• Fukec

    zdravím

    Vlastním Meridu Am 800-D 2008 a chtěl bych u tohoto kola vyměnit tlumič. V součastné době vlastním tlumič SR epicon LOD délka 190 mm a chtěl bych v nejbližší době koupit nějaký Fox.

    Důvod proč sem píšu je ten, že se chci zeptat zda-li by vadilo kdyby nový tlumič byl o 10mm větší než dosavadní, tedy délka by byla 200mm.Mohlo by dojít k poškození zadní stavby ? Psal jsem už do meridy a tam mi odpověděli, ať tam koupím tlumič o stejné délce, že by se mohla poškodit zadní stavba. Chci se zeptat i Vás ostatních bikerů, jestli stím máte nějakou zkušenost.

    Děkují za odpovědi

    0 0
    • PítrsPraha  

      Každej rám je nějak spočítanej. 200mm tlumič bys tam bezpochyby dostal, ale nikdo ti nezaručí, co to udělá. Možná nic, možná něco. Pokud to chceš zkoušet, dej 200mm.

      0 0
    • Fukec  

      Co se týče délky, tak když oddělám tlumič tak vahadlo mohu zvednout natolik, že bych tam v pohodě narval 220 mm dlouhej tlumič, ale to už je extrém.Jenom mě zajmá názor ostatních

      0 0
      • kubad  

        zkusit to můžeš, ale geometrie kola se ti výrazně změní, jestli se na tom bude dát jezdit bůh ví :-(

        další věc je jestli to pak nebude někde do něčeho narážet, ale to se dá po nasazení tlumiče vyzkoušet

        0 0
    • MlokCZ  

      Už se to tu řešilo. Pokud cíleně nepotřebuješ na daný rám takové změny co to udělá (to by musel ten rám být navržený úplně blbě), tak je to naprostý nesmysl.

      Některé změny, co to provede:

      • cca o 2cm zvedne střed
      • cca o 1,5st. zvedne hlavový úhel
      • sedlový úhel to taky zvedne

      Stručně řečeno, naprosto dojebaná geometrie, která celé kolo zcela zabije.

      Stavba to vydržet může i nemusí, bude namáhaná trochu jinak než bylo při kostrukci počítáno.

      0 0
      • MlokCZ  

        A ty hodnoty jsem neodhadoval (orientačně by se ale taky dalo), ale koukal přímo na změny na modelu té Meridy.

        0 0
    • bikemike  

      Jasně,klidně tam dej tu dvoustovku a hlavně potom vyfoť,kde to prasklo a pošli na BF:-)

      0 0
    • Protektor  

      Využiji tohoto vlákna a zeptám se na výměnu tlumiče. Vlastním Giant Trance X2 rok 2012. Kolo mi perfektně sedlo, ale nějak si nejsem jistý tlumičem. Vadí mi, že nejde úplně uzamknout (Fox FLOAT RP2 Boost Valve)

      Chtěl bych se proto zeptat:

      1.) Lze tlumič upravit aby tak po rovinkách nehoupal?

      2.) Za co ho doporučíte vyměnit (cena zas až tak nehraje roli ale v rozumných mezích)

      3.) Jakou cenu má tento tlumič na bazaru (najeto 500km)

      Díky za radu.

      0 0
      • Vilém  

        Mozna zkusit zapracovat na technice slapani.

        0 0
        • Protektor  

          Je pravda že nepoužívám nášlapy ale někdy se prostě do kola musím opřít(výjezd po asfaltu do kopce) A v tu chvíli, mi to pohupování dost vadí. A foukaný ho mám dostatečně.

          0 0
          • mr.antik  

            tak jedině HT…

            0 0
          • prtavec  

            pokud se ti giant houpe, je primarne chyba opravdu ve stylu slapani. Maestro se samo o sobe dost zamnke pri zaberu retezu.

            Kazdopadne Trance X pouzival (nevim zda tomu je tak stale) dost atyp delku/zdvih tlumice. Sehnat odpovidajici jako novej je temer nemozne, snaz se sezene vetsi velikost, ktera zvedne zdvih myslim na 140 nebo 150, ted presne nevim. Kazdopadne je tu o tom minimalne jedno vlakno, kde se to resi a jsou tam i lidi, co to s vetsim tlumicem vozi…

            0 0
            • mr.antik  

              při větší váze jezdce může dělat problém velká komora, ale to je spíš chození tlumiče zbytečně do zvihu a na doraz. Při sezení a rozumném sagu to nehoupe, jen trošku a na to stačí zapnout propedál.

              0 0
      • Smazaný účet  
        1. muzes misto tlumice tak kus trubky,
        2. za nic
        3. nejvice 2/3 nejlevnejsiho eshopu…

        nauc se vice slapat..pokud nebude mit tlumit pevny lock (coz je nahovno), tak pri dupani ze sedla se bude proste houpat (pomineme li srandicky typu brain, ktere zase 90% lidi nevi jak nastavit:DD…a jsou jenom na SSuper kola).

        Ful se proste pohupuje kazdy, nektery min, nektery vic…pokud ti to vadi pri spurtovani na silnici, tak si kup silnicku.

        0 0
        • Bafoon  

          proč je pevný lock na hovno? na ten jeho asfalt ideálka

          nějaký xfusion rl

          0 0
          • Smazaný účet  

            No..taky jsme mel XF H3, ktery ma pevny lock…ale za mne byl proste nahovno…tak na asfaltu budu o kousek pomalejsi,a le na full neni…to terenu je lock naprd a full patri do terenu…leda tak na dloohee stoupani po asfaltu/sotoline…

            0 0
            • MlokCZ  

              U dlouhých stoupání po asfaltu/šotolině je i u fullu příjemné když můžeš jet ze sedla.

              Navíc jak jsem popisoval níže CTD tlumič, tak je příjemné mít ty polohy dvě kvůli tomu, že každá jinak snižuje sag (poloha climb více snižuje sag). Tím se lépe dorovnává navýšení sagu sklonem kopce.

              U CTD tlumiče díky tomu používám méně snižování vidlice (ale i to se hodí, zejména na rozbité výjezdy, kdy není žádoucí climb poloha na tlumiči a klidně se použije snížení vidlice + descent poloha).

              0 0
              • Smazaný účet  

                s CTD nemam zadnou zkusenost, taze nemuzu naspat jak to vidim…na XF mam open a tri polohy propedalu, ktere docela fungujou. Co jsme ale chtel napsat, ze full proste eni HTcko nebo silnice a kdo to neprenese pres srdce, tak ma tezky zivot:)

                0 0
            • Bafoon  

              nemám zkušenost s pevným lockem, ale jestli to funguje tak, že prostě zamkne=ht(jak píšeš+výjezdy) tak tam kde bych měl potřebu ho zamknout ho zamknu a jinde open=fs(traily). Spíš by mě zajímalo co pevný lock zrovna na tlumiči s tím tlumičem udělá dlouhodobě. To kurvítko uvnitř drží celou váhu+ třeba nějakou tu šotolinu a spol, to musí dostávat hodně na prdel…

              0 0
              • Smazaný účet  

                jo..tak to fungovalo…predstava co to udela kdzy se „zapomenu“ a poslu kolo do bordelu nebyla zrovna libiva…ono ja ani propedal moc nepouzivam..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tohle je u Foxe u CTD v pohodě. I v poloze climb pošlu tlumič až blízko k dorazu. Lock to zdaleka není, ale na delší jízdu ze sedla na rozbitém povrchu je to ok (při ostrém záběru už to na mojem kole zcela neudrží, ale krátký ostrý záběr stejně bývá v situacích, kdy tlumič i vidlice je otevřená; omezovat oboje má z mojeho pohledu smysl jen na delší úsek ze sedla, tedy žádný krátký nárazovky).

                  Opravdu tvrdý lock si myslím, že postrádá u tlumiče smysl.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    tak na tom locku se sodneme..mi prislo ze tazatel prave neco takoveho vyhledava, tak jsme mu jenom napsal, ze z me zkusenosti je to k prdu:)

                    0 0
        • MlokCZ  

          Nemusí se pohupovat ze sedla (nebo jen minimálně).

          S RP23 to nikdy vyřešit nešlo. Buď bylo interní nastavení tlumiče takové, že byl opravdu citlivý při vypnutém propedalu a pak propedal omezoval jen velmi málo (pro někoho až neznatelně). Na dupání ze sedla nestačilo ani náznakem.

          A nebo měl interní nastavení takové, že propedal stačil i na větší omezení pro dupání ze sedla, ale pak zase při vypnutém propedalu byl naprosto tupej (necitlivej).

          S novými CTD je to díky třem kompresním okruhům o hodně lepší. Interní nastavení (velocity tune a tlak Boost valve) funguje pořád stejně a cca si to odpovídá s 2012 RP23. A navíc přibyla třetí více omezená poloha (kdy tlumič uzavře oba zbylé kompresní okruhy).

          Teď už je možné u CTD mít opravdu citlivý tlumič v poloze descent. Je potřeba zase aby měl správné příslušné interní nastavení pro daný rám a jezdce.

          Tedy hlavně ne moc vysoký tlak Boost valve a určitě ne velocity tune F (velocity tune sice neslouží primárně k ovlivnění citlivosti počátku zdvihu, ale nepřímo mám vliv poměrně velký, takže to je také důležité). Velocity tune to chce nastavovat ale hlavně i dle chování jak rychle jde tlumič do zdvihu.

          Poloha trail pro střední nastavení ze tří poloh pak zhruba odpovídá zapnutém propedalu u RP23 na maximu. Takže pro citlivé interní nastavení omezuje jen decentně.

          A navíc je tu poloha climb, která omezuje výrazně více. Pořád to zdaleka není lock, na dupání ze sedla už to jde. Kdo chce ještě větší omezení, tak může nechat přifoukat tlak Boost valve, pak ale stejně jako u RP23 přijde o opravdu citlivou open polohu.

          A něco podobného je k mání i pro rámy více do endura/FR, kde je teď nově k mání Float X. Ten má také tři kompresní okruhy. Ten ale nemám zatím vyzkoušený a bude se dle info co je k mání trochu lišit svojím projevem.

          0 0
        • Smazaný účet  
          1. víc nafoukat
          2. možná nějaký RS, už jsem je i viděl v rozměru 184mm (pokud to

          nebyla chyba v popisku)

          1. pokud nenajděš někoho, kdo tenhle atyp hledá, tak je to neprodejný
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.