• felix.org

    Zdravím! Potřebuji „véčka“, tak kolem tisícovky, a rozhoduji se mezi XT O8 (www.kupkolo.cz/…70_3034.html) a Avid Single digit 7 2008 (www.kupkolo.cz/…08_3409.html). Páky mám Avid FR 5. Bude mezi nimi nějaký zásadnější rozdíl nebo mám vzít podle designu? Díky!

    Anketa: XT 08 nebo Avid SD 7 2008?

    XT
    7x
    35%
    13x
    65%
    0 0
    • Team6  

      jednoznacne avid! se shimanama nic moc zkusenosti sou mekky. avidy maj po strane na stelovani imbus. mam SL suprovej chod. super design. super vaha. super ucinnost. jen si vymen u avidu ty origo spalky. opotrebovavaj hodne rafek

      0 0
    • rc.martin  

      Já osobně mam LX 07 a tuhý sou dost, takže bych se těch Xt vunec nebal :-)

      0 0
    • felix.org  

      Díky všem! Zřejmě rozhodne design a vemu SD 7 :-)

      0 0
    • vysmátej bajker  

      já to rozhodl podle ceny.SD7.

      0 0
    • RedAce  

      Avidy jsou supr!

      0 0
    • St1c  

      timana co najmenej:D Aviiiiiiid!

      0 0
      • Luma  

        niiiiiiikdy

        0 0
        • St1c  

          :D

          0 0
          • Luma  

            To byl for,taky jsem se rozhodoval mezi SD7 a XT nakonec vyhráli ty XT a jsem spokojený.více sedí k mému kolu.Jinak si myslím že SD7 nebude špatná volba stejně hodně záleží na špalkách

            0 0
            • Karkulka  

              dlouho jsem jezdila SD7, XT měl tatík a nevidím žádný zásadní rozdíl ve funkci..možná se obecně říká, že XT se zdají být jednodušší, co se seštelování týče..takže tahle volba není z těch osudových, to rozhodně ne…:)))

              0 0
    • pilousl  

      Tak ty Avidy. ložisko dobry chod menší vůle. Koukam ze XT 08 nema paradoxně zaveden paraleoram. Jako by s tim do budoucnosti vubec nepočítaly.

      0 0
      • kubad  

        Ložisko? Nechápu jak to myslíš

        0 0
        • Team6  

          proc avidy? protoze! 1: na stelovani maj imbus a ne krizak kterej se hned ojede jak u XT. 2: lepsi uchyceni lanka. Ne jako u XT kdy se lanko totalne rozplacne a omacka material na celisti. 3: ma uz malinkou integrovanou gumicku proti vnikani bordelu do hadicky. ne jak u XT odpornou harmoniku. 4: lepsi cena. byt jen 100 ale na ulici nenajdes. 5: lepe zpracovane at uz od upevnovacich sroubu az po design na raminku drzeni bovdenu. TAKZE TAK! a nehlede na to ze ty XT sou obdobny LX atp akorat v jinym kabate.

          0 0
          • kubad  

            souhlasím ale proč to píšeš mně :-) já vozím Avid Ultimate a paráda

            0 0
          • Hell_A  

            Tenhle názor se mi moc líbí!!!

            0 0
          • St1c  

            suhlas

            0 0
          • Daf  

            To uz vyzaduje znacnoi davku nesikovnosti ojet drazku na stelovacim sroubu ;) Ta malinka integrovana gumicka je uplne na prd, protoze vubec netesni. Lanko tam prochazi uplne volne takze jako prachovka prakticky nefunkuje. Klicka na celisti v ktere je nasazeno kolinko dost opotrebovava kolinko a to pak nedrzi presne v klicce. Ta je totiz udelana tak, aby se dala brzda vyhaknout bez nutnosti odstraneni tesneni. Tak je tam moc siroka mezera na vyhaknuti. Ja bych to srovnani zdaleka nevidel tak jednoznacne.

            0 0
            • kubad  

              stejně nejpodstatnější důvod výběru bude vzhled :-)

              0 0
              • Luma  

                A právě proto jsem si vybral XT08-lépe sedí k mému kolu.Jinak před XT jsem tam měl LX04 s tím paraleglamem a brzdily super ale ty XT jsou úplně někde jinde brzdí více než super-jasně citíš kdy dosednou na ráfek jsou takové tvrdší u LX to nebylo tak jasně cítit byly měkčí na páce.Avidy jsem nikdy neměl tak nemůžu srovnat.Takže rozhudnutí zaleží na něm,obě brzdy budou dobré:-)

                0 0
          • scret  

            ja teda nevim ale mam XT 03 a stelovani maj imbusem a ne krizakem…

            0 0
        • pilousl  

          NA výše uvedeném odkazu ., XT to nema .

          0 0
    • semtexx  

      nevim co tu řešíš, nechápu proč kupuješ zase véčka. Rozdíl mezi těma cos napsal bude 00prd. bý tebou tak ty penize dam na lepší náboje nebo vidli:-)

      0 0
    • Hejdik  

      Já bych to zásadně neřešil. Funkčně na tom budou obě na 95%stejně. řekl bych ,že zrovna tahle součást kola je kvalitou brždění ovlivněná spíš použitými gumičkami,než čímkoliv jiným. Skrátka si vyber co je ti milejší vzhledem a dolaď to správnými gumami,ale to spíš v případě těch XT-téček. Jinak já jsem dřív jezdil véčka Tektro a když jsem zkusil stejný systém od Avidu,tak zřetelný rozdíl byl neznatelný.

      0 0
    • Pišák  

      Naprosto hlavní pro brzdy jsou špalíky (po mnoha zkušenostech jedině KoolStop). Shimano orig. špalky bleskově likvidují sebetvrdší ráfek za hrůzného chroptění. Zapomíná se také na páky – Avidy mají pouze jednoduché přednastavení převodu páky, XT páky mají skvělý !! a málo popularizovaný Servo Wave – sám si nastavíš moment přepákování při dosednutí špalků na ráfek a velkou výhodou je potom větší vzdálenost mezi špalkem a ráfkem i větší brzdná síla. Vlastní Včka podle mne mohou být dle váhy, designu, peněz, … Neboli, vyber Včka, která se ti líbí. Rozdíl ve funkci prakticky nebude. FYI – momentálně jezdím Avidy.

      0 0
      • Nainen  

        Mám páky Shimano LX a brzdy Avid SD7 a jsem naprosto spokojen (teda až na to že jsou to „jen Včka“.

        0 0
    • bo  

      Co takhle V+ od Mrazka, hlinikove nebo magneziove. Ja je delam, nehci je vnucovat, jen mne zajima jestli je nekdo zna. Bo

      0 0
      • kubad  

        jedna kritická poznámka – nestálo by zato doladit na nich možnost jemného doštělování předpětí – ten systém pomocí klíče a imbusu pro hrube nastavení stačí, ale pak tam chybí prostě ta možnost jemně šroubkem ten chod vyladit – to je důvod proč sem je osobně dal pryč z kola, a pak přidírání brzd na čepech je tam nějaké kluzné ložiko nebo je to napřímo? a ještě ten odporný šroubek o který se opírá pružina taky není ideál měl sem jak hliníkové tak magneziové :-) foto mého tunigu toho šroubku

        0 0
    • Terranpva  

      Jezdil jsem AVIDI 5, Sram 7, ted mám Shimano XTR. Ty XTR jsem koupil přes inzerát za 1500 p+z. Pokud můžu srovnat, tak je pravda, že ty XTR jsou tvrdší. Každopádně myslím si, že s Avida 7 špatnou koupě neuděláš. Hlavně je to však všechno o špalíkách. Stačí blbá směs a i XTR budou na hovno. Před samotnou koupí nových brz, zkus nejprve si koupit jíné špalky. Známej má Avid5, stále hovořil o tom, že si koupí něco lepšího. Ted má Kool Stop Tectonic multi compound a o výměně už neuvažuje

      www.kupkolo.cz/…und_699.html

      0 0
    • Pekáček  

      Nevím tedy jak Avidy SD7, ale levné SD3 bych si určitě nekoupil, protože jsem chtěl na Popově biku trochu napružit pružinku a kolíček co fixuje brzdu na navářce ulítl, spíš upadl. To na mě zrovna moc nezapůsobilo. Používám na jednom biku Sram 7.0 čelisti a na dalších dvou obyč. Alívka a ty chodí suprově a drží, nevím proč uvalit do véček litr, když mi čelisti za polovic poskytnou stejnou službu a stejně na ně dám jiné špalíky.

      0 0
    • Lister  

      Můj názor – pokud to nejsou nějaké „vymoženosti“ typu paralelogram ala starší XT nebo totální šmejdy, které ohneš rukou, tak je to úplně jedno.

      Kvalitu véček dělají kvalitní špalky a pevné botky. Takže ať jsem měl véčka jakákoliv, tak jsem tam stejně nakonec narval trojbarevné BBB včetně jejich botek a bylo vystaráno. Poslední takto upgradované totální lowend brzdy mě ubrzdí tlakem jednoho prstu a to je na véčka neskutečný výkon :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.