Vymletý imbus šroubu zadní stavby

22 nepřečtených
  • WRCfan

    Ahoj,

    vzhledem k tomu, že se mi někde z oblasti zadní stavby při pružení začaly ozývat „vrzavé“ zvuky, usoudil jsem, že bych mohl rozebrat a pročistit zadní stavbu (popř. vyměnit ložiska). Jenže zasekl jsem se u šroubu, víz foto. Při povolování se mu vůbec nechtělo a jak jsem vší silou zkoušel povolit, podařilo se mi trochu vymlít tu vnitřní šestrihranou hlavu imbusu. Ne že by se imbus protáčel, ale tak už v tom docela kvedlá a usoudil jsem, že další pokus o povolení už by neměl smysl a akorát bych hlavu ještě víc vymlel. Jedná se o 5 mm rozměr. Z druhé strany je taková kruhová matice, která je dutá, ale není v ní otvor na imbus ani na nic jiného, jak bych ji mohl zajistit. Jaký vás napadá nejlepší způsob, jak ten šroub vyndat/povolit. Díval jsem se, že se dělají diamantové pasty, které se vyplní do té vymleté hlavy (např. screw grap, která dle výrobce 8× zvýší třecí sílu). Dále mě napadlo, že bych tu kruhovou matici, která je z druhé strany, zkusil vybrousit a z druhé strany tak šroub nemělo co axiálně svírat. Už jsem to taky kdysi řešil u spojení převodníku s klikama a v pohodě. Jenže tohle jen za předpokladu, že by ta matice nebyla zapuštěná, což takhle od pohledu úplně nepoznám a ten samý šroub z druhé strany vahadla taky nechce povolit a rvát „na sílu“ to pochopitelně nechci, abych nevymlel ještě jej. Ještě by to asi šlo vyvrtat. Jak byste postupovali vy? Nemáte někdo zkušenost s tou pastou? Nebo nevíte, zda je tam ta matice zapuštěná? Nevíte kde bych mohl sehnat náhradní šrouby? Trochu jsem hledal, ale nic moc jsem nenašel. Jde o Giant Trance 3 2016

    Díky

    0 0
    • Vilém  

      Podle fotky bych rekl, ze to na druhe strane je hlava sroubu. Tocil jsi na spravnou stranu? Tipuju, ze na zavitu bude nejaky loctite, tzn napred bych to trochu nahral horkovzduskou. Pukud je sestihran sroubu poskozeny, zkusil bych tam natukat vhodny rozmer torxu.

      0 0
      • WRCfan  

        No z druhe strany je vnitrni otvor pouze kruhova dira, nikoli sestihran pro imbus nebo cokoli jineho… S tim nahratim to neni spatny napad, muzu zkusit., akorat nekde budu muset splatit horkovzdusku. To namlaceni torxu me taky napadlo, ale bojim se, ze se to bude protacet znovu, pac je to tam fakt „na silno“ dotazeno, otazka kolik pomuze to nahrati. S tou pastou nemate nekdo zkusenost? Jo a jinak jsem povolal klasicky proti smeru hodinovych rucicek.

        0 0
        • adam320  

          Natluc tam torx a povoluj to po smeru hod. rucicek

          0 0
        • Zdyn  

          Jak píše adam níže, tak je třeba povolovat po směru hodinových ručiček, pokud se tedy díváš ze smeru klíče.

          0 0
          • WRCfan  

            Ok, jen by me zajimalo vysvetlelni? Je tam opacny zavit jako napr. u leveho pedalu?

            0 0
            • Vilém  

              Ne, neni. To na druhe strane je hlava sroubu.

              0 0
              • parduba  

                Pokud je tam pravej závit takse to vždy povoluje proti směru ručiček a to z obou stran

                0 0
                • Vilém  

                  Tak si predstav sroub, ktery bys povoloval z druhe strany nez je jeho hlava, z konce sroubu.

                  0 0
                  • WRCfan  

                    Tzn. ze zavit je ve vahadle/ramu? A ta sestihranna dira pro imbus je vlastne na konci sroubu?

                    0 0
                  • parduba  

                    Vem si šroub,našroubuj na něj matku apak uvidíš

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Vezmi si sroub do ruky, hlavou od sebe. Koukas na konec driku. Kam s nim budes tocit, abys povoloval?

                      0 0
                      • parduba  

                        Tak znova,našroubuj matku na šroub,nyní chyt matku do levé ruky a pravou vyšroubuj šroub a ted to otoč chyt do levé ruky šroub a pravou vyšroubuj matku.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Ty ale nemas matku, ram je matkou. Musis tocit sroubem, ale ze strany „matky“ to znamena po smeru rucicek, tedy doprava. Pri pohledu na hlavu sroubu ze strany hlavy sroubu se tato bude otacet doleva.

                          0 0
                    • WRCfan  

                      Pochopil jsem jej tak, ze to, co jsem chtel povolit a je na fotce 1, neni matka, ale pouze sestrihranna dira na konci sroubu. Matice musi byt tedy „integrovana“ nekde ve vahadlu/ramu. Pokud jsem to spatne pochopil, at me Vilem prosim opravi.

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Tos pochopil dobre, je tomu tak.

                        0 0
                      • adam320  

                        Jasne, zavit je v zadni stavbe, lozisko je ve vahadle. dira na inbus je z opacny strany, tedy nikoliv v hlave toho sroubu. Je to celkem rozumny reseni, kdyz chces pri jizde prekontrolovat utazeni toho vahadla tak nemusis sundavat kolo:)

                        0 0
                        • adam320  

                          Napsal jsem to obracene, uz skoro spim. Zavit je ve vahadle a lozisko v zd stavbe, sorry za zmatek:)

                          0 0
                      • WRCfan  

                        O jej, tak to su jeste rad, ze jsem nestrhl zavit v ramu pri tom „povolovani“… Ale nikdy jsem to zatim nepovoloval a tohle me nenapadlo. Jinak, stejne by me zajimalo – nemate nekdo zkusenost s tou diamantovou pastou? Daji se ty srouby popr. nekde sehnat jako nahradni?

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.