Víc zubů na malém převodníku na kompakt klikách

34 nepřečtených
  • tromboonen

    Dotaz: chci mít na jednici menší skok mezi velkou a malou vepředu. Teď tam je 50/34 FSA SLK, viz foto.

    Dal bych tam a možná dám dospělou 53/39, ale je tam pressfit střed pro širokou osu a na Duru 7900 převodníky, které by dávaly smysl bych do něj musel dávat vložku, která tu díru zmenší na Shimano osu, ty jsou směrem ven od ložiska, takže nevím, co to dělá s řetězovou linkou a taky se s tím nechci párat se vším.

    Varianta převodníků 50/36 mi moc nepomůže, ten skok bude pořád dost velký.

    Protože velkou zvětšovat nutně nepotřebuju, 50 nebo 53 je mi asi jedno, málokdy nestíhám šlapat na velké a nejmenším vzadu, vlastně skoro nikdy, tak mě napadlo jestli by tam nešlo strčit, i kdyby jen na zkoušku, 39 malou a nechat 50 velkou a stávající kompakt (110 BCD) kliky.

    Trochu jsem googlil a 39 zubů vnitřní jsou na 130 BCD, klasika, jenom nějaké 1× na 110 jsem našel, třeba tohle Má to ale narrow-wide zuby, to netuším jak by se chovalo na dvojpřevodníku při řazení, moc dobře asi ne…

    A pak jsem našel 38 zubů na 110 BCD (u nich PCD z nějakého důvodu), podle specifikace na road compact, je to tohle to bude fungovat, nebo tam někdo vidí nějaký háček???

    Případně kdyby někdo věděl o 39 nebo 38 převodníku použitelném pro malou placku na 110 BCD kliky s pěti šrouby.

    Dík

    0 0
    • Smazaný účet  

      NW je na dvoupile nesmysl. Vypadl mi např. Aerozine, ale od nich je všechno blato: https://www.cycology.cz/…0mm-p219733/, Gebhardt…

      0 0
      • tromboonen  

        Díky, ten na wigglu neměli, ještě pohledám, ale googlit to není nejjednodušší, procházet přímo shopy a hledat tam taky ne vždy úspěšné, to jejich fullsearch vyhledávání…

        A blbost to není, ne? Na starších kolech bývaly mnohem menší skoky vepředu, jezdím teď trochu víc na pojížděcím hybridokole, ocelák ze zbytků, tam je 53/39 dokonce Biopace (!) a to pohodlí při řazení vepředu, jakože to neskočí o milion převodů a člověk nemusí kompenzovat o dvě až tři dolů vzadu, to mě láká, už jsem zapomněl, jaké to bylo.

        Většinu vyjížděk bez větších kopců dám z většiny na velké pile, ojediněle se Španělákem, ale proč ne, vzadu 25, jednou jsem se přinutil a udělal to párkrát komplet na velké jen tak na zkoušku.. na malé zas většinu času na druhý i třetí vzadu, i v Brdech, jenom na extrémních segmentech jdu na max nahoru a dozadu bych v nejhorším moh dát 11–28, kdyby stávající kazeta nebyla ono, nebo kdybych jel do nějakých fakt hor… no a 50 nebo 53 je mi celkem jedno, 50 stačí, nepřeháním to dolů…

        0 0
        • tromboonen  

          aha, já tam furt cpal 110 BCD a nic moc, ono je lepší googlit 110 mm, rozteč 110 atd a dokonce „zubů“ místo z…

          0 0
        • Smazaný účet  

          Tak možností je víc 53, 52, 38… Může se stát, že se ti bude „dublovat“ víc převodů… Ani nevím, jestli se rozlišuje smyk…

          0 0
          • tromboonen  

            Smyk ne, jen se posunuje nahoru a dolů podle průměru velké pily, 38 nebo 39 asi ani nepoznám rozdíl a klasika předek se jezdí s podobnejma kazetama jako kompakt předek, tak já vykoumám nějaký rozumný ten malý a zkusím to, rychlejší než shánět tu Duru a ty adaptéry, celé to přeštelovávat atd.

            BBB 39z na mě ještě vyskočil, plus jiný od Aerozine, BBB je taky něco víc obyč, ne? I když u mě tam žádné extrémní namáhání asi neprobíhá.

            0 0
            • 7021  

              od BBB mam na peklostroji (bohuzel hlinikovy), zatim ~2500 a kombinaci 50/39 si osobne velmi pochvaluji.

              0 0
    • kubad  

      na compaktech 110mm mám 52/38 – BOR nic složitého , klidně můžeš nechat 50/38 nebo vymýšlet

      0 0
    • Singlespeed  

      Zkus objednat u Gebhardta. Sám vozím na všech kolech nestandardní kombinace pil (např. 48/39, 44/34, 39/26), všechno jsem bral od něj a nemůžu si stěžovat.

      0 0
    • Tina  

      Specialites TA.

      0 0
    • Vrci  

      Na bike24 se dají nějaké převodníky najít nebo Gebhart.

      0 0
    • Singlespeed  

      Našel jsem doma mírně jetý 39z Miche, pokud máš zájem SZ.

      0 0
      • tromboonen  

        Dík, nakonec jsem šel do 38, ne že by to byl takový rozdíl, ale hrál jsem si s vizualizací převodů a s 50/38 z toho když vyměknu a dám 11–28 kazetu dostanu na největším vzadu stejné parametry jako teď s 11–25, takže to bude kdyby něco.

        0 0
    • tromboonen  

      Dík všem za reakce a ohlasy, vzal jsem nakonec TA Specialites Zephyr malou 38 z a abych udělal kolu radost a taky kdyby náhodou byly zuby jinak po obvodě, nebo kdyby TA/FSA kombinace zhoršovala řazení, tak i velkou 50z od těch samých Frantíků, co se jmenuje TA Speed, vždycky jsem chtěl plnou placku, ne že by u mě hrozilo, že nějak extrémně využiju to aero, ale prostě je to čistější, ta stávající FSA tam furt má ty stříbrné okraje a díry.

      Prostě jsem podlehnul frantíckému marketingu, ale psali u nich přímo i jinde, jaké kombinace malá velká doporučujou, jaký rozsah rozdílu mezi malou a velkou a jak s řazením, náběhama a tak, vypadaj, že to dělaj dobře, tak uvidíme.

      0 0
      • vt  

        Ja teda po mnoha letech s kompaktem mam ted 53/36 k cemuz sem se dostal spis omylem. No ale nakonec musim rict, ze mi to vyhovuje vic nez kompakt… ovsem 38 mi na dnesni dobu pro hobby prijde uz dost prisny, ale asi to mas spocteny dobre :-)

        Lehky prevody muzes otestovat na chodniku mezi Marianskym udolim a Svatou Horou ;-)

        0 0
        • tromboonen  

          No jak říkám, jezdil jsem teď dost na starém oceláku co se dá nechávat zamčený na ulici a tam mám 53/39, je to těžká hajtra se starými záplety a nosičem co váží tak tři kila a i do kopců se to v rámci poletování a vyřizování dá, na takové „rolling hills“ je to dokonce snad lepší, když člověk udrží švih a tempo tak to má setrvačnost. Jde mi hlavně o ten skok, když člověk v kopci, hlavně pod kopcem, přehodí z velké na malou u kompaktu, to je ztráta rychlosti a rytmu, než k tomu přidám o dva pastorky vzadu níž, tak mě kopec zpomalí.

          S těma dospělýma plackama to je všechno takové plynulejší, změna vepředu je více méně jako jedno přehození vzadu (plus mínus), ne ten šok po díře mezi malou a velkou na 50/34 nebo 52/36. Takhle bych to měl zvládnout na švihách do 100 km s max brdskýma kopcema, co dělám běžně, v rezervě je kazeta 11–28 místo stávající 11–25, s tou se podle kalkulátoru při 38 28 dostanu na stejnou rychlost, takže cca stejné parametry jako teď na nejlehčím převodu, který ale moc nepoužívám, no a těch 50/11 je pro mě dost, z kopce to nepřeháním. Dostal jsem se do stavu kdy tam malou hážu jen velmi nerad kvůli tomuhle skoku, něco dám jen na velkou, ale ne všecno samozřejmě, takhle to bude snad fungovat líp.

          Když pojedu do opravdovejch hor, můžu vždycky zbaběle hodit ten 34 převodník zpátky :)

          0 0
          • vt  

            Jo tohle je znama nevyhoda kompatu a lip se mi to resilo na Campe, kde sem hodil o 2 dolu na jedno zmacknuti. S tou velkou plackou to taky muzu potvrdit, 53/11 mam jen na hakovani v baliku, pro moje jezdeni by mi snad stacila i 48ka :-)

            0 0
    • Jezevec70  

      Zkusím se přiživit, i když řeším přesně opačný problém. :-)

      Potřebuji méně zubů na velkém převodníku. Na gravelu mám převodníky 50/34 a chtěl bych vyměnit velký za 46z. Takhle to mám na cyklokrosce a mám vyzkoušené, že 46/34 je na moje ježdění optimální.

      Kliky mám Sram Rival 11sp. Rozteč by měla být 110BCD. Hledal jsem originál Sram a všude je jen na 1×11. Na dvojtác nic. Takže buď někde najít originál SRAM (dělá stejnou verzi klik 46/36) nebo tam nasadit něco jiného, Ale co?

      0 0
      • tromboonen  

        Tady maj SRAM, netuším jestli je to přesně na Tvé kliky ani jak to má vypadat, ale je: https://www.bike24.com/p270008.html?…

        Tohle jsou ti frantíci, blbě se tam hledá a je to francouzky, ale když tam najdeš co potřebuješ, dá se pak většinou najít prodejce co to nabízí (já bral z Wiggle, ale i u nás jsou, Frantíci maj do září prázdniny:) https://specialites-ta.com/…ateaux-route (tohle asi na 10sp, vyber co potřebuješ).

        Tady např FSA a maj tam asi i jiné https://www.cycology.cz/…46z-p762880/

        Tady taky něco je https://www.bike-eshop.cz/…y-samostatne#…

        Tady přímo SRAMy https://www.heureka.cz/?…

        a https://www.heureka.cz/?…

        0 0
        • Jezevec70  

          Díky za nakopnutí. :-)

          Měl by to být zřejmě tenhle: Sram Rival na GPX http://www-bc.mujserver.org/…110-al4-blk/

          Při té ceně oželím originál a dám něco jiného. Specialites ne. S tím mám zkušenost, že nic nevydrží. Vozil jsem malý na cyklokrosce a šel do kytek mnohem dřív něž původní FSA a i hůř řadil. Teď mám Shimano a je to mnohem lepší.

          Ale kombinovat Sram a Shimano?

          0 0
          • Jezevec70  

            A co Gebhardt? CNC převodník by vyšel na 1258kč, to už je přijatelné.

            Máte někdo zkušenosti s kvalitou a jak řadí? Pokud by byly dobré reference, rád podpořím českého výrobce.

            0 0
            • vt  

              Mam starsi zkusenost z mtb – kvalita ok, razeni lehce horsi nez Shimano, ale nevim jake ted delaji nabehove hrany. V kazdym pripade sympaticka firma a klidne bych je zkusil.

              0 0
            • Singlespeed  

              Na jednom kole Gbhardt CNC mám. Řadí dobře, výdrž slušná, zpracování pěkné. Nemusí však být skladem, takže si můžeš pár dní počkat než ho vyrobí. Mně osobně stačí levnější verze „klasik“ tu mám na třech kolech. Neřadí tak dobře jako CNC (nemá vyfrézované náběhy), ale zato dost vydrží.

              0 0
          • tromboonen  

            Tos mě nepotěšil s tím TA že nic moc, co to bylo za řadu? Já už to mám na cestě, ale co říkali všichni tady i na webu tak kvalita a vydrží, přímo frantíci píšou, že řazení malá/velká funguje líp když jsou obě jejich (a taky doporučujou které kombinace), možná to u Tebe bylo jinak, taky nemusí být vždycky zuby přesně ve stejné poloze na obvodu jako u něčeho jiného (fázový posum, i kdyby jen o málo), to může taky zhoršit řazení, proto jsem bral obě placky od nich, tak uvidím.

            0 0
            • bagr84  

              TA jsem měl několik a pokud bych to měl přirovnat k Shimanu (XT), tak cena vyšší, hmotnost nižší, výdrž stejná nebo trochu horší, řazení trošku horší, zpracování pěkný.

              Obecně, pokud můžu dát Shimano, dám Shimano. TA jen když potřebuju něco nekonvenčního.

              0 0
          • Tina  

            Ss Specialites TA mám práve opačnú skúsenosť. Radí oveľa lepšie ako FSA a porovnatľne dobre ako Shimano. Životnosť oproti konkurencii oveľa dlhšia. Na silničke nevozím nič iné.

            Malý prevodník nemá vplyv na radenie takže, že ten tvoj horšie radil je trochu mimo :) Za horšie radenie predsa môže veľký prevodník, ktorý má nábehy a nie malý na ktorý to iba padá.

            0 0
            • tromboonen  

              A máš tam TA Spec velkou i malou? Který model?

              0 0
            • Jezevec70  

              Co to bylo konktétně za model už nevím. Ale byl docela levný. Dával jsem to na cyklokrosové kliky FSA 34z místo původního 36. Nechtělo to moc padat dolů. Teď tam je Shimano 105, a řadí to nahoru i dolů krásně. Velký převodník je pořád původní.

              0 0
      • oddie  

        Přinejhorším kočiČína ala https://www.aliexpress.com/…8456502.html

        0 0
    • tromboonen  

      Tak je to doma, velká vypadá dost dobře i na rubu, má náběhy nebo něco na ten způsob, je matná, malá (jiná modelová řada) je lesklá černá, ale za tou velkou stejně není vidět, na rubu má stříbrné zuby, černé bych měl radši, ale to je detail. Narychlo projeto a řadí excelentně, jak rychlost a kvalita řazení, tak ten skok mezi malou a velkou, i ta kvalita je mnohem lepší než u FSA, ale tam byla ten velký skok, což na to má malinko vliv, i tak, žádné špatné řazení rozhodně nehrozí.

      Možná to má něco do činění s tím, že jsou obě placky od stejného výrobce, i doporučuje kombinaci těchto modelů a rozdíl počtu zubů je v doporučeném rozsahu, sami varují, že v kombinaci s druhou plackou od někoho jiného to může být jinak, i poloha zubů na obvodu vůči sobě na malé a velké se může lišit, což bude mít vliv na řazení. Tady je melinký rozdíl myslím v posunu mezi polohou na malé a velké oproti tomu FSA co jsem tam měl předtím, těžko říct, jestli má vliv.

      Jede to parádně, na trase 40 km (schylovalo se k dešti a bylo pozdě, tak jsem to zkrátil) se dvěma slušnými delšími kopci, jeden z nichž je sopka:), jsem se poprvé dostal přes AVG 30, ale pochybuju, že to bude vliv těch aero vlastností, spíš si sedlo placebo, bezvětří a moje nažhavenost.

      Na Španělákovi a jeden pastorek dolů od něj je to malinko hlučnější než bylo na vychozeném FSA, ale asi to bude tím, že je tam nový řetěz se suchým voskovým mazivem plus ty zuby jsou méně ochozené a malinko širší, ale tohle asi vůbec nebudu používat, Španěl aurčitě ne, protože přeřazení vpředu je tak jednoduché, rychlé a bez skoku (plus mínus jako rozdíl o jeden pastorek)… až si zvyknu na nové pořádky tak prostě shodím předek kdykoli se dostanu vzadu nahoru, čemuž jsem se teď malinko vyhýbal.

      0 0
      • vt  

        Stary se mi libi vic :-) ale pokud to funguje, tak ok ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.