• Terie

    Ahojte, nemůžu se pro dítě rozhodnout mezi woom a orbeou ve 20, teď jezdí na Early Rider Hellion 16, s dodelanyma bezdusema a prehazovackou. Jezdíme i s ni hodně traily, je šikovná a hlavně chce jezdit terén, tak sháním něco s odpruženou vidlou a rozumnou vahou/cenou.

    0 0
    • Johny_r  

      Mám určitý pochybnosti o významu odpružený vidle pro takhle malý dítě. Myslím, že to většinou neodtrhne a akorát s sebou bude vláčet těžkej držák předního kola. Jestli teda nejezdí nějaký peklo, posuď sám.

      Jinak Orbeu jsem s dítětem zkoušel. Je to moc pěkný kolo, ale relativně těžký a mělo dost velkej standover. Nevím, jak máš velkou dceru a jak má dlouhý nohy, ale kolo, kde si dítě nemůže stoupnout nad rám, aniž by na něm sedělo, je pro mě stopka. O Woomu se říká, že to je geometrií spíš městský kolo. Nevím, jak tahle odpružená verze, ale normální 20" Woom rozhodně není kolo do terénu.

      Koukal jsi na SUP F.L.Y.? To jsem nakonec vzal já. Místo revoshiftu jsem tam dál páčky a nahodil jsem širší gumy víc do terénu a spokojenost.

      1 0
      • DDDD  

        Proč reaguješ na něco, o čem víš kulový. Woom off má s klasickým 20" woomem společný jen název. Je super, jak nejsi schopný ty kola ani vyhledat a rozumuješ tady.

        Jen pro tvoje info, ten Woom váží na kotoučích a odpružený vidlici 9 kilo :)

        Já za sebe bych vzal Woom, pokud půjde sehnat. Papírově je o kilo lehčí.

        0 1
        • Johny_r  

          Prosím, přečti si to ještě jednou, asi jsem se nevyjádřil dost jednoduše, moje chyba. Ale pro zjednodušení:

          Nepíšu ani, že Woom (tenhle nebo jakýkoli) je těžkej (není, mám ho v 16"), ani že Woom off je nevhodnej. Píšu o normálním 20" Woomu a explicitně zmiňuju, že „nevím, jak tahle odpružená verze“, takže je dobrý si to ověřit.

          Za významnější nicméně považuji první odstavec, což podle mě platí obecně (a nejsem tu sám, kdo si to myslí…).

          0 0
          • DDDD  

            Takže opět, proč reaguješ na něco, o čem víš kulový. Tazatel se ptal na názor na tyhle 2 kola, ne na tvoje obecný domněnky. Ale klasika na BF

            0 0
            • Johny_r  

              Jezdím se stejně velkým dítětem v terénu, tak promiň, že jsme si dovolil názor ;-).

              0 0
              • DDDD  

                Reaguješ na něco, kde víš kulový a ještě to tady směšně okecáváš. Kdybys aspoň ty kola před psaním těch blábolů vyhledal…

                Jinak máme Woom Off (s pevnou) a trochu se směju tomu, co tu doporučuješ. Absolutně jiný kola.

                0 0
          • Atilla  

            A proč by jako woom off nebyl vhodný do terénu? Naopak to má lehké, široké ráfky a pláště. Dcera má woom off 6 a naprostá spokojenost.

            0 0
            • Johny_r  

              Nic takovýho jsem nikdy nenapsal (viz výše…).

              0 0
              • Atilla  

                „O Woomu se říká, že to je geometrií spíš městský kolo. “

                Já teda vidím, že jsi to napsal.

                0 0
                • Johny_r  

                  A dočetl jsi ten odstavec do konce…?

                  0 0
                  • kocers  

                    Prvně byla chyba mezi „tereňáky“ vůbec tahat klasický Woom, se kterým má OFF společné opravdu jen jméno. Stačí se podívat na net jak řada OFF vypadá. A vlastně i ten Sup nabízet jako variantu k OFFu a Laufey je krok vedle.

                    0 0
                    • Johny_r  

                      S první půlkou souhlas, ten Sup bych ale nezatracoval. Zásadní rozdíl vidím akorát ve vidli a brzdách, což je z mojí zkušenosti zbytečný (vidle) nebo diskutabilní (kotouče). Pokud dospěješ k tomu, co já, že šestiletý dítě na kole, ze kterýho za dva roky vyroste nepotřebuje ani jedno ani druhý (samozřejmě neříkám, že nejsou malý střelci, který to využijou), máš za poloviční cenu kolo, na který naházíš vhodnější gumy a poslouží stejně. Tolik vlastní zkušenost. Samozřejmě jsou malí závodníci, kteří ocení rozdíl v geometrii apod., ale nemyslím, že by to byla většina dětí, co jezděj s rodičema po lese.

                      0 0
                      • DDDD  

                        Cena je diskutabilní, trh se samozřejmě v čase vyvíjí, ale já všechny woomy a earlyridery prodal za +|- co jsem je koupil. Takže asi tak…

                        0 0
                      • kocers  

                        No asi nejzásadnější rozdíl je geometrie, kde sup je spíše dlouhé kolo se sportovnějším posedem kdežto Off a Laufey jsou kratší kola s trailovou geometrii vhodnější do terénu. Další relativně zásadní rozdíl je možnost použití objemnějších plášťů opět vhodnějších do terénu. Co se týče vidlice a brzd. Jak píšu, za mě vidlice (hlavně u širších plášťů) netřeba. Ale brzdy hlavně do terénu a z kopců dolů bych doporučil. S hydrama nebudou dítě tak brzo bolet prsty a hlavně bude moct brzdit 1–2 prstama a a pořádně se držet řidítek.

                        Neříkám, že sup je špatný, jen je spíš určen na takové to normální ježdění kolem baráku nebo po cyklostezkách.

                        3 0
    • Johny_r  

      Teď mi ale došlo, že jsem zkoušel Orbeu MX20, takže k Laufey neporadím. Zbytek platí a na toho Supa bych se podíval. Je to tady dost oblíbený kolo mezi 20" a já s tím můžu jen souhlasit. Nicméně Laufey v nějaký specifikaci, co jsem našel, váží přes 10 kg. To mi na dětský kolo přijde fakt za hranou, zejména, pokud na tom nemá jezdit jen z kopce. Sup má 8 (jasně, nemá kotouče a odpruženou vidli).

      0 0
    • kycis  

      Muzes dat konkretni odkazy? Ani woom ani orbea co jsem nasel nema odpuzenou vidlu ve 20" velikosti. Jinak ja bych hlasoval pro wooma, bude se pak lip prodavat az mu mala uroste.

      0 0
    • kocers  

      Za sebe bych rozhodně bral Woom.

      Za 1. máme ho doma taky, sice bez vidle ale to nic nemění a to kolo je super. Trošku sem ho sice překopal, ale i v originálu je to parádně vymyšlené kolo. Jak už padlo, otázka je, jestli je vidlice na 20"kole opravdu potřeba (za mě zbytečná).

      2. Hmotnost je si myslím u tak malých dětí hodně podstatná (navíc když chcete jezdit terén). Naše má aktuálně i s blikátkama, polepem a tacháčem 7,9kg. Co sem tak zjišťoval po internetech (oficiální hmotnost nenajdeš) tak Laufey vycházelo cca o 1kg těžší než Woom, s vidlicí bude někde kolem 10kg ne li víc, protože teleskopka (která ale zas nemusí být špatná) – měl sem ji taky v hledáčku.

      1 0
      • DDDD  

        Můžeš trochu rozvést ty úpravy? Máme taky off s pevnou

        0 0
        • kocers  

          Podívej se ke mně do profilu. Jinak ve zkratce: osazeno 10sp SLX, přestříkáno pár komponent do růžova a změna brzd na Magura MT 4.

          0 0
    • draque-mraque  

      +1 k tvrzením, že i Woom OFF má relativně vysoký standover (relativně k Orbea, SUP). Vyzkoušeno u 20" i 24". Jejich údaje jsou ale realistické a pokud mladá měří těch 118 cm, které Woom uvádí jako minimum pro 4 OFF Air, tak nebude problém. A ohledně vidlice – z aktuálních pozorování (ale mladý už přes rok jezdí 24"), začala vidlice (vzduchový Suntour XCM) na trailu pěkně pracovat někde okolo jeho váhy 28 kg. Teď už ji i on vnímá jako velký přínos, ale dokud nebyla váha, nebyla vidle skoro k ničemu… Pochybuju, že 20" varianta na tom bude jinak. Just my 5p.

      0 0
      • Terie  

        Ty jo 28 kilo, momentálně má okolo 16 a cca 105 cm. Hm tak stejně je to na příští rok očividně. Ten Early Rider ji vydrží ještě letos a začátek příštího roku, ale do té doby bych doma měla ráda i nástupce pro ni.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taky vybírám… jsem na tom stejně a asi půjdu cestou SUP + pevná vidle. Maximálně lepší plášť dopředu + bezduše.

          0 0
        • kocers  

          Jak už tady padlo mnohokrát. Na 20" kole ta odpružená nemá moc smysl. Co se týče výšky, tak naše nastupovala na Off někde mezi 113–115cm.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.