• kamator

    Ahoj, prosím o názor na výběr zápletů. Váhám mezi následujícími kombinacemi:

    var. 1) DT Swiss 350+DT Swiss XR391+Sapim Race+DT Swiss Squorx

    var. 2) DT Swiss 350+DT Swiss XR361+Sapim Race+DT Swiss Squorx

    Kola jsou ve variantě 1) cca o 50 g těžší, avšak ráfek je širší (25 mm), ve var. 2) je ráfek užší, lehčí a s asymetrickou konstrukcí (zde si nejsem jistý, zda dokážu poznat/ocenit).

    Prosím o názor, kterou z variant zvolit _ cena je obdobná cca 11,5 tis. Kč. Případně o návrh alternativní sestavy (může být i levnější :-) při srovnatelné kvalitě a případně s tišším ořechem). Kola měním z důvodu váhy původních – viz kolo CUBE v profilu a také z důvodu častého praskání drátů v zadním kole. Vážím cca 83 kg, jezdím lehčí terén, často do kopců – Jeseníky. Předpokládám přechod na bezduše.

    Za názory děkuji.

    0 0
    • Cavendish  

      Ber variantu 1). 100g není tak moc, získách odolnější ráfek a širší se bude hodit. Navíc nejsi úplný prdítko a budeš to honit po horách.

      0 0
    • novas752  

      Taky bych vzal variantu 1. Širší ráfek znamená nižší tlak a víc pohodlí. 50g bych já určitě nepoznal. Koukni ještě jestli nemaj něco obdobnýho v zapletenejch kolech.

      0 0
      • postman79  

        Nechěl jsi napsat širší plášť rovná se menší tlak? Širší ráfek pojme širší plášť.

        0 0
        • novas752  

          I širší ráfek. Na širšim ráfku je menší tendence ke žvejkání pláště v zatáčkách + plášť samotný bude trochu širší (jak opíše otevřenější C než na užšim ráfku.

          0 0
    • Vítekbiker  

      Také bych zvolil 1). Sám budu teď zaplétat DT 240 + XR 391, akorát ještě řeším dráty, bude jich 28, ale rozhoduji se mezi Competition a Competition Race. Vážím 67 kg a kola budu mít na závodní XCM. Co by jste doporučili. Diky

      0 0
      • Cavendish  

        Má 28 drátů určitě Race. Comp možná na 32 drátů.

        0 0
        • Vítekbiker  

          Na 28 drátů tedy Comp Race? Plochy nechci, radši kulatý, ale právě se rozhoduji mezi 2–1.8–2 a 2–1.6–2. Rozdíl ve hmotnosti bude cca 80 g, ale nevím co to údělá s tuhosti

          0 0
          • Cavendish  

            Ne, na 28 drátů pouze Race. Na 32 drátů Race Comp. Pokud by jsi udělal 28 drátů a Race Comp, tak to sice bude lehký, ale asi ani pořádně nenapneš výplet a tuhost nebude nic moc.

            0 0
      • Cavendish  

        Případně vyměnit Race Comp za Cn Spoke 424. Cenově to už moc velký rozdíl nebude. Můžeš to zaplést na 28 drátů a váha celkem slušně spadne dolů. Tuhost zůstane zachována.

        0 0
    • jecnak  

      Jestli ti praskaji draty, tak proste nech preplest zadni kolo na komplet nove draty a mas to.

      0 0
    • kamator  

      Ahoj, nadešel čas vyřešit nákup nových kol. Rozhodl jsem se pro variantu č. 1, pouze si nejsem jistý, zda na zadní kolo nevzít ráfek s 32 otvory. Dle návodu má vyšší nosnost (110 kg vs. 100 kg u 28 H). Prosím o radu, případně ještě o návrh jiného – odolnějšího DT Swiss ráfku.

      Mám obavu, abych XR391 brzy nezničil, jelikož jsem „na hraně“. Za názory děkuji.

      0 0
      • Cavendish  

        32 drátů Sapim Race a niple Sapim mosaz a máš po starostech.

        0 0
        • maajkee  

          Přesně tak, šetřit gramy na 4 čtyřech drátech je nesmysl. A mosaz niple jsou jistota.

          0 0
    • Markony  

      Mam odzkoušené DT 545 D a naby DT 350 32 drátu při zatíže 132 Kg žádný problém nenastal dělali mi je zde https://www.netbike.cz/ ochotný poradí .

      0 0
    • Ronam  

      Ahoj, vybírám nová zapletená kola 29" HT(QR).Vážím 65kg, jezdím lehčí terén a vzhledem k tomu,že mám jen jedno kolo tak i asfalt. Prvně jsem měl vybrané ráfky ZTR Crest Mk3 na nábojích DT 350 CL. Ale moc chvály jsem se na ZTR nedočetl. Tak jsem se rozhodl pro DT. Pravděpodobně pro XR 361. Máte s nimi někdo nějaké zkušenosti(na­hazováni patek,atd.)? Teď jezdím Ikony 2.2 a pochybuju, že někdy budu jezdit větší balony tak 391 jsou pro mě asi zbytečné. Dráty a niple si nechám poradit od „zaplétače“. Ale asi bych šel do plochých drátů. Bral bych to buďto z bikepartu nebo netbiku, asi nikde chybu neudělám (snad :-) ) Díky za vaše postřehy

      0 0
      • plzakj  

        Nedavno jsem nechaval zaplest xm421 (25mm) na dt350 na xc fulla (95kg). Hnoj (zaplejtac) doporucil klasicky J draty a mosazny niple (snazsi servis do budoucna). Doporucil bych ti 391 (25mm). Mam schwalbe 2.25, ktery jsem mel predtim na 21mm rafku a ten rozdil je znat. Jezdim bez dusi.

        0 0
        • Cavendish  

          Mám stejný názor.

          0 0
        • Ronam  

          Taky chci přecházet na bezduše. Ok díky za názor.

          0 0
        • tomxxx  

          Mosaz chapu, ale vsem je na servis lepsi j bend?

          0 0
          • Cavendish  

            Na servis ani ne. Spis je levnější, dostupnější a pokud je to kulatý drát, tak hrozný protáčení v přírubě.

            0 0
            • jecnak  

              Zahnute draty jsou pruznejsi, coz pro nejake vyplety muze a nemusi byt vyhoda.

              0 0
            • tomxxx  

              Jaky protaceni? Si ho podrzis a nic se neprotaci. Stejne tak u hodne zeslabovanejch dratu musis davat pozor na krouceni i kulateho dratu, protaceni bych se tolik nebal.

              0 0
              • raf007  

                :-) zkus si držet každý den zarostlé napnuté kulaté dráty při servisech prsty a budeš je mít rád stejně jako já. Kromě nižší ceny kulatých nevidím u straightpull jedinou výhodu oproti plochým…

                0 0
                • tomxxx  

                  Prstama to nechytam, ale jo s tim souhlas, kdybych to dělal na kšeft, tak si ty hodne zeslabovany kulaty znechutim hodne rychle. Abych to rekl presne – na svoje kolo si zeslabovany 1,6 draty dam, v klidu si je servisuju, nemam s nima problem, ale pro ciziho bych se s tim ***** nechtel.

                  0 0
      • pluto  

        Mám 391 a spokojenost, dal jsem na radu zapletače a zvolil širší.

        0 0
        • Ronam  

          Mě právě Radek z Bikepartu radí spíš ty 361ky. Je to 2×30g navíc vs zlepšení jízdního komfortu. Teď mám nějaké 19mm TopDisc na duších takže to nedokážu posoudit…

          0 0
          • Cavendish  

            Radek ví, co dělá. Ráfek ber podle gumy. Jestli jezdí 2,2–2,3 palce, tak ti těch 22,5mm vnitřkem u 361 stačí.

            0 0
      • tomxxx  

        Oba rafky jsou v klidu – 361 nebo 391. Samozrejme je 25 mm rafek lepsi, ale zase tezsi. Je na tobe.

        Ploche draty nejsou nutnost, pokud mas natazenej rozpocet, ale lepe se z nich plete, jen stojej 3× az 4× vic nez kulaty.

        0 0
        • Cavendish  

          Sapim Race stojí 13Kč Sapim D-Light stojí 19Kč a CN Spoke 424 stojí 28Kč, takže o nic moc extra dražší nejsou.

          0 0
          • tomxxx  

            CX ray stoji 60 a kulatej od CN spoke 6, takze jsou plochy vlastne 10× drazsi, kdyz pouziju tvoji logiku :)

            0 0
            • Cavendish  

              Ach jo :) s tebou se nemá moc smysl bavit :)

              0 0
              • tomxxx  

                Tak já nemůžu za to, ze porovnavas jabka s hruskama. CN spoke jsou levnejsi, ale jsou levnejsi i jejich kulate draty :)

                0 0
                • Cavendish  

                  Ptal se na ploché dráty. CN Spoke 424 je dostatečně kvalitní plochý drát, co mu udělá tuhý výplet (32drátů) a zároveň to bude lehké. Vážně si myslíš, že by na DT náboje a DT ráfky dal obyčejné dráty za 6Kč? Automaticky jsem počítal s tím, že tam dá něco ,,lepšího, tj. od Race nahoru. A té hladině prostě nejsou 424 o tolik dražší.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Porovnavas top kvalitni drahe kulate draty s relativne obycejnejma levnyma placatejma. Furt nevidim ten smysl. Furt jen dokazujes, ze sapim je drahej a cn spoke levnej. Cn spoke taky dela 2× nebo 3× zeslabovany a ty stojej kolik 10 korun (?) a jsou tak spatny? Pokud ano, tak proc od nich kupovat placaty?

                    0 0
          • oddie  

            Kde maj ty CN SPoke za 28? Většinou vidím tak 35 apod.

            0 0
      • Atilla  

        Osobně bych do plochých drátů na Alu ráfek nešel. U karbonu možná. Mám výplet DT swiss 240s + CX- Ray + DT alu ráfek a není to nijak moc tuhé a to to mám na 26". Za sebe bych dal sapim race ty vozím léta bez problémů a vážím o 20kg víc.

        0 0
      • Hrabex1  

        jednoznacne doporucuju. Jsou jako jedny z mala asymetricky, Takze vpredu budes mit vyplet prakticky rovnomernej a i vzadu to bude o poznani lepsi nez na symetrickych rafcich.

        Zlabek uprosted je melkej a pozvolnej, patky snadno zaskoci, ale po opetovnym vypusteni kola nedrzi na miste a zase spadnou. To je asi jedina nevyhoda.

        0 0
    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenosti se záplety Noxon, konkr. model Engrave? Poslední dobou se mraky těch Noxonů válejí na cyklobazaru a poměr cena/hmotnost mi připadá super. Ale zajímaly by mě třeba náboje – předpokládám že to bude něco přenálepkovaného, ale co… :)

      https://www.cyklobazar.cz/…-roky-zaruka

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.