• Hartmut

    Panove,

    koupil jsem si karbonova riditka na ali a chystam se je namontovat. Maji vnitrni vedeni bowdenu, proto se chci zeptat: zvladnu to? Nikdy jsem jeste s pakama nic nedelal, tak abych to nepos***… mam Tiagru s tykadlama, takze jde jen o prehazovacku a presmykac, ktere bych z tek pak musel sundat, provleknout a zase nasadit.

    Pokud je to zcela jednoducha zalezitost, tak se omlouvam, zatim jsem k tomu tematu nasel kulove.

    V pripade, ze se tim rozhasi cele nastaveni presmykani a prehazovani, nechal bych ty lanka proste venku…

    DIKY!

    0 0
    • novas752  

      Tak asi to zvládneš, ale bude ti to trvat. A pokud je konec lanek roztřepený (stačí třeba jedno jediné vlákno uštíplé svíracim šroubem), připrav si i nový lanka a možná i bovdeny (třeba budou potřeba delší…).

      0 0
    • well  

      Rozhodíš všechno. Musíš vyndat lanka z přesmyku i přehazovačky a provléknout řídítky. Jestli máš hydro brzdy, tak by bylo ideální rozebrat hadice a i ty prostrčit řídítky. Taky se může stát, že budou bowdeny a lanka krátký a tak si raději připrav nové. Nejdřív protáhni řídítky lanka a po nich pak bowdeny. Většinou to nejde moc dobře.

      0 0
      • novas752  

        Hydro brzdy se švihadlama?

        0 0
        • well  

          Nějak mi nedošlo co jsou švihadla :-) . Jasně, napsal jsem blbost. Řešit bude jen řazení.

          0 0
          • novas752  

            Spíš jen brzdy, řazení je vedený ve švihadlech a to řešit nemusí.

            0 0
            • well  

              Fakt? Tak to potom není co řešit. To zvládne v pohodě.

              0 0
    • standoslav  

      Ty tykadla se dají dát do řidítek ? To by mne nenapadlo.

      0 0
      • novas752  

        Nedají, to bys musel koupit jiné páky.

        0 0
        • zdenal8  

          Dají. Bude tam mít sice u páky smyčku, ale vést to vnitřkem řidítek jde a je to plně funkční. Navíc žádná novinka.

          0 0
          • Hartmut  

            Tak ted jsi mi nasadil brouka do hlavy. To by bylo skvele, ale na to bych si asi sam netroufnul, totalne rozstelovat razeni…

            0 0
    • Hartmut  

      diky za rady.

      Videl bych to tak, ze je bud necham venku, delka by mela byt ± stejna. Nebo to necham udelat v servisu a provleknout.

      0 0
      • well  

        Je to práce max. na hoďku a sedmičku vínka. Do servisu to nedávej.

        0 0
    • tromboonen  

      Tykadla jak už název napovídá zůstanou venku, takže je nemusíš odpojovat = a v tykadlech jde řazení… necháš páky viset na tykadlech, nasuneš je na nový rodla a pak si budeš hrát s brzdovejma lankama a bowdenama vnitřkem, jestli nemáš zapájené nebo sekunďákem zalepení konce/místo na jejich zkrácení a zalepení aby se netřepily, rovnou kup nový lanka, nebo aspoň zadní, přední se dá zkrátit ze zadního. Sekunďákem zakápnout před i po ustřižení…

      0 0
    • Hartmut  

      mate pravdu, zrovna to chci napsat: dorazil jsem domu a v tykadlech je razeni.

      jsem trochu jelen z tech bowdenu, to kolo ma 3 sezony a cca 10K. Fakt musim ta lanka menit? jsem uplne nezkusen. Asi zitra kouknu na nejake video, jak funguje bowden. Protoze tem Vasim prispevkum tak uplne nerozumim :-(

      0 0
      • novas752  

        Tak prinejhorsim to muzes dat do servisu.

        Na naradi to neni narocna operace, stacej kleste na lanka a bovdeny a nejakej imbus 5 nebo 4 na uvolneni lanka z celisti a pridelani pak na riditka. A pak samozrejme nova omotavka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          První omotávka se většinou nepovede :)

          0 0
          • novas752  

            Tak 2 no. :) Ono to zase neni takovej rocketscience, navíc s dnešníma videonávodama pro levoruký…

            0 0
            • Smazaný účet  

              No oproti MTB je to omrd neskutečný, když to dělám jednou za 5 let. Najít správnou pozici pák, pěkně to namotat, pěkně zakončit, …

              0 0
              • Hartmut  

                omotavku jsem objednal jenom jednu, takze to proste musi klapnout.

                Ta videa jsou dobra, no, bez nich bych byl uplne v riti.

                Rikam si, ze kdyz to dam do servisu, tak se to nenaucim…

                0 0
                • Johny.Merida  

                  To dáš…a omotávku můžeš opravovat při motání… mě když se nezdají mezery mezi sebou,tak to normálně odmotám zpět a dám si záležet vic. Žádnej učenej z nebe nespadl a není to žádná maturita…neboj.

                  0 0
                  • Hartmut  

                    Diky za povzbuzeni, omotavky se az zas tak nebojim, i kdyz vysledek bude asi trosku kompromisni :-)

                    Kouknul jsem ted na video k tematu vymena brzdovych lanek a pokud to spravne chapu, tak musim sundat cele lanko a provlect (ven) brzdovou pakou a pak zase zpatky. Jediny problem, ktery vidim, je takovy ten curacek na konci lanka (u brzdy) – je jen na jedno pouziti nebo ho sundam, kdyz ho trochu pomackam klestema?

                    0 0
    • Hartmut  

      Kamaradi. To byl porod. Vzpomnel jsem si na tuto wellovu vetu z tohohle vlakna:

      „Nejdřív protáhni řídítky lanka a po nich pak bowdeny. Většinou to nejde moc dobře.“

      Slo to tak blbe, ze jsem si malem rozjebal bowden predni brzdy, pak jsem se na to vykaslal a nechal je veknu. Existuje na to nejaky rozumny system? Nevim, jestli je to takhle u vsech riditek, ale tahle cinska jsou fakt nemozna, na obou stranach je porod to od tam dostat. Predstavoval bych si nejaky sirsi vodici „bowden“, kterym bych pak vsechno protahnul, jinak nevim.

      No a k omotavce…jednak jsem si dal paky moc dolu a jednak jsem levou omotavku roztrhl, vypada to strasne :D Ale pravou uz jsem potom dal krasne.

      Pokud nejak prijdu na to, jak vnitrkem dostat ty bowdeny bez problemu a odreni, tak koupim nove omotavky a soupnu i razeni dovnitr a dam nove bowdeny. K tem omotavkam: ty z ali, ktery jsem objednal, se mi moc nelibi, meli byste nejaky tip na nejake dobre na silnicku? Nejde mi o vzhled, ale o fukcnost.

      Diky!

      0 0
      • Hartmut  

        Tak o omotavce uz jsem si precetl jinou diskuzi a asi skoncim u S-Wrap, uvidime.

        0 0
        • Libores  

          mrkni na Fyzik performance, ve verzi soft touch ji mám na jednom kole a až na druhém doslouží S-wrap, tak půjde i tam. Začal jsem díky ní jezdit v pohodě i bez rukavic, což je v létě supr.

          0 0
          • Hartmut  

            jo? jen bych mozna poznamenal, ze ruce se mi prakticky nepoti a omotavka mi vydrzi na kole neomezene dlouho. Jedine, co potrebuju je, aby tlumila otresy, neb jsem kostnaty :-)

            0 0
          • jIrI___  

            Fizik Soft touch jsem si kupoval kvůli avizovanému pohodlí a připadá mi méně pohodlná než obyčejná korková omotávka za kilčo :(

            0 0
    • André Vebr  

      Příště si můžeš na internetu vyhledat jak vyměnit hlavní jistič el. vedení nebo rovnou vyoperovat slepé střevo…

      0 0
      • Hartmut  

        Blbnes? Tady uz jde do tuheho, to bych se samozrejme poradil s Tebou!

        0 0
    • Hartmut  

      Kluci, technicka: Kdyz vymenim brdove bowdeny vepredu – tzn. mezi riditky a v pripade predni brzdy brzdou, v pripade zadni ramem:

      predni brzda: potrebuju bowden a zadnou koncovku

      zadni brzda: potrebuju bowden a jednu koncovku, je to tak? Je tato vhodna?

      https://www.bike-eshop.cz/…tor-ly-hpp02

      diky moc!!

      0 0
      • atty  

        Na klasický brzdový bowdeny jsou obvykle 5mm koncovky a lépe broušené z kovu – potřebuješ minimálně jednu (pokud máš bowden dělený v rámu, stejný se dávají i do zakončení u některých brzd (shimano novější ne, ale do nějakých Tektro, Sachs jsem je dával – jako zakončení bowdenu do mechanismu úchytu bowdenu/lanka).

        Zpravidla 5mm koncovky jsou do mechanických lankových brzd, 4mm koncovky jsou na bowdeny řazení – na brzdy se snad dělají jen kovové, na řazení jak plastové, tak plastové s kovovou vložkou, tak kovové – záleží, jak co kdo používá, je zvyklej a vyhovuje mu.

        0 0
      • tromboonen  

        Potřebuješ vždycky na každý konec bowdenu, k zadní brzdě pokud není bowden v kuse tak většinou 4 ks (lepší je dát i na začátek u páky), vepředu 2 ks a ne, plastové vhodné nejsou, vymačkaj se a pak je to gumový, navíc je to tuším na řadící bowden, hledej kovové na brzdící bowdeny, do brzd/čelistí jsou i speciální delší co brání zalomení, ale to asi při svých „schopnostech“ nemusíš řešit.

        0 0
        • atty  

          Jde taky o to, jaký má páky – do některých se taky koncovky na brzový bowden dávaly, do některých ne. Každopádně bych jich na výměnu obou bowdenů brzd vzal třeba 10 – ony se neztratí a máš rezervu do budoucna (stačí, když to děláš někde venku, opocený roce a koncovka udělá „pink…“ někam daleko do trávy… :) Pak to, že nemáš náhradní/rezervu docela zamrzí, když už to máš rozhozený… :)

          0 0
          • tromboonen  

            asi tak…

            0 0
            • Hartmut  

              Ja Vam dekuji. Jsem desny osel. Mel jsem za to, ze jsem si vyfiltroval 5mm a ono ne.

              u predni brzdy mam bowden bez koncovek – od vyrobce (Maxbike)

              Tyhle by sly?

              https://www.bike-eshop.cz/…5mm-ly-hpa09

              0 0
              • atty  

                Asi v nich není problém (konkrétní zkušenost s témito nemám – jen trochu nechápu to rozšíření – jestli se bowden opře už v tom zúžení, tak bych to za optimální moc nepovažoval, pokud je to jen „design“ a bowden projde až dolu k dírce, tak cajk – ale jak opakuji – osobní zkušenost žádná), používám klasický „válečky“ k plné spokojenosti

                https://www.bike-eshop.cz/…-hpb04-cerna

                Tyhle s „přírubou“ bych možná viděl ideáně do pák (pokud jsou potřeba) – nesekne se ti v páce a jde pak při výměně dobře vyndat. Jde ovšem o to, zda máš páky, kam se dávají/nedávají. Kupříkladu v Tiagře 4600 (ještě tykadlech) se myslím koncovka dávala/byl na ní prostor, u všeho novějšího a vedeného po řídítkách už asi ne-.

                Ale na silnici jezdím s bídou rok tak moje (ne)zkušenosti mohou být vcelku nesměroplatné… :)

                0 0
                • tromboonen  

                  6700/7900 koncovky i v pákách (řazení i brzdy)

                  0 0
                  • Hartmut  

                    OK, vzal jsem ty valecky. Diky!

                    Mam Tiagru 4600, ale brzdy jdou podel riditek, v tykadlech je jen razeni. A jak rikam, koncovku – alespon u predni brzdy – nemam ani na jedne strane bowdenu. Pokud ale rikate, ze je lepsi ji tam dat, tak ji tam dam.

                    Co se razeni tyka, tak tam jsem vzal celou sadu od Shimana, tam bude doufam, vsechno. Chci dle Zdenalovy rada ta tykadla taky vyvest vnitrkem, to jsem zvedav. Akorat me stve, ze ve vsech videich pouzivaji takovou jehlici na rozsireni bowdenu po useknuti, ale to urci pujde i normalni jehlou, ne-li?

                    0 0
                    • jardalee  

                      idealni je mit stipacky na bowdeny ,protoze zvlast ty radici jdou hodne blbe stipat a pak se to ruzne slisuje ale roztahnout to de cimkoliv ,nebo aspon naky zprevodovany stipacky ,tema obycejnyma je to obcas porod :)

                      0 0
                        • jardalee  

                          nejspis jo ,ale muzes to klidne na kousku doma zkusit ,abys to zase nekupoval na par stipnuti ,ja sem teda s tema radicima bowdenama celkem zapasil ,tak sem si ty kleste koupil ale ne zrovna tyhle

                          0 0
                        • hrota  

                          Mám je a jsem spokojen. Na ten domácí servis bohatě postačují :)

                          0 0
                            • atty  

                              Vzhledem k vezdejší ceně těch obyčejných (třeba Force, které taky fungují) kolem 160 korun, bych to pořešil tady – opravdu se hodí, pokud alespoň jednou za rok potřebuješ bowdeny stříhnout.

                              A jako „špáratko“ na roztažení případně zahnutý vnitřní bužírky poslouží cokoliv, s trochu kulatou špičkou (třeba i propiska, špikovací jehla s trochu ojetou špičkou na smirkovém papírku atd.), jde jen o to, aby si ostrou jehlou tu vnitřní trubičku nerozpíchal a nedeformoval víc, jak bez téhle operace… :) Nehledě na to, že novější „modely“ těch kleští na sobě tenhle trn mají – máš vše v jednom a při sobě.

                              0 0
                              • Hartmut  

                                Ty forsky stoji tri kila, vzal jsem ten aliexpress – diky za upozorneni na tu jehlu na klestich – ty z ali ji maji. A hlavne za upozorneni, abych do toho nepichal necim ostrym, ja vul bych to urcite zkusil!

                                Ja tipuju, ze po tehle porodni akci se k bowdenum celou radu let nedostanu…

                                0 0
                                • atty  

                                  Jo, máš pravdu, stojej kolem 250. Nicméně i když jseš asi víc jezdec, než „servisní mechanik“ :) tak jednou za rok (i když jezdíš třeba jen silnici a v pěkném počasí) vyměnit bowdeny i lanka neškodí (hlavně u řazení), ten prach a šmír se tam prostě za sezonu dostane a člověk se pak divý, jak to po výměně najednou pěkně a lehce řadí, nehledě na přesnost a kvalitu řazení. Ale každej jsem na to jinak náročnej – někomu stačí, že to tam pak nějak za chvilku rachtání jakžtakž padne, někdo to chce ultimátně přesné a 100% funkční.

                                  0 0
                                  • Hartmut  

                                    nojo, ale ja jezdim prakticky jen za pekneho pocasi po peknych nemeckych cestach a najedu 3500km za rok, vic ne… Ale jako jo, ty kleste se neztrati, snad budou fungovat i ty cinske. Ono mezi nama – ty forsky jsou stejne cinske, jen namalovane…

                                    0 0
                                    • atty  

                                      I po pěknejch německejch a suchejch silnicích se práší… :) Takže ty posunující se lanka stejně nachytaj prach a ten se časem prostě do bowdenů stejně dostane. Je to fakt na jedinci, co mu stačí za kvalitu řazení a kdy se to reálně začne zhoršovat a začneš to pociťovat. Ono je to vcelku hodně znatelný právě po té výměně – do té doby jak to postupně „těžkne“ si toho moc nevšimneš – pokud nezačne opravdu zlobit posun řazení, obvykle směrem dolů. A prachovky a kvalitně utěsněný lanka to nezachrání (respektive pomáhá to, ale neeliminuje problém), prach se prostě časem do vnitřku natahá.

                                      0 0
                        • tromboonen  

                          Jo, stačej, taky mám..

                          0 0
                      • tromboonen  

                        Ta tykadla od řazení bych pod omotávku nedával, vznikne tam buď hodně ostrej ohyb u páky, nebo 10 cm plus smyčka, to bude vypadat pitomě a patrně i malinko hůře řadit, zvlášť když jsi tak šikovnej jak jsi (v poho, žádnej učenej nespad), spíš se podívej na netu a pořádně si rozvaž jak dlouhý budou ty řadící bowdeny (ono i ty brzdové…), uvažuj o maximálním otočení rodel např při převozu, chce to ne příliš krátké, ale anu dlouhé, to se pak lámou… a u těch řadících se mi osvědčilo udělat to po Americku = z pravé páky řadící bowden do levé zarážky na ránu a z levé do pravé (předpokládám, že nemáš vedení vnitřkem, ale kdybys měl, to samý…) je to hezčí, bowdeny nemusí být tak dlouhé a nevisí jak kozy staré indiánky… pod spodní troubou nebo v rámu se to pak překříží zpátky jak potřebuješ pod středem a ničemu to nevadí, hledej ""california cross":https://www.google.com/search?…"

                        0 0
                        • atty  

                          +1,

                          tykadla vcelku nijak nepřekážejí (když jsou akorát dlouhý) a pokud je „zohýbáš“ pod omotávku (vím, že se to dělá/dělalo), řazení určitě nebude tak precizní, protože tam prostě bude moc velkej ohyb na který to lanko/páka není stavěný.

                          Pokud Ti tak moc vaděj, radši bych prodal staré páky a koupil novější bazarové už se spodním vedením – ani na tom moc netrattíš – Tiagra a 105 pák je na bazarech hafo všech ročníků a asi se celkem dobře prodávají (všechny typy) .

                          Mám teď místo 4600 Tiagry s tykadlama novější 105 5800 vedené spodem a rozdíl tykadla/netykadla vcelku nevnímám :)

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Jestlis neměnil i házku, tak by to měly být 5700, jedenáctkový maj jinej krok.

                            0 0
                            • Hartmut  

                              Hergot to leze do penez.

                              Typek prodava, chce za ty paky 92€. To je hruza. To si radsi necham tykadla!

                              Nebo myslite, ze ty svoje fakt nejak rozumne prodam?

                              0 0
                              • atty  

                                Tak je jasný, že prodáváš „starší“ model, chceš novější, který obvykle bude stát o trochu více, tudíž nějaký doplatek asi třeba bude. Jen jsem tím chtěl říct, že to bazarově není taková darda, jako koupit nové páky za 4k, protože třeba seženeš novější za 2k a starší za 1.5k prodáš – takhle to bylo myšleno… :)

                                0 0
                              • tromboonen  

                                Stačí ti jakékoli páky 10 sp (ne 4700), nové nebo skoronové Ultegry 6700 jsou za cca 4500, 105 5700 by měly být za cca 4000, použité méně? 3500? Za 92 E pokud je to něco z výše uvedeného tak ber, ke 4700 by sis musel dokoupit i házku 4700, nic jinýho s tím není kompatibilní.

                                Ale s tykadlama se jezdí naprosto v pohodě, jen maj malinko horší ergonomii pro malé ruce, ale zato kolikrát líp řadí, záleží jak dobře to uděláš..

                                0 0
                                • Hartmut  

                                  jo… k tem uhlum a bowdenum… objednal jsem tahle riditka

                                  https://m.de.aliexpress.com/…2010853.html

                                  ted po tehle diskuzi mi neni jasne, jak tam ty bowdeny dostanu tak, abych se nedostal ke stejnym uhlum jako u toho lamani tykadel. btw. ja mel za to, ze je povedu az ke vstupu do riditek venkem…

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Když tykadla tak celý venkem, když 105 5700 a podobné (bez tykadel) tak asi oba bowdeny (řadící i brzdový) od páky dostat do stejný díry (pokud to má na každý straně jen jednu díru vepredu, ty rodla)… v tech 10sp pákách bez tykadel jsou dve mozne polohy radicich bowdenu, bud naboku (a pak jde po zadni strane oblouku), nebo nahore a pak jde bud nahore, nebo se svede dopredu stejne jako brzdovej…

                                    Ale seres se s tim u aero rodel z Ali a pak stejne zjistis, ze je nedovedes sestelovat do spravny vysky a sklonu, protoze maj pevnej predstavec a budes to delat znovu…

                                    0 0
                                    • tromboonen  

                                      edit: jsou tam díry z boku, tak radici bowdeny bokjem/venkem a do nich (u tech pak bez tykadel, pokud koupis), u tech s tykadlama to proste dej venkem celý jak to má bejt, ušetříš si problémy (včetně těch až budeš ta rodla házet do popelnice akupovat nová obyč:)

                                      0 0
                                      • Hartmut  

                                        hm, takze radici z boku. a brzdove? fakt mi nejde do hlavy, jak je dovnitr dostanu…

                                        0 0
                                        • tromboonen  

                                          TVL podívej se na nějaký video, jedno bylo hned v těch google výsledcích, co jsem Ti posílal… jsou na to triky, kromě toho v rodlech asi byly zastrčrný vodící hadičky, jestlis je vyndal, tak to máš za to :)

                                          0 0
                                          • Hartmut  

                                            ja ta nova jeste nemam a v tech star

                                            ych zadne vodici hadicky nebyly. Jenze tam je to vedeni jasne, tady mi proste nejde do hlavy, jak ten bowden ohnu, kdyz ta dira smeruje na druhku stranu, nez chci. no a nebo taky z vnejsku. Proto se ptam.

                                            0 0
                                            • tromboonen  

                                              Nevim jaký máš rodla, nevím, kde máš díry, nevím jaký máš páky… Napsals tady deset verzí…křišťálová koule je v servisu, prostě si vygoogli ty rodla, nebo obecně návod jak namontovat páky a bowdeny (jakýkoli rodla, u těch co to jde vnitřkem se to liší akorát tím, že to vleze do tý díry a u představce zas vyleze, jinak to jde podobně jako bez děr a venku).

                                              0 0
                                              • Hartmut  

                                                Jedenacta verze se zrod(l)ila.

                                                Objednavku jsem zrusil, vezmu normalni riditka bez der, nove paky nebudou, bowdeny zustanou venku, tykadla tykadly.

                                                Diky za vsechny rady a informace. Stezejni nakonec byla Tva poznamka o pevnem nastaveni sklonu riditek. Sam jsem se toho bal, stacilo trochu prilit do ohne.

                                                0 0
                                                • tromboonen  

                                                  Mam tu jedny moc dobry rodla Bontrager Race Lite (hlinik s vlozenyma gumovejma polstarema) kompaktni tvar, sirka 43, musel jsem dát užší, SZ kdybys chtěl.

                                                  0 0
                                                  • Hartmut  

                                                    no ta maji moc prijemny tvar, ale ja mam 42cm a kdyby, tak spis 41cm nez 43…

                                                    0 0
                                                  • atty  

                                                    Tak kdyby ses jich chtěl nermomocí za hubičku zbavit, já bych se jich klidně ujal… :)

                                                    0 0
                                                  • Hartmut  

                                                    Tak zpet k variante c.8,5: storno odmitnuto, riditka na ceste, tak holt uvidime :D

                                                    0 0
                                                  • tromboonen  

                                                    Napiš SZ, úplně za hubičku zas ne, stály dost, ale vezmem dnešní cenu mínus procenta za to že nejsou nový, musím i přeměřit…

                                                    0 0
                            • atty  

                              Mám komplet jedenáctku – vše 5800 řady, nicméně myslel jsem právě na 4700 a 5700 (i když i tam se uvádí, že páky vs. šaltr 4600 × 4700 a 5600 × 5700 mají být nekompatibilní – jiný krok páky, šaltru či obojího. Zase většina lidí potvrzuje, že prostě desítka jim chodí i v kombinaci starších pák nebo šaltru s novějšími v pohodě a bez problémů, tak sám nevím, jak je to reálně.

                              0 0
                              • tromboonen  

                                4700 je výjimka, potřebuješ jen a pouze 4700 házku a smyk, ale kazeta je stejná jako ostatní desítky. 5700, 6700 a ostatní starší desítky budou chodit v poho s jakoukoli desítkovou házkou kromě té 4700, takže může vyměnit jen páky.

                                0 0
                                • atty  

                                  Aha, tak to jsem nevěděl, že 4700 je takovej atyp, jeden… :)

                                  Tak tím pádem tu teda nee.

                                  Ale na bazarech je toho vcelku dost a desítkového ještě víc (když spousta lidí mění za jedenáctkové sady).

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Není to atyp, ale má delší tah lanka stejný jako 11 sp. sady. Tedy je snadněji seřiditelná a blbuvzdornější než staré 10 sp. sady a není háklivá na všeliké zalamování lanka při vnitřním vedení.

                                    0 0
                                  • jIrI___  

                                    Mi naopak připadá, že sehnat poslední 10 sp 105 či Ultegru je celkem oříšek.

                                    0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Řazení Ultegra 10 sp. ani 105 10 sp. nebrat, Tiagra 4700 je o kousek jinde. Ultegry 10 sp 6700 se partnerka chválabohu konečně zbavila a všechny problémy s vnitřním vedením lanek rámem a vydřeným obloukem bovdenu k šaltru jsou tytam. Superkrátký chod řadícího lanka starých 10 sp. systémů je v moderních podmínkách jen k nasrání :-).

                                      0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Ďťťťťť … asi to bude chtít změnit dodavatele mýdla. U 6700 to chce jen zavčasu vyměnit lanko přesmykače, abys je nemusel z páky po přetržení dolovat po kouscích, to je tak všechno. Za téměř 50 tis. km u mě toto lanko jednou měněno s rámem, jednou přetrženo a teď dvakrát měněno preventivně. 6700 je ve všech zásadních komponentech (páky, smyk, hazka, kliky, misky) především obrovský držák.

                                        0 0
                                      • atty  

                                        A u X800 řad (11sp) už tyhle problémy nejsou?

                                        Ptám se, neboť jsem taky slyšel „jedna paní povídala, že to žere lanka…“, ale nemám zkušenost a srovnání.

                                        0 0
                                    • atty  

                                      To bych ani neřekl, možná jen páky, ale taky jsem je viděl. Já kupoval celou sadu 105 5800 (komplet) od člověka, který se zhlédl v jednoplacce na Sramu, tak se sady levně zbavoval. A cena byla pod cenou jen pák, sada jak nová (když jsem jí teda půl hodiny kartáčoval Cyklostarem – protože z toho skoro padaly kusy bahna… :) Nicméně to bylo trochu štěstí a rychlá dohoda, jinak bych spokojeně drandil na desítkové tiágře 4600.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Nešťastným pádem kola se mi rozbila Tiagra páka (se švihadlem), tak jsem si řekl, že rovnou upgraduju na bezšvihadlové řešení. Dneska prošel celý místní bazar, cyklobazar, sbazar, bazoš a celkově jsem našel přesně 0 nabídek vyhovujících zadání. Tykadlových pák bylo dost :)

                                        0 0
                                        • atty  

                                          No když se něco „potřebuje“ (ideálně rychle a nutně), tak je jasný, že nic nikde není – to znám… :)

                                          0 0
                                        • nitraq  

                                          Zkus ebay. Občas se něco vyskytne a v zimě (uznávám, mimosezóna) se mi tam podařilo koupit právě 105 5700 za 2,5 vč. dopravy.

                                          0 0
    • Renda69  

      Karbonu bych se z Ali bál. Co tohle?

      Titanová řidítka

      0 0
      • atty  

        Tak asi dobrý, ale zase v téhle ceně už se dají i slušné „značkové“ karbony. A čínskému karbonu na prověřených a trošku „značkovějších“ a dražších řídítkách a sedlovkách bych věřil skoro více, než že tohle bude kvalitní titan (ono je ho taky několik tříd, které se vcelku liší právě vlastnostmi, které se u řídítek oceňují -tuhost ale i pružnost ve správném směru, odolnost atd…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.