Vymletý závit v hliníkovém rámu

47 nepřečtených
  • osobne

    Dá se nějak opravit vymletý závit pro středové složení v hliníkovém rámu? Bylo tam středové složení Prowheel BC1,37×24T MTB, stalo se to jen u pravé misky. Závit je ale o dost víc vymletý v rámu než na misce. Napadá mě koupit pravou misku s delším závitem, existuje něco takového? Ta dosavadní má délku závitu 17 mm.

    0 0
    • cibi  

      bohužel, konečná.

      Jedině přeříznout na „italský“ závit.

      0 0
    • Tomcat  

      Ne rám skončil svou životnost. Veškerý snažení nebude nikdy jako nový rám, zato za materiál a praví se mu bude blížit. Ten rám když tenhle střed taky nebyl žádná hitparáda.

      0 0
    • kamaro  

      Měl jsem stejný problém, pravou misku jsem vlepil epoxidem na kov a už rok to drží. Mám to do doby, než budu mít nový rám.

      0 0
    • mr.garisson  

      Vymletý závit se řeší buď vložkováním, což v případě pokud nevlastníš příslušné vybavení, není finančně rentabilní u hliníkového rámu. Jediná ekonomická varianta je vlepení misek do rámu. Existují takové custom, kde si můžeš měnit ložiska bez demontáže misek z rámu a bez jejich destrukce. Pokud jsou ta stávající ložiska zánovní a hodláš kupovat nový rám, tak vlepením nic neztratíš. Záleží, co je to za rám, jestli karbon, šel bych do nějakého typu opravy – vlepení nebo frézování na jiný rozměr. Z BSA to jde přeřezat 100% na ITA nebo možná nějak upravit na BB90, ale to jsem nikdy nezkoušel.

      0 0
    • cibi  

      jo ještě existuje něco takovéto (ale pozor, není to toto)

      https://www.kolokram.cz/…road-p88172/

      ale jen ocelové, stěna tak 1mm od závitu. Stávající střed se musí vzít výstružníkem o ty cca 3–4mm na prumeru a ta vložka se do nej nalisuje a pojistí příčným šroubem. (zespodu)

      jakékoli lepení atd… no je to tvoje huba a koule.

      0 0
      • cibi  

        jo ta vložka (ocelová) je toto

        https://www.dajsport.cz/…-opravy-ramu

        jak jsem psal- lepení atd… je o Tvém rozhodnutí

        (pro jistotu polopatě- opravdu tam není jistý výsledek a bezpečnost)

        0 0
        • kamaro  

          To tam nedá… Z té hliníkové mufny mu nezbude skoro nic. Navíc né každý bude mít výstružník na 39mm. Problematické bude i vystružení v ose, není snadné celý rám upnout. A vystružovat to ručně o ten potřebný průměr nepůjde z důvodu velkého úběru a přesnosti – ručně to neudrží souosé.

          Vyzkoušel jsem si vystružování na 46mm PF a to jsem to potřeboval doladit jen o desetinku na originálním PF středu, který se při svařování rámu trochu zdeformoval. Výstružník byl upnutý ve velkém soustruhu, rám jsme drželi ručně opřený o ukotvené přípravky a vřetenem soustruhu jsme otáčeli ručně. Takto se nám to povedlo, ale tady se upravovala desetinka, ne 2mm.

          Navíc i když to tam dá, tak to bude zdroj vrzání.

          Pořádně očistit a odmastit a vlepit to tam lepidlem na kov. Je to už nedemontovatelné. Moje Shimano středové složení šlo z toho rámu skoro vytáhnout ručně „přes závit“ a po zalepení to drží. Pokud mu to alespoň trochu na tom závitu drží, tak to bude v pohodě. Zalepit, namontovat a stáhnout kliky, aby si to sedlo souose.

          I kdyby to povolilo, tak se bude opět jen trochu hýbat středové složení, tak jak mu to dělá teď. Hubu si kvůli tomu nerozbije.

          0 0
          • mr.garisson  

            Souhlas. To stružení se cenově nevyplatí. Jestli to chce dál používat a zároveň mít šanci někdy vyměnit ložiska bez zničení misek, tak vlepením např. ložisek Praxis to prodlouží životnost rámu o pár let. Pokud teda dřív někde nerupne. :)

            0 0
    • osobne  

      Asi to zkusím přilepit tímhle tekutým kovem: https://www.mojedilna.cz/…v-petec-25ml

      0 0
      • scalar  

        Zkusil bych kombinaci – projet středový závit závitníkem + nové misky (NECO, Shimano BB52) + lepidlo.

        0 0
    • Jakobo  

      Predelal bych na 4hran a vyresene. Pro zacatek vlepit epoxydem BB-UN 55, ktery se da stale jeste sehnat a ten pravdepodobne prezije ram. Uz jsem takhle opravil stred znamemu. Pripadne dat 4hran, co se stahuje proti sobe.

      0 0
      • Tomcat  

        No podle jeho profilu jezdí nebo jezdil na horském kole a né na přibližovadle pro bábu s nůší do města. ;-)

        0 0
        • Jakobo  

          4hran funguje bezvadne, pokud je spravne nainstalovany tak tuhost od dute osy nepoznam a jestli podle mody musi mit kliky na dutou osa, tomu uz nerozumim.

          0 0
    • michomin  

      Už se to ve vlákně psalo: nechat proříznout v servisu závit, použít misky s výměnným ložiskem a zalepit.

      Třeba tohle, jestli je to ekvivalent:

      https://www.kupkolo.cz/…zeni_z90374/

      0 0
      • Jakobo  

        Nebo koupit toto, nejake slusne kliky na 4 hran a vic do toho neinvestovat https://www.global-sport.cz/…-zapouzdrena

        0 0
        • osobne  

          Díky za tip. K tomuto je třeba zakoupit ještě nějaký speciální klíč? Nebo čím se to tam našroubuje a utáhne?

          0 0
        • kamaro  

          Toto nemá smysl. Sám si to nenamontuje – ta osa nemá závity a bude potřeba stávající závity vystružit. Navíc nepíšou jakým průměrem a nebude jednoduché sehnat někoho kdo to zvládne navíc bude muset vyměnit kliky za čtyřhran.

          Jak je uvedeno výše, vlepit misky s výměnnými ložisky, popř. i ty co tam máš nyní. Jakákoliv jiná oprava převyšuje cenu rámu.

          0 0
        • mr.garisson  

          Já nechápu, proč radíš takové nesmysly. To jako bude kupovat nové kliky, osu a vše s nejistým výsledkem???

          0 0
    • bathed  

      Na ramu co mas v profilu se zadne velke brikule nevyplati delat. Mas dle meho dve moznosti: bud sberne suroviny a nebo mu poskytnout bypass… Jak uz nekdo psal- prodlouzit zivotnost o par let. Ale potom uz to bude konecna.

      Nove slozeni, vykartacovat zavit na predmetne misce aby ses idealne alespon nekde dostal pod elox. Kartackem na rucni brusce dokonale vycistit vnitrni zavi, perfektne odmastit. Dvoudlozkove specialni lepidlo na hlinik, treba Monolit. Je drahe jak cert, tak spis zkusit nekde nejakou dilnu ve vetsi reklamce, tam se to pouziva (idealne svetelna reklama). Dokonale napatlat tenkou vrstvu na matici zasroubovat co pujde a idealne stahnout svorkou aby byla maximalne pritazena… Kdyz to obcas rozeberes (tj. Vyhodis kliky) a das tomu lozisku peci minimalne v tom, ze ho vycistis a na povrchu maznes a kdyz to nebudes umyvat wapkou, na tri sezony to musi vydrzet!

      0 0
      • kubad  

        jj

        jen zapomněls na protažení závitu v rámu před tím lepením

        0 0
    • Smazaný účet  

      Řešil jsem to u kola s hliníkovým rámem ze supermarketu, misky byly zarostlý do rámu a při povolování to šlo ven i s BSA závitem. V servisu mi to prořízli za dva lahváče na italský závit a kolo normálně dál funguje. Holowtech II Shimano misky se myslím dají sehnat s italským závitem, nebo použít kliky a osu se čtyřhranem. U té varianty čtyřhranu existují i opravné osy bez závitu, ale nemám s tím žádnou zkušenost.

      0 0
      • Vilém  

        Vyfot to Jakobovi.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak snad někdy viděl závit v mufně, ne? :-) I po těch letech si pamatuju, jak to bylo zarostlý a přitom to tehdy nebylo vůbec starý kolo, podle mě byl původní závit špatně proříznut při prvotní montáži a asi se nepočítalo s tím osu někdy měnit. Běžně používám páku asi 25cm, někdy to nastavím trubkou, ale v tomto případě jsem si ani neškrt, nakonec jsem musel dát stahovák do svěráku a rám použít jako páku, docela prasečina, ale jinak to nešlo. Sváry to přežily bez úhony, kolo dodnes normálně funguje.

          0 0
        • Jakobo  

          Ja zadnou fotku ani jiny dukaz nepotrebuju. Kdyz jsem musel v roce 2019 resit stejny problem u kola znameho, tak jsem stred do ramu vlepil epoxydem, viz foto o neco vys. Na kole se uz zase 2 roky jezdi denne a celorocne do prace a stred (4hran BB-UN51) je stale puvodni. Predpokladam, ze minimalne dalsi 2 roky jeste bude slouzit, o tom u srackovych misek Prowheel silne pochybuju. A bude-li treba mufnu ohreju horakem a vlepim stred novy nebo pouziju ten, ktery se sesroubuje proti sobe. Zadne frezovani ani jine srani netreba. Chapu ale, ze je tady spousta brouku pytliku (tim ted nemyslim tebe), kteri toto vsechno maji perfektne nastudovane na teoreticke urovni a pak dalsi, kteri maji tezke trauma z dob, kdy museli jezdit na kole se 4hranem a dodnes se kvuli tomu v noci pocuravaji.

          0 0
          • Vilém  

            To bylo jen k tvemu tvrzeni o mistni legende.

            0 0
            • Jakobo  

              No vsak to je legenda, stejne jako par dalsich. Neznaly prihlizejici pak nabude pocitu, ze je to jednodussi nez zajit do samosky pro rohliky. Ja neznam moc servisu (presneji nevim o zadnem v mem okoli), kde by dnes umeli opravit BSA prekopanim na ITA. Samozrejme tak, aby vse fungovalo.

              0 0
              • Vilém  

                Hned prvni servis, ktery znam je toho schopen a zavitnik ma. Dalsi vec je sehnat Ita misky.

                Samozrejme zalepeni je snazsi atd, ale tve prohlaseni, alespon me, vyznelo tak, ze to proste nejde a je to nejaka mistni urban legend.

                Kdysi jsem mel opraveny i stred na ocelaku, kde toho matrose fakt moc neni a taky to slo provest. Nechal jsem si na horizontce odstranit puvodni zavit, vytocil se krouzek, ktery se zapaje do stredu mosazi, vyrizl se zavit a vse fungovalo dal.

                0 0
    • Vicktorioo  

      Zelený loctite? Pokud ten závit umožňuje jakštakš nasazení. Ale už tu stranu nikdy nepovolíš bez plamenu. Je to myslím Loctite 638

      0 0
    • černápole  

      nešlo by vyfotit ten závit v rámu, ať víme?-)

      0 0
      • osobne  

        Už nejde, ale vůbec se miska závitu nechytala, protáčela se úplně volně při utahování i jen prstama. Mezitím jsem doma našel zbytek Loctite 243 (lepidlo na závity), napatlal na závit pravé misky, od pravé misky jsem vzal jednu podložku 3 mm (byly tam původně 2), a miska se chytla vzdálenější části závitu, který ještě nebyl vymletý, utáhl jsem to klíčem a drží to. Druhou podložku jsem dal k levé misce (tam byla původně jen 1). Seřídil jsem přesmykač a jezdí to, drží to. Je to ale asi jen dočasný úspěch.

        Kdybych měl kratší to středovou plastovou trubku mezi myskami, tak bych to tam mohl namontovat úplně bez podložek a bylo by to asi jistější. Šířku středu mám 68 mm.

        0 0
        • kamaro  

          Tak pokud Ti teď nevadí, že kliky nemáš v ose, ale máš je posunuté o 2,5mm doleva…

          0 0
          • osobne  

            Jak poznám, že kliky nemám v ose? Podle mého laického názoru tam jsou ty podložky kvůli řetězové lince a kvůli tomu, že ta trubka mezi miskami je moc dlouhá na osu širokou 68 mm. Já bych nejraději ty podložky vyhodil.

            0 0
            • kamaro  

              Udělám Ti rozbor Tvého laického názoru. Šířka středové spojky rámu pro BSA složení se dělá buď v šířce 68mm (na silničních kolech a některých MTB) nebo 73mm (na MTB).

              Pokud máš šířku středu na rámu těch 68mm, tak podložka z každé strany o šířce 2,5mm dorovnává ten rozdíl na standardních 73mm.

              Další podložka se dává z pravé strany, protože existují přesmykače, které se montují přes upínání mezi rám a misku středového složení. Pokud máš přesmykač upnutý na sedlové trubce, tak místo toto držáku za středovou osu se tam dává ta druhá podložka na pravou stranu.

              Když se všechny tyto délky včetně šířky středového složení (která je také standardní) sečtou, tak se dostaneš na správnou délku se kterou počítají kliky. Když si změříš šířku středové spojky na rámu a podíváš se jak máš uchycený přesmykač tak poznáš kolik podložek máš z každé strany mít.

              Pokud to tak nemáš, tak může být problém s rozsahem přesmykače a nemusíš mít kliky v ose. Při krátké projížďce kolem baráku to nepoznáš, ale může se stát že po delší projížďce tě může bolet bederní část zad – ono se to může projevit na Tvém těle. Ale taky nemusí, každý jsme jinak křivý… Ale jestli se něco projeví, tak máš alespoň jeden z možných důvodů…

              0 0
              • osobne  

                Díky za vysvětlení. Asi budu tedy muset výhledově koupit jiný rám koukám. Nejraději bych zkusil nějaký carbonový.

                0 0
        • Smazaný účet  

          Tak, snad tělo nepozná, že šlapeš „nakřivo“. Mně by vadilo už jen to, že o tom vím.

          0 0
          • osobne  

            Posledních 14 dnů jsem víc jezdil, průměrně 60 km denně a tělo nic nepoznalo. Občas i při jízdě zkouknu, jak mám boty umístěné na pedálech (platformách) a jsou levá i pravá stejně vzdálené od kliky. Takže mi to nevadí, i když o tom posunutí osy o 2,5 mm doleva vím.

            0 0
        • Vicktorioo  

          To bude držet. Doporučoval jsem jen jiný Loctite, který udrží více bo toto náhadou řešíme ve firmě, ale jinak na to odborník nejsem. Já jsem si ho vzal např. z práce, tu 638, že si vyrobím homemade hřeby na Sidi tretry .

          0 0
        • Jakobo  

          Tos udelal dobre. Pokud se podarilo seridit smyk a prehazuje, tak to tak nech a jezdi. Jen bych s tim ramem nejel na vicedenni vejlet jako prejezd hor na tyden. Pak uz radeji novy ram.

          0 0
    • kyl  

      Zalepil bych to lepidlem na ložiska.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.