• Ridzi

    Zdravím, chtěl bych se zeptat zda někdo z Vás má některé z těchto brzd, co je u nich plusem a co mínusem?

    Sh. Saint – http://www.kupkolo.cz/…ouce_z92681/

    Sh. Zee – http://www.kupkolo.cz/…ouce_z92682/

    Magura MT5 – http://www.axit.cz/…-prsty-.html

    ..Nejvíc mě asi zajímá názor na ty Magury, jelikož o nich sem se toho zase tak moc nedočetl… co myslíte?

    Díky za rady a odpovědi

    Anketa: Které byste doporučili?

    6x
    24%
    16x
    64%
    3x
    12%
    • Ridzi  

      žádné komentáře?

    • Mysee  

      Vozím Zee, jsem spokojenej. Co víc říct. Nepíšeš na jaký kolo, jaký terén a proč stávající nevyhovují, tak kdo má radit.

      Saint mi přijdou zbytečně overkill, Magury se mi vždy líbily, ale recenze neznám.

      • kubad  

        včem je Saint větší owerkill než Zee nebo MT5

        jsou to brzdy stejného určení.

        • Ridzi  

          a co myslíte o těch MT5 kách? osobně se mi zamlouvají jen si nejsem tak moc jistý kvalitou a výdrží materiálu páky (nějaký spešl tvrzený plast či co..)…

        • Mysee  

          Tak vzhledem k tomu, že jsou ještě o dvojku dražší. Zee prostě fungujou, pokud to nemyslí někdo vážně s DH závody tak Zee by měly stačit.

          • kubad  

            pokud s myslel overkill finančně to souhlas, ale Magury jsou taky za ranec :D

            • Ridzi  

              vychází snad stejně jako ty ZEEčka

              • kubad  

                ofiko jsou dražší, ale dají se dobře souhlas, beru tedy zpět

                • Ridzi  

                  a myslíte že bych těm Maguráckým pákám z té „slitiny plastů“ mohl věřit?

                  • kubad  

                    Vozil sem roky Marty, pak MT8, u MT5 mě vadí ty dělené desky. A už bych znovu ty plastaky nechtěl.

                    Kešu tady psal recenzi na MT5 skus prohledat

                    • kesu  

                      MT5 už mají jen jedny desky…

    • X-biker  

      Saint ať si můžeš nastavovat páčky. Neřeš kup, namontuj, jezdi, nešpekuluj, není o čem…

    • Ridzi  

      jako úplně první sem si vyhlídl Hope buď TECH EVO M4 http://yarroline.com/data/2006.jpg

      nebo TECH EVO M4 YARROLINE RED Edition http://yarroline.com/data/2013.jpg

      líbí se mi design, kvalita zpracování a použité materiály a možnosti nastavení ikdyž ta cena…

      Ale někde jsem četl že Hope a pravě čtyřpístky brzdí neskutečně, načež jsem dnes narazil zase na pár článků kde někteří tvrdili že je jezdili ale oproti Hope dvoupístkům to není snad žádný rozdíl… tak nevím…

      a nejprve sem i chtěl čtyř p. jak dopředu tak i dozadu ale všiml sem si že dost lidí je i kombinuje, dopředu čtyř a dozadu dvou p. …

      Co si o tom všem myslíte?

      • Vilém  

        Na dvou kolech mam taky vepredu 4, vzadu 2 pistky. Neni to teda Hope, ale 2× Saint paky + Saint/XT trmen, na druhem 2× XT paky + Saint/XT trmen.

        Ale neni to teda takovej tank, jako mas ty, jsou to normalni HT, ale ja jsem tezky prase (100kg) a mam rad kdyz to brzdi :)

        • Ridzi  

          to já mám 75kg ale při prudších sjezdech se mi zdá že to ty XTčka tak úplně nezvládají… A spíš sem je koupil i pro to že když sem to kolo skládal tak sem neměl zase tolik peněz abych si hned mohl dovolit tolik při stavbě vrazit do Houpů… ale teď bych mohl jeden měsíc jednu, další zase druhou… jen bych rád věděl kdo s nima má zkušenosti… jestli sou opravdu tak dobré a brzdí jak se v recenzích píše nebo ne…

          • Jarda636  

            Vozím je 5-tym rokem předek M4 vzadu X2.

            Mají úplně super dávkování a asi nejsou největší kotvy na trhu.

            Někomu nevyhovují poměrně dlouhé páky .

            Aktuálně bych dal i dozadu M4 kvůli enduro ježdění kdy se mi občas zdá že zadní trochu nestíhá.

            • svářeč  

              jo ty jejich páky je jediný důvod,proč jsem o nich nikdy neuvažoval.zpra­cování na výbornou,brzdí taky hezky,ale asi bych je měl co chvilku olámaný

              • alinceb  

                Výhodou je, že na Hope se snadno shání náhradní díly. Když něco ulomíš, tak to prostě dokoupíš.

                • wilda81  

                  A cenově to vychází jak? Jen jestli není levnější koupit celý třmen/páku u Shimana :)

            • TJK  

              pravidelne menit napln… a dej opleteny hadice… ty origo jsou proste takovy.. no mekky

        • Mr.Duck  

          Já bych to tak nechtěl, muset vozit dvoje různé desky :) Ale hlavně i vzadu výkon slabší brzdy kolikrát nemusí stačit, v technickém terénu ta zadní přeci jen odvede víc práce, a i když tam nepotřebuješ takový maximální výkon, na delším sjezdu je ta absence výkonu znát.

      • otecius  

        Pokud máš prachy ber Saint, jinak asi bych začal u rámu a vidle, hrozný těžítka..

        • Ridzi  

          to sice ano… ale rám a jeho styl se mi prostě líbí… a za tu dobu co tenhle bike jezdím sem si tak zvykl že mi ani trochu nepřijde že má takovou váhu :)

          • otecius  

            Tak to jo,ať to lítá dál a vejš! PS: až přesedláš časem či únavou materiálu na něco lehčího, tak budeš lítat jak démon!! ;)

    • kudlanka32  

      vymenil jsem stare Hope za Zee a je to super, jsou teda tezke a neprilis krasne, nicmene brzdi i na horach. Jinac je treba vymenit tu zavlacku na desky za pin se zavitem a vyhodit desky s chladicema aby to prestalo skrtat. Na Hope kotouce doporucuju desky Goldfren, to funguje fajn. A desky s chladicema si schovej do Alp..

      Jinac duvod proc Zee a ne XT byl ze chci cerny ci sedy a novy XT neumoznuji montaz razeni 2×10.

      • kudlanka32  

        Pridam zkusenost z Pamiru, nahore (nad 3000m n m) se zavzdusnila ci poklesla z neznamych pricin hladina oleje v zadni brzde Zee. Resil jsem to ze jsem si pred sjezdem ohral zadni brzdu a hned bylo oleje dost. Ono kdyz clovek pada 500m nad 2km tak to jde lehce. Samo ze po navratu dolů a hlavne do Cech se to spravilo samo… Radeji jsem tam dolil olej, po odvzdusneni dle navodu si myslim tam zbude malo oleje, ale s jistotou to nevim.

        Obo to byl cely trochu extrem, Pike to vubec nedal a jeste jsem zasekl packu od tumice ;) ty komponenty uz nic nevydrzi.

    • kesu  

      trochu se cituju:

      DH brzdy z vlastní zkušenosti:

      Hope V4: odpudivě drahý, perfektně dávkovatelný, výborně se plní, příjemná páka, váha malinko nad XT, páka jde trochu ztuha, ale lépe než u Saintu m810– celkově top

      Magura MT5: odpudivý materiál a zpracování páky, levný, naprosto top účinek (kam se hrabe saint), perfektní tvar páky, která jde navíc lehounce, neuvěřitelně špatně se plní. Váha jako XT. Trošku digitální.

      Shimano Saitn/Zee, zavzdušňují se při dlouhým visení za pření kolo, páka tvarově odpad. Plní se hůř než hope ale výrazně lépe než Magura. Nejtěžší.

      Guide trošku zaostává účinností na výše uvedenými. Jinak vzhledem k ceně proč ne. Ale já Avid blokuju.

      Magura jde naplnit pouze za předpokladu, že máte k dispozici dva plnící šrouby a u obou těsnění. Plnit je nutné několikrát nahoru a dolu a u toho jak třmenem tak pákou otáčet ve všech osách.

      • Ridzi  

        Díky moc ;-) na tyhle info celou dobu čekám :3

      • Mr.Duck  

        Neměnili náhodou teď u Magura páky, že byly nahovno? :) Vůbec je to subjektivní, tady kde kdo opěvoval tvar avidu a mě to přijde příšerný..

        • kesu  

          Tak to nevím, ale přijde mi tvarově u MT5 jiná než u MT6..

        • Ridzi  

          Ve všech shopech mají mt5ky pořád stejné páky, z nějaké „slitiny“ plastu.. Upřímně nevím jaké jsou a kolik toho snesou.. Máte s tím materiálem nějaké zkušenosti?

          • kesu  

            Je to plastová jebka, všechno se musí dotahouvat úplně něžně.

    • Kejmil  

      Mam avidy guide R a rozbrzdily se pekne… ale ta mezera mezi deskama je jako fakt na chlup.

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce