Výběr XC plášťů na šotolinu a do převážně suchého terénu

42 nepřečtených
  • Jiřina1

    Dobrý den. Vybírám pro přítelkyni na její nové MTB pláště s tím, že přítelkyně jezdí v „rozumném“ terénu, t.j. šotoliny, tvrdá hlína, lesní cestičky, ne v podmáčeném nebo bahnitém terénu.

    V současné době má na kole bezdušové Maxxis, vepředu Forekaster 2.35, vzadu Rekon Race 2.35, u kterých se jí nelíbí valivý odpor, daný jednak rozměrem, tak tlakem v bezdušovém plášti (není to tak nabouchané jako pláště s dušemi na jejím předchozím kole).

    Budu pořizovat nová kola, karbonová Bontrager Kovee Elite 23, kde šířka ráfku je další důvod, proč chci užší pláště.

    Dívám se, jaké jsou možnosti užších plášťů, a zatím zvažuju tyto možnosti:

    • Specialized S-Works: Fast Trak 2.2 dopředu, Renegade 2.2 dozadu
    • Schwalbe: Racing Ray Addix 2.25 dopředu, Racing Ralph Addix 2.25 dozadu – tohle jsem jezdil a nelíbila se mi jakási "nesymetrie!, že mě to táhlo jakoby nastranu, navíc se zadní plášť hrozně rychle sjížděl.
    • Continental: Cross King Protection 2.2 dopředu, Race King Protection 2.2 dozadu – tohle jsem taky jezdil a poslední objednávku jsem vracel, protože pláště šly sotva nasadit a usadit je tak, aby neházely, nešlo; reklamaci výrobce uznal, možná jenom špatná šarže.

    Vím, že o XC pláštích je tady vláken několik, ale rozhodl jsem se založit nové s tím, že si myslím, že můj dotaz je specifický a že sem třeba někdo napíše dobrou/špatnou zkušenost se zvažovanými možnostmi, případně mě navede na jinou značku s dobrou kvalitou. Děkuji!

    0 0
    • Pescador  

      Čau, Vittoria MEZCAL, ideální plášť na tebou popisovaný terén- vydrží nesmysl

      2 0
    • novas752  

      No jestli se jí zdá že Rekon Race nejede. To je fakt hodně rychlý vzorek. Na užších pláštích ušetří odporu 00prd, ale bude to pocitově míň pohodlný takže rychlejší no.

      2 1
    • sserpx  

      valivý odpor MTB plášťů

      Tady se můžeš podívat na testy valivého odporu, přilnavosti a odolnosti plášťů.

      Tabulkově nejlépe vycházejí Continental Race King. Zkušenosti s nimi mám výborné, jiné tebou zmiňované pláště jsem neměl.

      1 1
      • Jiřina1  

        Díky moc za odkaz, zajímavá data!

        Ty Continentaly zvážím, že bych jim dal ještě šanci.

        1 0
      • MichaelSimek  

        Pokud nejezdis na tech MTB plastich vetsinou na asfaltu, tak bych tomu clanku moc neveril, valivej odpor v terenu (i gravelu) je dost jinej nez na asfaltu a tak

        0 0
    • Doyle  

      Pirelli Scorpion XC M

      0 0
      • Frontliner1  

        Nedávno tu někdo doporučoval jako rychlý plášť XC RC. Jaký je je rozdíl mezi RC a M ? Taky uvažuju o Pirrelli ale vůbec se nevyznám v tom jejich značení.

        0 0
        • Doyle  

          XC RC jako čistě závodní plášť je o 60g lehčí, jinak by měly být stejné.

          0 0
    • Jezevec70  

      Bontrager XR1 Team Issue. Ale je to vysloveně na sucho.

      Jinak mám dobrou zkušenost s Contíkama RK protection. Překvapivě zvládnou i trochu bláta.

      0 0
    • Pikaču  

      Tufo xc13

      0 0
    • scalar  

      Jako v ostatních stejných vláknech přihazuji CST B-Trail. Lehký, levný, rychlý.

      0 0
      • trpaslik72  

        Jen si myslím, že bohužel není TLR

        0 0
        • ZDRI  

          Ale je (TLR) …

          Vozím je také, do lehkého suchého terénu skvělý, navíc lehký (cca 500 g) a za rozumnou cenu.

          0 0
          • trpaslik72  

            Máš to potvrzené z nějakých info od výrobce? Dík

            0 0
            • Feďa  

              Výrobce to nezmiňuje, na rozdíl od jiných CST plášťů, např. Ouster to má ve specifikacích zmíněno.

              0 0
              • trpaslik72  

                Přesně, proto sem se ptal jestli to někde viděl. Eshopy to mají trochu zmateně napsaný, protože do popisu vkládají kompletní výčet zkratk, kde TLR je popsané, ale ten plášť jako takovej to v parametrech nemá. Tim ten plášť nějak neshazuju – za pár korun s lehkou duší je to super volba pro nenáročný ježdění.

                0 0
    • jIrI___  

      Thunder Burt, není co řešit. Rychlejší MTB plášť budeš hledat obtížně.

      1 0
      • J1RKA  

        pise, ze ralf se rychle sjizdel, a tenhle plast vpodstate uz sjetej kupujes

        0 5
        • Slavik  

          Jo, ale to byly verze do roku cca. 2018… pak změnili směs.

          0 0
        • TK75  

          Takže aby se ušetřilo chce to koupit třeba Magic Mary? :))

          0 0
          • J1RKA  

            jakoze dozadu a TB dat napredek, to byhlo fungovat nejakej patek :D

            0 0
            • Lišák  

              Však to je přece nejlepší kombinace na jízdu proti kopci. Dolů se kolo standardně vede.

              :-)

              edit: A ještě podfouknutá vidlice a kola nabombený na 3 bar.

              0 1
    • Elektronik743  

      Na přesně takové ježdění jsem kupoval Schwalbe thunder burt 2.1. Řekl bych, že očekávání splňuje výborně, na MTB XC plášť upaluje výborně, je lehký (560g), šířka na 25mm ráfku je 52mm.

      Příště bych ale na toto použití klidně zkusil nějakou ±45mm gravel gumu s adekvátní odolností a vzorkem.

      0 0
      • TK75  

        To ani nemá cenu ta 45 guma…na grevlu jsem těch 45/47 střídal s 2.1 TB a prd rozdil.Možná jen vysloveně slick jako wtb byway byl na silnici o fous lepsi..ale spíš ani ne.Ten TB je na tohle použití jak delanej

        0 0
        • Elektronik743  

          Asi máme jiné vnímání, mě mezi 2.1 a 40mm (pravda, o něco větší diference) přijde rozdíl jak prase a to na obě strany: na asfaltu a jemném povrchu letí víc ten užší, na jakémkoliv hrubším zase exceluje 2.1.

          1 0
        • Elektronik743  

          No dejme tomu něco takového, ale ta hmostnost 700g u 622×50 je teda něco, zlatý TB ve 2.1 :D

          0 0
    • Davit  

      Renegade S-Works

      https://www.specialized.com/…5t7/p/205215

      Nebo ten Tunder Burt

      0 0
    • blackboy007  

      Continental Cross King ProTection 29×2,20 kevlar

      0 0
    • cyklista86  

      Uplne zbytecna debata. Absolutne nejrychlejsi plast je samozrejme Smart Sam :) Kdyz jdu delsi trasu hodne silnice fouknu lehce pres 2 bary. Kdyz jdu zevlovat do lesa, tak dam lehce pod 2 bary. V terenu drzi perfektne a po asfaltu defakto nulove huceni nebo vibrace a leti neskutecne…

      1 7
    • Pety  

      Tufo XC12

      0 0
    • cyklista86  

      Nezkousel nahodou nekdo tyhle dva druhy plaste conti Race King? Jestli to ten rozdil je fakt poznat?

      https://www.kupkolo.cz/…ady_z105460/?…

      https://www.kupkolo.cz/…ady_z105806/?…

      0 0
      • t29  

        Rozdíl snad poznáš, ale za skoro dvojnásobnou cenu dvakrát rychlejší určitě nebudeš.

        Zaráží mě udávaná zvážená hmotnost těch levnějších, prý 29×2,2 je lehčí než 29×2,0.

        0 0
        • cyklista86  

          Sem jim napsal. Uy to maji opravene.. Jsem cekal ze me daji aspon nejakou slevu za tu korekci. :D

          0 1
      • oddie  

        Performance je o 100g těžší, to je asi nejpodstatnější rozdíl.

        0 0
    • MilanT  

      Za mě sp. fast track 29×2.35.Jezdím je léta a jsou rychlé a na suchu naprosto v pohodě vepředu i vzadu.Na asfaltu a šotolině letí a v terénu také nejsou k zahození.Hodně let je vlastně jezdili jezdci na XC závodech a to v ne malém počtu.Trochu více terénní jsou sp. ground control,ale i s nimi se dá v pohodě jezdit dle zadání zakladatele vlákna.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.