Výměna rámu + vidlice nebo jiné kolo?

17 nepřečtených
  • Losky83

    Ahoj, už nějaký rok vlastním MTB XC Rock Machine Torrent 09´ a přemýšlím nad upgradem. Motorku jsem prodal, tak chci více jezdit a doposud to bylo tak 1000–1500 km za sezónu (duben – září). Kolo maká opravdu už dlouho a bez problémů. Jen před dvěma roky jsem kolo zavěsil za přední kolo svisle a do týdne na zemi bylo dost oleje, cca 3 lžíce odhadem. Jeden kluzák na vidli pustil olej. Jelikož je to socka vidlice, vůbec jsem jí neřešil a až začne nějak zlobit dám novou. Jenže vidlice tak nějak pořád funguje, ale otázka je, jak dobře. Na lepší vidlici jsem nikdy nejel, tak nemohu srovnávat, ale co jsem se dočetl i tady, tak je to vidlice dost o ničem.

    Večer jsem se díval na stránky tuning-test, kde jsem pošilhával rok po Epiconu, ale co jsem se tam dočetl, na mé hlavové uložení Ahead se toho už moc nevyrábí a nabízí pouze Suntour Raidon za 5t, Váhově je lehčí asi 3 300g.

    http://tuning-test.cz/…-2015-detail

    Pak mě ještě napadla varianta nákupu nového rámu a jiné vidlice z tuning-testu do 8000,–, ale všechny už mají hlavové tappered.

    Současné kolo stálo kdysi necelých 30t a teď bych ho možná udal za 8t a byl bych rád, takže víc mám určitě v komponentech, které jsou fungují dobře, zde přidávám info o kolo, stačí dát přeložit v Chromu

    https://market.yandex.ru/…4978672/spec?…

    Jinak jezdím spíš jen po asfaltu a lesních cestách, žádné drsné akce:) Koukal jsem i na jeté celopéro, ale nevím, jestli bych si zbytečně nepřidal nějaké problémy, ikdyž nevím, kolik stojí rámy celopéra s dobrým tlumičem.

    Jak byste situaci řešili Vy?

    0 0
    • Jozev*  

      Resil jsem naprosto stejny problem jako mas ty.

      Mel jsem sve kolo rad od roku 2009, potom jsem si rekl, ze bych chtel zmenit prevody na 1×11, vymenit kola, 27,5" (do ramu by se mi vesly), a mozna i tu vidlici.

      Kdyz jsem si spocital, ze by me to vyslo asi na 15.000 kc, tak to nemelo podle moc smysl.

      Protoze jsem si nasel pekne kolo Pells Razer (moc pekne, modre), za cenu kolem 20.000 kc (presne nevim) a nemusel bych menit na kole temer nic. Navic kdybych prodal sve, tak bych na tom jeste usetril.

      Vse nakonec ale skoncilo jinak, na Pellse jsem se jel podivat, kolo opravdu hezke ale zahledl jsem i Pells Duke, to uz byla jina cenova kategorie ale me se proste libilo. Dohodl jsem si zkusebni jizdu a vse bylo domluvene tak, ze si pro nej na jare prijedu.

      Behem prosince jsem ale dostal jinou nabidku (od vyrobce kola, ktere jsem jezdil prave od roku 2009), takze Pellse nakonec nemam, mam jine, cenove stejne jako Pells. + – 40.000 kc Navic jsem rad, ze pokracuji se znackou kterou mam uz od roku 2009.

      Sve stare jsem prodal za 9.000 kc jedne hodne pani :) Mela z nej opravdu velikou radost a hned se ji libilo, takze se ma snad dobre.

      40.000 – 9.000 = 31.000 kc

      Sam se musis rozhodnout co se vyplati a co ne. Kdybych zustal u sveho puvodniho navrhu (hlinikovy Pells Razer za 20.000kc), tak se mi to urcite vyplatilo. Tim, ze jsem chtel potom karbon, se mi investice prodrazila, ovsem myslim, ze mam opet na dalsich 10 let vybrano.

      Co se tyce celoodpruzeneho kola, tak pokud sam rikas, ze jezdis spis po asfaltu, nema cenu se poustet do celoodpruzeneho kola. Tim by se investice opet zvysovala. Nehlede na to, ze udrzba pevneho kola je snazsi.

      Nerikam, ze full je spatny, sam ho sice nemam ale planuji si ho porid. Jen mi prijde zbytecne si koupit full a jezdit po silnici.

      0 0
    • Losky83  

      Případně poraďte nějakou vidlici nebo čeho se držet. Mrknu klidně i na bazar

      0 0
      • Erknold  

        No koupíš slušný taper rám, k tomu slušnou vidlici typu Reba/Epixon. Takouvouhle vidlici bys přeci nechtěl bez pevné osy a ona možná ani na RU nebude. Tak budeš řešit přední kolo. Ale to budeš jezdit, jak kolotočář s každým kolem jiným. Tak ještě poladíš kola. Ještě by byla prča, kdyby pak byla hadička k zadní brzdě vedena jinak a byla krátká. Tak si uděláš radost i novýma brzdama aspoň Deore. Zahučíš tam za 20k a furt to bude polostaré kolo.

        0 0
    • Losky83  

      Takovéhle odpovědi si cením, jelikož tomu nerozumím. Takže buď seženu jinou vidlici 1/1,8" a nebo jiné kolo. U té vidlice buď levný Raidon z Tuning-test a nebo něco lepšího z bazaru? Nebo jak mám poznat slušnou vidlici?

      0 0
      • Erknold  

        já bych se právě bál i u rámu nějakého frézování ploch na brzdy a podobné fórky. Pokud nevíš jak poznat slušnou vidlici, tak nevím, jestli je cesta bazaru ta správná.

        Pokud nechceš měnit ani přední kolo (pokud se stále dobře točí, drží výplet a ráfek je v pohodě), tak hledat něco s klasickým krkem a RU. To ti docela omezí výběr :)

        Ale šel bych do něčeho jako Epixon http://www.kupkolo.cz/…rl-r_z93894/ To je tak max, co do toho kola investovat. Aspoň je to lehký. Co je to přesně za typ, kdo ví.

        0 0
    • Losky83  

      moje současná váží 2300g, takže vše bude lehké:) Koukám po komponentech z čeho mám kolo a vše se pořád prodává a levné to taky není, takže snad vše je zatím ok.

      http://cykl.cz/…og2009-xc-ht

      0 0
    • Losky83  

      Psal jsem do Tuning-testu a snad koncem měsíce mají dorazit nové Epixony ve variantě Ahead a rychloupínák. Takže to by mohlo být dobré řešení na pár let

      0 0
    • Losky83  

      Počkám a koupím toho Epixona, který je trošku poladěn a nasadím spd a koupím botky. Ještě nový řetěz a kazetu. Zbytek je ok a asi nemá smysl další upgrade

      0 0
    • Losky83  

      Epixon objednán z TT, tak jsem zvědavej, jak bude chodit oproti té staré těžké bestii:)

      0 0
    • Losky83  

      Vidlice nasazena a velký rozdíl. Akorát v prudším kopci v lese má tendenci se kolo zvedat na zadní, takže člověk musí se dost nahnout na předek. Asi se trošku rozhodila geometrie. Ale jinak spokojenost.

      Včera jsem si ale všiml, že když jsem vedl kolo za představec, tak se představec trochu hýbe v rámu. Tedy je vidět, že se vidlice trochu vyklá ve sloupku.

      Zkusil jsem přitáhnout imbus co je nahoře na kulatém stříbrném víčku a byl dost volný ale nic se nezměnilo. Mám nejdřív povolit ty dva protichůdné Imbusy na predstavci a pak teprve ten šroub v tom stříbrném víčku a pak ty dva protichůdné?

      Díky

      0 0
      • AleZ80  

        Tak, tak. Povolit šrouby na představci, pořádně utáhnout vrchní šroub a pak opět utáhnout šrouby na představci.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen aby to pořádně nevzal moc doslova :-)

          Tedy pro jistotu přesněji, utáhnout tak akorát, aby se vymezila vůle. Většinou to je pouze někde okolo 1,5–2Nm.

          0 0
          • Petr L2  

            Často je ale šroub v ježkovi z něčeho lehkého, na velké utahování není stavěný a moc nevydrží, proto je lepší dotáhnout nějakým pevnějším šroubem, pak představec dotáhnout a pak tam našroubovat ten původní šroub.

            0 0
    • Losky83  

      2Nm není nic. Prostě dotáhnout tak nějak s citem, ale pevně. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.