výkonnost na amatérské zavody

155 nepřečtených
  • Alex10

    Ahoj jsem začátečník a někdy v budoucnu bych chtěl vyzkoušet amatérský závod mtb, jak poznat nebo jakou mít minimálně výkonnost, aby člověk nedojel týden po skončení závodu?

    • Smazaný účet  

      Prostě jezdi na kole a trénuj.

    • Vilém  

      A nejezdi se u vas nejakej maratonek, nebo tak neco? Ze by sis projel trat a pak si porovnal cas s vysledkovou listinou.

      Ve vlastnim zavodu bys jel zrejme rychleji, sam se asi nedonutis.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Vyjet na závod a přinejhorším v půlce odstoupit. Jinak minimální výkonnost pro připuštění na start je 274,6 W po dobu 48 minut :-)

    • black.horse  

      jednoduché, podívej se na webovky Tvého vysněného závodu na loňské výsledky a podle času závodníků si uděláš hrubý odhad. Předpokládá to, že budeš mít ujeto podobnou vzdálenost v podobném terénu. A nebo si tu trasu závodu (mapy bývají zveřejněné na webu) objeď tréninkově třeba měsíc před závodem a uvidíš jak na tom jsi:-) něco Ti přidá závodní hec, něco Ti uberou lidi motající se na trase a třeba i nervozita u prvního závodu. Ale pokud chceš začít závodit, nejlepší jak začít je, se přihlásit, přijet tam, stoupnout si na start a vyrazit kupředu a zbytek už uvidíš co se stane:-)

    • jIrI___  

      Pokud nepojedeš nějaký malý hnoják, kde se sejdou největší chrti z okolí, tak stačí výkonnost nulová. Ať si uděláš obrázek, tak já ze začátku sezóny jezdil s najetými zhruba 200 km krátkou 58 km trať na Šela maratonu a umisťoval jsem se kolem první třetiny startovního pole. To myslím mluví za vše :-D

      • Esi  

        jojo počítej s tím že na ten závod se přihlašuje spousta lidí kteří vlastně na kole ani pořádně nejezdí a berou to jen jako příležitost udělat si žízeň. Kamarád z hecu jezdil podkrkonošský maraton na něčem podobném jako je ukrajina, prostě vzadu torpedo a jeden převod) a dojížděl zhruba uprostřed startovního pole, takže se tím nestresuj a jak už tady padlo normálně to zkus :-)

        • Esi  

          tak kecám hledal jsem to ve výsledkové listině tak byl 380 z 496 lidí kteří dojeli do cíle, ale ta ukrajina teda platí :-)

          • hovanec  

            Je zajímavé, že ho vzali na start, když ve většině propozic je „horské nebo trekingové kolo“

            • Esi  

              taky mě to překvapilo asi to brali jako trekové kolo :-) musel mít 2 funkční brzdy, torpedo na takovou věc je teda brutus :-)

              • lumyr  

                Sudety jezdil typek na skládačce a nikdo s tím problém neměl.

    • Rychlej turista  

      Chce to zúčastnit se nějaké masovky a vyhnout se místním závodům s pár účastníky, kde by hrozilo, že je neuvidíš už od druhé zatáčky.

    • Bokec  

      Velice jednoduché, podívej se na trasu tvého amatérského závodu, pak se jukni na čas nejlepší a nejhorší a jdi si to projec a stopni si to …

      Hned poznáš jak moc musíš trénovat .-)

    • Smazaný účet  

      Ahoj v sobotu pojedu svůj první závod. Trénuju tak že o víkendech prostě za den na kole utočí 100km a střídám silnici a terén. Samozřejmě jezdím každý den do práce na kole celkem 20km a to úplně na krev :). Ale co jsem koukal na výsledky tak bych měl skončit v první půlce.

      • Esi  

        ono stačí to že nemáš od minula vyjetou pozici tak že startuješ ze zadních řad, než se probiješ přes ty kteří mají na kole letos ujeto 50 km do krámu, ale na asfaltě se těch prvních 200m hecnou tak už je špička stejně dávno pryč, v nájezdu do terenu trochu zácpa, tak máš celej závod koho předjíždět :-)

        • Smazaný účet  

          No uvidím, už jsem jel s lidma co jezdí tyhle sranda závody na bednu nijak jsem na ně zásadně neztrácel.

          • Esi  

            ať se daří a hlavně bacha v prvním sjezdu někteří jezdci jsou schopni zvláštních počinů které by jsi třeba nečekal tak ať se zbytečně nezrakvíš :-)

        • MnemonicJ  

          tady u nás se jel kdysi první ročník MTB maratonu, kamarád tam jel na kole z roku asi 1930 že si udělá pár fotek. Nakonec viděl, že je tam přihlášených pár lidí, tak to taky zkusil i na tý ukrajině a skončil někde uprostřed. Říkal, že víceméně „závodil“ jen s nějakým seniorem, kterýho předjížděl ve stoupáních, ale z kopce mu to senior na horáku nandal, protože tý jeho plečce padal na těch lesních cestách řetěz :D

          • Doktorzet  

            Nemálo jsem se nasmál :-D

            • MnemonicJ  

              No závodit se da všelijak :-) On měl teda dost najeto, jezdil v tý době hodně na silničce, jen ten závodní hardware nebyl úplně ideální…

          • ememem1  

            tak ono dost zalezi kto na tom sedi…uz skoro myticky je pribeh jak raz na jedny preteky slov. pohara junirov pred x rokmi prisiel nejaky mlady zobak, sagan sa volal, volak sa mu pokazil bike tak mal pozicany od sestry, pekny ruzovy furtslap s kosikom na zeleninu. meno vitaza preteku je dufam jasne.

            • MnemonicJ  

              no jasně, psal jsem, že jezdil na silničce, pár let dojížděl 40km na kole do školy, jinak dával po práci 150–200 docela v pohodě a dost i běhal.

        • camlost  

          takhle jsem letos absolvoval první letošní závod. místo rozjetí jsem na ten závod přijel na kole (20 km a nějaké drobné), pak jsem se na startu zařadil až na úplný konec (protože jsem neměl nic najeto, tak abych nepřekážel) – na fotce ze startu projíždím startovní branou 4. od konce – a celý závod jsem předjížděl… celkem něco přes 300 předjetých kusů (z cca 440).

          a docela mě to bavilo. lepší než odstartovat, ztratit ty před sebou, ujet těm za sebou a 90 km jet úplně sám. to si člověk ani nepokecá. ;-)

          • MnemonicJ  

            jo to by bylo blbý si ani nepokecat, když je to taková masová záležitost :) To docela chápu

      • Alex10  

        Tak jak pak dopadnul tvůj první závod?

    • skorpion  

      Ak nemas problem spravit rekreacne 50–70km v terene, tak nejake kratsie zavody (30–40km) zvladnes. Vyber si na zaciatok nejaku vacsiu akciu, napriklad Kolo pro zivot. Tam je velky rozptyl vykonnosti zavodnikov. Tusim som tam videl aj niekoho s nosicom. A ked prides posledny, vzdy sa to da zvalit na defekt :-) Mna uz v dvoch zavodoch predbehla aj uzatvaracia motorka – vzdy som sa s*al s defektom a raz z toho som zlomil obe montpaky :-) Aj napriek tomu som posledny nikdy neskoncil. Niektori lepili aj 3×. Takze aby som to zrhnul: masove zavody a bez defektu. Posledny nebudes ;-)

      • kolond  

        To vozíš drátové pláště? Kevlarové RoR, RR sundám v pohodě rukama. Než se zdržovat s lepením vozím náhradní duši. Lepil bych až po píchnutí obou.

        • oddie  

          Dtto, kevlarové pláště sundavám rukama. A kdyby nejhůř bylo, poslouží páčka rychloupínáku.

    • Phantasma  

      Ten amatérský závod můžeš vyzkoušet klidně nejbližší víkend. Vůbec o nic nejde. První závod bych vůbec nehrotil. Radši si pojedu svoje a v pořádku dojedu do cíle než abych tomu hned od startu dupal a v polovině závodu nemohl popadnout dech. Časem přijde progres.

    • oberleutnant Weiss  

      Neřešit, jezdit…

    • Doktorzet  

      Jezdi a jezdi, pak dej nejaký KPŽ, nebo tak něco. Je tam velká sorta lidí, amaterský pupkáči, hobíci, a rádoby profíci který si tam honěj ego, ale nikde jinde o nich neuslyšíš :-)

    • iron.hide  

      na zavod mozes ist hocikedy, kludne aj keby si na bajku sedel prvy den :) casto sa tam taki ludia vyskytuju.

      napriklad viem o mnohych co na prve jarne zavody idu po tom, co od jesene najazdili tak mozno 50 km :) idu tam kvoli atmosfere a podobne.

    • Smazaný účet  

      Ahoj, dneska jsem jel svůj první amatérský závod a mám pro tebe pár tipů. Za prvé nepodceň přípravu, hodně před závodem pí, mě se to dost vyplatilo (35 stupňů na slunci), pořádně si vyber obutí kola. Já měl na kole Race Kingy a na kamenech a listí mi to dost ujíždělo. Dále si vyber správný počet zubů na plackách. Mám na kole 3×10 44 zubů a na pár místech jsem musel sesedat, protože i nejlehčí převod byl na mě těžký. A nejtežší jsem řadil 3×7. Takže asi by byly vhodnější placky 40 nebo 38 zubů. Dále nezapoměn na magnezko a sodík, par lidí mělo křeče. Určitě vem nášlapy, ja sice z nich měl strach ale v pohodě. Během závodu hodně pij a neboj se vzít si malou sváču, sojový suk atd. Jinak hodne lidí mělo defekt nebo svléklo gumu, takže dobře foukat. Ja foukám víc než dost, protože jezdím spíše silnici. A poslední a nejdůležitější rada. Nauč se techniku, hlavně sjezd. Já jí mam špatnou a sjezd mi nejde. To mě stálo minimálmě pět míst i když jsem byl výkonostně na tom lépe než ten přede mnou. Ujel mi při sjezdu na 500–700m a na rovince a v kopci jsem ho buď předjel nebo se dostal na 100m za něj. Jenže sjezd byl za cely závod 20× a to už jsem pak po nějakém 15 sjezdu byl na pokraji sil. Jinak špatně jsem si rozložil síly, takže do cíle jsem dojížděl na můj vkus až moc v pohodě. Jediným problémem při závodu byl bolavý palec pravé nohy. K defektu či proražení ráfku jsem neměl daleko – kamen z boku a 50km/h přes odvodňovací kanál. Kolo ustálo i mých 120kg, což musím taky dát dolů. Mít o 20kg méně tak taky pojedu jinak.

      Nijak výrazně jsem netrénoval – 20km denně do práce a o víkendu 50–60km, o dovolené dva 100km výlety.

      Jinak na závodě byli lidé jak s lepšími koly (carbon), tak s horšími (XCR vidlice a Alivko). Pár lidí mělo Full.

      • gerrard  

        Gratulace k prvnimu zavodu. Je videt, ze si plny zazitku. Jen nerozumim tomu, ze kdyz mas 3×10 proc resis do kopce velkou placku? To me zajima nejmensi placka a nejvetsi pastorek na kazete.

        • Smazaný účet  

          Jo máš pravdu ale já nevěděl kolik má ta malá :) Už vím má 24, takže kdybych měl 22 možný by mi to šlo lépe. Ve stojce mi ujížděli gumy a v sedle jsem už měl dost a nestačil to umotat.

      • Melvin  

        Ahoj, kdys foukas vysoke tlaky tak se nemuzes divit, ze Ti plast v terenu nedrzi. Ikdyz chapu, ze s tvou vahou zas nejde foukat treba 1.5 –1.8.

        • Smazaný účet  

          Teď mam tak 3 bary, dřív jsem foukal 4–4,5. Mám uzké ráfky – RMX Sting. Mít širší foukám více. Jinak vědět že závod bude jen terén, tak bych dal méně. Pilseman měl teda o dost lehčí trať.

          • Vilém  

            3 bary do 2,25" plaste? Tak to je slusny:)

            Kdybys mel sirsi, tak foukas vice?

            • Smazaný účet  

              Ne méně. A maximum pláště je 4,5.

              • Vilém  

                Ale jo, delej jak myslis. Osobne me maxima nezajimaji, pohybuju se na udavanem minimu, nebo spis pod nim. Jizdu v terenu na plasti nafucenym na 3 bary si moc nedovedu predstavit Skoda, zes tam ty sirsi rafky nedal hned, uz tehda jsem ti rikal, zes tam mel dat Hurry.

                • Smazaný účet  

                  Škoda to není, budu na HT dávat silniční hladký. Do terénu bude Full.

                • Esi  

                  no tak asi taky nemáš těch 120 jako Drobeczech :-) já mám 98 a jezdím cca 2,7 baru, jezdím XC tak že na nějakých kořenech jedu hold o trošku pomaleji než aby každá druhá vyjížďka znamenala proraženou duši a lepení :-)

                  • Vilém  

                    Pravda 120 nemam, ale stejne jako ty ano:) Vpredu foukam 2bary, vzadu 2.3–2,4 baru. Nekdy mi to prijde moc, asi udelam nejaky pokusy.

                    Plaste 2,25" schwalbe.

                    • Esi  

                      já vozím Rubena Scyla Top design 2.25 na 19 mm ráfku, na méně než 2.7 baru jsem asi srab :). Najezdím toho i dost na silnic, polabská nížina není ideální místo na MTB tak že každou vyjížďku najedu minimálně tak 20km i po asfaltu :-( a vozím duše (butyl)

                      • lumyr  

                        A já si do teď říkal, že foukám pořád moc.. 100kg, momentálně vzadu maxxis ikon 2,2 a foukám na 2,1 baru (před tím RaR 2,25, tlaky stejný) , předek 2,25 NN okolo 1,8.

                        • Esi  

                          s dušema ?

                          • lumyr  

                            bez, ale to v těhle relacích moc roli nehraje. S dušema jsem foukal zadní +/- stejně, přední foukám oproti dušovým méně.

                        • Breakpain  

                          95kg

                          Ikony bez duší

                          1,5 / 1,8 p / z

                          Pohoda … ráfek 23mm vnitřní rozměr

      • jonti  

        S tvou hmotnosti to chce i sirsi a odolnejsi plaste, nez vozi jezdci vazici polovinu toho co ty.

        A urcite je vozit bez duse. Technika se casem zlepsi.

        Tech 20km denne do prace a 50–60 o vikendu neni tak malo.

    • biker.giant  

      V dnešní době nalítají nejlepší amatéři i 25 000 kiláku za sezonu :-) Takže si potkáš na startu kluky z najetým litrem i pár skoro profíků :-)

      • Esi  

        Ale to se asi týká jen těch co jsou singl a nebo už brzo budou :-) Najezdím tak 3 tisíce víc prostě nedám časově (rodina, práce :-( )

        • jonti  

          Je to predevsim o optimalizaci casu, ty dve hodiny najdes kazdy den.

          • YuraOlomouc  

            Cas mozna jo, ale energii mozna ne a to pak nemá cenu, aby ses na tom kole motal s posledních sil. Ne kazdej proste v zamestnani odpociva a pak muze sportovat. Plno lidi propoti montérky a pak jsou radi, ze sedi u televize a podrimujou.. :) To je pak lepsi to nervat přes zavit a projet se v klidu az je cas, chut a energie..

            • jIrI___  

              Jak píšeš. Ale to se na B-F, kde příspěvky nejvíce přibývají během běžně pracovní doby, bude těžko vysvětlovat :-)

            • Esi  

              Tak tohle by v mém případě problém nebyl jsem kancelářská IT krysa :-) ale ty děti jsou nějak navíc :-)

          • Esi  

            no jak se to vezme v 7:45 jedu do práce, v 17:45 jsem většinou zpět, žena dělá na směny tak že se stává že odjíždí do práce v 18:15 máme 2 děti 12 a 4 roky tak že s těma 2 hodinama denně to není tak jednoduché jak se zdá :-), mimo to se blíží doba kdy bude v 18:00 tma

      • Smazaný účet  

        No já ročně dám tak těch 6000km.

        • Alex10  

          Diky za tipy, zatim vyuziju ten prvni a to je trenovat :-) a uvidime kam se dostanu za rok :-) zatim si vykonnost merim na rovince 10 km asfalt a posunul jsem se z 3 min/km na 2:05 (kolo 29' MTB)…

          • pelhrimov  

            10 km po rovné silnici je třeba jezdit na silničním kole, protože jinak ty časy nejdou porovnávat, když ale vezmu vesnické časovky, tak s průměrem 38 km/h tj. (1:34 na kilometr podle Tvých počtů – v cyklistice se nepočítá s tempem na kilometr jako při běhu) dojíždím dost vzadu.

    • pelhrimov  

      (Možná špatně zařazeno je to pro Esi) Výmluvy, kolem 15 tis. zvládne dát i holka, která má doma děti a chodí do práce, ale je nutné jezdit PRAVIDELNĚ CELÝ ROK. Velice snadné to je, když člověk dojíždí na kole do práce, pak ta časová náročnost není tak velká, protože stejně by člověk nějaký čas tím dojížděním strávil. Nauč se vstávat brzy ráno a jezdi do práce.

      • Esi  

        mám to do práce přes celou Prahu, tak že to není cyklistika ale masochismus. než se firma přstohovala tak jsem to měl do práce a zpět cca 60km tak že to jsem těch 6 – 7 tisíc za rok najezdil. Hold když má člověk dvě děti a manželku která kolo nemusí tak to není tak jednoduché :-)

      • Chlebovnik  

        Na druhou stranu je otázka, kolik ti toho takový šmrdlání dá oproti pořádnejm švihům třeba 3× týdně, na kterých to protáhneš po kopcích, dáš pár segmentů a odjedeš je v průměru třeba za 4–5 W/kg. Mít najeto 15k je sice krásný, ale není kilometr jako kilometr.

        • jonti  

          Proč bys to měl jen šmrdlat? Většinou do práce jedu jen abych dojel, ráno mám problém se dostat do intenzit, ale večer mi nic nebrání jet kvalitní tréninkové tempo.

          • oddie  

            Já to mám opačně, do práce to peru co to jde, a odpoledne z práce se tak akorát kochám. Je to ale spíš tím, že ráno před 6h jedu prázdnou Prahou, kdežto odpoledne je otravný provoz.

            • Smazaný účet  

              Já taky ráno jedu co to jde a odpoledne na pohodku. Ale je to zase kvůli tomu abych nepřijel pozdě.

              • Breakpain  

                Dobrej fígl … jezdi dřív, až chytíš defekt, tak se posereš ;).

              • oberleutnant Weiss  

                Praktikuju to samé – ráno rychle nejkratší cestou, domů různými oklikami. Čím víc mě v práci naserou, tím delší volím trasu a tím zuřivěji šlapu…;-)

        • pelhrimov  

          Je to šmrdlání, to máš pravdu, jenže to šmrdlání je podmínkou pro ty intenzity. Cyklistické závody jsou dlouhé, tam nejde žít jen z intenzit. Také je do daleko bezpečnější, intenzity lze provozovat jen několik let v mládí, pak se to na těle podepíše. Tak Praha to je asi zlé.

          • YuraOlomouc  

            Jak se to na tele podepise? Jako rozpumpovat aerobkou kardiovaskularni systém kolem te hodiny denne je pro zdravi prinos, ale když někdo jezdi 4+ hodiny, tak to ma spis opacnej efekt…

            • Esi  

              Tak určitě, ale musíš to tak provozovat od mládí, pokud někdo leží do 40 na gauči tak by to pro něj mohlo být smrtící :-)

            • pelhrimov  

              Podepíše často na úponech šlach, chronické záněty bursy, z chronických zánětů se občas udělá někde nějaký výrůstek, někdo začne trpět na kolena a už nemůže vyjíždět do zimy a podobně.

            • pelhrimov  

              Podepíše často na úponech šlach, chronické záněty bursy, z chronických zánětů se občas udělá někde nějaký výrůstek, někdo začne trpět na kolena a už nemůže vyjíždět do zimy a podobně.

              • McBlacky  

                nicméne pokud chces závodit na urovni tak čím jsi starší, tím víc musís drtit intenzitu

                • pelhrimov  

                  Nejsi ještě veterán, zeptej se jich, i když někteří někdy tak vyletí výkonnostně, že snad to nemůže být ani tou intenzitou, být v 60 vpředu mezi mladými kluky, to je někdy záhada.

    • Petr L2  

      15 000? no nevím, zajímalo by mě jak to jde stihnout, pokud člověk nedělá v Kolbence, tak do práce na kole to moc nejde. Nedovedu si představit, jak bych to střihal na kole ranní Prahou, se sadou šanonů, plány od stavby, notebookem a případně ještě s pár drobnostmi co někomu, nebo někam vezu. To bych musel mít rikšu. Po práci stihnu tak max. dorazit domu a na žádné kolo čas nezbývá a kolikrát ani síly, kdybych každý víkend ujel 200 km, vykašlal se na rodinu a i o dovolené ty víkendy dal, tak neujedu více jak 11000 km za rok. S tou holkou, pokud má práci a děti, tak nemůže stihnout ani polovic a pokud ano, chtěl bych vidět co v práci dělá a hlavně tedy chudáci děti a babičky co všechno oddřou. Já s dětmi doma byl, tak vím co to dá práce, času a sil :-)

      • prodi  

        tak pokud máš trochu propracovanej trénink.plán, výživu a nějaké ty věci kolem toho, tak se dá zajíždět slušnej výsledek i s 7–8 tis km za rok na hybby závodech

      • jonti  

        Když děláš na jednom místě, tak většinou nic nevezeš a není to problém.

        Další možnost je dřív vstát a natočit nějaký km než vyrazíš do práce.

        • Esi  

          mnohdy nemožné, žena dělá na směny tak že ráno jsou doma děti které musím vypravit do školy a školky (dcera se teda vypraví už sama) a jsem doma s nima sám tak že dost těžko můžu jít na kolo :-)

        • pelhrimov  

          Převlékání před odjezdem do práce je děsně časově náročné, lepší je v kolbence využít šatny, vychází mi to, že 25 km na kole je tak o 15 min pomalejší než autobusem, odpadá totiž cesta na autobus a nějaké to čekání.

      • lumyr  

        V kolbence nedělám a do práce na kole jezdím. Ntb nechávám v práci, vzdálená plocha a onedrive je lepší řešení. Pravda, nemít v práci sprchu tak na kole nejezdím, spocenej do saka není to pravý…

      • makaltom  

        jsem z Počernic a jezdím (jezdil, už mam tejden po statnicich) do Dejvic na ČVUT (časté přejezdy z Dejvic na Karlák) na kole. 5 dní v tejdnu v zimě v létě a většinou se 17" ntb a převlečením v batohu. Jen cesty do školy mi daly 8000 km a za celý loňský rok jsem měl mezi 15 a 16 tisíci km. Přeci jen se tam projevilo to volno přes léto, kdy jsem sice chodil pracovat, ale ne každý den.

        Letos jsem státnicoval a tak nebyl moc čas a nálada na kolo, ale přes 10k km to jde. Nejet míle tak by to byl ještě zajímavý boj.

        • novas752  

          Na CVUT (FS) se zrovna chystam :) je to tam s „parkovanim“ kol v pohode? :D

          • makaltom  

            Dejvice – za dveřmi po schodech dolu jsou stojany – se 160 mm kotoučema docela v pohodě, silnička se v nich převrací na záda, je tam kamera, ale nevím zda funguje, za 5 let ukradli 1 kolo, S místem problém nebyl, protože jsem jezdil brzy, ale v létě už to bylo poměrně exponované. Vrátný tě nenechá projít s kolem dál, ale když slezeš do suterénu a vyjdeš druhým schodištěm nikdo na tebe nepřijde. Někteří profesoři jezdí po laboratořích a chodbách na kole a koloběžkách, takže jsou tolerantní.

            na Karláku jsem bral kolo do učeben, ale udělali tam také stání uvnitř. Tuším že TZSI už na Karlák nebude jezdit, snad jen na jazyky.

        • Esi  

          chybí ti v tom plánu pracovní cesty, Praha – Brno, Praha – OStrava a doma 2 děti :-), ale je pravda že pokud jsi dost fanatik a rodina tolerantní tak se dá najezdit celkem dost, ale riskuješ žě ti děti vyrostou pod rukama ani nevíš jak. Špatně se vysvětluje 3 letému dítěti že mu tatínek nepřečte pohádku protože jde se strejdou jezdit na kole, k tomu časem asi dospěješ sám :-) hold je mi už skoro 40 :-)

          • jIrI___  

            Občas stačí zaměstnání, kde člověk není tak vytížený a má pevnou pracovní dobu 8 h denně se začátkem v 6:00. Pak je člověk v 15 h doma a času má relativně dost.

            • Petr L2  

              Takové zaměstnání jsem měl naposledy v roce 1988☺

              • jIrI___  

                Každý svého štěstí strůjcem :)

                • Smazaný účet  

                  Tuhle nesmyslnou větu jsem nikdy nepochopil.

                  • Petr L2  

                    Ono je pak otázka kde clověk vidí to štestí ☺

                  • jIrI___  

                    Co je na tom k nepochopení? :) Každý má možnost volby mezi tím, jestli bude byzy ve stresu a s nedostatkem času na sebe samého, rodinu, koníčky atd., ale bude ve vatě, nebo jestli bude s holou prdelí, ale spokojený a s dostatkem času, který může věnovat tomu, co ho baví. Ideální je být ve vatě s dostatkem volného času, ale to se podaří jen výjimečně :D

              • oddie  

                Takové se dá najít i dneska. Je to jen a pouze otázka priorit. Holt hodně lidí se honí především za majetkem a teprve pozdě přijdou na to, že ta cena, kterou za ty vydělané prachy zaplatili, je až příliš vysoká. Ale každého věc, co si vlastně vybere…

                • Petr L2  

                  ☺ no právě

                  • oddie  

                    No jo, no, tak pak je to taky o tom, když už si teda člověk tu jednu variantu vybral, být soudný a nestěžovat si, že nemá výhody té varianty druhé…

                    • Petr L2  

                      Tak já si nestěžuji, možná jenom je múj pohled na „problém“ komplikovanější tím, že si myslim, že základem toho proč je človék na světě je vychovat a zajistit svoje potomky a to ostatní je tak nějak jako až na druhém místě. ☺

                      • YuraOlomouc  

                        Otakzka je, jestli uz tak prelidnena planeta potřebuje další hladove krky. Jinak ne kazdej se stotoznuje se smyslem života makat a starat a vychovavat decka. Pro plno lidi je takovej scenar docela nocni mura.. :))

                        • ememem1  

                          preludnena je bohuzial len na niektorych miestach takze na tvoj dochodok uz asi nebude mat kto robit. a zrovna tam kde je, je vyroba deti resp. to co tomu predchadza ich jedine mozne hobby…

                • Esi  

                  Je to prostě na každém jak se rozhodne, dělám 4 dny v týdnu a 1 den z domova, mnohdy po večerech třeba do půlnoci, o víkendu mám volno, pro mě důležitější materiálně zabezpečit rodinu, abych neřešil takové hovadiny jako jestli můžu dětem koupit jogurty den před výplatou, nebo jestli děti pojedou na lyžák, školu v přírodě a podobně, případně kde budou bydlet až jim bude těch 23–25 let. To je pro mě priorita, kolo je koníček který mám rád věnuju se mu podle času. Najezdím tak ty 3000km za rok na víc čas nemám… Prostě chci aby děti měli vše co pro svůj život potřebují je to pro mě důležitější než cokoliv jiného, myslím tím důležité věci které potřebují ne že bych jim kupoval každého půl roku nový mobil a takové kraviny …

                  • oddie  

                    No tak kde budou děti bydlet, až jim bude 25 řešit nehodlám ani náhodou, to je čistě jejich věc. To, co děti potřebují především je, aby se uměly postarat samy o sebe. Tzn. z mého pohledu důraz na vzdělání, ať už je jakékoliv, co jim sedne (nemusí to být nutně VŠ, to se uvidí).

                    • Esi  

                      Tak já bych jim rád pomohl do začátku i nějakým tím bydlením když mám tu možnost, ale jinak jim cestičku nijak neumetám každý se o sebe musí taky trochu postarat sám :)

                      • oddie  

                        Já v tomhle mám zrovna pár velmi hezkých vzorů, jak se k tomu postavit. Nosným prvkem je sám se dětem věnovat co nejvíce a sám je co nejvíce naučit – od toho se odvíjí doba, ale i intenzita kontaktu s nimi. To funguje, dokud jim není těch -náct (aneb – rodiče jsou dobrý do 12 a pak až od 25 :) ). No a pak se snažit motivovat – tj. nic není zadarmo, ale podle výsledků (či aspoň) tendencí. Podpořím to, co někam vede, co má nějaký smysl. Např. mnohem radši zaplatím mastné školné někde venku, než byt v Praze. Dávat (dospělému) děcku něco zadarmo, nevidím důvod, naopak dost často vidím, že je to spíš cesta do pekel (35 letá rozmazlená dcerunka bydlící u maminky a nechávající se živit, protože jí žádná práce není dost dobrá atd).

                        • Esi  

                          Beru to jako možnost snadnějšího startu mladých do života, rozhodně nehodlám děti až budou dospělé živit. Každé z dětí by dostalo do začátku nějaký peníz pro pořízení bydlení nebo základ hypotéky, vzdělání je samozřejmost, záleží jak moc jim to ve škole půjde a podobně, zatím je jedno dítě na základce a druhé ve školce, tak že zatím investice do vzdělání je jen angličtina aby případně měli možnost vůbec studovat venku…

                          • oddie  

                            Aby se děti hned po škole uvázaly k hypotéce a naběhly do krysích závodů, to přesně nechci, a jestli budou chtít ony samy, tak v každém případě bez mé podpory. Brrr, úplně mi naběhla husí kůže, z té představy.

                            • Esi  

                              A bydlet budou pod mostem ? Prostě dostanou nějaké prostředky případně nějaký menší byt a potom už se musí postavit na vlastní nohy ...........

                              • Smazaný účet  

                                Proč by bydleli pod mostem? Od rodičů jsem taky odcházel soběstačný. Na první nájem jsem si vydělal po maturitě na brigádě a bydlel se spolubydlícími. Pak si našel práci a začal pracovat, najít práci mi trvalo ani ne měsíc. Naopak jsem rád že jsem to vše zvládl sám a nemusel se nechat tahat za ručičku.

                                • Esi  

                                  Ale tady není řeč o tom že je budu tahat za ručičku, budou si sami platit fond oprav, energie a podobně (je to cca 6000kč) jen nebudou muset dát navíc nějakých 4–6 tisíc domácímu. Rozhodně poplatky za byt a vše s tím spojené za ně platit nehodlám…

                                  • Smazaný účet  

                                    Tak je to tvoje výchova, pokud vydržíš a na první natáhnutí ruky řekneš ne tak to bude jen dobře. Já dobré pro své dětí chtít jen vše nejlepší ale i vše má své meze, ty sis je vytyčil, tak už je jen dodržet a určitě to nebude snadné.

                                • Barak  

                                  Tak, když na to někdo má, aby každému dítěti koupil na začátek byt, proč né? :-) Já bych to býval bral všema deseti. Teď je sice fajn, že si můžu říct, že jsem si vždycky na nájem a teď hypotéku vydělal sám, ale tenkrát bych to rozhodně neodmítl.:-)

                                  • Smazaný účet  

                                    No nebudu lhát že jsem měl slíbený dům po babičce. Bohužel to dopadlo trošku jinak, ale což tak si na barák vydělám sám :)

                                  • jIrI___  

                                    Tak nějak, za dárek od rodičů v podobě bytu bych se taky nezlobil.

                              • oddie  

                                Ty jiné bydlení než na hypotéku neznáš? To je asi největší mor dnešní doby u nás, ten výplach mozečků, jak je hypotéka nutnost a bez ní každý skončí pod mostem. Z hlediska investorů, kteří to tu před těmi 20 lety spustili to byl ovšem geniální tah, jak se na masách napakovat, a že ty zisky z toho byly velké. Leckteří tu svoji hloupost platí dodnes, to jsou přesně ti, co sebou „musí“ v práci nechat zametat, „musí“ dřít od rána do večera, aby nepřišel exekutor a „nemohou“ se přestěhovat, ani když v příslušné lokalitě přijde průser. Tak úplně přesně proto chci své děti vést k tomu, aby pokud možno o věcech přemýšlely v souvislostech a nenechaly si takhle snadno nakukat, jak hned po škole „musí“ mít hypotéku, nebo budou bydlet pod mostem.

                                • Barak  

                                  Tak dneska je spoustu lidí, kteří chtějí do něčeho investovat, a pokud mají děti, proč né do realit? Pár známých to takhle řeší, že volné peníze dali do bytů, které budou pronajímat do doby, než jim vyrostou děti a potom budou moct bydlet tam. Samozřejmě dopadnout to může různě, ale byt se dá prodat vždycky.

                                  • oddie  

                                    Investovat volné peníze je ovšem trochu něco jiného než dřít do úmoru, abych mohl dětem ty byty vůbec koupit a přitom ty děti prakticky nevidět vyrůstat. Něco trochu víc jiného… Jinak coby investice je možností více, ale proti bytům nic, každého věc, kam svoje peníze investuje.

                                    • Barak  

                                      Nevím z jakého jsi regionu nebo v jaké sociální vrstvě se převážně pohybuješ, ale já neznám nikoho, kdo by musel dřít do úmoru, aby splatil hypotéku (když už jí má), ať už na svůj byt nebo dětí, a děti prakticky neviděl.

                                      Samozřejmě nevylučuju, že případy, kdy si to lidé špatně spočítali nebo měli velké oči, pak přišel nějaký ekonomický průser a nemohli splácet, jsou. Ale co tak čtu nebo slyším v médiích, tak jsou to spíš lidé, kteří si tak na hypotéku vzali byt/dům ve kterém sami bydlí, než nemovitost jako investici…

                                  • Esi  

                                    mám to taky tak, mám jeden byt navíc s tím že je dlouhodobě pronajatý, může se klidně stát že děti budou chtít bydlet někde úplně jinak není problém potom byt prodat a koupit byt někde úplně jinde …

                                • Esi  

                                  žádnou hypoteku nemám a nikdy jsem neměl, byt jsem dostal od rodičů do začátku, tka vím jak obrovská výhoda to byla proto bych chtěl tento servis poskytnout i svým dětem. Tak že zatím mám v plánu že každé z dětí dostane byt pro snažší start do života a potom už je to na nich

                                  • pelhrimov  

                                    Ok, je to Tvůj cíl, ono to bude i větší vítězství dát každému dítěti byt než nějakých 5 minut slávy někde na bedně.

                                    • McBlacky  

                                      to je dobrý cíl, ono třeba v Praze mít byt nebo ho koupit na hypo je rozdíl v prumeru 6 mega. To vydělat už zabolí

                                      • Esi  

                                        a k tomu je to pro mě schůdnější než ta bedna v MTB závodě :-) Jeden byt navíc už mám a klukovi jsou 4 tak že než mu bude alespoň 20 tak by to neměl být snad takový problém :-)

                                        • McBlacky  

                                          tak jasný no. Každý má něco, kdyby mě byty šli jako bedny, tak do smrti už nemakám a lítám soukr letadlem na obedy :)

                                • RomanH  

                                  Tak pracovat musis tak jako tak, at uz nekomu platis najem, a nebo splacis svoji hypoteku. Pri dnesnich sazbach mi prijde blbost nejit do vlastniho (pokud teda nezijes sam, vyrazne necestujes, a nebo nepremyslis o praci venku).

                                  • oddie  

                                    To není otázka sazeb, ale místa a možností. Pořídit si hypotéku znamená uvázat se (lidí ochotných prodat a jít jinam, zvláště v případě ztráty, je minimum), a navézt do toho dítě znamená uvázat ke kůlu to dítě a v podstatě mu to nalajnovat – a to je úplně přesně to, co v žádném případě nechci.

                                    Ostatně mám na tohle krásnou řadu případů i v okolí, dle rozdílného přístupu. Hypotékáři prakticky do jednoho se klepající jak ratlík, aby je nevyhodili z práce, i když se to v práci zhoršilo a vytírají s nima podlahu, i když šla lokalita do pr…, jinde by si polepšili, ale s pocitem balvanu na noze se nehnou. Proti tomu lidi, co si rozvrhli etapy života dle potřeb bez vazby na konkrétní bydlení (a že se ty potřeby v čase sakra mění), a trvalé bydlení si pořídili až když bylo jasno a až když si na něj vydělali. A že to bylo v mnohem větší pohodě, i když mezitím platili nájem.

                                    • RomanH  

                                      Tak ja nepredpokladam, ze si nekdo hned po skole po par mesicich v praci vezme hypoteku, stejne tak i v lokalitach, kde je to s pracovni prilezitosti horsi.

                                      • oddie  

                                        A že spousta lidí je právě v těch lokalitách zakopaných? A jestli po škole pár měsíců nebo dva roky je houby rozdíl, oboje je nesmyslně brzo.

                                        • lumyr  

                                          já si hypo vzal (50% z ceny bytu), platím cca stejně jako bych byl ve stejné lokalitě v nájmu, za pár let to zaplatím… Jsou ale střelci, co si vezmou 80–90% ceny bytu/domu na hypo a pak se divý, když jim zvednout úroky, že na to nemají. Mě to přijde jako dobrý produkt, jen se u podpisu musí víc myslet, nejlepší jsou řeči typu kdy jindy si vzít půjčku než teď, když jsou tak nízký úroky :D

                                          • oddie  

                                            Nemusej ani zvedat úroky. Stačí, když v 2007 koupili domeček v satelitu, 2010 plat čtvrtina dolů a jestli se ti to nelíbí, běž, do toho bouračka a nutnost pořízení nového auta, přičemž na dojíždění počítali jen benzín (to je překvápko, že 10-letá ojetina nevydrží dalších 20 let, bez investic, bouračka to stejně jen urychlila), pořízení dítěte a nerudovské kam s ním… Po 8 letech splácení nadoraz je aktuální prodejní hodnota tak akorát rovna tomu, co zbývá doplatit, prostě dokonalá past. Když jsem se ptal, proč si to pořizovali v takovém otřesném místě, prej – my jsme na nic jiného neměli, i tohle bylo už na hraně… Co na to říct.

                                            • Esi  

                                              na to se dá říct jen " Nemyslíš zaplatíš " :) když se podíváš na satelity kolem Prahy, březiněves, Měšice, Mratín .. tak tam je takových nešťastníků hrozně moc. reálná hodnota těch baráků je mizivá protože tam nikde nic není a všude děsně daleko, pozemek žádný .....

                                              • Janes  

                                                Jo, tak v týhle lokalitě je těhlech nesmyslných satelitních novoměst opravdu hodně, přidal bych jako zářný příklad Bašť https://cs.wikipedia.org/…%C5%A1%C5%A5#…

                                                no, ono vlastně celé okolí Líbeznic :-(

                                                • oddie  

                                                  Trojúhelník Jesenice-Zdiměřice-Vestec, nebo na východě Květnice, to je ukázková hrůza, na druhé straně Velké Přílepy, kde začínal H-system, nebo Rudná-Nučice. Satelitní rakovina je všude kolem. Zpravidla bez použitelných služeb, škol, školek, a leckde i bez použitelného spojení.Ranní zácpy na těch v podstatě polních cestách, když tam všichni naskáčou do popelnic a snaží se narvat do Prahy, jsou fakt něco, a až se v Praze přesně kvůli nim zase rozšíří parkovací zóny, to bude řevu.

                  • pelhrimov  

                    To je v pořádku, chováš se racionálně, odpovědně, ale toto vlákno je o závodech a o tréninku na ně. V závodění není nic racionálního, amatérské závodění je šílenost, která ale lidi baví.

          • makaltom  

            jasný, nejsme na tvém místě a nevím jak na tom jsi.

            „Jen neříkat že něco nejde, vždy se najde debil, kterej to neví, a udělá to.“

            Je naprosto v pořádku mít na prvním místě děti a pak až kolo, to je pochopitelné. Málokdo chce, málokdo to dokáže skloubit do hromady. Přítelkyně a kolo taky moc nešlo k sobě a doháněl jsem to po večerech nebo ráno.

            Jak jsem sám psal, teď při státnicích šlo kolo stranou a na prvním místě byla diplomka a SZZ.

            Nemusíš se nám obhajovat :-)

            • Barak  

              Hele, co jsi doháněl po večerech a ráno, přítelkyni nebo kolo? ;-)

            • Esi  

              To není obhajoba ale závist :-), taky jsem před 20 lety najížděl cca 10tisíc za rok, Alpy, Dolomity, Korsica … hold teď už na to není čas, ale zase jsem přesedlal ze silničky na bike :-)

              • makaltom  

                já jsem zvědavý jak to bude se mnou … hodlám nastoupit jako technik na metro Zličín zda zvládnu jezdit z Počernic na Zličín na kole … asi taky půjdou kilometry dolů …

                Barak – jednou tak podruhé onak abych vždy přítelkyni překvapil To kolo alespoň nemá takový blbý kecy. Kolo a škola jde dobře kombinovat, ale holka k jednomu ani druhému moc nepasuje.

                • Esi  

                  No jezdit z Počernic na Zličín bude taky asi zážitek, vůbec nevím jestli se tam dá jen nějak smysluplně. Já jezdím z Letňan na Háje a to na kole vlastně ani nemá cenu :-)

                  • oddie  

                    Dá se v pohodě, zadem do Hostivaře, Krčák dolů, na Barranďák a Prokopákem nahoru. Když bude chtít jezdit, slušná trasa.

                    • jonti  

                      Je to docela dlouhé, jezdím zhruba dvě třetiny a taky se mi nechce to jet každý den.

                      • oddie  

                        Jo, já tak polovinu, a dokopu se stejně akorát párkrát za rok… Ale spíš kvůli vstávání v 5, aby nebyl provoz, později už se mi jet nechce.

      • pelhrimov  

        Ráno i odpoledne, z práce do práce, 25+25 + víkendy + všechny přesuny po městě. To dojíždění do práce to umožní, donutí Tě k pravidelnosti.

    • xshreck  

      Si to zkus, žádná věda… sedneš na start. vystartuješ. Buď tě předjedou a zjistíš že seš na tom bídně nebo předjedeš ty je.

      • michal1968  

        A vo tom to je..vyzkouset

        • xshreck  

          Přesně tak. Taky záleží jestli chce dojet na bedně nebo ne. Na hnojárnách je většinou šance, na kpž už to je horší :-D

      • Esi  

        A na trasu Letňany Háje by jsi něco slušného neměl ? já jsem nic zajímavého nenašel a jezdit přes město bych teda nechtěl

        • jonti  

          Letňany, Kbely, Satalice, Horní Počernice, Běchovice, Dubeč, Horní Měcholupy, Háje.

          Bych řekl, že velmi dobrá trasa mimo centrum.

        • oddie  

          Popravdě, z Letňan na Háje bych se asi spíš radši přestěhoval než to dojížděl :)

          • lumyr  

            nebo bych to raději jezdil metrem.. Jedna trasa, to bych si na to i tu lítačku koupil :D

        • xshreck  

          Měl bych i z Kopce na Nosítka .-)

    • sharkeeCZ  

      Tady někdo nechápe asi recesi.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.