• KarY.1

    Jelikož se kvapem blíží jaro, tak plánuji nákup nového kola, chci zkusit 29 ,pokud jsem mladej a nemám rodinu, tak si chci ješte trochu zaexperimentovat. Na moje vyjížďky je to kolo pro mě. Technické pasáže nevyhledávám, spíše jízdu do kopce,po lesích a v přírodě (Bydlím v Jeseníkách,kde tohoto je dost) . Měřím okolo 188 cm a váha cca 90 kg . Cenová hladina je do 30 000,– Kč.

    Potřebuji pomoc s výběrem, mezi moje favority patří:

    Superior Team 29 2010 a GT Zaskar Expert Niner 2010 .

    Superior Team 29 2010:

    RÁM: ALUMINUM U6 Superlite

    VIDLICE: MANITOU Minute29 Absolute (zdvih 100 mm)

    HLAVOVÉ SLOŽENÍ: IHS 1–1/8“ w/cartridge bearings

    STŘEDOVÉ SLOŽENÍ: FSA MegaExo Integrated system

    PŘEDSTAVEC: FSA OS-150LX 31.8 mm AL6061.T6-CNC

    ŘÍDÍTKA: MTB 31.8 mm alloy, flat type

    SEDLOVKA: FSA RK-260 31.6 mm carbon/alloy head

    MADLA: ONE MTB DualDensity kraton-gel w/Hi-Tech non-slip system

    SEDLO: FI'ZI:K Tundra

    BRZDOVÉ PÁKY: FORMULA RX

    BRZDY (přední/zadní): FORMULA RX hydraulic disc brake, rotor 180 mm

    ŘADÍCÍ PÁKY: SHIMANO Deore SLX Rapid Fire Plus

    PŘEDNÍ MĚNIČ: SHIMANO Deore XT 34.9 mm

    ZADNÍ MĚNIČ: SHIMANO Deore XT

    KLIKY S PŘEVODNÍKY: FSA Afterburner 22/32/44

    VOLNOBĚŽKA/KAZETA: SRAM PG950 11–32T

    ŘETĚZ: SRAM CN-951

    PŘEDNÍ NÁBOJ: FULCRUM RED Metal SL29 disc

    ZADNÍ NÁBOJ: FULCRUM RED Metal SL29 disc

    RÁFKY: FULCRUM RED Metal SL29 disc

    ŠPICE: FULCRUM RED Metal SL29 disc

    PLÁŠTĚ (přední/zadní): SCHWALBE Racing Ralph Evolution 29×2.25

    PEDÁLY: SHIMANO PD-M520 clipless

    POČET RYCHLOSTÍ: 27

    HMOTNOST: 11.4 kg

    GT Zaskar Niner Expert:

    Rám: GT dural Kinesis Superlight 29", hydroforming

    Vidlice: Rock Shox REBA SL, zdvih 100mm, nastavení tlumení

    Řazení: Shimano SLX

    Přehazovačka: Shimano SLX shadow

    Přesmykač: Shimano SLX

    Středová osa: Shimano SLX, vnější ložiska

    Kliky: Shimano SLX, Hollowtech, dvojdílné

    Vícekolečko: Shimano SLX, 11–32 zubů

    Řetěz: Shimano

    Brzda přední: Shimano SLX, hydraulická disková

    Brzda zadní: Shimano SLX, hydraulická disková

    Brzdové páky: Shimano SLX

    Hlavové složení: FSA integrované, ložiskové

    Pedály: Shimano PDM-520

    Náboj přední: Shimano SLX

    Náboj zadní: Shimano SLX

    Ráfek přední: WTB Laser Disc

    Ráfek zadní: WTB Laser Disc

    Plášť přední: Kenda Nevegal 29"x 2.35 kevlar, 60 TPI

    Plášť zadní: Kenda Nevegal 29"x 2.35 kevlar, 60 TPI

    Dráty: DT Swiss Champion

    Představec: Ritchey dural 6061, 6°

    Řidítka: Ritchey Pro, zeslabovaný dural 2014, OS, 680mm

    Gripy: GT Lock Down

    Sedlo: FIZIK Gobi XM, Mg

    Sedlovka: Ritchey, 27.2mm

    Obě jsou výbavově hodně podobná, trochu více zatím vyhrává SUPik.

    Koukal jsem aj na jiné značky , Giant se mi nelíbí, X-Caliber už je vyprodán v mé velikosti, RB nejsou spatné, Merida s tímto průměrem kol teprve začíná, Scoot se mi vzhledově moc nelíbí ( do 30000,–Kč).

    Pokud máte i jiné variaty , klidně sem s nima.

    Díky.

    • marapara  

      Za mě GT a vyměnit pláště za jezdivější

      • jmanek  

        Souhlasím s výběrem i radou :)

        Proč cpe GT všude tyhle těžké traktory? Viděl jsem to i na Sensoru.

        • marapara  

          To nevím, ale ty Nevegaly jsou strašné mrdky. Měl jsem je původně ze I-Drive a nedalo se na tom jezdit. Člověk se nadřel jak bulhar.

          • fousek  

            Ja na nich objel docela dost zavodu, neprisly mi ze by to bylo tak tragicky a myslim ze sem na nich dosah zatim myho nejlepsiho vysledku na Plesivecky drzce (i kdyz v zadu sem mel asi Nobby Nica).

            • marapara  

              Tak valivý odpor vzadu je nejdůležitější. NN jede daleko líp :)

    • Shark  

      rozhodně GT, má lépe střiženou geometrii. Superiory jsou spíše pro chrty

      • maajkee  

        To nevim :) Já mám třeba na SUPoj kratší posed než jsem měl na jekyllovi, a rozhodně nejsem chrt :)

    • zapl  

      Bral bych toho SUPA

    • maajkee  

      Já jsem jasně za supa, to GT se mi vůbec nelíbí.

      U toho GT budou ještě těžší kola než jsou ty red metaly, už ty maj přes 2 kila.

    • lynxx  

      LOL Ty jsi „okopčil“ moje vlákno. Akorát místo Zaskara 2011 tam máš 2010 :o)) Copycat! Neva. Ber to GT!

      • KarY.1  

        No hledal jsem v minulosti a nasel jsem presne tohle vlakno,ale jak pises akorat s aktualnimi modely . Tak a jak ses nakonec rozhodl? Myslim ze pro to GT?

        • lynxx  

          JJ, bude to GT. Ne že by ten SUP byl špatný, to vůbec ne. Ale přeci jenom to GT má větší … charisma. Pořád čekám, že ten model 2011 alespoň trochu zlevní … a pořád nic :-( A jaro tu bude už za pár týdnů.

          Jakou velikost budeš brát?

          • lynxx  

            Jinak tady jsou k shlédnutí první solidnější fotky nového Zaskaru 2011 http://williamsonbicycleworks.blogspot.com/…ar-29er.html

          • KarY.1  

            No jako asi vezmu velikost 21,5 , merim okolo 188 cm a tabulkove se vlezu do prave zminovane velikosti. Jeste to musim nekde vyzkouset jak se mi na tom bude jezdit. Vim ze SUPy maji trochu delsi ramy atd. ale prosblem je ze oba modely jsou snad asi jedini na netu za cenove dostupny peniz. Ale v jednom obchode mi nabidli SUPa team 29 2011 za neuveritelnych 33 000,–Kc tak ted hooooodne vaham.

            • malamala  

              Mám 188 cm a Superior 21,5" . Radil mi jeden pan trenér, koukl na mě a zeptal se kolik měřím a pak řekl … jasná 21,5" :-)

            • lynxx  

              Já jsem zkoušel SUP 2009 a při mých 190cm byla 21,5 tak akorát. U Zaskaru 2010 mi více sedlo XL než L. U 2011 uvádí, že XL je pro velikosti 21 – 23 a pro výšku nad 187cm. Ale letošní gemotrie má být trochu jiná, a když se kouknu na tuhle tabulku, tak nevím, jestli mi XL nebude až příliš velké.

    • frederick  

      ja bych bral obe! musis si to jit vykouset, jinak nevyberes! Obe maj svoje pro a proti;)

    • Pac029  

      Sympatictejsi mi je SUP, ale GT je klasika a ma Rebu. Jinak bych bral stejne Treka GF, Scotta, Meridy bych se taky rozhodne nebal, ram ma blize k tomu Scottu nez k temto dvoum, Spesl, pak mas Artura, Pells, MRX, celkem se mi libilo Norko, melo vnitrkem vedeny lanka a decentni design, Kona, Felt,… moznosti je z toho co se k nam vozi myslim dost, zalezi jak sedi desig, kvalita ramu, komponenty :o).

    • Hejdik  

      Když opomenu komponenty,které jsou kvalitativně tak na podobné úrovni,tak se mi rozhodně více líbí SUP.

      Má podle mě větší šťávu,než to GT,to se mi zdá více usedlé.

      Možná irelevantní názor,ale taky názor :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.