• mates555

    Na příští rok bych chtěl nový kola…ráfky budou na 99% od mavicu 717..ale pořád si nevím rady s nábojema…uvažoval jsem o hope…jediný co mě od nich odrazuje je „pověstná“ hlasitost ořechu…mohl by to někdo připodobnit (o něco hlasitější…nebo o dost hlasitější…:-)) třeba k mavicu nebo shimanu???

    pak jsem ještě uvažoval o shimanu…(když už tak už asi XTR…) jediný co mě odrazuje u nich je CL…a i když mě konusy nevadí…asi bych chtěl ložiska…takže tudy cesta asi nepovede…

    mohl by mě někdo poradit s výběrem…přibližně v týhle ceně…nejlépe s ofic. dovozcem do čr..???

    Spíš jen tak pro zajímavost…kdo k nám dováží Chris king ?? :-) kdyžtak i s odkazem pls…Děkuji..:-)

    0 0
    • kubad  

      na Kingy koupené v CZ zapomeň cena je tuším kolem 18t.Kč  oficialně je stejně nevozí nikdo a pokud máš strach z rachotu Hope ty dělají pořádný kravál, tak zvuk Kingů je taky hlasitý a navíc hodně zvláštní díky velkému počtu západek. Ale rozhodně jsou to špičkové náboje. DT240 je taky kulomet.

      Řešil sem nedávno podobné dilema, doporučil bych ti Hope jsou za super cenu, dovozce má skladem vše doposledního těsnění, ale sou teda hodně hlasité.

      XTR sou taky dobrá volba, ale CL a konusy jaks napsal, já sice konusy taky nemsím, ale pokud se o ně staráš budou sloužit.

      XTR kotouče vypadají a sou dobré

      0 0
    • Smazaný účet  

      já používám na trénink S&B a na nošení vzhledem k vyšší spolehlivosti Lapua :-)

      0 0
      • qwerty  

        Že si nedáš pokoj :) To já názvu vlákna odolal. Ale k věci. Kombinace SB-Lapua vypadá na 9L. Přehodnoť to, je-li ti život milý. CEPPy jsem chvíli nosil, než jsem „malorážku“ opustil. Neměl jsem jen z jedné série, ale všechny byly špatně zaškrcené. Kule lezly ven a při nabíjení z šuplíku naopak dovnitř. Naštěstí to nevadilo, sou to čajíčky, překročení tlaků se u nich netřeba bát. Díky tomu ovšem, při rychlostech, kterými lítají, neexpandují. Celý tenhle náboj je marketingový trik. Ale třeba se v Tobě mýlím… :D

        0 0
        • qwerty  

          Jo, a on nepíše, jestli na XC či DH (pomineme-li info o Mavic 717 ;)). Takže bych stejně volil zlatou střední cestu: 7.62×39.

          0 0
        • Smazaný účet  

          jo, je to 9L (strkám to do G19). s Lapuama jsem ještě žádnej problém neměl, zatím jsem ale spotřeboval jen tak 200ks (přece jenom na trénink drahý), S&B několik tisíc a musim říct, že se mi občas v G19 sekaj :-( Nejlepší zkušenosti byly se starejma Librama – spolehlivý, díky většímu zkosení kule líp lezly do laufu a nebyly drahý…

          ale jak píšeš dole – 7.62×39 je XC akorát :-)

          0 0
          • Martin  

            na XC jedině 7.62×54 a SVD :-)

            0 0
      • gazman  

        Dobrá volba.

        0 0
    • Singlespeed  

      Určitě doporučuju XTR. Konusové uložení je z technického hlediska (kosoúhlý styk) vhodnější na kolo než klasická strojní ložiska a při správném seřízení a občasném promazání vydrží mnohem déle. Já sám jsem měl druhou generaci nábojů XTR a jezdil jsem na nich asi 10 let až mě omrzely a teď je mám v šuplíku a vnitřek je stále jako nový.

      0 0
      • Smazaný účet  

        mě XTR náboje vydržely dva roky…pak chytly vakl a nešlo s tím nic dělat – no more, Hugi240 je řešení :-)

        0 0
        • kubad  

          DT-240

          Hugi uz se pekných pár let nedělají :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            jsem se musel jít podívat a fakt – je tam napsáno jen DT Swiss 240 :-)))

            0 0
            • kubad  

              jj to Hugi tam psaly jen do roku 2003 tuším, pak trochu odlehčily, sou profrezovane přiruby a název je bez toho Hugi, ale jina v podstatě stejné náby

              0 0
        • Singlespeed  

          Proti DT 240 samozřejmě nic nemám, jsou naprosto špičkové, ale hrozně drahé. Podle charakteristického hrčivého zvuku jsou už z dálky rozpoznatelné a znalci mohou už s předstihem uznale pokyvovat hlavou.

          0 0
        • náčelník  

          „chytly vakl a nešlo s tím nic dělat“ ???

          0 0
          • Vilém  

            Vis co stoji konusovej klic? o XTR konusech ani nemluve. proste no more:)

            0 0
            • náčelník  

              Já se ale neptal na cenu dílů a nářadí :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                prostě jsem to hodil ze skály a neřešil, já na kole chci jezdit,ne se v něm vrtat, tak mám DT240, ty jsou navěky…

                0 0
                • náčelník  

                  Žes neřek, já bych je dole chytal!

                  Pokud chytne kónusový náboj vakl, tak se dá v 99% případů kupodivu velmi snadno odstranit :)

                  Dle mých zkušeností vydrží XT náby při správném seřízení a minimální údržbě neskutečně  dlouho. Předpokládám, že XTR na tom budou ještě o chlup lépe.

                  0 0
                  • fousek  

                    No u favoritackejch konusu to bylo presne naopak, pokud chytly vakl na 99% ses ho nezbavil. Jinak mam asi 10 let naby STX na silnicce a jeste sem na ne nesah, ale je to silnicka.

                    0 0
                    • tom_777  

                      jj na silničce mám náboje o generaci starší než zbytek kola (Campa Record). Dneska jsem preventivně měnil vazelínu a i ta původní byla ještě dost zachovalá.

                       
                      0 0
                  • Volf  

                    Seřizování kónusů je aristokratická záležitost a prostě kónusy jsou kónusy. Kdo je vycvišený nábojema Favorit nedá na dnešní kónusy dopustit. Nikdy od dob co se tady začalo Shimano vozit jsem na kole jiný náboje neměl a nikdy jsem neměl s kónusy žádný problém. Na současných XT jsem najel 6 000 km a je tam stále netknutá vazelína. u kónusů musí být trocha fištrónu, protože rychloupínáky ky kónusy stáhnou proti sobě a proto tam musíš nechat malinkou vůli při seřizování, nebo jinak kiaždá nopvý náboj Shimano malinko povoluji než ho nahodím na kolo. Jenže ta vůle se špatně polisuje. je potřeba si stoupnout ke kolu a ,, osahat ,, si to. A jinak souhlas s tím, že klasické kuličkové ložisko není stavěné na přenášení axiálněradiálních tlaků, které vznikají při jízdě a je na o mhohem vhodnější kónus.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      pokud jsou to průmyslový ložiska, můžeš si tam nalisovat třeba kužely nebo soudečky ve stejných rozměrech…kdo říká, že to musí být kuličky?

                      0 0
                      • Gorgov  

                        no to vetsinou uplne nejde

                        0 0
                        • kubad  

                          tak tak  – v té šířce co se na kolech používá je to dost problém sehnat

                          0 0
                    • mates555  

                      Mě ještě ukecáte na to shimano…:-)

                      0 0
                      • náčelník  

                        Že bych založil vlákno „neoprávněná kritika kónusových nábojů?“ :)

                        0 0
                    • Mamut  

                      To by ma zaujimalo, kde sa v naboji beru axialne sily. Chcem vidiet toho fyzika, co ich tam najde. Mozno tak, ked je v stojane pre krcmou. Ak by si mal axialne sily, tak spadnes z biku. Naklone v zatacke mas presne taky, aby vyslednica sily lezala v rovine biku, takze iba radialne sily.

                      0 0
                      • kubad  

                        alo no to cos napsal opravdu nemyslis vazne?

                        0 0
                        • Mamut  

                          „alo no to cos napsal opravdu nemyslis vazne?“ je vyborny zaciatok, pokracuj vo vysvetlovani dalej. Ani vdaka tvojoj ochotnej odpovedi stale neviem, kde by sa mali brat axialne sily v naboji.

                          0 0
                          • kubad  

                            No kdyz myslis se tam axialni sily nejsou. Tak proc se treba pouziva pevna osa na vidlici? Pokud neni axialni zatizeni tak se prece nemuze kroutit.

                            0 0
                            • Mamut  

                              No kdyz myslis se tam axialni sily nejsou.

                              Je napinave z teba tahat odpoved na nieco, o com sa tvaris, ze je samozrejme. Taky serial na pokracovanie. Stale mi to ako vysvetlenie nestaci. Myslim, ze budes musiet vydat dalsi diel serialu, aby som pochopil, ze co vlastne v naboji vyvolava axialne sily. Prip. co na naboj posobi axialnymi silami.

                              Tak proc se treba pouziva pevna osa na vidlici? Pokud neni axialni zatizeni tak se prece nemuze kroutit.

                              Tak tu zacinam tusit v com je problem. Ze ty si pod axialnou silou predstavujes nieco ine, nez vacsina ludstva. Rad si tu precitam tvoj nazor na pojem axialna sila. Aby som len nerypal, tak rovno tu dam svoj. Axialna sila je sila posobiaca pozdlz osi (angl. „axis“). Pre nas pripad pozdlz osi naboja. To znamena sila, ktora sa ti snazi posunut koleso do boku. A pevna osa na vidlici nie je preto, aby lepsi eliminovala posuny kolesa do boku, ale to, ze na jednu stranu naboja sa posobi sila smerom hore a na druhu dole (prip. dopredu a na druhu dozadu a plno dalsich alternativ smeru). A podkova (mostik) vidlice tie sily neudrzi.

                              Takze stale plati „otazka za 1000“: Kde by sa mali v naboji brat axialne sily (tak velke, ze konus je vyhodou oproti zapuzdrenemu lozisku)?

                              0 0
                              • mates555  

                                v náboji axiální síly nejsou…je tam spousta radiálních sil působících z různých směrů…

                                Tu sílu co myslí kubad je vpodstatě zas ejen radiální síla…ale působí proti sobě…ale žádná tak axiální síla jako třeba u kolotoče tam neni…:-)

                                0 0
                              • mates555  

                                Takze stale plati „otazka za 1000“: Kde by sa mali v naboji brat axialne sily (tak velke, ze konus je vyhodou oproti zapuzdrenemu lozisku)?

                                Mě napadá snad jen že bys položil kolo osou kolmo k zemi…stoupl na něj a snažil se otáčet v bokách dokola  a snažit se udržet rovnmováhu…:-) jinak fakt nevím…

                                0 0
                                • Volf  

                                  Co třeba tlak, který vytváří rychloupínák?  Jinak se omlouvám za vytvoření takto žhavé diskuze. Pokud má někdo averzi ke kónusům, tak má na trhu velký výběr nábojů s ložisky. Já prostě ,, průmyslová ,, ložiska nepovažuji za žádnou výhru.

                                  0 0
                                  • mates555  

                                    no tak s tímhle bych zrovna moc neoperoval…jelikož pokud je to dobře udělaný tak se tlak nepřenší přes kuličky a je to teda putna…

                                    0 0
                                    • Volf  

                                      Je vidět, že o kónusech víš kulový

                                      0 0
                              • kubad  

                                axiální síla je síla působící ve směru osy.

                                ano čistě axiální síla tam není, ale  je tam kombinace.

                                a své arogance si pro příště nech od cesty !!!

                                0 0
                                • mates555  

                                  Jakási síla který nebude rovnoběžná s nohama vidlice(a tudíž se bude rozkládat do ax. a rad. smeru) tam určitě…zvlšť při naklánění v zatáčkách…bu­de…ale určitě nebude tak extrémní aby ju kuličkový ložiska nepobrali…vzhledem k tomu kolik let to už většina výrobců tak dělá bych zrovna v tomhle neviděl problém…

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    já netvrdím že je to problém, já píšu že tam je částečně i axiální zatížení.

                                    Jinak jediný výrobce který dává 5 let záruku na náboje i ložiska – jaký myslíš používá typ  ložisek?

                                    0 0
                                  • Mamut  

                                    Jakási síla který nebude rovnoběžná s nohama vidlice(a tudíž se bude rozkládat do ax. a rad. smeru) tam určitě…zvlšť při naklánění v zatáčkách…bude

                                    Akasi sila tam bude, ale nebude mat axialnu zlozku.Je viac smerov, do ktorych sa tie sily mozu rozlozit, ale v axialnom smere to nebude. A v zatackach (idealnych = asfaltovych) tam bude skoro iba radialna. Malicka neradialna sila vznika pri zatoceni riaditkami (co sa deje iba zaciatku zatacania a rozhodne to nema nic spolocne s od(do)stredivou silou) tym, ze plast ma prilnavost k podkladu a teda treba prekonat treciu silu, aby sa dalo otocit kolesom. Ale ani tato sila nema axialnu zlozku.

                                    0 0
                                    • mates555  

                                      nemyslel jsem sílu kdy se zatáčí řidítkama…ale myslel sem to tak že při náklonu se kolo jako … nevín jak bych to řekl…:-) v jedný rovině je noha vidlice a je kolmá k ose náboje…druhá je ráfek…když jedeš rovně tak sou rovnoběžný…když se nakloníš tak se malinko odkloní(kolo se v tom směru jakoby „vzpříčí“ nebo „vohne“…:-))…pak by tam podle mě mohla vznikat síla která má axiální (minimální) složku…Nebo se pletu…pokud si mě alespoň trochu pochopil…:-)

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        Podle meho nazoru se nepletes, urcite axialni zatizeni tak vznika

                                        0 0
                                      • Mamut  

                                        Pochopil, to myslim tym „tretim“ druhom sily, o ktorom som pisal. Ani radialna sila ani axialna. V podstate rovnaka, aka vznika pri momentalnom otoceni riaditkami. Na jeden koniec naboja posobi sila smerom hore, na druhy dole (pri toceni dopredu/dozadu). Ale nema posuvne ucinky na naboj s mere jeho osy. Presne kvoli tomuto su pevne osy na nabojoch.

                                        Ale: taketo nieco nevznika v zatackach automaticky len preto, ze si nakloneny. Pri beznom naklone v zatacke si nakloneny presne podla vyslednice odstredivej sily a na naboj posobi dokonale radialna sila. Dosiahnut ten skrut mozes pri jazde zo sedla alebo pri bocnom smyku.

                                        0 0
                                • Mamut  

                                  O cisto axialnej sile sa tu nikto nebavil. Podstatne je, ze tam normalne nie je ani axialna zlozka. Proste iba radialne sily a sily posobiace opacnymi vektormi na konce osy, ktore som tu uz opisal (pri jazde po vrstevnici po svahu, prip. pri narazoch do sikmych prekazok).

                                  Stale si nevysvetlil, kde by sa tam mala brat axialna zlozka sily. Toto je uz tvoja 3. reakcia na jednoduchu otazku, na ktoru (podla toho tu vystupujes) musi existovat trivialna odpoved a stale si ju nebol schopny uviest.

                                  kubad (14.11.2008 00:47:23)> alo no to cos napsal opravdu nemyslis vazne?

                                  kubad (14.11.2008 17:50:33)> No kdyz myslis se tam axialni sily nejsou.

                                  kubad (15.11.2008 14:46:43)> …a své arogance si pro příště nech od cesty !!! 

                                  Na to, aby si niekoho skolil z uctiveho spravania nie si ten pravy. A pleties si aroganciu s ironiou. No, beriem to to tak, ze to nie si schopny vysvetlit. Bud si to niekde pocul, bez zdovodnenia. Ale mas proste iba pocit/dojem. Na oboje mas pravo, ale v tom pripade je slusne svoje prispevky pisat stylom „pry jsou tam axialni sily“ alebo „podle mne by tam mohli byt, ale nejsem si jisty“.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    pletes se!

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    na tom se axialni zatizeni pusobi na rafek uz jsme se shodly. Chces tvrdit ze se tyto sily neprenesou ani castecne na naboj? Ze je vyplet 100% rozlozi na axialni zatizeni?

                                    0 0
                                    • Mamut  

                                      na tom se axialni zatizeni pusobi na rafek uz jsme se shodly.

                                      Iba pri smyku alebo jazde zo sedla. Vid o troska vyssie.

                                      Chces tvrdit ze se tyto sily neprenesou ani castecne na naboj? Ze je vyplet 100% rozlozi na axialni zatizeni?

                                      Prenesu sa na naboj, ale ako rotacne sily. A nie rotacne podla osy naboja, ale podla osy kolmej na osu naboja. Vplyv vypletu neberiem do uvahy. Proste uvazujem dokonale pevne spojenie rafika s nabojom. Pre aktualnu debatu nevidim v tom zanedbani problem.

                                      0 0
                                      • soc  

                                        A kam Ti tady zmizí ta axiální síla? Že víš to, že síla na rameni vyvolá moment, ktarý v náboji odebereš dvojicí radiálních sil v ložiskách je sice pěkné, ale tím ta axiální síla nezmizí.

                                        0 0
                                      • kubad  

                                        kdyz se poradne opres co klik tak uvidis jak se ti stred ramu posune az nekolik cm v axialnim smeru, v podstate obdobne se sily prenasi i na kola a naboje. Proste tahle slozka tam je. Uz jen zakrizenim retezu vznikaji axialni sily.

                                        0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Styl tvé diskuze je opravdu pozoruhodný. Divím se, že kolega Kubad s tebou ještě komunikuje. Tvůj způsob tvorby příspěvků (citace a následná ironická a jízlivá odpověď) vyjadřuje nadřazenost  a opovržení oponentem, snažíš se ho shodit a nechceš záměrně jeho odpovědi pochopit. Chybí ti úcta k druhým a taky pokora.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      to neres mi si to vyrikame a nejakeho vysledku se dobereme. Mozna sem to zacal ja, ale to prohlaseni o ciste radialnim zatizeni napsane s tak velkym presvedcenim me nakplo.

                                      0 0
                                  • soc  

                                    V libovolném okamžiku, kdy nebude výslednice sil působící na kolo (přední nebo zadní) ležet v rovině kolmé na osu otáčení kola, bude na náboj působit i axiální složka.

                                    Nějaké případy už tady byly uvedeny, při reálné jízdě to ale bude ještě častěji. Projíždíš zatáčkou vždycky dokonale? Určitě ne, občas se člověk nakloní víc, nebo míň než kolo, to je další případ, kdy se objeví axiální síla v náboji. Navíc osa náboje a osa otáčení vidlice se neprotínají, vlivem předsazení může vzniknout další axiální zatížení v náboji (píšu že může, protože pokud bude výslednice sil působících na přední kolo kolmá na osu otáčení kola a bude protínat osu otáčení vidlice, nebude zde žádná složka, která by vyvolala ono axiální zatížení náboje).

                                    Ono mě by zajímalo, jak jezdíš na kole normálně. Jenom přímo rovně po absolutně rovné silnici?

                                    0 0
                              • beranek666  

                                ok máš pravdu, jen mi ještě odpověz na jedno.. jak se říká síle, která vznikne když pořádně dotáhneš rychloupínák???

                                 
                                0 0
                    • pepek  

                      Kuličkové ložisko je naopak velmi vhodné pro axiálně-radiální zatížení a to s nízkým odporem. Samozřejmě pokud axiální síla není vyšší jak zhruba 15% radiální, což ale u kola nehrozí.  Důvodem menší trvanlivosti je to, že z prostorových důvodů v nábě jsou u radiálního kuličkového ložiska většinou menší kuličky, než u konusů. Malá kulička=malá  unosnost.

                      0 0
                • tom_777  

                  pokud nepočítáš výměnu ložisek…

                  0 0
            • pepek  

              Já si přeju mít kolo, kde největší a jediná starost jsou konusy…

              0 0
              • fousek  

                Kup si GT i-drive a sen se ti splni:-)

                0 0
      • mates555  

        Výdrže se nebojím…a sevis taky neni problém..(stejně mám někdy pocit že mě víc baví se v tom vrtat než jezdit…:-))

        Každopádně dík za odpověď…ale na 99% to budou ty Hope…

        0 0
    • mates555  

      Ještě k těm kolům jako celku…dráty jsem vybral od sapimu .. a to konkrétnmě Race .,.. http://www.kastar.cz/index.php?…

      A tak k nim řeším ještě niple…píšou,že maj bejt mosaz…mě by se víc líbil alu…ovšem nevím jestli i vzhledem k mé váza (90 kg :-O) by přecejen nebyl lepší ten mosaz…cena je tam stejná a váha podstatně lepší… navíc na místě kde se to počítá…:-)

      0 0
      • Pavel100  

        Kamarád má fulla Trek váží 95kg a jezdí přesně toto. Zatím jeden prasklý drát na zadním kole  ale to potkal klacek do výpletu (stopka na 4 metrech:-). Mosaz niple budou pevnější, ale nejsou barevné;-)

        0 0
    • Madman1  

      NOVATEC náby.. jsou super, levný těsnění brý a točej se sami a střííílej jak kalašikov:-D

      0 0
      • scret  

        ve vyctu Chrise Kinga, XTR, Hope mi tam nejak ty novatecy nesedej:))

        0 0
    • Biker jak Pes  

      Když jsem přečetl název topicu, jediné náboje co mě napadly, byly náboje do zbraně … čím to asi je … :/

      0 0
      • mates555  

        seš na bajkforu voe…a ne na nějakám forum o pifátkách…pokud ti tohle nedojdetak asi nejseš cyklistou duší i tělem…:-)

         

        jsem považoval za samozdřejmost že středy do kol…

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Jasně, ale poslední dobou se tady zbraně řeší víc než dost …

          0 0
    • XC-biker1  

      Taky budu kupovat nové kola. Náboje beru XTR, myslím že za tu cenu budou super. No a ráfky asi DT Swiss + DT Revolution výplet.

      Tak snad mi to nějak výjde :)

      0 0
    • Danikklotz  

      Ja mam Hope XC uz 2 sezony na Mavic XM 819. Ted jsem je poprve rozebral, abych je promazal. Po namazani to krasny cvrceni skoro uplne ustalo. Ted uz se to projevuje trosku jako treba Shimano 525, ktery jsem mel predtim. Kazdopadne namazanim se to da trosku „odhlucnit“, z me zkusenosti. Jinak tento par kol budu prodavat, pokud by nekdo rad spolehliva a bezudrzbova kola UST :)

      0 0
    • siafu  

      netusi nekdo, jak je na tom nyni s kvalitou Soul Kozak, mam pocit, ze ty naboje meli nejak vylepsit ci co… hmotnost je zajimava, ale aby to taky neco vydrzelo, ze ano

      0 0
    • mates555  

      Tak a ještě jedna taková blbost…:-) a to BARVA…

      Ráfky a špice určitě chci stříbrný…

      U nábojů je „bohužel“ na výběr fůru barviček…

      černá j eklasika…ale malinko fádní..navíc když je možnost volby…

      zlatá…moc ji nemusím..ale ta co je na hope se mě celkem líbí…navíc vzhledem k barvě rámu je to asi jediná možná volba…

      grafitová… no…mořná by se i hodila…ale mě se nelíbí..

      červená,modrá,ze­lená a kdo ví jaká jsou uplně mimo…

      Je to na to GT co mám v profilu…kdyžtak na to zkuste mrknout co by k tomu mohloo jít…dík moc…;-)

      0 0
      • Darius  

        to mas tezky, barevnost uz je hodne o individualnim vkusu kazdeho soudruha…

        ke stribrnym rafkum a vypletu bych osobne dal tohle:

        1. HOPE v barve gunsmoke
        2. DT Swiss 340 cerne se stribtnou grafikou
        0 0
        • mates555  

          jo…ty 340 by mě taky vyhovovali…ale nelíbí se mě ta příruba na kotuč…:-(

          Budou ty Hope…jen váhám mezi zlatou a šedou…

          0 0
    • Jogador  

      A co A2Z, ty XCF32 DISC? Já je sice mám, ale teprve chvilku, cca 300 km, a zatim v poho…

      0 0
      • siafu  

        se asi moc nehodi do spolecnosti DT 240, XTR, Chris King ci Hope… to snad jeste takovy Tune

        0 0
        • kubad  

          cena bude hodně mimo limit

          0 0
          • siafu  

            tak jako Tune jedine pres bazar, za MOC v CR (bicy.cz) by to clovek nikdy nekoupil :/

            0 0
            • Gorgov  

              to bych nerekl, znam spoustu takovejch lidi:)

              0 0
        • mates555  

          Tune mě moc simpatický neni…ty peníze bych za to nedal…moc nevím co je na těch nábách za ty peníze tak vyjímečnýho(přijdou mě tak na urovni těch hope co se týká konstrukce…ale nevim…kdyžtak mě opravte…)…to už raději ten ChK kolem 530 doláču z íbeje…

          0 0
          • stumf  

            A co RB design? Zajimavý málo viděný naboje

            0 0
            • kubad  

              chvili sem o nich přemýšlel na svou 29" ale nakonec sázka na jistotu CHK

              asi ty RB nebudou špatné – vypadají zajímavě, škoda že se nepustily do víc barevných variant než jen černá a červená :-(

              váha nic moc

              0 0
              • stumf  

                Kámoš je jezdí už dva roky a nemůže si je vynchválit. Jinak Zdyn servisák z Bikezone je taky chváli. Co jsem měl možnost vyzkoušet byly i kotoučovky od nich a tyky paráda. Myslím že to mají slovenští bratři zmákle.

                0 0
              • Singlespeed  

                RB mi toho času leží ve skříni ve vitrínce. Na nic jiného se bohužel nehodí. Katastrofické utěsnění ložisek a vůbec konstrukce. Po pár kilometrech neodstranitelný vakl v předním kole (odstraněn výměnou ložiska SKF).

                0 0
                • BTom1  

                  Chichi tak přesně tak tyto náby sou zadarmo drahý:-)

                  Měl sem jej chvilu na zimáku a i od tama musel pryč......

                  Jaký jsi používal dráty???

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Ačkoliv leží ve vitrínce mě, používal je kamarád. Měl to vypletené dráty DT Svisss u kterých jednoduše narovnal hlavičky.

                    0 0
                • stumf  

                  Tak vidíte.....nic není dokonalé. Fajn že se ozval někdo s jinýma poznatkama

                  0 0
            • mates555  

              nevypadaj špatně ale víc se mě líbí ty hope…

              0 0
            • BTom1  

              Na zadním rb design traktor mi pořád vzniká vůle!!Po jemném vymezení a doladění vůle pomocí čtyř šroubků je tam tak po 100km zas a nevím proč rozdělal jsem ho několikrát a furt na to nemůžu přijít není tam žádná nepřesnost z výroby co by byla vidět atd…V rb design na mě čumijou a myslej si že kecám.....nechce se mi s něma dohadovat že po 100km měl náboj vůli…

              Jinač parádní materiál ořechu-žádné stopy po kazetě.Je jedno jak se nasadí kazeta díky jinému řešení tvaru ořechu.

              No a nakonec nemožnost zapletení kola největší mezerou u ventilku kvůli nasměrování přímých drátů-kdo nevěří at si to vyzkouší:-)

              Takže proto tyto náby nebrat!!!

              0 0
        • Singlespeed  

          Tune při bližším ohledání na mě zapůsobily nic moc. To už se lépe točí ty Novatecy. Oska mírně přidrhává (zřejmě to způsobuje těsnění). Po přitažení rychloupínáku dojde k mikrodeformaci osy a přidrhává to ještě víc. Nepřišel jsem na to, jak to odstranit. Při jízdě však člověk naštěstí nic nepozná.

          0 0
      • marapara  

        Mám je 7 měsíců, najeto tak 6000–6500 km, zatím bez problémů.

        0 0
        • fousek  

          Ja je mam tak od kvetna 2008, v prednim naboji loziska v pytli, v zadnim asi taky, akorat nevim jak loziska vyndat, rozperka vevnitr ma stejnej prumer jako loziska, takze zevnitr vytuknout nejdou, nejakej napad?

          0 0
          • marapara  

            Nemám, zatím jsem na ně nemusel šáhnout.

            0 0
    • madcat  

      Bude to trochu odbočení, ale nábojů se to týkat bude: teď jsem na sportlifu zaregistroval náby (i ostatní komponenty) BOPLIGHT – pro mě dosud zcela neznámá firma, přitom vypadaly docela dobře, a dle prospektu s uvedeným sloganem „never too light“ se asi nebude jednat o nějakej low-end… Ví o nich někdo něco?

      0 0
      • Vilém  

        Nektery jejich naby jsou vylozene variace na tema American Classic. Rozhodujici bude v tomto pripade asi cena.

        0 0
    • kali222  

      taky jsem vahal na co ted setrim, chci hlucny naboj (neni joke) elox a nejakou kvalitu, plus moznost dilu. byl jsem presvedcen na hope, za chrise se mi ty penizky davat nechteji, je to pro me uz dost.snad jsou fakt hlucny :D ty hopiky :P

      0 0
      • Danikklotz  

        Take Pro 2 je doost hlucny. Ja mam XC a kdyz jsme potrebovali, aby lidi uhnuli, tak „zacvrcel“ kamarad s Pro 2 a hned uskocili. Parada…

        0 0
      • Hnoj  

        A nebo DT240 (možno i 340), ta umí dělat neskutečnej rachot…

        0 0
        • siafu  

          DT 240 je hlucnejsi nez DT Hugi 240? Mam starsi Hugi a nejaky vyrazny hluk nepozoruju

          0 0
          • JSt  

            tak to bude neco spatne… ;-)

            0 0
          • Vilém  

            Mam doma jeste starsi verzi, a ta dela i pres namazani kraval velikej. S Hope a spol nemam kde porovnat, ale v mem okoli je to nejhlucnejsi volnobezka. On muze byt rozdil v hlasitosti mezi zapletenou a nezapletenou nabou. U zapletene navic rezonuji draty.

            0 0
            • kubad  

              mám doma 2× DT240 a 1× DT Hugi240 a je to +/- stejné záleží jak je který namazaný.

              kamoš má Hope ProII a ty sou hlučnější, navíc DT mají takový nepravidelný zvuk občas nějaké klapnutí je slabší.

              Hope střílí pravidelně jak kulomet.

              Tune na silničce je taky celkem hlučný podobný DT, ale pravidelný a trochu tižší.

              King spíš vrčí těch tuším 64 západek zní úplně jinak, hlasitost taky podle namazání, ale na DT a Hope to hlasitistí nemá zvuk je takový ječivý :-)

              0 0
              • karelH  

                to, že ten zvuk není pravidelný je kvůli tomu, že rohatky jsou k sobě přitlačovány vinutou pružinou, která na ně netlačí po svém obvodu úplně stejně

                0 0
              • Pavel100  

                dotaz na Hope Pro II mají napsáno v zadní nábě 5 ložisek…kde tam jsou? většinou jsou snad 4ložiska…přední 2ložiska…neměl jsme je v ruce ale tak se to uvádí na webech…případně jakou plní funkci

                0 0
                • kubad  

                  nevim já napočital vždy jen 4 ložiska

                  0 0
                  • Pavel100  

                    No právě jenže co toto http://www.yarroline.com/…e_naboje.htm popis u Pro II Rear

                    0 0
                    • Pavel100  

                      jo sory za odkaz:-) píšou to i u PRO III verze

                      0 0
                  • Pavel100  

                    Takže se mi podařilo zjistit, že v těle zadní náby Hope jsou 2ložiska(jako u ostatnívh náb) ale v ořechu jsou 3 ložiska…podle popisu to vypadá že 2 jsou na levé straně a jedno na pravé straně ořechu.

                    0 0
          • karelH  

            To by snad mělo být úplně stejný, rohatkový systém se tam nezměnil. Velký vliv na ten hluk má namazání, teď jsem je nedávno lehce namazal vazelínou a jsou hezky utlumený. U nového Hope mně přišlo té vazelíny tam docela dost, ale rachot to vydává hezkej.

            0 0
          • miki  

            Dt 240 a Hugi 240 (oba typy mám doma)mají naptosto stejnou rohatku volnoběžky takže zvuk se dá regulovat jen namazáním.

            0 0
      • Vilém  

        Byt na tvem miste, tak rozstriham kelimek od jogurtu, nebo plastovou podlozku do skolniho sesitu a pomoci kramliku, ci jinym dumyslnym zpusobem, ten plast prichytim na zadni stavbu biku, tak aby drnkala do vypletu. Zamlada jsme tak jezdili a dokazalo tu udelat vetsi kraval nez DT i CK dohromady. Navic to cvrka i kdyz slapes, coz je velke plus.

        0 0
        • madcat  

          není už lepší si za sebe přivázat tak 10 – 15 prázdných plechovek a jezdit s tím? :-)

          0 0
        • kali222  

          parada prave dojidam jogurt :P jdu ti psat toho maila, o vikendu jsem nestihal :( 

          0 0
      • kali222  

        jsem si tady s Vami zopakoval hodiny mechaniky ze SS a kus CvUT :D LOL

        ale to podstatnejsi(pro vsechny smaozrejme) snad pristi tyden prinese pIčť*k hope pro2 :PPPPPPPPPPPP­PPPPPPP

        0 0
    • gmbiker  

      V nábech se vůbec nevyznám – teď mi vpředu vypovídá službu staré stx a potřebuju náhradu. Tady ty DT co píšete jsou pro mě finančně mimo, spíš bych bral nějakou alternativu k (S)LX. Prý se dají v téhle kategorii sehnat i náby na průmyslových ložiscích. Porádíte?

      0 0
      • Vilém  

        V teto cenove hladine me napadaji Novatecy nebo Authory. Urco nekdo prihodi i dalsi navrhy.

        0 0
      • soc  

        Já se k přidám k Tvému dotazu, Vilém už zmínil Novatec a Author, já bych ještě do výběru zahrnul náby NS, nemáte někdo zkušenosti?

        0 0
        • gmbiker  

          NS jsou už trochu dražší, aspoň co jsem rychle vyhledal. Jak jsou na tom s kvalitou Novatecy a Authory? I když mít značku Author na kole, nevím nevím. Jen pro upřesnění – jezdím XC a brzdy V, upgrade na kotouče zatím nebude.

          0 0
      • náčelník  

        Otázkou je, co znamená „vypovídá službu.“ Třeba se to dá lehce napravit.

        0 0
        • gmbiker  

          Jsem na náboj za ty roky ani jednou nesáhl, pochybuju že by ho stačilo promazat. Potřebuju i nový ráfek, ten starý je probržděný, takže komplet nové přední kolo.

          0 0
          • XC-biker1  

            2 roky neni zas tak dlouha doba, pokud se kolo točí a nevydává nějaké šílené zvuky, tak bych to jen promazal a dále uvidiš co to bude dělat :)

            0 0
            • gmbiker  

              To bude určitě dýl jak dva roky, jsem to tam dával v době, kdy se ještě STX vyráběly :-) a zvuky už slyším, v zatáčkách výrazněji, k tomu ten vybržděný ráfek – prostě to chce nové přední kolo.

               
              0 0
              • náčelník  

                Tipuji, že stačí vyměnit kuličky a možná nějaký kónus a náboj bude jak nový.

                Ale ty chceš stejně nový náboj :)

                0 0
                • pepek  

                  Který možná nevydrží ani tak dlouho, jak by eště vydržel ten starý STX

                  0 0
                • gmbiker  

                  Jsem se dnes hecnul a oba náboje rozebral – v předním STX jsou konusy i kuličky lehce opotřebované, na ty kilometry bez údržby vydržely dost. Vevnitř vypadá náboj v pohodě, pohledem to nepoznám, možná by stálo za pokus vyměnit kuličky a konusy.

                  No a zadní LX po dvou sezonách a ±9 kkm je v klidu, žádné známky opotřebení, jen potřeboval vyčistit a promazat.

                  0 0
                  • náčelník  

                    Kuličky vyměň v každém případě. A podle tvého popisu soudím, že kónusy by se asi měnit nemusely.

                    0 0
      • juli  

        Pokud chces kvalitni loziskovou nabu, nemusi to byt nutne 240 a podobne hmotnostni alternativy za dost penez. Bottico vyprodava starsi modely DT naboju Onyx a Cerit za dost dobre ceny.

        0 0
      • Danikklotz  

        Ja jsem na Novatecy neslysel nic spatneho. Ale vlastni zkusenost nemam. Mam doma 2 sezony jety Hope XC s Mavic 819 rafkama, kterych bych se rad zbavil. Jsou to vyborny naby, ted jsem je po 2 letech namazal…tot vse.Klidne se ozvete :o)

        0 0
      • Mamut  

        Author. Kamarati na nich prejazdili na nalozenych lehocipedoch z Yucatanu az do Santiago de Chile (a to sa este motali cez Braziliu, Paraguay a tak.). Po tamojsich cestach, navyse na lehocipede nejak velmi diery na ceste neodpruzis. Naboje fungovali bezchybne cely cas.

        0 0
    • mates555  

      Tak je to jasný…budou hope…

      potřeboval bych poradit tu barvu… našel jsem http://www.bicy.cz/…olo/kolo.php?… taky žlutý „nálepky“ na rámu a ta zlatá k tomu vypadá hodně dobře…

      co myslíte…mohlo by to dobře vypadat i na tom mím…?? nebo raději neutralní..čer­ná/šedá…

      budu rád za každej názor..

      0 0
      • mates555  

        tady http://www.bicy.cz/…olo/kolo.php?… to „samý“…vypadá to dobře…

        0 0
      • Hnoj  

        Modré hope, modré niple… Bude to dobrej kontrast.

        0 0
        • kali222  

          potreboval bych draty : ) delku budu vedet asi koncem tydne )az dorazi naba a rafek : )

          podminky cerny drat/niple zadny elox a asi DT. ale ne nic gramarskeho. mozno, nebo absolutne nemozno? : )

          dik kali

          0 0
          • Hnoj  

            Žádný problém, ale piš spíše na email :-)

            0 0
        • mates555  

          nevim jestli je tam místo pro další barvu…už ty červený gripy tam vypadaly blbě(nyní šedý…)

          0 0
          • Hnoj  

            áááh, omlouvám se za chybu, nějak jsem si myslel, že ten spešl na linku je tvůj :-)

            No, ono to GéTéčko je bez urážky takový nemastný neslaný, myslím, že nebude barva, která by se k němu vyloženě hodila a nebo naopak…

            Nechceš zkusit třeba gunmetal nebo gunsmoke náboje a třeba bílý ráfek?  Myslím, že by to bylo zajímavější…

            0 0
            • mates555  

              ráfek bude stříbrnej…na bílou jsem už alergickej…že se k tomu kolu nehodí žádná barva taky souhlasím…:-( jedině žlutá,šedá,čer­ná…což je v dnešní červenočernobílý době problém…:-(

              asi „risknu“ tu zlatou a budu doufat že to bude vypadat dobře…nebo to tam aspoň zapadne…

              ještě co je za barvu na tý třetí objímce od červený http://www.yarroline.com/data/674.jpg ??? tam maj psáno grafitová…ale na obrázcích nábojů to neni…ta by myslím taky nevypadala zle…

               
              0 0
              • Hnoj  

                To je grafitová, které oficiálně je Gunsmoke.

                Hlavně ty náboje nekupuj od Yarroline, kup je na CRC, bude to o 1/3 levnější…

                0 0
                • mates555  

                  dík za info…cenově mě to vyjde nastejno…

                  0 0
                  • Hnoj  

                    To se mi nechce věřit, protože to by ti museli dát lepší cenu, než je VOC… No, pokud jo, máš kliku, já z nich lámu lepší cenu už dlouho a nic…

                    0 0
                    • mates555  

                      No za VOC…je to víc ale ne o moc…ono jde o to že to mám dostat k vánocům…a taťka nechce mít starosti s posíláním ze zahraničí apod…

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Je to skoro tisícovka, ale to už je tvůj boj…

                        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce