• Bauvi

    Zdravím. Rozhoduju se mezi těmito dvěma kotouči:

    http://cykloprofi.cz/…alog/422.jpg

    http://www.sport4you.cz/…-p-1785.html

    Zajímá mě, jestli je mezi nima nějakej rozdíl v brzdném účinku. Ten první má totiž méně hmoty a brzdná plocha je možná menší, než u toho druhýho. Máte někdo s těmito modely zkušenosti? Je to nějak poznat při brždění, nebo ne?

    Díky moc…

    0 0
    • Neddy  

      Mám oba tyhle kotouče ve velikosti 180, buhužel však na dvou kolech. Zkusím to na jednom otestovat a řeknu ti, jaký v tom je rozdíl… Jinak dle mého ten zubatý se daleko míň zahřívá než ten vlnitý, ale to je vidět i z jeho tvaru…

      A kupoval jsem všechny kotouče na Koloshop.cz (zubatý 203 a 180 mm, vlnitý 180 mm), tam to vyšlo značně levněji.

      0 0
    • dieegoo  

      Pokud to máš na ty Shimanovské brzdy, tak bych se vyhnul těm zubatým Alligátorům. Jezdil jsem je s Avidy, tam byly celkem v klidu, ale s přechodem na Shimano brzdy začaly hrozně cukat – nevim, jestli je to jiným rozměrem desek, jiným materiálem či něčím jiným, ale bylo to nesnesitelný. Navíc, kulatý brzdý o fous líp.

      0 0
      • pitos  

        taky když jsem ten zubatej zkoušel tak mi to cukalo ale už si nepamatuji jaké to byli hydry.

        0 0
      • Bauvi  

        Mám Shimano LX. Díky za postřeh :)

        0 0
      • Burizon  

        To „cukání“ myslíš takový ty vibrace, jako by se destičky zakousávaly do každé dírky na kotouči a přitom to rozkmitalo vidlici? A vydává to takovej ee zvuk? A hlavně v nižší rychlosti? Pokud ano, tak pak ten problém mám a nevím, jak ho řešit. Mám XT brzdy na Hayes kotoučích…

        0 0
        • Bauvi  

          Hmm, takže další negativní bod pro zubatý.. :)

          0 0
          • Burizon  

            Pozor, já nemám zubatej kotouč! Stačí se juknout ke mě do profilu kola…

            0 0
        • dieegoo  

          Nevím, čím je to způsobený, ale přesně jak říkáš – při dobržďování z nízké rychlosti začne kmitání vidlice a ne zrovna malý.  Takže zubatý alligátory šly do světa, koupil jsem kulatý Avidy a je po problémech.

          0 0
          • Burizon  

            Nejdřív jsem laboroval s nastavením třmenu – bez výsledku. Musím říct, že mi to začalo"čvachtat" (tak nějak to zní) i na zadním kole. Já si to spojuju s pořízením nových destiček a jejich mírném zajetí (tak 200 km). Teď mám takový modrý (ach, ty názvy, na to já nikdy nebyl). A sere mě to… :-) I když mě teď sere horší věc, že mám pocit, že nemám obě kola v jedné rovině a kolo „stoupá“ v traverzu do jednoho směru a nejede vlastně rovně… No ale to by bylo na samostatný vlákno…

            0 0
          • Bauvi  

            Díky, tak tenhle názor asi definitivně určil podobu mýho budoucího kotouče :). Takže vlákno splnilo svůj účel, díky všem…

            0 0
    • Bauvi  

      Kámoš, co má zubatej, mi řekl, že se zubatejma daleko rychleji odchází destičky. Takže další dobrá poznámka..

      0 0
      • dieegoo  

        To mi rozhodně nepřišlo, desky se tak moc „nepromáčknou“, aby je zuby okousávaly. Stejně působí jakýkoliv jný otvor v kotouči, takže spotřeby desek bych se nebál. Zato cukání bylo vážně špatný.

        0 0
        • Bauvi  

          A myslíš cukání u „zubatejch“, nebo u normálních, „vlnitejch“?

          0 0
      • ropman  

        to jsem od kámoše (nejspíš je to jinej než tvůj :-) slyšel taky, dal nezubatej kotouč a je to v normě. Sám zatím zkušenost nemám, ale přijde mě na těch moc zubatejch a díratejch kotoučích že se ty destičky vlastně nemají moc s čím třít. Prý lepší kulatej a víc menších dírek.

        0 0
        • ropman  

          ha, tak s těma dírkama a kulatým kotoučem jsem to četl od MLOKa tady :-), ale jinak že se sjíždí desky se zubatým víc mám fakt od kámoše :-)

          Citace: „S těma brzdama možná bude jinej problém. Jaké tam máš brzdové kotouče? Většinou jsou na vině právě ty. Některé ti jsou schopny zbrousit deštičky během pár kilometrů. Kámoš si před dvěma roky koupil kotoučovky XTR a k tomu krásné kotouče ve tvaru ozubeného kola a po 180km měl po deštičkách. Koupil si ty stejné destičky a dal tam normální kotouče a od té doby to mění tak po 5–6 tis“

          Tak se omlouvám za loupež myšlenek.

          0 0
    • matts1  

      já mám ten zubatej ve 180 na hydrách deore, ze začátku mě přišlo, že možná origo kotouč shimano brzdil líp, ale nevím, asi si to už sedlo, nebo jsem si zvykl. Ale necuká to, to je v pohodě.

      0 0
      • Bauvi  

        A nemáš problém, že by se ti daleko víc ničily destičky?

        0 0
    • Neddy  

      Tak brzdný účinek mi přijde stejný, už testuju :-). Rozdíl je těžko rozeznatelný, protože nemám možnost testovat kotouče za stejných podmínek (hlavně teplota okolního vzduchu). Ale zubatý kotouč se méně zahřívá, takže v delších sjezdech má na vrch. Ten vlnitý se zahřeje daleko rychleji. Zubatý by díky svému tvaru měl i snadno odstranit nečistoty z destiček.

      Problém s cukáním nemám, testováno ale na brzdách Tektro. Ještě mohu zkusit otestovat na Shimanech M525, ale to až bude čas…

      Takže pokud plánuješ delší sjezdy, tak zvol určitě zubatý. A na kole to vypadá zajímavě… Pokud ti jde o vyšší brzdný účinek a nejsi moc těžký, tak zvol vlnitý. A nebo ještě chvíli počkej a já ti řeknu jestli se to na Shimanech nějak cuká či tak něco.

      0 0
    • Neddy  

      Ale v rozměru 203 mm bych si s účinností brzd a přehříváním asi hlavu nelámal… vybírej jen podle vzhledu a cukat to snad nebude ;-) A nechceš dozadu „jen“ 180, to by snad stačilo ne…?

      0 0
      • Bauvi  

        Díky za vyčeprávající odpověď a testing:). Dozadu plánuju 180, tu, který je teď vepředu a bude nahrazena 203. Bojím se jen u těch zubatejch, že to daleko víc ničí brzdový desky. Něco na tom bude, řekl bych. A s tím zahříváním je to divný, spíš bych si tipnul, že víc se zahřívat bude zubatej, jelikož má menší hmotu a k jejímu zahřání je teda potřeba menší množství tepla. Ale na druhou stranu má menší brzdnou plochu, což bych si tipnul, že bude mít menší brzdnej účinek. Ale to je v rozporu s tvými praktickými měřeními, takže jsem fakt jelen :)

        0 0
        • Neddy  

          Sice má menší brzdnou plochu ten zubatý, ale to nižší zahřívání je způsobeno jeho tvarem – dobře se chladí vzduchem, který proudí všude možně…

          0 0
        • Neddy  

          A ten zubatej má menší brzdnou plochu a menší účinek, to říkáš správně a já to říkal taky… ;-)

          0 0
          • Bauvi  

            A nekouši ti desky:)?

            0 0
            • Neddy  

              Psal jsem ti, že ne, ale netestoval jsem to ještě na Shimanech… jen na Tektro. A s tím vyšším sjížděním desek si nejsem jistý. Možná se budou více sjíždět těm, kterým se cukají. Protože jinak by se mohly sjíždět i méně, protože ten tvar dobře odstraní bordel z destiček, který má na sjíždění asi největší vliv…

              0 0
              • Bauvi  

                No, ale když vezmeš v potaz to, že když je kotouč zubatej, tak ty zuby do těch destiček vletí, protože je před nima nolnej prostor na kotouči… Kdežto u klasickýho kulatýho kotouče tenhle syndrom není, protože část kotouče, která prochází deskama, je v celku, tudíž tam nejsou ty nárazy. Ale tohle jsou všechno jenom teorie, nejlepší je dát vždycky na praktický rady.

                0 0
                • Neddy  

                  Ty zuby jsou udělaný tak, aby vždy byla dostatečná část kotouče ve styku s destičkama. Takže i když vší silou zabrzdíš, tak bude všude mezi destičkama mezera 2 mm pro ten kotouč, destičky se nijak neprohýbají… takže ten zub tam vjede hladce a navíc v takový rychlosti, že si to ty desky ani neuvědomí ;-) A navíc se to točí po směru zubů, takže tam žádné ostré hrany nejsou… Když ho nasadíš obráceně, tak už to asi problém dělat bude :-)

                  0 0
                  • Bauvi  

                    Mea culpa, má pravdu, t vomhle. Trošku jsem pozapomněl, jak ten zubatej vlastně vypadá a myslel, že je víc jako pila. Máš pravdu, když na něj koukám, vypadá to, že by to nemuselo bejt tak špatný. Takže obrušování dese zvýšený jen minimálně, možná i nijak. Teď ještě o to cinkání..

                    0 0
    • aortacek  

      Pokud chces kvalitní kotouče tak doporučuji vybrat si z nabídky:  www.manobike.com/index2.php?… vozím teď typ aggressive a max. spokojenost.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.