• doubeq

    Přemýšlí o něm někdo nebo je to spíš pro srandu? Určitě se na něj zajdu aspoň podívat ;-)

    https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?…

    • Breakpain  

      IMHO klasika, tenhle typ normálka frčí. Půjde jen o zpracování a při jízdě bude hezky hlučný (ale to nesouvisí s tím, že je z Lidlu).

    • Tencovozikmin  

      Ne nepřemýšlím nad sráčem z Lidlu,jde za ty peníze koupit značkový z bazaru. Ale tak pro nenárčné třeba sloužit bude a k plné spokojenosti uživatele.

      • zdenek  

        Který bazar dává 3 roky záruku nebo možnost vrácení zboží po vyzkoušení?

        • Tencovozikmin  

          Si to kup nebo doporuc jestli mas odzkouseno. Chidit a reklamovat to musi fakt bavit.

          • zdenek  

            Díky ale už mám bohužel ten „značkový“. Bohužel proto, že kvůli hluku se reklamovat nedá…

            Ty máš nějakou alergii na Lidl?

            Pouze jsem poznamenal, že mi přijde jistější koupit ho s plnou zárukou a možností vrácení než bazarový s nejistým stavem a minulostí. Když jsi napsal, že je to za stejný peníze.

            • Tencovozikmin  

              Tak buď hledáš něco co ti vyhovuje a nebo podle ceny a když je něco levného tak je snad jasné že se to někde projevit musí. Na Lidl alergii nemám spíš na lidi co hledají nejnižší cenu a pak pindají nad neduhy.Není to myšleno přímo na tebe spíš tak nějak celkově.Netvrdím že je to nepoužitelné.

    • Mig_all  

      Asi něco jako ten obyčejný force. To bude neuveřitelně hlučné.

    • rb  

      Mam teměř identicky 19 let stary Tacx.

      Jak pišou ostatni,fungovat to bude,ale bude hlučný.

    • doubeq  

      Mě ta cena příjde dost nízká, proto jsem vyvolal tuhle diskusi, podívat se na něj pudu, jelikož ne všechny věci z Lidlu jsou sráče.

      • Delkim  

        Máš to opačně. Většina věcí z Lidlu je za tu cenu perfektní.

        Na takové to „domácí ježdění“ to bude dostatečný. Je to sice hlučnější, ale pokud nejezdíš v paneláku ve 2 hodiny ráno tak to neřeš. Stejně na tom vydržíš jen chvíli :)

        • doubeq  

          Nemám to obráceně, z Lidlu mám 90% šatníku na kolo a stojan, však jsem psal, že NE všechny věci jsou… lépe číst ;-)

    • Chlebovnik  

      Podle mě ideální způsob, jak si jízdu na trenažéru apriori zhnusit a už nikdy víc na ně nesednout.

      • mr.antik  

        to existujou nějaký trenažéry, který jízdu nezhnusují?

          • mr.antik  

            ok, no jdu si zaběhat rači…

            • Pikaču  

              Běž-běž. Doma je teplíčko. Ven bych teď ani psa neposlal kdybych nemusel.

          • hovado_cz  

            neřekl bych, že udělat z jízdy na trenažéru počítačovou hru je nějaký zvlášť terno :-) to radši čumim u toho na něco u čeho moc nepřemejšlim nad tim, že musim točit nohama :-)

            • Chlebovnik  

              Pokud máš trenažér pouze na to, abys jenom bezmyšlenkovitě točil nohama, tak prosím.

              Ve chvíli, kdy na něm chceš i trénovat, je zpětná vazba nutností. A gamifikace = motivace. To je fakt.

              • tomxxx  

                S tou zpetnou vazbou se to moc prehani. Ted to neber, ze utocim na tebe, ale takovejch 90% hobby majitelu tepaku tem cislum nerozumi. Wattmeter nema tolik lidi, ale tak pulka majitelu vi taky hovno a to i docela mezi dobrejma hobby zavodnikama.

              • tomxxx  

                S tou zpetnou vazbou se to moc prehani. Ted to neber, ze utocim na tebe, ale takovejch 90% hobby majitelu tepaku tem cislum nerozumi. Wattmeter nema tolik lidi, ale tak pulka majitelu vi taky hovno a to i docela mezi dobrejma hobby zavodnikama.

                • Delkim  

                  A nebo spíše pořízením wattmetru začnou jezdit „aby to číslo hezky vypadalo“ a úplně si zboří dosavadní tréninkový progres a velice brzo se utaví a dlouhodobá forma jde do hajzlu…

                • Prazak0  

                  Tak jet na kole venku bez měření rychlosti a ani neznat vzdálenost, to samozřejmě jde. Já mám rád i venku aspoň to měření základní funkcí jako vzdálenost, čas, rychlost. Nemyslím, že toto by bylo ke škodě. Ale jsou lidi, kteří v pohodě jezdí bez jakéhokoli měření, proč ne. Ale šlapat na trenažeru je něco dosti jiného. Člověk se nehýbe vpřed, rychlejší šlapání leda způsobí více potu. Jen tak bezduché šlapání, tak opravdu někomu to asi nevadí. Většině lidí ale asi toto vadí. V horším případě budu chtít nějaká fiktivní čísla, v ideálním ty watty, které dají srovnání s jízdou venku. Wattmetr venku má taky cenu, jelikož je zcela jiné jet proti větru, za bezvětří nebo po větru. A nebo do různých stoupání nebo naopak klesání. Proti silnému větru jet pomale, tak aspoň vidět, jaké jsou watty, případně i trošku zpomalit, to je jen dobré.

                  • Petr L2  

                    Na válcích mě stačí senzory otáček a kadence od Garminu spárované s hodinkama, takže předpokládám že to samé bude stačit na trenažéru, počítám, že ho použiji při rekonvakescenci po přetržené achilovce. Na válce si tak do léta netroufnu, takže ten vergl z Lidlu to jistí, včera přišel poštou, příští měsíc uvidím, co je to za zázrak :-)

                    • Prazak0  

                      Tak teď trošku chápu situaci, já to bral, že chceš investovat jen minimálně. Což ano, ale spíš jen z důvodu, že toto je spíše přechodné řešení. Jinak ty válce. Na ten měsíc to asi poslouží dobře, já se už těším na březen.

                      • Petr L2  

                        Ten z Lidlu přišel v pravou chvíli, ja už byl nachystanej koupit ten nejlevnějši Tacx, ale tahle debata mě nasměrovals do Lidlu, za ty peníze, když vezmu, že to za dva měsíce nebudu potřebovat je to levnějši, než přestavět manželčin rotoped, protože na tom jsem jel jednou a už nikdy. Sedlo jak lopata, řídítka debilní, pedály moc vepředu, kliky jsou nějaké krátké…

                        • Mig_all  

                          Rotoped je rehabilitační pomůcka po úrazech nebo pro důchodce, vzivote by ne nenapadlo na něčem takovém provozovat sportovní aktivitu, vzdyt je to snad i fyzicky nemožné…

                          • Petr L2  

                            Přesně! Já na tom taky nechci nic provozovat, přethnul jsem si achilovku a představa, že budu muset rehabilitovat na rotopedu mě dohnala ke koupi trenažéru.

                            • zdenek  

                              Já jen doufám, že až budu mít povoleno rehabilitovat na rotopedu, tak nezjistím, že roky nepoužívaný Tacx je nefunkční. To bych hodně litoval, že jsem nezašel do Lidlu…

                        • Petr L2  

                          Takže zatím příjemné překvapení, trenažér funguje, hlučnost minimální, není to žádný výkřik techniky, ale jinak se zdá, že je vše, jak má být. Brzda funguje, kolo v tom drží. Trochu výhrady mám k ovladači té brzdy, to je jak materiálem, tak zpracováním jak z Ruska z osmdesátek a pak podložka předního kola, to je takový kus plastu na nic, ten šel rovnou do kontejneru a nahradil jsem ho podložkou od TACX. Upnout se dá kolo co má RU, na jiná to bude chtít udělat redukce. Za mě tedy z pohledu cena/ výkon velmi dobrý, ovšem je nutné podotknout, že nemám možnost srovnání s něčím onačejším :-)

      • doubeq  

        To právě nechci :-), jelikož by se hodil do téhle kosy, když trenuju v mínus pěti tak mě pak bolej zuby :-D

    • senior  

      Uvažuji i trenažéru, protože mám teď úpornou bolestivou plantární fascitidu, která na kole je snesitelná, běhat vůbec nemohu a venku je břečka, tak se mi na kolo taky nechce. Mám z Lidlu stojan na kolo a za „sračku“ ho nepovažuji a jsem s ním spokojen, tak třeba bych byl i s tímto trenažérem. Nevíte, jestli na to musí být hladké silniční pláště nebo to pojede i s horskými?

      •  jarek1  

        no ja jsem megasenior a nevahal bych ho nekoupit. Bez smart funkcí nuda po peti minutach, něco jako rotoprd. plást bez vystouplých figur nutnost.

        • Prazak0  

          Smart funkce si člověk může doplnit, stačí snímač kadence a rychlosti s BT a toto spárovat s mobilem. Pak člověk má rychlost, ujetou vzdálenost a kadenci. Pro watty by šlo využít SW pro nějaký značkový či méněznačkový trenažer. Samozřejmě, ta čísla by nebyla moc spolehlivá. Ale mohl by člověk mít srovnání s tím, jak jel minule a jak jede nyní, pochopitelně taky snímat TF. Nakonec nějaký levný trenažer z Decatlonu či non- smart trenažery třeba od Tacx to tak mají, ukazuje to pak i watty docela přesně.

          Jenže já se obávám, že to brždění bude dost mizerné. Zkoušel jsem třeba sednout na trenažer v Decathlonu, ten jejich nejlevnější, nevím něco kolem 3 tisíc. Brzdí to nepříjemně, ty značkové nejlevnější brzdí lépe, příjemnější pocit. Tohle může posloužit někomu, kdo to chce chce použít jen velmi krátce, na nějaké malé ježdění, nějakých 15–20 min, víc asi ne. Kdo chce jezdit víc zim, tak z dlouhodobější perspektivy bych toto fakt nekupoval.

          •  jarek1  

            ale ne, aby tě to trochu bavilo, potřebuješ napr. video ze zajímavé lokality podle kterého se mění odpor trenažéru, porovnání sebe s jinymi, třeba i on line závod.., si myslím. Možná ze někdo se dokáže zabavit i prostým šlapáním, třeba lidi různého věku dokážou šlapat rotoprd, koukat u toho na bednu a cist si knížku a pak sníst listek salátu a porovnat kalorie…, zalezi na jedinci, jeho psýše, vůli, motivaci…

            • Prazak0  

              Tak mě baví víc sledovat naměřené hodnoty jako watty, kadenci, TF. Trenažer mi umožní pár věcí, které tam, kde jezdím, docílím těžko. Můžu jet na určitý výkon, nebo pevně držet kadenci. Pokud jedu venku, tak toto nejde. Jednak samé klesání, stoupání/kopec, potom než vyjedu ven, tak různá odbočení, zastavování na křižovatce. Venku taky musím respektovat, když je silný vítr. Na trenažeru toto není, můžu jet, jak jsem si předem naplánoval. Nějaké video mě moc nezajímá. Knížku si nečtu, jelikož sledují právě ty hodnoty a držím dle nich např. výkon ap. Odpor trenažeru stoupá s vyšší rychlostí. Řekl bych, že ty naměřené watty docela odpovídají realitě, odjetá vzdálenost je virtuální, odpovídá silničnímu kolu po rovině, bez protivětru. Není to jak bezduché šlapání, kde jde sledovat leda čas na hodinkách nebo TF.

              Jinak na trenažeru nejezdím na velkou vytrvalost, v týdnu třeba jen hodinu, ale realativně intenzivně, o víkendu delší. Venku jezdím jinak, spíš delší, ale méně intenzivně.

      • petyn  

        Můžeš i s horskými, taky jsem to zkoušel, ale brutálně to hučí. Nakonec jsem koupil přímo plášť na trenažér a je klid. Na zimu to přehodíš jestli teda nejezdíš i venku. Já mám navenek zimáka tak mi to nevadí.

        • Prazak0  

          On by mohl stačit i obyčejný plášť, ale hladký, třeba i sjetý. Nevyplatí se kupovat nekvalitní trenažer za 1400Kč a k němu plášť za 700–800Kč. Já bych radši investoval do trenažeru za 3 tisíce od nějaké značky, co bude mít příjemnější chod a plášť tam dal obyčejný. Kdybych chtěl tolik minimalizovat náklady.

        • senior  

          A jaký by to byl plášť na trenažér? Mám tam WTB nano 29×2,2 s ráfkem i19, Nuda to asi bude, ale budu koukat na televizi. Mám na kole měříč kadence i rychlosti, takže aspoň uvidím, kolik ujedu. Jde mi o to přežít zimu a zklidnit tu plantární fascitidu s ostruhou na kosti patní

          • senior  

            resp, jaký byste doporučili hladký levný plášť na ráfek i19 (mám tam WTB Nano 29×2,1– ten je ale hrubý pro ten trenažér)

          • Prazak0  

            Koupil bych hladký plášť 28 mm, tj. 29×622, klidně nejlevnější, loni to stálo cca 130Kč. Při snímání rychlosti a kadence jde pak srovnávat s minulou jízdou. Trošku jde i odhadnout, jestli ty lehčí stupně odpovídají jízdě po rovině, nebo jsou lehčí nebo naopak těžší. Bylo by dobré sledovat i TF, zátěž by měla být odpovídající, ne moc intenzivní, ani naopak, moc lehká.

            • senior  

              Já měl vždycky v tom číslování plášťů a duší v hlavě chaos. Chápu to správně, že na kolo 29 s pláštěm 29× 2,1 s ráfkem i19 mohu koupit plášť třeba 700× 23 C až třeba 700× 32C a k tomu odpovídající duši? A je lepší na trenažer to nejnižší číslo 23 nebo je to jedno?

              • Chlebovnik  

                Ano. Máš ráfek s vnitřní šířkou 19 mm, 25mm plášť bude lepší.

                • nomecz  

                  No rozumejsich bude spis tech 28, cpat 25 mm plast na 19mm rafek je hodne velkej opruz

              • xtonda  

                Vždycky by krom těchto obskurních číslování mělo být uvedeno i ETRTO, to je jasné a srozumitelné.

              • gregorus  

                Jeden trenezerovy plášť mam doma a je mi k ničemu. Klidně ti ho věnuju, ale posilat se mi ho nechce, musel by ses pro nej stavit (taky praha).

              • Prazak0  

                Co vím, tak ráfky pro krosová a trekingová kola jsou stejné jako ráfky pro MTB 29. Pro horská se to označuje 29", protože se tam cpou hodně široké pláště, takže pak obvod je větší. Ale i pro kola typu cross tu je nejednotnost, někdy na tom samém plášti je označení 622×35 a současně 700×35. Nebo dvojí označení šířky, jednou jako 35 mm a o kus dál jako 37 mm. U pláště bych si ověřil, že je pro ráfekk 622 mm, tj. nějaký hladký krosový, nebo pro městské kolo nebo i silniční.

                Na ráfek 19 mm vnitřní šířky by měl jít i plášť 25 mm, ale já bych koupil spíš 28 mm.

      • milan.v  

        Věř mi, srovnávat stojan a trenažér nelze, spokojený bude jen ten, kdo od toho nic nečeká, ale za chvíli se mu jízda na něčem takovém zprotiví…

        Pak je tu moře těch, kteří nadávají na trenažér…

        S horským pláštěm ti nic nepojede, je potřeba, aby to byly hladké pláště, nejlépe přímo k tomu určené, které se tolik neopotřebovávají.

        Doporučuji se podívat do vláken k výběru trenažérů.

      • Pikaču  

        Pouze hladke, nejlépe ty barevné k tomu určené.

        Doporučuji radši z Decathlonu Tacx Flowsmart ( pripojis na zwift).

        • Chlebovnik  

          No, nevim, jestli někdo, kdo chce kupovat trenažér z Lídlu, je zrovna cílovkou pro Zwift a bude za něj ochotný cálovat třistapáďo měsíčně. =D

          Pláště na trenažér jsou vyhozené peníze. Stačí obyčejné. Není tam rozdíl.

          • Delkim  

            Už se to tady řešilo xkrát.

            Obyč plášť dát na trenažér = občas budeš mít defekt. Ověřeno. Osobně mohu potvrdit.

          • Carpathia  

            Nemusí platit Zwift za 350, může zkusit třeba Rouvy za 150.

            Obyč. plášť mi nesnesl nadměrné zahřívání na trenažéru.

          • Breakpain  

            věcná…

            normální guma

            • defekty
            • drolí se plášť

            guma na trenažer

            • bez defektů
            • nic se nedrolí
            • Petr L2  

              Mít doma zadní záplet obutý do pláště na válce/trenažér zase taková závratná investice není, takže nechápu, co je kolem toho takové haló :-)

            • Mig_all  

              To je zajimavé mě se na normálním pneu nic nedrolí a defekty nejsou… Spíš to bude kvalitou trenažeru samotného…

              • Mikikuba  

                A hlavně válečku, na který guma tlačí. Souhlasím.

                • gregorus  

                  Spíš toho pláště. Kdyz se da nový, který ma ještě vzorek, tak z toho cucky lítají.

                • Mig_all  

                  Tak jsem to myslel, kdyz je valecek elastogel, tak je to tření guma/guma. Urcite mene opotrebeni nez kov/guma…

          • Mikikuba  

            Souhlasím. Na trenažéru jsem najezdila stovky hodin a vzdy jsem používala jen sjetý plášť z venku. Defekt jsem neměla nikdy. Co se týče intenzity jezdila jsem i silové intervaly a délka jízdy i 4 h +. Aby se neozvalo že jsem se jen projížděla v objemu:)Opravdu nikdy defekt. Podle mě speciální pláště zbytečnost nic víc nic míň.

    • senior  

      A šel by třeba (aby to nemusel člověk převlékat a mohl při lepším počasí rovnou si od trenažéru vyjet na horském kole rovnou na asfalt na silnici) :-)) Ten dezén se zdá hladký a měl by dle mého názoru na ten trenažér jít. Nebude to moc hlučet?

      http://www.mojekolo.cz/…1-75-drat-2/

      SCHWALBE Energizer Pro 28/29×1.75 drát

      • MavasH  

        A pak se zase udělá škaredě a pudeš s tím pláštěm plným kamínků (kterých jsou, hlavně teď v zimě, na cestách tuny) zase na trenažér? Lepší je mít na trenažér celý zadní kolo (může být jiná/těžší kazeta, nemusí na kole být ani kotouč, pokud máš MTB s kotoučovýma brzdama), ale pokud chce čék ušetřit peníze, stojí to pak trochu víc času. Na druhou stranu se tím přezouváním aspoň získá praxe :)

        • senior  

          Máš pravdu, zkusím hledat ještě nějaký hladší plášť , s kterým by se dalo rovnou vyjet a nebylo by to na silničku ale na horské kolo a nebralo by to ten bordel ze silnice. Pořídit si další zadní kolo zatím moc nechci (sám nevím, jak dlouho na tom trenažéru vydržím a řada lidí mne od toho zrazuje) Chtěl bych mít něco na současné kolo, co když tak využiju do běžného provozu , až bude hezky- aby to nebyla zbytečná investice ( i když se dá namítnout, že ten trenažér třeba do budoucna bude u mne stát , jako má hodně lidí rotoped místu věšáku :-))

          • Prazak0  

            Na trenažer klidně stačí nejlevnější plášť, nemusí být úzký silniční, klidně tenhle https://www.nakupni-dum-praha.cz/…32-622-V66-c

            Ten plášť stojí 129Kč, bez problémů by na něm šlo jezdit i pak venku, na silnici je hladký asi nejlepší. Nebylo by dobré to moc střídat, po ježdění venku to chce plášť asi důkladně otřít hadrem a osušit, aby tam nebyl prach, případně kamínky v tom vzorku. Ale není problém na zimu si sundat běžný plášť a nasadit tento a pak na jaře vrátit běžný plášť a tenhle nechat zas na sezonu, kdy člověk nejezdí.

            Jinak ten obchod zas taková sláva není, ale nabízí určité zboží levně a možnost osobního odběru v Praze. Zřejmě je neuživí jen cyklistika, takže vedle mají i sexshop. Po registraci mi pak občas přijde i reklama, o kterou nestojím, ale v zásadě jen párkrát do roka. Ne vše tam mají levné, celkově vědou spíš levnější sortiment, u něčeho mají příznivé ceny.

    • cupik  

      Dotaz pro znalejší, jak se do takových trenažérů upíná kolo s pevnou osou? Na eshopech jsem sem tam viděl jako příslušenství nějaké osy, ale nevím jak to je s tím přesně.

      • Petr L2  

        No já si právě myslím, že ten z Lidlu bude pouze na RU…

        • senior  

          Dotaz neznalého, co je tu RU…? Je to rychloupínák?

          Na tom obrázku trenažéru z Lidlu mají nějaký ten rychloupínák znázorněný.

          Znamená to, že by na pevnou osu nešel trenažér nasadit?

          • Petr L2  

            No právě, že protože jinou variantu nezmiňují a na fotce ani jiné adaptéry nejsou, myslím, že je možné upnout pouze rychloupínák ( RU )

            • Youda  

              Kompatibel mit Schnellspannachsen (5 mm, Länge 170 mm), die am Gewinde der hinteren Ausfallenden befestigt sind (14,5–16 cm Breite) Tak to je na německém Lidlu, dle mě asi rychloupínák.

              crivit

        • Pikaču  

          Vždyť by adaptér pevné osy stál stejně co celý trenažér. :)

      • Petr L2  

        Co má trenážér z Decathlonu společného s tím z Lidlu :-)

        • mikš  

          jen k porovnání,tenhle se mi líbí víc plus to nezbytný kolo,jinak pokud trváš na Lídl-značce-proti gustu ..............:-)

          • Petr L2  

            Já ne, jenom že debata je o tom z Lidlu za 1300 a ty sem dáš Decathlon co stojí v bazaru 1500 a k němu za 1200 zadní obuté 26" kolo, takže mě uniká co to spolu má společného, mě se taky víc líbí Tacx, ale co by člověk od trenažéru za 1300 ještě chtěl?

    • Twitko  

      Znovu opakuju .. vali se mi doma trenazer Tacx iMagic (brzdi pres zadni kolo/plast) … je mi naprosto k nicemu a pouze tu zabira misto. Uz jsem ho chtel vyhodit, ale prijde mi to skoda. Podle me by mel byt plne funkcni – tzn. melo by tam byt vse co k tomu ma byt = trenazer, kabely, ovladaci jednotka na riditka (ale nerucim za to na 100%)

      Sveho casu to fugovalo s aplikaci od Tacxu (ty jejich Real videa), kdy to do pocitace vysila informace o podavanem vykonu a prijima informace o „terenu“ .. nastavuje odpor zadniho kola. Nicmene si myslim ze na soucasny Zwift to asi fungovat nebude (nema to ani BLE ani ANT, ale je to reseno pres draty) .. ale mozna to jde nejak poresit .. nevim a nemam cas a naladu to resit ..

      Dam to ZDARMA komukoliv kdo si pro to prijede .. nebo se domluvime nekde na setkani v Brne … nechci za to NIC – kdyz mi k tomu nekdo koupi pivo, budu rad, ale netrvam na tom … je to bez zaruky a zadarmo .. je mi to proste lito vyhodit …

      • milan.v  

        Tak to +1000000 — Jsem pro dárek seniorovi! ;o)

      • macomb  

        Tak pokud se nikdo jiný nehlásí, tak já se pro něj stavím a rád tě jej zbavím ;)

      • Mig_all  

        Do Brna daleko, ale jsi trochu blazen. Mrkni na bazary co za šroty staré zničené i neznačkové se prodávají a prodavají se za velké prachy. Trh s tímto konkrétním vybavením je totálně pokřivený, takže byt tebou hodim to na bazar. Za tu drobnou namahu s tím spojenou si solidně vyděláš.

        • Twitko  

          to je (teoreticky) mozny … ale musel bych zjistovat zda to skutecne na 100% funguje, pripadne se pak s nekym hadat ze to nefuguje tak, jak si dotycny myslel atd … a kdyz vidim za kolik se prodavaji obdobne trenazery tak si nejsem jisty, zda mi to za to stoji .. v mem veku uz je klid nekdy vic nez nejaky mrzky peniz :-)

          … a takhle budu mit navic pocit ze jsem udelal dobry skutek .. coz se mi moc casto nestava :-)

      • Twitko  

        jo asi by bylo zahodno napsat, ze trenazer uz je „pryc“ .. (reagoval na nej nekdo zpres SZ – vyzvedne si pristi tyden) a v rade je i pripadny nahradnik .. takze pokud se nejak nezmeni okolnosti, pak uz nabidka neplati …

    • K2  

      Tak pánové, už někdo trenažer z Lidlu testnul?

      Napište první dojmy…

      • Petr L2  

        Zatím pouze pohledem, zpracovaní přijatelné, plasty levnější, ale vypadá to celkem slušně. Koncovky jsou na RU a nejdou sundat.

      • Vojtasoucek  

        Mám ho doma najel jsem za dva dny, půl hodiny a druhý den hodinu a plášt je prodřený tak nevím jestli jsem to moc přitlačil ke kolu nebo nevím plášt byl starý.

        • Lukster  

          No a jak se jinak ten trenažér jeví? Co hlučnost? Díky!

          • Vojtasoucek  

            Nepřijde mi to nějak extrémně hlučný a když jsem měl sluchátka tak naprostá pohoda myslím že když se to vyladí tak by to na občasný protočení noh mohlo stačit

        • Rowdy  

          No vod toho se kupují pláště speciálně na trenažery. Jsou z tuhé gumy, aby to tu zátěž vydrželo. Plášť na venkovní použití sjedeš během chvíle. Zasere to ten váleček a je po něm. Zas ty pláště na trenažer nejsou použitelný venku, páčto by ses hnedle v první zatáčce zabil.

          • KIRBY  

            Ten váleček je kovový , tak by měl snad něco vydržet .

            • Petr L2  

              No on jistě vydrží hodně, ale ta guma z něj nemusí jít dolu snadno

            • Lukster  

              Není tam někde vidět, kdo je výrobce? Ten tvar magnetické jednotky mně něco připomíná, ale už nevím kterého výrobce… Počítám, že pod tím kovem není žádný elastogel jako např. Tacx (je mi jasné, že za tu cenu asi těžko)

              • zdenek  

                Mám starší Tacx, který vypadá úplně stejně. Už jsem ho měl rozebraný, když jsem ladil hlučnost. Časem se teplem z magnetické brzdy povolily šrouby a chtěly dotáhnout. Žádný elastogel tam není.

                Dojíždím na tom pláště Continental GP. Nevydrží sice jako na silnici, ale za zimu ho nesjedu. Chce to vychytat tlak v pneu (při nízkém se přehřívá plášť a jsou defekty) a přítlak válečku (dávám ho na hranici prokluzování při nejtěžším převodu).

                Hlučnost, tedy spíše vibrace do podlahy, se snížila umístěním gumové podložky pod trenažer.

                • Prazak0  

                  Mám srovnání dvou trenažerů, Elite má váleček z elastogelu. Dochází k určitému oděru gumy, ze starého pláště bych vytrhávalou malinké kousky a jednak se tím samo mazalo a potom to lítalo trochu kolem. U nového pláště jen trošku dostane tu gumu na ten váleček. Výhoda, plášť tu neprokluzuje.

                  Tacx – povrch válečku je pokryt kovem, pod ním je asi totéž jak u Elite. Nedochází k žádnému otěru, při rozjíždění ale může dojít k prokluzování. Tj. chce to rozjet pomaleji, pak to už neklouže, není problém zabrat třeba na 300W. Speciální plášť by asi lépe přilnul, což by se týkalo toho rozjíždění. V Decathlonu když mají vystavené trenažery na vyzkoušení, tak tam nedávají speciální pláště, chodí to normálně. Někde dokonce měli upnuté i MTB a neklouzalo to, jen trošku hlučné.

                  Na kovový váleček bych dal obyčejný plášť. Nepozoroval jsem ani zahřívání pláště, horké mám spíš ten kotouč (setrvačník) u brzdicí jednotky trenažeru. Ale na Elite dřív jsem taky na starém plášti píchnul, asi chce správně nahustit.

          •  jarek1  

            čoveče, kolik MWh jsi na různých trenažerech najezdil? Musíš mít v nohách ohromný výkon/zrychlení, že máš tyto znalosti.

            • Vojtasoucek  

              Výrobce nevím ale váleček jde krásně otřít. Jinak kolo v trenažéru drží dost a ta brzda je sice slabší ale taky to jde.

          • Tencovozikmin  

            Ale kecko zas neprehanej. Normalne se na trenazeru dojizdeji ojete plaste,musis pocitat s defektem protoze se trochu prehrivaji,ale me se to stalo jen jednou za asi 10let v prumeru .

            • Delkim  

              A nebo 4 kila a máš klid.

              https://www.decathlon.cz/…8487133.html

              • Tencovozikmin  

                No nevim. Kdyz si nekdo koupi co mozna nejlevnejsi trenazer,tak si myslim ze do nej prdne kolo tak jak je a neprezouva a nema zadni kolo na vymenu.

            • Rowdy  

              Možná jak který plášť. Zkoušel jsem Schwalbe Lugano a nějaký Continental. Obojí se chovalo stejně. Plášť šel rychle dolu a vlastně se stěhoval na váleček, kde zůstávaly vrstvy gumy. Od doby, co jsem pořídil ty zelený Kinetic trenažerový, tak mám klid, nic se nesjíždí, váleček se nezasírá. Přes zimu jezdím většinou na trenažeru. Tak cca 5× týdně většinou hodinu.

              Možná na to má vliv to, že to je smart trenažer a do kopců to zvedá zátěž a člověk musí řadit. To asi namáhá ten plášť o poznání víc. Co já vím? Moje zkušenost je ta, že venkovní plášť sjedu během pár hodin, trenažerový tam mám už tři roky a drží.

              • Tencovozikmin  

                Plast na trencl je na trencl ideal,ja jen rikam ze dojizdet stare plaste na trenclu je pro mne lepsi nez nakup novych trenclovych. Vetsinu veci dojizdim,dochodim atd. az do smrti. Nerad vyhazuji upotrebitelnou vec,takze co s ojetym plastem.

              • Matej11  

                Mam Conti UltraSport 2, 16000 najeto, z toho 90–100h na trenazeru, valcich a plaste jsem jeste nemenil 

            • Mikikuba  

              Přesně. Už jsem to tu psala x krát. Naprostá zbytečnost speciální plášť. Jezdila jsem opravdu hodně běžně 4h nonstop na trenažéru ve všech možných intenzitách. Bez defektu ale mám lepší trenažér na válečku je elastogel není kovovej. Ten jsem nikdy neměla hlavně kvůli randálu.

              • Rowdy  

                Takže píšeš, že máš omezený zkušenosti. Moje zkušenosti jsou taky omezený. Omezený na ten trenažer, co mám doma a na Zwift. A mě to venkovní pláště žere rychle. Chceš i mě přesvědčovat, že jsem ten zelenej trenažerovej plášť kupoval naprosto zbytečně, když jsem předtím dva venkovní pláště svlíknul z kůže během několika hodin?

                Jo a máš smart trenažer? Jezdíš Zwift a tam třeba k tomu vysílači nahoře na kopci? Máš to šoupátko „Trainer difficulty“ nastavený na max nebo alespoň přes polovinu? Jestli ne, pak dost možná porovnáváš hrušky s jablkama.

                Jo a kovový váleček dost možná není zdroj randálu. Kinetik, co mám doma, je tichej a přesto kovovej. Kravál půjde spíš od ložisek a případně od brzdy.

                • Delkim  

                  Přesně. Je sakra rozdíl jet v podstatě při konstantním zatížení a nebo nastupovat v závodech na Zwiftu, spurtovat tam 1kW, jezdit 10s intervaly na max s ostrými nástupu ze sedla atd… neporovnatelné!

                  Pokud někomu dojet jetý plášť stačí, OK, ale ať to proboha nevnucuje jako dostatečné řešení pro všechny.

                  • Petr L2  

                    Stejně je to vtipný, každý druhý tady utratí za kolo, hadry a ostatní krámy okolo kol desetitisíce, někdo i víc, než za auto a hádáme se tady okolo nutnosti použití speciálního pláště za cca šestistovku :-)

                    Já to vůbec neřešil, koupil na bazoši levné záplety, obul do plášťů Tacx, mám klid a netahám domu kolo se špinavejma kolama.

                    • milan.v  

                      Normální ne… Navíc je to tu o tom pseudotrenažéru z Lidlu…

                  • Mikikuba  

                    A obráceně…

                  • Prazak0  

                    Tak na trenažer z lidlu, už vidím, jak na tom někdo spurtuje 1000W, jezdí ostré intervaly ze sedla atd. Na takovýto trenažer poslouží starý plášť, nebo nějaký nový za 120Kč, aby byl hladký. Tohle si někdo řídil k rehabilitaci, na pořádný trénink má válce, kam se ale bojí.

                    Já bych si taky pořídil spíš Tacx nebo nějaký jiný značkový, zkrátka kvalitnější trenažer. Až na druhém místě bych řešil jestli speciální plášť. Pro trénink vytrvalosti stačí obyčejný plášť, já na něm bez problémů jedu i 300W. víc mě nezajímá, já mám trenažer proto, abych v zimě měl nějakou zátěž a na jaře nezačínal z nuly. Třeba včera jsem radši sedl na kolo a jel hodinu a půl venku, což mi přijde lepší než sedět na i kvalitním trenažeru. Jezdit se dá i v zimě, v mírnější verzi mi stačí, aby nebyl mráz nebo jen do minus 2 a suchá silnice. Kdo chce pořádně trénovat, tak klidně pojede venku i dneska, když je plno sněhu a teplota kolem 0.

                • nzg  

                  Trainer difficulty ve Zwiftu ale resi rozsah prevodu, ne obtiznost / odpor trenazeru, tzn, snizenim na 50 % je jako kdyz das misto prevodniku 53 treba 48.

                  • Rowdy  

                    Trainer difficulty ve Zwiftu je nastavení, který řídí, jak moc se % stoupání promítá do odporu brzdy. Když je to na max, to je doprava, pak by to mělo odpovídat realitě. Ve smyslu že člověk musí řadit jako v reálu, aby ten kroutící monent utáhnul, když jede do kopce. Když je to úplně doleva, tedy na nule, pak se gradient stoupání nepromítá do nárůstu odporu brzdy nijak. Pak se vlastně z smart trenažeru stane stupid trenažer. Při nastavení na 50% to znamená, že při 12% stoupání ve Zwiftu dává brzda odpor asi jako 6% v reálu. Takže člověk sice musí řadit, ale ne tak často.

                    Tedy nastavení na max (a jakýmkoli větším než 0) vede k tomu, že spolu s % stoupání stoupá i odpor brzdy a tedy se zvyšuje přenášený kroutící moment. Takže stoupá namáhání toho pláště, protože přenáší vyšší kroutící moment. Tím je to neporovnatelné s jízdou na válcích, protože tam kroutící moment neroste.

                    Abych to ještě přiblížil. Na jaký převod jezdíš ve Zwiftu po rovině nebo na hloupém trenažeru? Já asi tak 50 vepředu a vzadu 13 nebo i 12. Když jedu stoupání nahoru k tomu vysílači, tak řadím i 34/32. To je rozsah asi 400%. Tedy kroutící moment klidně naroste na 4 násobek i při těch samých wattech.

                    Já si vysvětluji potřebu používat ty trenažerový pláště právě v souvislosti s smart trenažerama a tímhle efektem, který znamená násobně vyšší namáhání ve stoupáních.

              • Prazak0  

                Já jsem píchnutí na trenažeru zažil, taky na elastogelovém Elite. Asi chce správně nahustit, píchnutí se týkalo starého sjetého pláště, u nového ne.

    • Vojtasoucek  

      Objednal jsem plášt na trenažéř tak to zkusím a dám vědět

    • Mig_all  

      Použiju vlákno. Nevíte prosím je nějaký zásadní rozdíl mezi trenažerem Elite Volare Mag Elastogel (respektive teď v tom novějším provedení se to jmenuje Elite Force či Novo Force Mag Elastogel, prostě ten nejzákladnější model) vs. Elite Qubo Power Mag Elastogel? Oba se snad již neprodávají takže hledat nejake info je problém, oba by měly být hloupé, magneticky bržděné, s elastogelem a s 5 respektive 8 stupni odporu. Ani nevím jaké mohly být původní cenovky?

      • milan.v  

        A trenažér z Lidlu?

      • Fazzy  

        Zásadní rozdíl je v systému přenosu síly. Zatímco u novo force se brzdící váleček přitáhne k plášti normálně šroubem, tak u qubo se přitlačuje vlastní vahou jezdce a nic se nešroubuje.

        • Mig_all  

          Jo jo máš pravdu, teď jsem se na to teprve kouknul pozorněji, jasný rozdíl je v samotné konstrukci. U Volare celou brzdnou jednotku přitlačuje na plášť pružina (toto používám a naprosto vyhovuje) případně u Novo Force a mnohých jiných stavěcí šroub a tím pádem si přítlačnou sílu může člověk nastavit (tady je asi prostor pro chybu v nastavení a z toho potom vznikají ty nekonečné dementní diskuze o tom proč se některé pláště sjíždí rychleji, defektí se, jestli je nebo není potřeba speciální treninkový plášť a bla bla bla…) Systém přítlaku vlastní hmotností kola a jezdce u toho Qubo ve mě zrovna moc důvěry nevzbuzuje. Myslíte, že je tento systém obecně lepší? A v čem, že se mění přítlak změnou těžiště při jízdě ze sedla? Výhoda nebo nevýhoda? A prodávaly se teda ty Qubo trenažery obecně dráž než ty klasické konstrukce?

          • Fazzy  

            Kupoval jsem trenažér na podzim a váhal jsem přesně mezi těmahle dvěma. Qubo bylo myslím asi o 1400 dražší. Zkouknul jsem řadu testů, a i když qubo vypadá geniálně jednoduše, tak to často kritizovali. V podstatě z logickýho důvodu – pokud je jezdec lehkej a opře se do toho, váleček nemusí bejt přimáčklej dostatečnou silou a bude podkluzovat. Naopak když bude jezdec těžkej, bude to celý hlučnejší a sežere to víc pláště. Navíc se to ještě celý blembá. Takže jsem vzal Novo Force, abych si sílu nastavil sám a kolo stálo pěvně na místě a jsem po třech měsících používání maximálně spokojenej.

            • Mig_all  

              Díky za názor. Vidím to podobně. Bylo by fajn kdyby tady napsalo víc lidí své zkušenosti.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.