Ahoj zakoupil jsem si new kolo, ročně najezdim max 4000km.
A jelikož je to moje první lepší kolo a taky se v tom moc nevyznám, tak prosím o nějaké postřehy atd dík moc :-)
zde je link: http://www.mujsport.cz/…ott-scale-80
jo a jezdím 50silnice 50les
Ahoj zakoupil jsem si new kolo, ročně najezdim max 4000km.
A jelikož je to moje první lepší kolo a taky se v tom moc nevyznám, tak prosím o nějaké postřehy atd dík moc :-)
zde je link: http://www.mujsport.cz/…ott-scale-80
jo a jezdím 50silnice 50les
Dal bych nejakou pouzitelnou vidlici a zbytek menil az jak bude postupne odchazet.
Tak, tak, výměna vidle pokud možno ihned. A asi bych dal na zadní kolo jinej plášť ( taky hned ).
kliky to kazí. Chtelo by to XTR
:D
Trochu větší investice, ale slušely by tomu. Ovšem až po výměně tý vidle, řazení a asi i brzd.
vidli vymen za epikona a asi i jine kliky deore stačí. jinak mi to prijde zbytečne koupit kolo a hned menit=)
Jestli chceš komfort pro ruce tak vidlici,jestli chceš aby to jelo tak kola.
Ani né tak kvůli komfortu, jako kvůli jízdním vlastnostem.
dík moc o te vidlici sem to nejak tusil jenže nic špatneho sem nezaznamenal zatim :-) a plaště sou docela uzke, ale ten rozdil je neskutečny o proti dřívějšku ale dík moc lidi
U těch plášťů nejde o šířku ale o to, že nejsou zrovna odolný a na zadním kole bys mohl často defektit. Ta vidlice je hrozně splašená, když to pustíš z kopce po nějaký lesní ( polní ) cestě – jestli zbyly nějaký šušně, tak ji vyměň hned a za něco ji ještě prodáš.
co myslíš tímto: jestli zbyly nějaký šušně :-)
co takhle prachy?vidím že tady chybí vitamíny i a q:))
mohl ale nemusel… to nikdy nemuzes vedet jestli on defektit bude…
To je normální, že si nic špatného nezaznamenal :) Dokud se neprojedeš na lepším, tak tě ani nenapadne, že to vlastně není ono. Teda já to tak měl/mám.
Vždycky bude něco lepšího, tak to nesmíš tak brát. Jezdit a neřešit. Čašem to poznáš sám.
Výměnu vidle ti tu každý doporučuje spíš z toho důvodu, že za nejetou ještě možná něco dostaneš.
ok beru v potaz jenže ty penize nějak ted nemam.Jo a minulej rok sem jezdil na ružovem OLPRANu :D :D :D
vidlice, kola, kliky, brzdy atd…
vidim že jsem se měl nejdřív zeptat, než budu kupovat :-(
klid je to slušný kolo pěkný a bude i dobře sloužit :) ladění k bikování patří :)
Máš dobrej rám, to je základ. Vyměň tu vidli a zadní plášť. Jinak tam nic nehoří. Ještě teda uvidíš jak budeš spokojenej s brzdama a řazením ( ale řazení neni zas tak drahá záležitost ). S klikama bych si zatím vůbec nelámal hlavu.
ten zadni plast nechapu…
Ten plášť nevyhodí, až to vpředu sjede, tak ho tam nahodí. Takže nevim proč se bránit něčemu odolnějšímu na zadním kole.
ale treba vetsi odolnost nepotrebuje… a vzdy to bude bohuzel na ukor vahy…
ve stejne oblasti se da jezdit ruzně a kazdemu staci jiny druh a jina odolnost plastu…
tim se omlouvam roudovi za flame ohledne FF a RK… :D (dneska jsem nakladal FF ve stejnem terenu v jakem jezdim NN 2,25 a vydrzel i drzel dost což me překvapilo – ale jel jsem to na HT s Vckama a pohodli šlo do haje ale to se neresi :)
Ale notak, ničeho se neboj, vždycky je co vylepšovat :) Kolo hlavně musí sloužit a musíš na něm jezdit.
aspon nějake pozitiva :-) jako mam už najeto na něm 250km a za 3tydny pujdu na garančku.Tak uvidim
Mně to přijde strašně drahý na tu výbavu, ale fakt hodně drahý.
Scale rám neni zadarmo.
Tak to jó, já u těchhle cen rám nějak ignoruju. Jestli tam dávaj nějakej suprovej, tak ok.
asi začínáš… máš nový kolo, tak na něm nějakou dobu jezdi, uvidíš jak tě to chytne… pokud ano, tak trochu pošetři a po nějakém tom roce kup nové… do tohohle mi připadá zbytečné rvát další prachy…
P.S. -rám celkem jde… .-)
Presne jak rikas. Jen bych SPD a zatim vic neresil .
Nevím proč měnit vidlici dle mě je to celkem slušně fungující vidlice. Raději bych vyměnil brzdy,kola,kliky
kdyz vymeni vidlici tak pozna rozdil kdyz vymeni kliky nepozna absolutne nic ;-)
Tak, tak. Možná, že bude nepatrně cítit rozdíl v tuhosti klik, ale rozdíl mezi vidlicí která „tancuje“ a vidlicí která drží stopu bude markantní.
ale stejne bych nahodil jen SPD a zbytek nechal tak…
jj ty chci určitě
Dal bych nášlapy a měnil jen to, co odejde.
Dal bych platformy a měnil jen to, co odejde.
zbytečně drahý rám.S jiným rámem jsi to mohl mít jinde za tu cenu,ale na tomhle už se taky dá něco pojezdit.Až zase tak to neber a věnuj se spíše zážitkům :-),zbytek příjde sám
jj dík ja právě počítal že ten rám mi zůstane docela dlouho a potom do něj něco kupovat.
Rám je základ kola. Pokud by měl mrchu rám, tak na něj dávat cokoliv lepšího jsou jen vyhozené peníze. Na tento rám bych se nestyděl postupně věšet věci na úrovni XT nebo X9. Dva roky na tom může jezdit tak jak to je a pak za relativně málo peněz bude rapidně sundávat váhu a zlepšovat vlastnosti.
prijde mi,ze za takovy penize,sis mohl vybrat lepsi kolo…
Jasný, klidně mrdku rám, ať pak člověk při každým upgradu komponentů zapláče, že akorát leje prachy do špatnýho základu…
+1
tak pise,ze loni jezdil na ruzovym olpranu,takze pocitam,ze by pro nej bylo lepsi kolo s prumernym ramem,lepsi vidli a osazenim,nez super ram s shitem…tot muj nazor
copak kdyz ma clovek shit ram a osazuje si ho xo ,tak to jako znamena,ze jakmile ty komponenty namontuje,stavaji se shitem jako ten ram a navic uz nejdou odmontovat a dat nekam jinam?promin ale placas nesmysle
Přesně tak. Pokud komponenty výrazně převyšují rám, tak to nejen k ničemu moc není a stojí to hromadu peněz, ale nejhorší na tom je, že to vypadá i hodně směšně.
Podívej se na moje kola v profilu :). Do toho Authora padlo strašnejch peněz a stejně to bylo pořád o ničem… Rám je základ, komponenty jsou spotřebák. A radši koupím kolo, kde je dobrej rám s tím, že pár let vydrží a komponenty klidně nižší, protože vím, že hazku namotám, výplety mě naštvou, kazetu a převodníky sjedu a vidli bych stejně měnil u všeho. Ale holt to nemá ten bling efekt, jak člověk nemá na kole za 15 tisíc XT hazku, která je bez XT řazení stejně o ničem.
mam XTR hazku s XT razenim ma mrdce ramu a moc me to netrapi…
ale ja skladam z toho co se doma najde…
To je ten tvůj celopevňák pod 9kg? :) Ale tak to je trochu jiná situace, já taky hodil na zimáka XTčko, než abych kupoval nový Deore…
uz to neni celopevnak pod 9 ale HT pod 9,8 asi ( sem to na vaze tedka nemel…)
ale stejne se mi zda ze ful jede pocitove lip ( ale nemam computer takze fakt jen pocit :D )
jen chcu rict,ze misto super ramu,moh mit o trochu horsi,vykaslat se na kotouce a vzit vecka,to vse by se promitlo na ostatnich dilech
ty tomu dneska davas…
Vcka jsou zlo!
no radeji kvalitni vecka,nez nejaky Tektro Draco Disc…
kolik mas na tech tekrtech najeto? ;-)
mam tedka XT Vcka a XT kotouče a na tech Vckach musim brzdit i očima… :D proste to hovno brzdi
dokud jsem jezdil jen Vcka tak to brzdilo dobre… :D
no jo ani kilak :D
ale kdyz by to melo byt moje prvni lepsi kolo,radeji bych si uzival dobry vidle a celyho pohonu,nez brzd a ramu,vzdyt kolo je od jezdeni a ne od brzdeni ;)
To by bezpochyby moh, ale je zásadní otázka, proč by něco takovýho dělal? Sorry, ale mít špatnej rám a véčka jen proto, abych moh mít XT výbavu, to je ujetý.
ale to porad vypada,ze jedinej dobrej ram je tendle a zadnej jinej neexistuje…nerikam spatnej,jen o neco horsi,ale porad dobrej…nejde o xt,jde o celkovy vyvazeni toho kola…radeji mit cely kolo prumerny za 20k kc,nez super ram a zbytek k nicemu…
Já tam nevidim osazení k ničemu, ale slušně použitelnej základ, než se člověk rozhodne k upgradu.
A je to přesně ono, ty chceš vyvážený kolo za 20 tisíc. Ale autor plánuje další vylepšování, takže pokud by koupil vyrovnaný kolo za 20, tak po vylepšení by skončil s neodpovídajícím rámem. Takže podle mě vybral dobře.
prislo mi,ze autor bude neco kupovat az za dost dlouho,pac jaksi nema penize…tak jsem myslel,ze vyvazenejsi kolo by mu tu dobu,do prvnich upgradu,slouzilo lepe.navic kolik z vas pozna(POZNA) rozdil mezi tim a tim ramem?kdo z vas pozna,ze ten ram je o deka lehci a trochu tuzsi?kdyz uz nekdo,tak on asi urcite ne(nechci se te dotknout,ja to taky nepoznam ;) ),jako v podstate mas pravdu,zaklad je dobrej ram,no ale kdyz jezdil na ruzovym olpranu,dalo by se rict,ze kazdej jinej ram,by byl lepsi :)
Rám, na rozdíl od přehazky, poznáš. A tohle kolo klidně může 2 roky jezdit tak, jak je.
Já tužší rám poznám.
A autor se neptal, co měl koupit za kolo, ale co na stávajícím má vylepšit. Když mu někdo napíše, že si měl koupit jiný kolo, tak už když nic jinýho, tak ho to nezajímá, nepomůže mu to a určitě ho to nepotěší, i kdyby to byla pravda, což podle mě neni.
jedine co by mohl je koupit si model 2010 :) mel by porad ukrutne tuheho treka a pritom by usetril :)
Treka by 2010 sháněl blbě, u toho moc nabídka poptávku nepřevyšuje :).
jop mas naprostou pravdu.takze urcite dej lepsi vidlu,ja presel z xcrka na rebu a je to rozdil asi jako trabant a subaru forester,navic je tam snad kilovej rozdil.funkcni vidlice je neco uzasnyho :)
No vidíš, že se nakonec shodnem. Já to psal už na začátku, že na pohodový ježdění bych akorát vyměnil vidli :).
Taky bych to tak viděl. Ale to už je pozdě teď řešit :)
v první řadě bych hodil řazení aspoň SLX. To je jedna z věcí, kterou opravdu oceníš. Vidlici bych zatím nehrotil a kvalitnější kliky nebo kola prakticky nepoznáš…
Řazení SLX nebrat, vyhozený peníze. A kliky naopak pozná, protože tam má Octalink osu.
To Alivio řazení má strašně dlouhej chod páček, takže je to vopruz. SLX udělá cvak a je přehozeno. Mně osobně přijde rozdíl mezi Octalink a HTII jenom ve váze a v tom, že u HTII často měníš ložiska.
SLX má strašně blátěnej chod páček a krátkej taky zrovna neni. Mně přijde rozdíl především v tuhosti tý osy, na Octalinku většině lidem v záběru na velký placce škrtá řetěz o přesmyk, jak je to měkký. A klasika HT2 vydrží dost, i když samozřejmě ne až tolik, co čtyřhran nebo Octalink, nicméně proti pressfitu je to pořád luxusní výdrž.
Vozil sem řazení Alivio, sice osmičkové, ale taky mělo ukrutně dlouhý chod. Zkusil sem SLX devítkové a chod byl kratší jen minimálně. Jediná pozitivní věc, je že jde řadit oběma směry. Až XT má minimální chod a řadí prakticky okamžitě. Proto sem taky oželel pár stovek a místo SLX vzal XT.
Co se týká Octalink vs HTII. Tak taky jsem přešel z O. na HTII, jediné co sem poznal bylo, že při silnějším záběru mi řetěz na velké placce neškrtá o klec. Jinak O. mi vydržely dost dlouho a byl docela solidně zatěsněný. Ale stejne po čase začal střed nějak cvakat a promazání pomáhalo jen dočasně. Takže s HTII sem maximálně spokojený, navíc sem ušetřil 320g jen na klikách a středu. Ale já osobně v nohách tuhost klik fakt nepoznám.
Vidlici bych zatím nehrotil a kvalitnější kliky nebo kola prakticky nepoznáš… – vole sedel si nekdy na kole? :D
taky si říkám:D
kola lehčí o 400G+tužší pozná každej
no když jsem měl loni na předváděčce půjčené kolo asi za 80k, tak jsem rozdíl v klikách XT (měl jsem v 4-hran) ani v kolech Mavic necítil..
co to bylo za kolo a jake kolo jezdis? :)
Bylo to toto http://www.jizdnikola.net/… akorát s vidlicí a tlumičem Manitou.
Já mám Meridu tfs300, ale už na prodejně byly kola přehozené za jiné…
To neni kolo za 80k, to je předražená *****.
ty si prechodem z HT na fula poznal hlavne rozdíl v řazení? :-o
Tak to jsi velmi šťastnej člověk a docela ti závidím, taky bych chtěl takový věci nepoznat, tolik peněz bych ušetřil…
Tak nějak, já nepoznal rozdíl 400 g na pláštích…
Jde o to říct si, jak to kolo a cyklistiku chceš směřovat v nejbližších cca 2 letech (a kolik do toho za tu dobu vrazíš peněz). Pokud začít víc jezdit a závodit, tak bych začal výměnou kol, potom řazení, klik a nejspíš i brzd a pak vidli. Pokud turisticky na pohodu, tak tam dát třeba Epicona z T-T a zbytek měnit jen jak bude odcházet. Ale v každým případě bych koupil Racing Ralpha na zadek a RoR jezdil jenom na předku, dozadu přináší výhodu akorát v bahně, ale za cenu výrazně nižší odolnosti a životnosti.
Nesouhlasím s tvým pořadníkem. Jestli začne závodit, tak mu z kopce všichni ujedou, protože s tou XCR-kou bude pěkně v pr…
nesouhlasím, je to dobrá vidle za ty prachy
Dobrá na co ? Jinak, za těch 1.500 Kč se asi ani jiná koupit nedá.
na jeho ježdění mu určitě postačí zatím
To jako myslíš, že chce jezdit DH? Na závodě vždy rozhoduje, jak dokážeš točit klikami. A v tom mu nejvíce pomůžou nášlapy.
Z kopce se jede o vteřiny, do kopce o minuty, proto můj pořadník. Pokud nebude jezdit závody typu ČP XC, tak na většině závodů v ČR se daj sjezdy projet na pevný (s bezdušema a nízkým tlakem) jenom s malou ztrátou.
Troufám si napsat, že ta pevná vidle bude při tom sjezdu lepší než to chaotický XCR-ko.
Troufám si napsat, že to je pěknej nesmysl.
Troufám si s tebou souhlasit.
Netroufám si nic jiného než souhlasit.
:-) pokud potřebuješ k ujetí závodu vidli, tak neumíš jezdit.
blbost na n-tou
Určite by som nič nemenil. Je to bike nový a preto aj lacnejšie komponenty vydržia dlhšie než jazdené. Komponenty Alivio mám na MTB na ktorom som jazdil predtým a držia v pohode a SLX mám momentálne a takisto som spokojný. Na vidlu ti nenapíšem nič, lebo mne stačila aj RST ;-). Tak hlavne jazdi a užívaj si nový bike ( ináč krásna modrá kombinácia rámu ) .
jestli nemáš, tak SPD plus nějaký solidní tretry – něco na způsob třeba treter Specialized Comp… a dál asi počkat, jak tě kolo chytne, což souvisí i s tím, kolik peněz do toho budeš ochoten chtít nasypat. Po čase můžeš dojít k závěru, že by bylo výhodnější koupit rovnou lepší kolo (full, karbonovej Scale apod.), toto prodat a nebo ti bude stačit takovej to základ, pak si pořiď lepší vidli (zmiňovaný Epicon) a měň za lepší jen ty komponenty, které postupně přestanou sloužit…
Proč si kupujete nové kolo a hned byste šecko dávali nové? :-)
ty jo tak vidim že jste se tu nějak rozjeli :D
vezmem to popořadě…
o závodech zatim neuvažuji, jelikož na to zcela určitě zatim nemam, i když si myslim že nejezdim zrovna malo.A nějak sem o tom ani nepřemyšlel.
ted hlavně pujdu do tech spd a nějakejch treter
a na kole zatim nic vyměnovat nebudu, jede to neskutečně po tom co sem měl minule.
A až budu něco menit tak se určitě poradím sváma.A věřte, že mě baví si kupovat věci na něco co mě fakt baví :-)
jinak dík moc za plno postřehú…
Časem na tom kole vyměníš prakticky všechno. Díky tomu rámu to ale nebudou vyhozené peníze a nakonec budeš mít parádní kolo a o nějaké to kilo lehčí.
Tohle za dvacet tisíc? :D
Hoď sem schválně něco lepšího za 20 tisíc… Myslim vážně.
2011 model samozřejmě.
To myslíš vážně? A to myslím taky vážně.
Jo, myslim. Najdi mi celkově líp vybavený kolo na podobně dobrým rámu, jako je Scott Scale. Zkousnu i o trochu hůř vybavený na lepším rámu. Ale rozhodně ne něco na přestříkaný katalogový číně za 2 tisíce.
mel jsem tedka na vaze starsi Scott Scale nevim jaky rok ale v 20" mel neco kolem 1,9kg coz je podle me na kvalitni zavodni ram moc… :(
Můj názor na váhu rámů znáš, ne? :) Mám dva zhruba stejně těžký rámy, na kterým myslíš, že radši jezdím? No na tom tužším…
jj znam a beru to :)
1,9kg je pekna vaha na fula a ja bych teda radeji vzal 1,9kg ful ram nez 1,9kg HT ram…
jinak kdyby to byl rozdil 1300g mekky ram a 1600g tuhy ram tak bych sel do tuheho ale 1,9 se mi zda uz dost…
ale to mame vyresene je zbytecne to resit dal… jsem sem ho mel pred cca tydnem v rukach tak jsem si na to vzpomel… :)
Tak ale 1,9kg full rám je tak co? Cannondale Scalpel a S-Works Epic? To už jsme kapku v jiný cenový kategorii :D. A u 1,3kg ne-karbonu už bych se dost bál odolnosti, na Plešivecký Držce jsem se v jednom sjezdu s volnýma kamenama bál i o Treka, jak mi to párkrát fláklo do spodní rámovky…
jj skalpel je myslim jeste o kousek niže…
jinak mam tedka mrdku stareho hlinikoveho supa (kdysi je jezdila spořka) s vahou kolem tech 1300g a zatim to drzi uvidim – samotneho me to zajima jak dlouho to vydrzi…
rad bych kdyby to vydrzelo tuhle sezonu pak uz je mi to jedno pokud to neprdne a ja si pri tom nerozbiju hubu :D
A navíc co koukám (a i jsem čekal), tak nový Scale jsou o dost lehčí.
ma myslim 1590g ale nevim to jiste :-)
http://www.mojekolo.cz/…host-se-4000
ale rám bude horší..asi..
Tak tohle kolo je hnusné a zajímalo by mě, proč je lepší.
vidlice,hazka..
Hazka je v tomhle případě akorát o designu, když to je na Aliviu resp. Deore řazení, tak je to stejně jedno. A ta vidle je pořád o ničem, to bych pořád radši bral lepší rám s tim, že časem tam hodim třeba Rebu nebo na turistiku Epicona TT.
Dal by sis na tohle kolo Sida a XT? Já ne, ale na to jeho v klidu. A vo tom to je, protože až mu ty věci doslouží, v pohodě je může za tyto vyměnit, ale u toho tvého by to byly vyhozené peníze.
na řídítka upevní tak tři větrníky z pouti a mezi špice navleč červený krepový papír a můžeš na tom jet hned v prvomájovém průvodu…
Zapomněl jsi na oboustranný radiální výplet, bez něj by ten prvomájový průvod mentálně nedal…
ale dal, pokud byl někdy v ROH…
U vás dnes nechodíte na mrskut?
ne, my tu teprve slavíme Vánoce…
skleroza je svine co – prece dneska tu mame silvestr ne? ;-)
no, jo…ale vy tam zapíjíte kvašené zelí, kozím mlíkem a proto si nemůžete vzpomenout…nepijte ty sifony až tolik k tomu.
kdyby jen sifon a kozi mliko ale kdyz to proloziš krabicovým vínem a k tomu 2 brufeny to je teprv stav… :)
Jako kolo vzhledově pěkné. Sice cena neodpovídá výbavě, za to bych dal tak 15 000. Ale to je jedno. První jak už psalo dost lidí vyřeš spd a tretry. Časem třebas za rok vidlici, nebo prostě podle toho kolik najedeš a jak na tom co bude, když už to máš a nejezdíš po závodech a tak. Tak jako určitě proti tomu, co jsi měl před tím, jak píšeš, tak to musí být super. Pak jak budeš mí peníze a potřebu něco vylepšit, tak můžeš no, je toho dost. Časem určitě ty kliky a jak píší ostatní. Tak přeju hodně spokojných km.