Vidlice XCR/XCM/Raidon na Maxbike

32 nepřečtených
  • Vik Scout

    Zdravim borci,

    mam prosbu, chtel bych pro holcinu poridit kolo 17" http://www.maxbike.cz/…o-tana-27–5/ (beru to jinde, ne za plnou palbu kola z eshopu – jen pro pripadne odkazy na jina kola levnejsi ve stejne vybave) a premyslim, co na to dat za vidlici. V konfiguratorovi jsou tyhle varianty:

    Suntour XCR RL-R

    Suntour XCR LO-R

    Suntour XCM HLO

    Suntour RAIDON RL-R

    Je to pro holku, myslim si ze by ji stacila i pruzinovka s olejem, navic jednodussi na udrzbu. Jezdit tak 70% teren+sotolina ale nic sloziteho, a 30% silnice. Co byste doporucili, radsi vzit vzduch? a jestli uz nejakou vzduchovku, tak proc kterou a jestli resit Lockout jestli na korune nebo dalkovy, prijde mi brutalni rozdil cenove jen za kablik na riditka. Kdybych bral vidlo a bika pro sebe na Drtice a takove, tak bych sel do Epicona nebo Raidona alespon, ale pro holcinu mi prijde XCR bohate a XCM mozna taky, ale nemam s XCM zkusenosti – je to moc velka hujda lowcost? nebo je to v pohode jezditelne a bezudrzbove.. Diky moc za rady a postrehy..

    0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj,

      nejsem žádný odborník, ale z vlastní zkušenosti, bych již pružinovku nechtěl. Za chladného počasí příliš nefungovala a byla težká. Jakmile jsem si jednou zkusil vzduch, tak bylo jasno, ale než jsem ho okusil, i ta elastomerka stačila ;) Zamykaní mám na korunce, z řídítek je to pohodlnější, ale už jsem si zvykl, že když chci mít „HT“ musím sáhnout pod prdel na tlumič a také na vidlici :) Kamarádka má Raidona a vychvaluje si ho.

      0 0
    • gidy  

      Ahoj Já mám na svém kole SUNTOUR XCR AIR 100 RLO a jsem spokojený. Jezdním něco podobnýho (70% terén a 30%) silnice.

      0 0
    • Vik Scout  

      Nekdo prosim nejake dalsi poznatky?

      Diky

      0 0
    •  

      Pořídil jsem si minulý týden XCR LO a po pár kilometrech přechod z elastomerové RST je znát.Vidle za ty prachy chodí dobře-zatím nejeto v těžkém terénu.Tam bude chodit asi po 80 kg nadoraz.A uzavírání je hydraulika.Tak nehrozí nějaké vytržení při větším rázu.Asi se dá objednat ale na českých eshopech jsem nikde nedohledal verze s regulací odskoku ani verzi XCR air.Což považuji za dost shit vůči zákazníkům.Ale cena bude asi maličko jinde .To si člověk pak klidně připlatí za jiný model nebo značku.Dle mého XCR LO je daleko lepší než jakýkoliv elastomer.To jsou jen těžítka.Páčku na Lockout na řídítka nechci-zabírá místo.A závody nejezdím.Tak když potřebuji zastavím a zamknu.Výhoda je že se dá zamknout v jakékoliv poloze což u spousty vidlic nejde.Ale vzduch je vzduch.To ničím nenahradíš.Na nový kolo bych se rozmýšlel jestli vzduch nebo pružinu s olejovým tlumičem.

      0 0
      • Vilém  

        To sa tim, ze nehrozi vytrzeni pri vetsim razu, tak to moc nechapu co tim chces rict.

        Co je shit vuci zakaznikum? Ze nedodavaji urcitopu verzi vidle? Tak potom muzes koupit jinou, ktera nabizi to co si predstavujes.

        Vzduchova verzte se normalne prodava.

        0 0
        • Jakobo  

          Ta vidle na fotce je normalni pruzinovy XCR, takze tezko rict, co vlastne prodavaji. Ale je to stejne jedno, jaky bude rozdil oproti starsimu Raidonu? Konstrukcne to bude ± totez.

          0 0
        •  

          Vysvětlení lockout/zamykání vidlice zde http://cykl.cz/…dlici-4-cast

          Ano v provedení pro kotoučovou brzdu se sehnat dá.To se dá skoro od všech značek všechny modely.Ale bohužel éra V brzd opravdu už asi končí…Když ale nechci investovat tak výběr kvalitnějších vidlic pro v brzdy už je minimální.A to je ale výrobci vyrábí.Bohužel náš trh je v tomto hodně shit.Buď ty nejlevnější sr… a nebo to nejdražší vybavení pro top závodní kola.Prostě se to dovozcům neoplatí díky nižší marži na střední segment zboží.Neříkám sehnat by se možná zde v cz dala XCR air pro V brzdy.Ale asi na objednávku s delší dodací lhůtou.

          0 0
          • Vilém  

            No nezlob se, ale cely to rozhodne cist nehodlam.

            Pokud na zaklade toho clanku mas predstavu, ze se zavrenym lockem muzes vymest kdejakou diru, tak tim bych si nebyl vubec jist. Slusny vidlice maji sice toto posichrovany pruzinou, ktera dovoli prutok oleje pri velkem narazu a zavrenem locku, ale u te XCR s uzavrenou tlumici patronou bych toto spis necekal. Tak jen abys nebyl pak prekvapenej.

            0 0
            •  

              Tak to jsi mě pochopil špatně.Každopádně hydraulické uzavírání je bezpečnější a příjemnější právě pro svou pojistku.Když si pročteš podobné vlákna zde která se touto tématikou zabývají.Hodně lidí píše,že jim vidlice nějak podivně cvaká.To je právě zmiňovaný mechanický lockout.Prostě se to lidově v té vidli vymele.XCR když ho zamkneš tak se při silném tlaku na řidítka maličko zanoří.Ale vidle se nehoupe.Tak ve stoupání lze vyjet bez námahy.A před­pokládám když někdo vidle zamkne tak nebude lítat někde nějaký enduro.Nevím přesně jak je technicky řešen mechanický zámek.Myslím nějakou závlačkou bajonetem nebo závitem nevím.Ale je to snažší určitě zničit.

              0 0
              • Vilém  

                No mechanicky lockout je pouze na tech nejlevnejsich srotech, coz jiste nebude pripad zde probiraneho cvakani.

                0 0
              • Mr.Duck  

                Treba v XCM byl jakejsi plastovej stencl, a pri vypnutym lockoutu do nej druhej stencl nezajel, pri zapnutym jo, nebo tak nejak…

                0 0
      • Jakobo  

        O tom XCR air vim, kdyz se podivas na stranky SR, tak vidlic tam maji mraky. Jak se ale bude lisit XCR air od Raidonu? Myslim, ze minimalne. Podle penez si proste koupis noveho Raidona za 4000± nebo starsi model za 2000±. Jestli mas vic penez, tak si kup Epicona nebo neco poradneho od RS. U MTB vidlic je snad jediny problem, kdyz nekdo pozaduje cepy na Vcka.

        Spis je blbe, ze se do Cech prestaly dovazet vidle NRX s Alu krkem, to nicim nenahradis a ta s ocelovym ma uz hodne nad 2 kila.

        0 0
        • Kalic  

          NRX-S s alu krkem muzes mit za slusny prachy tady

          …i kdyz je to verze bez regulace odskoku. Ale to by na crossu zas tak nemuselo vadit.

          0 0
          • Kalic  

            spatne zarazeno, ma to byt na Jakoba.

            0 0
          • Jakobo  

            Jo jo, dik, to je problem BP Lumen nebo KCK ci kdo to ted dovazi, u tech vidlic s ocelovym krkem maji asi vyssi marze.

            Ja jsem jeste stihl koupit NRX-E s Alu krkem, dalkove bych podruhe uz nechtel, navic zamykanim na korunce se da dobre nastavovat low-speed komprese. Ted budu davat na cas zase pevnou a uvidim, jestli se mi to zalibi nebo ne.

            0 0
    • zzd426  
      1. pružina je o dost těžší
      2. pokud jí pružina nesedne tak bude vidle kničemu, když pružinu

      nevyměníš za měkčí nebo tvrdší

      1. každou vidlici by jsi měl servisovat po sezóně.
      2. pružina je prý citlivější (což nevím, pružinu jsem měl jen RS Dart

      2 a ta moc citlivá nebyla.

      manželka má pružinového raidona, předělal jsem ho na olej a šlape dobře pode mnou, ona má 60 kg a nikdy jsem neviděl že by s ní šla víc jak do půlky zdvihu, takže asi tak.

      já bych šel do vzduchu.

      0 0
    • jostrih  

      Kamaratka ma XCM vidli a s jej cca 55kg sa dostala na cca 1/3 zdvihu. Je to totalny shit. XCR sa da uz povazovat za celkom funkcnu/pouzitelnu pruzinovu vidlu. Otazkou je ale vzdy hmotnost jazdca. XCR Air je pre mna neznamou. Kazdopadne ked to len trochu rozpocet dovoli, tak zobrat aspon Raidona, alebo inu vzduchovku, tam sa to nafuka a funguje to ;)

      0 0
    • Egesi  

      XCM určitě ne, XCR funguje dobře aji pod holkama, jestli není nějaká malinká a lehká (pod 50 kilo třeba), tak standardní XCR je v pohodě, mají to 2 holky co znám a jsou spokojený.

      Je to otázka peněz, jestli to dá, Raidon bude lepší (rozdíl je akorát, že potřebuje ještě někoho s pumpičkou), ale i XCR je dobrá a na normální ježdění rozhodně stačí.

      Zamykání z korunky / řidítek je otázka vkusu, to musí říct co chce, ze zkušenosti – stejně nezamykají, takže stačí z korunky

      0 0
    • Kysky  

      Hoj,

      já bych se nebál dát holce pružinovku. Teda aspoň s pružinou jenž se dává do vidlic na 17" kolo. Já jezdím XCT co mám v profilu, což je ještě nižší jak tebou zmiňované verze a v origo stavu (ani elastomer není vyndanej) a při běžné jízdě mám 1–2mm SAG při mých 54kg a v lese na kořenech chodím v klidu na 40–50mm zdvihu. Při skoku se dostávám na 75mm z celkových 80. Takže podle mě pohoda.

      Vzduch bude asi vždy lepší, ale i pružinovka může chodit pěkně :-)

      0 0
    • Vik Scout  

      Tak jenom pridam informaci – mluvil jsem s clovekem pracujicim pro velkosklad a montaz biku co jde nasledne do prodeje koncakum – rikal ze starsi model byl vzdy XCR pruzinova vidle s olejem, ale od 2013/2014 zacali delat XCR Air a upustili od nazvu Raidon – akorat odberatele a shopy s biky meli problem s timto krokem, takze od 2014 opet prodavaji nejnizsi vzduchovku Raidon AIR = ktera je totozna s XCR Air – co je zajimave: rozdil cenovy mezi temato vidlama je temer 600,– kdyz je budete kupovat zvlast jen jako komponenty.

      0 0
    • Tehu  

      moje zkusenosti s XCR a XCM u holky jsou dosti tragicke… Kolo klidne kup podle uvazeni ale pocitej s investici do vidle, aby holcina mela aspon trosku pohodli… Mlada u tehle vidlic vyuzila max 50proc zdvihu a reakce na male podnety dosti uboha spise zadna, o 1kg na vaze ani nemluvim. Po vymene za Rebu si jen seveli… Kdyz uz levnou vidlici tak min vzduchovou !!!

      0 0
    • Dunde.e1  

      Jednou jsem tu na foru napsal, že pružina je méně náročná na údržbu a dostal jsem za to zjeba jak sviňa, takže na to bacha

      • Po vyjížďce by jsi měl otřít nohy na pružině i na vzduchu, máznoutsilikonovým olejem a utřít znova.
      • Já i má žena máme maxbike s Raidonem RL-R já mám XC-29" a ženaX1–26" a trochu mne zklamalo, že obě vidlice se projevovaly trochunecitlivě na malých rychlých nerovnostech.

      Nevím zda to bylo tím, že jsem ji dle pokynů prodejce oštřoval teflonovým olejem (nohy pak byly pogumované černými fleky od gufer), nebo tím že venku bývalo chladněji. Nyní je ošetřuji silikonovým olejem, venku je tepleji a vidlice chodí pocitově lépe.

      Jinak máme zamykání z řidítek a pokud sedím v sedle, tak jej skoro nepoužívám, protože vidlice se nemá snahu houpat, občas v nějakém 15–20% stoupáků si všimnu že se trochu hýbe. Znatelně ji rozhoupu až jízdou vestoje.

      Co jse na fórech četl, nebo mi bylo doporučeno, tak v danné cenové relaci všude naváděli „alespoň“ k Raidonu nebo lépe k Epiconu.

      0 0
      • Jakobo  

        Ja mam od SR NRX E, coz je 28" Epicon a projev je presne jak pises, necitliva na male nerovnosti. Ale mne to tak vyhovuje, drobnosti pobere plast a velke narazy utlumi vidle, hlavne se pri jizde do kopce nehoupe. Citlivejsi vidli na bezne jezdeni do prace a po poli netreba.

        0 0
      • bikerluzice  

        // a trochu mne zklamalo, že obě vidlice se projevovaly trochu

        necitlivě na malých rychlých nerovnostech

        Jinak máme zamykání z řidítek a pokud sedím v sedle, tak jej skoro nepoužívám, protože vidlice se nemá snahu houpat, občas v nějakém 15–20% stoupáků si všimnu že se trochu hýbe. Znatelně ji rozhoupu až jízdou vestoje. //

        Vyhoď tu vazelínu co tam je a dej alespoň lepší vazelínu:

        http://www.bike-forum.cz/…-tuning.html

        0 0
        • Dunde.e1  

          No už jsem nad tím uvažoval…možná se do toho někdy pustím.

          0 0
      • Vilém  

        Prodejce asi chtel prodavat:)

        0 0
    • Dunde.e1  

      Nevíte jaký je rozdíl ve vidlicích

      Suntour XCR RL-R air

      Suntour Raidon RL-R (v rozměru 29" asi typ XC)

      které nabízí např. Maxbike s rozdílem příplatků cca 1800Kč.

      Někde jsem slyšel, že se jedná o stejné vidlice, ale také jsem četl (někde na fóru), že existuje starý Raidon (nevím jaké má označení), který je stejný jako ta současná XCR RL-R air a nový Raidon je prý zas jak starý Epicon.

      Nevíte prosím jak to je a jaký je mezi nimi rozdíl, popř. který Raidon je nejlepší a jaké má označení?

      Vím že jsou Raidony X1,XC,??.Sám jsem vloni kupoval kolo od Maxbiku a mám tam Raidon XC 29"

      0 0
      • scalar  

        starý Raidon X2 = nový Suntour XCR air

        nový Raidon s patronou ze starého Epicona je Raidon XC RL-R nebo LO-R, má hliníkové vnitnří nohy a nastavitelné tlumení

        0 0
        • Dunde.e1  

          Na stránkách Suntouru je uvedená hmotnost

          Raidon XC RL-R 2084g

          XCR Air RL-R 2473g

          takže v hmotnosti by to měl být rozdíl cca 400g a předpokládám, že většina rozdílu je právě díky materiálu noh a část díky patroně.

          Nemáte zkušenost, zda se nějak liší jízdní vlastnosti mezi těmito modely? Resp. myslíte, že má smysl si připlatit za Raidon XC?

          Jinak Raidon X1 je co? Má žena si vloni kupovala Maxbika 26" a tam byl tento model. Příjde mi, že funguje trochu hůř než ten můj XC.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.