Vypínání elektropohonu pod zátěží

8 nepřečtených
  • hubis

    Dobrý den,

    mám přes dva roky Elektrokolo Sava e27 Carbon 2.1, zakoupeno na Alze. Kolo má motor 250W v zadním náboji, myslím Bafang, baterie 36V 10 AH. Celkový nájezd asi 1200 km. Delší dobu se na kole projevuje závada, se kterou prosím poradit: Při jízdě pod zátěží do prudkého kopce motor vypne. Baterie neukazuje pokles. Motor, vodiče, baterie, ani uložení baterie se nepřehřívá. Žádné chybové kódy se na displayi nezobrazují. Když úpně vypnu elektropohon, ponechám asi minutu, pak znovu zapnu, tak kolo zase chvíli normálně jede. Pokud je ale pod zátěží, např. v pokračujícím větším stoupání, tak znovu vypne. Zkoušel jsem jet po projevení závady do kopce na nižší, než-li plný výkon, s nejnižší možnou asistencí, ale po chvíli se motor znovu vypnul. Pokud se jede po rovině, nebo mírný kopec, tak jede bez chyby.

    Hledal jsem závady, nic jsem nenašel. Čidlo šlapání na klikové hřídeli je čisté, konektory ropojený, prostříknuty Kontoxem. Odvezl jsme na servis do https://www.elektrokolaostrava.cz, kde mi řekli, že baterie má nízkou kapacitu, jen 4AH. Zakoupil jsem v Alze novou baterii a situace se nikterak nezlepšila.

    Hledal jsem, kde má kolo řídící jednotku, za účelem zjištění zda se nepřehřívá. Ale nic jsem nenašel. pokud tedy není integrovaná přímo v držáku paterie, ze kterého vedou vodiče přímo k ovládacímu displayi (typ KD 58C) a motoru.

    Prosím napadá Vás, co by mohlo být příčinou popsaného chování? Nemůže se nakonec jen jednat o nějakou ochranu před nadměrným zatížením? Nebo je někde skryta řídící jednotka, která se přehříva?

    Předem děkuji za všechny rady a tipy.

    Hubert

    0 2
    • Jáchym 1  

      Bych to viděl na přehřívání motoru.Nábojový jsou k tomu náchylný.

      2 0
    • MTBIKER doporučuje

    • XNeo  

      Jeví se to jako zásah tepelné pojistky v motoru. Buď se motor fakt moc hřeje nebo je vadná.

      0 0
    • mech1  

      Pravděpodobně to způsobuje přehřátí řídící jednotky, u nábojových motorů se to stává tak jak tobě, při velké zátěži. Je tam repelná pojistka, která zabraňuje spálení ŘJ.

      0 0
    • ps40  

      Ahoj Huberte,

      mám stejný problém s vypínáním u Bafangu. A tak by mne zajímalo, jestli a jak se ti podařilo závadu odstranit. Předem ti děkuji za odpověď. Pavel

      0 0
    • kejda  

      Elektrikář a kontrola tepelné pojistky. Buď vyměnit za jinou anebo přidat vlastní snahu a pomoci motoru…

      0 0
    • Zahy  

      Dobrý den, mám podobný problém, jen že kolo se vypne úplně – nereaguje baterie na stisk kontrolního tlačítka (on/off/stav baterie/atd.), všechno naprosto mrtvé. Na sněhu se mi to stavo poprvé v zátěži a nyní podruhé na kopci dost prudkém , asi 1km dlouhém, převod nejlehčí, přípomoc stupěň 3. Na posledních 200m kolo umřelo, zbytek jsem došel, pak dále jel a průběžně zkoušel baterii, asi po 10min baterie naskočila a zbytek cesty jsem dojel. Baterie 70%. Je i nějaká pojistka v baterii? V motoru by vypnutá pojistka asi nevyřadila baterii a display.

      Děkuji za rady.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.