• Arep

    Ahoj,

    jsem rekreační cyklista cca 2000km za rok, a chtěl bych starsi kolo osadit lepší sadou, jde mi hlavně o výměnu předních talířů, kde mám nyní 3×8, ale chtěl bych 1×11.

    A zajímá mě, co vše je potřeba udělat k tomuto kroku, je mi asi jasné, že se bude muset sundat převodník, talíře a kazeta a ovládání levé i pravé…, pokud by mi to někdo vypsal bod po bodu, co vše se musí pro tento krok udělat budu rád.

    Případně jaké je cena za tyto komponent a předěláni v servisu, viděl bych to třeba na sadu deore a výš.

    A na závěr, jestli se tento krok vůbec vyplatí dělat, mám kolo z roku 2017, zbavovat se ho uplne nechci, a dle me je toto levnejsi reseni.

    Děkuji za rady

    0 0
    • Vilém  

      Kolo z roku 2017 s osazenim 3×8?

      Co ze je to konkretne za kolo?

      0 0
    • Markony  

      Řazení

      Možná i brzdy pokud jsou v kupě s řazením

      Lanka

      Bovdeny

      Zadní náboj

      Kliky –

      Střed

      Přehazovačka

      Řetěz

      Kazeta

      Dle mého se to nevyplatí

      0 0
    • Potkan007  

      Jak píše Vilém, co máš konkrétně za kolo? Pokud je z roku 2017 a kazeta má jen 8 převodů, půjde o základní kolo, u kterého takový zásah nebude dávat finančně smysl. Vyměníš řazení za moderní variantu a zbytek osazení zůstane stále obyčejný.

      Přemluvit kliky k fungování jako 1×, případně výměna klik, k tomu výměna páček (možná i brzd), řetězu, přehazovačky, kazety. Na ořech pro 8 rychlostí počítám kazeta na 11 rychlostí nebude, takže ještě přepletení zadního kola. Musel bys to kolo mít opravdu hodně rád, z ekonomického pohledu bude lepší na něm jezdit, dokud bude vyhovovat. Ještě se nabízí varianta prodat ho a pořídit lepší, jen se obávám, že částka získaná prodejem by byla příliš nízká.

      0 0
    • Arep  

      Ok, to mi asi stačí, díky moc, mám authora impuls 29, uvažuji o koupi nového, ale až tak za rok, protoze je zatim v celku v pohode a funguje vše v pohodě bez toho, abych neco měnil, celkem mám na něm tak 6000k km, takže tuto sezónu to nechám na tom co mám, a potom to budi resit jako komplet cele kolo.

      Dík za názory

      Případně se tedy zeptám, po jaké kazetě a prevodniku se potom dívat s kolika zuby, přední vidím tak 1× talíř a 34 zubů a zadní kazeta tak 11 – 50, je nějaký optimální počet aktuálně, s kterým se nejlépe jede nebo je to hodně individuální?

      0 0
      • adam1  

        http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

        Si to tam srovnéj se stávajícím ,34z x 10–51 je fajn ,jinak ty převodníky se dají měnit dle potřeby /vyzkoušení i oválný se dávají .

        0 0
      • Potkan007  

        V tom případě vesele jezdi, dej si ušetřené peníze stranou a příští rok vyměň celé kolo.

        Obecně ti budou nejspíš rozsahy kazet na 11 nebo 12 rychlostí stačit. Každému ale vyhovuje jiná frekvence šlapání, někdo točí pomalu silově, někdo rychle, lidi jezdí v různě kopcovitém terénu. Těm osobním preferencím si kolo přizpůsobíš výměnou převodníku. Standard bude asi 30 nebo 32, pokud jezdíš skoro po rovině a často bys narážel, že už nemáš těžší převod i když bys ho využil, pořídíš větší převodník, pokud bys naopak často jezdil na nejlehčí převod a i tak bys ocenil ještě lehčí, pořídíš menší převodník. Neomezoval bych se při výběru vhodného kola součástkou, která stojí pár stovek a jde rychle vyměnit.

        0 0
    • Arep  

      Ok, super, to jsem potřeboval slyšet, díky moc za rady a názor.

      0 0
    • raschi  

      U tvého kola to má smysl jedině když si to uděláš sám z bazarových komponent. Budeš potřebovat pravou páčku, přehazku, kazetu, řetěz a kliky s převodníkem. Na ořech, kde je teď 8speed kazeta ta 11speed půjde. Kazeta SLX 11–46 se dá sehnat nová za 1000 nebo bazar od 500, přehazka s páčkou bazar kolem 1000, nový základní 11sp řetěz SRAM tak 300, použitelné kliky na čtyřhran se šroubovacími převodníky bazar tak 300 (ty, co tam máš teď budou patrně nýtované, takže s nich ty přebytečné prevodníky nesundáš). Celkem tedy tak do 3000. Pokud by sis to nechal dělat v servisu komplet z nových věcí, tak počítej tak 6000, což je vzhledem k úrovni zbytku kola nesmysl.

      0 0
    • Arep  

      Zkusím se poohlédnout, díky, ale spíš se přiklonim k názoru, že to dojezdim, s tím co mám, a pak budu řešit komplet nové kolo,.ale díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.