Výběr silničnéího kola pro začátečníka

68 nepřečtených
  • Valdin

    Rád bych Vás požádal o Vaše názory na kolo, které mi bylo nabídnuto.

    Jelikož mne již nebaví jezdit na horském kole (Apache Tanka Tate) a rád bych zakusil i rychlejší jízdu s delšími projížďkami, rozhodl jsem se, že si pořídím silniční kolo. Jelikož nemám zbytečné peníze, abych kupoval nové kolo, rozhodl jsem se podívat po „ojetých“.

    Kamarád v obchodě zrovna prodává Univega VIA Antaris Pro. Můj limit 10.000 to splňuje i když s dalšími výdaji ve formě treter a dalších drobností počítám.

    Kolo není pro mne sport č. 1 (to je fotbal), takže spíše ho potřebuji na získání kondice a vytrvalosti (nejvíce na shazování kil – 182/97).

    Okresní silnice, po kterých budu jezdit nebývají zrovna rovné a tak se bojím, aby kolo dlouho vydrželo. V plánu mám jezdit 3× týdně á 2 hodiny.

    Je to dobrá volba, nebo se mohu klidně poohlédnout po jiných kolech, které se dají sehnat i za 5.000 a udělají stejnou práci?

    • standoslav  

      Pokud Ti to je velikostně, ber to .

    • maajkee  

      Nevím přesně typ těch shimano kol, ale tipuju, že by se pod Tebou mohly celkem kroutit, tyhle levný shimano kola nejsou zrovna moc tuhý. Jinak to bude asi v pohodě.

      • zdenal8  

        Přesně tak. Mám přesně tyhle kola od Shimana (tenkrát v akci asi za 2500 Kč), mám cca 93–95kg (podle jak se dobře najim). Při jízdě v sedě jsou v pohodě, ale když pak zaberu ve stoje někde v kopci, tak se neskutečně kroutí. Hlavně bych řekl, že to přední, kde je 20 drátů. Pomalu se začínám poohlížet po jiných.

        • zdenal8  

          Teď koukám, že tohle je ještě malinko jinej model než mám já vepředu dokonce jenom se 16ti drátama. Vůbec bych se nedivil, kdyby u toho byl výrobcem udanej váhovej limit jezdce na nějakých 85kg.

          • Valdin  

            )Než bude hezky na to, vytáhnout kolo na projížďku, bych mohl nějaký kilo dát dolů(na 90), ale máš pravdu, je tam těch špic přeci jen málo…

            • zdenal8  

              To jsem si loni řikal taky. Pod 92 jsem se nedostal :-)

              • standoslav  

                Já mám vepředu 32 špic a taky se to hýbe, ale poznal jsem to až při montáži čidla tacho. (x let staré komplet Pkolo Ritchey, plášťové).

    • tromboonen  

      Za desitku to myslim jde.. ja neco o kousek lepsiho sveho casu koupil za 14.. dulezite je aby Ti to sedelo (http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp)

      me to nesedelo o 2 cm a to byl problem (od 100 km/4 hod dal)..

      Kola zalezi jak na tom jsou, kdyby delaly problem tak za 2–3 se daji koupit z druhe ruky docela odolñe na tehle urovni nebo lepsi.. za desitku to myslim jako kondicni kolo pro fotbalistu splni ocekavani, pokud je kamarad peclivej a staral se o to tak to bude v poho, za 5tku uz to vetsinou byva o tridu az dev horsi, tohle te od kola neohradi, detaily pokud by byl problem vyladis..

      • tromboonen  

        A zacal bych tim ze plaste vymenim za 25mm sirku, pohodli a namahani kol o 50 proc lepsi..

    • rasto  

      lepsi kolo v dane cenove relaci asi nesezenes. pod carou: skoda, ze neni na kompaktu – pro Tve vyuziti a dimenze bych je doporucoval.

      jestli mas uchazejici tretry na horaku, klidne je vyuzij i na horske (kup si pouze spd pedaly) – usetris.

      • karliner  

        Jestli dobře koukám, tam na tom kole je trojplacka, proč by měl litovat, že tam nejsou kompakty?

    • jan.pernik  

      vše asi v pohodě, jen na ty kila bych si nechal kola vyplést min 2mm špicama na 36 děr.

      • standoslav  

        … takže jiná kola, tž tato kleknou.

        RE: compakty … a proč ?

        • rasto  

          bylo by pro Tebe vhodnejsi slapani – mene silove. kdyz mas zkusenosti „pouze“ z horskeho. ale neni to dogma ci prekazka. u nekterych vyrobcu klik se da vymenit tac. podminkou je variabilita smyku – abys jej mohl posunout.

        • yetti  

          To jsou jenom takový teoretický kecy. Samozřejmě, že to kolo bude v pohodě fungovat tak jak to je.

          Ty kola sice nejsou žádná hitparáda, ale za tu cenu jsou naprosto v pohodě.

          Ohledně kompaktů je to podobný. teď většína lidí tvrdí, že si to bez nich neumí představit. Ale že se s nástupem 29R a 2×10 na MTB jezdí v prudkých kopcích mnohem těžší převody než dříve nikomu nevadí. Tělo se prostě dokáže v pohodě přizpůsobit a když zakladatele vlákna silnice chytne, tak do toho později může investovat a doladit si to dle peněženky, popřípadě si koupit kolo nové. Pro začátek je to kolo v odkazu víc než dostačující.

          • kubad  

            Přesně tak souhlas

          • obda  

            Tak kompakty nepotrebuje, na kole je trojplacka ;) Ad prevody – primarne jezdim na bajku, kde casto smrdlam kasparka, na silnici kompakty mam a stejne mi obcas lehci prevod nez 34/25 chybi. Nerad jezdim ve stoje a nizke kadence.

      • Vilém  

        Min 2mm a 36 dratu? To je silnicka, ne sjezdak:)

    • karliner  

      Myslím, že na výběr žiletky pro začátečníka ti bude schopný nejlépe odpovědět uživatel blaf. Vybírá ji už několik let a nastudoval jich více než kdokoliv jiný. Ale myslím, že mám trochu vyšší limit.

      Jinak bych se tedy přidal k radám – pokud ti sedí velikost – ber. Když tě to začne bavit, koupíš si potom lepší.

      • stan99  

        Blafovi se nediv.Koupě první silničky je v životě lidském opravdu vážná věc :-)

        Přidávám se – koupit.

        Zjistíš jestli tě to baví nebo ne.A můžeš to s mírnou ztrátou (popř.ziskem) prodat.U příštího kola budeš mít ohledně velikosti a geometrie jasno.Není nad vlastní zkušenost.

      • kesu  

        stejně jako já, výběr se nesmí uspěchat!!!

        :D

        akorát je důležitý nikdy nic nekoupit, protože tím výběr končí..

        • karliner  

          Po případné koupi stejně vždy následuje tunning, protože po dlouhém vybírání stejně zjistíš, že vybraný skvost má na hovno minimálně kola a oblouky a po jejich výměně zjistíš, že rám taky není žádný zázrak :-)

    • obda  

      Pridavam se k predrecnikum – pokud sedi, tak brat. A nic bych pro zacatek nemenil. Na tve pouziti je vybava uplne v poho.

    • Valdin  

      Tak jsem si ho byl dneska narychlo prohlídnout. Zjistil jsem velikost rámu a zítra až bude více času, tak to proměřím a uvidím, ale mělo by sedět. Až bude lepší počasí, tak si ho projedu a uvidím. Jelikož za posledních 6 let se dalo do servisu a oprav více než dost peněz, tak snad do něj nebudu muset investovat, ale uvidím, jak mne to chytne a budu zjišťovat, co a jak nejlépe upravit.

      Děkuji za komentáře. Aspoň mám doporučení od více odpobrníků.

      Můžete mi doporučit spd pedály (případně i tretry – na horáka je nepoužívám). Nerad bych koupil nesprávný a pak zbytečně dokupoval další.

      • bochov  

        Pokud nepoužíváš na horaka systém spd tak na silnicí jej také nedavej kup si silniční pedaly a tretry ja používa schimana a potom jsem přešel na spedplay neboť jsou oboustranne nemohl jsem si na jednostranne zvyknout.

      • rasto  

        k pedalum: doporucuji naslapne.

        muzes koupit spd (shimano pd-a520, novejsi pd-a530). nebo lepsi – drazsi bbb jsou kompatibilni s look keo – coz je pro me etalon silnicnich pedalu.

        osobne vozim na ziletce jednostranne, se zvykanim nebyl problem.

        tretry: nejvic chvalene budou pravdepodobne opet shimano tam uz si vyber dle svych preferenci (s hladkou podrazkou, nebo klidne s terenni, turistickou ci zavodni)

      • Valdin  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Valdin  

      Zkoušel jsem hledat na stránkách Univegy velikosti rámu (kolo má rám XL 60–61), ale nepodařilo se mi zjistit, jak velká je to velikost. Údajně by mi mělo vyhovovat na mých 182 cm, ale jistota je jistota.

      • Vilém  

        Tabulkove bych rekl, ze 61cm je na vetsi vysku.

        Zkus a uvidis. Schvalne by jsi to mohl blejsknout, az budes mit sedlo v konecne podobe.

      • Breakpain  

        No já Ti nevím, obecně mám 58ku a mám 187cm …

      • kubad  

        na 182 je spíš L

        pokud je to XL bude ti to asi velké

        • standoslav  

          zase napíšu, že jezdit se na tom v Tvém případě dá, ale dnes je prostě trend nižších rámů (v 80tých letech by to bylo OK).

      • obda  

        Tady bude dost zalezet na delce noh.

      • Valdin  

        Tak jsem se změřil dle odkazu

        a níže dávám výsledky – viz obrázek. nejsem z toho moudrý a tak bych rád poradil, zda-li 60 rám by byl o.k.či už je velký.

        Teď zrovna není možnost se na kole projet, abych ho odzkoušel. Díky za radu

        • Pán z Dubu  

          Rám vyšší o nějaké 3 cm než teoretické optimum může být pro fotbalistu s milanem výhoda – bo nemá tak potopený úchop (např. kompetitivní cyklista Kreuziger má 184 cm a 68 kg). Delší top tube se vykompenzuje kratším představcem.

        • tromboonen  

          Jestli se nepletu, tak jsi nam tu nikde nenapsal jak dlouhou to ma horni trubku (ve Tvych vysledcich Top Tube length)… jestli je to v reale ±2 cm podle toho jak Ti to vyslo (tedy 55 cm plus minus neco jestli ty blechy dobre vidim), tak se na top poskladas .. starsi ramy byvaly vysoke, ale ne tak dlouhe, sam jeden takovej mam, je to snad 65tka, ale delka, OK, a to potrebuju extra kratky ram kvuli kratkym rukam/trupu, moderni ram jezdim 54..

          Jestli je to vyzrazne delsi, tak se radsi podivej po necem jinem, usetris si trapeni..

    • Valdin  

      Tak jsem v pátek a sobotu měl kolo půjčený na projetí a je skutečně větší než potřebuju, takže se musím poohlédnout po něčem jiném. (toto kolo je k mání zde

      Nový kolo za cca 17k už je nad limit co chci dát a bazarovku na 56 rámu kolem 10k nemůžu žádnou slušnou najít.

      • Valdin  

        respektive pár kol jsem našel, ale ceny nemám v oku, co říkáte?:

        1, FORT

        vzhledově dobrý

        2, Twister

        pro začátečníka asi moc nebude

        3, AUTHOR

        to už si radši nový

        • karliner  

          Twister patří spíše do vlákna „inzeráty na kola k smíchu“.., Author jakbysmet, navíc na tebe bude pravděpodobně velký. Tak z těch tří, když už, tak asi ten Fort.

          • Valdin  

            Ten Fort ale asi bude staršího data, když továrnu před více jak šesti lety zavřeli 8-).

            Jak moc padají ceny ojetých kol? Pokud bych si teď koupil nějakou základní řadu, třeba Speccialized Allez na Soře (doporučili by jste mi ho?), jakou mohu očekávat cenu za pár let, pokud bude kolo v odpovídajícím sta­vu?

            • p@X  

              Spíš bych zkusil pohledat akčního „němce“: Focus, Felt, Cube, Haibike,… kde nepřiplácíš za značku.

              • karliner  

                A co tam za 10.000 rozpočet najde?

              • Valdin  

                Co jsem teď zběžně prohlédl web, tak za podobnou cenu co můžu mít Alleze Sport 2014 (od místního prodejce) je Felt F98 2013 a o něco levnější Focus Culebro 4.0 2014 – vše na Soře, s Tiagrou jsem našel kola o 1500 výš.

                Nejsem žádný velký sportovec a dát celou výplatu (a chlup) za nový kolo jsem ochoten dát, ale nevím, jak mne chytne.

                Bazarovka za 14–15k na 105 pojede o poznání líp jak nový za 17–18k na Soře?

                Co jsem o víkendu jezdil Univegu na 105, tak i po seštelování přehazovačka „prokluzovala“

                • karliner  

                  Imho ten Allez a Culebro budou mít velkej rozdíl v geometrii, Allez je imho závodní geometrie, kdežto Culebro bych řekl, že je spíš pro turisty. Nevolil bych jen podle modelu přehazovačky.

            • tromboonen  

              Ja bych doporucil dat si 14–15 tisic do kasicky a obhlizet cyklobazar, kazdou chvili se tam objevi neco relativne noveho na hline, dokonce s novou stopetkou, jednou to bylo Giant CX, jindy Focus tusim, nekdo prodava, protoze ho to nechytlo, je to vetsinou rychle pryc, ale za ty prachy krasny kola..

              Za 12–13 jsou zase starsi kola s opratema, pokud se majitel staral tak zadny problem, jezdi to taky dobre..

        • McBlacky  

          všechno příšerný vraždy

      • Valdin  

        Koukám co je kde za kola a našel jsem pár kol za nízké ceny z Anglie. Ne že bych o nich silně uvažoval, ale v porovnání s cenami našich silniček jsou tyto levné až moc.

        Rámy mi připadají slabší a asi i trochu těžší a komponenety od schimana neznám. Kde je tedy zakopaný pes?

        První adept

        super řízení na řidítkách

        Druhý adept

        Třetí adept

        Čtvrtý adept

        poslední je zrovna němec.

        i když jich je tam povícero.

        **Stále se nemohu rozhodnout mezi novým kolem (na Soře) a bazarovkou (105, případně Tiagra). Jak velký je zde kvalitativní rozdíl? **

        (něco jako nová Fabia a čtyři roky starý Focus? – do práce a za zábavou to člověka dopraví a to je hlavní, akorát u novýho má jistotu záruky a u druhýho snad lepší kvality dílů)

        Nový si můžu odzkoušet, ale za bazarovým přes půl republiky nepojedu a co když mi nebude sedět?

        • Hanyz1  

          No já myslím, že k těmto tvým výběrům se dost barvitě vyjádří jiní :D Když už nic, tak by tě mělo odrazovat, že mají jen 2*7 převodů. Na dnešní dobu dost limitující. Navíc váží jako průměrný hliníkový 29" HT

          Ad nová Sora – starší 105. Sora má jen 9 pastorků, kdežto poslední ročníky 105 mají 10 (a ten úplně poslední 11, ale ten asi nebude jako bazarovka ve tvé cenové relaci)

          Dá se jít samozřejmě oběmi cestami, ale IMHO nejdůležitější je mít kvalitní rám, jehož velikost a geometrie ti bude vyhovovat. Zbytek se dá vyměnit, ale pokud bys pak chtěl přejít z 9 na 10 pastorků, musíš toho vyměnit víc. (Ikdyž v dnešní době spíše hrozí upgrade na 11 pastorků :D )

        • Vilém  

          To prvni a posledni je silenost, za to bych teda penize nevyhodil.

          Co se ti libi na razeni to nechapu, dual je praktictejsi.

        • Valdin  

          Zatím chci vyzkoušet silničku a teprve uvidím, jak mne chytne. Pokud ano, tak se při potřebné výměně rozhodnu co za kazetu, páky a řazení budu chtít vyměnit, takže asi půjdu do novýho na Soře (kdyby to nefungovalo, tak to ani neprodávají, no ne?).

          Spešla si můžu ošahat v místním cykloservisu, navrhovanýho Focuse ne a cenový rozdíl není hrozný.

          Škoda, že není dost dobrý výběr na bazaru.

          • McBlacky  

            nevím co sháníš ale do týdne budu dávat hliník šírera na 105ce 3*10 na bazar. Kola ritchey pro, omotávka, sedlo, sedlovka komplet nové bontrager. Kdyby tě to zajímalo pošlu fotky. Jezdím spíš bajky. Velikost 56.

            Mám k tomu i silniční pedály look a k nim boty NW 45.

            případně bych to dal o 2000kč levněji s pákama Sora 3*8

            • Valdin  

              Scháním pro sebe, začátečníka, silničku, takže jakékoli zajímavé nabídky vítám.

              Fotky pošli, rád se podívám.

              Tretry budou spíš velký (boty mám 43)

              • McBlacky  

                napiš mi na email, je víc variant jak to mohu prodat. pošlu ti info.

          • Hanyz1  

            A nechceš si raději někde půjčit testovačku, ať víš, jestli tě to chytne nebo ne? Nemusíš pak řešit výměnu většiny komponentů nebo prodej zánovního kola se ztrátou

            • Valdin  

              To já bych ho musel zkoušet dva měsíce, abych věděl, jak se rozjedu, nebo ne.

              Půjčení na vyzkoušení hlavně kvůli správné velikosti rámu není problém.

              Se Sorou jsem už smířen – přece to nemůže být takový aušus, to by to na kola nedávali i když rozdíl jde znát, ale funkci to splní stejnou. (Jak jsem už psal, o víkendu jsem jel na kole se 105 a nějaká hitparáda to taky nebyla)

    • becis  

      Ahoj,

      zrovna resim stejnou vec. Chtel bych si poridit silnicku jako doplnek k horaku. Merim 173 cm a vazim 55 kg. Co by jste doporucili, po cem bych se mel divat? Investovat bych chtel max. 18 tisic.

      • karliner  

        Dívej se po něčem v oddělení dětských kol.

      • jan.pernik  

        A proč si to kluci neposkládáte?

        Sada např.

        http://agamavyvoj:8080/…esources.jsf

        Rám:

        http://www.rb-bike.cz/…26/78/rr-ram

        Kola:

        http://www.global-sport.cz/…wh-r501–30mm

        Plus nějaké blbinky jako řídítka …

        Nevím kluci jestli jste tak bohatí, abyste kupovali takové od pohledu šunty, které bude už jen problém seštelovat

        • Jakobo  

          Ty RB ramy se mi zacinaji hodne libit. Jen skoda, ze hlinikovou silnici bych si uz dnes asi nekoupil.

          No ale do 18000 se vleze tezko. Prave ty drobnosti sezerou snad nejvic. Sedlo, sedlovka, predstavec, hlavove, pedaly, riditka, to mas hned 3000 Kc, vidle neni soucasti, to bude dalsich min. 1000 Kc a ted kde jsou kola, sada, bowdeny, omotavka, plaste, duse, nosic na lahev, dvojlinky, trojlinky, krabice od vypinacu… Bude rad, kdyz skonci na 25 tis.

          Mimochodem, kdyz jsem byl naposled v CR, tak v Botticu meli krasne hlinikove ramy, ale neeloxovane, za 1000 Kc. Dale ramy s vlepenou carbonovou zadni stavbou za 2500 Kc. Zkus tam zavolat, daji ti i nejakou vidlici.

        • Valdin  

          Adepty jsem dal jen ze srandy, co se dá taky najít na webu a pokud je člověk neznalý, tak i koupit.

          Poskládat si kolo jsem uvažoval, ale spíše cyklokrosku, na ty naše silnice. Přešlo mne to.

          Zůstanu asi u Spešla Alleze Sport, pokud nedostanu lepší nabídku.

          • jan.pernik  

            no nevim, kazda lepsi nabidka znamena vzdy nejake ale. Takze ze zkusenosti vim, ze vzdy kdyz jsem sel na nejake ale, tak jsem to pak zaplatil a zustal mi navic kram v baraku. Proste levne placne, 2× placene bohuzel furt plati. Nema cenu neco preplacet, ale na druhou stranu nic neosidis.

          • Valdin  

            Objevil jsem dnes na netu tohoto Apache

            Co na něj říkáte? Jaký bude rozdíl mezi ním a Allezem Sport?

      • Breakpain  

        A hele ho :p

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.