• Cavendish

    Už dlouhou dobu sleduju, že se docela často snáší zloba na domácí výrobce kol,především silniček, jako je třeba Pells (praskají,neuz­návají reklamace), nebo Author (tvrdĚ nepohodlné rámy,předražená kola) a Superior (také praskající rámy). Jaký je Váš nazor na domací výrobce?Věříte jim?Kterou z těch 3 by jste upřednostnili jak u silničního, tak horského kola.

    • kubad  

      tak hlavně je potřeba si uvědomit že výrobcem není ani jeden, ale všichni jen montují na nakoupené rámy.

      asi nejde řešit značku, ale vždy konkrétní rám, nebo model, dobré i horší mají asi všechny, osobně bych dnes řešil rám dost podle délky záruky

    • ReBeka  

      Ja starej patriot ktery si vzdy priplati za udelano v cesku. RB, Tilak(neni kolo, vim).

      • Dejv94  

        A co takovej SingleBe?

      • ReBeka  

        i kdyz slovo priplati neni to prave. Jsou to ceny rozumne za to co dostanu.

      • li-borg  

        Jen aby to v tom Česku bylo doopravdy vyrobeno.

        1.Před dvěma lety jsem kupoval batoh-teď už nevím výrobce, ale určitě se chlubil češstvím-no a v obchodě, kde jsem jej chtěl koupit zrovna nebyl. Musíte si počkat tři týdny-říká prodavač-až dorazí další zásilka z Číny.

        2. Kupoval jsem stříhací stojek-ETA (Tady jsme doma). No na obale bylo polsky: Dla Tesco vykonane w Chynach (nebo jak je to správně).

        No asi tak.

        • ReBeka  

          To si pletes MADE IN se sidlem firmy nebo jak to napsat. To made in si muzes nasat na vyrobek jen jestlli je udelany z 90–95% u nas myslim, ted se mi to nechce hledat kolik presne. Proste jsou na to pravidla hry.

        • AussigBiker  

          ETU myslim vlastnej uz par let Cinani, respektive znacku (bud pronajem, nebo ji koupili).

          • Cavendish  

            Tuším, že je jen pod hlavičkou někoho jiného. Sídlo jako takové a fabrika zůstala.

          • Cavendish  

            Tuším, že je jen pod hlavičkou někoho jiného. Sídlo jako takové a fabrika zůstala.

    • vlk123  

      Osobní vekmi kladná zkušenost Duratec + Šírer. Ostatní nemohu sloužit, jen názory z doslechu a drby nešířím.

      • lukysheck  

        Jak který, osobně se mi líbí 4ever a jejich karbony, Pells nemá obecně dobrou pověst, nevím proč. Možná blbej názor ale nekoupil bych si kolo i podle (divnýho názvu:-)), např. RB (obyč polepy a grafika), Vautron, SUP – tak se jmenuje strejc:-)), Cube – podobý mýmu příjmení:-)) CTM, Author, Olpran, určitě na pláště Kenda:-)), Force, Nano, Šírer.. Musí to bejt prostě cool se vším všudy.

    • mr.antik  

      Proti značkám jako takovým nic nemám, ale nikdy si u nich nic nevyberu (design, výbava, cena) a cenově vyjde výrazně líp nějakj ten Radon nebo Canyon a patriotismus jde stranou.

      RB pevňák nebo silničku rád doporčuju, ale mně třeba vůbec nesedne jejich geo.

      • karliner  

        Co je tedy pro tebe důležitější, cena (vyhovuje Radon nebo Canyon) nebo geometrie (nevyhovuje RB)?

        • mr.antik  

          pro mě primárně geometrie, pak výbava/cena.

          Cenově jsem RB nikdy neporovnával ale není to tak hrozný díky tomu, že si to člověk může rozumně nakonfigurovat, což beru jako plus, protože mi sériovky až na výjimky (viz třeba uvedený Radon a Canyon) moc nevyhovují komponentově

    • p@X  

      Českých výrobců moc není, krom zmiňovaných RB a Duratec ještě pár garážovek.

      Pak má ještě velkou halu Leader Fox, ale pochybuju, že svařují rámy v ČR.

      • pee.tr  

        Myslím, že aspoň v minulosti se tím Leadeři chlubili. Teď nevím.

      • sharkeeCZ  

        Jeste Sundance a jejich druha znacka Head bikes, ale take nevim, jak je to potom s vyrobou ramu, respektive vyvojem. Vim, ze ramy tahaji z Asie, jako vetsina evropskych znacek, ale jestli neco navrhuji sami, nevim.

        Jinak Supe je cesky jen umistenim montovny, jinak patri holandanum.

        Pak bych jeste pripomenul, i zde oblibenou, znacku MRX a pak treba i Maxbike atd.

        Takze je potreba spise rozlisovat ceske vyrobce ramu a ceske montovny a ceske znacky.

    • nooski  

      Z těch 3 ve výběru bych nedoporučil ani jedno neb se nejedná o české výrobce a kvalita všech 3 je z mé zkušenosti mizerná. Naopak RB doporučím okamžitě. Duratec taky, ale kvalitativně se RB rovnat nemůžou.

      • p@X  

        Rozveď posl. větu…

        • nooski  

          Viz. třeba příběh „Šméčko z Touškova“ a taky krám, ve kterém dělám, Duroše prodával a bohužel velká slova chvály na ně nebyly. Zvlášť na modely kombinující karbon a hlínu. Pořád si ale myslím, že třeba proti Superioru budou světelné roky dál.

          • p@X  

            Na DC z XCR se slzou v oku stále vzpomínám a byl to ten stejný nechvalně proslulý rám.

            • nooski  

              Tvoje kroska měla šmrnc. Největší průser vidím v cenách rámů u DC. Je to fakt moc. Na druhou stranu nechápu, jak dokážou v RB vyrobit silniční nebo xc pevný rám a prodávat za 6000Kč. Klobouk dolů. Až budou nějaké groše navíc, nechám si udělat RB cyklokrosku :-)

    • jezura  

      Co je pro tebe český výrobce?Jsou výrobci,kteří sídlí v Česku,rámy vyrábějí jinde a montují jinde,nebo montují(osazu­jí)v ČR a nebo vyrábějí a osazují rámy v ČR.

      • Cavendish  

        Dejme tomu,že myslím firmy co dělají všechno u nás. Ale tím pádem můžu Author,Pells, Sup a další vyloučit :D

    • Člověk a jeho svět  

      Ani ne, bohužel.

      Tragický Remerex, osobní zkušenost.

      RB se mi nelíbí, kvalitu nedokážu posoudit.

      Duratec – předražená hlína.

      • Datel Stepní  

        To jsou celkem tvrdé a jednoduché soudy.

        Já třeba Remerx silniční ráfky jezdím k naprosté spokojenosti.

        Šel bych do něj znovu. Možná se jim něco nepovedlo, ale odsoudit značku jako takovou…??

        Duratec – o předraženosti či nepředraženosti rozhodují zákazníci, kteří to kupujou. DC dlouhodobě funguje, jejich kol vidím na silnicích hodně, tak to asi s tím „předražením“ není tak hrozné.

        Navíc Duratec dělá i karbon (silniční) a ten se mě konkrétně předražený nezdá :-)

        • Cavendish  

          Už sem si totiž nějakou dobu myslel že za 40–42k bych si koupil silničku se 105 a důvěru bych po 7 letech dal do rukou karbonu,ale když sem viděl toho DC tak nevím nevím :D

          • Datel Stepní  

            Jasně, řešil bych to podobně, ale karbonové rámy nejsou všechny stejné. Duratec Cult je rám jiné kategorie než je na komplet kole za 42.

      • Fran-tic  

        U remerxu to je celkem složité. Remeš si to podělal, většina ráfků byla ok, dostával celkem velké množství nabídek. Když se to mělo rozjet masověji, vzal nějakou pochybnou várku,k terou ani moc netestoval, dávalo se to celkem rozšířeně. Bohužel tohle šméčko začlo praskat. Jednalo se celkově o jednu sérii, ale byznys je byznys :) jeden náš profesor z materiálů pro něj dělá vývoj… celkem zajímavé, co mi říkal :)

    • bagr  

      Vsechno je to stejny jelikoz je to vsechno velkoseriova vyroba v Asii.Pokud se nebavime o garazovkach.

      V dany kategoroii je to plus minus stejny a nikdo nepozna rozdil.To jsou jen marketingovy kecy vyrobcu a pomatencu ktery si mysli ze ta jejich znacka je absolutne lepsi nez ty ostatni a pritom maji jen vymastenej mozek reklamou(viz napr.Speciali­zed).A sakra uz ta sekta zase po me pujde.Ja to absolutne neresim jelikoz na takovy blbosti nemam cas ani energii.

      • bochov  

        Ja to teda již moc neřeším mam dva Scotty a jednoho Authora když je čistím tak na všech třech je zespod napsane MadeIN Taiwan.

      • Dejv94  

        Aha, takže takovej Spešl, Cannon, Giant, Trek a další mají stejnou kvalitu rámu jak Hong-Fu? Jsi trošku mimo mísu. Kvalitní jsou oboje, ale v konstrukci rámů je sakra rozdíl.

    • Cavendish  

      Vzali by jste raději HandMade hliník z ČR, nebo Made in Taiwan karbon?

      • jIrI___  

        Jednoznačně noname karbon.

        • blaf  

          jenom pro poradek, made in taiwan carbon != noname carbon

        • Cavendish  

          Já totiž tak nějak nevím,jestli nekoupit líp osazenou hlínu, než o třídu hůř vybavený karbon :) A když už hlínu,tak kdo by měl být ten,komu svěřím svůj život

    • Petr78  

      A co takový AMULET?

      Tato značka je u nás už hodně dlouho a až se dívím, že ještě pořád dokáže fungovat.

      Jejich kola jsou pěkná, jistým způsobem jedinečná a netradiční, ale bohužel u konkurence z Asie dostane člověk za stejné peníze víc.

      Můj první bike byl Amulet, pak jsem měl ještě jednoho a po několika letech na několika Meridách, jsem si na letošní sezónu postavil bike na rámu Amulet.

      Takový hezký nostalgický návrat ke kořenům :-)

      Zatím mi to kolo kdekdo chválí a i já jsem s ním spokojenej.

      Když jsem ale viděl stánek Amuletu na letošním For Bikes, tak jsem byl zklamanej. Málo pestrá kolekce, nebylo by pořádně z čeho vybírat. V minulých letech to bylo lepší.

      Co mě ale na té výstavě zaujalo, byl nápis, že Cr-Mo rámy se dělají v ČR.

      Hliníkové asi bohužel ne a o karbonových si iluze nedělám vůbec. Na karbon jsou Číňani specialisti a myslím, že to umí.

      • Cavendish  

        Ten nemá chybu…

      • bochov  

        Maš to opravdu pěkne.

      • Cavendish  

        Pravda je, že značky jako Amulet,4ever a podobně jsem do nedávna ignoroval. Ale teď se to v okolí začíná množit fakt luxusními kousky od těhle značek.

        • Evilcleaner  

          nevím co myslíš že jsou luxusní kousky. pokud to bereš jako carbec rám + nějaká vyšší sada? karbonové rámy snad nikdo v česku nevyvíjí. všechno je to bud katalog z číny nebo ti nejlepší jsou si schopni nechat udělat geometrii podle sebe. nicméně naprostá většina karbonových rámů s českými značkami je prostě bez jakéhokoli zásahu ze strany „českých výrobců“ a akorát se to pak hodí do laku.

          u alu rámů je to pak už lepší, tam už je jednodušší vstoupit do toho výrobního procesu a podílet se na vývoji (tvarování, použité trubky, geometrie)

          zase ovšem platí, že spousta značek bere akorát katalogový výrobek. o kom vím, že vstupuje do toho výrobního procesu je třeba amulet, jejich QCG geometrie je na první pohled specifická a ne nepodobná G2 od již neexistujícího amerického výrobce. takže zde je vidět, že i relativně malé značky mají svůj produkt, pokud o to mají zájem. druhou stránkou je cena, katalog stojí mnohem méně.

      • metr-x  

        +1

    • Logos  

      Tak me docela prekvapil pristup RB (v tom dobrem) k mym pozadavkum a taky zpusobem chovani k zak. At uz po mejlu, telefonu nebo pri osobni navsteve v Praze kam si za par tydnu pojedu pro kolo jsem si nepripadal jako ten blbec ktery chce „nejake“ to kolo, ale jako zakaznik, ktereho firma chce. p. Heinik se tu na foru dokonce zapojil i do diskuze kde jsem vyber kola resil.

      Dneska bohuzel kdyz nekam prijdete tak to je takovy ve stylu „co nas tady otravujes, seber si katalog a bud objednej, nebo jdi jinam“ (nerikam ze vsechny, nasel sem u nas vyjimky, ale vetsina).

      Takze za me to duverovani je silne individualni a nelze to asi brat globalne, nicmene RB ja verim ;) jen skoda tak malo pobocek, ale je fakt, i to je jedna z veci, ktera RB dela tim, co je.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse