Jaky mate nazor na brzdy kotouce nebo klasiky ja teda pouzivam V-brike
jaky je prenos sil na pleteni ci na stredy u kotouc. bzd nenici se to tim?Porad resim jestli prezuju brzdy
Jaky mate nazor na brzdy kotouce nebo klasiky ja teda pouzivam V-brike
jaky je prenos sil na pleteni ci na stredy u kotouc. bzd nenici se to tim?Porad resim jestli prezuju brzdy
U mě jsem došel k závěru, že kotouče by měly význam tak akorát na zimáka :-) Pokud je aspoň trochu slušné počasí, tak véčka na moje XC ježdění bohatě stačí. Ale já nerad bahno a podobné hnusy. A jak pozoruju partu lidí, se kterými jezdím, tak s brzdami nikdy nemají prolbémy véčkaři, kdežto s kotouči je furt něco.
to prave sleduju taky a jezdim prave s lidma co maj vecka a kotouce by nechteli.nektreri si kupujou kotuoce jen pro to aby byli in no to ja takovej nejsem me de jen o ucelovost.jo a s veckama nemam zatim problem ani v bahne
V bahně a ve sněhu jsou kotouče díky konstrukci lepší. Jo a taky se nestane, že by po přejetí brodu v zimě zamrzl ráfek a brždění bylo jen pouhým přáním :-)
pokud by bylo pod nulou tak by mě nikdo do brodu nedostal, brody se daj jezdit tak od 20°C. jinak chci videt vodu akorad z dalky :-)
naprostý souhlas, na kole jsem občas leccos řešil, ale nedostatečný výkon véček to nikdy nebyl, o kotouče jsem neměl, nemám a zájem mít nebudu
Tak jednoznacne kotouce namahaji vyplet vice nez „V“ a tim take teoreticky zkracuji jeho zivotnost, ale zhledem k moznym jinym pricinam poruch vypletu, naboju a rafku bych tomu zase nevenoval tolik pozornosti. Sam pouzivam jak vecka, tak kotouce, evoluci od levneho materialu, az po velmi slusny a vim, ze mnoha „V“ jsou lepsi, nez nektere levnejsi kotoucovky. Nehlede k tomu, ze slusne brzdici vecka je mozne poridit levneji, nez stejne ucinne kotouce. Na druhou stranu zase priznavam, ze nyni vice tihnu k hydraulickym kotoucum vzhledem k jejich bezservisovatelnosti.
Tot moje zkusenosti.
slysel sem prave od lidi co maj kotouce ze kdyz bych si je chtel poridit tak jednoznacne hydrauliku a ne mechaniku.
U kotoucu je ale drasi udrzba
Udrzba neni u kotoucu vubec zadna. Jednou za tri, ctyri tisice km koupis nove desticky. To je asi jedina vec kde se musi u kotoucu investovat.
A pokud bydlíš na rovině jako já, tak s nima odjedeš 6k km a budou v půlce životnosti :)
Drazsi udrzab? Ani bych nerekl....... par desek stoji zhruba 300,–Kc a vydrzi podstatne dele nez spalky. Dobry spalky stoji kolem 200,–Kc a treba v alpach byly sjety za tyden.....
Dalsi nesporna vyhoda je, ze pri dlouhej narocnejch sjezdech te neboli prsty od brzdeni…
to stema prstama je pravda boli dost.
A co hydraulika nemusi se dolivat?
Ne… mam Shimano LX, najeto na nich cca 20000km a nic sem nedolival (Shimano ma mineralni olej) akorat jsem menil desticky (asi 2× nebo 3×)
Tak asi hydry, jedine dobre brzdici mechaniky jsou snad od Avidu, sam s nimi nemam zadnou zkusenost. Jedinou mechanickou kotoucovku jsem jezdil nejakou XXX Spiral stop ve predu a to fakt nebylo nic moc, ac jsem si v te dobe myslel, jak dobre to nebrzdi. Kdyz slo do predu zpet vecko DiaTech 737, tak byl narust brzdneho ucinku tak obrovsky, ze jsem nekolik let kotouc nechtel ani videt. Zmena prisla az po montazi Hope M2, ale to je jina liga.
Udrzba u hyder? No asi provoz bude drazsi -desky a jednou za rok vymena kapaliny oproti spalikum (gumickam) vecek a obcasne vymeny lanek, ale bezstarostnost provozu za jakychkoliv podminek za to stoji. Zavaznejsi problem jsem, krome jedne praskle hadice s hydraulikami zatim nemel.
tak suma sumarum v lete a na jare staci vecka a v zime prezout na kotouce ale do toho by se asi kazdymu moc nechtelo:o)
to sou zase názory :-)
Ty mlč, ty nemáš vlaječky ! :-DDD
no jako bez vlaječek to je marný no :-/
Tak já teď poměrně nedávno upgradoval z V-ček (deore) na hydry (Juicy 7). Nevýhoda u J7 je pro mě záběr páky – začnou brzdit cca po 2cm chodu, to mi docela vadí a u véček sem to neměl. Jinak samý klady…největší rozdíl je v dávkovatelnosti a to mi dost pomohlo teď co je mokro, určitě sem teď s kotoučema byl rychlejší v zatáčkách na kořenech, protože to přibržďování máš mnohem citlivější než s véčkama – tam ta dávkovatelnost byla mizerná, jinak předek už sem jednou uvařil :)
Mne naopak ten chod pák zcela vyhovuje (mám Juicy „pětky“); prostě je to individuální.. jako mnoho jiných věcí
Co vy s tema Juicy delate? Mam dvoje a jeste se mi to nestalo
kotouce jezdim rok a pul, vecka uz bych si na kolo nedal,,
brzdi o hodne lip a bez vykyvu za mokra a na bahne pri mych stech kylech,desky vydrzi dlouho, uplne me prestaly bolet prsty pri intenzivnejsiho brzdeni
Mate nekdo zkusenosti z Avid BB- 5 jsou lepsi nez Avid Single Digit 5?
Ja je ted vozim, ale s Vckama porovnat nemuzu, protoze ty jsem nevozil nikdy. Nebo spis vozil jak jsem byl maly, ale ucinnost si uz nepamatuju. Ale o mechanikach Avidech se rika, ze to jsou jedine slusne brzdici mechaniky.
Na základě dlouhodobé zkušenosti můžu říct, že brzdí jako slušná véčka, údržba žádná, po prvním nastavení při výměně destiček už následně jenom točíš kolečkem a stavěcíma matkama, podle toho, jak desky ubývaj. Dávkovatelnost čitelná.
BB7 jsou znatelně výkonnější, ostřejší, ještě jednodušší na seřizování.
mám BB7 a jsem s nima spokojenej. na to moje nezávodní popojíždění bohatě stačí a troufám si s nima víc než s véčkama. chvíli jsem se s nima učil zacházet, jsou docela jedovatý, ale už jsme se sžili. zpočátku mi blbnulo štelování pevné desky, musel jsem vyšroubovat váleček, který desku nastavuje a vyčistit pořádně závit, ve kterém to běhalo. od té doby pohoda.
při mých 100 kilech BB7 brzdí podstatně líp jak véčka – vepředu mám 185mm, vzadu 160
zrovna včera jsem si užíval menší bahenní lázně a vzpomínal na minulý rok, kdy jsem stejnou akci jel s véčkama…
Já na jednom kole BB5 mám. Srovnat je můžu jen s véčkama Tektro. Rozhodně brzdí líp a ostřejc. Ale podle mých zkušeností se musí docela laborovat s nastavením. Třeba když se sundává přední kolo a pak se zase nandává, tak se musí vždycky brzda znova nastavovat. Taky nemám přední brzdu úplně rovnoběžně s kotoučem, ale to je tím, že nemám ofrézovaný čepy na vidlici. Jinak jsem s brzdama vcelku spokojen. Na několikadenní (týdenní) akce jsou mechaniky podle mě lepší než hydry (prostě stačí mít imbusy a lanko a nemůže tě nic zaskočit, když se něco pos… u hyder, nemáš šanci). Teď sleduj, jak se do mě pustěj :-)
jak to že nemáš šanci?
Třeba kdyby se nedej bože přetrhla hadička. Nebo běžně vozíš náhradní hadičku, brzdovku a nástroje na odvzušnění? Nebo stačí, když unikne olej (brzdovka) na destičky. Jak to někde (mám na mysli třeba Ukrajinu, nebo jinou tramtárii) pořešíš?
hadici, destičky, kotouče, min. olej vše vozím s sebou a když někam takhle dál, tak s sebou vezu taky náhradní pár kol, pláště, přehazovačku, patku a podný věci :-)
Aha, my si pořád nerozumíme :-) Já mluvím o cykloturistických cestách – vlakem tam a pak už po svých :-) V těchto situacích já auto něznáju :-D
jo tak to si nerozumíme- takový věci já nedělám :-)
Zajedeš do Ruska, to je hned vedle a tam by to měli mít :-D
do mosqy je to odtial na skok, a tam urcite zozene :-) ked bude mat trochu stastia, zozene aj v kyjeve :-)
A co kdyz u Vecek zlomis celist? co kdyz ti praskne rafek? – asi stejna cetnost jako prasknuti hadice ;)
Právě naopak mnohem větší šance. Zničených ráfků už jsem několik viděl a i dva sám zničil. Prasknutou hadici jsem ještě neviděl.
Asi mám holt ,,štěstí". Véčka jsem jezdil na mým starým Trekking Foxu deset let (asi ne tolik jako ty, ale celkem dost) a žádný náznak poničení ráfku. Hydry jsem měl tři měsíce a praskla mi hadice :-) Jo a zlomenou čelist véček? O tom jsem ani neslyšel. Ten komu se to povedlo musel bejčit ze všech sil všema prstama (i na noze), ne? :-D
Ten ráfek jsem nemyslel probržděný, ale zničený jízdou (třeba po procvaknutí pláště v rozbitější pasáži v rychlosti, to je pak hned), to se dá pohlídat a včas ho vyměnit.
jo presne k tomu jsem dospel pri uvaze jak dneska nekdo muze koupit mechaniky ktery jsou drazsi nez hydry a ucinnost a oser s nastavovanim je neporovnatelny (vozil jsem BB5). Jedine na expedicni bike a to radsi BB7 kvuli ucinnosti a snadnejsimu serizovani. Pokud clovek neopousti civilizaci nemaji dneska podle me mechaniky opodstatneni.
a kdyz teda kotouce tak shimano nebo hayes?
Jestli chces hydrauliky, tak bych bral asi Avidy. Taky zalezi kolik chces investovat.
Přidal bych tam Avid…Juicy 5. Seženeš je pod 5 tisíc a brzda je to parádní.
ted sem na ne koukal cena je dobra 5200 za predni i zadni
za tyhle prachy koupíš Avid J7
„Pětky“ mám; ze začátku sice porod, než se zajely, ale pak suprovní brzdy. Nevadnou ani při dlouhých sjezdech, brzdí pořád „stejně“. Jen nerady vodu; to pak ječí jak stádo koček za živa stahovaných z kůže…
Shimano Xt , sundany z kola, sice bez kotoucu, ale za 3300 vyborna cena.
Pokud tam sou adaptéry na kotouče tak jo, jinak už se to podle mě nevyplatí :)
Mně přišly i s adaptéry. Alligátor obyčejný kulatý kotouče koupíš po 350 kus, případně pár XT za 800. Čili suma sumárum 4100kč. Myslim, že víc než slušný.
jj slusna cena ale ty kotouce sem videl jen za petikilo za kotouc
Nechce se mi to hledat, na kupkolu je maj 450/kus, někde jsem viděl prodávat dva v setu za 800. Gugl ti urcite poradi, kdyz budes mit zajem ;)
pridal sem si te do icq tak se domluvime tam
To jsou páky z LX, ne? Maj tam taky XTčka s pákama BL-M775, ty jsou hezčí a nastavitený. Jsou za 4000
Jezdím véčka a nikdy jsem neměl potřebu brzdit víc, než co brzdy zvládly. Ale taky nemám 100 kg. Jediné co mě napadá, že by se mi hodily, tak kdybych bydlel v Beskydech. Tam ty prsty ve sjezdech opravdu trpí. Ale taky jsem tam jezdil na pevné vidli, s odpruženou by to třeba bylo v pohodě :-)
Ještě mě tak napadlo, že můžou mít opodstatnění na krátkých, rychlých a technických XC, kde můžou zachránit kejhák, ale na delších tratích podle mně význam nemají.
Bydlim na okraji Beskyd a prsty trpi i na BB5. Chci si ale poridit hydrauliku a jsem zvedavy jestli pak prsty prestanou bolet :-)
do beskyd jedu v cervnu na adrose:o) nastesti ale jako paraglidista:o)
ale jezdim zavody kde jsou lesni sjezdy po korenech a jezdim to na veckach tak snad to bude s kotoucema lepsi
Na tomhle vlákně mě nejvíc překvapilo to, že nikdo nikoho neposlal do historie .-)
Ja historii dal ve vyhledavaci ale nic me na tohle tema neodkazalo tak proto jsem zalozil vlakno
A jak si to v té historii prosím tě hledal?
Vždyť toho tam je přímo tuny. Jen dva dlouhé thready (druhý), kde se to probírá a kde je to přímo v názvu. Kdybych nehledal jen v názvu (čímž je dobré vždy začít), tak to bude tak 150 threadu, protože se to snad v každém třetí threadu o brzdách na tohle téma strhne.
tak to jsi lepsi hledac:o)diky za linky
Když jsi tu nový a potřebuješ zjistit nějakou běžnou otázku, fakt je lepší použít vyhledávání. Stejně tak je lepší, pokud bys naratil na thread s obdobným tématem ale nebyla by tam pro tebe uspokojivá odpověď, prostě do tohoto threadu napsat než založit nový. Aspoň je pak vše pohoromadě a není to rozhozené v x vláknech.
Brzdy jsou tu evergreen a zrovna o tomto už tady byly napsány romány.
Jenze kdyz vytahnes thread 2 roky stary, tak uz hodne veci z nej davno neplati… Holt u brzd. A lidi si pak navic nevsimnou data u prispevku a zacnou odpovidat na otazky stare nekolik let… To je podle me lepsi zalozit thread novy.
Přesně proto jsem ho hned nedal do blokovaných. Zklamání:-))
Me tahle otazka docela prekvapuje, myslel sem ze tahle debata patri uz do historie
to bych nerek porad je to diskutabylni otazka
Mozna ted budu vipadat divne,ale na jednom vlakne sem videl zminku o hydraulickych veckach tak zkousim na netu o nich neco zjistit
dělá je magura…
das sem nejakej link prosim:o)
Najit sam si to nechces?Lidska zdechlost je nekdy desna:(
jj je ja bych si to nasel jen sem nevedel kdo to vyrabi ted uz to vim:o)
A je to podle me nepovedeny klon V-cek a hydr. kotoucovek, ktery je pouzitelny jedine na trial a podobne discipliny.
Magura HS11 a HS33, drive jeste Wendler. V dnesni dobe to nema zadny smysl, leda na trial.
a vcem jsou horsi vzdyt to musi mit klady vecek a kotoucovek.me totiz z toho vseho pline jako dobry reseni hydr. vecka
Dva pary mam na kolech,ale jen z toho duvodu, ze je mi lito se jich zbavit. Jedinou vyhodou je bezudrzbovost. Jinak jsou tezky, maji stejny nevyhody jako vecka, tzn nebrzdi moc za mokra a vubec na snehu. Proste je to slepa cesta.
b.l.b.o.s.t
Spis to ma zapory hydraulik a zapory V-cek, od hydraulik si berou hmotnost a mimo civilizaci spatnou opravitelnost a z vecek si berou spatnou seriditelnost, brzdnej vykon a nachylnost na 8 a jako bonus pridavaji podminku ze musis mit rafek s tuzsima bokama, takze tezsi.
Jinak vyhody oproti kotoucum zadny a oproti V-ckum je lepsi davkovatelnost.
no hmotnost me tak netrapi jelikoz mam kellyse salamandra :o)
No tak to V-cka nemaj oproti kotoucum zadny vyhody
zapomel si na HS22
Ty jsem neuvadel, protoze se uz dlouho nedelaji a byly vykonem totez co HS11, mely stejne prumery pistku a brzdi min nez HS33.Jeste pro uplnost se jeste delaly(delaji) silnicni a tam byl tym myslim HS44, ale nevim jiste.
Zjednodusene: mel jsem slusny vecka a vetsinou jsem vzdycky zastavil kdyz jsem potreboval, jenom me nekdy po narocnejsi ceste bolely prsty, v bahne trvalo chvilku nez se chytly a na snehu nekdy vubec, ale nemel jsem proti vecku zadny vetsi vyhrady, ted mam slusny disky, zastavi me vzdycky kdyz potrebuju, sucho, bahno, snih, vazi to ± stejne jak vecka, lip se to davkuje, udrzba mensi a jednodussi, vykon taky lepsi a neboli prsty od brzdeni a to brzdim jenom jednim prstem (vecka 2ma) Nejak uz nevidim duvod davat Vcka na bika, spis premyslim jak nacpat kotouc aspon dopredu na cestaka, kdyz jsem dnes nedobrzdil z cca 75 na cestakui a a hodil prekrasnou drzku. Ono prece jenom ty kotouce maji lepsi vykon.