• Aldamore

    Napřed zdravím všechny slušný cyklisty.

    A teď vzkaz pro pána na silničce, který dnes 17.4. potkal moji ženu na e-bajku cca u rybníka v Rebešovicích kolem 15:45 když jela z práce z Brna, a když se míjeli tak prohodil poznámku ku..... líná. Jen bych se s ním chtěl potkat , třeba u Olympie Brno a dát si spolu závody, jelikož by se mohl smát na plnou pusu při jízdě a ani by neměl mouchy v zubech…protože by neměl ani ty zuby, až by jsme se potkali. Moje milovaná žena ma e-bike hlavně kvůli tomu, že už nám není 20 a ani 40 a hlavně mě nestíhala v kopcích, v lese atd. Teď jezdí se mnou s radostí a vyšlápne se mnou úplně vše. Toť vše, protože kolo není jen o najíždění tisíců km, ale i radosti. Pěknou sezónu všem.

    Aleš

    0 0
    • mr.antik  

      Pohybuju že se přizná, na to nemá koule. Možná nemá vůbec koule a tudíž ani ženskou. Takže vlastně chudák a můžeme ho jen politovat. Škoda času a internetu.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Ale tak mohl by se priznat abychom to tady mohli hezky sledovat celou kauzu a mit z toho hezky ctenarsky zazitek :-)

        0 0
    • Petr L2  

      Probíhá tady debata, kde by se podle reakcí dalo vybrat víc, než dost kandidátů na toho kokota od rybníka…

      0 0
      • honzarb  

        Aaaa, cekal sem, kdo si to neodpusti a hle, vyhravas prvni cenu!:-D A jinak urcite, mas pravdu: Jinej nazor = kokot, proc ne ze jo. Ach jo… Jinak souhlas, silnicar by zaslouzil po papuli – snad bych si na nej i pockal.

        0 0
        • Petr L2  

          Nezlob se, ale pokud sis dal tu práci a přečetl celou diskuzi o e-kolech, tak musíš uznat, že je tam dost kandidátů na toho kokota od rybníka a to nemá nic společného s jiným názorem, to je reakce na způsob, jakým svůj pohled na cyklistiku projevují a to si toho kokota zaslouží…

          0 0
    • scalar  

      JJ, kurva se neříká.

      0 0
      • Prazak0  

        Třeba to byl jiný výraz, asi ho inspiroval náš pan prezident.

        0 0
    • Cemik  

      Hele, nejjednodušší je si ho počkat ne? Pokud chceš něco řešit… Víš kde +/- jezdí, víš čas, víš popis… Teď jen trpělivost 

      0 0
    • MavasH  

      Tak jen pro jistotu – já to nebyl, já tam jel včera :)

      0 0
      • exxonvaldez  

        Já taky ne,mám to z ČB na klasice daleko,leda bych do toho ekola šel, do Brna jel, ale to by mi Brňáci zase nadávali ko…línej. Kdepak, zlatej manuál :-)

        0 0
    • plzakj  

      Co se skadliva…

      0 0
    • roman 3D  

      po zdejších diskuzích bych si klidně tipnul nějakého zdejšího e-antifans

      0 0
    • learita  

      Já ty ebajky taky moc nemusím, ovšem toto je moc. Souhlasím s vyražením zubů.

      0 0
      • hawrda  

        A co když měl pravdu?

        Teďy s tou lenosti

        0 0
        • -b-n-x-  

          Ty taky nemáš úplně rád se zuby že?

          0 0
        • Breakpain  

          doporučuji jít kolem někoho na ulici, vyslovit magickou formuli a pak počkej, co se stane ;)…

          0 0
    • plysovykozisek  

      Nechápu, proč jsou lidi i na tomto fóru na ebike tak zaujatí. Je to normální kolo, ale na elektrickej pohon. Když síly ubývají a chcou si zajezdit na kole je to jediná možnost.

      0 0
      • -b-n-x-  

        „Je to normální kolo, ale na elektrickej pohon“ – taková formulace mě, musím přiznat, poněkud zarazila :-)

        0 0
      • novas752  

        Neni to normální kolo, je to moped.

        0 0
        • l.bily  

          co to ma spolecne s mopedem? myslis ze ten vykon ta uveze bez dopomoci? a aby to pomahalo tak musis slapat a pomaha ti tolko koko vyvines silu. najpr si to skus

          0 0
          • Singlespeed  

            Stačí zagooglovat. Moped = motor + pedály. Takže to má s mopedem společného docela dost.

            0 0
            • Jimm22  

              Už zase, tak si to teda pogoogluj, abys nepsal nesmysly, je to kolo i podle vyhlášky. Moped to je až za určitých podmínek, výkon, …

              0 0
              • Martin  

                A ta zkratka znamená co, když ne MOtor a PEDály?

                0 0
                • Jimm22  

                  Ale podstatná je vyhláška, ne co znamená zkratka. Na inlinech jsem chodec a chodím snad? Ne, řídím se vyhláškou, jezdím v protisměru, bo jsem chodec

                  0 0
                  • Martin  

                    Ale v pravém slova smyslu nejsi chodec, když máš brusle.

                    A co je to ta vyhláška?

                    0 0
                    • Jimm22  

                      snad první odkaz v googlu

                      vyhláška

                      nařízení EU

                      0 0
                    • Jimm22  

                      A o tom mluvím, jsem chodec podle vyhlášky i když chodec nejsem, jedu na bruslích. Stejně tak kolo s motorkem je ekolo podle vyhlášky a ne moped.

                      0 0
                      • Libores  

                        přesně tak, taky necím co furt nechápou. Kolo s motorem je prostě bezmotorový vozidlo, jasný jak facka.

                        0 0
                        • Jimm22  

                          :) když to řekne EU, tak to musí být pravda. Je to prostě elektrokolo, ne moped

                          0 0
                          • Martin  

                            EU nakecá spoustu věcí…

                            0 0
                      • Singlespeed  

                        To je jasné. Nemění to však nic na tom, že má elektrokolo s mopedem společné to nejdůležitější, motor a pedály.

                        0 0
                        • Jimm22  

                          To má, ale auto má taky motor a pedály a je to auto ne moped :)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Ano, elektrokolo a automobil jsou si velmi blízko, neboť mají základní věci společné, motor a pedály. Běžnému jízdnímu kolu to nejdůležitější (motor) chybí, takže má k elektrokolu mnohem dál než moped, motocykl nebo automobil :-).

                            0 0
                            • Janes  

                              Moped a kolo mají sice pedály, ale oboje za jiným účelem. Moped vlastně vzniknul jako skůtr bez startéru, na kterém je nutné pomocí pedálů nahodit motor (spalovací). Čili jako zlevnění a zjednodušení skútru, který startér samozřejmě má. Existence e-mopedu je tedy vlastně nesmyslná a dle mě slouží pouze proto, aby se vešel do vyhlášky o elektrokolech.

                              U kol včetně elektrokol ony pedály opravdu k nastartování neslouží, čili, moped (ani e-moped) se nerovná elektrokolo, i když pedály mají oba…

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Elektromotor se obvykle startuje otáčením pedály. Bez otočení pedálů nefunguje.

                                0 0
                                • Janes  

                                  Nestartuje se tím, pouze mu dáš pokyn, aby začal pracovat, u mopedu jsi musel někdy pořádně zabrat, než to chytlo..a tím funkce pedálú skončila, u ekola tím funkce pedálů začíná.

                                  diskuse o „startování“ elektromotoru už je poněkud mimo a směšná…

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Zapomněl jsem dát slovo „startovat“ do uvozovek, chytrý čtenář si je domyslel ;-).

                                    0 0
                                  • orm  

                                    Neni to uz trosku slovickareni? U benzinoveho motoru pouzijes pedaly k zapaleni motoru a u elektromopedu k zapnuti elektriny, v obou pripadech se da rici, ze jsi ten stroj nastartoval k pouziti. Ty technologie jsou jine, proto i funkce startovani je jina, ale v obou pripadech to znamena, zapnuti motoru.

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      S takto napsaným se dá souhlasit, ale ten zbytek, tedy to, že funkce pedálů u mopedu tím končí, ale u ekola začíná, tedy, že pedály slouží u obou primárně k něčemu jinému, to se popřít nedá. Co se stane, když přestaneš po nastartování točít pedálama u mopedu? nic, motor vesele funguje dál a moped jede dál. U e-kola, tomu tak není, když přestaneš šlapat, motor ukončí svojí přípomoc a následně se kolo zastaví.

                                      V tom já prostě vidím hlavní rozdíl a proto se e-moped nemůže rovnat e-kolu…a basta.

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        To „šlapání“ (dávám od uvozovek, neboť je spíše formální v porovnání se šlapáním na kole bez motoru) na e-kole je jen úlitba legislativě. Jakmile se legislativa změní (o což se výrobci e-kol a propagátoři mikromobility usilovně snaží) okamžitě se přestane šlapat a bude bzučet jen motor.

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Souhlas. To slapani je jen sw vec. Potreba neni, krome modelu se stredovym pohonem, kde je prevodnik pevne spojen s klikou.

                                          0 0
                                          • novas752  

                                            .Je to vzdy jen SW vec, modely s pevne spojenejma prevodnikama na kliky by bez softwarove danou potrebou nejake vlastni iniciativy jezdce proste otacely navic i nohama jezdce. :)

                                            0 0
                                          • Janes  

                                            Dá se souhlasit s tím, že když už nebude na e-kole potřeba šlapat, bude to moped,** do té doby ale já ten rozdíl vidím**…

                                            PS: středový pohon je jednoznačně budoucnost e-kol, osobně bych jiný nechtěl

                                            0 0
                                      • blue.sun  

                                        90% elektrokol, která potkávám, jedou sama i bez šlapání. Nechceš si svou definici poupravit?

                                        Většina u nás prodávaných elektrokol jsou ve skutečnosti mopedy, jen se zatím pořád využívá nezájmu legislativy a policie o tuhle oblast. Jinak by už dávno tihle experti dojezdili.

                                        0 0
                                        • Jimm22  

                                          Tak z kopce jede každý kolo bez šlapání, že? :D

                                          0 0
                                          • blue.sun  

                                            Trapné.

                                            0 0
                                            • Jimm22  

                                              Ale pravdivé. Bez šlapání ekolo nejezdí, leda by si to někdo upravil, což asi jde, ale je potřeba zrovna za tohle někoho postihovat? A ty píšeš většina prodávaných, tak to seš vedle jak ta jedle, bude to rozhodně naopak

                                              0 0
                                              • Singlespeed  

                                                Na e-kolo školení vykládal technik Bosche, že se u nás přečipovává cca 80% e-kol s motorem Bosch. V Německu prý cca 90%.

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  A u modelů příštího roku se načipovaný Bosch po 15 minutách vypne a při 3. vypnutí zároveň zablokuje – bez zásahu diagnostikou odmítne fungovat. :) :)

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    A černá sanitka stále jezdí?

                                                    0 0
                                                  • iron.hide  

                                                    tak to je parada, palec hore

                                                    0 0
                                              • blue.sun  

                                                Asi tedy žiju v jiném časoprostoru, ale stačí mi koukat kolem sebe. Levnější elektrokola, které si často kupují důchodci tady u nás v polabských zemích, totiž skutečně umožňují jet sama od sebe. Mají motor v zadním náboji, baterku za sedlovou trubkou nebo na nosiči, a prostě jedou. Jestli mě chceš přesvědčit, že to neexistuje, pak se ti to prostě nepodaří.

                                                To, že teoretici vidí jen co umožňuje zákon mi mou pravdu nevyvrátí.

                                                0 0
                                                • Martin  

                                                  nežiješ, jen si hodně lidí potřebuje obhájit lenost

                                                  jak psal Bondy ve Zbytcích eposu:

                                                  není možno sedět ve hnoji a vědět že tam sedím, vždy je nutno existovat se staženým hledím

                                                  0 0
                                                  • blue.sun  

                                                    Nejspíš to tak bude… Pokřivenost soudobé reality mě nějak… ničí.

                                                    0 0
                                        • Martin  

                                          ona je stejně ta proklamovaná nutnost šlapání na tzv. „elektrokole“, které jej tím má odlišit od mopedu, jen pokrytectvím

                                          jak jsem nedávno zjistil, tak zmíněné potřebné „šlapání“ je jen takové točení nohama „aby řeč nestála“, asi tak, jako když na motorce musíš kroutit zápěstím, když chceš přidat plyn… náročnější je i obyčejná chůze (bavil jsem se o tom s prodavači z Giantu a bylo mi názorně demonstrováno)

                                          0 0
                                          • Martin  

                                            Já si snad letos v Jedovnicích zas nějaké to éčko pučím… loni mi na tom Kellysu 160/160 se Shimanem STEPS přišlo, že i na eco mode jen tak přišlapávám a jede to dvacet v pohodě.

                                            0 0
                                            • Martin  

                                              já to nezkoušel, ale přesně tohle mi říkali ti, kteří je prodávají a měli by tomu rozumět (v Giantu bohužel na 1edno kolo asi tak 2vacet mopedů) – to údajné šlapání je ve skutečnosti jen zanedbatelné točení nohama, při chůzi toho člověk vydá víc

                                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Nechce se mi hledat vyhlášku, ale pokud kolo má z výroby motor silnější jak 250W = jedná se o moped

                                pokud dodatečně dodělaný motor přesahuje 1000W = jedná se o moped

                                Pokud rychlost za dopomoci motoru přesahuje 25km/h = jedná se o moped

                                0 0
                                • Janes  

                                  Promiň, ale hledat logiku ve vyhláškách?

                                  0 0
                              • onuce  

                                Míval jsem kdys jednorychlostní Babettu a bez přišlapávání prudší kopec nevyjela. Jen jsem tehdy netušil, že jsem tedy cyklista.

                                0 0
                                • Martin  

                                  no vidíš, většina má vývoj právě opačný

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Ačkoli musím přiznat, že to byla přípomoc naruby. Připomáhal jsem já stroji, jinak by se v kopci zastavil a uvařila se odstředivá spojka. Dnešní ekola pomáhají naopak jezdcům, aby se v kopci nezastavili a neuvařili.

                                    0 0
                          • Zvanty  

                            Bo je to dvoustopé, ne jednostopé.

                            0 0
                            • Martin  

                              Šikovně nabouraný Favorit je taky dvoustopý :D

                              0 0
                              • Tom-T45  

                                Podle typu Favorita případně čtyřstopý.

                                0 0
                                • Martin  

                                  Může bejt… může bejt…

                                  0 0
                            • Bubaaak  

                              a teď babo raď :)

                              0 0
                              • Zvanty  

                                To jsem čekal, tedy auto je vždy dvoustopé, při těch. nezpůsobilosti ještě vícestopé:-)

                                0 0
                                • Bubaaak  

                                  ta bila jebka je v číně považovaná za auto a je to jednostopý :D

                                  Trollim, bacha :)

                                  0 0
              • l.bily  

                Debilovi nevysvetlis, nema to cenu

                0 0
                • Jimm22  

                  Jo, je to stejný jak když jedu na těch inlinech vlevo a řidiči aut troubí, blikají a občas i něco chytrého prohodí a přitom tím jen ukazují že neznají vyhlášku. Ale nedivím se jim, tuhle vědomost jsem si taky z autoškoly neodnesl

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Pokud jedeš na inlajnech v protisměru, ohrožuješ své zdraví, život a také řidiče, jeho zdraví a majetek, porušuješ tedy své základní povinnost, takže troubící řidiči mají zjevně zákon v malíku:

                    § 4 – Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích

                    1. chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,
                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      On svuj zivot neohrozuje…ohrozuji ho ti ridici :-)

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Řidiči troubí, předpokládám, proto, že se cítí ohroženi a že vidí, že bruslař ohrožuje svým jednáním sám sebe případně jejich majetek. V případě nehody, samozřejmě, nebudeme rozhodovat my na B-F, ale soud.

                        0 0
                        • Jimm22  

                          Takže řidiči se cítí ohroženi inlajnistou? Tak to nevymyslíš :D

                          A jízdou vlevo nikoho neohrožuji, právě naopak jedu přesně tak jak mi to nařizuje vyhláška a řidiči by se měli chovat taky podle vyhlášky, jet opatrně a s blinkrem mě objet :) No nedělají ani jedno

                          0 0
                          • Tom-T45  

                            Jezdit na bruslích v provozu po silnici – tedy pokud to není nějaká nevyužívaná místní komunikace, to musí být pořádný masochismus.

                            0 0
                            • Martin  

                              někde je to běžné, třeba na Soušské silnici v Jizerkách, ale jezdí se tam vpravo, na bruslích, kolech i kolcích, sranda je to pak dolu, kdy rychlost na bruslích leze na šedesátku

                              0 0
                            • blue.sun  

                              Na bruslích jsem jezdil po Brně naprosto běžně. To ještě zákon bruslaře nijak neřešil.

                              0 0
                              •  

                                To je velká škoda.

                                0 0
                                • blue.sun  

                                  Proč škoda? Aby se hyperpíča jako ty mohla ukájet nad tím, že se někomu škodí?

                                  0 0
                            • Jimm22  

                              No a kde by si chtěl jinde jezdit? Cyklostezek je málo a většinou šotolina, asfaltová v okolí jedna asi 1km, a chodníky se teď dělají z betonových kostek a po tom se jezdit nedá.

                              Málo frekventovaná cesta k přehradě je ideální, navíc novej asfalt :)

                              0 0
                              •  

                                Já ty bruslaře nemusím ani na cyklostezkách,hlav­ně takové co jedou proti mne čumí do země sluchátka v uších,a když cinknu tak se cítí dotčeně .

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  A co pekne a mlade bruslarky?

                                  0 0
                                  •  

                                    Tak to je jiná.

                                    0 0
                              • Tom-T45  

                                Pokud to je tak blbý, tak nejezdit, resp. sednout do auta a zajet si někam, kde se můžu v klidu vyřádit a nebudu se plést mezi auta. Na bruslích jezdím rád a myslím, že docela nadprůměrně, ale na silnici bych na nich nevlezl.

                                0 0
                                • Jimm22  

                                  dá se i po silnici, ale bez sluchátek a koukat. I tak alespoň jednoho vola denně potkáš. V Brně na motodromu to bylo lepší, to se musí nechat :)

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    v Brně na motodromu se jezdila bruslařská 24. hodinovka, nevím zda ještě jezdí, ale jezdila

                                    0 0
                                    • blue.sun  

                                      Už dlouho ne. Ale v rámci Masaryk run se tam jede aspoň 10 km. Čtyřiadvacítka se jezdí na Olešné, ale nikdy jsem se toho neúčastnil. Zlaté LM.

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        o té Olešné jsem naposled četl článek, že to byl hrozný bordel, ale už je to pár let zpátky

                                        0 0
                                        • blue.sun  

                                          No, není to žádný zázrak, už samotná organizace prvního ročníku mě odradila od účasti navěky. A pak, jak stárnu, tak jsem brusle odsunul do kategorie „občasné použití“, takže už to vůbec nehodlám zkoušet.

                                          0 0
                                          • Martin  

                                            je to specifický sport, kde mají mladí, i děti, vyloženě navrch

                                            stárneme všichni, ale třeba na kole, při běhání, na běžkách i v posilovně to jde pořád tak nějak ruku v ruce s věkem, ba někdy i lépe než by člověk čekal (nechci zakřiknout), ale na těch bruslích ne, tam je šmytec

                                            0 0
                                            • blue.sun  

                                              Martin Kuchař by ti to vysvětlil po svém. :-D :-D

                                              0 0
                                              • Martin  

                                                já s ním kdysi závodil na kole, ona na těch bruslích ještě jezdí?

                                                0 0
                                                • blue.sun  

                                                  Už asi ne, ale ještě dlouho dával spoustě mladých na prdel.

                                                  0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Jestli je to ten, co kdysi delal ocelovyho muze, tak jsem s nim taky zavodil…jednou jsme dokonce byli jako tym/dvojice…

                                                  0 0
                                • Martin  

                                  ne na každé, ale dá se, před pár lety jsem na bruslích závodil a hodně se trénovalo na silnicích, ovšem ve vybraných lokalitách a chtělo to samozřejmě perfektně a bezpečně ovládat brzdění i vy vyšších rychlostech, což nezvládne každý

                                  0 0
                    • Jimm22  

                      spíš tohle si přečti:

                      pokud je chodník neschůdný nebo v místech vůbec není, pak se bruslař musí pohybovat po levé krajnici vozovky nebo při jejím levém okraji (stejně jako chodec čelem proti jedoucím vozidlům),

                      0 0
                  • Zvanty  

                    Na inlajnech jedině vlevo jako chodec, vidíš protijedoucí auto a můžeš přestat odšlapovat. Jednou jsem předjížděl bruslaře co jel vpravo, špunty v uších a i když jsem ho předjížděl skoro po druhé krajnici, tak chybělo možná půl metru, protože kamínek nebo díra a vybočil zničeho nic ještě i metr doleva až ke středové čáře. Si to ten bruslař neuvědomuje, ale rozptyl má tak metr a nějaká chyba a je vymalováno.

                    0 0
          • rorschach  

            myslím, že jsi právě trefil „hlavičkou o hřebíček“! je to moped s lidskou dopomocí:) A abych odpověděl na tvoji otázku, tak ano samozřejmě uveze.

            0 0
            • l.bily  

              a presto pravdu nemas, neuveze lebo sam bez slapana nepojede a ma vykonove obmedzenii aby to nemohel zvladnut, a az potom je moped ktory ma tiez obmedzenia pre tu svoju kategoriu. Ano ked tam niekdo nacpe 1kw motor pri ktorom sa nemusi slapat a vyvijat usielie, prekroci urcenu max rychlost, tak to uz neni kolo.

              0 0
              • novas752  

                Ještě jednou, 250W je výkon který uveze průměrného člověka s vhodným převodem na drtivé většině cest kromě opravdu hodně prudkých výšlapů (typu 35% stoupání a větší).

                Aby to kolo jelo, stačí nohama vykonávat výkon naprosto minimální a jenom držet kliky v záběru aby se netočily navolno (i když některým levnějším motorům stačí to že se kliky otáčí, i bez záběru).

                0 0
                • l.bily  

                  mne nemusis nic vypisovat ja mam zaznami primo z ekola wat metra, to co pises su len tvoje domnenky ktere nemas nicim podlozene,chcel by sem ta videt jet na 250 w kole, to bys naozaj moc neujel, vhodny preved je jaky? ze by si jel 15km/hod na rovine? neplet si maximalny vykon s prumnerem vykonu, aby to kolo jazdilo plnohodnotne same tak tam musi byt 1 kw

                  0 0
                  •  

                    Myslíš že člověk má trvalý výkon 1kw???

                    0 0
                    • l.bily  

                      a ty si myslis ze budes jezdit stale na max vykon 1kw?

                      0 0
                  • novas752  

                    Počkat tohle je troling nebo to fakt myslíš vážně?

                    Na běžnou jízdu někde po rovině bez velkého protivětru okolo 20–25km/h nepotřebuješ snad ani 150W.

                    Aktuální rekord v hodinovce je cca 55km (za hodinu nakroužených na velodromu) a borec musel soustavně držet asi 450W.

                    700W neudržel jeden z nejlepších dráhařů světa snad ani minutu a půl. Při takovym výkonu by letěl určitě 70km/h. Viz tohle video: https://www.youtube.com/watch?…

                    A tvuj roztomilej ebajkovej waťáček ti ukazuje 1000W pro plnohodnotonou jízdu. :) Vždyť to říkám, moped, motorka.

                    0 0
                    • l.bily  

                      ano mas pravdu ja mam tej dopomoc motoru priemerne 100w ale su tam aj spicky kde je maximu a to 666w a vykon celeho systemu semnu 1500w ale s motorkem ktory by max 250 w by si sa zrejme ani nerozjel a to sa nevbavim o kapacite baterky keby si stale tahal 250w a samozrejme cim viac by slabla baterka, byl by slapsi aj vykon motoru. preto realne u elektrokol su motore ktore zvladaju kratkodobo pomahat 600–700w pri nizsich rychlostiach. Ked uz sa nieco rozjede po rovine optimalnou rychlostou,tak ta spotreba neni tak velka. Syn ve 3 rokoch po rovine ujel 30km ale stacil mensi kopcek a skoncil

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to fakt nevim, jak to delaji lidi, kteri tam maji legalni 250w motor, asi to musi tlacit, aby se rozjeli.

                        Doufam, ze synkovi uz taky vybiras mopeda, aby ho priste kopec nezastavil.

                        0 0
                        • l.bily  

                          to co je na pisane neni pravda, aj moj mal napisane 250w ale realne da 666, vidim ze o tem nevis nic, skoda sa bavit

                          0 0
                          • Vilém  

                            Vubec mne nezajima jak to ma tvoje turbo levo. Mluvim o tom, jak to maji obycejna elektrokola, ktera maji opravdu 250W a kterym proste ridici jednotka vetsi proud nepusti.

                            Skoda se bavit s tebou.

                            0 0
                            • l.bily  

                              ktore to maju? 250w je tak zalostne malo ze by to nikto nekupil aj elektro z autokely ma viac, fakt si to myslis len ty

                              0 0
                              • Vilém  

                                Normalni mopedy s nabojovym motorem. A predstav si, ze si to koupi spousta lidi a dokonce je to i uveze a rozjede se to s nima. Mel by sis sundat klapky z oci, nevidis nic nez sve bajne S.

                                0 0
                                • l.bily  

                                  tak mi daj nejaky link tie co to ozaj maju , ja ti to len vysvetlujem jak to ozaj je, specialized stym nema nic spolecne, bratrancuv focus jede este lepsi a radsi mam moje cube bez motoru, len do kopca sa stym trapim lebo nemam vykonost ako kedysi, aj jazda z kopca je na tazkom koli na hovno, chapes ze aj lspecialized ma napisane 250w a neni to pravda?

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Je mi zcela jedno jak to ma S, nebo focus, nebo kdovi kdo. Je mi jasny, ze s tim vyrobci vyjebavaji, vydavaji to za stredni hodnotu atd.

                                    Celou dobu pouze reaguji na tve tvrzeni, ze na 250W by se to ani nerozjelo. Ale ono i kolo v 250W max motorem se kupodivu rozjede a da se na to i jet a v kategorii obycejnych, levnych, mopedu je jich more.

                                    0 0
                                    • l.bily  

                                      tak daj nejaky link kde predavaju 250w moped ktory sam jazdi, rozjet sa moze ked ma dostatek NM ale je to nepouzitelne, max pre deti. tak isto u kol pisu 80–90 nm co je celkom zaujimave, lebo to maju litrove 100 kw motorky

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        90Nm při 10000RpM vs 90Nm při 70 RpM ?

                                        I neduživý cyklista vyvine 150Nm

                                        0 0
                                        • BlickM  

                                          docela trefa :-)

                                          90 Nm při 10000 RPM = 47123 W

                                          90 Nm při 70 RPM ? = 330 W

                                          0 0
                                          • blackseal  

                                            Ako si to vypocital? Pokial sa dobre pamatam tak P = M.ω kde ω je uhlova rychlost v radianoch za sekundu. Potom pri 90 nm a 70 rpm mas vykon 90(70/60)6.28 a to je 659.4 W.

                                            0 0
                                            • Ruda  

                                              …a jednotka momentu je Nm (Newton . metr)

                                              nm (nanometr) je jednotka délky

                                              0 0
                                              • blackseal  

                                                Ale, dufam, ze zaokruhlenie 2π na 6.28 je v poriadku. ;-)

                                                0 0
                                            • BlickM  

                                              Ano, máš pravdu :-)

                                              chybička se vloudila počítal jsem 1 PI

                                              0 0
                                      • BlickM  

                                        ale kolik ty motorky mají např. při 800 min-1 ?

                                        0 0
                      • novas752  

                        Jenže i tvuj motor má elektronicky omezenej nominální výkon na 250W (pokud neni čipovanej), nominální a maximální/špičkový výkon je něco jiného.

                        0 0
                        • l.bily  

                          odkat mas take info?, 250 w je len napisane na papiri skus nekedy odmerat hocijaky elekrobike, nameras minimalne 500w. nema nic odblokovane, ked tak sa odblokovava max rychlost u ktorej sa vypina dopomoc, nie vykon motora. ked o tem nic nevis tak tu netrep. Osobne moje kolo nema problem dat vykon cez 600w dlhodobo, ale musim aj ja poriadne zabrat a do rychlosti max 25km/h. je to skratka dopomoc ktora je zavisla od vykonu cyklistu

                          0 0
                          • psbiker  

                            Což je protizákonné, 250W je max..

                            0 0
                            • l.bily  

                              mne je jedno ci temu veris alebo ne,ja mam zanam s watmetra a mam troch kamosu ktorym ine znacky jazdia plus minus rovnako a ver tomu ze 250w to max naozaj nema

                              0 0
                            • novcze  

                              ne, 1 kW je max. viz https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#…

                              0 0
                              • psbiker  

                                U dobastleného motorku 1kW, je v tom bordel :) I tak se to pak v případě nehody bude řešit jako nelegální úprava kola. Co mě zaráží je, že mnohé tyto strojky již v základu mají vepsán podvod, což kupující samozřejmě nemusí řešit..

                                0 0
                                • l.bily  

                                  ne mnohe ale vsetky

                                  0 0
                                • novcze  

                                  jj, ještě jsem hledal a našel tohle https://ekolo.cz/…o-elektrokol kde je to víc rozepsané

                                  0 0
                                  • psbiker  

                                    Zájemci o moped nebo o jeho chiptuning by si to měli všichni přečíst. Netýká se tzv. e-kol, ale kolik jich doopravdy je? Z těch terénních vehiklů definici e-kola nesplňuje asi ani jeden.

                                    0 0
                          • Smazaný účet  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • novas752  

                            Lol.

                            250W tam mas at se ti libi nebo ne. Po dobu 30s to tam pusti i mnohem vic ale dlouhodobe je 250W.

                            Odblokovat se u nekterych motoru da oboji, jak max rychlost tak zmenit nominalni vykon (pokud je to priskrcene elektronicky a neni tam jen 250W motorova jednotka fyzicky).

                            Jestli mas Levo tak u neho se to da ruzne nastavit pres Turbo aplikaci. Odezva, max spickovy vykon atd.

                            0 0
                            • l.bily  

                              odkial cerpas take info? ano da sa nastvit ale ne zmenit udaje ktore boli vyrobcem dane a predvolene ubrat sa da vzdy. aj ked si tupalikaciu neztiahnes tak kolo priamo z obchodu ked das max primoc ma 666w. stym nema apka nic spolecne a je to tak u vsetkych kol co som skusal a co aj maju kamosi a sme tak ito tazky a aj vykonostne na tom podobne, to je realita

                              0 0
                              • Vilém  

                                Jasne, ma 666W a delaji je za uplnku.

                                Ty jsi dobre vymytej tou jejich PR masirkou.

                                0 0
                                • l.bily  

                                  ne 667 a kde ich delaj nevim, predokladam cina na 4 zmeny. a teraz daj ty nejaky dokaz

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Ono spotreba (prikon) a vykon je drobny rozdil, ktery ti evidentne unika.

                                    Nechapu co stle chces za odkazy. Staci si nekde nastudovat jak funguji motory a ridici jednotky obycejnych emopedu, na kterych treba jezdi duchodci na nakupy. Motor je dimenzovan na 250W max a ridici jednotka proste do motoru nepusti vetsi proud, protoze by jednak shorel motor a druhak ridici jednotka. Bohuzel vsak u techto kol nejsou aplikace do mobilu a podbny picovinky, ktery ty bys zrejme potreboval jako dukaz.

                                    EDIT:

                                    No a taky nechapu co chces tou fotkou dokazat. Ze se kolo s motorem o 250W ani nerozjede? Ze neni schopne jizdy?

                                    0 0
                                    • dolomiti  

                                      Přesně! Tohle u nás půjčujou německým důchodcům na výlet po rovině ;-) Nahoru a dolu jedou lanovkou :-D

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        Spíš by mě zajímalo, jak se dřív mohlo jezdit na kole bez motoru, když dneska nestačí 250 W ani na rozjezd…

                                        0 0
                                        • dolomiti  

                                          Tihle důchodci dřív chodili pěšky ;-) Je nová doba :-D

                                          0 0
                                          • Martin  

                                            Já jsem se dneska parádně projel na „silničce“ za svoje, mopéda jsem nepotkal žádného… jsme chudý kraj.

                                            0 0
                                            • dolomiti  

                                              Já včera to samý. Boží :-) U nás vypadáme jako bohatej kraj, když začne letní sezona :-D

                                              0 0
                                            • Martin  

                                              já byl teď běhat v Krčském lese a předjel mě tam moped, proč o tom píšu?

                                              bylo to do kopce a borec mě předjel dvacítkou, to vím, protože mám dosti přesně zažitá tempa a tedy i tempo 3min/km a přesně tak se borec pohyboval

                                              zvláštní byla kadence jeho „šlapání“, která se pohybovala kolem 10 otáček za minutu (nepřeháním) a to ještě borec ani nevypadal, že vyvíjí nějaké úsilí, seděl na tom spíš jak večerníček…

                                              tolik k proklamované tezi, že elektorkolo není moped, protože se na něm musí šlapat

                                              0 0
                                            •  

                                              Ja vcera jo, jednoho doterneho strejcka v haveloku co chtel zavodit. Mel „to“ precipovany. Dojel jsem ho a predjel tak cca petadvacitkou a zrychlil jsem nenasilne na tricitku a za chvili me dojel. Nasledoval kopec cca 300m dlouhy, dole jsem nastoupil a ujel mu ale na horizontu uz vrnel za mnou. Tak ve mně bouchly saze, zapnul jsem turbo a ctyricitce uz po rovine nestihal. Bylo to pekny protazeni na ht na silnici. Nejdriv chtel zavodit on potom ja a v podstate to bylo fajn:)

                                              0 0
                                              •  

                                                Nastoupil,to tě vzali do busu i s kolem?

                                                0 0
                                              • l.bily  

                                                a presne o tem tu celu dobu hovorim, netrenovany strejcek na elektrokole neni extra rychlejsi jak trenovany na obyc. a to ze tu nekto pise ze nezvladne tu zavratnu rychlost 40 km /h tak to je tez pjekna blbost, nekedy by mali vyskusat motorku, ludia co vyjdu z autoskoly a kupia si litroveho supersporta co ide 299 km/h tam je to extrem, ale na kole: :)))))))

                                                0 0
                                                •  

                                                  Jenom bych rad upresnil, ze jsem jel totalni kudlu ale moje ego to tak v tu chvili chtelo, nedalo se nic delat ;) Soutezit s motorem je samozrejme nesmysl ale ten vodic toho mopeda me nejak iritoval uz z dalky ;)

                                                  0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    Až někde narazíš na odblokovaný opravdu dobrý elektrokolo, tak mu neujedeš i kdyby sis uhnal infarkt, magorů, co to jsou schopný udělat a pak se na tom producírovat se určitě najde dost, tak opatrně :-)

                                                    0 0
                                                  • psbiker  

                                                    A co teprve uplne bezny motocykl, to jsou prdy!

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Ja vim, videl jsem v Praze i jednoho ewohnouta jet v kopci z Hlubocep na Barrandov tak pade urcite.

                                                    Ale zpet k panovi v haveloku .., tak zkusil jsem to a mel jsem chut na nej po cca dvou km pockat a domluvit se s nim na par intervalech na dalsi dny ;).

                                                    0 0
                                              • atty  

                                                Takže Ti vlastně nejvíc vadí, že máš celkem hoňky některé ekolaře předjet… :) Z toho mi vychází u některých ortodoxních bajkerů ta největší nenávist vůči elektru :)

                                                Načipované a odblokované slušné ekolo s plnou baterkou Ti za podmínek běžného, trošku slušnějšího terénu, nedejbože kopečků, ujede, kdy se mu zachce, protože ty máš FTP třeba 300W (a to platí pro celkem trénované jedince), zatímco relativně kdokoliv na dobrém ekole má minimálně 500W (spíš daleko víc) – takže je to podobně „marný“ závodit, jako na dálnici se 150 koňovou Octávkou „závodit“ s 300 koňovým bavorákem, třeba… Rozdíly se dají smazat horším terénem, kde bude skill vítězit nad výkonem. Na rovině či v kopcích ani omylem. Ale chápu, že si chtěl pochválit, jak si svojí formou vypráskal líného ebabetistu… :)

                                                0 0
                                                • l.bily  

                                                  nechaj ho vtom, ked je stastny nechaj ho tak, skoro kazdy tu vie o ekole hovno a predestiera tu len domienky a uvahy.

                                                  0 0
                                                  • atty  

                                                    Tak já e-kola chápu jako ideální dopravní prostředek třeba na denní dojíždění (nepřijet zplavenej a uhnanej do pràce/z práce) a při tom to může vcelku odsejpat. Jinak jezdím za svý a dokud to půjde, jezdit za svý budu, jelikož ta „dřina“ mne na tom právě baví.

                                                    Ale docela mne bavěj ty „závodníci“, co to takhle „nandavaj“ dědkům co jedou do hospody, nebo si myslej, že s nima hned každej chce závodit… :)

                                                    Jako můj přiblblej soused před mnoha lety – dojeli jsme ve stejnou dobu k barákům, vyřítil se z auta a hrdě se smál, jak jsme si cestou domu pěkně „zazávodili“. Já to nechápal a tak mi vysvětloval, jak se mně teda sotva držel, ale díky jeho řidičskému umění jsem mu neujel a dojeli jsme k baráku stejně. Nechal jsem ho při tom a neřekl mu, že jsem o něm vůbec nevěděl, že jsem při jízdě žvejkal hamburger a vyřizoval 2 telefony. Jenže on měl auto ± 90 koní, já 280 a vcelku trochu pospíchal domů.

                                                    0 0
                                    • l.bily  

                                      takze ten motor spotrebuje 667w a vykon da max 250w? ano 250w je malo pre samotnu jazdu bez dopomoci. chcel sem nejaky konkretny tip mopedu ktory jezdi sam a ma max 250W. . Benzinovy moped mal 1,5 ps do kopca sa temu tiez moc nechcelo .Kladnou hodnotou výkonu je vyjadřována spotřeba energie ve spotřebiči,

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Tak nejak jsem od zacatku debatoval o ekole, u ktereho jak si sam rekl, musis tocit nohama a i trochu slapat, aby se pohybovalo.

                                        0 0
                                        • l.bily  

                                          ja ked jedu po rovine tak mi to dava na najmensi pripomoc 50w, kolko davam ja, momentalne fakt nevim, lebo to po rovine cele vypinam a vubec nesleduju, radsej si usetrim baterku do kopca tam kde potrebujem

                                          0 0
                                      • novcze  

                                        i tahle situace může nastat, že příkon je násobně větší než výkon, ale řekl bych, že to ti výrobci mají pořešené, aby se účinnost pohybovala v rozumných mezích, t.j. 70 – 80%, takže pokud tvých 666W bylo dosaženo při nějaké rozumné kadenci a rychlosti, tak by to mohlo odpovídat výkonu kolem 500W. To neznamená, že to je ilegální, protože těch 250W bude maximální trvalý výkon a ne krátkodobá špička.

                                        0 0
                                        • l.bily  

                                          vyrobca to oznacuje jak nominalni vykon, to trochu nechapu co znamena, ale treba by ma zaujimalo jak by sa to bralo, keby ze jedu do velkeho kopca na najvyzsi vykon ale pojedu treba len 15 km/h ci je to az tak ilegalni, skur by asi nekoho trapilo keby sem jel 40 po rovine se zapnutym motorem, ale na druhej strane preco by to malo nekomu vadit ked na silnickach sa tak jazdi normalne. preto je to zrejme jedno lebo aj tych 500w tak malo ze stym netrenovany clovek nebude az tak vyrazne rychlejsi, jak trenovany cyklista. Osobne mam na predu 32 pilu takze aj ked som raz skusal odblokovat maximalku tak nad 40 to bolo tazke uslapat a nevidim vtom zmysel, proste je to kolo urcene do hor a to aj prevody. Este mna napadlo, kde ten zakon vlastne plati? Na pozemnych komunikaciach? na sukromnem pozemku si predca mozem jazdit na cem chcem pokial to majitelovi nevadi.

                                          0 0
                                          • dolomiti  

                                            Evidetně jsi ještě nikdy nepotkal skupinu německejch turistů, kteří si po třiceti letech sedli na e-kolo. Možná by jsi to pochopil :-D

                                            0 0
                                            • l.bily  

                                              nepotkal,a co take robia?uzivaju si prehnane jazdu? ja si osobne myslim ze jezdim tak isto jak na obyc kole, ale trochu rycheljsi a to hlavne do kopcu a tym neobmedzujem a ani neohrozujem nikoho, co som jazdil 10km/h do kopca tak vcil jedu 15–18 s mensi namahu. Dole kopcem jedu tak isto jak na obyc kole a este mozno pomalsi lebo je to menej obratne na trailoch

                                              0 0
                                              • dolomiti  

                                                Nebudu se rozepisovat „co robí“, ale zkrátka to kolo neumí ovládat ;-) a to ani zdaleka těch čtyřicet nejedou, to by byl už úplnej konec :-D Nemůžeš to soudit podle toho, že ty to kolo ovládáš ;-)

                                                0 0
                                              • -b-n-x-  

                                                Představ si, že neumí ani to jednoduché wheelie. A to už nemluvím o bunny hopu. No a co potom takový levý člověk chce dělat na kole? Se musí zabít na prvním km :-)

                                                0 0
                                                •  

                                                  A k čemu je ten buznyhop na cyklostezce dobrý ?

                                                  0 0
                                                  • psbiker  

                                                    na přeskakování yorkšírů přeci :)

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Yorkšíra je nejlépe rovnou přejet.

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Tak třeba na modranskem …dromu musíš každou chvíli přeskakovat jezevčíci, padlé bruslařky, děti, vodítka, atd…

                                                    No a v terénu (kde se snaží jezdit ti němečtí důchodci), tam se tyhle dovednosti berou snad jako standard ne? :-)

                                                    0 0
                                                  • dolomiti  

                                                    Píšu o cyklostezce ;-) V lesích kde oni jezdí jsou naštěstí ty cesty daleko širší :-D

                                                    0 0
                                                • dolomiti  

                                                  Pravdou je, že když jich jede dvacet, tak jedou spořádaně za sebou ;-) Problém nastane, když některého z nich přepadne „kamionvirus“ ;-) Zjistí, že může jet o dva kilometry rychleji než ten před ním a začne ho předjíždět :-) Když přesně v tomhle okamžiku se před ním objevíš v protisměru tak je problém :-D Zrychlit mu to nejde, zabrzdit a zařadit se zpátky je ještě větší problém a tak tam s tím kvrdlá přes celou cyklostezku :-D Tak že zastavit, uhnout a modlit se, aby to zvládnul ;-) No a teď jsi to představ ve čtyřicítce která, jak psal kolega, není problém :-D

                                                  Tohle není koníček, ale cestovní ruch. Ty lidi mají v programu jeden den výlet na e-kole a tak jedou :-D Nepíšu to, že by to byl nějaký problém, je to běžná věc, ale ty lidi jezdí max. 15km/h

                                                  0 0
                                          • BlickM  

                                            Nečetl jsem to tu celé, možná i zařazení topicu není nejlepší. Píšu o motorech obecně.

                                            Není to podvod výrobců ani prodejců.

                                            Problém je, že „legislativa“ se to snaží omezit trochu nešťastně. Jmenovitý výkon motoru, je výkon na který je motor konstruován. Motor musí vydržet jmenovitý výkon trvale a nesmí dojít k oteplení dle třídy izolace. Norma určuje jen hodnotu max oteplení, tedy neurčuje o kolik může oteplení vyjít nižší (rezerva). Takže je běžné, že motor vydrží i více a to trvale, a solidní výrobci nikdy nejdou až na hranici oteplení dle norem. Dále tu máme okamžitý výkon, maximální výkon, moment, příkon … Motor se jmenovitým výkonem může jet klidně docela slušnou dobu na třeba 1 kW. Jde jen o to nepřekročit oteplení a maximální proud.

                                            0 0
                                            • l.bily  

                                              pravje ze nevim ani presne zneni zakonu co sa tyka elektrokol jak je to tam vlastne uvedene, ci je tam napisane ze maximalny vykon motora nesmi presahnut 250w, alebo jak to je formulovane. Lebo keby to bolo jasne formulovane tak by tazko pisali predajci ze to ma nominalny vykon 250 a tym vlastne porusili zakon

                                              0 0
                                              • BlickM  

                                                Ze schvalovacího procesu (homologace) jsou mimo jiné vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů (článek 2, oddíl 1h směrnice)

                                                0 0
                                                • psbiker  

                                                  Jm. výkon dle aktuální normy – max. výkon po dobu 30 min. Do 30 minut jízdy lze tedy mít výkon na jízdním kole libovolný:) Naštěstí platí omezení do 25km/h.

                                                  0 0
                                                  • BlickM  

                                                    Maximální výkon není omezený.

                                                    0 0
                                                  • BlickM  

                                                    Našel jsem normu přímo pro E-biky ČSN EN 15194 Jízdní kola – Jízdní kola s pomocným elektrickým pohonem – Jízdní kola EPAC

                                                    Bohužel přístup mám jen ze služebního NTB, takže až po velikonocích

                                                    0 0
                                                  • BlickM  

                                                    1 Předmět normy

                                                    Tato evropská norma je určena pro typy jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem a s maximálním trvalým jmenovitým výkonem 0,25 kW, přičemž výkon se postupně snižuje a nakonec se přeruší, jakmile vozidlo dosáhne rychlosti 25 km/h nebo dříve, jestliže cyklista přestane šlapat.

                                                    Tato evropská norma stanovuje požadavky na bezpečnost a metody zkoušení pro posuzování konstrukce a sestavy jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem a dílčích sestav zařízení s napětím baterie až do 48 V DC nebo vestavěné nabíječky o vstupním napětí 230 V.

                                                    Tato evropská norma stanovuje požadavky a metody zkoušení systémů řízení výkonu motoru, elektrických obvodů včetně nabíjecího systému pro posuzování konstrukce a sestavy jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem a dílčích sestav zařízení o napětí nejvýše 48 V DC nebo vestavěné nabíječky baterie o vstupním napětí 230 V.

                                                    0 0
                      • rorschach  

                        Pokud tvoje hmotnost není 3 metrické centy, tak musí být někde chyba:)

                        0 0
                    • Smazaný účet  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • l.bily  

                      takze 700w staci na rychlost 70? tak to ti tleskam, mali by tie skutre co maju 3kw a jedu max 45 dat zesrotovat

                      0 0
                      • novas752  

                        Hodinovy rekord cca 55km/h vyzaduje soustavny vykon cca 450W. Jezdi se to na casovkarskych kolech s minimalnim mechanickym odporem (keramicka loziska kam se podivas, nejlepsi plaste..) takze je tam aero odpor naprosto prevazujici. Aerodynamicky odpor roste s rychlosti kvadraticky – matematicke okenko:

                        450W~(55km/h)^2

                        700W~x

                        x=odmocnina((700*52)/­450)=68,6km/h

                        Takze jsem nebyl daleko od pravdy, pri 700w by jel na stejnem kole dejme tomu 65km/h.

                        Aerodynamika benzinovych i elektrickych babet a jejich ridicu je daleko horsi, efektivita mechaniky horsi, valive odpory vetsi.

                        Ale i ty silne odblokovane emopedy jedou pres 50 a 3kw babeta ma mechanicke odpory daleko vetsi (zkus na tom jet 20km/h s vypnutym zapalovanim ale pripojenym motorem enjoy) a tudiz je potreba daleko vetsi vykon. Navic vetsina tech babet urcite nebude v takovem stavu aby udelala kutecne 3kw, to by se dalo zjistit ve zkusebne na brzde.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jen technicka, babetta 210 ma 1,75kW, pohotovostni hmotnost 80kg. Jelo to cca 50km/h max.

                          0 0
                        • l.bily  

                          ano to su dva odlisne extremi, je vela veci ktore to ovlivna a to nepocitam vahu jezdca, mne je jasne ze 200 w kolo pojede inak s deckem jak s 2 metrovym 150 kg chlapem. ja sem chcel len poukazat na to ze horske kolo po terne by s 200w moc nejelo a to nevime jaky je vykon priamo na kole, lebo len take plaste a vietor teren urobi aj 50w

                          0 0
                      • Smazaný účet  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
          • novas752  

            Ano, nominální výkon ebajku 250W tě uveze bez „dopomoci člověkem“ skoro kdekoliv, na normálnim kole je při průměrném výkonu jezdce 200W už docela svižná vyjížďka, stačí jen zvolit vhodný turbo režim a jen tak zvolna otáčet klikama. Už jsem si to zkoušel, týdně mi visí tak 10 mopedů ve stojanu. ;)

            0 0
            • Janes  

              mopedů, nebo e-kol?

              0 0
              • novas752  

                Co já vim, dá se to pohánět motorem nebo šlapánim, za mě moped.

                Kolo se dá pohánět jen šlapánim.

                0 0
                • Janes  

                  Nejsi sám, kdo neví, ale mele, takových je vás tady hafo, co si pletou pojmy s dojmy.

                  0 0
                  • novas752  

                    Když jsou špatně zavedený pojmy, je potřeba používat dojmy.

                    Už jen to že jízdní kola nepatří mezi motorová vozidla. Jak by něco, co má motor určený k pohonu, mohlo patřit do bezmotorových vozidel?

                    0 0
                    • Janes  

                      V tomhle ohledu s Tebou souhlasit můžu. Jsem nemladý a pro mě je prostě moped ekvivalent Babetty, nikoliv Favorita…byť budou oba mít elektromotory

                      0 0
          • Iron Maiden Man  

            Je to para-kolo :-D

            0 0
    • jIrI___  

      Než problémy řešit takto, tak je lepší jim předcházet. Kup manželce místo mopedu normální kolo a do budoucna je vystaráno, v důchodu se pak ten motorek toleruje :)

      0 0
    • Martin  

      Jak říkal Vašek Havlů, vládne nám blbá nálada.

      0 0
      • MirosPikos  

        Venca toho říkal…až mu pod postelí lahváče cinkaly.

        0 0
    • Jan_UL  

      E-biky zrovna nemiluju a sám bych si na to nesed, ale někteří pravověrní kazetelé té jediné pravé cyklistiky by potřebovali mokrý hadr na hlavu, nebo si alespoň osvěžit pravidla slušného chování… Další a ještě masovější rozšíření e-biků je podle mě nevyhnutelný fakt, který je lepší akceptovat, než proti němu vést zbytečná křížová tažení.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Asi mel blbou naladu z opruzene prdele…to je hned ..

      0 0
    • Petr L2  

      Jak je z komentářů vidět, ten debil od rybníka není rozhodně ojedinělý úkaz a to je dost špatná zpráva, no ono v jakékoliv skupině lidí se vždy najde takřka stejné procento blbů, to už je tak od přírody dáno, jenom má vždy člověk tendenci vidět jedince se stejným koníčkem tak nějak lépe, o to je pak realita drsnější :-(

      0 0
      • dolomiti  

        Popsal jsi běžnou čtyřku za mého mládí :-D

        0 0
      • Libores  

        njn, když jednumu chybí nadhled, tak je blbů kolem hned plno:)

        0 0
        • Martin  

          Blbce jako by shazovali :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            …a kdyz se mu ten pytel roztrhnul a kokoti se vysypali, tak jenom pokrcil rameny a pravil „Praha bude tady…“

            0 0
            • kyl  

              :-D

              0 0
            • Martin  

              frustrace z čeho?

              0 0
              • honzarb  

                ze je z Ostravy?

                0 0
                • Martin  

                  nechtěl jsem rozdmýchat česko-moravské nacionální vášně, tak se raději ptám a nedomýšlím, možná je příčina postižení jinde

                  0 0
                  • Martin  

                    Von študoval vědu, nemůže za to…

                    0 0
            • Petr L2  

              Osobně bych řekl, že se tenkrát ten pytel roztrhnul někde o kus dál…

              0 0
    • JK Mini  

      Chlápkovi upravit fasádu,aby se mohl už místo zubení jen dásnit.Nemám taky rád elektro,ale u dámy,nebo staršího chlápka to beru.Naser… mě jen když do kopce mě předjede chlap (40 let cca) na e-fullu,oblečenej jako by to bral vážně,sjede kopec a dá si ho ještě jednou okolo mě.To bych mu vytrhnul baterku a ukaž jak umíš.Nebo minulej tejden mě objíždí e-kolo,z tabletu na řídítkách mu hraje muzika,svítí navigace a chlápek místo na cestu čumí na obrazovku a ptá se syna na stejnym vehiklu,jestli pojedou po červený.

      0 0
      • l.bily  

        proc by ti mal neco dokazovat jak umi? to nechapem proc nekoho trapi ze ho nekdo predbehne . Co by ta naopak potesilo keby ti povidal ebiker? jak si dobry ze ta na tem ebiku nemohel skoro ani dohnat? ptam sa lebo obcas tiez jazdim ebike s dceru ktoru taham do kopca a tiez sme predbiehali borcu do kopca..Jazdim tam aj na obyc kole, a ked sem ich predbihal tak sem pozdravil a oni tez a zabavali sa na dceri jak sa jej dobre jede na lane, proste normalny ludia. Niesom iba ebiker, ale mam ho popri mojich 3 obyc kolach.

        0 0
        • matbiker  

          No já nevím, já jsem dceru tahal za normálním kolem.....

          0 0
          • l.bily  

            na rovine ano, ale do kopcu to prosteuz nedam, uz nejezdim to co kedysi a vykonost padla

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ebike pro kazdeho losera!

              0 0
            • Libores  

              mě by zajímalo co bys dělal, kdyby ekola neexistovaly. Seděl bys doma u telky, nebo se s tím nějak popral?

              0 0
              • l.bily  

                je mozne aj to, ale hlavne by sem sa asi viac vyhybal kopcom, lebo po jemne zvlnenem terene jazdim aj tak na obyc kole, tam mi ekolo nedava zatial smysel.

                0 0
            • obda  

              Tak tam prostě nepojedeš a budete s dcerou dělat něco jiného. Spektrum aktivit, které se dají dělat s dětma je široké, nemusí to být nutně kolo v kopcích, ne?

              0 0
    • Singlespeed  

      Hlavně ne žádné násilí. Chlápek může boxovat ligu nebo mít mistrovský pás v karate a budeš v prdeli :-). Moje partnerka má taky přes 40, ale není líná, nepotřebuje motor, občas si zkusí i nějaký závod, třeba Obr Drásal a v kopci jsem na ni hodný a nahoře počkám, tudíž elektrokolo nepotřebuje :-).

      0 0
      • orm  

        Hlavne to jsou silacke reci, ktere v praxi malokdy dojdou naplneni. Staci si uvedomit, ze ten clovek muze vydelavat balik penez mesicne a kdyz se hodi na neschopenku po tom utoku, tak se pan mstitel nedoplati a jeste treba pujde sedet. Tim udela manzelce dobrou sluzbu.

        0 0
        • -b-n-x-  

          No a manželka se v době vazby seznámí s panem v balíku :-)

          0 0
    • adam1  

      Mi to připadá jako “provokace” pro flame :))))

      Kdoví jak to vlastně bylo?:)

      0 0
      • orm  

        Jo jo, pani se treba motala po stezce z leva do prava a nejela pri kraji, tak nadavka na ekolo byl jen prostredek jak si ulevit, ne cil.

        0 0
    • exxonvaldez  

      OO

      U

      0 0
    • Val  

      Je jisty, ze mluvil na tvou zenu? Zensky jsou kolikrat prehnane vztahovacny, treba jen komentoval svoje kolo.

      0 0
    • mr.ricardo  

      To není o věku, je to prostě v hlavě. Moje žena je o dost starší než já, letos dostala novou silnici a už lítáme spolu. V kopcích zvolním nebo nahoře počkám a jedeme dál. Když jsme vybírali nový kolo, tak přemýšlet o elektrokole ji ani nenapadlo.

      Ale na druhou stranu, tohle napadání je zbytečný, ať si každý jezdí, na čem chce …

      0 0
    •  

      Možná,že mu ta tvoje „milovaná žena“ vjela do cesty a ani ti to neřekla.

      0 0
      • Wojtkingson  

        Toho stejně k tomuhle nedává právo…

        0 0
        • RomanH  

          Rekni, ze z Tebe obcas v nejake nenadale situaci (treba v aute) neco podobneho automaticky nevyjede…

          0 0
    • snas89  

      To jak reagoval na tvoji manzelku v prvni rade svedci o nem a ne o ni.

      To jak si tohle vlakno zalozil zase vypovida v prvni rade o tobe a ne o nem.

      • za me: nevim jestli ma cenu a smysl se dal zabyvat nejakym chudakem, ktery se jednoho dne sam spali, jestli bude na zensky okolo pokrikovat lina kurvo.

      Navic ty to tady resis a on uz davno nevi ze neco takovyho udelal a nijak ho to nezatezuje.

      0 0
    • Grifter  

      Tohle uz Zdendys vazne prehani

      0 0
    • Breakpain  

      Normálně bych si počkal ;)…

      0 0
    • l.bily  

      Moja manzelka treba co sa tyka kola je lina, a co? to aby sme sa jeli projet s deckama musi chodit na zavody? ne, ona ma moje elektrokolo pri vyske 160 cm ma muj xxl ram a je nam to uplne jedno, hlavne je ze snama ide a nefrfle a uziva si to, inak by nesla a nadavala ze je uhonena, tak sa kocha a je spokojna a o to nam ide, nech si kazdy mysli co chce

      0 0
    • Dave13  

      Řekl bych Zdendyš nebo některá z jeho oveček a když si přečteš jejich komentáře ne jenom na ekolo ale hlavně na lidi co si je koupí, tak se divím, že ji nechal odjet živou......

      0 0
      • Martin  

        Rozkaz zněl jasně…

        0 0
      • blue.sun  

        A pak se elektromotorkáři diví, že je lidi nemají rádi. Vždyť si to svým chováním děláte sami!

        0 0
        • Dave13  

          Nikdy jsem elektrokolo nevlastnil ani vlastnit nebudu, nechal ses trochu strhnout zdendyšem v čele svaté čtveřice, to že někdo nesdílí stejný názor jako oni vlastník elektrokola= mental a holota, kterou nezdraví a nikdy by jim nepomohl, ještě neznamená, že vlastní elektrokolo

          0 0
          • hvala  

            He he, to se mi libi s tou „svatou ctverici“, jak tady par uzivatelu pouziva :) Prijde mi, ze odpurcu ebajku tady bude rozhodne vice nez 4. :)

            0 0
            • Dave13  

              To že je někdo odpůrce je úplně v pořádku, každý může mít na danou věc názor. Jen mluvím o tom jak tady někteří chtějí pověsit na strom každého co si elektrokolo koupí.

              0 0
          • blue.sun  

            Svým názorem ses k nim zařadil, ať vlastníš nebo ne. Nezájem.

            0 0
            • Dave13  

              Názorem, že jen proto, že nekdo vlastní elektrokolo nemusí být automaticky dement? Tak za tenhle názor se kdykoli postavím a je mi jedno kam se tím řadím

              0 0
              • blue.sun  

                Ne, prostě jen tou hloupou kategorizací lidí. Vlastně nejsi o nic lepší, než tebou opovrhovaný Zdendyš.

                0 0
          •  

            A jsi si jistý že ho nebudeš vlastnit?

            Je to stejná kravina jako kdybys napsal že nikdy nebudeš chodit o hůlce.

            0 0
            • Dave13  

              Kde a za kolik se prodává chůze s hůlkou?

              0 0
              •  

                Jsi prostě dement.

                0 0
                • Dave13  

                  Protože jsem tolerantnější než někteří tady k lidem co chtějí dělat něco jiného než já? Protože jsem napsal, že elektrokolo si nikdy nekoupím jako většina zmiňovaných odpůrců tady? Protože si myslím že o nákupu elektrokola si rozhodnu já na rozdíl od toho jestli jednou skončím s hůlkou? Je vidět, že děti mají dnes prázdniny a zasedli k bf…

                  0 0
                  •  

                    Ano to jestli si koupíš elektrokolo rozhodneš ty ale to jestli budeš moci někdy jezdit pouze na elektrokole,o tom taky nerozhoduješ.

                    Ta hůlka také není povinná ale může se stát že časem budeš moct chodit pouze s hůlkou a samozřejmě že je jen na tobě jestli si ji koupíš nebo ne.

                    Jinak mne baví zdejší odpor k ekolům.

                    Představte si dva lidi:

                    jeden bude v běžném životě jezdit všude autem myslím hlavně ty nesmyslné krátké trasy po městě a blízkém okolí a jako hobby bude mít klasické kolo , ekola bude samozřejmě nesnášel.

                    Druhý bude mít ekolo bude to třeba normální zdravý člověk bez sportovních ambicí,ten bude v normálním životě používat ekolo (cesty do práce ,nákupy a podobně ) o víkendu si na tom ekole zajede třeba na výlet.

                    Otázka zní:

                    1:může mu ten sportující motorista něco vyčítat?

                    2:kdo se chová rozumněji k životnímu prostředí a přeplněným silnicím?

                    0 0
                    • mikub  

                      Transformuj si tuhle otázku na vozík za kolo. Rád bych slyšel odpověď právě od tebe, jako nejmilitantnějšího odpůrce dětských vozíků.

                      0 0
                    • Martin  

                      takto postavená otázka je jako argument nonsens, zde se porovnávají kola a mopedy

                      0 0
                      •  

                        Můžeš prosím odpovědět ? chápu že je to těžké

                        0 0
                        • Bubaaak  

                          Autař, protože bude vlastnit dodávku a bude zavážet obchod na jeden zátah, zatímco ekolista se bude muset 500× otočit, tudíž projezdí daleko víc za elektřinu a spotřební materiál, než autař :D

                          0 0
                        • blue.sun  

                          Na nesmysl se odpovědět nedá. A ty záměrně vytváříš nesmysly, abys měl něco jako „argumenty“ proti nám.

                          0 0
                          •  

                            Takže potrefený viď.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              To zjevně jsi, je to vidět.

                              Jinak netuším, k čemu to vztahuješ, takže asi jen k sobě.

                              0 0
                            • Bubaaak  

                              Ještě ne, ještě tak dva budvary a budu picnutý, teď ještě klid :D

                              Ale neboj, bydlím ve městě a pracuji v práci, kam je absolutně nevýhodný jezdit autem, protože i na klasickým kole, nebo MHD mám výrazně lepší dojezdový časy, než v autě :)

                              Ale neboj znám minimálně 3 rodiny, u kterých je ekologičtější jezdit autem, než aby jezdili na ekole, a ta sračka vejš není daleko od pravdy

                              0 0
                            • Martin  

                              gratuluji, sebepoznání je prospěšné stran duševní hygieny

                              0 0
                        • Martin  

                          ano, je to těžké, ba nemožné

                          tak jako debata s domovnicí

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Zla baba?

                            0 0
                            • Martin  

                              zlá, baba, baba

                              zlá, baba, baba zlá

                              takhle se se mnou domovnice pře,

                              obličejem připomíná vepře,

                              kvůli mně si bába kazí zdraví,

                              očividně ji to ale baví

                              0 0
                          •  

                            Jasně protože většina by odpověděla ve prospěch ekolisty to jsem si jistý ale tím by si vlastně silně protiřečili.

                            0 0
                      • Bubaaak  

                        Tak pro Trepího, kdo bude ekologičtější:

                        1. Člověk, který bude denně dojíždět do práce na klasickém kole, každých 3000km bude měnit řetěz, bude jezdit na běžných pláštích…
                        2. Člověk který bude jezdit na E-kole, každý den ho bude dobíjet, měnit řetěz co 1500km, co 3 roky měnit baterku, bude jezdit na vyztužených pláštích…

                        Sis naběhl prde, e-kolo je od slovo E-kolog, to je logický :D

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          A on to bude chudak spis E-nviromentalista anebo Enviroterorista :)

                          0 0