Výběr kola / nosnost cca. 140kg

194 nepřečtených
  • Logos

    Zdravicko, vybiram kolo pro svoji „malickost“. Dnes uz jsem naprosty laik a proto prosim o radu. Predstave k jizde je kazdodenni jezdeni do prace a z prace (rad bych vymenil auto za kolo) nekolik km po silnici (clenity teren do kopce) + obcas nejaka ta jizda s pritelkyni do prirody a na vylet. Tedy nejake cyklostezky a obcas trosku slozitejsi teren.

    Finance nejak neresim, tech je dostatek, nicmene bych rad dodrzel pravidlo, kdyz hodne penez, tak at to ma smysl ;)

    Co muj vyber trosku asi limituje, je vaha – 140kg. To ze mam „pres“ je me jasne, nicmene moje povolani je postavene na tom, ze lezu po strechach, splham na stozary a kominy atp. a nemam problem si vyrazit na 20km prochazku. Tedy si prosim odpustte diskuzi na tema „shod 30kg a pak otravuj“.

    Nasel jsem nekolik temat na tomto foru – prevazne o stavbe vlastniho kola z komponent a nasledne pak i napr. odkazy na kola Kona Hoss. Prosim tedy o radu :) predem diky.

    • Neunzikger  

      Uveď i svou tělesnou výšku. Též, chceš-li celoodpružené kolo, či jen hardtail s odpruženou vidlí.

      • Logos  

        195cm :) dnes jsem se byl po praci podivat na prodejne, kterou mam kousek od baraku je i vlastne skoro jedina. Bylo me doporuceno kolo Specialized Rockhopper Pro Evo 29… co si o tom mimoj. myslite?

        Predstava celo odrpuzeneho kola me asi moc nelaka, spis ten hardtail s vidli.

        • Neunzikger  

          Ad Specialized Rockhopper Pro EVO 29) Nenalezl jsem váhový limit stroje. Je k zamyšlení, že shodné osazení (i kola) jsou pro velikost do 168 cm i nad 195 cm. To pro hraniční figury asi nebude optimum. Volil bych rám pro větší průměr sedlovky. Má jen pružinovou vidli – s tou bys byl furt na dorazu – potřebuješ vzduchové odpružení.

          V Plzni asi nebude jediný cykloobchod co?

          Nadkonfekční jsi tělesnou výškou i hmotností. Pro tělesnou výšku doporučuju delší kliky http://www.customcranks.de/…_length.html . Máš co vozit, tak ať máš ergonomicky efektivní využití síly dolních končetin.

          Ad celoodpružené kolo) Protože jsou na rasantní zacházení, dělají se odolnější než HT. Ty by pod Tebou vydržely spíš. Pro vzpřímenější posed nabízejí větší komfort pro zadek i páteř. Kvůli milanovi u Tebe nízký úchop a hlubší předklon neočekávám.

          Doporučuju Ti individuální stavbu kola – tzn. třeba vyjít z některého konfečního modelu a zodolnit, co bude třeba. Pro inspiraci se podívej na Spank produkty http://spank-ind.com/products Má je zaškatulkované od Vomaxu pro komáry až po ty, co snesou nehezké zacházení.

          • VanVren  

            Já bych to viděl na individuální stavbu – ocel nebo titan, 29" kola, 2,0 nebo 2,2 dráty. Můžu ti pomoci, pošli mi mail.

            • Obr  

              Váha 140kg, výška 198 cm.

              Jaké kolo by bylo vhodné?

              Předem děkuji za odpověď.

              Koňařík

          • nox159  

            k te vidlici:

            RockShox XC32 29, TurnKey damping w/ lockout, Solo Air spring, tapered alloy steerer, external rebound adj., 15mm thru-axle, 32 mm stanchions, S: 100mm travel, Others: 120mm travel

            mam za to ze je to vzduch ty to vidis jinak?

            a fully ze budu pevnejsi nez HTcka na tohle jsi prisel kde?

            • Logos  

              ten model je kokretne osazen takto…

              • nox159  

                oki ja bral ze kdyz si najdu Specialized Rockhopper Pro Evo 29 jak pises vyse ze je to to kolo o kterem se bavime…

                vychazim z tohohle

                • Logos  

                  zapomel jsem dodat, ze se jedna o lonsky model ;) pardon, moje chybka… nicmene specifikace viz obrazek :)

                  ale samozrejme se muzeme bavit i o letosnim modelu :) z hlediska porovnani cen / vybavy / kvality vuci nize zminenemu Cannondalu a Ghostu…

                  Jeden z nich to asi bude ;)

                  • Vilém  

                    A ten lonsky model vyhrabes kde?

                    • Logos  

                      Maji ho na prodejne u nas v Sokolove ;)

                      • Vilém  

                        Tak to je OK. Ja mel strach, jestli se neorientujes podle nekterych netovych prodejcu, kteri klidne nabizi starsi modely, ve vsech velikostech, aniz by je meli.

                • Neunzikger  

                  Taky jsem vycházel z odkazovaného modelu 2014 a přiznávám se k mýlce. Měl jsem za to, že vidle RS XC je jen pružinová, ale ona má alternativně pružinový i vzduchový podmodel.

    • Logos  

      jeste jsem se dnes zakoukal do nabizeneho Ghost SE 2970 B/G/R…

      pak jsem jeste koukal v kramu na Cannondale Trail, ale ten uz se me tak moc nezamlouval.

    • Ruda  

      zkus kola Fuji – v uživatelské brožuře mají u MTB psanou nosnost až 136 kg

    • Nikovlas  

      Když jsou prachy a není třeba jít po akčních modelech sériových kol, tak mi připadá rozumný nechat si udělat ocelový rám na zakázku a osadit ho robustníma komponentama (pevná osa na rámu i vidli, bytelný výplety…) – u sériovky stejně asi budou horší kola, pokud to nebude nějakej full s vyšším zvdihem… takže to cenově nebude takovej rozdíl…

      • Logos  

        prachy sice jsou, ale chtel bych spis tak nejak rozumne investovat okolo 25k…

        zatim me v obou kramech rekli, ze ty seriovky me s prehledem uvezou… ten Ghost ma limit 150kg jezdce

        • Logos  

          tu je nejke info… http://www.ghost-bikes.cz/…ey-blue-2013

          • Nikovlas  

            To mi připadá jako úplně obyčejný kolo bez nějakého zvláštního důrazu na odolnost komponentů – a za ty prachy se mi to ani nezdá jako nějaká extra nabídka… takže být tebou, tak si tu projdu vlákna s dotazy na kola do 25k a tam najdeš další alternativy. A proslýchá se tu, že pár místních stavitelů za ty prachy dokáže udělat vyváženější kolo – a hlavně se dá domluvit na konkrétních detailech. Na prodejně ti samozřejmě řeknou, že tohle kolo je pro tebe jako stvořený…

          • Kalic  

            1.8 dráty? Na takovou váhu asi nee.

        • stantien  

          ja mel ghosta mam 110 a praskli mi 3 ramy ghosta bych nechtel ani zadarmo v ltm uz jich prasklo asi 9 tech ramu je to shit

    • Kalic  

      29HT, soustředil bych se na:

      • rám ocelový, nebo aspoň nějaký bytelný hliníkový, žádná 3×zeslabovaná plechovka od piva
      • kola s odpovídajícíma ráfkama, tj. FR/AM, min. 2mm dráty
      • pořádný pedály, řídítka, sedlovka a sedlo aby tě to uneslo –vzduchová vidle

      tj. asi nechat u někoho postavit.

      • Mr.Pavka  

        Nebo sériovku a nechat si udělat pořádní zadní kolo na zakázku.

        Náboj s 10mm provlíkací osou a ocelovým ořechem. Zbytek si tu popsal.

    • Logos  

      tak jsem projel nejake ty diskuze… byl by kontakt na nejake overene stavece? :)

      • nitraq  

        Když jsi byl v historii, to jsi tam nikde nenašel jejich jména? Zvláštní. Tady je máš – Hnoj, Luk02, maajkee, scalar, Seky, najdi si je v seznamu uživatelů.

        • Logos  

          uz na to koukam, diky… skoda jen, ze jsou vsichni z takove dalky…

          • nitraq  

            Všichni nebo většina bude zasílat kolo poštou/pplkem, to není problém.

            • Logos  

              no jasne, to jsem i cekal, nicmene jista forma osobniho kontaktu s prodavajicim at uz kvuli vymene informaci nebo kvuli cemukoliv jinemu neni na skodu :)

              navic kdyz do zdejsich servisu prinesu kolo ktere neni od nich, taky nebudou moc nadseni…

              • nitraq  

                Pokud se bude místní servis cukat při požadavku na servis kola prodaného v jiném obchodě, tak ten servis vyměním a budu jezdit tam, kde takovou blbost neřeší.

                • Logos  

                  ok ;) diky zatim za vsechno info… obratil jsem se na doporucovane kluky a uvidime jak to dopadne ;)

                  • Nikovlas  

                    Oproti sériovce ti to právě může přinést ty výhody, jako delší kliky (sériově se dávaj i na velký rámy standardní kliky), třeba výkonnější brzdy (se 140kg v dlouhých sjezdech můžou dostávat zabrat… ), širší ráfky a širší pláště (nebudeš muset foukat tak vysoké tlaky, takže to bude pohodlnější…) – prostě důraz na detaily.

                    • Logos  

                      mozna bych mohl jeste zajit do toho kramku a optat se, jestli kolo na miru taky navrhnou a vyrobi ;)

    • Donas  

      Ja jezdim na kole postaveno na podobnou vahu..ram 3× zeslabovanej ALU..žadný problem..rafky 36 dratu..tezky ale jeste jsem nemenil ani jeden drat..odchazi na zadnim kole loziska a docela mne prekvapilo jak rychle odchazi naslapne pedaly.

    • Kvadrák  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • scalar  

      Zkus se obrátit na malosériové výrobce tandemů jako je Mrázek, Mudřík (Bottico), snad by Ti udělali 29er rám s pevnou osou. Nebo v RB by snad něco vyztuženého taky uměli.

    • Logos  

      upravovat nejakou tu seriovku asi taky nema smysl, ze?

      • Neunzikger  

        Pokud bude konfekční rám, který bude deklarovaný na Tvou váhu a bude vyhovovat, tak proč jej nevyužít. Velké rámy má německý http://www.centurion.de – ověř si u nich nosnost. Jinak oslovit výrobce tandemových rámů – udělat monopost s tandemovou nosností by měl zmáknout každý z nich např.:

        http://www.noquestionbike.eu/…ecialni-ramy

        http://www.shokbike.cz/index.html

        http://www.rotorbikes.com/…r-aron-15002

        http://www.duratec.cz/…amy/tandemy/

        • Logos  

          Udajne onen Ghost ma 150kg… snazim se najit nejake info na strankach vyrobce ale nedari se me to (pry to je v katalogu, ten mam doma, ale nic takoveho tam neni). Ram tam je to tento „SE 29 7005 DB“. Odecist nepouzite komponenty a pricist jine pry neni problem.

          Priznam se, ze se me ten Ghost libi…

          • gerrard  

            Hele vazim ted bohuzel podobne. Jezdim nekolik seriovych kol Cube, Merida, Fuji. Htcko, fully, silnicku, cyklokrosku. Neseru se s tim, kola nesetrim, zatim nic neprasklo. Bych se toho tolik nebal.

          • Nikovlas  

            Mám 69 kg a můj rám mi prasknul. Pochybuju, že vyráběj rámy s limitem menším, než 70 kg… To asi k tomu váhovému limitu… Možná se stane, že pokud by ti to prasklo v záruce, tak by se třeba nevymluvili na nevhodné použití – třeba by ti to fakt vyměnili… takže jak dlouhá je ta záruka? Pokud to kolo plánuješ jen na dobu záruky a věříš výrobci, že se v případě průšvihu nebude vykrucovat a relativně rychle dá vše do pořádku…

            Nevím, jaké jsi dostal nabídky od stavitelů, ale co jsem se tu dočetl, tak jsem viděl hodně lepších, než ten ghost.

            A teď upřímně – zní to směšně, ale když si člověk koupí kolo, které chtěl, má z něj radost – a o to jde… takže až něco budeš mít, hlavně si to tu nenechávej hodnotit od ostatních :-)

    • Logos  

      co nejake aktualni kolo/ram od Kona?

      • Logos  

        napsal jsem jim mejlika :) tak uvidime co odpovi… libi se me dozivotni zaruka na ram ;)

    • Logos  

      Tak bych to chtel jeste shrnout nez zitra zajdu do kramu :)

      Pokud budu vychazet ze seriovky napr. toho Ghosta, tak:

      • urcite vidlici vzduch
      • urcite 36 dratu min. 2mm
      • sirsi rafek kvuli tlakum (nevim co je FR/AM :( )
      • delsi kliky
      • brzdy vetsiho prumeru nebo V
      • hezka by byla lifetime zaruka na ram

      jeste neco?

      • alo  

        z tvejch podmínek v podstatě nic neodpovídá specifikaci seriového kola, až na vidli-)

        v brzdy bych vůbec ani nezvažoval

      • Nikovlas  

        AM = all mountain, FR = free ride – styly ježdění v těžším terénu, kdy kolo dostává víc zabrat – komponenty jsou na to dělané…

      • Neunzikger  

        Ad kliky) Tvoje velikost je mezi 190 – 200 mm. To na krámě není, bo se konfekčně nedělá. Takové kliky se individuálně objednávají, v ČR je dělá www.gebhardt.cz

        Ad vidle) doporučuji vidli s vyšším zdvihem, než je na rámu sériově. Např. namísto 100 mm dát 120 mm. Zvedne se střed šlapání a bude více místa od země na delší kliky.

        Ad ráfky) Odolnějších ráfků v průměru 622 mm (to je pro 29“ kola) velký výběr není. Více jich je v průměru 559 mm (pro 26“ kola) a 584 mm (pro 27,5“ kola). U www.remerx.cz se dá objednat ráfek: pro Tebe by asi přicházel v úvahu BRAVE DISC nebo JUMBO. Jsou jen v průměrech do 559 mm. Na objednání by udělali 584 mm nebo 622 mm. Rychlejší bude sehnat hotovky od jiného výrobce.

        Ad rám) Není nezbytné mít 29er, šel by i 27,5er. Velikost rámu: Pro Tebe radši vyšší – ať není příliš vysunutá sedlovka.

        Ad sedlovka) S vyšší nosností dělá http://www.lhthomson.com/ .

      • Kalic  

        ještě ty osy nábojů jak psal pan Pavka, do předu pevná osa 15mm, do zadu taky pevná 10mm. Pak sedlovka, řídítka…

        Mám ale dojem, že když k nim příjdeš s tím, že chceš vyměnit všechno kromě rámu, tak nepochodíš. Spíš ti budou podsouvat, že ta konfekce je pro tebe to nejlepší a dostačující. Můžou mít částečně pravdu, může se stát že s tím Ghostem budeš mnoho let spokojeně jezdit, ale u tebe je větší pravděpodobnost, že se při mezní situaci něco zlomí a ty dopadneš jak Řehula. Pak ti je doživotní záruka nanic.

        • Logos  

          to by asi nebyl takovy problem si myslim, kdyz sem se ptal na vymenovani komponent tak pry neni problem… spis ja jako laik tam budu vypadat jak trouba a nedokazu si to obhajit :)

          • Kalic  

            To je asi hlavní kámen úrazu jak to tady tak čtu – měl by to stavět někdo, kdo ví o co ti jde, kdo ti navrhne nějaký koncept jak by to kolo mělo ve výsledku vypadat. Takhle ty, coby laik jim diktuješ technický detaily o kterých s prominutím moc nevíš, oni to slepě přeberou, a kdo ví co z toho nakonec vyjde.

    • l.bily  

      Ja mam asi taku postavu jak ty a kupil som http://haibikecz.cz/impact-sl-29-2/ prvy ram sa mi zlomil u zvaru, vymenili za cele neve kolo od tej doby 2000 km aj v tazsim terene a na paradu a na otazku co ked zlomim aj tento tak povedali ze budem mat zas nove kolo

    • Logos  

      tak ceska distribuce Kony doporucila toto ve 22" verzi… http://www.n1shop.cz/kahuna-p618319/

      • Mutant Marana  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • Logos  

        jeste dodatek s doporucenim od Kony na prepleteni dratu na napr. http://www.dtswiss.com/…p-%C2%AE-sup

        Ramy Kona si s vahou pry bez problemu poradi…

        • Neunzikger  

          Tak potrénuj a uveď sem, která zodolnění toto kolo má, a které komponenty bys potřeboval vyměnit za festovnější:

          Vidlice ?

          Osa předního kola ?

          Osa zadního kola ?

          Počet drátů a jejich tloušťka – už víme

          Ráfky ?

          Průměr sedlovky a předpokládaná délka jejího vysunutí ?

          • Logos  

            dneska se jdu podivat teda uz o par rad rozumnejsi na toho Ghosta…

            vidle vzduch kvuli dofouknuti na moji vahu a radeji delsi (120) kvuli delsim klikam + delsi kliky kvuli skoro 2m

            pevne osy vepredu 15mm a vzadu 10mm (to jsem opsal, absolutne netusim ale proc je to treba…)

            tech dratu by stacilo i 32? kdyz to preplete na ty silnejsi?

            zbytek nemam paru (dokazu jen z webu vycist, ze plaste jsou 2,25 sire, ale co to cislo vlastne znamenam absoulutne netusim a ze rafek je Ryde Taurus 21 ale tam ani vyrobce poradne vyrobce moc nenapsal na webu)

            • Logos  

              jeste taky tak trochu predpokladam, ze kdyz tam budu kupovat 3 kola (pro sebe, pro pritelku neco ve stylu Specialized Daily Deluxe a jeste jedno pro kamaradku pravdepodobne taky nejake MTB), tak bude prodavajici trosku solidnejsi :) i kdyz to je mozna jen moje zbozne prani :D

            • Nikovlas  

              Obyčejně jsou kola chycená na rychloupínák. Pevná osa oproti němu dodá víc tuhosti vidlici/zadní stavbě. Je to víc znát u větších kol (29"). Jelikož jsi těžkej, tak se to může hodit… ale jde to samozřejmě i bez toho – někomu nevadí, když se pod ním kolo kroutí.

              2,25" je šířka pláště udaná v palcích – to je celkem širokej plášť (teď to někdo určitě napadne – ale myslím, že lidi na rekreační ježdění vozej spíš 2,1"). Když je širokej plášť na úzkym ráfku, tak se může „žvejkat“ – není na něm stabilní a „ohýbá“ se do strany. Proto to chce, aby byla dostatečná vnitřní šířka ráfku – minimálně 19mm, více = lépe (víc jak 23 už je asi zbytečný).

              Jsem docela překvapenej, že ti nikdo ze „stavitelů“ nedal lepší nabídku než zmíněná kola, ale rýpat se v tom už nebudu, tak se omezím na vysvětlování termínů…

              • Logos  

                ze stavitelu se ozval bohuzel jen jeden, a i ten me odkazal na Mrazka… (navic ani poradne nevim ktereho, nasel jsem dva) :(

                • Logos  

                  kouakl jsem dnes na ty Ghosty, mam z toho takove rozporuplne pocity… tak jsem se domluvil na hranici 30k za kolo a uvidime co vymysli ;)

    • michomin  

      Je to 2–3 roky, co jsem obeslal spoustu výrobců kol s dotazem na nosnost jejich kol. Nikdo, krom RB, nešel přes 120 kg. Z RB mi odpověděli, že váhový limit nemají, podstatné je aby se kolo používalo podle svého určení tzn. aby sis třeba nešel zaskákat na pevňáku.

      Závěr – jsi kusanec, takže já to vidím na rám RB na míru (určitě o něco vyšší sedlovou trubku abys neměl tak vysunutou sedlovku – přece jenom 140 kg není málo). Vzadu to má patky na pevnou osu, pořádný trubky, tuhost bude určitě dostatečná, ale +4 000 k sériové ceně. Jenomže rám je základ a ty se svou váhou nemůžeš zas tak šetřit. A ocelový rám na míru určitě levnější nebude.

    • dancing dog  

      já myslím, že dost strašíte. Já, často dost přes metrák, najel na seriovém crossu author airline jen s vidlicí vyměněnou z pružiny za vzduchovou v plný polní v brašnách, s váhou jezdec-výbava přes 130kg tisíce km, a to rozhodně nejen po asfaltkách..pokud nebude divočit, myslím, že stačí normální kolo s ne moc zeslabovaným rámem a vzduchovou vidlicí,lépe s pevnou osou a kotoučem 180mm vpředu…

      • Jetson  

        +1 Kámoš má kolem těch 140kg a jezdí mnoho sezon nějakýho shit crosse (tuším LeaderFox) s další 5–10kg výbavou a kromě postupného nahrazování věcí co odchází i chrtům (řetěz, kazety, pláště) žádný problém. Nájezd odhadem k 4000 km ročně.

    • Logos  

      tak jsem skoncil nakonec u seriovky a vybiram z techto modelu…

      Ghost SE 2970 – http://www.ghost-bikes.cz/…rey-red-2014

      Ghost EBS Pro 29 – http://www.ghost-bikes.cz/…-pro-29–2014

      Ghost SE 2990 – http://www.ghost-bikes.cz/…y-white-2014

      Musim rict, ze SE 2990 se me libi moc a moc… a je na nej i prijemna cena ktera je o nekolik tisic niz, nez ta, co je doporucena na netu a co se i na netu bezne vyskytuje.

      Je tam nejaky zasadni rozdil v tech komponentach? Na prodejne me to vsechno rikal, ale krom mineralniho oleje si nepamatuju vubec nic :) Draty by mely byt na vsech 2mm.

      • Ruprt2  

        Asi největší rozdíl je v brzdách a vidlici

        ty brzdy na těch prvních dvou podle mě nechceš.

        Na druhou stranu mi přijde, že ta cena není nic moc.

      • butch.8  

        Nechci Tě nějak strašit,ale kupoval jsem Ghosta před půl rokem a řešil jsem taky nosnost kola.Dle výrobce je to pouze 140 kg a to jenom u trekových modelů.Mtb má tento limit 120kg.

        • Kalic  

          no, taky tady nechci pořád strašit, ale potvrzuji 120kg limit:

          http://www.ghost-bikes.com/…book_web.pdf

          myslíme to s tebou dobře :-)

          • Logos  

            to sice myslite, na druhou stranu nikdo nema vahovy limit do ktereho bych se vesel… a na pripadnou reklamaci to nema vliv, pokud ten ram nebude OK, predpokladam, ze se to do peti let urcite dozvim :)

            • Vilém  

              Jak na reklamaci nema vliv?

            • Nikovlas  

              Taky bych řekl, že to na reklamaci má vliv – pokud na tom jezdí člověk překračující váhový limit, pak se dá očekávat výmluva, že vada vznikla nevhodným používáním – a oprávněná.

              • Lenka.05  

                Nesmí se u prodejce nechat zvážit a bude tvrdit, že váží 120kg. Do případného soudního sporu holt bude muset zhubnout :)

      • Vilém  

        U takto koncipovanych ramu bych mel s tvou vahou strach, ze to povoli ve svaru vzpery mezi horni a sedlovou trubkou.

      • Nikovlas  

        Pokud už se pohybuješ v cenách blízko 40k, tak si rovnou můžeš nechat udělat nabídku tady – dostaneš rám na míru (pevná osa, silnější trubky, geometrie s vyšším středem pro delší kliky, vyšší zdvih vidlice – co si řekneš), design dle vlastního výběru, veškeré komponenty individuálně… Například něco jako tohle

        • Nikovlas  

          Myslím, že srovnání s tím Ghostem je úsměvné.

          • Logos  

            Uz jsem jim odeslal poptavku ;) nevedel jsem o nich… nicmene ten Ghost 2990 by za 40k nebyl, byl by o dost levnejsi.

            Jinak co kvalita i SingleBe? Skoda ze mistni stavitele se nejak moc nehlasi… jeste jsem zkusil kontaktovat i p. Mrazka a take zatim nic :(

            • Vilém  

              Kteryho Mrazka?

            • Logos  

              napsal jsem dnes rano jeste do RB bike ;) taky zajimava varianta…

            • Kalic  

              RB a Bottico taky nic?

              • Logos  

                Bottico neznam, kouknu… ted odjizdim do prace :) RB poslano dnes rano…

            • Nikovlas  

              Kvalita nevim, ale pár lidí tu už od nich něco má, ale docela krátce. Každopádně věřím, že kvalita bude na slušný úrovni – u mě mají image těch, co si s tím docela vyhrají, ale taky si to nechají zaplatit… nicméně ty ghosty nejsou žádný super nabídky a pokud by se na nich mělo za příplatek ještě něco vyměňovat…

              A jak bylo už vysvětleno – je to ocelový rám, takže trubky mají menší průměr. Všeobecně jsou ocelové rámy spíš těžší, ale prý trochu pružej a dýl vydržej.

              • Lišák  

                To pružení není vždy. Alespoň ne v požadovaném směru. Můj ocelový Mongoose je fakt pohodlný („pružný“ vertikálně, ale bohužel i horizontálně) rám. Měl jsem ocel Amulet zimáka, ten byl verikálně tvrdý zrovna jako jeho následovník-zimák Merida hlína. Na rozdíl od hlíny ovšem byl pružný horizontálně, takže jsem byl vždycky naklepaný jako řízek a navíc to moc nejelo. Tvrdá hlína meridy alespoň neuhýbá při šlapání.

        • Logos  

          jeste k tomu XXL kolu od nich… prijde me to na tech fotkach takove, vsechno tenke :D

          • Kalic  

            je to velký kolo s vidlicí 120mm na oceli, ne konfekční na hliníku. Proto se zdá všechno tenčí. A u rámu i je, protože ocel.

      • b58  

        volil bych EBS PRO, kvůli pevnosti rámu

    • dancing dog  

      Já bych zase doporučil rám z nezeslabované oceli od delfyna a k tomu nějaké pevná 29 nebo spíš disková krosová(jsou většinou těžší,ale pevnější) kola, k tomu Recon nebo Epicon,osazení komplet deore, hliníkovou sedlovku od syncros a bude…

      nebo letošní funglovku Author Instinct 27 nebo Vision (tam ale ten zeslabovanej rám, no asi bych se toho u authora ale nebál..)

    • Logos  

      Tak uz tu mam nejakou nabidku od RB…

      www.rb-bike.cz/…0-my014-base#…

      • pevná osa vpředu / vzadu, odpovídající vidlice a tento doplnito individuální záplety – náboje Novatec / DT Swiss, zesílené dráty DTSwiss, ráfek šíře 23 / 25 mm

      cena odpovidajici cca. Ghostu SE2990 s jeste o dost nizsi ale s pomerem na moje pozadavky daleko lepsi…

      • Logos  

        aj kliky od Gebhardta asi budou :P

      • Kalic  

        proti tomuhle kolu se asi nedá nic moc namítat, akorát rám má docela velký sloping a tak je potřeba pohlídat, aby to mělo festovní a dost dlouhou sedlovku. Taky správně zvolit velikost rámu a klik. Jestli nemáš představu z předchozích zkušeností, pomůže tohle:

        http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

        Eventuálně ještě nechat přenastavit toho epicona na 120mm.

      • Nikovlas  

        Taky se mi to líbí víc… hlavně co jsem slyšel, tak se u RB nebráněj speciálním požadavkům, co se výbavy týče a asi i poraděj.

        Už ze samotný podstaty věci – Ghost je velká firma a ty komunikuješ s dovozcem, který kupuje kola hotová. Pokud chceš jiný kliky, on je musí koupit, vyměnit a pak mu na krámu zůstanou ty původní – bez krabice – prostě OEM – to nechce, takže si to nechá zaplatit.

        RB je menší výrobce a ty komunikuješ přímo s ním – oni vyráběj rámy a objednávaj komponenty, to pak kompletujou podle přání zákazníka. Je jim fuk, jestli ti daj takový nebo makový kliky – pokud od daného výrobce běžně odebírají, tak je odeberou – nebude žádnej zbytek, kterej nebudou mít kam upíchnout – tak proč ne – a zákazník bude spokojený. A co lidi psali, tak jsou i ochotní v případě reklamací..

        • Logos  

          no, zatim komunikace vynikajici ze strany RB :) vidle jeste nevim jaka bude :) mam prislibene nabidky na ruzne varianty do patku ci do pondeli, jak to stihnou :) tak se pak s vama podelim…

          jinak sem ted cetl nejake prispevky na Gebhardt kliky a pry to je dost malo muziky za hodne penez… tak nevim :)

          • Vilém  

            Tak to kazdopadne s tema klikama. Drahy jsou kurevsky. Nesleduju je, ale pokud stale delaji kliky na ISIS osu, tak to bych v dnesni dobe moc nechtel. Nevim co chces konkretne za delku, ale osobne bych radsi vzal 180mm XT, nebo treba nejaky SRAM a cenove bych byl min jak na pulce gebhardtu.

            • Logos  

              i RB doporucilo spis 180mm XT nez Geb ;)

              • Vilém  

                Tak jsem ted koukal, ze uz delaji i s integrovanou osou, to by bylo OK. Jen ta cena je cca 2× tolik co XT.

                Pekny ale jsou to jo, jedny jsem od nich mel a zpracovany to meli slusne.

              • Neunzikger  

                Kvalifikovaný odhad délky klik se stanovuje z vnitřní délky dolní končetiny – to je pro silniční cyklistiku. Dále se zohledňují další parametry – některé jsou v odkazu pod grafem, ale to už budou dolaďovací milimetry http://www.customcranks.de/…_length.html

                Pokud Ti to vyjde na konfekčních 180 mm, nemá smysl zadávat výrobu. To je jako s celým kolem – kdybys měl figuru na konfekční model kola, už jsi mohl jezdit. Tak se změř a uvidíme.

                • Logos  

                  jj, uz mam zmereno a poslal jsem to do RB :) viz. obrazek spocitany na moje miry :)

                  • alo  

                    v tom aby se koza vyznala-)

                  • Neunzikger  

                    Tak kolik máš vnitřní délku dolní končetiny?

                    Na schématu se mi zejména nepozdává vzdálenost střed klik-vrch sedla jen 780 mm.

                    Délka sedlové trubky c-c jen 485 mm. Nevím, kolik mají komín sedlové nad spojnicí sedlová-horní rámová. Aby z toho nebylo enormní vysunutí sedlovky více než 30 cm – pod 140 kg bych zvýšil rám a zkrátil vysunutí sedlovky.

                  • michomin  

                    Na obrázku je standardní rám 22" řekl bych dle rozměrů a navíc s nesmyslným údajem výšky sedla nad středem. Ty měříš 195, takže tipuji, že by to mělo být cca 840 a ne 780. Délka posedu 765 (představec 110?) přitom tak nějak odpovídá tvé velikosti, takže při stanovení výšky posedu se stala nějaká chyba.

                    U standardního rámu RB tedy budeš mít hodně vysunutou sedlovku a to při tvé váze není dobré. Řekl bych dokonce, že blbé, obzvláště mimo asfalt což plánuješ.

                    To RB by mělo smysl, kdyby bylo na zakázku – délka dobrá, takže delší sedlovou trubku o několik cm a doporučil bych i delší hlavovou trubku, možná o 2–3 cm – jde o tvá záda. Stojí to sice víc, ale tahle investice do rámu se vyplatí (jestli tedy chceš opravdu jezdit). Taky bys mohl být ze standardní sériovky pěkně otrávený (bez ohledu na značku).

                    • Logos  

                      velikost se jeste bude stelovat :) posilal jsem zmerenou vysku 189cm…

                      • Kalic  

                        když ti takhle lítá výška nahoru a dolů, doporučuji nechat si udělat rám s teleskopickýma trubkama. Zkus poptat u RB. Jestli to vymakaj, bude to stavitelný i za jízdy dle tvojí aktuální výšky.

                      • Neunzikger  

                        Tak v tom to je. Ty na těch 140 kg neměříš 195 cm, ale jen 189 cm (možná). Střed klik-vrch sedla 780 mm spíš odpovídá 185 cm tělesné výšky. Jen aby to nakonec nebylo 140 cm a 195 kg.

                        • Logos  

                          srry panove :) ale naposled sem se meril pred vice jak nekolika lety… a tehdy to bylo 195cm :) nejak me nenapadlo, ze bych se mohl zmensovat…

                          • alo  

                            délka páteře se během dne proměňuje o několik cm, četl jsem až o 6 cm, tak bys mohl být taky ten případ-)

                            zkus se přeměřit ráno a večer

                            • Logos  

                              navic metodika je roztahnout kousek od sebe nohy… to by na to mohlo mit taky vliv ;) o vikendu se budu premerovat poradne… navic delka nohy nemusi byt zavisla od celkove vysky :P

                            • Logos  

                              tak nove mereni ukazalo 191cm :)

    • Foose  

      100

    • Logos  

      tak sem nakonec sice navysil stavajici rozpocet o nejake ty tisicovky ;) ale myslim ze to bude stat za to… RB bude :P

      • Logos  

        Toto jsou varianty:

        1. ) CRR 290 BASE MY014, vidlice Suntour Epicon, kola – náboje Novatec +

        ráfky DT Swiss 545d + dráty DT Champion 2.0 nebo Alpine 2.34/2.0

        1. ) CRR 290 BASE MY014, vidlice Suntour Epicon, kola – náboje Novatec +

        ráfky WTB KOM + dráty DT Champion 2.0 nebo Alpine 2.34/2.0

        1. ) CRR 290 BASE MY014, vidlice Suntour Epicon, kola – náboje DT Swiss

        350 + ráfky DT Swiss 545d + dráty DT Champion 2.0 nebo Alpine 2.34/2.0

        1. ) CRR 290 BASE MY014, vidlice Suntour Epicon, kola – náboje DT Swiss

        350 + ráfky WTB KOM + dráty DT Champion 2.0 nebo Alpine 2.34/2.0

        Skoda jen, ze to zveda cenu tak ze konkurence v seriovce dovede za stejne penize vybavu s SLX, nicmene holt za specialitky se plati…

        • Kalic  

          mě docela překvapuje že ti nabídli ráfky WTB KOM, což jsou XC závodní ráfky optimalozované na nízkou hmotnost. DT Swiss 545d jsou pro elektrokola, kdo ví…

          slx debo deore… pro tvůj případ asi nehraje roli.

          • Kalic  

            … teda WTB KOM nejsou přímo „XC“, ale i tak… kdybych měl 140 tak bych svůj zadek nesvěřil ráfkům, co mají 450g.

          • Logos  

            vybrali jsme variantu c. 3 :)

            • Vilém  

              Ses teda rozjel:)

              • Logos  

                kdyz uz, tak at to ma smysl ;)

                • ptth  

                  pak hoď fotku, to jsem na to sám zvědavej:)

                  • Logos  

                    jinak tady doplneni zbytku sestavy…

                    CRR 290 BASE MY014 + Vidlice Suntour Epicon RL-R 2014, pevná osa 15 mm, LO na řidítka. Náboje DT Swiss 350, 36 děr + ráfky DT Swiss 545d, 36 děr + dráty DT Champion 2.0, Shimano Deore 2014 – přehazovačka, přesmykač, řazení, řetěz, kazeta, kliky 175mm. Race Face Ride – řidítka, představec, sedlovka. Sedlo WTB Pure V. Pneu WTB nebo Rubena.

                    Ted akorat premyslim, zda-li si priplatit za XT kliky (o 5mm vic) nebo ne…

                    • Kalic  

                      Kolik ti naměřili vytažení sedlovky? A jak dlouhou ti tam chcou dát?

                    • alo  

                      já bych tedy chtěl rebu místo epicona

    • Logos  

      jak moc velky a znatelny rozdil bude pro me v klikach 175mm vs. 180mm?

      • Logos  

        kvuli 5mm na klikam by se dalo totiz usetrit par tisicikorun ;)

        • Ruprt2  

          Tak jako u všeho to poznáš od prvního šlápnutí, ale na druhé vyjížďce o tom nebudeš vědět. Já bych ti to doporučil, ale spousta lidí jezdí bez toho a nechybí jim to, i když by pro ně byli vhodnější.

          • Logos  

            fakt je ale docela cenovej rozdil mezi Deore 175mm a XT 180mm :( kvalitativne jsou na tom jak v porovnani ty kliky? Nebude s Deore nejake castejsi mechanicke problemy?

            • BLACK1E  

              Nejsou, neboj. Jsou tam jiný jen ty tvě písmena a placky

            • Ruprt2  

              Hlavní rozdíl je v té délce.

            • Kalic  

              možná by dávalo větší smysl připlatit za 180mm kliky než dávat docela velkej balík za náboje DT Swiss. Novatec by stačily myslím.

              • Vilém  

                Tak zalezi za kolik je je schopno RB dodat.

                Jinak jsou to zase naby „naporad“, teda alespon v soucasne dobe. Nahradni dily nejsou problem, jakykoli soucasny prumer osy taky ne. To by u novatecu asi neplatilo.

              • Logos  

                je fakt, ze za DT vs. Novatec bych usetril jednou tolik co za kliky, nicmene si myslim, ze zrovna u naboju je to setreni na nespravnem miste… precijen je to to co me poveze ;)

                • Singlespeed  

                  Náboje DT 350 nejsou zrovna dobrá volba. Zadní má hliníkový ořech a ten v kombinaci s Deore kazetou při své hmotnosti rozštípeš za tři vyjížďky. Náboje bych bral určitě s ocelovým ořechem, který je mnohonásobně odolnější.

                  • Kalic  

                    Má pravdu předsedo. A když už, tak na hliníkový ořech patří kazeta s unašečem, tj. XT… to soudruzi z RB nedořešili. U toho dt swiss platíš nejen za kvalitu, ale i za minimalizaci hmotnosti. A to nechceš.

                    • Logos  

                      a co ty Novatecy?

                      • Kalic  

                        Novatec je značka a vyrábí víc typů nábojů, některé typy pak mají hliníkové i ocelové varianty. Takže napiš co ti nabízejí. 712 s ocelovým ořechem by mohla být dobrá volba.

                        • Logos  

                          napsal jsem vcera jeste o info jake Novatecy nabizi RB :) zatim bez odpovedi, tak uvidime…

                          pry ale byva s Novatecy vice problemu…

                        • Logos  

                          Tak kvuli rozpoctu schvaleneho rodinou :( asi stejne budu muset do Novatecu. Mam nabidnuto D041SB-15 + D142SB-142×12…

                          • Kalic  

                            Základní model Novatecu, ocelový ořech takže ok, v podstatě bych v tom neviděl problém.

                • Kalic  

                  Docela posun v myšlení od nábojů alivio za 500 oba na ghostovi :-)

                  Pak ale nerozumím tomu šetření na krátkých klikách.

    • Nzulu  

      Ahoj,abych nezakládal nové vlákno, tak jestli se můžu přidat s dotazem?

      Sháním něco podobného,MTB kolo na občasné vyjížďky/proje­tí.Mám 205cm a 135kg. Takže také problém něco vybrat.Bohužel cenový limit jsem stanovil max 22tis.Kč Takže co tady vybral kolega, je bohužel už dost přes limit.Už jsem oslovil i místní „stavaře“, čekám na odpovědi.

      Co by jste doporučili z hotovek? Je mi jasné že nejlépe 29" kola a vzduchová vidle.

      Děkuji za odpovědi a rady.

      • Logos  

        Obavam se, ze 22k je krute malo… i ja jsem mel puvodni rozpocet 20k, pak to slo na 25k a ted uz jsem okolo 30k kde uz chci skoncit protoze ladim jen detaily.

        Jinak urcite napis do RB ;)

    • Logos  

      Jeste resim dilema, zda-li SPD ano ci ne a jestli 2×10 nebo 3×10…

      Ja bych asi SPD chtel, nicmene me nekdo uz odrazoval, ze do zacatku SPD radeji ne a treba az po roce…

      • waters  

        k těm SPD je to blbost, spíš si dáš na hubu když na ně po roce přejdeš:)spd ti hlavně ušetří dost energie a do xc sjezdů se zatím pouštět nemusíš..

        Co se týká převodů, viděl bych to spíš na 3×10, večerníček by ti mohl někdy chybět jestli nejsi zvyklej dupat;)

      • Logos  

        Jak by vlastne mela spravne sedet bota s SPD na noze… na dojizdeni do prace jsem poridil SH-MT43L a jsou tak akorat ze tesne obemknou nohu. Premyslim jestli nevymeni za kousek vetsi aby byla noha volnejsi…

        • Logos  

          taky je fakt, ze se bota trosku roztahne pri uzivani predpokladam…

        • Nikovlas  

          Když je bota těsná, líp obemkne nohu, líp přenášíš sílu při šlapání… ale zase když je to npříjemný… sám si rozhodni, co je pro tebe při dojíždění do práce důležitější…

          Jestli se vytáhne, netuším.

        • Kalic  

          tretry se obvykle krapet vytáhnou. Jako nový by neměly být volný vůbec.

          • Logos  

            no, mam velikost normalne 46, objednal jsem 47 a kdyz ji mam na noze, tak to neni prijemne – tlaci se shora na prsty a na dolni cast nartu. Na dylku to vypada OK, prsty jsou na tesno ale netlaci ve spicce.

            tak nevim :( objednal jsem jeste 48 a jedny holt vratim ;)

            • Kysky  

              hlavně ti při jízdě natečou trochu nohy, s tím je taky potřeba počítat ;-)

              • Nikovlas  

                A v zimě se stlačený prsty hůř prokrvujou, prochladaj – a silnější ponožky to jen zhoršej.

                • Logos  

                  takze 48, pochopil jsem :D doufam ze nebudu muset jeste priobjednavat 49 :D

                  • Logos  

                    tak jsem vymenil za SH-MT34 vel. 48. Nebude vlastne takovym „turistakum“ vadit 520ka pedal?

                    • alo  

                      ne

                    • Nikovlas  

                      To je asi pedál s nejlepším poměrem cena/výkon. Levnější je tuším jen nějaká 505, ale ta není „děravá“, takže se ucpává blátem. Naopak ty vyšší jsou o dost dražší a výhodou je o něco nižší hmotnost, lepší servisovatelnost… ale pedály se servisovat prakticky nemusí – možná jednou seřídit… A jestli myslíš to, že ten pedál je malý – to jsou všechny – ty ohrádky u některých pedálů stejně nejsou v přímym kontaktu s botou, takže moc nepomáhají. Tužší podrážka je samozřejmě lepší, ale já mám taky měkký a dá se.

                      • Logos  

                        tak s tema botkama nakonec jsem vzal radeji teda nakonec 88 Shimana s trosku tvrdsi podrazkou… ale to cislovani je silene :D ted mam na ceste 49 (predtim sem tu mel 47,48) tak snad uz to bude OK… normalne nosim 46 :)

                        Je nejaky prakticky rozdil mezi 520 a 530 kdyz nepocitam design? Premyslim ze by se mohli intuitivneji „nakopavat“ a Shimano tvrdi, ze ty 88 boty se umi o ten pedal oprit… ale moc se me tomu nechce verit.

                        • nitraq  

                          530 vozím a buď je to placebou, nebo to tak opravdu je, ale přijde mi, že se trochu snáz „nakopávají“ oproti 520, jak píšeš.

    • Logos  

      Tak s RB je vse domluveno ;) za nekolik tydnu bude kolo :P

      Co Vas nazor na volbu plastu? Momentalne bude 80% jezdeni po prasne ceste a asfaltce, nicmene bych radeji neco univerzalnejsiho kdyz se rozhodnu si trosku zaskotacit na nejake stezce v lese abych se prohrabal :)

      Kouakal jsem napr. na Rubena Scylla…

      • Kalic  

        širokej, 2.25" jak už bylo uvedeno výše. Zkušenosti z konkrétními plášti pohledej na fóru, není to nic specifickýho pro tvoje parametry.

      • roman 3D  

        scylla 27,5 jsem měl a už bych je nikdy nechtěl-nejedou,nedrží, je to takovej nedodělek, teď mám mé oblíbené conti Race Sport 2,2 a pokud nějakej univerzál tak bych se nebránil ani conti X King

    • Logos  

      takze RB uz je doma… :) jednim slovem parada :)

      • buba CZ  

        Tak šup sním do profilu ať se taky pokocháme :),nebo aspoň rychlou fotku.

        • Logos  

          neni cim se kochat, bilej snehulak :) :D

          • Logos  

            nicmene bych ale rad podekoval diskutujicim v tomto vlakne :) malokdy se narazi na takovou plodnou a nezkazenou diskuzi, jako tu :) super!

          • lukas aka mitro  

            Prijemnou zabavu pri objevovani oderek v laku…trocha blata a jak hezky vylezou na svetlo:D

            • Logos  

              opravdu adekvatni reakce na muj prispevek :) ale neboj, nemam kolo kvuli tomu abych hledal oderky nebo se jim kocal aby sem na nem jezdil ;)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse