Musí se do letadla upouštět tlumič a vidlice?
Musí se do letadla upouštět tlumič a vidlice?
O kolik cekas, ze by se mohl zmenit tlak, kdyz letadlo vystoupa?
jestli se nepletu, tak ve standardní letové hladině pro dálkové trasy (kolem 10000 m.n.m.) drží v kabině tlak odpovídající nadmořské výšce 3000 m.n.m.
Běžně se uvádí, že tlak v kabině odpovídá výšce maximálně 8000 stop, tedy méně než 2500 m.n.m. Jinak typická cestovní hladina moderních dopravních letadel je mezi 30 000 a 40 000 stop, se stropem kolem 43 000 stop (13 100 m) .
Tlak v kabíne sa udržiava kvôli ľuďom, ale asi nik nevezme bike do priestoru pre cestujúcich. Nie som si istý, či sa tlak udržiava aj v batožinovom priestore, preto som cestou do Indie (možno zbytočne) spustil tlmič, vidlu aj pneu.
U gum muze mit upusteni smysl pokud uz tak jezdis na konstrukcni hrane rafku/plastu. U pruzeni je to zbytecne, pro kompresi dochazi k mnohem vyssimu zvyseni tlaku nez pri letu…uplny extrem by byl zvyseni tlaku o jednu atmosferu…14PSI…a to je uplny hovno:)
Přetlakovaný je celý trup letadla, jinak by se mohla vlivem rozdílných tlaků propadnout podlaha na palubě…
Určitě. A taky větry.
Ne
díky
A nezapomenout na pneu.
no byva to v prepravnich podminkach pro kolo. ale komu by se s tim chtelo znovu foukat, ze. ;-)
Tohle by mohlo pomoct:
http://www.euromarina.cz/…otaatlak.htm
Vzhledem k letové hladině si vem i polární spacák, jinak ti bude v letadle asi zima. :D
hele to je rada nad zlato, ale seš si jistý, že se v prostoru pro zavazadla udržuje stejný tlak jako v kabině??? Dost jednoznačně je v přepravních podmínkách napsáno, že máš vyfouknout gumy a asi to tam není napsaný jen proto, že si z tebe chtějí udělat prdel..
+1
tazatel se ale ptal na tlemič, ne na gumy.
Jinak…protor pro zavazadla se netlakuje jako kabina, ale tlakuje se taky…na nizsi tlak. Zda upustit gumy nebo ne, to si musi bazdy spocist sam. Pkud nekdo vozi cca 20–30psi, tak neni zadny duvod tlak upoustet…
Nezapomente, ze max teoreticke zvyseni tlaku v gume behem letu je pod jednu atmosferu:))))
Skoro bych řekl, že tlak v gumě se o kosek sníží, ale když třeba poletí přízemním letem nad Mrtvým mořem, tak se mírně zvýšit může.
Co se stane s molekulami plynu uzavřenými v nádobě, pokud snížíme okolní tlak?
No vzdálí se od sebe, neboť plášť se proti menšímu okolnímu tlaku natáhne.
Skvělá odpověď, tak snad to teď lukas aka mitro pochopí. :D
Dokonce by se dalo rioct, ze po pristani bude tlak nizsi..protze vetsi gradient tlaku zpusobi rychlejsi unik skrz plast:)
aneb jak matematicko-fyzikálně vyjádřit triviální věc :D aspoň k něčemu je ta vš dobrá
:)
Pokud se podíváš do té tabulky, co jsem přiložil jako odkaz, zjistíš, jaká bude změna tlaku v závislosti na nadmořské výšce. Pochybuji, že v zavazadlovém prostoru bude –50 a tak nízký tlak, že by to s nafouknutými koly, tlumičem a vidlicí něco udělalo. Pokud si přečteš přepravní podmínky leteckých společností, tak zjistíš, že teplota může klesnout pod bod mrazu – ano. Nicméně novější letadla mají cirkulaci jak prostoru pro cestující, tak zavazadlového prostoru, protože v zavazadlovém prostoru se také převážejí živá zvířata. Přeber si to jak chceš, předpokládám, že jsi inteligentní běloch.
co kdyz jsem inteligentni ale nejsem beloch, vysvetlis mi to pak jeste jednou a lepe?
Asi jsi nepochopil slovní obrat. Jestli jsem se tímto někoho dotknul a bere to jako rasistickou narážku, tak beru obrat zpět. Na textu výše se nic nemění. Jestli to nechápeš, zkus si to přešíst ještě několikrát, případně použít nějaký chytrý vyhledávač. ;)
Ja nic nepsal o tom ze to nechapu, ja dokonce ani nepsal ze me to zajima, me jen zaujal tvuj slovni obrat, ktery neznam. Ten si my vysvetlil.
Tak jestli jsi přepravoval někdy zvíře (jako že asi ne) tak bys věděl, že ne každý let toto umožňuje. Z toho usuzuju, že asi ne každý letadlo je tak moderní jak píšeš. Já bych si pro svůj klid kolo poslal min. se sníženými tlaky. Taky jsem si nikdy nevšiml, že bych při kupování letenky byl seznámený se stářím letadla, tak je to pokaždé loterie, hlavně při letech třeba v asii. Ale asi nejsem inteligentní běloch, ten by jistě měl tabulku.
Inteligentní běloch viděl Katastrofy v przestvorczach a ví, že natlakovaný to musí být, jinak to ta podlaha neudrží a může to vycucnout i lidi, jak se to již úspěšně přihodilo.
Ano, jistě, TU-154 asi neumožňuje přepravu zvířat. ;) Tabulka je pro srovnání, aby bylo jasno, o kolik v takové letové hladině cca 10 km poklesne tlak.
Kamarád na podzim letěl na rok do jižní ameriky. Má psa, a byl dost problém najít let, kde by mohl se psem letěť (důvody nevím). A řekl bych, že TU-154 z Prahy tímhle směrem nelítá…
U všech velkých „passenger jets“ je opravdu nákladní prostor tlakovaný. Je to konstrukčně mnohem jednodušší (jde o prostor pod kabinou s cestujícími) a umožňuje to bezproblémovou přepravu většiny zavazadel. Něco jiného je ovšem teplota, která může být o dost nižší než v kabině. Navíc cargo hold nemusí být tak dobře větraný. A celkově je pro aerolinku opruz transportovat zvířata, třeba když se strachy poserou, tak to pak smrdí, že. U zaoceánských letů se zvířata většinou automaticky zakazují – dlouhý let a tak.
Na druhou stranu – občas se najde kus netlakovaného nákladního prostoru u turbopropů (například v nose Fairchild Metro). Prý z toho v začátcích občas vyndávali zmrzlé kočičky (a pejsky), protože baggage handlers nikdo neřekl, že tam nee. No a pokud poletíš s něčím takovým , tak to je jiná ;)
neboj, ludia preziju aj jazdu v priestore pre podvozok (aj ked nie vsetci). nejake tlaky na biku su oproti tomu v pohode