• mickey07

    Řeším výběr nového full XC kola. Zdvih by mi měl být 100–120mm. Samozřejmě chci kolo co nejlehčí a nejpohodlnější. Bude to jenom do lesa, na silnici a šotolinu mám crosse. Budu rád, za jakoukoliv smysluplnou reakci. Rozhoduji se mezi:

    http://www.kellysbike.com/…26/wandal-50#…

    http://www.author.eu/…a-ray-4–0–4/

    nebo RB IQ 26"

    • cena tedy do 35000,–
    • rád bych aby to byla 26". O rychlost se mi nejedná, chci co pokud možnonejobratnější a nejlehčí bajk. Díky za všechny rady a doporučení.
    0 0
    • Pili  

      Trosku mimo tema, ale mam na prodej Scott Spark 750 – XC full 120mm, je to sice na 27,5 ale obratnost v terenu paradni.. koupeny letos v kvetnu, najeto 1200km, po garancni prohlidce..

      0 0
    • Pili  

      Jeste pridam odkaz: http://www.scottmtb.cz/…t-spark-750/

      0 0
    • pocestny  

      Dilema sakra. Dneska je už problém sehnat nízkozdvihové hravé kolo na 26". Na všech třech by mě něco štvalo:

      Kellys: delší zadní stavba, představec, pláště, pár ošizených dílů (ve prospěch odpružení).

      Author: jen 100mm, hlavový úhel, elixíry, pláště

      IQ6: krátký přední trojúhelník, cena rámu

      Takže žádný z nich ideál. Ale pokud jde o tebe, třeba ti jedno z nich sedne, protože každý jsme jiný.

      Nejpohodlnější: IQ6 podle setupu

      Nejlehčí: asi Author

      Nejhravější: asi IQ6

      Kellyse bych si vybral na traily, dal bych mu kratší představec, širší pláště a řídítka, a možná 180 kotouč dopředu. A za rok bych zjistil, že mě sere, že to má jen 110mm…

      Authora bych bral, kdybych chtěl naopak víc chrtit a zajímal by mě víc výkon do kopce než z kopce. Brzdy bych vyhodil při prvních problémech. A rozhodně bych s ním nikde nechtěl nic drtit.

      IQ6 bych bral, kdybych nenáviděl Kellyse a Authora :-D, a nevadil by mi kratší předek, a kdyby na bikeforu nekritizovali IQ6*. ;) Ale měl bych ve výsledku trailový a hravější bike. Výslednou cenu bych ale viděl o dost výše. Nicméně, jakmile začneš uvažovat o 150mm zdvihu, najdeš na trhu ještě, si myslím, i jiné dostupné biky a budeš řešit nové dilema…

      *)tady se kritizuje všechno

      0 0
    • .: Elessar :.1  

      Myslim, ze tve pozadavky bude ten author splnovat nejlip. Ten kellys ma lepsi odpruzeni, ale ten ram je strasne osklivy :) RB bych si koupil ja, ale jen proto ze mam RB rad, ale bude zase nejtezsi. Navic je asi potreba vzit v uvahu, ze rb uz IQ 26 asi jako cela kolo nedela, aspon to tak maji, respektive nemaji, v nabidce

      0 0
    • mickey07  

      Hm, tak díky moc za postřehy, zase jsem trochu chytřejší. Ještě se teda zeptám jestli by někdo vymyslel nějakou další alternativu v té šestadvacítce. Ten wandal 50 se mi docela líbí, ale kellys neuvádí hmotnost. Taky mi připadá trochu podezřelé, že je to osazené foxem. To bude asi nějaká nejzákladnější řada. Nejde mi vůbec o to jaký bude na rámu nebo vidlici nápis. Jak jsou na tom ty RBčka s pohupováním zadní stavby? Je to jiný systém než všemi protěžovaný čtyřčep. Že by v RB zaspali dobu?To se mi moc nezdá.

      0 0
      • kocers  

        Pokud bys nutně nepotřeboval nové, tak uživatel ClAyD IQ6 zrovna prodává (pokud už neprodal) inzerát na CB nebo i tady na BF.

        0 0
        • kocers  

          tak ještě jednou odkaz na CB http://www.cyklobazar.cz/…iq6-specha-/

          0 0
          • mickey07  

            Nu,bajk je to pěknej,ale asi bych na to byl malej.Mám jen 182 a toho zdvihu je tam už skoro moc.Měl jsem půjčenýho treka se zdvihy 160 – sice to mělo jenom něco kolem 12 kilo, ale už jsem si na tom připadal jak na motorce.

            0 0
            • kocers  

              Malej bys na to určitě nebyl. Rozkrok úplně bez problémů a vhledem k délce předního trojúhelníku u IQ6 taky nevidim s tvou velikostí problém. Mám taky XL IQ6 cca 187cm a na fotce v profilu mám ještě sedačku o něco níž než vozím, tak si můžeš udělat představu.

              Pak je teda otázka, kolik toho zdvihu člověk potřebuje :-) Já sem s IQ6 naprosto spojen a jezdím s tím úplně vše, od cyklostezek až třeba po sjezdovku z Kletě a tomu podobné. Že by mě nějak kolo omezoval do kopce nebo na asfaltu nepozoruju (to spíš omezuje tělo). Předtím sem měl full se 120mm a těch 30mm navíc je v terénu sakra znát a menší zdvih už bych nechtěl. Toť asi vše :-)

              0 0
              • jakub  

                ahoj díky za info. já stále přešlapuju právě nad tím, jestli na mé maratonění a enduro bláznění v lesích potřebuju 275 nebo 575 IQčko a ne a ne se rozhodnout, navíc mám 175 cm a nevím esli M nebo L zatím jsem přikloněn k L vyhovuje mi delší posed, ale asi se to zase moc nehodí na projev toho kola, do této doby jsem měl speedstera postaveného chrtím spůsobem…

                0 0
                • kocers  

                  Tak ohledně velikosti napiš do RB, ale za sebe bych to taky viděl na L na tvou velikost.

                  Co se týče zdvihu, tam bych já bral 575. Závodní ambice nemám a i ta IQ6 jede na silnici bez problémů. a jestli s tim chceš fakt trochu blbnout v lese, tak hrozí, že se 120mm brzy zjistíš, že potřbuješ/chceš víc :-)

                  A jak už tu myslim Mlok mnohokrát psal, ono ve výsledku 120 a 150 jede skoro stejně když na to dáš stejná kola a obutí :-)

                  0 0
                  • jakub  

                    děkuju za info… jsou to pro mne velice cenné informace, co se týče velikost, samozřejmě se nejdřív projedu na test bajku, jak ale říkám na projížďce na test bajku nejsem schopnej poznat, jestli potřebuju 575 nebo 275 – na obou se mi bude jezdit dobře, to si vyhodnotím až časem, taky nemám závodní ambice ale zase mě baví jezdit i maratony, přiští rok plánujeme větší vyjíždky – Skostko atd… možná i nějaký enduro závod osobně se zatím také víc přikláním k 575ce škoda ještě, že takový zdvin neděají na 29er kola, ale to by byla si obluda už fakt…

                    0 0
                    • kocers  

                      S IQ6 už mám několikrát stovku za sebou a před měsícem jsem s ním odjezdil cyklodovolenou na Korsice (90% asfalt) a těch 150mm zdvihu ani trochu nevadilo. Na to, jak je systém odpružení u RB jednoduchý, tak funguje fakt parádně a ona hláška, že IQ jede jak silnička má něco málo do sebe (ber s nadsázkou)

                      Co se týče toho zdvihu, spíš bych se rozhodl podle toho, co chceš než co potřebuješ ;-) Ono stačí, když člověk jednou za čas vjede někam, kde ho ten menší zdvih bude limitovat a hned má zkaženou raodst z kola. A vhledem k tomu, že kolo chceš mít jako univerzála i na nějaké to enduro, tak já bych se ani nerozmýšlel. Stačí dát nějaké lepší a kola jezdivější pláště. Limitujícím faktorem je pak stejně nejvíc tělo a mozek :-)

                      0 0
                      • jakub  

                        aaamen díky moc, 575 je asi moje volba… teď se zaměřím na velikost ale to pořeším tím, že se na tom jednoduše svezu, asi upřednostním větší rám a kratší představec a 0 offset sedlovku – stejně až bude peníz, bude teleskop. zatím jsem si RB spočítal na 44 tisíc, méně se se svými představami nedostanu a to jsem tam ještě vyházel gripy, které chci dle svého výberu, a řídítka, která chci taky pokoupit sám po osobním testu

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.