• basso

    Chci si koupit ZAPLETENÁ KOLA CAMPAGNOLO BORA ONE 50 AC3 DARK PLÁŠŤOVÁ jsem na vážkách jestli vzít 35mm nebo 50mm.Cena je stejná.Jde mě třeba o boční vítr při 50mm Dík za radu

    0 0
    • novas752  

      Tak asi čim vyšší tim horší, ne? Jezdíš li často na holých prostranstvích, bral bych spíš nižší.

      0 0
    • nooski  

      Boční vítr bude více cítit u těch vyšších. 50 budou na většině kol vypadat lépe, budou o něco tužší a lépe pojedou po rovině. 35 budou lehčí, snadněji ovladatelné, budou se snadněji roztáčet a teoreticky o chlup pohodlnější. Vybíral bych očima. Galdy mám 50 pláště bych bral 35. Každopádně jedna z nejlepších kol na trhu. Skvělá volba to bude tak jak tak.

      0 0
      • basso  

        To zní logicky,ale když se koukneš na Tur tak mě to přijde,že tam mají snad všichni minimálně 50mm.Paradoks je ,že otevřenýho terénu mají víc než dost

        0 0
        • Martin  

          „paradoks“ jsi leda tak ty, ale k tématu

          na rovinaté přejezdy se používají 50 mm, jsou aerodynamičtější, lépe udržují rychlost (víc už jen časovky, triatlon)

          na kopce se používají nízké, 20, 24 mm kola, jsou živější, lépe akcelerují a jsou lehčí, což je v kopcích výhoda, naopak aerodynamika zde nemá vliv

          kola 35 mm se jeví jako optimální univerzální varianta pro tebe jakožto hobíka

          0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Podle mě nejzásadnějším rozhodovacím podnětem by mělo být jestli jezdíš spíš dlouhé roviny nebo si vychutnáváš kopce. Počasí neporučíš. Zrovna tak můžeš dumat jestli by nebylo lepší vzít MTB, aby když bude foukat 30kmh vítr, tak abys mohl jet do lesa a nenechat se větrem rušit.

      0 0
      • basso  

        Jsem z Úpice do Krkonoš to mám cca 20 km kopce jsou moje hobby

        0 0
        • novas752  

          Tak to spíš taky nižší. :) Jsou lehčí, líp se rozjížděj. I vrchaři (a nenej oni) používaj v horských etapách neareo silničky s nižšíma kolama.

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Tak si to vem tak, že vyšší ráfky budou do kopce zbytečně těžší a dolů z kopce ti v ničem nepomůžou, tím pádem bych to viděl na ty nižší.

          0 0
          • jecnak  

            Dolu z kopce se totiz na silnicce vetsinou jede hrozne pomalu :-D

            0 0
            • lunochod  

              V okolí Prahy je to nutnost kvůli díratosti většiny cest :-)

              0 0
              • jecnak  

                Jak kde. Vychod je bida, jinde to jde. Ale i na vychode se stav zlepsuje. Sous me stve mnozstvi sterku a hliny i na novych kobercich.

                0 0
          • Smazaný účet  

            S tím „zbytečně těžší“ bych to tak nehrotil, třeba viz. https://www.youtube.com/watch?… Záleží jestli ty kopce jezdí stabilně v sedle, nebo mu jde o pocit akcelerace.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Neříkám, že ho budou nějak šíleně brzdit a ničit mu pocit z jízdy, jen že jejich hlavní kvality jednoduše nebude využívat – tudíž budou zbytečně těžké. GCN video jsem už viděl a je třeba brát v potaz, že tam Simon táhne celý kopec přes 300W a taky se nejedná o nějak významně strmý kopec, tuším že tam zmiňoval nějakých 6%, což je na silnici dost pohodičkový výšlap.

              0 0
              • jecnak  

                Kolik jsi takovych kol jezdil?

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Pointa dotazu? Pokud se hodláš vytasit s něčím jako „pokud nemáš naježděno aspoň 40000 hodin na padesáti různých vzorcích“, trochu se zamysli nad tím, jak stupidní tato logika je.

                  Jsou vysoké ráfky těžší? Ano jsou.

                  Poskytují vyšší ráfky ve výšlapech nějaký benefit? Ne, neposkytují.

                  Co teda řešíš?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Neposkytuji ani nejaky zavaznejsi nedostatek ve stoupani. Ve sjezdu se vyssiho profilu da dost vyuzit stejne jako na rovine. Navic moderni vysoka kola s U profilem jsou ve vetru velmi stabilni.

                    Mirim k tomu, ze nez poslouchat tve zasvecene nactene nazory z magazinu a starych clanku bez vlastni realne zkusenosti, lepsi se je zamyslet sam.

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      A jakým způsobem odlišíš reálnou zkušenost od subjektivního doj­mu?

                      Pořád narážíš na to samé: Vyšší ráfky jsou těžší a ve výšlapech neposkytují žádný benefit, pokud teda i do kopců nejezdíš závodní rychlostí, při které aerodynamika bude hrát větší roli. To není názor, to není odněkud načtená informace, to je jednoduše fakt, který se nezmění ani kdybych celý život jezdil jenom na tříkolce s pěnovými pneu. A ve sjezdu to třeba mě osobně je naprosto šumák, protože gravitace. O stabilitě ve větru jsem něřekl ani slovo, snad jen že počasí nemá cenu moc řešit.

                      A abys teda nemusel číst mé zasvěcené načtené názory z magazínu (leč teda poslední časopis co jsem si kupoval byl Kačer Donald když mi bylo 9 roků), tak si sám dohledej, jaká je reálná (tj. naměřená, nikoli pocitová) výhoda hlubokých ráfku na rovince.

                      0 0
                      • kubad  

                        učíš Orla lítat, trochu sebereflexe a zjisti si koho se snažíš školit !!!

                        0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Takže teď už nestačí mít naježděno 40000 hodin na 50 různých vzorcích, teď se ještě musím jmenovat Orel.

                          Je mi jedno s kým diskutuji, pokud mi někdo bude vyvracet, že hlubší ráfky jsou těžší a v kopcích nepřinesou žádnou výhodu, odmítnu jeho tvrzení přijmout i kdyby to byl David Lappartient.

                          Jo ještě ty tři vykřičníky, abych měl úplně stejně silný argument !! !

                          0 0
                          • kubad  

                            Co hulis? Chci taky

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Promiň, ale nejsi natvrdlý? :D To že tobě je to z kopce šumák, je tvoje subjektivní záležitost, neznamená to, že někomu to jedno není. Jinak pořád se oháníš těžšími koly, rozdíl mezi sadou Bora 35 a sadou Bora 50 je 75g – jsi si skutečně jistý, že těch 75g ucítíš? Troufnu si říct, že nikoliv.

                            0 0
                            • bezdratova.sprcha  

                              Vždy je jednodušší útočit na člověka než na argument.

                              Vyšší ráfky jsou těžší a v kopcích mimo závodní rychlosti neposkytnou žádnou výhodu. Toto je to jediné, co jsem prezentoval jako fakt a pořád tady jenom pár klacků bruslí kolem toho a snaží se mi oponovat vším možným, aniž by přímo vyvrátili mé tvrzení, takže jsme tam kde jsme byli na začátku – co se vlastně řeší? Přijde mi, že se akorát někdo snaží za každou cenu nesouhlasit, i když neříkám nic, co by se dalo popřít. Celá ta diskuze pak má úplně nulovou hodnotu pro celkové téma.

                              Že je mi to z kopce šumák je můj osobní postoj, a celkem jasně to dávám najevo tím, že ve větě píšu „mě osobně“, nechápu proč cítíš potřebu to ještě připomínat. Když si dohledáš reálná měřená data, zjistíš, že pro běžné ježdění ty rozdíly fakt nejsou až tak velké, rozhodně ne dost na to, abych je já osobně považoval za pádnou výhodu z kopce. Navíc některé pláště jsou schopny výhodu hlubších ráfků zcela vymazat. I tak, nebudu nikoho přesvědčovat, ať si vezme nízké ráfky, pokud chce jenom přelétávat dlouhé rovinky nebo jezdit TT.

                              A o rozdílu váhy – někteří kvůli 50g koupí o několik tisíc dražší komponent. Dovedu si tedy představit, že pro někoho bude těch pár gramů zdarma velmi lákavých.

                              0 0
                              • BB  

                                nech to být, tady tě ta štábní garda utluče i kdys tvrdil, že jedna a jedna jsou dvě.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ale kecy v kleci, nikdo nikoho netluče, a myslím, že zrovna Ječňák diskutuje solidně a dle toho, co jezdí, jak jezdí, tak trochu ví, o čem píše.

                                  0 0
                              • jecnak  

                                To jsem rad, ze zrovna me budes poucovat o realnych datech, pripadne o jejich interpretaci. Zkus se pro zajimavost podivat treba sem https://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html

                                Pak se muzeme dohadovat o celkovem modelu kolo + jezdec.

                                0 0
                              • jonti  

                                Když nezávodíš ani nechceš jet rychle, tak můžeš vybírat podle designu a vkusu. Potom ti nezáleží, jestli kola váží o 50g víc, mají ve 40km/h o 5W míň nebo je trochu víc rozhodí nárazy větru, protože taky vážíš nejspíš minimálně 80kg.

                                0 0
                              • mr.ricardo  

                                Tyhle nacteny teoretici jsou peklo :))

                                0 0
                              • garp  

                                Pane Vy jste,hloupý. To se hned tak nevidi.Kdyby jste to někdy zkusil,tak byste pochopil.

                                0 0
                          • Atilla  

                            Ty jsi prostě jen teoretik. Budeš se klidně hádat se sjezdařem o technice a se silničáři o ráfku i když tvoje reálné zkušenosti jsou 0000000000000.

                            0 0
    • Coural  

      Kup si ty které se ti víc líbí. S větrem se naučíš počítat a udržet kolo v přímém směru není žádný problém. A se ztrátou 0,005W díky vyšší hmotnosti se taky vyrovnáš.

      0 0
    • Doyle  

      Já jezdím spíš kopce a jsem s 35mm max. spokojený. Viz. moje kolo v profilu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mám 50. Dnes bych si vzadu nechal 50 a do předu dal 35.

      0 0
      • jonti  

        mam to stejne, ale na vetsine kol to nevypada dobre. Proto beru ted jen 35 vsude.

        0 0
    • jIrI___  

      Má smysl řešit výšku ráfků na gravelu? Mám na výběr ráfky vysoké 24 mm nebo 40 mm. Ráfky vysoké 24 mm jsou kombinovány s 28 dráty, 40 mm ráfky jsou kombinované s 24 dráty. Kterou variantu byste vybrali, resp. mají vyšší ráfky nějaký přínos? Použití 60% silnice, 40% polňačky, hmotnost 85–95 kg :)

      0 0
      • JMT  

        Teoreticky by větší měly víc drncat a víc vydržet (Prakticky nepoznáš). Aero efekt asi na gravelu nepoznáš a foukání z boku i U profilu taky ne..tak bych vzal podle vzhledu :-)

        0 0
      • JFtryall  

        Smysl to ma, ale je to podle profilu a podle toho jaky jedes bomby. Vyssi profily maji cenu az fakt spis na 35+, jinak je to spis na skodu, resp zbytecne na gravelu. U plastovych je navic vetsi narust hmotnosti a obecne u vyssiho profilu vetsi nachylnost na poskozeni. Kameny to muzou dost poskodit z boku. Kdyz jen jedny kola na gravel na univerzalni pouziti, tak bych daval spis nizke. Pokud to je hlavne na rovinu, minimum terenu a vyssi rychlost, tak tam je logicka volba brat spis vyssi.

        0 0
        • jIrI___  

          Díky za rozbor. 35+ nejezdím ani z kopce, navíc se mi vyšší ráfky nelíbí, je rozhodnuto :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.