• analytic

    Ahoj, dříve dost diskutovaná věc – jak často udržovat zadní stavbu u Fulla. Kdysi mi známý servisák řekl „nekupuj fulla, každej rok musíš dát rozebrat zadní stavbu, vyčistit, promazat“. S tím prvním se mýlil, s tím druhým ne.

    1. Canyon Nerve Al 8.9 r.v. 2013 (dodnes je rám stejný).
    2. Rozborka hlavního čepu – jednoduchá věc. pokud není zatuhlý. Po

    dvou letech provozu (viz foto) tam bylo dost bordelu, mazivo jen tak tak.

    1. Ostatní čepy zadní stavby stejné
    2. Po rozborce dokonalé vyčištění, otevření krytů ložisek, natlačení

    nového tuku.

    1. Sborka, utahovací moment 8 Nm.

    Celkově dosti pracné, hlavně mytí ložisek. Ložiska nedoporučuji vytlačovat, lze je ošetřit v rámu, vyměnit jen poškozená nebo zarezlá.

    Fotodokumentace možná někoho vyděsí, protože toto nedělá. Nicméně Canyon má vše pěkně dílensky zpracované, vše utěsněné ale sebelepší technologie nezabrání vstupu bordelu při dlouhodobějším provozu kola.

    Takže – přeji příjemné přechody techniky na letní provoz

    Fotky jsou na picasawebu –

    http://plus.google.com/…525951987121?…

    0 0
    • Smazaný účet  

      No, znamy servisak asi bude predevsim lenoch.

      Udelat jednou za rok rozborku neni az tolik prace. Kdyz si to dobre „naplanujes“, tak to udelas po vecerech behem zimnich veceru, kdy se jezdit neda. Na vymenu lozisek to chce nejaky vercajk, to je pravda. Takze si nezbyva nez vykoumat zda menit sam (a poridit naradi a pripravky), nebo to dat do servisu, kde to umi.

      V jakem stavu byly tva loziska pred a po procedure tezko soudit, ale po dvou letech a takovem bordyklu bych ve vymenil komplet.

      0 0
    • Georrge  

      asi záleží i na konkrétním rámu, ale u felta compulsion jsem nikdy údržbu nehrotil, teď jsem po dvou letech rám zkontroloval, zjistil že některé ložiska už hnijou, ale víc jich bylo vytlučených, některé ještě dobré, takže jsem všechny ložiska vyměnil a víc bych s tím nedělal, na minimálně další dva roky klid, cpát tam pravidelně vazelínu nebo se snažit udržovat reznoucí ložiska podle mě nemá moc smysl.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zbývá mně z osmi ložisek vymlátit posl. dvě, ale za boha to nejde, jsou zarostlý, přes noc byly v oleji. Už se tím zaobírám třetí den a už mě to vážně nebaví, vědět, co mě čeká, byl by dávno na bazaru. Nějaké osvědčené rady???

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vidim spravne ze vnejsi krouzek loziska je pristupny z obou stran? Pak je otazka nasledujicic, cim to vymlacujes?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Vidíš blbě, vnější kroužek ložiska je přístupný jen z vnější strany, navíc ta vnější hrana vzpěr je zešikmená. Rubu do toho šroubovákem, jak jinak…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mi pripadalo, ze videt je…ale to bude fotkou…

            Sroubovakem nevymlatis ani hovno, odvez to do servisu nebo kup poradny vercajk nez to zkurvis…

            0 0
      • wilda81  

        Stahovák+lis a za 5min je máš vyměněné

        0 0
        • Smazaný účet  

          Odkaz? Ten stahovák se nemá o co opřít…

          0 0
          • wilda81  

            Na takové případy mám vyrážeče ze superstaru. U kosouhlych ložisek, ale někdy vypadl jen vnitřní kroužek. Pak jsem musel vzít větší vyrážeč a vyrazit vnější kroužek.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ten mam taky a kdyz to s tim nejde, tak pomuze horkovzduska. Nekdy bez nahrati ani opakovane velke rany nic, po poradnem nahrati to skoro vzdy jde ven jen na jedno lehke tuknuti. Nemam ale nikde karbon, takze se nemusim bat to poradne nahrat.

              0 0
      • Vilém  

        A uz si to zkousel nahrat, jak ti nekde radil pepek? Nechce se mi verit, ze by to pak neslo ven.

        Tady je akorat blby, ze to pouzdro pro lozisko je z vnejsi strany zkosene a neni oc se oprit.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mám jen slabý fén, teplo reaguje s rzí?

          0 0
          • Vilém  

            Fen bude na toto asi malo. Po nahrati i ta rez jiste povoli.

            0 0
            • MlokCZ  

              Urcite malo. Kdyz pri vyklepavani lozisek vytahovakem nahrivam, tak 400° nastaveni na horkovzdusce nic neresi a musim nechavat 650° co ma maximum a k tomu foukat hodne z blizka. Po poradnem nahrati to ma dalsi vyhodu, nove lozisko tam jde velmi snadno (kdyz se lisuje hned aby to moc nevychladlo).

              0 0
              • Smazaný účet  

                S lakem problemy nejsou? 400 °C je uz docela dost…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Zatim jsem zadny nezrusi (tim netvrdim ze to nejde). Vetsinou jsem ale resil loziska v naboji a na fullu pak s anodizaci. Vzduch stejne rychle chladne a je potreba to dobre zamirit. Samotna loziska/tam/telo naboje se na tak vysokou teplotu stejne jen tak nenahreje. Vetsinou je to nahrate dost ve chvilu kdy zacne vytekat vazelina z loziska.

                  0 0
          • RomanH  

            Kup / pujc si horkovzdusku. Ja mam presne takto reseny hlavni cep. Horkovzdusku jsem ale kvuli karbonu pouzit nemohl, tak jsem to tlacil zavitovkou s gola orechy a kontramatkami + provizornim vyrazecem z kotvy do betonu. Jak jsem Ti psal do brnenskeho vlakna, jeste jsem mel problem s velikosti gola orechu, pro priste si ho necham stocit, abych nemusel pouzit ten mensi a lozisko se mi nerozpadlo.

            0 0
      • Vilém  

        A jinak bych to asi zkusil zatitovou tyci, prostrcit obema loziskama, na jedne strane podlozka, ktera se opre o vnitrni stranu domku loziska, na druhe strane bude tlacit primo na lozisko. Pak tocit matkama a vytlacit to ven. Nasledne druha strana opacne.

        0 0
    • MirosPikos  

      Já měním po roce rám a tak mě ložiska netrápí :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já měním stroje taky často, ale přesto, že Pijér je bazarovka, tak už ho mám čtvrtou sezonu. Hlavně se mi líbí, že nemrzí přibývající šrámy. Novou karb. raketu si neumím moc představit, přepravujem kola semtam v grupě vlakem, teď absolvoval hafo km na vozíku, to se vzájemným omláceninám nevyhnem.

        0 0
        • nomecz  

          No on je nemeni uplne cilene :) viz vlakna o praskajicich ramech :)

          0 0
          • LM  

            MirosPikos: tos dostal ale jenom novou zadní stavbu, ne? Tj. rám je stále stejný a tím pádem i ty 4 největší ložiska na sedlové trubce máš pořád stejný…

            0 0
            • MirosPikos  

              Kdepak, právě že celý rám. Takže i všechna nová ložiska. To je jediné pozitivum na těch týdnech bez kola :)

              0 0
    • MarekG  

      Zdravím pánové.

      Pustil sem se do výměny ložisek zadní stavby a zastavila mě až demontáž ložisek u přehazky. Nemáte někdo kutilský tip jak na ně?

      0 0
      • pepek  

        Tu rozpěrku odsuneš kulatinou a ťukáš střídavě naproti a dokola, podle toho, jak to leze ven. (na vnitřní kroužek). Poradil bych nahřátí horkovzduškou, ale vidím, že máš dřevěný bike :-) Prý to jde rozepřít kotvou do zdi, ale já jsem s tím neměl úspěch.

        0 0
        • RomanH  

          Bud vytahovaci kladivo (ja s tou kotvou do betonu uspel), a nebo to zkusit pres zavitovku do vetsiho gola orechu (pokud to rozmerove vyjde a je tam pristup z obou stran).

          0 0
          • pepek  

            v té díře je uprostřed osazení

            0 0
            • RomanH  

              A jo, ja na to koukam na mobilu. Ted jsem si to zvetsil – toto jsem vyklepaval na Fulcrumu pres sroubovak.

              0 0
      • Rice  

        Trošku dražší, ale nejsnadnější řešení, je sada vytahováků ložisek (v tom videu za to tahá dost opatrně, většinou to jde na pár tahů) ale např. Kovys stojí skoro tisíc Kč, celá sada pak na Ali nebo u přeprodejců v ČR necelý 2 tis. Kč, takže je to pro častější použití. Občas jsem našel rady, že jde použít kovová rozpěrná hmoždinka, ale v tomhle případě se tam s ní asi nedostaneš.

        0 0
      • 01carbon  

        podložit ty kovové opěrné „nohy“ třeba prknem s otvorem.

        http://www.albrecht-l.cz/…vaky-156586/

        0 0
    • Smazaný účet  

      Konečně jsem odhalil příčinu pazvuků ozývajících se i po výměně ložisek zadní stavby. Dotáhl jsem spodní čep, zajistil Loctitem a chvíli byl klid, bohužel jen chvilku. Čep mazat/nemazat? Nic jinýho, než zakydat ho vazelínou mě nenapadá. Nebo se prostě smířit s tím, že to je starší full a ten už tichý nebude?

      https://youtu.be/PAu_PGjyVD4?…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jj, jakmile chce člověk konkrétní tech. radu… :)

        0 0
      • wilda81  

        Co mazat nebo ne jsem řešil vždy dle doporučení výrobce (většinou bylo doporučení osu namazat). To zakydání vazelínou na chvíli pomůže ale není všemocné, vazelína se vymačká a jsi tam kde jsi byl.

        0 0
      • beavis  

        Pokud ti i po vymene lozisek neco vrze praska apod., tak je bud furt nekde vule nebo tam mas bordel.

        Mel jsem par let X-Controla a kdyz jsem po reklamaci zadni stavby menil loziska, tak sem to poradne namazal vc. cepu.

        Sestavil a byl klid. Namazej to az ti lehce bude vazelina lizt okolo a pak to vyzkousej jestli to bude zlobit.

        0 0
        • Smazaný účet  

          A měls k tomu nějakej manuál s utahovacíma momentama?

          0 0
          • beavis  

            Nejaky manualy s utahovacima momentama mam. Pisni mi na: jarda.stb@seznam.cz, poslu ti je.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Povolil jsem čepy u spodního vahadýlka a u toho nejnamáhanějšího jsou ložiska po pár vyjížďkách KO, se poseru už fakt…

              0 0
              • wilda81  

                A co tam dáváš? Narvat vazelinou jsi je zkoušel?

                0 0
              • beavis  

                Pozor na lisovani lozisek do zadni stavby. Jak nejsou v ose coz se stane velmi jednoduse, tak je to spatne a takovy loziska moc dlouho nevydrzi. Ja jsem pred 4ma rokama obetoval 400 km cestu az do Koberic k Schindlerovi, kde mi je lisovali pripravkem a samozrejme pak vse makalo dokud jsem X-Controla neprodal.

                0 0
      • kudlanka32  

        jo bud vule nebo bordel, loziska udelat podle navodu vyrobce – pokud pise zalepit, tak vycistit, odmastit a pak zalepit; pokud pise namazat, tak namazat. Dotahnout na moment. Nikdy zadny problem. Za to uz mi vrzala patka, sedlovka, zamek od sedlovky, upinak, lozisko v hlave…obcas to najit

        Jo a jednou mi v tom i tak praskalo, a kdyz jsem to umyl, tak na me vykoukla prasklina pres pul svaru. Po sesti letech sem se ani moc nedivil.

        0 0
    • -b-n-x-  

      No jo. Zlaty jednocep co? :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.