• MMC

    Ahoj,

    sháním tourist bike, u nás pojem nějak neznámý. Našel jsem jen Kettler. Dá se najít něco lepšího než Kettler 5.2 ve stejné cenové relaci? Nechci horské, počítá spíš silnice, jen občas do terénu.

    Mám 185cm, váha tady asi není důležitá, protože hledám vlastně nákladní kolo:)

    0 0
    • Bokec  

      No ty kráso, co to je za kolo?

      To je něco dámského ne?

      Kup si trekové kolo!

      0 0
    • oddie  

      Tohle je za tu cenu hodně velký nesmysl. Ve stejné relaci by se dalo postavit kolo podstatně vhodnější.

      0 0
      • MMC  

        Nějaký konkrétní návrh? U nás kategorie tourist bike neexistuje, v zahraničí bych si mohl vybírat z mnoha kol. Vzít jakékoli trekové kolo a osadit ho nosiči se jen tak nedá, sháním kolo, co je postaveno jako turistické.

        0 0
        • Vilém  

          A mohl by jsi hodin nejaky ten zahranicni priklad? Nejsem si uplne jist, co by sis za ty penize predstavoval.

          0 0
          • MMC  

            třeba tady tourist bike

            ale jsou samozřejmě dražší, podstatně. Jde o to, že když na holé kolo dám nosiče, tašky, blatníky, tak se kolo úplně změní, především těžiště. Proto preferuji kola, co jsou postavena jako turistická a již vybavená, než na ně všechno montovat.

            0 0
            • Vilém  

              Ano, takto nejak si turisticke kolo predstavuju, ale to proste za 15tKc poridis tezko.

              0 0
              • MMC  

                co se dá dělat, víc nemám:) takže prostě zjišťuji, co se dá sehnat v té ceně:)

                0 0
        • Bokec  

          třeba toto : http://www.kellys24.cz/…005474c42870

          Sice vidle nic moc :) ale stačí …

          0 0
          • Bokec  

            když pořád trváš na tom hnusu tak třeba tento hnus : http://www.kellys24.cz/…006464c42869

            0 0
            • MMC  

              ok, to vypadá jako turistické:) proč je to hnus?:)

              0 0
              • Bokec  

                Neřeš :-) chtěl si turistické zde ho máš :-)

                Jednoduché a účelné… to co potřebuješ .-)

                0 0
                • MMC  

                  že vy profíci nemáte turistická kola rádi?:D připadám si, jako bych mezi tuningářema sháněl dodávku:))

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    že vy profíci nemáte turistická kola rádi

                    To není pravda. Mám bike, silničku a jedno „expediční“ kolo, tedy s pevnou vidlicí, nosiče vpředu a vzadu, odolnými záplety RMX Panther. Vzniklo postupným „tuněním“ mého původního trekového kola GT Nomad Sport. Moc na něm nejezdím, ale je plně funkční a svému účelu slouží uspokojivě. Z původního kola zůstal dnes už jen rám a hlavové složení.

                    Manželka je na tom podobně a najezdí na svém (původně GT Transeo) dvakrát tolik, co na siničce a biku dohromady.

                    Tím chci říct, že si nech postavit odpovídající kolo s nosiči a pevnou vidlicí na trekovém/MTB rámu a neřeš nesmysly. Za 15 se nic z ‚Best of Touring Bikes‘ koupit nedá.

                    Vidím to stejně jako oddie níže, já bych dnes šel asi do Werk rámu nebo si nechal udělat návarky na RB RX.

                    0 0
                  • Esi  

                    Myslím že pokud chceš nákladní kolo tak odpružená vidlice v této cenové kategorii je naprostý nesmysl, stejně budeš jezdit po silnici nebo polních cestách, pokud dáš nějaký nosič i dopředu tak ta vidle bude stejně pořád na dorazu, tak že na předek pevnou vidli asi raději ocelovou než hliníkovou, karbonová je mimo rozpočet. Vůbec bych se nebránil horskému kolu které nebude mít chrtí geometrii s pevnou vidlicí díš na to nějaké rychlejší pláště a je to. Samozřejmě si musíš pohlídat aby ten rám měl návarky na nosiče, blatníky a podobná těžítka

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Vidlice nebude pořád na dorazu, nosič je uchycen za vnější nohy, takže vidlice je zatížena jen jezdcem a zadním nákladem.

                      0 0
                      • Esi  

                        To je sice pravda, ale ta vidle bude mít podle mě dost slabé nohy a pokud to přední kolo zatížíš nějakýma 15kg tak se to bude asi strašně kroutit, i kvůli spolehlivosti bych na to kolo dal pevnou, naopak bych chtěl kotoučovky už jen proto kdyby prasknul drát tak nemusíš řešit brzdy, klidně bych tam dal nějaká Tektra, na krosovém kole jsem na nich najezdil přes 20tkm a nikdy jsem s nima neměl nejmenší problém a budou stát stejně jako lepší véčka.

                        0 0
                        • jirkous3  

                          Já bych se té odpružené vidle taky nebál. Lidi co znám používají běžné trekové kola okolo dvacítky s odpruženou vidlí a nikdo si na kroucení nestěžoval. A třeba ve Francii je spousta vedlejších silnic z hrubých centimetrových kamínků. Ty otřesy do zápěstí budou po celodenní jízdě znát, vidle by pomohla. Naopak kotoučovky jsem zatím neviděl u nikoho z nich a na véčka si nestěžovali. Výhodou véček je zase jednoduchost a snadná opravitelnost.

                          0 0
            • jirkous3  

              Na tohle kolo pozor, má hodně zahnutá řídítka. Spoustu lidí to tlačí na nerv a trnou prsty. Tohle bych na dlouhé tratě nebral.

              0 0
              • Manzak  

                To ma kazdy jinak, spouste lidi to vyhovuje vic, pac je to prirozenejsi poloha pro ruce nez sirokej rovnej klacek. Naopak se zacina rozsirovat styl cestovniho kola s drop barem, a urcite to nebude jen nejaka plytka moda.

                0 0
        • oddie  

          V profilu mám svůj bývalý trekking, s kterým jsem toho naturistil poměrně dost. Můžeš se pokochat. Pokud bych jej stavěl dnes, vypadal by asi ± podobně, v každém případě by měl pevnou vidlici a ne tu nefunkční rádobyodpruženou, co má to kolo v odkazu. A oproti té historii by měl kliky s dutou osou. A nebo možná, podle charakteru turistění, bych to třeba postavil s berany, tudíž v podstatě na cyklokrosce (takové jsem měl ještě předtím, foto bohužel nemám).

          0 0
    •  

      tipuju tak ± 20 kg

      0 0
    • Edwin  

      co radon/cube v akci? Jsou tam i kolem 500 €

      http://www.bike-discount.de/…rekking-bike

      0 0
    • jirkous3  

      Znám hodně lidí co preferují turistická kola a dělají na nich poměrně úctyhodné výkony. Jeden z nich jel třeba Santiago a zpět na jeden zátah, cca 6000 km a bez jediné závady na kole Author. Někteří zase používají Kelys. Na váhu kola se moc nehledí, se zátěží na těžko mají stejně okolo 40 kg a jezdí se pomalu, často se kopce šlapou pěšky. Osobně doporučuji takové kolo nekupovat přes net, ale spíše od dobrého prodejce v okolí. Většinou umí dobře poradit a případně rovnou kolo i upravit či vyměnit díly jako sedlo, nosiče, kvalitní pláště. Navíc při celodenních jízdách není nad pohodlnost kola a tu přes net nijak nevyzkoušíš.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Prodejci houby ví, co potřebuješ a jak dáš kolu pokouřit. Jezdí se pomalu, to máš pravdu. Ale jezdí se. Zkoušel jsi někdy plně naložené kolo tlačit, nedejbože do kopce?

        Osobně doporučuji takovéto kolo stavět od základu, hlavně kvůli klikám (lepší i na treka dát bikové 3× a s pevnou osou) a pevné vidlici. Na komponentech až tak moc nesejde, asi ideál je od Alivio výše. Pak už jen zvolit ty správné brzdy a záplety.

        0 0
        • jirkous3  

          No já osobně s tím zkušenosti nemám, expedice na kole mě nalákají. Ale jak jsem psal, mám dost známých co tohle absolvují a podle nich je tlačení kola denním chlebíčkem. Ono přejet Alpy nebo Pyreneje s naloženým kolem taky nebude švanda. A prodejce bych taky do jednoho pytle neházel. Spousta z nich jezdí na kole velmi aktivně a dobře vědí jak poradit, často kola servisují, takže i po technické stránce. Jinak ale naprostý souhlas s těmi komponenty. Určitě ale víš sám, že stavět kolo sám když chybí zkušenosti není snadné. Už jen vybrat správný rám… možná je snadnější koupit kolo, které ti pasuje a pak ho upravovat.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tak když neumíš stavět, necháš si postavit. S tím tlačením: jde o volbu převodů a fyzickou výkonnost. Samozřejmě, je pravděpodobné, že jezdci 50 kg živé váhy budou watty chybět, stejně jako nezbytné zásoby tukové energie :-)

            A jde také o to, co si zabalíš s sebou. Nejtěžší je voda. Pak je to jen o kvalitě vybavení a zkušenostech.

            Pro mě limitem s naloženým kolem nebyly nikdy kopce samy o sobě, ale povrch – zkrátka po rozmoklé lesní cestě se nahoru s nákladem nevyškrábu – ale o tom tady řeč není. S naloženým kolem je potřeba (a je to snazší) opravdu co nejvíc pasáží jet.

            Zakladatel vlákna má cenový limit a nějakou základní mlhavou představu, o jeho fyzičce a účelu, ke kterému kolo potřebuje, nic nevíme. Přejezdy Alp to asi hned tak nebudou, to by se neptal takto vágně. Ostatně mi důležitější, než volba kola (postačí v podstatě jakýkoliv nelehčený 26" MTB rám a nosič na něj) přijde volba brašen – není asi nad to zjistit, že máš všechny věci vč. spacáku mokré skrz.

            0 0
            • MMC  

              Já bych nejraději si nechal kolo udělat, ale s mým cenovým limitem to asi nemá cenu a hlavně nevím kde. Nechystám nějaké velké dálné výpravy, spíše zatím jen výlety, ale najezdil jsem aspoň tolik, že vím, jaký je rozdíl mezi kolem s nosičem a opravdovým turistickým.

              0 0
              • jirkous3  

                Na tvém místě bych koupil za peníze co máš standardní crosku/treka. Na výlety to rozhodně bohatě vystačí a až pocítíš potřebu dlouhých jízd, budeš ho postupně předělávat. To už nebude naráz tak bolestné. Ony ty běžné trekové kola taky snesou hodně.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To je to dražší řešení.

                  Já bych oslovil stavitele (asi scalara) a zadal: pevná vidlice, komplet Alivio, MTB kliky, zadní nosič (musí pasovat k rámu), pláště 38 mm a víc, blatníky (pláště se do nich musí vejít), odolné ráfky, náboje na průmyslech. Podle limitu by se nejspíš kotoučovky už nevešly, ale to není v tomto ohledu asi tak zásadní chyba. Přední nosič se dá dokoupit univerzální časem.

                  0 0
                  • jirkous3  

                    Já bych asi taky volil tuto formu, ale jen proto, že už vím jaké kolo mi pasuje. Pokud se jim netrefí správně zvolit velikost rámu, bude to na dlouhých tratích znát. Spousta prodejen naopak umožňuje půjčit kolo třeba na víkend na odzkoušení. Z dlouhodobého hlediska je koupě přes sériovku dražší, ale ono to tak v tom rodinném rozpočtu nebolí když se to rozprostře do delší doby. To je alespoň moje zkušenost. Nicméně pokud by měl MMC nějakého stavitele poblíž, určitě lze stavbu kola jen doporučit.

                    0 0
      • MMC  

        Jsem z Prahy 1 a dobrého prodejce jsem zatím nenašel, zatím všude, kde jsem se byl ptát tourist bike ani neznají, až když jsem vysvětlil, co hledám, tak mi něco ukázali v katalogu za 30 a víc… Tak jsem zas odešel. Neznáte někoho, kam se obrátit, kdo aspoň ví, o co jde?:)

        …jinak jsem tlačil kolo přes Alpy a byla to síla. Ovšem ten sjezd byl dokonalý! Málem jsem se zabil:D

        0 0
    • Manzak  

      To sis vybral misto kde se ptat teda. Cesi nejsou jeste na typ techto kol zvykly, tak si vyslechnes spoustu zbytecnych a blbych kecu.

      Vim ze tyhle kola ma Decathlon, tak se koukni na jejich stranky, urcite tam neco najdes.

      0 0
      • Singlespeed  

        S turistickými koly je to tak, že jsou to stroje, které používáš ke svému původnímu účelu jen pár dní v roce, takže kupovat se moc nevyplatí. Výhodnější je přizpůsobit nějaké kolo s univerzálnějším využitím, třeba kros nebo běžný bajk.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Bylo by dobré, kdybys jasně uvedl technické parametry zamýšleného kola. Pojem turistické kolo je vágní a to, že poznáš rozdíl mezi kolem s nosičem a opravdovým turistickým, to moc neupřesnilo.

      Udej konkrétní parametry:

      1. rám – geometrie
      2. Kola – průměr a zamýšlenou šířku pneu.
      3. Vidlice pevná, či odpružená
      4. Nosiče kde: vzadu i vpředu? Předpokládaná hmotnost a objem bagáže.
      5. Blatníky?
      6. Brzdy kotoučové či ráfkové?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        ad 5) Bez blatníků? Unmöglich.

        0 0
      • MMC  

        obávám se, že jsem až příliš lama:) Netuším nic o geometrii rámu.

        Kola: vím jen, že nechci horská, jinak nevím. Vidlici odpruženou jsem zkoušel a přišlo i, že bez ní jsem měl lepší kontakt s terénem, ale třeba jde o zvyk. Nosič vzadu, vpředu uvažuji hlavně pro vyvážení, kdybych měl i dětskou sedačku. Blatníky určitě, dlouhé, ale jestli ještě nějaký druh, tak to už nevím. Od jiných cestovatelů jsem se dočetl, že na dlouhé cesty doporučovali kotoučové, já je nikdy neměl, takže nevím.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Kola nechceš horská (asi myslíš 26") proč? Pro malé postavy a hodně naložené kolo je každý cm těžiště dolů znát. A menší výplety mají kratší dráty, pro zátěž se dají udělat za stejnou cenu pevnější (o hmotnosti nemluvím).

          Na cestování je nosič vepředu super, už kvůli vyrovnání hmotnosti jezdce v pohodovém posedu.

          Kolik na tom kole chceš najezdit km? To je totiž dost zásadní otázka. V jakém režimu (% s nákladem vs % popojíždění a najíždění kilometrů)?

          Kolik sám o sobě vážíš a měříš?

          0 0
        • Pán z Dubu  

          Podívej sem http://www.profilshop.cz/ něco v ekonomické verzi komponent jako Scud na rámu MRX 28" – ten má dlouhou zadní stavbu, takže se Ti paty nebudou potkávat s brašnama a nebude pocit převrácení vzad. Zároveň má očka pro montáž nosiče i blatníků a třmen zadní brzdy v pozici, že nebude kolidovat s nosičem. K tomu si dej vyrobit pevnou vidli s úchytem na nosiče – dost jich má vyobrazen drážďanský Rotor: http://www.rotorbikes.com/…kes/reiserad

          Kdybys na to chtěl řidítka s méně běžným tvarem – taky jsou: http://www.kolatalas.cz/doplnky/riditka

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.