

      U kampaní na podporu bezpečného chování na silnicích se pravda konkrétní dopady na bezpečnost hůře sledují, protože lze těžko říct, které všechny faktory a jakou měrou se na výsledku podílely. Ale reklama prostě jednání lidí ovlivní a asi ne k horšímu. Takže díky bohu i kdyby to bylo o 1%.

      Nicméně ani ty dopravní kampaně nejsou vždy zcela neměřitelné  – v podobném ohledu tu někdo nedávno zmiňoval akci na podporu užívání cyklopřileb někde v Kanadě (pokud se nepletu) – uváděl změny v tom, kolik lidí vozilo přilby před a po v tuším v řádu desítek procent – neověřoval jsem si to, ale z toho mála co vím, o působené reklamy na lidi jsem nakloněn tomu věřit.

      Takže resume: ta reklama nemusí být ideální, ale pokud se bude lidem otloukat o čumáky dost dlouho, tak to nevyhnutelně jejich chování ovlivní – věřím že to nebude k horšímu. Jediné co bych jim vyčetl je to, že jsou málo vidět, když už existují.

      P.S. také na každého bude každá ta reklama působit trochu jinak – i když člověk ví, že je to přehrávané, že tam jsou loutky a že to může vypadat trochu „papundeklově“ a kašírovaně, tak pokud je tu někdo táta nebo máma od malého děcka a pokud už třeba viděl tu reklamu s nepřipoutaným miminem, tak ať napíše, zda ho ten spot nechal úplně bez reakce a nenapadlo ho přitom … co kdyby … a o nic víc nejde – jen si co nejvíce a co možná stále uvědomovat možné následky každého činu než k nšmu dojde.

      0 0
    • Krys  

      To ste teraz všetci na tom serveri? Nejak mi to skapalo. Videl som len Nevestu.

      0 0
      • Krys  

        No, už to ide. Pozrel som si všetky. Takže na Chodcov dotaz na otcov a matky odpovedám, že to video s bábetkom musím ísť rozdýchať na čerstvý vzduch.

        0 0
        • chodec  

          věř mi – mě ani česrvý vzduch moc nepomohl – na jednu stranu jsem byl nasranej na autora, že zhmotnil noční můru, na druhou ale vidím užitečnost v tom, co jsem napsal – snad si na ten obraz díky tomu vzpomenu až bych chtěl někdy někde moc spěchat nebo se nechal vyprovokovat nějakým debilem (a k tomu myslím je).

          0 0
          • Krys  

            To je to. Viem o tom, že dieťa pri čelnom náraze niekto neudrží, ani keby bol na ten náraz pripravený. Ale keď to jeden vidí takto pomerne realisticky vizualizované, udiera to priamo.

            Včera, ešte sme boli u babičky, sa všetci rozhodli, že skočíme autom do mesta (2km) na pizzu. Štyria dospelí, dve deti. Moja manželka navrhla, veď že ona vezme malú (20 mesiacov) na kolená. To si potom niekedy pripadám ako nejaký pedant magor. Samozrejme som to nedovolil, poslal som ich autom a ja som sa tam dokotúľal na bajku (aj keď som musel v kabáte, vyhrnutých nohaviciach a helme vyzerať celkom vkusne).

            Neskôr cestou do Prahy mi zas jeden ******* pripomenul, že smrť číha fakt všade a rozumná miera paranoje za volantom nikdy nezaškodí. Bolo to na tom novom obchvate pri Uherskom Hradišti. Mierna zákruta do ľava, auto za mnou vyhodilo smerovku a začalo ma predbiehať. To auto v protismere som videl asi len ja. No a rozhodni sa v priebehu pol sekundy. Strhol som to na krajnicu a dupol na brzdu. To mi teraz ako rozumný nápad už nepripadá. Kľudne som tam mohol zložiť nejakého chodca alebo cyklistu. Nič sa nakoniec nestalo, ten blb sa stihol zaradiť naspäť za mňa. Radšej som na tej krajnici ostal, kým ma nepredbehol. Ešte mi zablikal výstražnými. Bol to Slovák na nejakom malom aute, na spoznávačke PE. V serpentínach v Chříbech som ho samozrejme predbehol, do kopca mu to neťahalo. Naposledy som ho videl ako ma predbehol na kľukatej neprehľadnej ceste bez krajnice a pätníkov a v totálnej tme medzi Nesovicami a Bohdalicami.

            0 0
    • vrazdit  

      ne ne, opravdovym zamerem jiste bylo utratit penize v reklamce… jinak si taky myslim ze to spis vystrasi ty nejneschopnejsi a bude to spise kontraproduktivni…

      0 0
    • Radim_2  

      Loni to před bárákem pleskla ženská ve starý stodvacítce do zaparkovaného máminýho auta, byl jsem tam zrovna na návštěvě.

      Několika násobné zlomeniny nohou, víc než půl hodiny řvala jak tůr zaklíněná v autě než ji vystříhali hasiči. Kam se hrabe nějaká reklama, z toho řevu mi ještě teď běhá mráz po zádech.

       
      0 0
    • Mutant Marana  

      Presne, jaxe pise nahore – vyznam zadny nebo minimalni. Ale aspon se clovek zasmeje, to musela bejt prca, kdyz to tocili.

      0 0
      • chodec  

        je to náhoda, nebo ty debility vypouštíš záměrně ?

        0 0
        • Mutant Marana  

          Hele klidni se Jindro jo!

          0 0
          • chodec  

            obvykle tady bejvám klidnej – to jen ten blábol cos vypustil mě přiměl k téhle reakci – takže začni u sebe a popřemejšlej příště nad tím co vypouštíš - se mnou pak problém nebude. Jen pro upřesnění – nejde mi o názor na význam té reklamy – ten si měj jaký chceš, ale psát o smání se nad takovýmhle materiálem může buď chorej mozek, nebo někdo, kdo nepřemejšlel o čem píše. Kam podle sebe patříš ty?

            0 0
    • Crempa  

      cesky nejsou spatny ale nektery zahranicni me vzdycky usadej jeste vic… treba po tomhle mam chut se pasat i na biku.. http://www.metacafe.com/…en_can_wait/

      0 0
      • jIrI___  

        No ten mi prijde horsi nez ceske klipy :-/

        0 0
        • drtyc  

          asi taky pro jiny trh… kdyz si vzpomenu na ceduli „seat belt use“ „record 91%“ „last month 84%“ prijde mi, ze u nas videt nekoho bez pasu snad leda na zadnim sedadle vraku co je tam ani nemaji…

          0 0
      • JSt  

        ja ty cesky znam jen z vypraveni, televiza neni uplne muj hobby, ale tohle me nechava uplne chladnym. to uz pusobi vychovnej scenka ve sbal prachy a vypadni ;-).

        0 0
        • Krys  

          Napríklad :)

          0 0
          • JSt  

            presne tohle jsem mel na mysli. kdyby se pripoutal jako little chris, tak mohlo vse probehnout jinak. ;-)

            0 0
            • Krys  

              Tam zafungovala pozitívna motivácia, teda presne opak toho, čo predvádzajú tieto české klipy. Teda keď som ten film videl, tak som bol zhrozený, že ten Little Chris umrel a že Big Chris je kvôli tomu nasratý a zrazu vystúpi z auta Little Chris očividne nepoškodený. Človek si oddýchne: „Ešteže bol pripútaný. To je dobrá vec tie bezpečnostné pásy. Tiež to tak budem robiť.“

              0 0
    • vlk  

      Dle mne to má význam. Jestli výsledek, to nemohu říci. U mne určitě. Jsem ohleduplný, nejezdím jako prase, ale někdy prostě spěchám apod. A toto mi připomene, že se mám zase vrátit do normálních kolejí-a jezdit pomaleji a vpohodě. Zažil jsem již docela dost nehod (a to jednou i jako účastník)-zkutečnost u nehod je 1000× horší než v té televizi.Myslím, že jsou to správné spoty, jen režisér některé nezvlád-třeba ti kluci ve žlutém fordu-tak ten je zrovna hodně zkaženej(to je spíše parodie). Krev by v těch spotech měla vypadat zkutečněji a měla by být nastíněna i lépe taková ta ponurá depresivní atmosféra po nehodě.

      0 0
    • Volf  

      Je to naprosto nesmyslné utrácení peněz dañových poplatníků. Všichni vědí, že je to jen jako a tak to i působí. Dokud nebudou ukazovat skutečné účastníky skutečných nehod, jejich devastující zranění, mrtvé lidi s amputovanými částmi těl a prostě všechny hrůzy, které u težkých nehod jsou a nebudou ukazovat rozhovory s lékaři z traumacenter o rozsazích zranění a době jejich léčení, tak se lidi nepoučí. Já si pamatuji jak se kdysi psalo o drochách, jak jsou hnusné, jak je lidem špatně a já nevím co a pak si někdo někde dal skunka a zjistil, že to špatné není a bral to potom tak, že prostě všichni jen kecaj. Kdyby ale viděl smažku v posledním stádiu bez jediný zdravý žíly, s vředama kam se podíváš, nebo viděl jak pobíhá absťák, tak by se asi na drogy díval jinak. Můj názor je, že by se součástí dnešních školních osnov měla stát výuka společenského chování, etiky, prostě lidskosti jako takové, protože po listopadu 1989 došlo k efektu psa utrženého  řetězu a lidskost nebo solidárnost se dnes považuje za slabost a často i za důvod k útoku na nositele těchto hodnot. Prostě nepomáhá ani represe, ani brutální hrané šoty, takže asi je potřeba začít úplně jinak.

      0 0
      • chodec  

        To co píšeš by bylo asi určitě účinnější. Ale nic není dokonalé a zase by to nejspíš neprošlo radou pro vysílání, která by to nedovolila pustit do éteru (viz problém s tabákovou reklamou na rozežrané plíce, co byla hotová a narazila). Osobně si myslím, že to působí – možná ne tak dramaticky jako to, co popisiuješ, ale víc než kdyby se neřeklo vůbec nic. Ano dá se na to jít i jinak, ale můj názor je, že něco z toho se alespoň části řidičů časem pod kůži dostane – do doby než bude něco lepšího, tak je to lepší než nic.

        0 0
        • drtyc  

          ona asi rada hleda nejaky kompromis mez tim koho vystrasit a co si jeste dovolit vuci pozustalym realnych udalosti…

          0 0
      • hribik A1  

        vyuka spolocenskeho chovania v skolskych osnovach – podla mojich doterajsich skusenosti typicky predmet taky, na ktorom sa prachnic nerobi („robte si co chcete len mi dajte pokoj a moc nevrieskajte“)

        a netreba tiez zabudat, ze vacsina autoprasiat su stejne presvedcene o tom, ze oni jazdia bezpecne a tak „zrovna im sa to nestane“. takze by som tomu moc velky vyznam neprisudzoval

        FAJCENIE SPOSOBUJE IMPOTENCIU „tie s tou rakovinou nemate?“ :-)

        0 0
    • hribik A1  

      tak. toto hovori za vsetko a z mojho pohladu teda anuluje politikov ako akekolvek moralne autority…

      0 0
      • chodec  

        no pokud jde o politiky, tak ty jsem nikdy za morální autority nepovažoval – ztratit už nemají co. Ale netuším, jakou to má souvislost s propagací bezpečného ježdění – copak ti to melduje politik a snaží se, abys mu to uvěřil jen proto, že je politik? NE! Je to prostě divadlo, co demonstrativně ukazuje, co se stane když … žádnou autoritu, kterou by se to zaštiťovalo nevidím.

        Když ti řeknu nesnaž se zastavit rozjetej vlak , tak přece také nepůjdeš a nestoupenš si před něj jenom proto, že u tebe nepožívám morální autoritu :-))

        0 0
        • hribik A1  

          no prirovnanie je to zhruba take, ako keby si mi hovoril ze sa nemam snazit zastavit ten vlak, a sam sa ho, obdobnym sposobom, snazil zastavit :-)

          sak ja ich, prave vdaka opakovanym podobnym excesom, za tie autority uz davno nepovazujem…a mnohi dalsie tiez, potom nemozno ale cakat ani ziadne velke dodrziavanie zakonov beznym obyvatelstvom, ked ti co ich tvoria, idu takymto prikladom…

          0 0
          • chodec  

            sorry, ale na tenhle přihlouplej argument jsem alergickej. Kvůli tomu že se někdo chová jako prase přece nebudu úmyslně chovat jako prase sám. Takže chceš řict, že ty si odhodlanej jít vlastním tělem zastavovat ten vlak, pokud bych byl já dost velkej debil na to, abych to zkusil? TO SNAD NE :-)

            Já se k tomu stavím tak, že podobná kampaň nemá s vládou co společného krom toho, že na to jsou prachy nejspíš z rozpočtu nějakého ministerstva. Jednou to může alespoň trochu pomoct, tak nemám důvod si to sám nějak shazovat hledáním souvislostí co tu nejsou.  

            0 0
            • hribik A1  

              kde je napisane ze zrovna prave konkretne ja ten vlak pojdem zastavovat?

              ale proste sa najde dost ludi, ktori predpisy dodrzovat nebudu ked vidia, ze papalasi ich v pohode porusuju a nic sa im za to nestane…

              0 0
              • chodec  

                Ok tak o čem je tahle diskuse – bylo by hezké, kdyby svět byl dokonalý a každý politik byl vzorem pro ostatní – ale to není, nikdy nebyl a težko kdy bude. Jsem s tím smířenej a ano trochu to tupí snahy o vysvětlení správného chování. Ale IMHO to neznamená, že se rezignuje na snahu ostatních nějak vychovávat – nota bene – ten spot je spíš o tom pomoct lidem představit si následky než o tom říkat co konkrétně dělat. O nic jiného v těch spotech a potažmo v téhle diskusi nejde. Prostě mezi chováním politiků a spoty upozorňujícími na rizika nebezpečné jízdy není důvod hledat souvislost.

                Ale když jsme u toho i na VIP čuňata občas dojde a pak se nechtěně postarají nejspíš jediný výchovný zářez ve své existenci – viz nedávno Haider – nehezký, ale důkladně mediálně propraný případ toho, jak to dopadne, když někdo pojede 140 na 70tce – po výtce jediná výchovně působící věc, co jsem od něj zaznamenal.

                0 0
    • treatt  

      Jeste bych pripomnel hodne dobry serial, ktery je naopak zcela nenasilny – STOP rady ridicum nebo tak nejak, bezi to tusim na CT2. Par dilu, co jsem videl, pro me byly dost zajimave a prinosne..

      0 0
    • Krys  

      …napíšem to sem.

      Nepotrebujete zajtra odviezť autom do Bratislavy? Idem tam sám a príde mi to také neefektívne a zbytočne drahé. Už keby sme boli dvaja tak je cena na úrovni cestovného za autobus.

      0 0
      • treatt  

        Skoda ze ne Ostrava :)

        0 0
        • Krys  

          Nechceš aspoň do Brna? :)

          0 0
          • treatt  

            Dik, ale covece asi to vezmu cele autem, budu se tam muset jeste presouvat. Ale dik, dobry napad :)

            0 0
            • Krys  

              Blbé je, že som to začal neskoro organizovať. Idem vlastne na jeden každoročný listopadový mejdan, na ktorý sú pozvaní aj priatelia pozvaných. A ja som to nejak zabudol využiť a nikoho som nezohnal.

              Ak by niekto fakt nevedel, čo s piatkovým večerom, môže so mnou. :)

              Vyrážam okolo 15:00–16:00.

              0 0
    • assassin  

      zajimalo by me jestli to ma/bude mit vliv na me...... jak to poznam?

      po rane kterou jsem mel pred peti rokama, je strach s kazdou sezonou vic a vic na ustupu a tuhle sezonu uz sem jezdil skoro jako predtim…

      predpisy dodrzuju v aute, na motorce ne, to se jen snazim dojet domu vcelku

       

      (jinak sem si teda vedom toho ze jako motorkar delam na silnici nejvetsi prasarny, ze vseho nejvic ohrozuju ostatni v autech a tak… i nejakej nas vysokej policista to povidal a pristi rok si prej na me posviti)

      0 0
      • nobody  

        proč dodržuješ předpisy v autě a na motorce ne?

        0 0
        • assassin  

          protoze se rad svezu rychle, v aute pak uz  nemam tu potrebu, zvlast kdyz auto vetsinou moc nejede, navic predpisy jsou stavene na auta a neberou v uvahu dynamiku a rozmery moderni  motorky, napr plna cara /zakaz predjizdeni v miste kde autem by bezpecne predjizdet nebylo, ale na motorce tam bezpecne predjet dokazu …  jizda mezi auty v zacpe je take proti predpisum, parkovani na chodniku… proste temer vsechny veci ve kterych ma motorka vyhodu jsou porusenim predpisu…

          auto pouzivam pouze jako dopravni prostredek a v dnesnim provozu stejne rychlejsi jizda nema smysl, casove se to srovna na prvnim semaforu… na dalnici na prvnim cloveku co jede 130v rychlem pruhu a neuhne, protoze vic se tam nesmi tak co ho maj lidi predjizdet – apropo dalsi vec co porusuju na moto – kdyz nekoho takoveho dojedu, bliknu na nej a kdyz neuhne, podradim o 2–3 kvalty abych akceleroval dost prudce a obloukem aby me zamerne nedokazal blokovat ho vezmu zprava…

           
          0 0
        • treatt  

          Auto je na dopravu, masina na litani, ne? :)

          0 0
    • batafak  

      Nepatří to do týhle mrtvoly, ale tématicky to je blízko. Nevíte někdo, kde najít metodiku na provedení losího testu? Jde mi především o vzdálenosti při vyhýbání, na ADACu něco je, ale tohle tam chybí. Díky

      0 0
    • Bezpřezdívky  

      Myslím, že ať už to má větší nebo menší účinek, je lepší dělat něco než nic, vynaložit alespoň snahu a třeba to trochu pomůže.

      0 0
      • batafak  

        Čéče reagovat na zakládající je trochu pozdě … jen jsem ho obnovil s novým dotazem …

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.