• Aleš71

    Ahoj cyklisti, mám 2 roky válce Elite Arion a koupil jsem si i letos nové kolo a zjistil jsem, že jezdím již na dva poslední nejtěžší převody a tak uvažuji o koupi bržděných válců Elite Arion Mag. Prosím piště mně s těmito válci zkušenosti a rady.

    Děkuji Aleš

    • Breakpain  

      Jaké kolo (silnice, MTB)?

      Máš tam kazetu s co nejmenšími pastorky co lze?

      Máš pláště na trenažer (mají větší tření mi přijde) + ty nejsprostší, nejtlustší duše = perfektně to nabere na odporu ;-).

      A jako bonus foukat třeba na 70–80 psi ;-) …

      Zvýšit kadenci (90 – 1×x)?

      Bržděné samozřejmě mám – je to pak méně hlučné s větším odporem ;) … ale i když si je odbrzdím, tak pokud dám kadenci 100 a výše uvedenou kombinaci – moc dlouho to nevydržím ;) … Ale netvrdím, že jsem kdo ví jak výkoný ;) …

      • Aleš71  

        Mám silnici, pláště klasika šíře 25. Převodník 52z a kazeta 11z. Pláště nechci měnit, protože občas vyrazím i ven. Kadenci mám velkou, že takovou ani nejezdím pak venku. Chtěl bych i na válcích trénovat sílu a nevím zda se dobře to trénuje na nebržděných. Je i zajímavé, že venku když jezdím tak pak cítím nepatrnou bolest v stehnech, ale uvnitř na válcích zas kolena. Ale dobrá rada, uberu na tlaku.

      • Aleš71  

        A jak píšeš v posledním odstavci, tak nerozumím tomu, že to dlouho nevydržíš?? I po odbrždění jdou ztěžka??

        • Breakpain  

          Že na 80psi gumách na trenažer, s tlustýma dušema, 100 ot/min, nejtěžším převodu a i bez brzdy si neumím představit, že to utáhnu třeba hodinu ;).

    • Kysky  

      ahoj, mám Arion Mag, jezdím na nich na silničce na prostřední stupeň zátěže, nevím teď převod ale pohybuju se kolem 30km/h kadencí 90–95ot./min. a nemám sebemenší problém na tom vydržet pár hodin. Když chci sílu, tak ten třetí stupeň zátěže je na to jak dělanej. Když tam dám zároveň i nejtěžší převod 50×11z tak to neutočím ani minutu, ale na druhou stranu nejsem silovej jezdec :-)

      • Aleš71  

        Děkuji a prosím tě, jak přepínáš zátěž na válcích?? Slezeš z kola a přepneš si to nebo na to máš nějakou vychytávku, abys nemusel slézt z kola?? Já jezdím teď na válcích Elite Arion průměr za hodinu 42 km/h, kdy mně schází na silové intervaly větší zátěž. Chci zkusit co udělá ubrat tlak v pneumatikách.

        • Kysky  

          Musí se slízt z kola anebo ti to může přepnout druhá osoba. Rozhodně by bylo lepší mít nějakou páčku na řídítka jako to mají trenažery. Ale na druhou stranu to není až taková pruda :D

          Hele, tlak v pneu udělá strašně moc. Mně se třeba na nízkým, resp. nižším tlaku než vozím, jelo hodně divně. Takovej pocit jako když to kolo na válcích plave, takže jezdím 8 atmo stejně jako na asfaltu :-)

          Mám teda na válce sjetý starý pláště, tak je možný že to je i jima :D

          Jinak bez zátěže jsem jel jen párkrát, když jsem se vyjížděl po závodě, ale v domácích podmínkách mi vadí jak jde vítr od předního kola přímo do xichtu

          • Aleš71  

            A myslíš, že bržděné a nebržděné válce bez nastavení zatěže mají stejný odpor??

            • blaf  

              Hele, než koupíš nové válce. Možná zkus ubastlit nějaký brzdici mechanismus na ty staré. Stačí na to pár silných magnetů.

              • Aleš71  

                Dík za nápad, ale nevím, kde bych sehnal silné magnety a jak to technicky udělat.

            • Kysky  

              než jsem koupil Elite, jezdil jsem homemade a zátěž byla stejná. Na stupeň nula to vůbec nepřibržďuje.

    • miťo  

      Ahoj,

      mám devět let válce TACX a odešel mi válec. Nový kousek není vyroben přesně, kvalita šla dolů. Válce jsou poměrně hlučné.

      Proto uvažuji o Elite Arion Mag, jejich válce zdá se neházejí a magnetická brzda omezí rychlost jízdy. Ve virtuálních 30km/h je celý systém více tichý, oproti 45 – 50km/h. Proto uvažuji o té magnetické brzdě.

      Oživuji tento topic a prosím o vaše názory.

      Díky, Miťo.

    • tulda  

      Zkusím zde. Máte někdo zkušenosti s kalibrací Arion Digital Smart B+ ? Dneska jsem se rozhodl je zkalibrovat pomocí watmeteru a výsledek je, že Zwift ukazuje 100W, zatímco hodinky (watmeter) 300W. Prostě odpor válců je mnohem větší než realita. Prohledal jsem forum Elite, ale jejich support na podobné dotazy nedokázal odpovědět. Každopádně nejsem sám, komu se kalibrace nepovedla. Jestli prosim někdo tuší jak na to, dejte vědět. Nastavují se tam nějaké hodnoty P1,P2,P3

      • pavelmisar  

        Na ZWIFTu se to dělá tak že klikneš na nastavení a dáš kalibraci. Rozjedeš se na rychlost určitou a držíš ji, potom ti to řekne ať přestaneš točit, necháš kolo na válcích dojet a kalibrace se uloží. Nejlepší je udělat kalibraci ihned po rozložení válců – tak to doporučuje ELITE pro co největší přesnost. Btw mám Elite Nero.

        • vik  

          Ty jo, Nero je v cene slusnyho trenazeru, vid? Jak se chova ten slide? A kdyz ti to tam nasype nejaky brutalni odpor, plast neprokluzuje?

          Ja mam valce moc rad, ale na nejaky vetsi blbnuti je holt trenazer lepsi. Kdyz jedu napr. na valcich vestoje, cyklistiku a cyklistu to moc nepripomina;-)

          • pavelmisar  

            Já koupil ty Nero na cyklobazaru za poloviční cenu :-)

            Ten slide je super. Jízda ve stoje jde, ale úplně na extra silové šlapání to není. Tu jízdu ve stoje beru jako ať se neusedím, tak trochu semtam povolím a jedu chvíli ve stoje :-) ale ten odpor, co to umí je udělaný právě tak, aby plášť neprokluzoval. Sem tam mi proklouzne, ale to je pokud z ničeho nic zaberu ve stoje. V sedě mi neproklouzl nikdy.

            Taky mám právě raději válce. Na trenažéru by mě nebavilo furt být “na místě”.

        • tulda  

          Pro moje valce na zwiftu tahle moznost bohuzel neni.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.