• smeghead

    Zdravím,

    hledal jsem ale podobné téma jsem nenašel. Při poslední vyjížďce jsem zjistil, že mám vakl na ramínku přehazky, jakoby ho řetěz táhnul vždy na vyšší pastorek.

    Je to 9 sp Alivio, najet 1400. Všechno co se dá jednoduše vyčistit a dotáhnout jsem už zkusil. Celé tělo se mi rozdělávat nechce.

    Na funkci přehazky zásadně nemá vliv, ale asi bych si s ní vykurvil nový řetěz a pastorky ne? Jen při řazení z 9. na 8. musím podřadit až na 7. a pak zase zpátky, ale tyhle převody využívám minimálně.

    Příčinu úplně neznám, nevylučuji nějaký pád.

    Co s tím? Rozebrat komplet přehazku a dotáhnout ramínko? Vyměnit komplet přehazku?

    Dík za reakce

    0 0
    • Vilém  

      Asi by nebylo od veci zkontrolovat hak, kdyz koukam na to foto.

      Jinak, ze je tam nejaka vule, je vcelku normalni, kolik to v realu dela, to jsem nikdy neomeroval, takze tezko soudit v tvem pripade.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Jestli ti to začalo dělat po pádu, tak srovnat patku. Pokud je patka křivá i bez pádu, tak srovnat patku :-)

      Nebo taky vyměnit bovdeny, pokud je máš sto let a drhnou.

      0 0
      • smeghead  

        Patka je rovná.

        Vilém: Hák máš na mysli na ramínku přehazky, nebo taky patku?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Měřils?

          0 0
          • smeghead  

            Už jo, je rovná…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jak/čím jsi to změřil?

              0 0
              • smeghead  

                A metrem, posuvku nemám. v podélné rovině je to stejné.

                0 0
                • Vilém  

                  Metrem? Posuvkou? I na teto fotce je to krive vuci patce ramu.

                  Rovna musi byt vuci rafku.

                  0 0
                  • smeghead  

                    Patka vůči ráfku??? Na fotce, to asi je blbě vidět, protože je to focený ze špatnýho úhlu. Asi to tak vypadá, protože ten rám je tak postavenej, ale výrazně křivá patka určitě není ani jedna. Můžu přidat další foto, ale to asi nemá smysl zahlcovat BF fotkama…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ano, meri se vuci rafku. Proste hlavni cep prehazky musi byt ve vsech rovinach kolmy na brzdnou plochu rafku, pripadne rovnobezny s osou naboje.

                      Pokud nemas pripravek na rovnani, tak se v amaterskych podminkach da vypomoci nejakym nediskovym zadnim kolem, ktere ma osu zakoncenou zavitem, at uz na rychloupinak, nebo matky.

                      Tuto osu i s celym kolem nasroubujes misto saltru (je to stejny zavit M10×1) a pak kolem pacis tak dlouho, az jsou oba rafky rovnobezne.

                      Jinak tvoje problemy muze delat i zaneseny, prodreny, bowden u saltru.

                      kazdopadne bych ale zacal tou kontrolou haku, ktery opravdu vypada nejak zohly, nebo do vrtule.

                      0 0
                      • smeghead  

                        Dík, zkusím to vzít u nás do servisu, ať se mi na to koukne. Dík za radu a reakci..

                        0 0
        • Vilém  

          Patku.

          Rovna mi neprijde, uz podle toho voditka, pokud tedy neni zohle.

          0 0
    • smeghead  

      pro srovnání,

      0 0
    • capo  

      Měl jsem na XT přehazce vakl jako prase, na konci ramínka to bylo přes centimetr (pouze na druhou stranu, takže nehrozil kontakt s dráty). měl jsem asi rok a půl v šuplíku novou, ale řadilo to bez problémů, tak jsem měnil až teď.

      Pokud to řadí v klidu, tak se zaměř jen na eliminaci kontaktu s dráty. Patku určitě zkontrolovat…

      0 0
      • smeghead  

        Díky,

        na dráty to ještě nějakej prostor má, patku zkontroluju v servisu. Díky

        0 0
    • Honzis  

      myslím, že je to prostě daň řady Alivio, moje Sora na silnic má po 10tis km stejnej problém – udělá se vakl a na větších pastorcích to vypadá stejně jako u tebe – podívej se, jak se „kloktá“ šlatr po patce, prostě i když dorveš ten imbus, tak se vaklá a na tý dýlce to udělá tohle. řešení – jezdit dokud to bude řadit, pak vyhodit a koupit lepší šaltr, možná líp s GS vodítkem. Silniční 105ka po 23000km je na tom obdobně, nicméně třebas Sram Force má vakl snad už od výroby :-) třebas smyk je naprosto tragickej! asi jako Deore top swing, ten letěl hodně brzo.

      0 0
    • W.Muchov  

      ahoj, mám problém mám starou přehazku Ultegra a mám na ní vůli do strany v místě kde je připojený ramínko k zbytku přehazovačky, je to asi 1,5mm a když to zmáčknu tak se to vrací, tlačí na to pružina, mám to řešit nebo jezdit dál ?

      0 0
      • W.Muchov  

        a ještě mám problém že ramínko přehazky se dotýká výpletu na najvětším pastorku, patku sem srovnal do roviny, mohlo by bejt ohnutý ramínko, co s tím ? koupit novou ?

        0 0
        • W.Muchov  

          up

          0 0
        • royal  

          koupit novou

          0 0
        • Honzis  

          jezdit dokud to řadí, nepoužívat největší pastorek nebo si pohrát s dorazem, někdy stačí dost málo, ale jinak vakl časem prostě vznikne. já vyhazoval Soru po 13tis km – když jsem šlápnul na malém převodníku dozadu, tak řetěz sklouznul z kladky právě kvůli vaklu a už to i hůř řadilo. 105ku mám asi 24tis, zatím dobrý, ale když za ni vezmu, tak je vakl také cítit., u bika to jde do kopru násobně rychleji.

          0 0
          • W.Muchov  

            nejsem první majitelem tý přehazky, takže nevím kolik na ní je natočeno, ale ten model se vyráběl do roku 1997 takže už je to docela kousek historie, takže asi půjdu do výměny

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.