Univerzální bezproblémový plášť na cross country

52 nepřečtených
  • zacatecnikamater

    Zdravím

    Sháním na příští sezónu univerzální bezploblémový plášť na cross country. Na trénink i závod, spíše do suššího prostředí (v dešti mtb nejezdím). Zatím používám s dušemi, ale uvažuji že bych vyzkoušel i bezduše.

    Cena do 1000 kč/ks.

    Co používáte vy? Jak jste s tím spokojeni?

    Dík za odpověď

    • plzakj  

      Racing Ralph a do mokra v predu Racing Ray. Ten Ray je na predku super.

    • Chlebovnik  

      Fast Trak, případně kombinace Fast Trak/Renegade pokud to máš vážně jen do sucha.

    • petyn  

      To mi přišel lepší Maxxis Rekon race exo. Jezdí s ním i na svěťáku.

    • zacatecnikamater  

      Co maxiss ikon? Docela se mi líbí. V současné době používám xking vepředu a race king vzadu

      • petyn  

        Ten Rekon je rychlejší a líp drží i když teda na suchu.

      • Chlebovnik  

        Ikon na asfaltu „nejede“ – alespoň v porovnání s RK. To už bych od Maxxisu doporučil spíš Aspen. Na pevnym podkladu rychlejší jak RK. Ale pokud bude i na předním kole, tak se to chce vyhýbat bahnu jako čert kříži.

    • MilanT  

      Tak já nedám, co se týče cross country, dopustit na Sp. Ground Control s-works bezduše na obou nápravách a to za jakéhokoliv terénu.

      Ale pro fajnšmekry a kvůli rychlosti bych na sucho doporučil Sp. Fast track s-works opět na obě nápravy :-).

      Dle mě jsou to rychlé pláště,letí a když je to v bezduši tak i lehké.

      • onuce  

        Ano, používám od podzimu do jara GC na obou kolech, jinak GC jen vpředu, na zadním FT.

      • milan.v  

        Jen je potřeba počítat s tím, že S-Works varianta Fast Traku má méně trvanlivou směs a více náchylné boky k defektům.

        Já už jsem pár gramů obětoval ve prospěch tvrdší směsi a trvanlivosti.

        • MilanT  

          Tak asi hodně to je o stylu ježdění a náročnosti terénu.

          Já jezdím několik závodů typu KPŽ do roka, jinak polňačky, občas kořenové pasáže, tu a tam nějaký šutr,skalka a malinkaté skočky.

          Na druhou stranu nejsem twigy, 77–82kg to jistí :-) při 172cm výšce a skoro 62 letech věku :-)

          Nájezd cca 4K na plášť a to samé na řetěz.

          Za cca 2 roky používání s-works plášťů jsem neměl ani jeden defekt a boky jsou až do dojetí plášťů vždy ok :-)

          Je taky pravda že jezdím bezduše.

          Tím ovšem nechci nic přivolávat :-)

    • krabica  

      Mám zálusk na Vittoria Barzo, ale zkušenost nemám. Recenze vypadají dobře.

      • milan.v  

        Barzo je jeden z plášťů, který mám v hledáčku a určitě jej v dohledné době vyzkouším.

        Jak píšeš, mám na něj kladné recenze od zkušeného člověka z branže, kterému se vyplatí naslouchat. :o)

      • Breakpain  

        Byl jsem spokojen, když jsme je jezdil ;), chybu IMHO neuděláš.

      • tomsam  

        Mám je na HT, najeto asi 3t km. Jsou to super univerzály co nemaj papirove boky a člověk tudíž nemusí řešit moc techniku. Zas na druhou stranu jsou „znatelně“ pomalejší na tvrdém či suchém povrchu než RR.

      • String  

        Já bych je klidně doporučil. Spíš ale do hrubšího terénu,, horších podmínek (bláto, listí, jaro, podzim, zima). Sice odjeto moc nemám, ale ve srovnání s Mitas Scylla, který jezdím přes léto, jsou až neuvěřitelně rychlý. Obojí bezdušové použití. Scylla se rychle sjíždí, ale zase jsou ještě rychlejší i na přejezdech po silnici. Každopádně jako bezduše musí být verze Textra, bez textry slzí boky. Ty Barzo mám TNT a jako bezduše bez problémů. Snad jediný mínus je cena.

      • plzakj  

        Braza jsem zkousel na testfestu v Moninci na BMC a ta guma se mi hodne libila. V lese bylo bahno a mokro od snehu.

        • String  

          Dneska 40 km místy v totálním humusu a překvapivě na sebe ani nenabaluje a hezky se čistí. Mám je i na předku i vzadu a předek držel od štěrku až po kejdu a záběr taky ok.

    • ToMášMarný  

      Fast Trak-Fast Trak jako rychlej univerzál. Pocitově bych jim vytknul chování na suchym sypkym podkladu, takovej ten štěrkokámen.

      Na drsnější podmínky dopředu Ground Control, do fakt marastu i dozadu, ale na tuhle situaci už se asi neptáš. Renagade už za univerzál nepovažuju, i když jestli bude zas takový sucho jako letos.. S-Works už nechci. O něco lehčí, o něco dražší a v podmínkách který jezdim prostě nepřežijou.

    • BLACK1E  

      Maxxis crossmark LUST. Na kupkole asi za 650. Absolutně bezproblémovej tank na všechno. Váha může být nevýhodou ale všechny ty ralfy a rony strčí do kapsy.

      • jonti  

        Do te doby nez vjedes do blata. Ron na predku je za mokra uplne jinde.

    • scota  

      A co třeba Continental Cross Ride (X-king)?

    • motacek  

      Co Conti Cross King Protection? Možná trochu dravější, než by jsi chtěl, ale koeficient odvalování mají nízký a boční figury tě dost podrží v terénu

      Z Maxxisu bych doporučil Aspen v EXO TR verzi.

      Jiné gumy bych asi ani nebral… jen osobní názor

      • petyn  

        A proč ne Rekon race ten je rychlejší a na suchu co chce jezdit drží taky dobře ?

        • motacek  

          To jo, ale má nižší boční figury, takže se dá předpokládat, že na nezpevněném povrchu to při zatáčení bude hůře držet. Ten rozdíl možná ani nepozná, stejně tak jako nepozná minimální rozdíly v odvalování těchto dvou gum.

      • satch  

        Nevíš prosím tě, kde mají ten Aspen ve 2,20?

    • JK_Cookie  

      Dva roky jezdím spokojeně kombinaci: předek Cross King (dříve X King) ProTection 2,2, zadek Race King ProTection 2,2. Šířka pneu na ráfcích vnitřní šířky 24,5mm je u CK 5,35cm, RK 5,7cm. Cca po roce mi u RK prskl kord uvnitř pláště nebo tak něco a začal házet, vyměnil jsem a vše OK. Velký defekt jsem neměl, menší prolínání zalepilo mlíko.

      V současné době přemýšlím o přechodu na 2,25, a dost mě zaujala novinka Tufo XC 11, jsou sice o něco těžší než Continental, ale mají větší TPI tak by mohly být odolnější. Nemáte někdo zkušenost??

      • Chlebovnik  

        Větší TPI zpravidla naopak znamená nižší odolnost.

        • doubleingram  

          Tak to si nemyslim, hustsi tkanina bude IMHO naopak odolnejsi.

          Jinak na XC uz jezdim jen novy Race Kingy Prot.

          • Chlebovnik  

            Jenže jemnější (=větší TPI) tkanina má tenčí a tím pádem méně odolná vlákna. A vo vo vo tom to je.

            • doubleingram  

              Ale zase jich je vic ne, takze naopak muze byt pevnejsi. Vis to jiste, nebo jen usuzujes?

              • Chlebovnik  

                Vím to jistě. Vláken je sice víc, ale jsou tenčí, tedy každé z nich je méně odolné. Na druhou stranu je taková konstrukce zpravidla lehčí a poddajnější.

                Stačí se podívat, co o tom píše Sheldon:

                The higher the TPI number, the thinner and more flexible the tire fabric is. Thin-wall (high TPI) tires tend to be lighter and have lower rolling resistance, but they're more easily damaged by road hazards.

                https://www.sheldonbrown.com/tires.html

                Tady to samé:

                A low thread count tire (say < 80TPI) has larger threads and more rubber. This makes the tire heavier, and a little more sluggish to ride, but it also means it has better puncture protection and a longer life.

                A high thread count tire (say > 100) has finer threads and less rubber. This makes the tire lighter and more flexible so it grips the road better – we say it "performs“ better – but it's also more susceptible to flats. And because the threads are a bit more delicate, the tire will wear out sooner."

                https://www.missionbicycle.com/…icycle-tires

      • tombosco68  

        Mám Tufa cca 2 měsíce, najeto 800 km. Jedny z nejlepších plášťů, co jsem kdy jezdil. Na suchu mega super. Co mě ale překvapilo, jak drží na mokrých kamenech a kořenech. Velké bláto samozřejmě nedávají. Nízké figury a blízko u sebe. Co se týká defektů, zatím žádný. Teď na zimu je jezdím s dušemi. Ale vypadají hodně festovně. Mají v sobě ochranu Vectran a i váha 700 g dává tušit, že to nejsou papíráky. Myslím si, že ochranu Vectran používá i Contík u ProTection a to je trochu problém těchto plášťů. Bočnice jsou extrémě tvrdé a plášťě na kamení odskakují. Pocitově ještě víc, jak u Contíků. A to je foukám na 20PSI vpředu a 23PSI vzadu. To je jediná věc, která mi vadí. Škoda že Tufo nedělá verzi bez této ochrany. I váha by šla dolů. Přeci jenom 700 g na XC plášť je dost. Uvidím v létě, jak se budou chovat bez duší. Zatím, kdybych si měl vybrat jeden univerzální plášť na celý rok, tak je to jasný favorit.

      • tombosco68  

        Mám Tufa cca 2 měsíce, najeto 800 km. Jedny z nejlepších plášťů, co jsem kdy jezdil. Na suchu mega super. Co mě ale překvapilo, jak drží na mokrých kamenech a kořenech. Velké bláto samozřejmě nedávají. Nízké figury a blízko u sebe. Co se týká defektů, zatím žádný. Teď na zimu je jezdím s dušemi. Ale vypadají hodně festovně. Mají v sobě ochranu Vectran a i váha 700 g dává tušit, že to nejsou papíráky. Myslím si, že ochranu Vectran používá i Contík u ProTection a to je trochu problém těchto plášťů. Bočnice jsou extrémě tvrdé a plášťě na kamení odskakují. Pocitově ještě víc, jak u Contíků. A to je foukám na 20PSI vpředu a 23PSI vzadu. To je jediná věc, která mi vadí. Škoda že Tufo nedělá verzi bez této ochrany. I váha by šla dolů. Přeci jenom 700 g na XC plášť je dost. Uvidím v létě, jak se budou chovat bez duší. Zatím, kdybych si měl vybrat jeden univerzální plášť na celý rok, tak je to jasný favorit.

        • JK_Cookie  

          Díky moc za obsáhlé info. Šla by prosím změřit šířka pláště?? Ta váha je vyšší než u RK/CK co teď jezdím a docela dost jim lítá, někde jsem našel že dokonce naměřili 740g co už mi přijde příliš…např. RK protection má cca 625g. Jezdím bezduše a foukám v rozmezí 20–25PSI podle terénu, tak třeba ty bočnice budou ,,poddajnější", ale bohužel je to asi daň na úkor ochrany proti defektu. Předpokládám, že velké bláto není jejich parketa, ale předpokládám, že na tom nebudou hůře než Cont. Cross King.

          • tombosco68  

            Necelých 58 mm na 20 mm ráfku. Nové Cross King jsem nejezdil. Mám zkušenost s X-king. Bláto stejně, na všem ostatním lepší Tufo. Když jsem je koupil, tak jsem je převážil. Jeden 698 g, druhý 701 g. Ale mám jen nekalibrovanou kuchyňskou váhu.

            • JK_Cookie  

              Děkuji, mám ráfky 24,5 mm vnitřní šířku a bojím se bojím, aby to na zadku nebylo už moc na těsno. Co jsme tak měřil, tak max. ±59–60 mm aby tam zbyl nějaký vakl na případný sajrat/bláto za horších podmínek. Zatím to vypadá, že je asi vyzkouším, na základě těchto pozitivních informací…

          • mischak007  

            Taky letos chci zkusit Cross King/Race King combo. Asi nejlepsi cena www.bikepart.cz + realne vahy. Jedna se o verze roku 2018.

            • JK_Cookie  

              Jak jsme psal Cross King (dříve Xking, pouze změna názvu jinak stejný vzorek) jsem jezdil poslední dvě sezóny a jsem spokojen, občas tedy člověk musí myslet že ten zadek je do rychla a toliko nepodrží + horší trakce. Překvapivě i RK je o nějaký milimetr šiří jak píši výše. Jinak chci zkusit 2,25, jestli trochu větším objemem bude HT i trochu ,,pohodlnější".

              Co se týče obchodu bikepart.cz tak tam nakupuji, super přístup, ochota i ceny. jak píšeš, všechny pláště má převážené, proto vím, že ty Tufo XC 11 co má teď skladem mají všechny kolem 700–710g, ale má je čerstvě před vánoci naskladněny tak zatím prý nemá žádnou zpětnou vazbu od zákazníků.

        • kucka7  

          Za kollik se dají sehnat nejlevneji?

    • JK_Cookie  

      Dnes se mi v bikepart vyšel vstříc a zapůjčil na vyzkoušení jeden plášť Tufo XC 11 a už ho na 99% nevrátím :-)

      Potvrzuji šířku pláště 58mm. Nahodím na předek i zadek, tak snad mě nezklame…Pro inspiraci pár fotek.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse