• Jenda

    Porad se mi serou brzdy – kazdou chvili uvarim brzdovku, paka se propadne k riditkum a musim dlouho cekat nez muzu pokracovat. Vzhledem k tomu co bylo v brzdach za matros misto brzdovky kdyz jsem je koupil (bazarovky) predpokladam, ze problem je brzdovka. Problem je ze u Formuly kdyz budu nasledovat standartni postup vymeny tak se defakto vymeni kapalina jen v pace a hadicce a ve tremu zustane ten humus co tam byl. Odvzdusnovaci sroub je totiz na trmenu fakticky na zacatku hadicky a ne z druhy strany trmenu jako u „normalnich“ brzd aby kapalina prosla celym trmenem.

    Jedinej postup kterej me napada je tlacit do toho brzdovku a povolit tu matici pres kterou se tam davaj pistky a doufat ze stara brzdovka vyleze a pritom tam nenarvu moc vzduchu. Pokud narvu vzduch i do "zadni casti trmenu myslite ze to mam sanci jeste nekdy odvzdusnit?

    Doplnujici otazka – jak nejlip tu matici povolit – vypada to jako gigantickej Torx ale takhle velkej pochybuju ze nekde sezenu.

    0 0
    • gazman  

      Torx jsem si vyrobil, ale ty ho pro řešení svého problému potřebovat nebudeš, odvzdušňování The one je naprostá banalita (5 min),taktéž plnění úplně suchých brzd.Následuj ofiko postupy a garantuju ti že vyměníš i brzdovku ve třmenu, promísí se to.

      0 0
      • Jenda  

        no mam o tom promiseni trochu pochyby – kdyz jsem je koupil tak uz tam misto brzdovky bylo spis zele a pri cca 10 C co jsem mel v garazi jsem napoprvy u zadni brzdy ani neprotlacil brzdovku od trmenu do paky – neco malo jsem tam nacpal horem pak se mi to povedlo kdyz bylo asi 30C :-)

        Kazdopadne nekolikrat to vymenit je samozrejme taky moznost.

        K tomu povoleni ty matice me napadlo vzit to klestema na segrovky nebo si udelat klic z prochace kam do vhodnych pozic zasroubuju sroubky (to ze to asi orvu me az zas tak nesere)

        0 0
        • gazman  

          No jo tak pokud si koupil nějaké kurvy do kterých kdosi nalil sádru či co, místo brzdovky, tak se trap, bazar je prostě bazar.Levně a na hovno.

          0 0
          • Jenda  

            :-) tak jasne je to riziko, problem byl ze ta brzdovka tam byla fakt historicka. Nicmene zkusim to parkrat vymenit (matici se mi povolit nepovedlo), stejne mam asi 0.5 l brzdovky ktera je nacata tak nema smysl si ji tu setrit. No a kdyz to nepomuze tak je zkusim pres zimu soupnout k Bartonickovi.

            0 0
            • gazman  

              Na to povolení je třeba dost power, špatným klíčem to nedáš. Možná bych zkusil ještě vyfoukat co nejvíc toho bordelu kompresorem.

              0 0
              • kubad  

                stačí pumpa na kolo, vytlačí pístky a může vyčistit, u Hope to tak jde, předpokládám že u Formuly to bude stejné, to víčko se nemusí ani povolovat

                0 0
                • Jenda  

                  aha to je zajimava idea, nicmene ten pistek dostanu tou mezerou ven? A druha otazka – povede se mi pak ty pistky natlacit zpet? Z toho mam trochu obavy :-)

                  0 0
                  • kubad  

                    u Formulí netuším, ale mělo by to jít, mezera bude dostatečná a zpět to určitě dostaneš, jeden podrž zatlačený a foukni tam druhý by měl vylézt ven, moc tlaku to nepotřebuje, pumpa v pohodě stačí, u Hope ten zadní pístek ani jinak vyndat nejde

                    0 0
                  • gazman  

                    Jo tou mezerou to jde.

                    0 0
                    • Jenda  

                      jak pisu nize, nepovedlo se uplne ale aspon je to na dobry ceste (snad:-)

                      0 0
                      • kubad  

                        musíš ten jede udržet zajetý je to boj, ale jde to

                        0 0
                        • Jenda  

                          no dneska budu bojovat s druhou brzdou tak to jeste zkusim. Predpokladam ze jedinej zpusob jak vyndat oba je nejdriv vyndat jeden, vycistit, vratit a pak druhej?

                          Kdybych veril mistim servisakum tak si to necham udelat ale sver neco do ruky Italovi :-/ i kdyz jsou to italsky brzdy :-)

                          0 0
                          • blue  

                            a já si říkal, proč to chceš posílat Bartoníčkovi :-)

                            0 0
                          • kubad  

                            jj jeden vyčisti nasadi a pak druhý, jinak bys ten druhý vyndal vytlačením otvorem pod tou matici, ale ta ti nejde povolit :D

                            0 0
                            • Jenda  

                              joho tak se mi to vcera na predni povedlo, myslim ze i odvzdusneni probehlo v poradku tak jsem zvedavej. Stejne mi neni jasny proc kdyz dam novy desky tak je brzda pomerne tvrda a casem se krok paky prodluzuje a houbovati – resp mi prijde ze mezi novejma deskama a kotoucem je daleko mensi mezera nez mezi sjetejma. Jako by to automaticky nastaveni vzdalenosti desticek nefungovalo uplne optimalne.

                              0 0
                              • kubad  

                                tohle muže způsobovat bordel v systemu, taky to chce když s měl pístky venku je přeleštit, aby chodily lehce v těsnění

                                0 0
                                • Jenda  

                                  jo v ramci moznosti jsem je ocistil, prelestit jsem je nemel jak nicmene vypadaly OK. Bordel systemu nevim – nic pro protlacovani brzdovkou nikam nelezlo, kazdopadne kompletni rozborka je nad moje moznosty a vybavenost naradim takze zbyva jen ten Bartonicek.

                                  Jeste me napada jestli nemuze byt nacaty tesneni kolem pistku paky ze by tlak misto do brzdy sel i castecne okolo. Mozna ale je celej problem ze Louisy co mam na druhym kole maj tvrdej krok a nejsem si proste na to chovani formul schopnej zvyknout.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jako jestli ti z brzd lezl bordel – sliz tak můžou být od toho chycené těsnění – nafouklé a pak brzda nešlape jak má, ale to sou dohady, nevím na kolik přijde komplet těsnění na The One, u Hope je to v řádu několika stovek na brzdu

                                    0 0
                                  • gazman  

                                    Pokud mají R1 stejný průměr pístku jako The One tak kup tohle pokud ne tak tohle

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      jak pisu trmen vypada OK, spis je problem v pace tedy pripadne toto http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                                      ale popravde nez nakupovat ty jednotlivy dily a testovat co je a co neni spatne to se mi fakt vyplati to hodit na servis. Sam to poradne neumim a tohle je vec kterou se ani ucit nechci protoze doufam ze pak budu mit krome vymeny brzdovky par let pokoj :-)

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        No když nuž tak spíš tohle , a té výměny se neboj, stačí ti segerkleště, trvá to 5 minut. Ale jak chceš, třeba to hoď do servisu

                                        0 0
                                  • HKou  

                                    Zkus nějakou silnější gumou přitáhnout páku přes noc k řidítkum, pokud to do rána změkne, tak je to těsněním.

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      prave to delam ale z jinyho duvodu – nakonec mam dojem ze tesneni ve trmenu ma pomerne velkou hysterezi takze nepusti pistky dostatecne povylezt a je potreba pomerne dlouhyho kroku aby to sedlo. To se samozrejme neprojevi na novejch deskach, protoze ty jsou i pri maximalnim zatlaceni pomerne blizko kotouci, jak se ale ojizdi tak se mezera zvetsuje az je pomerne velka coz mi nesedi s Mlokovym popisem ze na nich ma byt naopak super mala. Uz me to neba a rikam si ze sem mel koupit ty Sainty (nehlede na to ze by na nich asi tak rychle nemizely desky)

                                      0 0
        • blue  

          to tam někdo místo brzdovky nalil minerální olej, ne? brzdovka sama snad takhle ztuhnout nemůže

          0 0
          • pačes  

            blue: myslím,že trefa do černýho:-)

            0 0
            • Jenda  

              hele rekl bych ze ne, posledni dva kluci co to jezdili nejsou zadny lamy, nicmene jestli to mel jeste nekdo pred tim nevim :-/

              No asi pockam az se ke me dostanou zase stary K18 co jsem mel na biku puvodne (at mam zalohu) a pak zkusim vyndat pistky jak radi Kubad a uvidim. Ono kompletni vycisteni by tem brzdam urcite prospelo.

              0 0
    • Jenda  

      Takze vcera jsem zkusil vyfouknout pistky ale neuspel jsem – prekvapive mi zacaly vylejzat oba :-) a nakonec teda jeden povypadnul (kapalina vytekla okolo) ale rozhodne ne natolik aby sel vyndat a abych se dostal k druhymu. Nicmene aspon jsem dostal starou brzdovku i ze trmenu, na zadni s kterou jsem zacal to nebylo tak desny. Vcera uz se mi to nepovedlo poradne odvzdusnit takze pokracovani dnes.

      K tomu odvzdusnovani – pobavilo me ze na formulackejch strankach navod poradne neni, ale na americky mutaci je velmi podrobnej – tak uvidim jestli se mi to povede lip nez driv – i v nedostatecnym odvzdusneni byl asi castecne problem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.