Upgrade Sram X7+X9 na sadu SLX M7000 nebo XT M8000

10 nepřečtených
  • wrout

    Ahoj, mám Specialized Stumpjumper 2015 s řazením Sram X7 a přehazkou X9, nyní 1×10 11–42. Budu stavět hardtail a přemýšlím o komponentech. Koupil bych SLX M7000 sadu 1×11 11–46 a teď otázka – polepším si, kdybych ji dal na Stumpjumper a komponenty ze Stumpa na HT? HT by měl být na víkendový ježdění s dětskou sedačkou, takže lepší komponenty preferuji na Stumpa. Případně si připlatit za sadu XT M8000 (tzn. +30% ceny)? NX jsem zavrhnul po přečtení diskusí a GX mi už přijde dost drahý. Díky za názory.

    • Sistematicx  

      Packa xt

      Prehazovacka slx

      Kliky slx

      Kazeta slx

      Packa xt, umi odradit o vic pozic dolu nebo nahoru nevim ktery z toho. A ma lepsi projev. Slx je pry takovy gumovy.

      Prehazovacka tam nepoznas rozdil ve funkci slx / xt. Takze usetris peniz. Kliky xt jsou hnusny proste. Kazeta je spotrebak a osobne beru to levnejsi.

      • wrout  

        Páčku bych vzal když už taky SLX, je to komplet v sadě. Má smysl to měnit za stávající SRAM? Polepším si? Nebo to napcat do novýho kola, na kterým tolik nenajedu?

        • atty  

          Tak „polepšíš“ si větším rozsahem (máš o jeden „vyprošťovák“ 46z navíc), k tomu možná lepší odstupňování (zase, jak komu vyhovuje).

          Jestli Ti ergonomicky a funkčně připadá lepší SRAM nebo Schimano, to je na jednotlivci – kupodivu jsou lidi, kteří preferují jedno, nebo to druhé :)

          XT páčka je v případě sady SLX dobrej nápad, jelikož nestojí o mnoho víc než SLX a získáš možnost řadit jedním tahem páčky o 3 nahoru a shazovat o 2 dolu (což je třeba v terénu – krátký kopečky nahoru/dolu pro mne celkem užitečná funkcionalita, kterou jsem vždy využíval a využívám (na Shimanu XT a XTR – SLX neumí shazovat po dvou dolu, stejně tak jako SRAM)

          K tomu maj XT a XTR páčky tvrdší a pevnější chod – což je pro mne opět optimálnější, pro někoho to tak být nemusí.

      • String  

        Packa xt, umi odradit o vic pozic dolu nebo nahoru nevim ktery z toho. – i dolů i nahoru.

        • chyna.cz  

          Jezdil jsem jak slx tak xt s slx a xt hazkou na 11–46kazete. Rozdil v prehazovacce zadny. Rozdil v řazení zasadni. Xt me osobne neprirostla k srdci. Musel ks vynalozit mnohem vic sil na prerazeni nez u Slx. Jinak slx gumovejsi je, ale mnohem lip se macka. Chce to vyzkouset.

        • Mildee  

          Proti SLX, má XT tzv instant release, v překladu to znamená, že dolů to skočí hned, když páčku zmáčneš. Nižší řady řadí až po návratu páčky zpět. Zvyklý na XT jsem s tím měl na SLX pocitový problém a muselo to pryč. Je to asi o zvyku, mě gumové řazení neučarovalo.

          • atty  

            Ano, taky dobrá připomínka – nevím, jak je to u současných 11sp. u SLX (měl jsem 10sp. Deore, XT i XTR) a teď 11sp XTR Di2), ale taky jsem zkoušel na kamarádově RBčku v kompletu na 10sp. SLX, když mi tvrdil, že to reálně zařadí, až po tom, co pustí páčku – pak jsem pochopil – rovněž věc, která může/nemusí někomu vyhovovat.

            Je faktem, že manželčino 10sp. Deore se mačká hodně jemně a skoro bez odporu, ale na mne je to „houba“ a nevyhovuje mi to.

            Pro mne další věc, kvůli které bych řešil raději XT páčky – instant release, možnost shodit o dva dolů a celkově tvrdší a přesnější chod..

            Ale jak je vidět z diskuze – co je pro jednoho plus a výhoda, může jiný vnímat opačně, takže ideální je vyzkoušet.

        • Sistematicx  

          Ano ano. Ja si to proste nepamatuju. Kdyz se ted doma staram ve dvouch xt a slx tak ztracim prehled jak ktera cvaka.

      • sgaba  

        Takhle to přesně mám na jednom kole. Do XT páčky se ta investice rozhodně vyplatí, ale do jiných XT komponent podle mě ne. No SRAM NX 12 mám na druhým kole, a zatím spokojenost, páčku mám tedy GX. Hlavně když dneska koupíš sadu bez klik na bazaru za 3500Kč (přehazovačka NX- 1500Kč, Kazeta NX-1500Kč a řazení NX-300Kč GX-500Kč).

        A to je to noví sundaný z nového kola. U kazety bych to pochopil dát tam XD ořech a GX kazetu, ale jestli si někdo myslí, že si polepší tím, že si místo NX přehazovačky dá GX tak to asi moc ne. U řazení NX vs GX je to o plast vs kov, takže každý volí podle toho co má rád. Kliky bych u NX neřešil vrzneš tam nějaký Motsuv NW převodník a hurá (což už tam stejně asi máš teď?). Každopádně si pomůžeš jak u SLX tak u NX hlavně v rozsahu převodu a to při zhruba stejném odstupňování skoků mezi převody.

        A jestli ta tvoje X9 nemá třecí spojku tak bude i chod v terénu lepší.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse