Výběr trekového kola do 10 tisíc

48 nepřečtených
  • Požid

    Zdravím všechny kolaře!

    Potřeboval bych poradit s výběrem krosového/trekového kola do 10k (strop 11k). Otevřeně říkám, že nejsem žádný zdatný cyklista, spíše s tím začínám a mám chuť jezdit něco mezi silnicí a terénem – treková kola se tedy zdají být vhodnou volbou. Mám 68 kg, 178 cm, vyjížďky zhruba do 50 km 2× týdně + něco málo po městě.

    Koukal jsem na jiná vlákna a rozhodl jsem se založit nové z důvodu té nízké pořizovací ceny. Mezi moje favority patří především Riverside 900 z Decathlonu https://www.decathlon.cz/…8405264.html , prosím zde zkušené cyklisty, zda by se mi k němu mohli kriticky vyjádřit. Našel jsem vlákno, kde někdo dostal dárek Riveside 920 a celkem si ho chválil (resp. nebyl žádný hejt). Značka Decathlonu je mi díky té jejich filosofii 0 marží a přímé produkce sympatická (ale chápu, že hodně je jen marketing), na druhou stranu věci odtamtud mám a jsem spokojen.

    Mezi další volbu patří samozřejmě známé Hervisy a Sportisima atd., např. https://www.hervis.cz/…OLOR-2266159

    či

    https://www.sportisimo.cz/…lice/203318/ to už je přes cenu,

    pak zde jsou známé značky jako Cube, Author atd. ale to už je taková záplava modelů, ve které se nevyznám. Proto bych chtěl poprosit místní komunitu, zda by mi mohla doporučit nějaké vhodné dobré koupě, co by splňovaly má kritéria a poměr cena/výkon by u nich byl nejlepší :)

    Mnohokrát děkuji!

    0 0
    • Naden  

      Za tyhle prachy je celkem jedno co koupíš…

      0 0
    • novas752  

      Tý 0%marži Decathlonu zase tolik nevěř, charitu nedělaj, stejně jako všechny ostatní popisy jsou přechválený.

      Výbava zajímavá, vidlice s tlumenim (pokud tim tlumení skutečně myslej) na levných kolech moc často nebývá, stejně jako hydraulický kotoučovky (i když zrovna oslnivý výkon bych od nich neočekával).

      Ale ty převody to je strašný, 1×10 se na uvažované použití vůbec nehodí. Nejtěžší převod je se začátečnickou kadencí 60–70 tak na 25–30km/h což je třeba na táhlou rovinu po větru nebo velmi mírný sjezd dost málo, nejlehčí převod 36–40 zase nemusí dostačit když narazíš na prudší kopec. 100km týdně bych na tom jezdit nechtěl.

      No a záplava v ostatních sportovních obchodech je běžný osazení cca na stejné úrovni a nemá zase takový smysl se tim detailně probírat. Hledej převody 3×8 nebo 3×9, pokud možno hydraulický brzdy Shimano a dvoustěnný ráfky a hlavně vhodnou velikost (i když kolečkem po prodejně toho moc nezjistíš). Teď se blížej výprodeje kde bys mohl sehnat něco relativně slušnýho.

      0 0
    • adam1  

      Nějak na něčem musíš začít tak ber z těch 3třech které se ti líbí.Časem na to příjdeš a projezdíš se k lepšímu.

      Biku zdar a vydržet:)

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Požid  

      Díky za rady ohledně těch převodů :) třeba tohle mě ještě zaujalo http://www.mojekolo.cz/…ono-first-5/ a http://www.mojekolo.cz/…bila-zelena/ a http://www.mojekolo.cz/…a-mat-zluta/ kombinace té váhy a počtu rychlostí. Jinak zda to dobře chápu, tak když uvidím něco jako „SHIMANOCS-HG31, 8-SPEED“ tak od toho ruce pryč?

      Jinak mě ještě samozřejmě napadlo vzít bazarovku (cyklobazar, bazos aj.), ale to je jak s výběrem auta a člověk co o tom moc neví se tuplem napálí :) a jet někam dál to kolo očíhnout s někým, to už jsou náklady na cestu navíc atd., takže proto koukám ideálně po novém.

      Výprodeje určitě budu sledovat :)

      PS: můžu někoho poprosit o konkrétní tip s odkazem na model? abych věděl cca jakou cestou se ubírat :) děkuji

      0 0
      • jardalee  

        LEADER FOX TOSCANA je celkem slusny kolo za ty penize ,na cyklostezky silnice a naky lesni cesty v pohode ,samozrejme neni to na naky prudky sjezdy po kamenech apod. ale to obcas neni ani kolo za 30k :) edit: jediny co je tam trochu blbe ale to spis o stylu jizdy jsou ty kliky ty se moc na krosa nehodi prevodniky 22/32/44 jsou nesmysl a prijde me to zbytecne do lehka a potom zase uz tezky idealni je tak 24/34/44 a nebo rovnou krosovy 28/38/48

        0 0
        • Singlespeed  

          Proč dávat na krosa o tolik těžší převody než na bajka? Na bajku se dnes vozí velká placka 36 zubů, takže dávat na krosa 48 je docela masakr :-).

          0 0
          • novas752  

            A i přes to spousta lidí tu velkou placku využívá. Pěkně pohodička, 20km/h, kadence asi tak 40… :)

            0 0
          • jardalee  

            no ja bych si tam asi 48 taky nedal ale obcas vidim lidi slapat hodne silove a pomalu :) ale spis jsou tam problem ty 22/32 to me prijde jako nesmysl ja bych si tam dal asi ty 24/34/44 to me prijde optimalni zase na druhou stranu posun o 2 zuby vepredu je zhruba 1 vzadu ,takze prezit by se to dalo ,ale je tam blbej ten velkej skok,celkove bych rekl proste si najit hlavne optimalni prevod na tom prostrednim kde bude stejne nejvic jezdit :)

            0 0
        • novas752  

          Já naopak nechápu nač těžší převod než 44–11 na 28" kole bez beranů, i na 26" mtb se s timhle převodem dá krátkodobě dupat přes 60 a dlouhodobě takovej výkon stejně má málokdo a šlapat rychleji už nemá žádnej smysl.

          Vždyť trekový 48–11 se od silničních kompaktů 50 a 11 nebo 12z pastorku téměř neliší.

          0 0
          • jardalee  

            no ja bych to rekl asi takhle pokud tam bude mit celkem silnicni pneu ,nizkej vzorek 32–33mm,tak do kopce 28×32 pohoda ,po rovince 38× cokoliv no a pokud chce byt fakt rychlej tak z kopce nebo po vetru tu 48 :)

            0 0
    • ondrejkout  

      https://www.cyklobazar.cz/…e-se-zarukou

      anebo obecne se podívat v tom cyklobazaru…

      https://www.cyklobazar.cz/…kingova-kola?…

      0 0
    • scota  

      Pevná vidlice = úspora 940g proti odpružené:

      http://www.mojekolo.cz/…e-disc-bila/

      0 0
    • Požid  

      Teď jsem to ještě konzultoval s pár lidma, kteří mi řekli, že zajímavé řešení do těch 10k by taky mohlo být kolo horské s 29" koly. Prosím o názor na https://www.hervis.cz/…OLOR-2261425https://www.cyklonemcik.cz/…017-black-29

      to se mi zdá zajímavější, teď jak jsem to objevil, co myslíte?

      0 0
      • jardalee  

        jo ten x-fact je v pohodě za 10tisic ,asi lepší kolo nesezenes,ještě občas maj slevy v ts bohemia na ty kola cross ,ale bude to max jak ten x-fact

        0 0
        • Požid  

          Díky, zatím to vyhrává. Psal jsem Hervisu a poprosil je o bližší specifikace co na tom je, podle fotky to nepoznám. Ještě dotaz = když je to „supermarket značka“ a má neznačkový rám, mám se toho bát nebo ne? Stalo se někomu, že mu třeba po 2,5 letech rám praskl či měl jinou výrobní vadu – záruka u konce.?

          0 0
          • jardalee  

            no ram bude pevnej ,tam je spis problem ze levnejsi ramy jsou tezsi ,ale jestli mas 70kg a nehodlas na trailech skakat ze 2metru tak bych asi praskani ramu moc neresil ,stejne se to vyrabi vsechno v cine a nebo v lepsim pripade na taiwanu ,rozdil je spis v te hmotnosti ,a 29er bude hodne pohodlny kolo ale nemusi byt tak rychly jako cross(jde teda jenom o plaste) ,jinak ta vidlice je pruzinova a byva celkem tuha takze moc pruzit nebude ale nakej obrubnik nebo velkou diru veme a ostani poberou ty siroky plaste ,jako pokud mas opravdu jenom 10tisic tak je to dobra volba ,v Hervisu ve vankovce v Brne ho maj obcas vystaveny

            0 0
            • Požid  

              Super díky moc. Ta rychlost se teoreticky dá zlepšit že tam dám užší pláště žejo? :)

              0 0
              • jardalee  

                teoreticky jo :) ale klidne bych zkusil ty siroky ,vono je to sice pomalejsi ale je to pohodlny a pokud mas silny nohy :) tak to nemusi byt ani pomalejsi :) ten rozdil je asi v tom ze pokud tam das treba 35–40c bezny trekovy pneu ,tak ti to bude na kostkach prenaset vibrace do riditek pokud budes mit ty co tam jsou 2.1palce ta zadny vibrace neucitis ,to samy lesni poslni cesta s nakym sterkem ,samozrejme rozhodujici je i tlak ale prave cim sirsi plaste tim nizsi doporuceny tlak ,s tim teda souvisi ze potom to nemusi pocitove moc uhanet na te silnici

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Pocit je jedna věc, realita druhá. Spíš mu cpeš do hlavy takový mix skutečnosti, domněnek a naprostých nesmyslů.

                  0 0
                  • jardalee  

                    no jsou to moje zkusenosti a mozna pocity to je pravda no :) hlavne je to proste slozitejsi,ale ja vim tady jedou 2.2palce bezduse na 25psi naprosto stejne jak silnicka :D

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Sice velmi rekreačně, ale zvládám jezdit průběžně na MTB (nárazově), trekovém kole (spíš příležitostně), CX (než mě to přejde) a silničním (tak nějak průběžně). Má kola se zásadně liší účelem, obutím, zpřevodováním, výbavou, materiálem. Dejme tomu, že na všech dohromady toho nenajedu za sezónu úplně málo.

                      Takže ke směřování vlákna mám následující výhrady.

                      Doporučovat někomu na 29" MTB trekové pláště, prý aby to jelo po silnici, je za mě naprostý nesmysl, když jsou k dostání jezdivé málo zubaté MTB pláště odpovídající šířky 2,1–2,25".

                      Doporučovat nebo zavrhovat nějakou sestavu převodů bez znalosti konkrétního jezdce jen podle chabých údajů, které o sobě dodal (nebo také nedodal) je rovněž nesmysl, dokud na kole nezačne jezdit, tak nebude sám vědět.

                      Zavrhovat apriori odpruženou vidlici (byť nijak zázračnou) s odvoláním na potřebu údržby je nesmysl, co když se zrovna bude pohybovat po takovém povrchu a takovým způsobem, že by mu udělala dobrou službu?

                      Opravdu si myslím, že mám srovnání jízdních vlastností výše uvedených kol na asfaltu, rozbitém asfaltu, hodně rozbitém asfaltu, ještě rozbitějším asfaltu, asfaltu okresních silnic na Rakovnicku, kdysi asfaltu, lesních cestách zpevněných, lesních cestách kdysi zpevněných, polních cestách, šotolinách a občas i mimo cesty.

                      Jednoznačně nejpohodlnější a nejuniverzálnější pro chaotické nasazení příležitostným cyklistou (včetně převahy jízdy po asfaltkách horší kvality) je MTB s odpruženou vidlicí a pečlivě vybraným obutím. Výběr adekvátního obutí (vč. přechodu na bezduše) udělá víc, než by udělala dvojnásobná cenovka na kole v obchodě.

                      Pro normálního příležitostné jezdce je naprosto jedno, jaká bude skladba převodů, klidně 1× něco. Stejně nenajede tolik, aby se s kolem sžil, nemá ani techniku šlapání ani silovou vytrvalost, ani naladěný posed na kole, aby to musel nějak řešit. Hlavně neumí řadit a nějaké velejemné odstupňování je spíš zdrojem nejistoty a chyb.

                      Jediné, proč případně řešit trekové kolo jsou a) blatníky a b) nosiče; trekové kolo v cenovém limitu stejně nebude mít lepší vidlici, než stejně drahé MTB.

                      I jinak ucházející MTB či trekové kolo stejně 90% běžných lidí zabije posedem à la „paní radová“, údajně aby je nebolela záda, ve skutečnosti spíš právě naopak. A s ním není opravdu třeba řešit rychlost a aerodynamický odpor plášťů, vidlice a rámu při silničních přesunech.

                      0 0
                      • Požid  

                        Díky moc za názor. Co říkáš ty na ten X-Fact z Hervisu teda? :) v tom sestavení v jakém je, bez nějakých změn. Jinak asi vše s tou technikou jízdy atd. co bylo řečeno je pravda, dlouho sem na tom neseděl a spíš to oprašuju od začátku :)

                        Jinak ty výhody trekového kola – bágly asi tahat nehodlám

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Ve skutečnosti jediné, co se mi na tom kole vysloveně nelíbí, jsou kliky s převodníky, ale do cca 14 tis. si nikde nepomůžeš. Jinak je to jedno. A ještě pedály, ale to je věc vkusu.

                          Počítej, že stejně levný pohon (při i částečně terénním použití) dá tak 2 tisíce km, pak začneš měnit. [Tedy na MTB mi řetěz v prachu vydrží zpravidla jen něco přes 1000 km (ale na silnici vždycky >>5 tis.).]

                          Lepší sady chodí až do konce své životnosti dobře, horší od začátku tak-nějak a potom ke konci spíš blbě. Lepší vidlice fungují, levné ve srovnání s nimi tak 10%, při stejné průběžné údržbě.

                          A je tady zásadní rozdíl, protože někomu 2000 km vystačí na 5 let, někomu na rok a někomu na měsíc. Podle toho je potřeba rozvrhnout počáteční investici.

                          Být Tebou, tak obejdu cykloprodejce v širokém okolí a škemrám o cenu, nákupem kola to totiž jen začíná, než si nahromadíš základní vědomosti, materiál a nástroje na údržbu, budeš potřebovat radu a občas právě ten servis. A v tom ohledu si nejsem sportovními supermarkety úplně jistý.

                          0 0
                      • sparrow_cz  

                        V podstatě s tebou souhlasím, až na tu odpruženou vidlici. Levné vidle mají bez výjimky špatné těsnění, přes které se do ní postupně dostane bordel. Pokud alespoň jednou za rok neuděláš velký servis, jakože ji rozebereš, vyčistíš kluzáky atd., tak ti ta vidle za sezónu zatuhne a bude tě akorát štvát. Kdyby měly levné vidle takové ty gumové botičky, tak by fungovaly skoro věčně, ale když prodává hlavně vzhled.. Servis vidle v obchodě vyjde tak na 1000 kč, na dědině možná míň, nevím. Má to smysl dělat na vidli za 1500? Asi ne. Proto si myslím, že pevná vidle je na rekreačním kole jednoznačná volba.

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Servis těch nejlevnějších vidlic, když vše jen vyčistíš a domažeš, je práce doma na 10–15 minut (z toho 5 minut připadne na hledání správné silikonové vazelíny v malém kelímku).

                          Servis na levných vidlicích se jednoznačně vyplatí dělat doma, stačí k tomu inbusy, nějaký stranový klíč, příp. křížový šroubovák, dřevěný špalík, silikonový sprej a právě ta vazelína – ta je nakonec nejdražší položkou.

                          0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
    • sparrow_cz  

      Můj tip je Merida Speeder 100. Minulé ročníky by měly jít sehnat do těch 10k. Obecně bych se díval po kolech s Alu rámem, ráfkovými brzdami a pevnou vidlicí. Pak totiž zbyde výrobci místo v rozpočtu na osazení kola nějakou nižší Shimano sadou, která bude přijatelně fungovat, a ne levnějšími náhražkam.

      0 0
      • Požid  

        Koukal jsem na něj. Ale to je spíš silnička ne? Kolem té váhy 10–11 kg, nemusím se bát to vzít někam do lehkého terénu? (štěrk, polní cesta atd.) a ta pevná vidlice sice uspoří nějaký ten gram, ale nevadí ty mírné otřesy té její tuhosti? Co když nebudu jezdit jen silnice a asfalt, ale část cesty bude lehký terén?

        0 0
        • sparrow_cz  

          Co myslíš tím, že se nemusíš bát? O životnost kola určitě ne. Spíš jde o to, jak moc chceš být vytřesený. Na širších touringových pláštích už se po polňačkách dá jezdit celkem pohodlně. Na MTB pláštích je to úplná pohoda, ale zase je opruz jezdit po asfaltu. Co se týče odpružené vidle, tak tam nejde o gramy, ale o cenu. Já bych prostě raději místo nějaké Suntour XCR, XCM apod. raději koupil vidlu pevnou, která je bezúdržbová.

          0 0
        •  

          speeder bude o pár kilo lehčí než to z hervisu a když se tam dají 40–42 pláště tak to bude i relativně pohodlné

          0 0
    • Požid  

      Tak jsem se nakonec rozhodl pro ten X Fact z Hervisu. Je mi jasné, že původní cena 25 000 Kč je extra nastřelená a našel jsem několik vláken, kde se do toho lidi hrozně opírali a hejtovali to (hlavně to nevyvážené osazení, hazka XT vs. zbytek komponent Altus), ale to vše v roce 2016 kdy to kolo stálo 12 000 (věci podražily a to kolo zlevnilo). Za 10 tisíc jsem, i dle názorů zde vyjádřených,u­soudil, že to do začátku nebude úplně špatná koupě.

      Věc, která mě nenapadla, byla si nechat kolo sestavit individuálně s kapitálem do 10 000Kč. V jednom vláknu jsem našel odkazy na stavitele zde na fóru, to by možná taky bylo řešení – no uvidíme :) Jinak co se „značkových“ kol týče, tak tam je asi jasné, že bych si nějakou tu kačku za ten nápis na rámu připlatil, takže by zbylo méně „kapitálu“ na osazení, než u no-name rámu z Hervisu.

      Tak snad až si ho dám na profil, tak se na mě nestrhne nějaká lavina a nebudu za to veřejně lynčován :D kdyžtak jsem odstrašující případ člověka, co koupil kolo z tohoto typu řetězců – o případných problémech bych se zde na fóru samozřejmě zmínil… :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.