• kudykam

    Ahoj zjistil sem ze mi u fulla dost vrže čep Který je vedle klik. Pokud si na kolo stoupnu a zapruzim tak to vrže jak stará vrata od stodoly. Kolo je nové a měsíc po garanční prohlídce. Vše tam promazaval. Netušíte co by to mohlo dělat?

    0 0
    • rasken  

      u mne stacilo dotahnout ten cep a nic nevrze

      0 0
    • Smazaný účet  

      mu to tam dovez…bohuzel jsem uz umyl hrnek a tak z logru nevyvestim o co jde…:(

      0 0
      • kudykam  

        je divný že v servisu mi tohle neodhalili, ikdyž sem na to specificky poukazoval.

        Shodil sem kliky a čepy a zjistil že obě ložiska hodně drhnou při protáčení. Jedno ložisko je navíc nalisováno nakřivo. Festovním dotažením sice zatím vrzání odstraněno ale raději je nechám vyměnit.

        0 0
      • kudykam  

        tak sem to rozdělal a zjistil že ložiska jsou nějaká zadřená a jedno je ještě na křivo…

        zajímavé že v servise na tohle npřišli když sem je na to upozornoval že to vrže…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud tam nekdo napasoval lozisko nakrovo, tak je docela realna sance, ze vykurvil oko ve vahadle…bud je to z vyroby, nebo to vykurvil pri servisu…proste hura zpet a „co to ma ***** bejt?!“…

          0 0
        • Raytheon73  

          No možná na to v servisu nepřišli i proto, že se toho ani nedotkli. Hod sem foto toho čepu a toho nakřivo nalisovaného ložiska – lepší je to vidět.

          0 0
    • kudykam  

      Ještě by mě zajímalo jestli se tato vada dá reklamovat (vyskytla se asi po 3 týdnech používání nového kola) a žádat opravu zdarma??

      Po kontaktování prodejce mi totiž nabídnul opravu za 200,– ložiska + 200,– práce. Neměla by se na toho vztahovat záruka? Je to možné svádět na opotřebení?

      0 0
    • kudykam  

      Tak sem si nechal ložisko u prodejce vyměnit za nějaké kvalitní japonské EZO (tuším). PO týdnu sem zadní stavbu rozmontoval abych zjistil v jakém stavu ložisko je a světe div se, opět drhne.

      Jedno jde ještě otočit ale jakoby „krokuje“, druhé už jde otočit jen velkou silou. Ložiska se zdají být nalisované narovno.

      Snažil sem se to trochu rozhýbat a po namontování zadní stavby jde otáčet už o něco líp, ale hladký chod to tedy není.

      Netušíte čím to může být že po cca 20 km jsou nová ložiska v takovémto stavu?

      0 0
      • Vilém  

        Nekde je proste chyba. Kde konkretne, to by bylo vesteni.

        0 0
      • tonik666  

        Tak třeba u mě to bylo v důsledku malých vůli – hladce chodící ložisko jsi napasoval do otvoru v zadní stavbě a najednou z něj bylo velmi přidřené ložisko. Prostě se v tom otvoru „smáčklo“ a začalo přidrhávat.

        0 0
      • pepek  

        Ta ložiska jsou většinou lehké řady – stačí, aby byla díra těsnější a ložisko se stáhne hned tím nalisováním a dělá si důlky do kroužku. Já jsem to tak měl: jedno bylo natěsno, jedno naopak volný, což způsobovalo mimo jiné povolování hl. čepu.

        0 0
      • kyl  

        Jestli je Japonské ložisko kvalitní to netuším ale vím že věci kde byly nacpané,velice rychle odešli.Např.ořech Ti náby SunRace byl po 250km KO.Jedno ložisko se rozpadlo a musel jsem si vyrobit vytahovák na vnější kroužek,v druhém nebyla ani jedna kulička kulatá.Ježděno po silnici a v suchu.Vyměněno za SKF a najeto několik tisíc km bez údržby.

        V práci,vzduchové brusky s těmito ložisky mají životnost asi 16h provozu,pak se z ložisek vysypou kuličky nebo se to kousne.

        0 0
        • kudykam  

          No taky sem četl že SKF ložiska patří mezi nejlepší, takže mě napadlo jej za něj vyměnit. Nechce sei mi už platit za servis takže uvažuji že bych si jej tam nalisoval sám…

          Je na to třeba pořídit nějaký speciální přípravek, nebo by to tam šlo i opatrně zamáčknou např, šroubovacím hasákem?

          0 0
          • tonik666  

            Přeju hodně štěstí, s hasákem :) Vzhledem k tomu, že se ptáš na hasák (což je hodně mimo) bych být tebou dál platil za servis, protože je to pořád lepší než si zničit rám špatně nalisovaným ložiskem (rám je hliník, ložisko ocel, povolí rám).

            Pokud bys fakt chtěl lisovat sám, je nejlepší opatřit si dlouhý šroub se závitem, podložky, matky a oříšky (gola ořechy) takové, abys přesně vymezil dráhu toho ložiska do rámu a mohl ho nalisovat. Hlavně jde o to, aby ložisko muselo do rámu rovně a nemohlo nakřivo.

            Inspirace zde

            0 0
            • kudykam  

              Ok s tím hasákem to byl trochu úlet ;-)

              nedá se nějaká jednodužší sada na podobné rozměry ložisek u fulla koupit i v čr?? (levněji)

              0 0
              • Smazaný účet  

                superstari prodavaji lisovaci sady na kusy podle vybranych prumeru…

                0 0
              • tonik666  

                Ty sady patří mezi nejdražší dílenské nářadí na bajka, a stojí tak 3000 a víc. Proto taky lisování ložisek stojí co stojí.

                Pokud si změříš rozměry ložiska a otvorů a zajdeš do železářství, tak improvizovanou sadu za pár stovek dohromady dáš.

                0 0
      • karliner  

        Možná jezdíš hrozný pekla?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.