• Henryboy

    Ahoj všichni. Dneska se mi povedlo urvat přehazovačku. Nejsem uplnej odborník, tak kdyžtak sory … :). Mam kolo Specialized, kde je doživotní záruka na rám prvního majitele. Přehazovačku jsem utrhl v takovym tom držáku patky rámu, který když v obchodě koukám na přehazky tak tam neni. Není to náhodou součástí toho rámu. Ptám se z důvodu, jestli to budu mít v záruce. Jestli ne, kolik to tak cca stojí. Nový držák včetně výměny. Přehazka vypadá, že bude v pohodě. Díky moc za rady.

    0 0
    • Esi  

      když je to mechanicky urvané tak na to se záruka nevztahuje stejně jako na ohnutou vidlici, podle toho jak to popisuješ to bude jen patka ta by se měla dát koupit přímo k tomu rámu originál

      0 0
    • blaf  

      patku má každá značka, možná i každý model jinou takže je součástí rámu, pochybuju, že ti to uznaj na reklamaci, ale můžes to zkusit, cena patky bude několik stovek

      0 0
    • jipík  

      Specialized Hardrock 500,– Kč

      0 0
    • Henryboy  

      Nejhorší na tom je, že ani pořádně nevim jak se to stalo. Žádná drba, nic. Přenášel jsem kolo přes padlej strom a když jsem nasedl a šlápl, tak to ruplo. Když jsem na to koukal, tak je ten držák přidělanej na rámu. Nejdřív mě ani nenapadlo, že by to mohla být součást. Potom jsem si ale uvědomil, že jsem to v obchodě u přehazek nidky neviděl. Tak proto …

      0 0
      • pepino  

        Třeba bude univerzál, jsem se bál, že neseženu na Marina a měli hafo stejnejch na víc typů, asi 200kč. Jak mi řekli, Asie je Asie :)

        0 0
    • dobytek  

      Tenhle problém jsem řešil asi před třemi týdny. Patka stála 260, s montáží 400. Maník v servisu kouknul, co jsem tam měl předtím a měl ten typ na skladě, oprava do druhého dne. Patek je několik druhů podle typu rámu. Na takové mechanické poškození se záruka určitě vztahovat nebude. Představa, že lehnu s kolem na bok a urvu přitom držák přehazky a půjdu to reklamovat, je podle mého názoru zvrácená. Prasklý rám, to je samo něco jiného.

      0 0
      • nox159  

        hm tak se vydelava na 5 min prace 140,–

        0 0
        • felix.org  

          To jo… :-) a ještě na to den čekat. Ale chápu, že servisy asi mají v některých obdobích dost práce a ne každej to zvládne vyměnit sám.

          0 0
        • Esi  

          jo jen musíš sehnat takovejch zákazníků 12 do hodiny a je to celkem slušná hodinová vejplata :-)

          0 0
        • kubad  

          Ty bys mel delat normy mechanikum.

          Si uvedom zr se to taky musi srovnat skontrolovat seridit. Bych chtel tvych 5 minut videt. A navic proc by mel servis uctovaz po minutach? Copak je to mobilni operator? Pokud mu nauctovali pul hodiny je to naprosto v cajku.

          0 0
          • nox159  

            mozna jsem tech 5 min prehnal, ale tak – sundam zadni kolo vymontuju koncovku, nasadim zvonky podivam se jestli je ok ram nahodim kolo nasroubuju pravitko mrknu jestli to sedi z kolem nahodim prehazku – prototocim 2× klikama zkusim vsechny prevody zkontroluju dorazy :) za 15 min nemam co delat

            0 0
            • Esi  

              ještě to kolo musíš od zákazníka převzít, zkouknout kde všude je to orvaný zapsat a potom mu to zase předat a s reklamacema že jsi mu to odřel ho na základě přejímacího protokolu poslat do … :-) jsme v ČR :-(

              0 0
              • nox159  

                ještě to kolo musíš od zákazníka převzít, zkouknout kde všude je to orvaný zapsat – tohle si vycetl kde?

                0 0
                • Esi  

                  nikde odhaduju to na české poměry, v autoservisech to tak běžně chodí že všechny větší šrámy se zapisují, když si to vezmeš jen tak jak potom budeš řešit odřený rám když zákazník bude tvrdit že to v době předání odřené nebylo ??

                  nevím jak to chodí v cykloservisu netuším kolo servisuju sám :-)

                  0 0
            • kubad  

              Tak 15 uz bude v pohode ale uvedom si kolik ruznych pripravku a naradi s vyjmenoval a ty nejak v cene opravy musis taky zohlednit. :-)

              0 0
              • nox159  

                asi budu muset rict šefovi aby sme vsechny ceny oprav v ceniku znasobili 2× a dostaneme se na realne hodnoty ;-)

                0 0
                • kubad  

                  Tak pokud tohle cos popsal delate za 70kc tak od zitrka vozim kola jen k vam :)

                  0 0
                  • nox159  

                    tech 70 by bylo podle me realne ( zase podle stavu… po netu se blbe strileji ceny…) ale berem to vetsinou tak aby to vychazelo kolem 150 za hodku pri beznych vecech

                    jinak vetsinou mame na opravy kola do 15k lepsi kola se tady u nas skoro ani neprodavaji… obcas samozrejme prijde kolo za 100k ale to je fakt jen vyjimka.

                    0 0
                    • kubad  

                      150kc/h je kraasna cena preju spoustu spokojenych zakazniku.

                      Ale mam pocit ze bude nekde v kalkulaci chyba.

                      0 0
                      • nox159  

                        kde myslis?

                        0 0
                        • pelhrimov  

                          No, v kalkulaci, už Ti to Kuband přeci psal. Za 150 kč/h může dělat jetnotlivec melouch po zamestnání nebo živnostník, který nikoho dalšího nezaměstnává a jehož cílem je pouze přežít. Ty jsi zřejmě zaměstnanec a aby firma mohla platit svoji režii, odvody a ještě trošku investovat do své obnovy, tak většinou musí její sazby začínat někde na 250–300 Kč/h plus další náklady, třeba na dopravu…

                          150 Kč/h to by pro zaměstnance bylo tak 13 tis. hrubého výplaty a žádné investice do obnovy firmy.

                          0 0
                    • dobytek  

                      Dejme tomu, že mým problémem strávili 30 minut (15 minut převzetí a vydání kola). Do ceny jde mzda mechanika + 35% sociální-zdravotní, správní režie – pronájem budovy obchodu a servisu, svícení, energie, odpisy nářadí. Taky nemusejí mít práci non-stop a na náklady si musejí stejně vydělat. Tu přehazku jsem jim předal docela zasranou.

                      0 0
                      • nox159  

                        jak vypada zarostla prehazka? znam pojem zarostly bovden ale prehazka ne.

                        0 0
                        • Esi  

                          píše zasranou, blbě to čteš :-), ale i tak mi přijde hodinová sazba 150 děsně málo

                          0 0
                          • kubad  

                            Tak tak

                            To bych mozna pochopil jako cenu brigadnika, ale za kvalifikovaneho mechanika je to malo.

                            0 0
                            • nox159  

                              funguje to tam uz 20 roku, mechanik ze zdravotnich duvodu skoncil tak jsem tam nastoupil ja… cenik je stejny od roku 2006 a zatim se asi neplanuje menit.

                              0 0
                          • nox159  

                            uz jsem asi slepy :D

                            mi to nerikej ja jsem spokojeny zamestnanec prace me bavi nestezuju si :) na lince jsem mel o 4k vice ale prace me srala :)

                            0 0
        • Vilém  

          Je videt, zes to nikdy nedelal.

          0 0
          • nox159  

            je videt ze se pletes ;-)

            0 0
            • Vilém  

              Jo tak jestli vyndas kolo, odmontujes starej hak, das novej, nasadis kolo, srovnas hak, namontujes saltr, provleces retez, seridis dorazy, pripojis lanko a seridis jej behem 5ti minut, tak jsi u me borec.

              0 0
              • kubad  

                ještě přijmout kolo, sepsat zakázku, vydat kolo a naučtovat :)

                0 0
                • dobytek  

                  Bez toho to bohužel nejde. I prodavač, který tohle dělá, musí z něčeho žít. Třeba se to někdy naučím sám a tyhle náklady mi odpadnou.

                  0 0
              • Patar  

                Viléme ,

                ty servis ovládáš dokonale. Zaponněl jsi ale ještě dodat , že před montáží patky je někdy také třeba patku upravit (např. sražením hran , aby dosedla celou plochou k rámu , vycentrovat zadní kolo , aby se vůbec dalo podle čeho odměřovat a v neposlední řadě upravit stopu kola dle 4-bodového kontaktního systému, obzvláště , dosedá li kolo do.zadní stavby „na štorc“.Ato nemluvím o chybné řetězové lince a křivém svařenci zadní stavby.

                Pak to může být také práce na několik hodin za podmínek perfektního servisního vybavení , včetně rovnací stolice. Od kvality servisu se pak odvíjí životnost pohonu a spokojenost zákazníka.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak ty uz jsi to dotahl k uplne dokonalosti:) Mas pravdu, ze ac si to lidi casto neuvedomuji, tak jedna vec se odviji od druhe, viz to centrovani, ktere popisujes.

                  0 0
                  • Patar  

                    Pro Viléma a Kubada:

                    Ještě jsme zapomněli na opětovné seřízení zadní brzdy po usazení kola do rámu , což si většina uživatelů bicyklů neumí sama udělat.

                    0 0
                    • nox159  

                      tu se podivej jak se to ma delat :D

                      a tady mas jak to mas zabalit :D

                      0 0
                      • Vilém  

                        Zrejme nevis koho se snazis skolit. Pochybuju, ze nekdy budes vedet a umet to co on.

                        0 0
                        • nox159  

                          soudim podle videa a tam se prezentuje dost blbe, a to jak zabalil to kolo to myslim ze OK neni!

                          0 0
                          • juli  

                            Ty seš kůůůň.

                            0 0
                            • nox159  

                              muj nazor je že človek muže byt genius ale když se neumi odprezentovat nebo aspon smysluplně vyjadřit tak je to s nim špatne

                              viz dopředějc…

                              pokud tohle cele nebylo myšleno jako parodie ;-)

                              k tomu baleni toho kola

                              • riditka ven z krabice podle me nejsou ok
                              • pedaly a sedlo v krabici bude poradne litat
                              • upinak pokud byl v prednim kole propichne krabici

                              cloveka jako takoveho neznam – vsechno soudim jen podle toho co jsem videl na videu.

                              0 0
                              • juli  

                                No, já teda nevím, ale co to má společného s Patarem?

                                0 0
                                • nox159  

                                  to nebyla reakce primo na nej ( jen jsem to za jeho reakci zaradil) – vim (taky jen z toho co jsem tady cetl) ze Patar kolum rozumi… ( nesaham mu ani po kotniky )

                                  jen jsem nasel tohohle borce z videa tak jsem chtel ukazat jak se to podle nekterych lidi dela…

                                  jiste to nebylo mysleno jako nejaka narazka na Patara – pokud to tak vyznelo tak za to se omlouvam :)

                                  0 0
                                  • juli  

                                    Tak to jo.

                                    Zařadils to nešťastně, proto ti Vilém napsal o tom školení, nebo přímo o skolení. Ale, vlastně nevím jak Patar balí kola :-)

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      to fakt ne, na Patara bych si nedovolil rict jedine krive slovo

                                      ja myslel, ze to vilem mysli tak, ze toho z videa zna a rika mi jaky to neni borec ze se vyzna… ( i kdyz mi jako profik moc nepripada… spis naopak )

                                      takze tohle pro vysvetleni :)

                                      0 0
    • Henryboy  

      A co ten ochrannej kryt přehazovačky, kterej se dává na rám ? Jelikož nějaký gramy neřešim nebylo by to pro příště dobrý ? I když ono to neni moc pěkný, co … :o)

      0 0
    • Henryboy  

      Tak za tu ulomenou patku chtějí 800,– Kč. Jenom za díl. Mám kolo Specialized FSR XC. Je to běžná cena ? Se mi to zdá aj dost …

      0 0
      • Patar  

        Tak to mě vyrazilo dech. Asi bys zaplatil 580,– Kč za ZNAČKU.Vyplatilo by se to tady vyrábět CNC obráběním. Zatím jsem narazil na nejdražší (cca 400,– Kč) u Williera.

        0 0
      • felix.org  

        Za 800,– by ty patky měly být minimálně dvě…

        0 0
    • Soilwork  

      tvl, to tě asi trošku natáhli ne? xDD já bydlim ve Varech, je tu jedno bezva cyklo, všechny patky na Spešly 299,– kč a to i když jí neměli a museli jí přiobjednat, protože to byl starší rám

      0 0
      • Henryboy  

        Právě že jsem tam kolo ještě nedal. Je to Hannah v Plzni, taky se mi to nezdá, mohl by jsi mi poslat odkaz nebo nějaky telefon na tento obchod. Díky moc

        0 0
    • Henryboy  

      Díky za rady ohledně cen. Nakonec mám tu patku z RAMALA Plzeň za 270,– Kč.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.