• gmcz

    Zdravím, vybírám nové kolo a tak nějak se nemůžu rozhodnout ;-)

    mám 185cm/asi 100kg (spíš míň, ale to neřešme)

    můj první problém je s rámem. Velikost kolem 20". Z toho co jsem zatím viděl, tak vím určitě, že nechci vedené bovdeny nebo brzdové hadice pod středem. Většinou jsou tak trošku volnější a nechci aby při vybracích klepaly.

    Z levných rámů (do 6k Kč) jsem našel Force Tron. Ten rám mi přijde ale takový strašně subtilní (tenké trubky). Myslíte, že se při takové váze nebude kroutit? Jaký jiný rám byste asi doporučili? Kola 27.5" (na 29 se moc necítím, jezdil jsem teď 20 let na 26").

    Druhý dotaz je na výbavu, tady si udělám radost a půjdu do něčeho lepšího (alespoň deore). Nemáte ale někdo odkaz na na nějaký popis v čem se liší jednotlivé sady?

    alivio-deore-slx-XT.

    něco jako: tahle řada má leší materál, delší životnost, je lehčí a proto míň vydrží ;-}, … nejlepší poměr cena/výkon/ži­votnost, tohle nebrat, … atd.

    dík za nějaké smysluplné odpovědi, případně linky

    • ˘Ö˘ Krab  

      Tak při drsných vYbracích klepou bovdeny a hadice kdekoliv, je potřeba je mít k rámu přilepené bahnem. Nepíšeš, co a kde chceš jezdit, jestli cyklostezky, tak je to úplně jedno, jestli terény, bahno to vyřeší a hlavně nějaké klepání se neřeší. Jinak vibrace pochytají široké málo nahuštěné pláště a dobře nastavená vidlice.

      Díváš se po levných rámech, to mnohé napovídá, ale minimálně stejně důležitá je vidlice, o které mlčíš (a která bude stejně drahá a nijak ji neobejdeš). A kola – tedy záplety – na těch se dá získat i všechno provařit, stejně jako na obutí.

      Jestli máš nějakou kondici (v těch <100 kg), tak by Tě měla zajímat tuhost rámu a přítomnost/nep­řítomnost pevných os.

      Sady se liší trochu v čistotě a rychlosti řazení, trochu víc v účinnosti brzd, pro rekreační použití Tě trvanlivost nijak nelimituje, je v řádu desítek tisíc km. Deore je takový zlatý střed, asi nejlepší poměr cena/výkon, v podstatě si kup, na co máš náladu a peníze, když se takto ptáš. Na 185/92 kg mám Deore s kotouči 180+180, kliky na mě zbyly XT 2×10, vidlice vzduchová X-Fusion Velvet. Syn na mém kole příležitostně i závodí, takže to asi taková plečka nebude: RB CRR 275, použité záplety WTB Frequency i19 + Scylla 2,25" posunuly celý stroj kus jinam.

      Samotný rám stojí necelých 7 tisíc, komplet kolo na SLX ale pětkrát tolik. Jo – a bovdeny pod středem mi na něm nikdy nevadily a nevadí, přestože na něm jezdím jen na podzim a v zimě, když se mi nechce na silnici.

      • Čipera  

        Super popis:-) Akorát bych si dovolil, že kotouče 180/180 mi připadá dosti zbytečné 160 si myslím dozadu bohatě stačí.

      • gmcz  

        Díky za odpověď i za gramatickou facku, budu si dávat větší pozor ;-)

        Kolo jsem vybíral někde kolem 20k Kč, na netu jsem našel nabídku na nové skládané kolo, které se mi celkem líbí, už jenom řeším ten rám. Vypadá to, že s ním lidi moc zkušeností nemají.

        Hodím sem jenom základní komponenty bez linku, protože jak jsem pochopil, tak pana skladatele tady v diskuzi moc lidi nemusí.

        RÁM: Force Tron 20"

        VIDLICE:Suntour Raidon AIR LO 100mm

        PŘEHAZOVAČKA: Shimano XT 780

        PŘESMYKAČ: Shimano XT 770

        ŘAZENÍ: Shimano XT 780

        KAZETA: Shimano HG50 11–34

        PŘEVODNÍK:SHIMANO XT 780 – dvoupřevodník

        NÁBOJE:Shimano XT 775

        BRZDY:Shimano Deore 615

        RÁFKY: Remerx Masterdisc

        PLÁŠTĚ: Maxxis Crossmark

        Tohle má v nabídce za 23k Kč, což je tak max co jsem ochoten dát navíc nad 20 (to je ta radost, jak jsem psal).

        Tvá odpověď mě donutila zamyslet se ještě nad tou pevnou osou vepředu, ale to je asi další tisícovka navíc.

        Má i jiné rámy (ghost,maxbike,mrx, pells, scud, spyder), většinou jsem je vyřadil kvůli vedení pod rámem. Kouknu na ně tedy znovu. Budu rád za tip. Ten RB vypadá pěkně (cena trošku vyšší), ale nevím jestli mi ho osadí. Na starém kole mám rám GT z Cr-Mo trubek, ale už má svoje za sebou.

        Jezdím klasické cyklostezky, polní a lesní cesty (žádný těžký terén), nájezd tak 1500 km/rok.

        K té kondici: dřív jsem jezdil hodně a teď po nějaké pauze pomalu zase začínám. Takže kondice bude ;-) šla napřed a musím ji dohnat.

        • gmcz  

          Tak jsem znovu prošel nabídku rámů. Ten RB jsem musel bohužel vyřadit, protože tam skače cena už docela vysoko. Celkem zajímavě vypadají rámy MRX, výbava bude o trošku horší, ale cokoliv s deore a výš už je OK.

          Co si o tom myslíte? Dá se tomu už říkat kolo? Ten rám bude v pohodě?

          Jak je to s materiálem? Některé weby uvádí u X6 Al 7005 a výrobce u X7 Al 6066. Má cenu nad tím materiálem přemýšlet?

    • Kamilac  

      taky bych asi šel do toho RB, naspecifikuješ si barvy a bude to fungovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse