• VLAN

    Po hledání co udělat s kolem přes zimu jsme narazil na vidlici Vidlice Pells XF5. Přemýšlej jsem si ji koupit na zimu, máte někdo zkušenosti s touto vidlicí? Je už to docela dost let, co jsme nejel na neodpruženém kole, ale tak docela mě zaujala hmotnost i ta bezúdržbovost­..hlavně přes tu zimu ;)

    0 0
    • romachain  

      Teď nedávno jsem pořídil prakticky stejnou vidlici od MRX. Zatím dojmy veskrze pozitivní, na kole už zůstane a aspoň mě to nutí do jara postait nový kolo s odpruženým předkem. Přesně jsem měl stejnou motivaci: zimní provoz, bezúdržbovost.

      0 0
      • VLAN  

        A jaké jsou dojmy z komfortu? Chápu, že odpruženým se nemůže rovnat, ale tak poslední neodpruženou vidlici co jsem měl tak byla úplně jiného ražení než tato. Ona by šla použít i v létě, ale v létě si chci zase užít a asi by mě po delších projížďkách bolely ruce :( Každopádně i hmotnost je lákavá.

        0 0
        • Singlespeed  

          Na této vidlici jsem najel přes 4000 km. Je poměrně pružná v předozadním směru, ale o komfortu nemůže být, jako u všech pevných vidlic, vůbec řeč. Pevná je pevná, s tím se nedá nic dělat. Hmotnost se pohybuje kolem 900 gr.

          0 0
        • romachain  

          Komfort dělá jen širší guma s nižším tlakem. Je potřeba vědět co chceš, já to nevěděl, risknul a jsem spokojenej. Na kolo do zimy, nepohody, města a i na nějaký lehčí vyjížďky je to pro mě ideální.

          0 0
      • ELx  

        jo tak přesně tenhle rám mám taky na zimáka,třikrát zeslabovaný Cr.Mo a patky Ritchey ?? Plánuju ho povýšit na skoro jedničku – navařit úchyt na kot.brzdu,vybrousit starou barvu a vykartáčovat a stříknout bezbarvým lakem a samozřejmě nově osadit…

        0 0
        • romachain  

          To už ale nebude žlutej a to nebude ono:-( Já na tomto i na bývalým stejným rámu nalítal strašně kilometrů a nemohl si ho nikdy vynachválit. Kdysi to byl sen, pak jsem si ho rámem splnil a časem z toho udělal jakžtakž kolo. Dneska už nemá cenu to vylepšovat, je z toho funkční záložní bajk s historií:-)

          0 0
          • ELx  

            no ta žlutá měla svoje kouzlo :-) ale já ji potom v nějakém depkoidním deliriu přestříkal sprejem na černo, takže teď už by to mohlo být jenom lepší :-)

            0 0
    • šlapatko  

      Vidlici xf5 vozím 2 roky celoročně a nic moc ji nevytýkám.Pro trochu pohodlí pomohou pláště 2,2 a menší tlak.Nově vozím MRX giga karbon, je tuhší( kotouč neškrtá) a hlavně více pobere.Už ani nevozím 2,2 pláště.Stačí mi na předek 2,1.Vem karbonovou MRX, vypadá stejně jako pells xf2 a stojí pod 3000kč.

      0 0
      • VLAN  

        Dobře, díky tobě i ostatním. Nedělá mi problém koupit lepší, karbonovou a pak jezdit příští rok na ní.

        0 0
      • nox159  

        ale nejsou tak vysoke na to pozor ;-)

        0 0
    • pelhrimov  

      Tak hmotnost bude v reálu hrozná a tak na 200g se příblíží odpruženým vidlicím. Na druhou stranu lehoučké pevné vidlice mají délku od osy ke krku 42 cm, ale váží třeba 450g, tedy polovic.

      0 0
      • šlapatko  

        Nepovídej:-) Nestraš lidi, XF5 ekvivalent 100mm má 910g se sloupkem 21 cm.Lehké odpružené vidlice mají kolem 1400g, to máme necelých 500g.Vidli MRX giga carbon, výška vidlice 46cm,krk 21cm, váha 650g.To máme 750g.Toš fčíl mudruj.Ušetříš více, pokud nevozíš Germana:-)

        0 0
        • pelhrimov  

          Se seřízlým krkem pevná vidlice 910g, tak to je dost smutné ne? K čemu je potom taková vidlice dobrá? Snad jenom, že nevyžaduje údržbu. Varianty long kolo zvedají, přitom do těžkého terénu pevná stejně není a rychlé kolo také musí mít odpovídající geometrii a ne na tom sedět, jako paní radová a nabírat vzduch.

          0 0
          • Singlespeed  

            No jo, jenže těžký terén abys u nás pohledal a většina lidí stejně nejsou ani závodníci (občas si na ně hrají) ani sjezdoví polobozi, tak ,de facto, odpruženou vůbec nepotřebují.

            0 0
            • Nimrod  

              nevíš, co to je za vidlu?

              0 0
              • MlokCZ  

                Nevim, nějaká ocelová, kolo z té fotky má tady

                http://www.bike-forum.cz/…il-1330.html

                0 0
                • Nimrod  

                  jojo, pak jsem to dohledal, když jsem si všiml, že je to odkaz sem na b-f. tak se třeba ozve :-)

                  koukám, jestli je k sehnání nějaká ocelová, zahnutá, výška cirka 430, hodně místa pro plášť… a ono nikde nic… dneska je to skoro jen samá rovná, ale proč? kvuli váze? to je směšný u oceli… fakt nechápu

                  0 0
                • Nimrod  

                  tak to je bareš

                  0 0
            • roud  

              a jsme zas u toho je to prostě o technice ne o vidli :O)

              0 0
              • MlokCZ  

                O technice to jistě je. To co jecnak jezdí na Kokořínsku v pohodě na celopevňáku, s tím mají někteří problém na fullech.

                Ale v rámci jednoho jezdce je to už něco jiného. Já bych na Kokořínsku na celopevňáku toho nedal hodně z toho, co na fullu ano.

                0 0
            • destr  

              Nemá to kolo trochu maly?

              0 0
      • Vilém  

        No spis tam melo byt „lehoucke neodpruzene vidlice“, protoze pevne moc nejsou.

        0 0
        • pelhrimov  

          Jo, to ano.

          0 0
          • šlapatko  

            pelhřimov: Nazdar, nechci se tady hádat:-)Jak už psal výše singlesped, pro pohodáře stačí pevná.Na xf5 mám najeto cca 15000km, MRX asi 3000km.Na pevné jezdím vše co známí, většina HT, párkrát jsem jel i s celobrkama a taky jsem stíhal.Samo že s kopce ujeli.Já je zase sjel v dálším stoupání.Trať Drásalu, taky nedělá pevné problém.Taky Drásal není moc o terénu:-)

            0 0
            • šlapatko  

              Výhody pevné: žádná ůdržba

              lehká váha

              žádné pohupování při jízdě do kopce

              K odpružené se jen tak nevrátím.Nebudou li zdravotní problémy.Pevnou jezdím 3 roky a spokojenost.Po­dotýkám, nejsem žádný závodník:-) Jen tak si jezdím a zévluju:-)

              0 0
            • pelhrimov  

              To ano, já se jen smál tomu malému váhovému rozdílu pevná vidlice (rigid fork) vs. lehká odpružená. Soustava jezdec+kolo=75kg a je ta váhová úspora pro (Pells vs. R7 MRD) 0,5% a pro drobnou holku 0,6% a to počítám na váhu cyklisty závodníka a závodní bike. Nemluvím o propružování zamknuté vidlice, to na asfaltu asi znát bude.

              0 0
              • nox159  

                srovnavej cenově srovnatelne a budes mit hned jine čisla ;-)

                0 0
                • šlapatko  

                  Tohle nemá cenu.Každý jezdí co mu sedí.Mám doma i legendární Rebu:-).Dal jsem jí přítekyni.

                  0 0
                  • nox159  

                    ale i kdyz pevnou jezdim a jsem spokojeny, tak si ji nedovedu predstavit v poradnem terenu ;-)

                    0 0
                    • roud  

                      noxi už jsme se tu o tom jednou bavili a popravdě nechápu proč vůbec lezeš do vláken o pevnejch vidlích když k tomu prostě nemáš co říct…

                      0 0
                      • nox159  

                        mam k tomu ci rict a jezdim oboje tak muzu i porovnat ;-)

                        0 0
                        • roud  

                          myslím si opak ale to je moje věc :O)

                          0 0
                          • nox159  

                            kdy si jel naposledy pevnou ? :)

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Ale roud má pravdu, kdykoliv někdo řeší pevnou vidli, ty začneš jako kolovrátek o pořádném terénu.

                              0 0
                              • roud  

                                tak tak a přitom už tu bylo x kàát řečeno že o tom to neni :O)

                                0 0
                              • Nimrod  

                                otázka mimo… k čemu je horák, byť s pevnou, na asfaltu a širokých lesních cestách? nebyl by lepší nějaký cyclocross?

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Není to o tom, že vyměníš jen vidli pružnou za vidli pevnou, to by sis opravdu moc nepomohl. Pokud někdo staví kolo s pevnou vidlí, dělá tak s určitým záměrem, tzn. aby kolo bylo především rychlé a tomu je prakticky vše podřízeno. Oplátkou za trochu nižší rychlost oproti silničce je ale možnost jezdit i v terénu. S takovým kolem se dá projet všude, kde se normálně jezdí, třebaže ne tak rychle, jako s pružením, ale na zpevněných nebo nepříliš rozbitých cestách bez souvislých kořenových úseků je to raketa, která lesem doslova prolétne. Tady je zase oproti cyklokrosu (který na asfaltu o moc rychlejší nebude) ve výhodě díky širokým gumám.

                                  0 0
                                  • Nimrod  

                                    ok, na celopevnu jsem jel, na silnici jen kousek na favoritovi a na krosu žádném, tak mi jen přišlo, že se kros a celopevno dost překrývají

                                    0 0
                                  • šlapatko  

                                    Rychlej turista:Dobře jsi to zhrnul:-)

                                    0 0
                                • SHT  

                                  cyklokros je rychlejší, ale nemá trakci na pořádný brždění.

                                  0 0
                              • nox159  

                                celopevnák je hybrid neni to už ciste horske kolo s určením vyhradne do terenu.

                                nejvetsi rozdil pozna člověk když střida celopevnaka a fula.

                                s pevnou vidlici se da jezdit rychle to je pravda, ale jen ve specifickem prostredi( asfalt, hladke ujete cesticky …) , v terenu je naopak kolo pomale neohrabane…

                                pevna vidlice je dobra vec ale ne pro jezdeni výhradne terenem.

                                rouda jsem se ptal proto jestli ma porovnani ted, jestli teda jeste toho apache ma a jestli ho nekdy tedka strida s fulem… :)

                                0 0
                                • roud  

                                  ale prosimtě dřív se jezdilo i dh s pevnou vidlí a taky to šlo :O) apache už nemám ale odjezdil jsem na něm celou sézonu s pevnou vidlí teď střídám HT s Fullem s tím že na HT můžu zamknou vidli uplně natvrdo stejně jako u fullu a ten rozdíl je prostě i tak brutální oproti tomu když máš vepředu samotnou pevnou vidli která váží prd uplně jinak se s tím pracuje jede i v podstatě manévruje prostě je to nebe a dudy každý má svoje + i – ale ani jedno neni nijak extra epší krom toho že odpružení těžce degraduje techniku xD xD xD

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Pravda je to s tou degradací techniky! Tak, jak si člověk parádně užije balvanitý a kořenitý sjezd na celopevňáku, kdy si s terénem hraje a vybírá stopu, tak si na fullu obvykle neužije nic, neboť jen drží řídítka.

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      prevody zas degradujú techniku aji fyzičku. lecjaký jouda sa potom hrabe do lesa len díky tomu že má na rajdách hejblátka a ozubených koleček vác jak orloj.

                                      0 0
                                  • nox159  

                                    nekdo to vytahl a uplynul nejaky cas…

                                    odpružení těžce degraduje techniku xD xD xD- tohle je blbost ;-)

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      ty rozmontujtoho svojho mutanta a kup si *****. teraz som videl xlko pro v neštandardnej farbe za 1.200 a nejaké drobné ;o)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        kdyby sis to pod tou fotkou precetl tak bys zjistil jak to je… ;-)

                                        0 0
                                        • DaSnail  

                                          mohol bys to zhrnút tak do 5 slov?

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            jasne i do vice…

                                            potreboval jsem vyzkouset jak to bude s predozadni polohou sedla kdyz zvednu predek – chci tam dat 120mm epikona a nikdo ze znamych nema 120mm vidlici tak jsem si pujcil talase a sel zkouset… ( predni kolo sem tam taky nechal i s plastem protoze nemam doma hope nabu redukci pro 20mm osu.. :)

                                            ale tech 160mm se nechovalo vubec spatne… jen bych se bal o ram… ;-)

                                            0 0
    • romachain  

      Za rozumnej peníz bych pustil tu svoji karbonovou MRX. Je jak nová. Sice jsem na ní plánoval odjezdit celou zimu, ale asi raději dám dokupy peníze na nový kolo a vypadá to, že nebudu mít peníze abych vydržoval tolik kol, tak se rozhoduju, že Sectora pošlu na odpočinek. Pokud byste teda o vidlici někdo měli zájem, tak se mi ozvěte na mail. Sloupek má myslím 21,5mm. Vidle je pouze na kotoučový brzdy a je to ekvivalent 80mm odpružené vidlice.

      0 0
      • Schoscha  

        Pevnou mám v plánu, ale na 29" potřebuji long verzi.

        0 0
        • MlokCZ  

          Na 29tku, pokud nechceš investovat větší prachy do Ninerky nebo něčeho podobného lehkého a drahého, tak doporučuju On-One

          http://www.on-one.co.uk/…-carbon-fork

          Narozdíl od Pellsky long verze, tak má správný offset pro 29tku, má 470mm/47mm offset.

          Váha je mírně vyšší, i když v reálu má méně než uvádí. V reálu má kolem 910g.

          A když už je mírně těžší než Pellska, tak je na oplátku výrazně tužší. Pellska v long verzi už pod kotoučovkou cvičí opravdu dost, tady to bude lepší.

          Mám ji doma, ale ještě jsem ji nevyzkoušel, čekám na rám.

          0 0
          • Schoscha  

            Dík za tip.Už jsem o téhle vidli slyšel a myslím se i v jiném vlákně řešila.

            Nemám zkušenosti s nákupy v zahraničí, ale kamoš co je v UK pojede na Vánoce domů, tak to zkusím asi takhle.

            0 0
          • roud  

            už jsem to tu někde psal u ninerky může dojít k problému (vizuälnímu) má poměrně mohutnej spodek hlavy a jentak to k něčemu napasovat aby to nebylo hnusny nejde…

            0 0
          • šlapatko  

            Za mě MRX giga carbon.Délka 46, váha 650g.Když se na ni dívám, je i docela nakoplá:-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Na 26tku ok. Na 29tku už začíná být krátká (tam i těch 470mm nemusí stačit, 100mm odrpužené na 29tku mají kolem 505mm) a má malý offset.

              0 0
              • šlapatko  

                Ok v úhlech a podobně se moc nevyznám.Taky může sáhnout po singulárce.Dost lidí ji chválilo.

                0 0
    • Uruwashii  

      Já jezdím pevnou karbonku a nemůžu si ji vynachválit. Pokud nejezdíš nějak super težkým terénem, ale spíš pevné cesty, tak je váha a přenos energie k nezaplacení.

      mám přímo tady tuto – cenově to výjde mnohem líp než Pells.

      http://www.carboncycles.cc/…

      0 0
    • nox159  

      jo a kdyby nekdo chtel Pells XF2 Long karbon ( jetou cca 300km myslim ze neserizly krk) na Vcka i kotouč tak pisněte na mejlika na cene se dohodnem :)

      je mi k nicemu a na zimaka je ji skoda…

      0 0
    • wwmagic  

      Dá se ještě někde sehnat vidlice Pell´s XF 5 na velikost 26´´. Pokud někdo ví prosím o odkaz. Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.