• Janouch

    Zdravím.

    Máte někdo zkušenost jak tvrdou pružinu použít u vidlice Fox Van se zdvihem 180 mm z výroby tam byla modrá. Podle manuálu je na moji vahu 105kg potřeba žlutá… tu jsem tam nechal dát a byla šílene tvrdá. Pak jsem dal zelenou do 95 kg a přijde mi , že vidle nevyužíva celej zdvih. Bojím se ,že pokud tam dám modrou bude to zase moc měký…

    Díky všem za postřehy…

    0 0
    • karliner  

      A ty postřehy chceš do kterého vlákna?

      0 0
    • Jenda  

      nevim jak je to prenositelny mezi znackama ale ted jsem resil U-Turnovou pruzinu do Lyrika a vzal jsem o jedno mekci nez bych mel mit a jsem spokojenej. Ale jezdim jak baba s nusi a na drsnejsi zachazeni by to chtelo tvrdsi pruzinu. Podle me ta tvoje vidle je uz stavena na hodne prisny jezdeni takze pokud vis ze nemas sanci tomu dat zas takovej kour tak vem klidne mekci. Otazka je jakou roli v tom hraji pasivni odpory.

      0 0
    • mr.antik  

      Kolik od dorazu jí dáváš, když jedeš největší dosavadní pekla? Např. schody, kořeniště, kameniště. Hladký skoky se do toho nepočítaj, tam to nutně až tak moc na doraz nemusí.

      Nevim kolik si už najezdil, ale v klidu to nech, ono se to časem nějak vytříbí :-) 2cm semtam nehrajou roli v jízdních vlastnostech, spíš aby byla citlivost ok, až se zajede.

      0 0
      • Janouch  

        no jezdím to teprve tejden a par dni ale při výkendovým pojezdu a sjezdu docela prudkejch schodu se gumicja na noze vidle zastavila tak 6cm od horní hrany. čekal bych že pri povolených všech nastavení jako je prepjeti pružiny a nízko a vyskorychlostní komprese pujde na doraz když je na 95 kilo

        a ja mam o 10 víc

        0 0
        • tomfree  

          Mám sice 160mm vana,ale mám 86kg a jezdím modrou pružinu a pokud jedu nějaké peklo,využívám celý zdvih,a když něco p…u tak jde na doraz.

          0 0
        • mr.antik  

          no 6cm je dost :-) A jak vypadá sag? Jestli je v pohodě, tak pak by to už muselo na jiný olej do tlumiče.

          0 0
          • Janouch  

            no sag je ok a to mam vše uvolněný jak přepětí tak kompresi

            0 0
            • logoman  

              Třeba jezdíš tak dobře, že všechno krásně stlumíš tělem a pohltíš :), já sám mám na lyriku střední pružinu a vážím 90 kg a je to ok

              0 0
              • Janouch  

                :))) škoda , že jsem to nevěděl dřív mohl jsem ušetřit na vidli:))))

                0 0
    • vojtechposmourny  

      Ahoj, na mejch 85 kilo (90 v plné polní) vozím na Van 36 RC2 se 160mm zdvihu druhou nejměkčí pružinu. A doraz jsem ještě nedal. Konec konců, nedal jsem víc jak 15 cm zdvihu…

      0 0
    • kesu  

      hele vozím na totemu tu nejměkčí pružinu z těch třech a je to akorát:-),jakej máš ság?

      0 0
      • Janouch  

        hele sáág máám podle tabulky nevim kolik to dela cca 4 cm nejak tak

        0 0
        • kesu  

          mě to vychází tak na 25% ale mám pružinu snad na 75kg:))

          0 0
        • mr.antik  

          hmmm, tak to blbý. A jak je to citlivý na počátku zdvihu? Je cejtit nějaké omezení kompresním tlumením? Možná bys to potřeboval ještě menší než minimum. I když při tvojí váze se dost divim.

          Pouze teoretizuju, ve těch složitejch tlumeních se moc nevyznám, je prostě možný, že ten van je prostě takhle schválně poladěnej, aby byl dost progresivní na skoky.

          0 0
          • PatrikL  

            tu je podobná verzia (bez kashima coatingu, inak všetko rovnaké) a vyzerá že využíva zdvih veľmi dobre http://www.pinkbike.com/video/137854 :) Takže skôr by som povedal že tvrdosť pružiny toho najviac ovplyvní…

            0 0
            • mr.antik  

              pokud je sag tak akorát tak ne pružina je zvolená dobře.

              Osobně bych se neunáhloval a ještě pojezdil v terénu :-)

              Já mam třeba na lyrikovi pružinu evidentně tvrdou (sag něco přes 15 procent a chodim 2–3cm pod doraz při povolených kompresích.

              0 0
              • friblos  

                Bych ještě chvilku počkal až se trochu zajede a pak případně potunit. Hlavně jde taky o to jak jedeš a nevidím důvod proč by na schodech měla chodit víc. Sice mám Floata 160 po tuningu, ale na běžné AM jízdě chodí tak 3cm od dorazu, na skokách v Rokytnici tak 1cm a na dropu za barákem v lese co má 1,70 a špatný dopad dávám doraz:-)

                0 0
                • kubad  

                  3cm a 6cm od dorazu je rozdil.

                  0 0
                  • friblos  

                    Ať si to pošle na tuning a má po problému.Ale jednou to projet a chtít zázrak taky nemůže a hlavně testovat na schodech je blbost.

                    0 0
                    • kubad  

                      Tech projeti uz bylo sakra vic, ale souhlas chce to poradne zajet. Pruziny mel k vidli tak skouset ktera sedne

                      0 0
                      • mr.antik  

                        zase cca 8cm zdvihu je na AM ježdění tak akorát – ale ne při úplně otevřený kompresi

                        0 0
                    • kesu  

                      no já nevím, podařilo se mi nedávno najet na schody s vysokým sedlem, schody byly tak metr vysoký a hodně příkrý, navíc na konci chyběl kanálek, dopadl jsem předním kolem akorát za poslední schod do toho kanálku a jak hezky to cinklo o doraz…:-)) schody se nezdaj

                      0 0
                  • mr.antik  

                    tojo, ale stejně bych počkal…

                    0 0
                    • friblos  

                      Ješte počkejte, ať to vezme na Ještěd a na těch kořenech se to docela zajede.

                      No hlavně jestli to Fox takhle potunil, tak bych nechtěl jezdit Floata 180, to musí být vůbec hrůza.

                      0 0
                      • kubad  

                        No prave nevim co soudruzy u Foxe vymysli. Sem to kolo projizdel po sestaveni a asi po skoku z cca slabeho metru s slusnym dopadem sem tu vidlu s mou nejtvrdsi pruzinou dostal tak lehce za polovinu. A 115 kg neni malo :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Hehe to je bída :0( Ať koupí duroluxe TT v nejlepší specifikaci a má po problémech :0)

                          0 0
                        • mr.antik  

                          Tak jestli pružina vypadá normálně, tak bych spíš zkoumal co je tam za olej (pokud utahování komprese funguje tak jak má)

                          0 0
                          • kubad  

                            Pokud se to nezajede tak pujde k Milanovy s tim se pocita. Nejake jine zasahy sou zbytecne. Stelovatka tomu samo funguji.

                            0 0
                          • friblos  

                            Taky možnost, zkusit dát řidší olej. U mojí ještě vyndávám cca každé 2 měsíce gufera a mažu origo polštářkem ty molitany a pak vidle taky chodí o poznání citlivěji

                            0 0
        • goofy  

          No klidne bych se nebal jit na vetsi SAG… Jinak jak uz psali jini. posckej az s zajede a uvidis.

          Ja mam 160mm Vana, SAG nejak prez 4 cm a fakt hodne zalezi co clovek jede. Na normalni AM jizde ho davam tak 3 cm od dorazu. Ta mrska HS expanze tu vidli totiz porad drzi prakticky v plnem zdvihu… Kdyz sem tomu dal vic pokourit, tak uz jsem se k dorazu docela priblizil, ale na doraz jsem ji dal zatim snad jenom dvakrat…

          0 0
    • mr.antik  

      Jen tak prozajimavost, kolik zatlacite vidlici kdyz opravdu chcete, treba pri jizde po asfaltu, poposkocen? + propruzeni rukama na max?

      0 0
      • friblos  

        Vidle Fox 36 Float 160. Sag mám FR 4cm a když zatlačím ve stoje tak zhruba 2,5cm od dorazu.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Epicon 140TT, dřív jsem vozil dost na měkko – takže jsem dal 5mm od dorazu, teď na fullu už to bylo neúnosný, takže nafoukáno na stejný sag, ale od dorazu dám takhle tak 20mm

        0 0
      • goofy  

        Nevim ted jiste, bo jsem to nikdy nemeril, ale asi nejak 2cm od dorazu? Mozna drobatko vic

        0 0
      • mr.antik  

        taky to dám asi 2,5cm od dorazu, ale je velkej rozdíl, když namažu Brunoxem a nebo ne. Sag mám malej, asi 2,5cm

        0 0
      • Vegan  

        Kdysi jsem cetl takovou podivnou poucku, ze kdyz dam pri sve vaze a plnem zatizeni vidlice cca do 2/3 zdvihu je to akorat ( tzn vymontovana vidlice a vysim na ni temer celej) … Zatim se mi to celkem osvedcilo a v terenu vyuzivam az na posledni 1cm veskery zdvih a i ten posledni 1 cm vyuziji uplne kdyz jedu jako prase a to ja obcas jezdivam tanko stylem ono to nejak dopadne. Jinak pri max propruzeni rukama ji dostanu cca 3cm pred konec zdvihu.

        0 0
    • assassin  

      neznam konstrukce foxu a tech novejch uz vubec ne, na tlumeni tam nejspis maj uzavrenou patronu, ale na mazani tam stejne olejova lazen bude.. nema moc vysokou hladinu? tzn moc porgresivni konec? tzn trochu ubrat oil jestli se to nezlepsi… a taky zkusit s vyndanou pruzinou jestli vubec ta vidlice ma takovej zdvih co by mela mit:)

      jen napady… vychazim z motorkovejch vidlic a fox muze mit uplne odlisnou konstrukci…

      0 0
      • Stingray  

        to mě taky napadlo, vyndat pružinu jestli chodí celá. Přítelkyň Float na 140ceti chodí při vyfouknutí jenom 130. Ta tyčka v tlumáku ho prostě víc nepustí, nevím kde soudruzi udělali v USA chybu

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.