• Rubi

    ahoj, dneska jsem si vsiml vydrene vnitrni nohy na reconu, ze stiraku to natahuje naky bordel… nevite jestli by se to dalo nejak opravit (necim natrit a zabrousit, nebo jen zabrousit, nebo nechat byt a jezdit?) zkusenosti a napady vitany

    0 0
    • Jenda  

      zanedbana udrzba, sundat vnejsi nohy, vycistit, promazat a dojezdit do smrti ktera je sakra blizko.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • Rubi  

        jako mazal jsem ji silikonovym olejem a vzdycky otrel nohy, ale prez zimu dostala zabrat, na jare jsem chtel vymenit gufera a dat ji na servis, ale uz je pozde no, za jednu vyjizku se to tak podelalo, mam to teda nejak zabrusovat smirkem?

        0 0
        • kycis  

          Zabrusovat ne, jen bys to zhorsil. Vsechno rozebrat, vycistit, no a jak rek Jenda cekat na smrt, kterou muzes pravidelnou a castou udrzbou o neco oddalit…

          0 0
          • Rubi  

            za jak dlouho cca predpokladate smrt?

            0 0
            • Jenda  

              tak jde o to jestli ty vidlice, tvoji nebo svoji:-)

              Ta vidle ti bude tahat dovnitr vic a vic bordelu takze se zacne vydirat i pouzdro a noha se bude obrusovat vic a vic. Primarne se ti bude zhorsovat chod ale ten asi ani pred tim nebyl buh vi co protoze ta vidle s timhle rozhodne nemohla byt zadna citlivka. No a pak je to cely jen na tvy odvaze do kdy si s tim troufnes jezdit. V extremu to muze vest k tomu ze tu nohu obrousis natolik se to nekde rupne, za jak dlouho tohle nastane ti ale nikdo nepovi. Kazdopadne v tom pripade muze byt tvoje smrt shodna se smrti vidlice a usetris si dalsi investice do biku :-)

              0 0
              • Rubi  

                no uz se zhorsil chod pred zimou, ale resili se jine veci a tatka rikal ze to bude muset jeste pockat…no a je to tam kde to je…

                0 0
              • jaski  

                uplne se odbrousi az leva noha zmizi a nezbyde nic… Zase to tolik nevymejslejte… Nebo podle toho co tady ctu je pulka veci na biku po pul roce jezdeni tak unavena a zeslabena ze ji menite? Kdyz bude pravidelne a castejs servisovat a menit olej tak to bude v klidu.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak tohle v klidu zaručeně nebude:)

                  0 0
                  • jaski  

                    je jasny ze chod bude horsi a postupne se to bude srat ale nemyslim si ze nastane scenar ze to obrousi natolik ze se mu to rozpadne pod rukama (kolama)

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Téhle už žádné mazání nepomohlo :-)

                  0 0
        • scret  

          ver tomu, ze za jednu vyjizdku se to takhle nepodelalo!:)

          Zanedbana udrzba, pocitam ze servis po koupi zadny taky neprobehl (tzn. da se predpokladat ze vidle byla sucha jak pytel s piskem) a 9tkm a nestesti je na svete..

          Jak pisou ostatni, rozebrat, vycistit, hlavne namazat a cekat na smrt… Pocitam ze by jeste par tisic mohla za hezkyho pocasi v klidu najezdit, ale udrzba bude nutna castejc a castejc…

          0 0
    • kycis  

      Nedostatecna udrzba, uz jsem takhle oddelanejch RS videl nekolik. Dostal se bordel pod stiraky a vydrel to. Co ja vim tak uz s tim nic neudelas ale kdyz se o to budes trosku starat, cistit ten molitan pod stirakama, tak jeste neco odslouzi. Ale samozrejme to bude tahat dovnitr vidlice bordel vic a vic.

      0 0
    • Atilla  

      hodina 2× do roka měl bys vidli jako novou. Ach ta lenost

      0 0
      • Rubi  

        nejde tak o lenost, jak o to ze do vidlic, tlumicu a brzd se bojim hrabat…

        0 0
        • Atilla  

          Zbytečně

          0 0
        • Jenda  

          opravdu je to tak slozity servisni ukon?

          http://www.youtube.com/watch…

          http://www.youtube.com/watch…

          0 0
        • toram  

          Neboj, je to jako lego, a navíc většinou když tam dáš něco blbě tak to nefunguje takže když už fakt nevíš tak zkoušet..ale je to snadný..

          0 0
        • kali222  

          tak ted uz se do ni mrkni. vis ze ma stejne naslaplo do kytek a na dalsi uz se nebudes bat sahnout. zkusenost je k nezaplaceni. bejt tebou, udelam to hned a vidli dojezdim, ale uz vycistenou.

          0 0
          • xshreck  

            a ať dokumentuje, co z toho vyteklo (či ne), kde byla všady špína atd.

            Asi bych spodní nohy i vypláchnul.

            Fotky pak sem"! :)

            0 0
        • marapara  

          Když se v tom bojíš hrabat, tak to dej do servisu. Tady je to zanedbaná údržba.

          0 0
    • Kosta  

      pro zajímavost, kolik máš na něm najetých?

      a bonusová trochu offtopik otázka na Recona pro všechny, pokud jde vidle do zdvihu a trochu ze začátku jakkdyby lupne/ťukne :) , je to dobře nebo špatně? Ptám se, protože mně to dělala jako nová, pak jednu dobu ne, a teď zase začala.. díky

      0 0
    • Zdyn  

      Rozebrat, vycistit a lehce prebrousit jemnym smirkem a oprelestit, aby zmizely hluboke ryhy. Celkem to pomuze a kdyz se to udela dobre, tak jeste neco vydrzi. Zalezi taky na stavu kluznych pouzder. A pomalu setrit na novou nebo sehnat nove vnitrni nohy.

      0 0
    • xshreck  

      jak píšou, rozdělat a vyčistit. Být tebou tak si to udělám sám, potom aspoň víš, co tam uděláš a co ne.

      Zajímalo by mě, jestli servisy nějak namáčí molitany (dělám si tam např trošku takovou hustší směs), nebo jestli mažou stíráky vazelínou uvnitř. Pak by to něco mohlo vydržet, doufám že se mi tohle jen tak nestane

      0 0
    • rock  

      Moje Reba si od toho stádia, jaké máš na fotce (které i u mne vzniklo bleskurychle během 2–3 vyjížděk) odjezdila cca 15000 km a do důchodu půjde spíš kvůli tomu, že už jí tak úplně nevěřím po čelní konfrontaci s Golfem …

      0 0
    • worlusho  

      Předpokládám, že fotka je dělaná v nezatíženém stavu, tak to vydření není způsobeno o nečistoty v těsnícím guferu, ale přidřením v kluzných futrech, vzhledem k tomu že futra mají povrch z kompozitu POM nebo PTFE, tak je celkem možné, že už tam tato kluzná vrstva nebude a jde to na nosný ocelový plech,dá se předpokládat, že podobně může vypadat i spodní část vnitřní nohy. Mám takový pocit, že tomu pouhé vyčištění nebude muset stačit. A lepší než samotná vazelína do těsnících gufer je úprava spodní části gufera. Spodní strana má stále dostatečný montážní přesah a funguje pouze jako stěrák a dovoluje oleji lépe mazat gufero a zároveň ho čistit. Nečistoty se potom zachytávají na molitanovém kroužku, kde ale není takový přítlak na vnitřní nohu. Nehledě, že to zlepší i odtrh o pár kilo.

      0 0
      • Jenda  

        no a pouzdra se vydrela proc? Protoze RS tam od vyroby nedava skoro zadnej mazaci olej :-)

        0 0
        • Atilla  

          Ne, protože se na to vysral a olej nevyměnil.

          0 0
          • xshreck  

            snad nedělám chybu když místo 5ml mazacího dávám 15ml :) a trochu hustší … a občas vidlu otočím. Nevím jestli to pomůže, ale snad jo.

            0 0
          • Smazaný účet  

            a ten chybejisi olej je taky duvod nutnosti prvniho servisu takrka po nasazeni vidle na kolo a prvnim projeti…cili se na to vysral:)

            0 0
            • Jenda  

              prave, prvni vymenu oleje nelze povazovat za vymenu protoze za co ho clovek meni kdyz tam puvodne nic nebylo?:-)

              Kazdopadne kdyz to dre nasucho pripadne jeste s nejakym bordelem tak je jasny ze si clovek dlouho nezajezdi :-)

              0 0
            • Rychlej turista  

              Chceš tím naznačit, že v tom mém čtyřletém SIDovi olej není a nikdy ani nebyl?

              0 0
              • Atilla  

                Třeba jsi měl kliku na kus. Minule jsem rozdělal rebu a olej tam dokonce byl i po sezoñě ježdění.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně tak. Málo oleje u nových RS vidlic je sice poměrně častá záležitost, ale rozhodně to není pravidlem.

                  0 0
                  • Atilla  

                    No v 9 předchozích RS nebyla v jedné noze ani kapka a v druhé, tak 2. Většinou i málo oleje v tlumiči. A hlavně to co tam lijí má spíš blíže k chca…, než k oleji.

                    0 0
        • worlusho  

          Neřeším co dává výrobce do vidle, každou novou vidli si rozeberu a upravím tak jak potřebuji, včetně náplní :)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Mlok to tu uz zminoval. Zasadni pruser vydreni je, ze se prodre tvrda eloxova vrstva a pod ni je mekky dural. At brousis jak chces, tak po par prejeti se odrbe dural vice nez elox a vznikly brit vesele strouha pouzdra..

        0 0
        • xshreck  

          Co zkusit nový elox? třeba by se ta vidle dala „zachránit“. teda pokud na nochách vrstva eloxu je, nevím jak to dělaj :/

          0 0
          • Vilém  

            A jak? to bys tam napred musel dodat ten chybejici material. Dalsi vec je jak bys udelal tu kluznou vrstvu?

            0 0
            • Tomínos  

              Věřím tomu, že jsou lidi co by to zvládli opravit, teď jde jen o to kolik by za to bylo nových reconů…

              0 0
            • xshreck  

              Jak jak jak. Vím já? Je to jen nápad

              0 0
    • Daf  

      Takhle časem dopadne každá vidlice, v které se nemění kluzná pouzdra. V podstatě se vydře ten teflon v kroužcích a kov pod ním rozedře kluzák. Já mam takhle rozedřenýho Skareba, ale už pár roků s tím jezdím ;) Záleží, jak moc to ovlivní chod vidlice. Když se mi to stalo na SIDovi, tak ten úplně přestal fungovat a musel jsem ho hned vyměnit. Skareb funguje vcelku dobře. Jinak opravovat to nemá cenu. Je to na výměnu vidlice.

      0 0
    • Kubiczech  

      Já teď našel na kluzáku takový malý neostrý vryp v délce 3mm, vodorovně ke stírákům. Vidle pravidelně servis, takže netuším, od čeho by to mohlo být.

      0 0
    • Rubi  

      jeste prosim o radu, jaky se do toho dava olej?? a dava se na stiraky jiny nez dovnitr?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co se podivat na to video co je vyse…skutecne tam o olejich neni ani zminka? Co google a najit se servisni manualek..snaz se chlape!

        0 0
        • Rubi  

          video vyse je k vzduchove verzi…

          mam Recon SL coil, gold 2011(zlate nohy-s povrchovou upravou;pruzinova) nikde jsem tento typ v servisnich manualech nenasel, oznaceni SL ani za boha…

          no nasel jsem si servisni manual k pruzinovemu reconu z roku 2011 (http://www.sram.com/…l-manual.pdf)

          na strane 7 jsou mnozstvi oleje a typy (15 a 5 to je mi jasne) ale nejak se ztracim v tom kde se kolik leje, muzete mi to nekdo trochu objasnit prosim?? je to spravne tak, ze se do leve spodni nohy leje 10 ml 15wt, do horni leve nic a do prave horni 147 ml 5 wt a do prave spodni 6 ml 15wt (v prave noze lock, v leve pruzina)?

          0 0
          • nox159  

            do spodnich noh nalejes trochu 15W a do nohy kde mas tlumeni a lock nalejes přiměřeně 5W a je to :)

            0 0
            • Rubi  

              no takze je to jak jsem si myslel, ted uz jen ten olej a jde se na to

              0 0
          • Jenda  

            video vyse je k jakykoli RS vidli, sundani vnejsich nohou opravdu nezavisi na tom jestli je vzduchova nebo pruzinova.

            0 0
    • Hynas  

      No…a to jste neviděli ještě moji foxku (naštěstí ta je na zimákovi…, takže ještě něco vydržet musí).

      0 0
    • Vilém  

      No a nebo to muzes mrsknout na aukro, zatajit to v popisu a on se nekdo najde, treba jako tady.

      0 0
      • pavlik6022  

        TVL, tak to je pěknej hajzl, ale na druhou stranu se může hájit tím že je poškození vidět na fotkách…

        0 0
    • Rubi  

      nevite, jestli se da pruzinovy recon snizit ze 100 na 80??

      0 0
      • ClAyD  

        IMHO stačí koupit 80mm pružinu.

        0 0
      • Petr L.  

        Zalezi jaky mas model, u nekterych to jde zmenou spaceru, nejlepsi je stahnout si katalog dilu a podivat se.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.