• buba CZ

    Dobrý večer přátelé.

    Doufám,že nebudu duplikovat,ale nepodařil se mi najít příspěvek který by mě uspokojil a byl aktuální.

    Prosím poradte mi:chci koupit cross/trekingové kolo do 15 tis.Kč

    Jedná se mi o rekreační ježdění,silnice 3 tř.,lesní a polní cesty.Co se týče značek kol tak jsem benevolentní zatím ke všem(nemám žádnou zkušenost).

    Nebudu tady vypisovat moje podrobné míry,myslím,že je to stejně k ničemu.Bohatě postačí,když napíšu,že mám 185 Cm a 105 kg.

    Poradí někdo? Předem děkuji.

    Buba.

    0 0
    • Patar  

      Bylo by dobré , vyplnit si profil. Potom by rady mohly mít nějakou váhu. Stávající informace jsou nedostatečné.

      0 0
      • Kubiczech  

        Mohu dotaz: Jaké údaje v profilu by si člověk měl vyplnit, aby se mu mohlo od lidí dostat vážené rady?

        0 0
        • zichis  

          míry jaký má na hrudníku, to se pak vážená zdejší společnost může s raděním přetrhnout, muhehe :-D

          0 0
      • buba CZ  

        Patar:Promiň,ale nechápu jak Ti pomůže informace o mém jménu a věku a bydlišti při výběru kola pro mě???

        Nic ve zlém.Prostě jen potřebuju poradit od zkušených chlapů.Tak dobře,je mi 36 let,západní čechy.

        0 0
        • Patar  

          Třeba kontakt pro konzultaci. Spec. u cross kol je široká varianta převodových poměrů a to v závislosti na fyzické připravenosti, dále pak poměr výšky rámu k jeho výšce ,způsobu užití a profilu tras …atd. Asi jsem amatér a omlovám se.

          0 0
          • Pijer  

            Hele, neuraž se, ale trošku mi začínáš připomínat Olkyče alias Šustíka, nebo obráceně? ;-)

            0 0
            • Patar  

              Už držím hubu -jsem amatér . Ale jirka Sz. kolům opravdu rozumí na rozdíl od široké řady zde. . Neplatí to samozřejmě pro všechny.

              0 0
              • Pijer  

                Možná, že Sz kolům rozumí, neznám ho a nebudu s tebou o něm polemizovat.

                Opravdu si ale myslíš, že kluk který se tu zaregistruje jako nový a chce poradit s koupí krose za 15 tisíc bude řešit převodové poměry?

                Jinak i ze sebelépe vyplněného profilu se o potřebách uživatele vážně moc nedozvíš ;-)

                0 0
            • Kubiczech  

              Mimochodem ve zdejším bazaru má Fantom ze Zábřehu naprosto skvělý inzerát.

              0 0
          • DaSnail  

            konzultovať sa to dá aj tu na fóre. môže to zaujímať aj ďalších ľudí, nielen zakladateľa vlákna.

            0 0
            • Patar  

              Ano , pokud to není specifická záležitost.

              0 0
              • mates555  

                ale kros za 15 neni specifická záležitost…a pokud nekoupí nějakej sranec v hypermárketu tak neni důvod o tom filozofovat a vést dlohosáhlý debaty…

                0 0
                • Patar  

                  Toto je Tvůj názor -můj NE. Zabývám se cyklistikou 57let.

                  0 0
                  • Pijer  

                    škoda, že nejsi krasobruslař, tam se dávají za zásluhy medajle :-)

                    0 0
                  • mates555  

                    rád se poučím o specifikách výběru takováho kola…

                    0 0
                    • DaSnail  
                      1. vidlica odpružená vs. pevná
                      2. keď odpružená- pružina vs. vzduch
                      3. prevodníky mtb vs. cross
                      4. použiteľné plášte- 28 vs. 28 aj 29
                      5. brzdy V vs disk
                      6. náboje
                      7. ráfky

                      atď 8o)

                      0 0
                      • mates555  

                        za 15ooo??? píše krose…tak předpokládám,že 29 nechce…zbytel je celkem daný cenou…já bych z toho fakt nedělal vědu…:-)

                        0 0
                        • DaSnail  

                          ani ja.

                          1. pevná
                          2. vzduch
                          3. mtb
                          4. 28 aj 29
                          5. V
                          6. priemysel
                          7. dvojstenné 36 dier 19mm

                          nejaký nie moc odľahčovaný rám

                          0 0
                          • mates555  

                            no tak max vidlice a převody(ale ani ty se nemění zákonitě…spíš vůbec…:-))…ale i to už jsou u většiny těchto kol upravy…dvojitej ráfek je standart…vzduchová vidlice a průmyslový ložiska jsou celkem utopie…

                            jinak jezdím se 100kg na MTB jak konusy tak průmysl…32der ráfek + 2–1,5–2 dráty a v pohodě…

                            0 0
      • Volf  

        Ale zase víš co ho neuspokojuje:-) to je dost zásadní informace…

        0 0
    • PatrikL  

      no tak asi dobrá voľba by bol apache wakan, len dostupnosť je blbá:

      http://www.bike4you.cz/…pache-wakan/

      http://www.kola-online.cz/…-2009/d1865/

      verzia disc by bola ešte tak o 3k drahšia

      0 0
    • Pijer  

      Nedávno jsem tu ve vlákně o kolech Duratec (sakra, ani nevím, jak to dopadlo) dával odkaz na krose NANO to by mohla být volba

      0 0
      • buba CZ  

        Docela mě ty kola značky NANO zaujala.Akorát nevím,kdo je vyrábí a jakou mají pověst.Každopádně si jí zapíšu do seznamu potencionálních značek.

        Nikde jsem se nodočetl do jaké váhové kategorie jsou použitelná různá kola.Všechno pode mnou praská…

        0 0
        • DaSnail  

          napr Author má v návode na použitie, že celková hmotnosť (bicykel+jazdec+ba­tožina) by nemala prekročiť 100kg.

          Nano s triple butted rámom by som nebral.

          0 0
    • mates555  

      téměř každá firma má takový kolo…za 15 bych si pohlídal dvojitý ráfky,komponenty budou kolem deore,odpr vidlice RST nebo suntour s uzamykáním…víc bych asi nečekal…pak stačí najít nejbližšího prodejce a vyzkoušet…pokud se ti bude líbit a budeš se cejtit dobře tak ho kup…šel bych do nějaký známější značky…author,ke­llys,…v týhle ceně umí celkem slušný kola…105kg neni nikterak zásadní limit,zvlášť vzhledem k použití…

      0 0
      • buba CZ  

        Tak s tou váhou jsi mi udělal radost.Myslel jsem si,že mě to bude omezovat při výběru,ale pochopil jsem z toho co píšeš,že jsou ta kola stavěná na vyšší váhu obecně.

        U nás v krámu se mi celkem líbilo kolo značky CUBE?Co ty na to?

        0 0
        • mates555  

          cube nějak podrobně neznám…ale myslím,že by v tom neměl být problém je to celkem známá a kvalitní značka …prodáváme authora,kelly­se,GT,schwinn…a lidi kolem těch 100–120kg jsou s těma kolama spokojený a nevrací se s nějakýma závažnýma problémama…neni důvod abys nebyl spokojenej s cube pokud má aspoň to co sem psal nahoře… horší když pak naložíš na zadek nosič s báglama…to už je o ráfek…

          pochopil sem,že to máš vpodstatě na turistiku…ono v týhle kategorii se toho moc vymyslet nedá…krom geometrie rámu…takže pokud ti to sedí tak bych se tomu nebránil…

          0 0
          • buba CZ  

            Je to tak.Rekreační ježdění na maximálně jeden den s batůžkem na zádech.

            Vlastním deset let starého Amuleta(horáka).To kolo se mnou vůbec nejede a je mi malý.Taky mě z něj strašně bolí za krkem,vůbec mi nesedí.A toho bych se taky rád vyvaroval při koupi nového kola.Jo a nevím jakou velikost mám žádat prodejce?

            0 0
            • mates555  

              velikost se takto blbě radí…pravděpodobně ti je současný kolo dlouhý…to vyřeš s prodejcem na krámě…

              0 0
            • Pijer  

              Jinak na bolest za krkem občas hodně pomůže jednoduchý trik – sundat štítek z helmy, nemusíš tolik zaklánět hlavu a krku se uleví.

              0 0
              • buba CZ  

                No jo,jenže já helmu nepoužívám.Spíše jde o to,že mám vysoko sedačku a asi nízko řidítka.Bohužel nejdou štelovat.Ale staré kolo nechci řešit.Díky za rady,je toho celkem dost tak se musím trošku zorientovat.

                0 0
      • Patar  

        Samozřejmě a vidlice třeba se SAGem 70%, rozsypanými náboji , popraskaným výpletem atd. Ubohá klasifikace na základě nezkušeností.

        0 0
    • vlasof  

      Naprosto bez urážky bych doporučil následující postup. jdi na libovolnej internetovej shop. tam si vyber kategorii jízdních kola a zvol si požadvanej druh kol (tedy krose) dej to seřadit podle ceny a vyber si tam co se ti líbí podle toho kolik do toho chceš investovat. udělej to v dalších 2–3 netovejch obchodech a pak odkazy na řekněme 3 kola který se ti zdály bejt nejlepší hoď do tohohle tématu. lidi co sem přídou ti řeknou co si o nich myslej případně poradí nějaký další. … a eště ti doporučim stránku heureka.cz

      měj hezký den a dobře pořiď

      0 0
    • Pijer  

      DEMA ?

      0 0
    • buba CZ  

      Tak lidičky co vy na to?Tohle by se mi líbilohttp://www­.obchodkol.cz/pro­dej/kola-cube-2010/crossova-kola/ltd-cls-pro-2.html

      0 0
      • Kubiczech  

        Odkaz

        0 0
        • buba CZ  

          Děkuju.Asi jsem ten odkaz skonil.Nevím jak na to.

          0 0
          • Pijer  

            A není náhodou ta DEMA, co jsem dával odkaz o pár řádků výš, lépe osazená za v podstatě stejné peníze?

            0 0
        • maajkee  

          já bych radši něco s lepší výbavou a na véčkách, u crosse mi kotouče příjdou celkem zbytečný, obzvlášť na rekreační ježdění.

          0 0
        • romachain  

          185cm vs. 170mm kliky?

          0 0
          • Patar  

            Kdyby jen kliky. Ceně odpovídá pouze rám , brzdy (navíc zbytečné) a pneu.

            0 0
      • vlasof  

        na to říkám gut, jenom mi přídou kotouče jako zcela zbytečnej luxus

        0 0
        • maajkee  

          .

          0 0
          • buba CZ  

            V jakém smyslu luxus?Kdyby byly za stejnou cenu jako V tak radši kotouče,ne?

            Ale určitě asi budou nákladnější na údržbu a náchylnější na poruchy.Co vy na to?

            Ptám se tu jak blbec,ale fakt o tom nemám ani šajn.Proto si vážím Vašich rad a zkušeností.Děkuji.

            0 0
            • Hejdik  

              Zrovna teď jsem s kolegou řešil stejné téma.

              On sice nemá ty parametry postyvy jako ty,ale vybírali jsme asi ze šesti modelů krosových kol.

              Do finále se nakonec vzhledem k poměru cena kvalita osazení dostaly 2 kola:MRX a Maxbike(vybírali jsme z dostupných značek v kamenném obchodě a hleděli jsme spíše na výbavu,než na rámy,protže v téhle cenové ralaci jsou stejně všechny kvalitativně obdobné)Nakonec to vyhrál Maxbike.

              cena je sice lehce přes 15K,ale vzhledem k automatické 10%slevě jsme se na cenu dosstali.

              Podotýkám,že jsem nikoho do téhle značky netlačil:-)

              http://www.maxbike.cz/…a-vardar-69/

              0 0
              • Patar  

                Ačkoliv nám nejsou známy další tělesné parametry , než zveřejnil tazatel , přesto je toto kolo jedno z možných kandidátů . Vyžaduje pouze výměnu vidlice za NCX-E-LO , případně RL. Verze „D“ není již vhodná pro hmotnost 105 Kg.

                0 0
                • Hejdik  

                  No kdybych já osobně měl 105kg,tak bych radši než crossa,volil radši variantu 29" MTB.Tak nějak bych měl v to kolo větší důvěru,co se týká dimensování komponentů na větší zátěž,ale možná je to jen můj mylnej dojem::-)

                  0 0
    • Bafoon  

      apache wakan třeba http://kupsikola.cz/…lo/wakan-09/

      0 0
    • Jauda  

      velikost kola bych viděl tak 20–21" Ale záleží i na geometrii rámu. Já mám 184cm, 21 rám a 120mm představec a ještě se mi zdá, že je krátký.

      Jinak mně ve výběru pomohli stránky author a http://www.treking.cz/testy/testy.htm

      0 0
      • maajkee  

        a když sesedneš netlačí tě horní trubka mezi nohama? :)

        Mám taky 184cm a 19" je tak akorát.

        0 0
        • Jauda  

          asi mám dlouhé ruky a nohy a krátký trup… :-D

          0 0
        • JakeF  

          Mně je 21" při 183cm v pohodě a nemlátim se. Ale už jsem taky přešel na 19.5", výhody to nemělo žádný…

          0 0
      • buba CZ  

        Děkuju za typ.Tyto stránky s testy jsou pěkně udělané a doufám,že najdu nějakou inspiraci.Kaž­dopádně Všem moc díky.

        Rád bych se ještě vrátil k brzdám V oproti kotoučům s hydraulikou.Když je možnost mít kotouče za stejnou cenu jako V tak proč je nebrat?

        Někteří zde píší,že je to zbytečný luxus.Při mé váze(105 Kg)mi připadá rozumné mít větší brzdný účinek při vyvinutí menší síly na páčku brzdy.Nebo se mýlím?

        0 0
        • JakeF  

          Na druhou stranu se při tvý váze poměrně snadno přehřejou, na crosse se dávaj malý průměry kotoučů. Kotouče asi výhodnější budou, jen to bude chtít dávat pozor v dlouhejch kopcích.

          0 0
          • Hejdik  

            Navíc nápor,kterému bude vystavována např.vidlice bude natolik vyšší,že by lehká crossová vidlice mohla docela dost brzo odejít a navíc se ptám,myslíš,že se s crossovým kolem a svými 105 kg budeš pouštět do takových větších akcí,při kterých bys skutečně využil onen větší účinek kotoučových hydraulik?

            0 0
            • buba CZ  

              No možná jo.Párkrát jsem už musel brzdit z hooodně prudkého kopce v lese i několik minut a nepřál bych Ti vidět mé prsty po sjetí.Úplně modré a totálně oddělané mačkáním páček na doraz.Čekal jsem kdy praskne plastová páčka nebo lanko.O vadnoucím účinku nemluvím.Proto bych rád ty kotuče s hydraulikou,ale není podmínkou.

              Někdo psal,že i V udělají stejnou službu,ale nechci si kolo stavět,ale koupit a jezdit tak musím pečlivě vybírat.

              0 0
              • DaSnail  

                plastovým páčkam by som asi neveril

                0 0
                • buba CZ  

                  Já taky ne.Proto vybírám nové kolo.Zatím mám 10 let starého Amuleta.A ty páčky se normálně ohýbají.

                  0 0
              • wert_1  

                V Alpách jsem jel několik minut z hooooooodně prudkého kopce a ruka byla stále v pohodě) z brzdy se ale skoro čoudilo a byly to kotouče s hydraulikou, brzda povadala a v jednu chvíli přestala i brzdit :-( (bylo to na mém fullu KTM) Takže ani kotouče s hydraulikou nejsou vítězstvím :-)

                0 0
                • DaSnail  

                  lanko+sinitr ;o)

                  0 0
                • Patar  

                  Vadnutí disc brzdy není způsobeno jen přehřátím samotného kotouče , ale především nevhodným mediem pro daný teplotní režim. U DOT kapalin je většinou možné z chemického hlediska použít medium o řád vyšší , vždy je ale nutno dodržet doporučení výrobce z důvodu životnosti těsnících prvků. Po oxidaci při výměně media je nutno těsnění , která jsou ve styku s kapalinou měnit. Oxidací totiž nabývají na objemu. UŽ DOST! Jiné téma.

                  0 0
                  • buba CZ  

                    Aha,je to jako u auta.Záleží na bodu varu.

                    Pokračuj prosím.Každá rada dobrá.

                    0 0
                    • Patar  

                      Omlouvám se . Toto vlákno je vedeno o koupi seriového crossového kola , ne o problemmatice brzd. Produkujeme kola pro koncové zákazníky „na míru“ a s tímto vláknem to nemá mnoho společného.

                      Jen poznámku: ¡Učinnost brzd lze "podržet "intervalovým bržděním , kdy se celý systém stačí v rozumné míře ochlazovat. Intenzivním-křečovitým – tlakem na páčku se účinnost naopak snižuje a je jedno , zda jde o brzdu discovou, nebo ráfkovou. Defekty pneu při použití ráfkových brzd jsou často způsobené nevhodnou vložkou ráfku , to je ale věc všeobecně známá.

                      0 0
                      • nox159  

                        Defekty pneu při použití ráfkových brzd jsou často způsobené nevhodnou vložkou ráfku , to je ale věc všeobecně známá. mohl by si mi to vysvětlit prosim ?

                        0 0
                        • romachain  

                          Je to jednoduchý, ráfek se při brždění zahřívá a když je vložka ve dvojitým ráfku měkká, tak se po zahřátí promáčkne do těch otvorů ve vnitřní stěně ráfku, může se o tu hranu natrhnout a posléze se o ni protrhne i duše. Vhodná páska je taková, která se ani po zahřátí nevytahuje.

                          0 0
                        • Patar  

                          Jestliže je vložka z nevhodného materiálu , tato měkne vznikajícím teplem a vytváří v otvorech pro niple „vaky“ z duše ,u které narůstá rovněž teplem objem . V těchto otvorech pak dochází k defektům a jsou i případy, kdy při defektu dojde i ke svlečení pláště.

                          Mně se u dušových systémů nejlépe osvědčily vložky z materiálu , ze kterého se vyrábí autoplachty , t.j. z proplastovaného syntetického textilu.

                          0 0
                          • nox159  

                            diky, to co jste oba napsali sem bral jako samozrejmost tak sem v tom hledal něco jineho… ;-)

                            0 0
                            • Patar  

                              Samotřejmé to není ale pro některé zprofanované výrobce byciklú. Je to smutné.

                              0 0
                  • wert_1  

                    Jj, souhlas, jsem naprostej laik v kolech a měnit kapalinu je pro mě neřešitelnej problém :-) jen jsem se snažil zareagovat na to, že vadnou véčka :-) u kola za 15 asi nemá smysl řešit kotoučovky..

                    0 0
              • wert_1  

                modrý kotouč je na http://wert.rajce.idnes.cz/…tek28.8.08/#…

                0 0
        • wert_1  

          Před pár lety jsem měl 122 kg, koupil si Authora Stratose a začal jezdit. Teď už na něm vyrážím opravdu zřídka. Jestli je to Tvé první kolo tak neřeš kotouče. I véčka s špalkama BBB ty tříbarevné Tě dokážou vyhodit ze sedla přes řidítka s normální silou na páčku :-) Stálo před pár lety 12 500,– a jediné co jsem na něm měnil byl po cca. 10 000 km řetěz a kazeta kterou jsem neznalostí zk–vil a zadní plášť kterej jsem sjel. Na kole jsem dával i věci, co jiní amatéři jezdili na HT. Bez závad a problémů jezdí dodnes. A co je pro mě opravdu nejcenější je to, že na kole jsem vydržel celé dny bez náznaku bolesti zad, či něčeho jiného. Geometrie na mě hrocha s výškou 184cm sedí naprosto báječně. Tož tak :-) přeju příjemné vybírání)

          0 0
        • Patar  

          Při větším účinku brzdného Momentu se podstatně zkracuje životnost vidlice a někdy i hlav. složení. Většina výpletů seriové produkce má chybně provedené výplety a nevhodným výpletovým materiálem ( z hlediska mechaniky). Rovněž adhese pneumatik není dostačující u crossů pro přenos na vozovku. Použití hydrauliky má význam teprve při „tvorbě“ hybridu mezi crossem a MTB 29" , t.j. při použití pneu o šířce větší , jak 42mm.

          Omlouvám se za vstup do diskuze.Už dám v tomto vlákně pokoj.

          0 0
          • buba CZ  

            To je v poho.Beru každou radu.Díky.Budu rád,když se zapojíš dál.

            0 0
        • vlasof  

          že je to zbytečenej luxus jsem napsal já – nechtěl bych rozpoutávat flame V x kotouče ale prostě bych na krosový kolo kotouče nedával. a nevim jestli brzdnej účinek je v tomhle případě limitující.

          nebo myslíte že by mohlo u V hrozit přehřátí ráfku potažmo defekt duše potažmo pád potažmo rozbitá držka??? to mě zajímá.

          0 0
          • DaSnail  

            mohlo

            0 0
            • Janes  

              Jo, to by mohlo, nevím, jak na podhuštěným biku, ale mně se to stalo ještě na starým fávu. Asi jsem měl svoje Sprinty :-) hodně nahuštěný a při dobržďování z kopce při vjezdu do náměstíčka v Dubé se ozvala rána a duši jsem měl namotanou až kolem řidítek. Lepení k ničemu,tak jsem nechal kolo v benzínce, co tam tehdy stála, a odjel domů autobusem :-). Od tý doby vozím vždy náhradní duši, tahle byla totálně rozšlehaná v délce asi 15 cm jak kresba zmije.

              0 0
              • vlasof  

                no tak hlavně že sis kvůli tomu nerozbil hubu.

                0 0
                • Janes  

                  No, nerozbil, dokonce jsem udržel ráfek v plášti, ale jen proto, že jsem dobržďoval skoro do nuly, vběhly mi tam zpoza baráku nějaký děcka, tak jsem za to vzal a ten výbuch byl skoro ce stoje, být to za jízdy, tak o 30metrů dřív, nemusel jesm to vydejchat takhle snadno.

                  0 0
    • bluma  

      Kdyby se ti líbilo něco od Feltu, dej vědět na mail.

      0 0
    • buba CZ  

      A co tohle?

      http://www.apache-bike.cz/…/matto-2209/

      Doufám,že ten link bude makat.

      0 0
      • Hejdik  

        Tak kolo je to bezesporu pěkný a komponenty jsou řekl bych v téhle cenové relaci odpovídající(teda aspoň co vidím na obrázku).Jistě se dá pořídit kolo ,které bude mít komponenty za tu cenu ještě o něco lepší,ale kdoví jakej rozdíl to nebude.

        Při tvojí váze bych ovšem hleděl spíše na kvalitu komponentů,jako jsou náboje,celkovej výplet,kliky,stře­dové složení a v neposlední řadě vidlice.Věci jako sada řazení se mi zdají kapku podružnější,protože nepodléhají takovému mechanickému zatížení.

        Takže v těchto komponentech co jsem zmínil bych šel min.do sady deore.Jelikož nevidím kompletní popis kola,tak nevím.

        0 0
        • buba CZ  

          Jo díky.Napravo je specifikace s technickými popisy.

          0 0
          • Patar  

            Tento popis je absolutně nedostačující.

            0 0
          • Hejdik  

            No když se tak dívám na ty náby Altus,tak to je přeně to o čem mluvím…

            0 0
            • Patar  

              Naprosto s Tebou souhlasím. Rovněž vidlice je absolutně nevhodná pro 105Kg. Všichni kradou.

              0 0
          • Hejdik  

            No a když se tak čuju,tak ani ta středová oda nebude žádná sláva,když osa deore stojí jednou tolik…

            0 0
        • Volf  

          Já bych to řešil úplně jinak. Řeknu si, že za kolo dám 15 000, najdu si model za 20 000 a podívám se, jestli není loňský v takové slevě. Zkontroluji, jestli tam není výrazná změna ve výbavě oproti letošnímu modelu a pokud ne,. tak kupuji: http://www.cesky-sport.cz/…sc-2009.html

          0 0
          • Janes  

            Jo, to je dobrej postup, může z něj vypadnout i tohle, http://www.kursport.cz/…ion-29–2009/ ,zatím se tu o 29" moc nemluvilo, ale při bubově váze mi to nepříjde úplně mimo, crosku z toho může udělat taky a ještě má víc možností – viz můj profil.

            0 0
          • Hejdik  

            Tak tohle je asi zatím to nejlepší,co tady padlo:-)

            0 0
            • DaSnail  

              ten author pod tým je lepší

              0 0
              • Božetěch  

                Ja jsem pořídil tohle:

                http://www.cyklosvec.cz/…

                Tady je recenze : http://www.nakole.cz/…n-cross.html

                Zatím jsem velmi spokojenej. Vhledem k tvé váze je i docela robusní.

                Ať máš nějakou inspiraci .

                0 0
                • mates555  

                  to je pořád o tom samým…nepříliš vhodná vidlice(nikoliv nepoužitelná)…sou­hlasím s patarem,že by bylo vhodnější , aby byla vidlice vzduchová a dala se nastavit tuhost pružení v požadovaném rozsahu…

                  k tazateli: je sice pěkný,že všichni ví co je špatně , bohužel nikdo nenabízí alternativu , která by byla podle jejich požadavků…toto je daný tím,že výrobci na seriových kolech kladou důraz na jiný věci než by bylo potřeba a pružinová vidlice je při ceně do 15000 standart a těžko se hledá kolo se vzduchovou…

                  na učet ti nevidím a proto bych tě nechtěl tlačit do nějakýho dražšího řešení , ale osobně bych se snažil vyšetřit nějaký peníze a zainvestovat např do něčeho takovýho http://www.kellys-bicycles.com/index.php…

                  s tím,že bych zkusil prubnout prodejce a požádal ho jestli by mně za příplatek nebyl ochotný vydlici vyměnit za model se vzduchovým pružením (nebude se mu do toho moc chtít…jen mu neříkej,že ses to dočetl na internetu , někteří jsou na to alergický a je lepší říct,že sis to projel u kamarádů nebo něco podobnýho..ale určitě se bude snažit vymyslet něco k oboustrané spokojenosti) … zhlediska odolnosti je takto osazené kolo naprosto vpořádku a všechny důležitý věco jsou dostatečně kvalitní…rám ač je napsaný že je 3× zeslabovaný tak to neni žádnej papír (prodali sme jijich dost a praský se nevrací) , kola ráfky remerx což je osvěčená kvalita a náboje deore taky dostatečný(do­poručuji při koupi jakýhokoliv kola vyndat kola z rámu,sundat gumový prachovky a zkontrolovat jestli se hladce točí…deore má broušený konusy a jde velice pěkně seřídit…z výroby může být nába přetažená a snižuje to její životnost..to je ale záležitost prodejce a servisu a pokud to nebude vpořádku tak trvej na seřízení)…osazení komplet shimano což funguje velice dobře a z brzd budeš nadšenej i z véček po těch plastových cantíkách…:-)

                  tak ti přeji štastnou ruku při výběru…svý sem řekl a dál se k tumu nechci vyjadřovat…

                  0 0
                  • buba CZ  

                    Mates 555:

                    Konečně ucelená informace kterou jsem potřeboval.Ne že by kolegové radili špatně,to vůbec ne.Aspoň jsem pomaličku zjišťoval jaká je vůbec situace na trhu a přiznám se,že jsem se v tom začal už pěkně ztrácet.Všechny ty termíny a zkratky,ale teď aspoň už trochu tuším o čem je řeč.

                    Moc Vám všem děkuju a jestli Vás ještě něco napadne tak sem stím.

                    Jinak jsem po dohodě z manželkou přitvrdil a na radu Matesa555 trošku zvedl strop a to maximálně do 20 tis.Kč.

                    A vybral zatím předběžně tohle:http://www.kellys-bicycles.com/index.php…

                    Beru všechny komentáře a názory k tomuto typu.

                    Jinak už mám profil(základní) Kdyby se chtěl někdo podívat.

                    Záčínám tak omluvte mou neznalost.

                    0 0
                    • PatrikL  

                      no neviem neviem ako by tá sedlovka pružila, lebo „Suggested rider's weight 60 – 100kg“ je tak na hrane…

                      … a za koľko môžeš ten bike kúpiť? Lebo za 20k sa neoplatí…

                      0 0
                    • mates555  

                      to je furt špatná vidlice…zkus pohledat phanatica 09 http://www.kola-cykloshop.cz/…09–1651.html

                      0 0
                    • vlasof  

                      trh s krosovejma kolama je samozřejmě menší než s mtb. a větší výběr logicky znamená možnost lepší koupě. zvaž teda jestli se ti nevyplatí koupit mtb. slušný bike do 20 000,– lze pořídit a navíc ho maj na každym rohu (narozdíl od těch krosů).

                      0 0
                  • DaSnail  

                    bohužel nikdo nenabízí alternativu

                    nabízí

                    0 0
                    • mates555  

                      já myslel že požaduješ vzduchovou vidlici a navíc tazatel chce krose…

                      0 0
                      • maajkee  

                        no a 29ka je alternativa, jestli víš co znamená slovo alternativa :)

                        0 0
                      • DaSnail  

                        tá m29 neni vzduchová? a má 32mm nohy. to pri 105kg chlapovi môže hrať rolu. ten suntour z kelysa má koľko, 28 alebo 30?

                        náboje má ten author lepšie.

                        plášte 28" a 29" sú voľne zameniteľné a mtb prevody budú na rýchlosť imho stačiť a horekopcom jak keby si 22 placku našiel… 8o)

                        keby bol ten author výrazne drahší jak kelys, tak by sa o tom dalo debatovať. keď je to naopak, ja by som jednoznačne bral authora.

                        0 0
                        • t29  

                          podpisos

                          0 0
                        • mates555  

                          nechci kecat…ale myslím,že tam vzduchová vidlice neni a je to něco jako nejlevnější gila…takže elastomer,pružina,a patrona s LO…zejtra se na to kolo kouknu,ale vzduchová ta vidlice neni…

                          0 0
                        • maajkee  

                          .

                          0 0
                          • DaSnail  

                            ?

                            0 0
                            • maajkee  

                              jakože nebylo co dodat k tomu příspěvku a že jsem s ním plně souhlasil :)

                              0 0
                              • DaSnail  

                                ok, vyzeralo to tak, že si niečo napísal a potom editoval 8o)

                                0 0
                                • maajkee  

                                  jéé, koukám novej smoke v profilu, já chci taky :) kde jsi jí kupoval? v květnu mám narozky, tak přemejšlím, že si udělám radost :)

                                  0 0
                                  • DaSnail  

                                    tu

                                    jedna strieborná 20" sa tam ešte motala, a nejaké čierne.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Díky, napsal jsem jim, jestli to pošlou do čech. Láká mě rovnou vzít i 18ku pro přítelkyni, myslím, že by to bylo ideál na naše letní cyklovýpravy s nosičem a brašnama.

                                      Ale už tu nebudu zasí*at vlákno, díky za tip.

                                      0 0
                        • mates555  

                          rozhodně ten traction neni špatná volba…otázka byla jasná…kros do 15tis. a tu sem se pokusil zodpovědět…

                          jen doplnění..s tím phanaticem mají převody stejný,vidlice(o což tu někomu hrozně šlo…) je u kellyse vzduchová narozdíl od authora … zase ta RST má větší průměr noh(jak psals) a celkově robusnější konstrukci…a tedy by měla mít větší tuhost v krutu (otázka je jestli je to vzhledem k použití nutný…určitě je to výhoda)… jinak souhlas …

                          0 0
                          • DaSnail  

                            jj, len keď je tu možnosť 29 tak klasický kros nemá proti nemu žiadnu výhodu.

                            iná vec sú tie ľahké „trendy“ krosy s pevnou vidlou zľahka cez 10kg.

                            imho

                            0 0
    • maajkee  

      COBIE tady už padla?

      To by se ti nelíbilo, v případě potřeby není problém na to hodit užší pláště jako na krosa, má to použitelnou vidlici, která se doufouká na tvojí váhu a když tě chytne ježdění víc v terénu, tak to bude lepší jak kros.

      brzdy jsou snadný na údržbu a relativně dobře brzděj, řazení a přehazka budou taky fungovat dobře.

      0 0
      • buba CZ  

        Cobie se mi ale vůbec nelíbí.Možná má dobré komponenty(ještě to nedokážu zcela posoudit),ale ten rám pod sedlem mi přijde nějak nízko.Prostě nee.Ale díky za typ.

        0 0
        • maajkee  

          :) ten rám je nízko protože je na fotce nějaká malá velikost, kdybys měl 21" tak by ta trubka byla daleko výš. Jinak každopádně ve skutečnosti vypadá to kolo daleko, daleko líp, ale od počítače, jen přes fotky se dle mě kolo vybírat moc nedá, chce to ho vidět na vlastní oči a poadit se na něj, pocit z kola je nejdůležitější a né jen komponenty.

          tady je foto 21" cobie uživatele Marskatina z bikefora, to jen pro ilustraci velikosti rámu.

          0 0
          • buba CZ  

            Jo jasně.Zatím sonduju a až budu vědět co zhruba chci tak vyrazím do obchodů a podívám se v reálu.Abych nebyl za úplného blbce a prodejce mi nevnutil něco co nemůže udat nebo něco podobného.

            0 0
    • buba CZ  

      Zdar přátelé.

      Stále vybírám a už tak nějak i vím,ale mám trošku maglajs v označení předních vidlicí.

      Jaké vůbec jsou druhy pérování předních vidlicí a jak je poznám?

      Jaká by byla pro mě nejvhodnější?

      Cenu pořizovaného kola jsem zvedl do 20 tis.Kč.Případně si doplatím za lepší vidlici pokud nebude na kole.

      0 0
      • buba CZ  

        Nikdo nic?

        0 0
      • t29  

        jo, vzpoměl a našel :)

        http://www.bike-forum.cz/…-vidlic.html

        takže ctrl+c ctrl+v

        t29 || 16.06.2009 19:23:01

        Ještě ti sem přihodím vlastnosti vidlic:

        • cena: Na co nemáš, to si nekoupíš :)
        • hmotnost: Další jednoduše vysvětlitelná vlastnost, čím lehčívidlice, tím lehčí celé kolo a míň únavy po cestě, a tím líp třebanadhodíš přední kolo přes překážku.
        • systém pružení: První důležitá vlastnost. v podstatě jsou dva,pružinový (ve vidlici je pružina:) a vzduchový (místo pružiny je komora sestlačeným vzduchem). Pružinový systém jde trochu doladit nastavenímpředpětí pružiny (preload adjust), ale pokud je váha jezdce mimo rozsahpreloadu, je potřeba koupit jinou pružinu (typicky se do vidlice dávápružina na váhu kolem 80kg, ale 50 kg holka potřebuje něco měkčího a100 kg pořízek zas něco tvrdšího). Naproti tomu vzduchový systém jdenafoukat v rozsahu od řekněme 50 kg do 150 kg bez nutnosti rozebíránívidlice.
        • systém tlumení: Druhá důležitá vlastnost. Nejlevnější vidlicetlumení nemají vůbec = při najetí na překážku se vidlice stlačí azpátky se roztáhne v ideálním případě na cestu za překážkou,častěji ale stlačenou energii „kopne“ do řidítek. MCU (elastomerové,pry­žové) tlumení jsem popsal u RST Omegy. Nevýhodou elastomeru je, že ta„brzda“ pohybu vidlice brzdí stlačení i roztažení, takže při najetína překážku vidlice část nárazu přenáší do řidítek. Olejovétlumení je zpravidla nastavené na rychlejší stlačení a pomalejšíroztažení = při najetí na překážku se vidlice rychle stlačí, tímztlumí náraz do řidítek, a pak se pomalu roztáhne, tím ztlumí„kopnutí“ při návratu.
        • citlivost: Třetí důležitá vlastnost, málo zmiňovaná a přitomklíčová. Citlivá vidlice vyžehlí každý kamínek na cestě, necitlivávidlice začne pružit až při dopadu z půl metru. Citlivost je ovlivněnátím, jak do sebe pasují jednotlivé součástky vidlice (tedy, je nutno mítpřesné výrobní tolerance, což zase zdražuje výrobu), způsobem mazání(olejem mazaná vidlice je obecně citlivější než vazelínou mazaná),systémem pružení (pružinová vidlice je obecně citlivější, nežvzduchová), stavem vidlice (špinavé, odřené kluzáky brzdí pohyb vidlice),váhou jezdce (těžší jezdec má větší setrvačnost, lehčí jezdecnadskočí i s kolem) atd. O citlivosti tady existuje pár vláken, zkus vevyhledávání zadat něco jako „graf odtrhu“.
        • tuhost: Nezaměňovat s citlivostí! Tuhost znamená, jak vidlice „držítvar“ například při brždění. Málo tuhé vidlice se různě kroutí aohýbají, hlavně při použití kotoučových brzd.
        • další funkce: Něco z toho může být užitečné, něco je vyloženěpro hračičky:

        Zámek pružení (lock-out): když šlapeš, část energie se ztratí ve vidlici, hlavně pokud neumíš šlapat „do kruhu“. Pokud zrovna jedeš po hladkém povrchu, můžeš vidlici zamknout, aby nepružila, a neztrácet energii. Typicky to využiješ při silové jízdě do kopce. Zámky jsou buď mechanické, nebo hydraulické (uzavření průtoku oleje v tlumiči).

        Nastavení rychlosti návratu/odskoku (rebound adjust): Možnost upravit chod systému tlumení. Vidlice by se měla vracet tak, aby za překážkou co nejrychleji odskočila zpátky na cestu, jinak ti předek o kousek „spadne“.

        Snižování zdvihu, rozdílnou sílu pozitivní a negativní pružiny, vysokorychlostní kompresi/expanzi a podobné věci vynechám – víme, že to existuje, a to stačí :)

        0 0
        • buba CZ  

          t29:děkuju Ti za velmi obsáhlé informace.Zdá se,že jsem konečně aspoň trochu pochopil systém pružení,tlume­ní.Pozorně jsem pročetl.Nicméně stále nevím co znamená různé označení od výrobce.

          Dám příklad dvou kol zn.Kellys,které jsem si vybral a váhám které z nich koupím.

          Jedno má typ vidlice NCX-E LO 63mm Air Lock out.

          a druhé NCX-D LO 63mm Coil Speed lock

          Jedná se o crossové kolo na lehký terén a rekreační jízdu.

          Můžeš mi prosím objasnit která z nich je lepší a jaký druh tlumení mají?

          0 0
          • t29  

            NCX-D je pružinová vidlice s olejovým tlumením

            http://www.mtbs.cz/…gvidl08.html?…

            a NCX-E je to samé, jen místo pružiny je vzduch

            http://www.mtbs.cz/…gvidl08.html?…

            0 0
            • buba CZ  

              Díky moc.Přesně tohle jsem potřeboval vědět.

              0 0
              • dancing dog  

                Pružinová- obecně se tvrdí, že jsou citlivější, což zvláště u crossovýho kola neoceníš, vzduchová má tu výhodu, že když zhubneš nebo přibereš, nebo máž nějakou zátěž, tak můžeš citlivost změnit tlakem vzduchu ve vidlici. Já na crossu jezdím celkem dost, od asfaltu až po celkem i celkem už terén ( v závislosti na nasazených pláštích ) a mam na něm NCX-E RL vzduchovku a jsem s ní moc spokojenej. Jenom- vážím někdy i víc než ty a rozhodně bych na tudle váhu nedoporučoval kotouče, kt. jsou podle mě u crosse fakt zbytečný…myslim, že ta vidle by se Ti dost kroutila a časem odešla..

                Jinak na crossu sou dost důležitý pláště, pokud uvažuješ o častějším terénu mimo asfalt, vem širší. Já osobně bych doporučil Rolling Stones od Authora- celkem laciný a dobrý pláště, celkem balony, nebo Ritchey Speedmax 40 mm, varoval bych před levnějšíma pláštěma od Kendy…

                Pokud Tě to chytne a budeš jezdit, a pak zauvažuješ o častém měnění chrakteru trasy- asfalt/terén, doporučil bych si udělat druhý kola, na 1 pláště úzký, na 2. široký se vzorkem. Sice investice navíc, ale kola vyměníš za minutu, pláště ne…

                0 0
                • buba CZ  

                  No díky Ti kolego z kraje.Zajímavé poznámky.Máš pravdu,začínám jezdit od nova a musím si vybrat crossáče tak aby mi seděl.Měl jsem právě požadavek na kotouče a lepší vidlici.Každou chvíly po de mnou něco prdne.Stěmi kotouči jsi mi nasadil brouka do hlavy.A určitě půjdu do té vzduchové vidle.

                  0 0
                  • dancing dog  

                    Jen tak čistě pro zajímavost- jezdím na crossu Author Airline 2003, původní kola jsem po pár letech(nebylo nutné, ale chtěl jsem dva stejné páry)vyměnil za dva páty kol- nába Sh ty jo ted nevim jestli LX nebo XT a ráfky noxon, menim je jak jsem už psal, jinak výměna jen opotřebení- opakovaně řetěz+pláště , kazeta 2× a předloni ta vidlice za původní pružinovou Manitou( dobrá, ale nešla zamknout). Najeto určitě přes 10ooo km, vždy přes metrák ( těžká váha jezdce, občas nosič+brašny na cyklovandr…) a ne vždy jemná jízda po asfaltě nebo štěrku… rám drží. Nejsem nějakej velkej zastánce Authora, ale tohle je pro mě prostě dobrá zkušenost..jo, k tomu, že mi ideálně vyhovuje posed na tom kole…

                    Nicméně bych Ti nejspíš asi taky doporučil 29, jak tu někdo dával ten link na Authora traction 29, za 13 800 bych na Tvem místě klidně šel, nevím jak ta vidle, ale můžeš kdyžtak pořešit časem, myslim, že 29 je prostě asi možně nejuniversálnější kolo, pokud nechceš jezdit hodně těžkej až extrémní terén…ten vyšší model od nich už je 3× zeslabovanej hliník, to už asi ne… ten cross se prostě mimo silnice a hezký cesty moc nehodí, i na rozbitějších štěrkovkách např. ve Slavkovském lese to už není ono… i proto podle mě ne na crosskotoučovky..

                    Eště to dobře a s rozmyslem promysli,hlavně fakt k čemu a na co to kolo chceš( na něco je cross fakt optimální), přeju pro Tebe optimální rozhodnutí..

                    P.S. pokud pujdeš do crosse a do vzduch. vidle, určitě investuj do zámku na řidítkách, na crossu hojně využiješ..

                    0 0
                    • buba CZ  

                      Čaute lidi.

                      Stále jsem nic nekoupil,i když mám už vybráno tak na 80 procent.

                      Chtěl jsem vzduchovou vidli a taky mi jí tady hojně doporučujete,ale dnes mi „jeden“ostříleny maník říkal,že když air vidli tak minimálně za 20 tis.jenom tu vidli samotnou jinak budou problémy s netěsností a poruchovostí.

                      No jo jenže já si vybral crossáče za 20 tis celkem a i stou air vidlí.V této cenové relaci celého kola radši prý pružinovou.Tak nevím,jsem zmaten.Co vy na to?

                      0 0
                      • Žulda  

                        Já na NCX-E RL nešáhnul za 2 roky a 4500 km ani jednou, jen čistím a silikonem mažu kluzáky. Funguje pořád stejně. Takže bych se nebál…

                        0 0
                      • Piiiiitrs  

                        ujezdis vymenis a usetris za servis. 20 za vidli na rozjizdeni je rek bych nesmysl tim spis na 28" kola.

                        ale zase mel sem kolo taky na rozjezdeni jeste starou plecku malem z detstvi, tak z toho byl dojizdeci stroj a nakupni kosik co bych neresil, kdyby se ztratil (mozna bych mel i radost z toho, ze bych si oduvodnil nakup poradnyho novyho kola ;-)

                        krom toho bych se byt tebou zeptal sam sebe kolik tedka aktualne dela predpokladany ucet a kolik si mel v planu do toho dat a jakou tomu vidis budoucnost.

                        0 0
                      • Hejdik  

                        Co máš vybraný?

                        0 0
                      • t29  

                        Vidle za 20 tisíc nepomůže, pokud se o ni člověk nestará. Starání = mokrým hadrem otřu vnitřní nohy od prachu, nastříkám silikonový olej, propružím, otřu zbytky, uklidím kolo.

                        Teď jsem vidli (RS Tora SoloAir 29) po 2,5 letech a 6,5 tisících km rozebral, abych ji zkontroloval a vyčistil, a vevnitř je jak nová.

                        Abych jenom nechválil, za toho 2,5 roku provozu se mi jednou povedlo ztratit tlak ve vidli, po nafoukání to drželo. Příčinu jsem při rozborce neobjevil, těsnění jsou v pořádku.

                        0 0
                        • buba CZ  

                          Takže se nemám bát?

                          A co ty těsnění,dají se v pohodě sehnat a případně doma vyměnit svépomocí?Trochu zručnej jsem.

                          Mám trochu strach koupit kolo na dálku.Jak je to s případnou reklamací to netuším,když prodejna je ode mne 250 Km.

                          0 0
                          • t29  

                            Těsnění se dají sehnat, sada originálních stojí tuším pár stovek, jde to nahradit jinýma o-kroužkama, otázka co to udělá s funkcí a výdrží.

                            Domácí rozborka-sborka předpokládá, že máš potřebné nářadí, kupoval jsem si kleště na pojistné kroužky, očkoplochý 24mm klíč a nejhorší položka byl tlumičový olej – litrová pixla za 300,– a potřebuješ dvě deci.

                            Ale jak tady potvrdí spousta lidí, dva-tři roky se dovnitř nemusí šahat, pokud jezdíš většinou po silnicích, tak i dýl, stačí utírat bahno ze stíráků a mazat zvenku. A po dvou letech je po záruce, takže přes zimu hodíš vidli do nejbližšího servisu, necháš jim pár peněz za práci a můžeš zas jezdit.

                            0 0
                      • Patar  

                        Nic mě do toho není – nejsi můj potenciální zákazník. Ale za 20.000,– Kč lze postavit velmi kvalitní kolo s odpovídající vidlicí pro Tvou váhovou kategorii , rovněž s velmi kvalitními rotačními díly a vše na míru dle Tvého těla a užitných vlastností.

                        Někteří Tvoji rádci jsou opravdu „na úrovni“.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Jasně a ty jsi mistr světa.

                          0 0
                          • Patar  

                            Jen abys věděl , co můžeš očekávat:

                            Jan Werich kdysi pronesl , že každý starý BLBEC musel být jednou MLADÝM BLBCEM.

                            0 0
                        • buba CZ  

                          Ani tomu se nebráním,ale Brno mám trochu z ruky.Cheb.

                          0 0
                          • buba CZ  

                            Patar:A dá se takhle na dálku?

                            0 0
                            • Patar  

                              Tato vzdálenost je problémová. Jsme Ti kolo sice schopni připravit zcela bezproblémové ke Tvým parametrům i užitným vlastnostem , ale nejsme schopni o ně pečovat po dobu námi nabídnutého 3– letého bezplatného servisu. V této oblasti nemáme s nikým smluvní vztahy.

                              Řešením by ale mohl být finanční odpočet za tuto službu.

                              0 0
                              • buba CZ  

                                To zní zajímavě.Existují ještě nějaké jiné stránky než ty co máte uvedené?Člověk se tam toho moc nedozví.Myslím tím historie firmy,recenze,jaký je postup při výběru rámu, komponentů,bar­vy,dodací lhůty atd.

                                0 0
                          • Patar  

                            Pro případnou dohodu mohu odeslat e-mailem "panáka " k okotování. Nemám ale kontaktní e- mailem a tady už se problém ze začátku diskuze rýsuje. Můj e.mail je v odkazu z profilu.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.